Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 22 septembrie 2023  de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 22 septembrie 2023 de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 902 din 6 octombrie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.407 din 22 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 6 octombrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Oficiul de Film şi Investiţii Culturale, denumit în continuare Oficiul, este instituţie publică de cultură, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii, care desfăşoară activităţi de promovare a valorilor cultural-artistice şi a resurselor culturale ale României şi de atragere a investiţiilor în domeniul cultural.
    (2) Oficiul îndeplineşte atât funcţia de instituţie de cultură, care desfăşoară activităţi cultural-artistice şi oferă servicii în domeniul culturii, cât şi de administrator de programe de finanţare şi proiecte din sfera filmului şi culturii.
    (3) Oficiul este furnizorul schemei de ajutor de stat pentru producţia de opere audiovizuale pe teritoriul României, reglementată de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare, şi subvenţionată din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.

    ART. 2
    (1) Oficiul se înfiinţează şi funcţionează în conformitate cu prevederile:
    a) Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39/2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România;
    b) Hotărârii Guvernului nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale;
    c) Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare, şi dispoziţiile legale incidente ori emise în aplicarea sa;
    e) Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) dispoziţiile legale şi prevederile metodologice incidente în domeniul instituţiilor publice de cultură;
    g) prezentului regulament.

    (2) Cadrul legal precizat la alin. (1) se completează de drept cu actele normative în vigoare cu incidenţă asupra activităţilor desfăşurate de Oficiu.

    ART. 3
    (1) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Presei Libere nr. 1, sectorul 1, corp D1, etaj 4, cam. 52-55.
    (2) Toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile etc. emise de Oficiu vor conţine denumirea completă a instituţiei şi datele de identificare fiscală.

    ART. 4
    (1) Activitatea Oficiului se întemeiază pe principiile autonomiei şi obiectivităţii, confidenţialităţii, transparenţei privind informaţiile publice, responsabilităţii şi deontologiei profesionale.
    (2) Oficiul are deplină autonomie în stabilirea şi realizarea programelor, proiectelor, acţiunilor proprii, în acord cu obiectivele de management, legislaţia de funcţionare şi strategia Ministerului Culturii.
    (3) Oficiul colaborează cu instituţii şi autorităţi din domeniul cultural şi administrativ la nivel naţional şi internaţional, precum şi cu alte autorităţi publice, şi organizaţii profesionale în vederea îndeplinirii obiectivelor sale.

    CAP. II
    Obiective. Atribuţii
    ART. 5
    În activitatea sa, Oficiul urmăreşte îndeplinirea următoarelor obiective generale:
    a) promovarea pe plan internaţional a valorilor cultural-artistice şi a sectoarelor culturale naţionale;
    b) dezvoltarea cooperării internaţionale în domeniul cultural;
    c) susţinerea sectoarelor culturale prin stimularea atragerii investiţiilor şi finanţărilor în domeniul producţiei de opere audiovizuale, proiectelor culturale şi infrastructurii culturale pe teritoriul României;
    d) administrarea schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice şi a altor programe similare de finanţare a producţiei şi distribuţiei de opere audiovizuale şi de proiecte culturale pe teritoriul României;
    e) sprijinirea şi oferirea de asistenţă în legătură cu implementarea proiectelor, investiţiilor culturale publice şi private, naţionale şi străine, pe teritoriul României.


    ART. 6
    Pentru îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art. 5, Oficiul are următoarele atribuţii principale în domeniul său de activitate:
    a) formulează propuneri pentru elaborarea, de către Ministerul Culturii, a strategiei de promovare a României ca destinaţie de investiţii culturale;
    b) promovează standardele europene în domeniul producţiei de opere audiovizuale, industriei cinematografice şi realizării de proiecte culturale;
    c) coordonează şi asigură realizarea activităţilor şi materialelor de promovare, în vederea stimulării investiţiilor directe, autohtone şi străine, în producţia de opere audiovizuale, industria cinematografică, proiecte culturale şi infrastructura culturală pe teritoriul României;
    d) dezvoltă programe şi proiecte în colaborare cu alte instituţii şi entităţi, în vederea promovării şi susţinerii proiectelor culturale, atragerii de investiţii în proiecte culturale şi infrastructura culturală;
    e) formulează şi comunică Ministerului Culturii propuneri de acte normative pentru domeniul său de activitate;
    f) propune Ministerului Culturii încheierea unor convenţii, acorduri şi a altor tratate de cooperare internaţională, precum şi aderarea sau, după caz, ratificarea convenţiilor internaţionale din domeniul său de competenţă;
    g) gestionează într-un sistem transparent schemele de ajutor de stat şi programele de finanţare administrate în domeniile sale de competenţă, conform legii;
    h) emite actele necesare şi asigură organizarea şi desfăşurarea evaluării şi selecţionării proiectelor în cadrul programelor de finanţare administrate de Oficiu;
    i) acordă sprijin investitorilor în identificarea resurselor artistice, culturale şi conexe, a locaţiilor de producţie şi a infrastructurii culturale pe teritoriul României;
    j) desfăşoară activităţi de informare, documentare şi consultanţă în domeniul său de competenţă;
    k) elaborează indicatori statistici de specialitate şi asigură colectarea datelor statistice pentru domeniul său de activitate în interes propriu ori la solicitarea celor interesaţi;
    l) realizează, editează şi, după caz, comercializează studii, analize, cercetări şi sondaje în domeniile sale de competenţă;
    m) organizează sesiuni de formare, cursuri şi programe de specializare în domeniul său de activitate;
    n) realizează opere audiovizuale şi alte materiale de promovare a patrimoniului cultural şi a sectoarelor cultural-creative din România;
    o) asigură organizarea şi participarea la acţiuni de promovare, festivaluri, târguri şi evenimente, în ţară şi străinătate;
    p) participă în cadrul organizaţiilor şi asociaţiilor internaţionale din domeniile sale de competenţă, conform legii;
    q) consemnează, pe suport video, evenimente din viaţa culturală, pe bază de contract ori de comandă, în condiţiile legii, în vederea conservării şi constituirii patrimoniului naţional de imagini;
    r) concepe, organizează şi desfăşoară campanii de promovare a activităţii culturale a instituţiilor publice de cultură, organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii;
    s) concepe, organizează şi produce acţiuni şi campanii de promovare a culturii naţionale în lume;
    ş) oferă, la cerere, asistenţă de specialitate instituţiilor publice de cultură pentru realizarea propriilor videoteci şi fonduri videodocumentare;
    t) poate cesiona, în condiţiile legii, drepturile patrimoniale asupra producţiilor ori coproducţiilor realizate, în scopul realizării de venituri proprii;
    ţ) propune spre aprobare Ministerului Culturii programe şi proiecte pentru susţinerea şi dezvoltarea de noi forme de exprimare artistică audiovizuale şi asigură gestionarea acestora, potrivit legii;
    u) propune spre aprobare Ministerului Culturii includerea în programele prioritare a proiectelor de promovare, prin mijloace audiovizuale, a ofertei culturale promovate de minister şi de instituţiile publice de cultură aflate în subordinea acestuia;
    v) colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi cu instituţii publice de cultură în stabilirea de programe şi proiecte concertate de promovare a fenomenului cultural artistic şi de videotecare a acestuia;
    w) realizează reproducerea, la cerere şi contra cost, a producţiilor şi fixărilor audiovizuale pe care le-a realizat sub orice formă, cu respectarea legislaţiei privind drepturile de autor;
    x) formulează propuneri către autorităţile competente, cu privire la dezvoltarea investiţiilor în infrastructura pentru producţie de film;
    y) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Ministerul Culturii prin regulamentul de organizare şi funcţionare, conform obiectului de activitate, potrivit legii.


    ART. 7
    În domeniul furnizării şi administrării programelor de finanţare în domeniul producţiei de opere audiovizuale, proiectelor culturale şi infrastructurii culturale din România, Oficiul are următoarele atribuţii:
    a) începând cu data de 30 septembrie 2023, acţionează în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat pentru susţinerea producţiei şi distribuţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, reglementată de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al programelor de finanţare subsecvente;
    b) în calitatea prevăzută la lit. a), aplică procedura de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de susţinere reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii;
    c) în calitatea prevăzută la lit. a), elaborează reglementările privind procedura de audit şi monitorizare a proiectelor decontate;
    d) în calitatea prevăzută la lit. a), elaborează reglementările privind procedurile de analiză, aprobare şi decontare a sprijinului financiar pentru derularea schemei de susţinere reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu anul 2024, într-un sistem concurenţial deschis;
    e) organizează şi desfăşoară alte programe de finanţare în domeniul de activitate, din surse bugetare, proprii sau din finanţări naţionale ori internaţionale pe care le poate accesa în mod direct ori în colaborare cu terţi, în condiţiile legii;
    f) asigură organizarea şi desfăşurarea procedurilor de selecţie a proiectelor şi de analiză a cererilor de decontare;
    g) în baza hotărârilor Comisiei de Film în România, va efectua plăţile pentru acordurile de finanţare care respectă condiţiile cerute de lege.


    ART. 8
    (1) Activitatea Oficiului este organizată şi se desfăşoară pe bază de programe şi proiecte, în condiţiile legii, conform proiectului de management aprobat de autoritate.
    (2) Oficiul stabileşte şi realizează programul de activitate, proiectele şi programele proprii, cu respectarea prevederilor legale în materie.
    (3) Pentru îndeplinirea obiectivelor proprii, Oficiul exercită şi atribuţiile următoare:
    a) propune şi derulează programe multianuale, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
    b) prin intermediul reţelelor tematice europene, promovează valorile culturale româneşti în peisajul cultural european.


    ART. 9
    (1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale, pentru conceperea şi punerea în aplicare de politici şi acţiuni în domeniul producţiei de opere audiovizuale şi atragerii de investiţii în acest domeniu, Oficiul va acţiona în cooperare cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile publice de specialitate, cu operatori economici, cu structurile societăţii civile şi ale mediului de afaceri din ţară şi din străinătate.
    (2) Pentru exercitarea atribuţiilor sale, precum şi în vederea realizării verificărilor necesare în cadrul programelor de finanţare administrate, Oficiul poate să solicite informaţii şi date de la persoane juridice de drept public şi privat şi persoane fizice cu activitate relevantă pentru domeniul său de competenţă.

    CAP. III
    Patrimoniul Oficiului
    ART. 10
    (1) Patrimoniul Oficiului este format din drepturi şi obligaţii asupra unor bunuri aflate în domeniul public sau privat al statului, după caz, pe care le administrează în condiţiile legii, precum şi asupra bunurilor aflate în proprietatea sa.
    (2) Patrimoniul Oficiului include patrimoniul preluat prin fuziunea prin contopire a Studioului de Creaţie Cinematografică din Bucureşti şi a Studioului Video Art.
    (3) Patrimoniul poate fi completat prin achiziţii, transferuri, donaţii ale persoanelor fizice sau juridice, sponsorizări şi prin alte modalităţi, conform legii.
    (4) Oficiul are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit conform normelor legale în vigoare.

    CAP. IV
    Personalul şi conducerea
    ART. 11
    (1) Funcţionarea Oficiului se asigură prin activitatea personalului angajat pe funcţii de specialitate artistică sau administrativă, precum şi prin colaborarea, în condiţiile legii, cu formatori, instructori, experţi şi specialişti în domeniile incidente şi/sau conexe obiectivelor principale ale instituţiei, selectaţi conform legii pe bază de contracte civile încheiate potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau contracte de cesiune a drepturilor de autor încheiate în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Angajarea, promovarea, sancţionarea şi concedierea personalului se realizează în condiţiile legii.
    (3) Personalul contractual al Oficiului va respecta normele de conduită profesională prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pe cele din regulamentul intern.
    (4) Încadrarea şi salarizarea personalului se fac conform dispoziţiilor în vigoare privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.
    (5) Personalul contractual poate sesiza persoanele sau instituţiile competente, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament, cu privire la încălcarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu privire la constrângerea sau ameninţarea exercitată asupra unui angajat contractual pentru a-l determina să încalce dispoziţiile legale în vigoare ori să le aplice necorespunzător.

    ART. 12
    (1) Oficiul este condus de către un manager, pe baza contractului de management, încheiat în urma concursului de proiecte de management, conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Managerul Oficiului este ordonator terţiar de credite.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, managerul emite decizii şi instrucţiuni, conform legii.
    (4) Managerul Oficiului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu autorităţi şi instituţii publice, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţară sau din străinătate.
    (5) Managerul va împuternici prin decizie persoana competentă să cerceteze încălcarea normelor de conduită, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
    (1) Managerul are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură conducerea şi organizarea activităţii Oficiului şi ducerea la îndeplinire a programelor şi proiectelor instituţiei, asumate prin proiectul de management aprobat de Ministerul Culturii;
    b) reprezintă şi angajează instituţia în raporturile cu terţii, în limitele de competenţă stabilite prin contractul de management;
    c) în calitate de ordonator terţiar de credite răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, de prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi execuţiei bugetare, de organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de lucrări de investiţii publice, de organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora, şi de organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform prevederilor legale;
    d) răspunde de aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) răspunde de integritatea bunurilor încredinţate instituţiei şi organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege;
    f) răspunde de îndeplinirea obiectivelor specifice asumate prin contractul de management încheiat cu Ministerul Culturii;
    g) planifică şi organizează programul anual de activitate al instituţiei;
    h) stabileşte modul în care se utilizează bugetul şi sunt orientate sumele realizate din venituri proprii, conform prevederilor contractului de management, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    i) aprobă planul anual privind atragerea de noi oportunităţi de finanţare şi/sau de creştere a veniturilor proprii ale Oficiului;
    j) elaborează şi propune spre aprobare ordonatorului principal de credite proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei, iar, după aprobare, asigură defalcarea lui pe activităţi specifice;
    k) angajează şi răspunde, potrivit legii, de cheltuieli în limita creditelor de angajament repartizate şi utilizează creditele bugetare ce au fost repartizate Oficiului numai pentru realizarea sarcinilor acestuia, potrivit prevederilor din bugetele aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale;
    l) organizează, potrivit legii, activitatea de control financiar preventiv şi de audit public intern ale Oficiului;
    m) semnează, în numele Oficiului, acordurile de finanţare pentru programele administrate, în condiţiile impuse de legislaţia respectivului program;
    n) aprobă decontarea sumelor acordate pentru programele administrate, în condiţiile impuse de legislaţia respectivului program;
    o) urmăreşte respectarea condiţiilor de monitorizare pentru programele administrate şi dispune măsurile de rambursare a finanţărilor acordate, în condiţiile impuse de legislaţia respectivului program;
    p) aprobă, la propunerea Compartimentului promovare şi implementare investiţii culturale, deplasările în ţară şi străinătate şi participările Oficiului la evenimente de industrie, în condiţiile legii;
    q) asigură măsurile necesare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, pentru realizarea programelor şi proiectelor artistice şi respectarea normelor de protecţie şi securitate a muncii;
    r) asigură organizarea şi desfăşurarea sesiunilor de finanţare, în conformitate cu normele metodologice emise în baza şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    s) coordonează în mod direct activitatea Compartimentului financiar-contabilitate, Compartimentului resurse umane şi salarizare, Compartimentului achiziţii publice, Compartimentului juridic, Compartimentului audit public intern şi a Compartimentului administrativ;
    t) coordonează activitatea de administrare, exploatare şi gestionare a patrimoniului Oficiului, inclusiv bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de Ministerul Culturii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    u) aprobă programul anual de activitate, precum şi programele specifice instituţiei, în limitele contractului de management;
    v) avizează proiectul statului de funcţii al Oficiului şi, după caz, statele de funcţii modificatoare, pe care le transmite spre aprobare Ministerului Culturii;
    w) numeşte, organizează şi prezidează Consiliul administrativ, fiind preşedintele acestuia. În calitatea sa de preşedinte, stabileşte datele de şedinţă şi asigură pregătirea proiectelor de hotărâri;
    x) propune, în vederea aprobării, ori de câte ori este necesar, ordonatorului principal de credite modificări ale regulamentului de organizare şi funcţionare şi ale organigramei Oficiului;
    y) asigură elaborarea regulamentului intern al instituţiei şi îl supune aprobării Consiliului administrativ;
    z) dispune măsurile ce se impun pentru punerea în aplicare a prevederilor regulamentului intern;
    aa) aprobă, la propunerea Compartimentului resurse umane şi salarizare măsuri pentru perfecţionarea, încadrarea şi promovarea salariaţilor, potrivit legii;
    bb) aprobă, la propunerea conducătorului structurii în care se găseşte un post vacant/temporar vacant, organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi aprobă tematica de concurs, precum şi condiţiile de participare la acestea;
    cc) angajează, promovează şi concediază personalul din instituţie, în condiţiile legii; dispune detaşarea, delegarea sau trecerea temporară în altă funcţie a personalului din subordine, în condiţiile legii; încheie alte tipuri de contracte cu terţii, în condiţiile legii;
    dd) aplică, în condiţiile legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor în cazul săvârşirii de abateri disciplinare;
    ee) aprobă fişele de post pentru personalul instituţiei, potrivit legii;
    ff) aprobă, în funcţie de necesităţi şi cu respectarea prevederilor legale în domeniu, constituirea echipelor de proiect pentru desfăşurarea unor activităţi proiecte/programe şi îi desemnează pe coordonatorii acestora;
    gg) urmăreşte, pe baza organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare, modul de lucru şi colaborarea între structurile funcţionale ale Oficiului;
    hh) în calitate de ordonator de credite, gestionează sistemul de salarizare a personalului din cadrul Oficiului;
    ii) în calitate de ordonator de credite, stabileşte salariile de bază, gradaţiile, sporurile, alte drepturi salariale în bani şi în natură prevăzute de lege şi asigură promovarea personalului în funcţii, grade şi trepte profesionale şi avansarea în gradaţii, în condiţiile legii, astfel încât să se încadreze în sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul propriu;
    jj) soluţionează contestaţiile în legătură cu stabilirea salariilor de bază, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi care se acordă, potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    kk) aprobă planificarea concediilor anuale de odihnă ale angajaţilor;
    ll) dispune efectuarea evaluărilor anuale ale performanţelor salariaţilor, în condiţiile legii;
    mm) proiectează, implementează şi dezvoltă continuu controlul intern managerial, care se defineşte ca fiind ansamblul formelor de control exercitate la nivelul entităţii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere în concordanţă cu obiectivele acesteia şi cu reglementările legale, în vederea asigurării administrării fondurilor în mod economic, eficient şi eficace;
    nn) răspunde, potrivit legii, de angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare repartizate şi aprobate, de realizarea veniturilor şi de integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce;
    oo) identifică surse alternative de finanţare nerambursabilă, în vederea susţinerii activităţilor Oficiului;
    pp) iniţiază tratative şi negocieri pentru perfectarea unor convenţii sau parteneriate, destinate promovării şi susţinerii activităţii Oficiului.


    (2) Managerul îndeplineşte orice alte atribuţii specifice funcţiei sale de conducere, potrivit legii.
    (3) Managerul decide, în funcţie de necesităţi şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare, constituirea unor comisii permanente sau temporare pentru desfăşurarea unor activităţi precum:
    a) elaborarea de instrucţiuni şi clarificări pentru activităţile desfăşurate de Oficiu;
    b) evaluarea şi avizarea unor programe sau proiecte;
    c) evaluarea şi acceptarea ofertelor de legate, donaţii sau sponsorizări.

    (4) În desfăşurarea activităţii Oficiului, managerul poate delega, în condiţiile legii, prin decizie, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane cu funcţii de conducere din cadrul Oficiului.
    (5) În absenţa managerului, atribuţiile şi competenţele acestuia pot fi delegate, prin decizie scrisă, celorlalte persoane cu funcţii de conducere din cadrul Oficiului, în condiţiile legii, cu excepţia contabilului-şef.

    ART. 14
    (1) Activitatea managerului este sprijinită de un consiliu administrativ, organism cu rol consultativ neremunerat, constituit din 5 membri numiţi prin decizie a managerului.
    (2) Consiliul administrativ este format din:
    a) preşedinte - managerul Oficiului;
    b) membri - contabilul-şef, directorul general adjunct, reprezentanţi ai unor compartimente din cadrul Oficiului, numiţi prin decizie a managerului.

    (3) Secretariatul Consiliului administrativ se asigură de către persoana care asigură secretariatul Oficiului.
    (4) Componenţa nominală a Consiliului administrativ se aprobă prin decizie a managerului.

    ART. 15
    Consiliul administrativ îşi desfăşoară activitatea după cum urmează:
    a) se întruneşte la sediul Oficiului ori prin mijloace de comunicare la distanţă, ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi. Convocarea se va face cu cel puţin 3 zile înainte de ziua desfăşurării şedinţei, cu informarea în scris a ordinii de zi;
    b) este legal întrunit în prezenţa a 2/3 din numărul total al membrilor săi şi ia hotărâri cu majoritatea simplă din numărul total al membrilor prezenţi;
    c) este prezidat de preşedinte, iar în absenţa acestuia de unul dintre membri, în baza unei decizii scrise;
    d) dezbaterile au loc potrivit ordinii de zi, comunicată membrilor săi cu cel puţin 3 zile înainte; confirmările de participare la şedinţă a membrilor se îndosariază odată cu actele procesate în urma acesteia;
    e) dezbaterile se consemnează în procesul-verbal de şedinţă;
    f) procesul-verbal de şedinţă se semnează de către toţi participanţii la şedinţă.


    ART. 16
    Consiliul administrativ asistă managerul în activitatea sa şi, în acest scop, are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi formulează recomandări asupra bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi le supune avizării managerului, în vederea aprobării lui de către ordonatorul principal de credite; după aprobarea lui, avizează propunerile privind defalcarea pe activităţi specifice;
    b) analizează şi formulează recomandări asupra activităţilor Oficiului şi le supune spre aprobare managerului, în vederea trimiterii spre aprobare prin ordin al ministrului culturii;
    c) analizează şi formulează recomandări asupra proiectului de regulament de organizare şi funcţionare a Oficiului, pe care le înaintează managerului, în vederea aprobării prin ordin al ministrului culturii;
    d) analizează şi formulează recomandări asupra procedurilor şi metodologiilor proprii necesare pentru desfăşurarea activităţii Oficiului;
    e) dezbate, analizează şi formulează recomandări cu privire la stadiul de îndeplinire a programelor anuale ale Oficiului;
    f) dezbate, analizează şi formulează recomandări cu privire la planul anual privind atragerea de noi oportunităţi de finanţare şi/sau de creştere a veniturilor proprii ale Oficiului;
    g) propune măsuri pentru organizarea eficientă a muncii, vizând studii şi propuneri de perfecţionare a activităţii;
    h) dezbate, analizează şi formulează recomandări cu privire la alte aspecte ce ţin de activitatea curentă şi de perspectivă a Oficiului, la solicitarea managerului.


    ART. 17
    (1) Activitatea Oficiului este sprijinită de un Consiliu de specialitate, organism colegial de specialitate cu rol consultativ neremunerat, constituit dintr-un număr de trei de membri numiţi prin decizie a managerului.
    (2) Consiliul administrativ este format din:
    a) preşedinte - managerul Oficiului;
    b) membri - directorul general adjunct şi un reprezentant al Compartimentului programe şi proiecte culturale, al Compartimentului promovare şi implementare investiţii culturale sau al Compartimentului creaţie, în funcţie de obiectul mandatului Consiliului de specialitate.

    (3) În activitatea sa, Consiliul de specialitate poate solicita asistenţa unor specialişti şi experţi externi, desemnaţi prin decizie a managerului, în limitele legislaţiei aplicabile deciziei la care sunt invitaţi a participa.

    ART. 18
    Consiliul de specialitate îşi desfăşoară activitatea după cum urmează:
    a) se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea managerului Oficiului;
    b) secretariatul este asigurat de către secretariatul Oficiului, care încheie procese-verbale pentru fiecare întrunire;
    c) este legal întrunit în prezenţa a 2/3 din membrii numiţi, iar dezbaterile sunt validate cu majoritatea simplă a celor prezenţi;
    d) în caz de paritate, votul managerului este decisiv;
    e) procesele-verbale ale sesiunilor se consemnează în registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, iar propunerile adoptate se comunică, după caz, Consiliului administrativ sau managerului, sub semnătura preşedintelui.


    ART. 19
    Consiliul de specialitate asistă managerul în activitatea sa şi, în acest scop, are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi propune managerului crearea strategiei anuale şi multianuale a Oficiului;
    b) analizează şi propune managerului direcţiile şi priorităţile de finanţare pentru programele derulate de către Oficiu;
    c) analizează proiectele Oficiului privind participarea şi organizarea de evenimente conform domeniului său de activitate, la nivel naţional sau internaţional, şi face recomandări;
    d) analizează proiectele de colaborare primite de la terţi şi face recomandări;
    e) analizează orice alte documentaţii înaintate de manager şi formulează propuneri şi recomandări;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa de către manager.


    ART. 20
    (1) Directorul general adjunct se află în subordinea managerului şi este încadrat prin contract individual de muncă şi prin decizie a managerului în urma promovării concursului organizat potrivit legii.
    (2) Directorul general adjunct are următoarele atribuţii:
    a) elaborează, în consultare cu personalul, planuri de perspectivă privind modernizarea, eficientizarea şi optimizarea organizării activităţii diferitelor structuri funcţionale ale Oficiului pe care le coordonează, planuri ce sunt transmise managerului pentru a fi analizate în Consiliul administrativ;
    b) verifică planul anual de investiţii publice, pe baza clasificaţiei economice, care constituie anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli al Oficiului;
    c) colaborează la elaborarea proiectului de buget al Oficiului;
    d) elaborează şi implementează planul anual de investiţii publice, notele de fundamentare şi documentaţiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de alte acte normative incidente, pe baza clasificaţiei economice, care constituie anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli al Oficiului;
    e) verifică şi coordonează efectuarea cheltuielilor de investiţii, iar pe parcursul execuţiei bugetare coordonează derularea şi finalizarea în bune condiţii a proiectelor şi programelor de investiţii;
    f) colaborează cu invitaţii artistici ai Oficiului (regizorii artistici, scenografi etc.) privind transformarea cerinţelor acestora în soluţii practice în scopul producerii operelor şi evenimentelor culturale;
    g) coordonează pregătirea şi susţinerea tehnică a producţiilor Oficiului şi alte evenimente organizate de Oficiu;
    h) urmăreşte respectarea normelor de protecţie a muncii şi PSI în toate serviciile şi activităţile pe care le coordonează;
    i) semnează, vizează şi aprobă, după caz, referatele de necesitate, devizele, comenzile, contractele, dispoziţiile şi ordinele de plată, alte documente de natură tehnică, din domeniul achiziţiilor publice şi financiar-contabil, conform prerogativelor care i-au fost încredinţate;
    j) este preşedintele comisiei centrale de inventariere, care verifică periodic buna administrare şi gestionare a patrimoniului instituţiei, prin decizia managerului;
    k) verifică administrarea, întreţinerea şi repararea clădirilor;
    l) verifică lucrările de investiţii şi reparaţiile capitale şi curente;
    m) îndeplineşte atribuţii stabilite de către manager, specifice domeniului său de activitate.


    ART. 21
    (1) Contabilul-şef este subordonat managerului şi coordonează activitatea Compartimentului financiar-contabilitate.
    (2) Contabilul-şef are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului instituţiei publice pe baza scrisorii-cadru transmise de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
    b) repartizează, în consultare cu responsabilii compartimentelor de specialitate, bugetul pe trimestre şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare şi îl supune spre aprobare managerului şi ordonatorului principal de credite;
    c) asigură utilizarea fondurilor Oficiului cu încadrarea în limitele bugetului aprobat, în formele şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;
    d) elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    e) organizează evidenţa contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
    f) întocmeşte şi avizează situaţiile financiare trimestriale şi anuale, pe care le înaintează spre aprobare conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
    g) administrează, verifică şi avizează utilizarea judicioasă a resurselor financiare ale instituţiei publice, conform legislaţiei în vigoare;
    h) răspunde de legalitatea operaţiunilor financiar-contabile;
    i) întocmeşte registrele contabile obligatorii şi le arhivează, conform prevederilor legale;
    j) asigură controlul casieriei;
    k) urmăreşte activitatea de control financiar preventiv exercitată în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
    l) organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege, şi înregistrează în contabilitate rezultatul acesteia;
    m) organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare repartizate şi aprobate, lichidarea şi întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanţărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
    n) efectuarea plăţii cheltuielilor bugetare;
    o) efectuarea plăţilor în cadrul programelor de finanţare desfăşurate de Oficiu;
    p) întocmirea şi transmiterea la termen a necesarului de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, cofinanţare proiecte cu finanţare nerambursabilă, după caz, şi cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării managerului;
    q) întocmirea şi transmiterea la termen a raportărilor lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare, pe care le supune aprobării conducătorului instituţiei;
    r) verifică înregistrările din registrele privind programele de ajutor de stat administrate - RegAs;
    s) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de manager, specifice domeniului său de activitate.


    CAP. V
    Structura organizatorică
    ART. 22
    (1) Managerul are în directă subordine:
    a) directorul general adjunct;
    b) contabilul-şef;
    c) Compartimentul juridic;
    d) Compartimentul resurse umane şi salarizare;
    e) Compartimentul achiziţii publice;
    f) Compartimentul audit public intern;
    g) Compartimentul administrativ.

    (2) Directorul general adjunct are în directă subordine:
    a) Compartimentul programe şi proiecte culturale;
    b) Compartimentul monitorizare proiecte culturale;
    c) Compartimentul promovare şi implementare investiţii culturale;
    d) Compartimentul creaţie.

    (3) Contabilul-şef are în directă subordonare Compartimentul financiar-contabilitate.
    (4) Pentru realizarea atribuţiilor sale specifice, Oficiul are o structură organizatorică proprie, conform organigramei cuprinse în anexa nr. 2 la ordin.
    (5) Numărul maxim de posturi al Oficiului este de 35.

    ART. 23
    Compartimentul programe şi proiecte culturale se află în subordinea directorului general adjunct şi are următoarele atribuţii:
    a) participă la planificarea, dezvoltarea, implementarea şi urmărirea programelor şi proiectelor Oficiului;
    b) îndeplineşte funcţiile administrative în cadrul procedurilor de finanţare, în baza ordinului de numire emis de manager şi a legislaţiei aplicabile;
    c) păstrează comunicarea cu solicitanţii, transmite şi primeşte corespondenţă şi documente în aplicarea programelor şi proiectelor Oficiului;
    d) asigură transmiterea informaţiilor relevante spre publicare pe site-ul Oficiului;
    e) participă la elaborarea proiectelor, acţiunilor şi manifestărilor culturale;
    f) centralizează întreaga documentaţie aferentă programelor derulate de Oficiu;
    g) coordonează activitatea de elaborare şi structurare a programului anual, pe baza deciziei managerului;
    h) prezintă rapoarte periodice cu privire la stadiul de realizare a obiectivelor şi strategiilor aprobate de manager;
    i) contribuie la stabilirea priorităţilor în dezvoltarea instituţiei;
    j) răspunde de păstrarea tuturor documentelor primite şi întocmite şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    k) asigură realizarea activităţilor Oficiului de asistenţă şi informare cu privire la accesarea programelor de finanţare derulate de Oficiu;
    l) asigură realizarea serviciilor Oficiului de asistenţă şi consultanţă cu privire la accesarea programelor de finanţare naţionale sau internaţionale, în conformitate cu tarifele aprobate de Ministerul Culturii;
    m) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    ART. 24
    Compartimentul monitorizare proiecte culturale se află în subordinea directorului general adjunct şi are următoarele atribuţii:
    a) verifică îndeplinirea obligaţiilor Oficiului privind monitorizarea proiectelor derulate, în conformitate cu decizia de numire a managerului şi legislaţia aplicabilă proiectului în cauză;
    b) monitorizează şi întocmeşte rapoarte privind fiecare dintre proiectele aprobate şi derulate de Oficiu;
    c) urmăreşte ca în activităţile ulterioare de previzionare şi/sau implementare obiectivele şi strategiile decise de manager să fie puse în practică;
    d) elaborează indicatori statistici de specialitate şi asigură colectarea datelor statistice pentru domeniul său de activitate în interes propriu ori la solicitarea celor interesaţi;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    ART. 25
    Compartimentul promovare şi implementare investiţii culturale se află în subordinea directorului general adjunct şi are următoarele atribuţii:
    I. Atribuţii generale:
    a) coordonează şi asigură realizarea activităţilor şi materialelor de promovare, în vederea stimulării investiţiilor directe, autohtone şi străine, în producţia de opere audiovizuale, industria cinematografică, proiecte culturale şi infrastructura culturală pe teritoriul României;
    b) dezvoltă programe şi proiecte în colaborare cu alte instituţii şi entităţi, în vederea promovării şi susţinerii proiectelor culturale, precum şi a atragerii de investiţii în proiecte culturale şi infrastructura culturală;
    c) acordă sprijin investitorilor în identificarea resurselor artistice, culturale şi conexe, a locaţiilor de producţie şi a infrastructurii culturale pe teritoriul României;
    d) realizează, editează şi, după caz, comercializează studii, analize, cercetări şi sondaje în domeniile sale de competenţă;
    e) organizează sesiuni de formare, cursuri şi programe de specializare, în condiţiile legii;
    f) asigură organizarea şi participarea la acţiuni de promovare, festivaluri, târguri şi evenimente, în ţară şi străinătate;
    g) participă în cadrul organizaţiilor şi asociaţiilor internaţionale din domeniile sale de competenţă, conform legii;
    h) concepe, organizează şi produce acţiuni şi campanii de promovare a culturii naţionale în lume;
    i) elaborează indicatori statistici de specialitate şi asigură colectarea datelor statistice pentru domeniul său de activitate în interes propriu ori la solicitarea celor interesaţi;
    j) se preocupă de marketingul cultural prin studii de piaţă, stabilirea unor strategii de promovare şi comercializare a ofertei culturale specifice instituţiei;
    k) redactează şi trimite buletinul informativ electronic (newsletter) al instituţiei;
    l) propune şi dezvoltă programe de documentare şi de informare pentru facilitarea accesului publicului larg şi de specialitate la resursele Oficiului;
    m) propune şi dezvoltă parteneriate cu specialişti şi persoane juridice de drept public sau de drept privat, la nivel naţional şi internaţional, în vederea dezvoltării de proiecte;
    n) coordonează şi realizează în colaborare cu celelalte compartimente studii de caz, statistici, sondaje referitoare la necesităţile educaţionale în domeniul de activitate al Oficiului;
    o) dezvoltă şi implementează servicii şi proiecte cu finanţare extrabugetară;
    p) pune în aplicare programul anual, conform normelor legale;
    q) concepe şi pune în practică strategia de prezentare şi promovare a Oficiului, elaborează şi realizează programul editorial al acestuia, redactează şi editează materiale de promovare a activităţii specifice şi răspunde de diseminarea acestora în ţară şi străinătate;
    r) stabileşte şi menţine sistemul de relaţii al instituţiei şi parteneriatul acesteia cu profesionişti ai domeniului, alţi colaboratori, instituţii şi structuri de profil, din ţară şi din străinătate;
    s) asigură promovarea activităţii instituţiei prin mass-media;
    t) organizează conferinţele de presă ale Oficiului, precum şi alte tipuri de activităţi specifice practicii de presă şi relaţii publice;
    u) asigură asistenţă de specialitate conducerii Oficiului în domeniul comunicării;
    v) administrează, gestionează şi coordonează operaţional exploatarea, completarea, actualizarea şi upgradarea portalului web (website) al Oficiului;
    w) primeşte cererile adresate Oficiului în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi asigură respectarea prevederilor acesteia; oferă relaţii petiţionarilor în legătură cu stadiul de soluţionare a cererilor;
    x) identifică noi medii de comunicare cu publicul;
    y) asigură crearea de baze de date cu adrese, date de contact ale colaboratorilor, partenerilor şi arhivarea regulată a informaţiei;
    z) implementează şi monitorizează parteneriatele media ale instituţiei;
    aa) identifică surse alternative de finanţare nerambursabilă, în vederea susţinerii activităţilor generatoare de venituri proprii pentru Oficiu;
    bb) iniţiază tratative, negocieri pentru perfectarea unor convenţii sau parteneriate, destinate promovării şi susţinerii activităţii Oficiului, respectiv formulează propuneri fundamentate, din punct de vedere financiar-legal, în vederea încheierii unor asemenea acte juridice;
    cc) identifică programe şi proiecte de cercetare şi acţiuni culturale cu finanţare de stat sau privată, naţională sau internaţională, din sfera de interes a Oficiului;
    dd) participă la realizarea proiectelor şi furnizarea datelor necesare, după caz, către celelalte compartimente implicate în gestiunea proiectelor aprobate;
    ee) informează permanent Compartimentul programe şi proiecte culturale despre posibilităţile şi condiţiile de accesare a acestor forme de finanţare atrase, din surse naţionale sau internaţionale;
    ff) produce şi editează materiale de promovare şi marketing pentru programele şi proiectele desfăşurate de Oficiu;
    gg) concepe strategii de marketing şi promovare pe care le comunică managerului pentru aprobare;
    hh) implementează strategiile de marketing şi promovare aprobate de managerul Oficiului;
    ii) asigură promovarea programelor şi proiectelor Oficiului în reţelele de socializare online;
    jj) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    kk) realizează materiale de sinteză a activităţii Oficiului, pe orice tip de suport;
    ll) organizează, în cooperare cu celelalte compartimente, acţiuni de valorificare publică a patrimoniului Oficiului;
    mm) prezintă rezultatele cercetării sub diferite forme de expresie artistică, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate din cadrul Oficiului;
    nn) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    II. În materie de infrastructură şi resurse culturale:
    a) elaborează, gestionează şi actualizează bazele de date ale Oficiului privind infrastructura şi resursele culturale din România;
    b) pune în aplicare strategia instituţiei în privinţa susţinerii de programe şi proiecte de informare şi promovare privind infrastructura şi resursele culturale din România, destinate specialiştilor şi publicului larg;
    c) primeşte şi soluţionează solicitările de informaţii privind infrastructura şi resursele culturale din România;
    d) asigură realizarea serviciilor Oficiului în legătură cu infrastructura şi resursele culturale din România, în conformitate cu tarifele aprobate de Ministerul Culturii;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.

    III. În materie de asistenţă implementare şi avizare proiecte culturale:
    a) elaborează, gestionează şi actualizează bazele de date ale Oficiului privind implementarea şi avizarea proiectelor culturale;
    b) pune în aplicare strategia instituţiei în privinţa susţinerii de programe şi proiecte de informare şi promovare privind infrastructura şi resursele culturale din România, destinate specialiştilor şi publicului larg;
    c) primeşte şi soluţionează solicitările de informaţii privind implementarea şi avizarea implementării proiectelor culturale din România;
    d) asigură comunicarea şi păstrează relaţia cu instituţiile şi autorităţile publice;
    e) asigură realizarea serviciilor Oficiului în legătură cu infrastructura şi resursele culturale din România, în conformitate cu tarifele aprobate de Ministerul Culturii;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.

    IV. În materie de relaţii internaţionale:
    a) prezintă managerului propuneri pentru deplasări şi turnee în ţară şi străinătate;
    b) pune în aplicare strategia instituţiei în privinţa susţinerii de programe şi proiecte de informare şi promovare privind infrastructura şi resursele culturale din România, destinate specialiştilor şi publicului larg;
    c) primeşte şi soluţionează solicitările internaţionale de informaţii privind activitatea Oficiului;
    d) asigură comunicarea şi păstrează relaţia cu instituţiile, autorităţile publice şi entităţile publice şi private internaţionale;
    e) organizează turneele şi deplasările în ţară şi străinătate;
    f) identifică şi atrage surse de finanţare extrabugetară, colaborări strategice cu persoane juridice private;
    g) asigură realizarea serviciilor Oficiului, în conformitate cu tarifele aprobate de Ministerul Culturii;
    h) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.



    ART. 26
    Compartimentul creaţie se află în subordinea directorului general adjunct şi are următoarele atribuţii:
    a) consemnează, pe suport video, evenimente din viaţa culturală, pe bază de contract ori de comandă, în vederea conservării şi constituirii patrimoniului naţional de imagini;
    b) realizează opere audiovizuale şi alte materiale de promovare a patrimoniului cultural şi a sectoarelor cultural-creative din România;
    c) îndeplinirea funcţiilor de producător executiv, în realizarea atribuţiilor Oficiului, fixarea, editarea, copierea şi arhivarea materialelor audio-video;
    d) întocmirea deciziei de intrare în producţie şi înaintarea acesteia spre aprobare managerului;
    e) oferă, la cerere, asistenţă de specialitate instituţiilor publice de cultură pentru realizarea propriilor videoteci şi fonduri videodocumentare;
    f) participarea la întocmirea devizelor, contractelor şi documentaţiei necesare realizării creaţiilor de orice natură, în cadrul şi în limitele atribuţiilor Oficiului;
    g) organizează documentarea tuturor acţiunilor Oficiului (prin înregistrări audio/video) şi arhivarea informaţiei rezultată din proiectele Oficiului;
    h) organizează mediateca; înregistrează, arhivează şi ţine evidenţa cărţilor, albumelor, revistelor şi a celorlalte materiale informative şi de documentare şi asigură accesul profesioniştilor şi publicului larg la acestea;
    i) recepţionarea materialelor şi serviciilor realizate de terţi în cadrul activităţii compartimentului;
    j) compunerea efectelor speciale de montaj;
    k) editarea genericelor şi a tirajelor de film;
    l) elaborarea soluţiilor pentru asigurarea calităţii artistice a montajului realizat;
    m) asigurarea relaţiilor de colaborare cu partenerii coproducători şi cu alte structuri implicate în activitatea Oficiului;
    n) elaborarea documentaţiilor financiare şi administrative necesare derulării activităţilor artistice aflate în planul de acţiuni anual;
    o) elaborarea şi supunerea spre aprobare şi avizare a documentelor pentru achiziţiile necesare bunei desfăşurări a activităţii compartimentului;
    p) elaborarea şi supunerea spre aprobare şi avizare a propunerilor anuale privind activităţile specifice ce urmează a se desfăşura;
    q) elaborarea şi supunerea spre aprobare şi avizare a necesarului de bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii artistice;
    r) la solicitarea compartimentelor implicate, pune la dispoziţia acestora informaţii şi documentele necesare desfăşurării activităţii artistice;
    s) informează Compartimentul financiar-contabilitate şi supune aprobării managerului toate acţiunile şi activităţile artistice, în vederea eficientizării acestora din punct de vedere financiar;
    t) colaborează cu Compartimentul financiar-contabilitate la elaborarea analizelor economice privind realizarea indicatorilor de performanţă;
    u) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    v) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    ART. 27
    (1) Compartimentul financiar-contabilitate se află în subordinea contabilului-şef şi are următoarele atribuţii:
    a) fundamentează elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    b) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului instituţiei publice pe baza Scrisorii-cadru transmise de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării contabilului-şef, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
    c) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale pe care le înaintează spre aprobare contabilului-şef şi conducătorului instituţiei şi răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
    d) organizează şi răspunde de evidenţa contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
    e) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, cofinanţare proiecte cu finanţare nerambursabilă, după caz, şi cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării contabilului-şef şi conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, la termenele stabilite de acesta;
    f) întocmeşte cererile de deschideri de credite bugetare pe care le transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite;
    g) întocmeşte registrele contabile obligatorii şi răspunde de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
    h) verifică contractele, convenţiile şi acordurile care angajează răspunderea patrimonială a Oficiului;
    i) solicită şi primeşte, de la toate compartimentele implicate, orice informaţie şi documente cu privire la activitatea administrativă, la realizarea programelor şi proiectelor proprii sau finanţate, în vederea realizării analizelor economice proprii Oficiului sau solicitate de organele ierarhic superioare;
    j) elaborează şi supune aprobării Ministerului Culturii programele de investiţii anuale;
    k) urmăreşte, din punct de vedere economic, derularea contractelor încheiate;
    l) răspunde de evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare repartizate şi aprobate, de lichidarea şi întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanţărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
    m) efectuează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege, şi înregistrează în contabilitate rezultatul inventarierii;
    n) întocmeşte, conform legii, următoarele tipuri de documente: fişe de evidenţă contabilă, sintetică şi analitică, balanţe de verificare lunare, note contabile, registrul de casă, alte documente privind operaţiunile de casă;
    o) asigură raporturile instituţiei cu unitatea de trezorerie şi cu unităţile bancare, după caz;
    p) propune managerului, spre aprobare, soluţii pentru creşterea eficienţei economice a instituţiei;
    q) calculează, reţine contribuţii şi virează drepturile salariale, precum şi remuneraţia/onorariul cuvenit, în baza contractelor civile de prestări servicii, respectiv contracte încheiate în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    r) efectuează operaţiuni de încasări/plăţi în numerar pe baza documentelor aferente acestor operaţiuni;
    s) ridică/depune la Direcţia de Trezorerie numerar, ordine de plată, extrase de cont, conform prevederilor legale;
    t) răspunde de întocmirea şi transmiterea la termen a raportărilor lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare pe care le supune aprobării conducătorului instituţiei;
    u) prezintă rapoarte periodice cu privire la stadiul de realizare a obiectivelor şi strategiilor aprobate de manager;
    v) elaborează şi depune, la termenele stabilite, documentele şi situaţiile solicitate de instituţiile cu atribuţii în domeniu, privind activitatea economico-financiară;
    w) recepţionează bunurile achiziţionate în numele Oficiului şi asigură păstrarea acestora în condiţii optime de depozitare;
    x) asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Oficiului;
    y) verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
    z) ţine evidenţa scriptică a tuturor bunurilor din dotarea Oficiului, precum şi a celor primite în custodie de la alte unităţi prin programul de inventariere;
    aa) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    bb) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    (2) În cadrul Compartimentului se organizează controlul financiar preventiv propriu, care se exercită, prin viză, de persoana desemnată de conducătorul instituţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    Compartimentul resurse umane şi salarizare este subordonat managerului şi are următoarele atribuţii:
    a) elaborează statul de funcţii al Oficiului, precum şi statele de funcţii modificatoare;
    b) stabileşte structura de personal pe baza căreia se determină fondurile destinate cheltuielilor cu salariile, conform legii;
    c) întocmeşte contractele individuale de muncă ale salariaţilor şi actele adiţionale la contractele individuale de muncă;
    d) întocmeşte şi propune spre aprobare managerului planul anual de perfecţionare profesională a salariaţilor;
    e) întocmeşte formele pentru promovarea personalului, în urma concursurilor sau examenelor susţinute, conform legii;
    f) întocmeşte formele de angajare, promovare, modificare sau încetare a raporturilor de muncă ale angajaţilor instituţiei;
    g) întocmeşte şi depune la termenele stabilite statisticile privind activitatea de resurse umane şi salarizare;
    h) întocmeşte şi păstrează documentele de personal ale angajaţilor;
    i) întocmeşte deciziile de încadrare şi de reîncadrare, de avansare în gradaţii, precum şi cele de promovare în grade sau trepte profesionale;
    j) întocmeşte centralizatorul anual al concediilor de odihnă ale angajaţilor Oficiului;
    k) pune la dispoziţia angajaţilor instituţiei documente necesare întocmirii dosarului de pensionare;
    l) eliberează adeverinţele de personal solicitate de angajaţi sau foşti angajaţi ai Oficiului;
    m) gestionează fişele posturilor şi fişele de evaluare anuală a performanţelor profesionale individuale ale angajaţilor;
    n) stabileşte drepturile salariale ale angajaţilor, în conformitate cu prevederile legale privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
    o) asigură secretariatul concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, precum şi secretariatul comisiilor de promovare în grade sau trepte profesionale;
    p) completează şi actualizează Registrul general de evidenţă al salariaţilor instituţiei, trimite, în condiţiile şi termenele prevăzute de lege, la Inspectoratul teritorial de muncă, informaţiile cerute prin programul REVISAL;
    q) răspunde de păstrarea actelor normative şi a celorlalte documente privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului: hotărâri ale Guvernului, ordine ale ministrului culturii, regulamente de organizare şi funcţionare, regulamentul intern, contractul de management, actele adiţionale la contractul de management etc.;
    r) întocmeşte şi actualizează statele de funcţii nominale ori de câte ori intervin modificări în structura sau salarizarea personalului Oficiului;
    s) calculează drepturile de natură salarială ale personalului Oficiului, întocmeşte statele de plată a salariilor, premiilor şi altor drepturi de natură salarială ce se acordă potrivit legii;
    t) calculează vechimea în muncă a salariaţilor, stabileşte gradaţiile corespunzătoare conform normelor legale;
    u) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    v) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.


    ART. 29
    Compartimentul Achiziţii publice este subordonat managerului şi are următoarele atribuţii:
    a) centralizează propunerile şi întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice, ţinând cont de necesităţile şi priorităţile comunicate de celelalte compartimente/servicii ale Oficiului, gradul de prioritate al necesităţilor stabilit de manager prin contractul său de management şi de Consiliul de administraţie, precum şi de anticipările cu privire la fondurile ce urmează să fie alocate prin bugetul anual, conform prevederilor legislaţiei naţionale şi ale legislaţiei internaţionale;
    b) după aprobarea bugetului propriu, prezintă conducerii Oficiului propuneri pentru eşalonarea achiziţiilor publice, în funcţie de bugetul aprobat şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri;
    c) elaborează nota justificativă în toate situaţiile în care procedura de atribuire propusă pentru a fi aplicată este alta decât una din cele prevăzute la art. 69 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) derulează procedurile prevăzute de lege şi date în competenţa acestei structuri în scopul achiziţionării de bunuri, servicii şi lucrări în baza solicitărilor compartimentelor funcţionale ale Institutului, respectând procedurile operaţionale, precum şi toate celelalte acte normative incidente atât din legislaţia naţională, cât şi din cea europeană;
    e) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
    f) constituie şi asigură păstrarea dosarului achiziţiei publice;
    g) derulează procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, în condiţiile legii;
    h) ia măsurile legale pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de participanţii la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
    i) depune diligenţe pentru finalizarea procedurii de atribuire, propunând semnarea contractului sau a acordului-cadru;
    j) asigură transmiterea spre publicare a anunţurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, conform legii;
    k) definitivează dosarul de achiziţie publică;
    l) ia măsuri legale pentru derularea contractului de achiziţie publică, pentru intrarea în efectivitate a contractului şi pentru finalizarea acestuia;
    m) exercită atribuţiile de specialitate cu privire la realizarea achiziţiilor publice în sistem electronic (online), potrivit prevederilor legale în vigoare;
    n) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
    o) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare;
    p) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    q) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către managerul Oficiului.


    ART. 30
    Compartimentul Audit public intern este subordonat managerului, funcţionează conform prevederilor Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2013, şi are următoarele atribuţii:
    a) asigură consilierea managerului din perspectiva legislativă aplicabilă domeniilor de activitate ale Oficiului, destinată să îmbunătăţească sistemele şi activităţile instituţiei;
    b) păstrează confidenţialitatea datelor şi informaţiilor înscrise în lucrările primite, documentele examinate şi actele de control;
    c) elaborează norme metodologice specifice instituţiei, cu respectarea prevederilor legale;
    d) elaborează proiectele planurilor multianual/anual de audit public intern pe care le supune aprobării managerului;
    e) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
    f) raportează periodic managerului şi în scris asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;
    g) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
    h) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului instituţiei şi structurii de control intern abilitate, în scris;
    i) răspunde de integritatea documentelor şi a bazei de date gestionate şi de predarea acestora la arhiva Oficiului;
    j) răspunde de întocmirea şi gestionarea registrelor impuse de legislaţia aplicabilă, precum şi de reglementările interne;
    k) colaborează în definirea cerinţelor privind respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă cu persoanele responsabile pentru definirea riscurilor pe fiecare activitate în parte;
    l) informează UCAAPI despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice auditate, conform legii.


    ART. 31
    Compartimentul Administrativ este subordonat managerului şi are următoarele atribuţii:
    a) executarea lucrărilor de registratură generală (sortarea, înregistrarea, datarea documentelor, a celorlalte acte oficiale ale instituţiei şi a corespondenţei; distribuirea documentelor şi a corespondenţei către departamentele şi angajaţii instituţiei);
    b) asigură lucrări de corespondenţă primită şi emisă de instituţie (concepere şi redactare de scrisori, faxuri, e-mailuri, adrese oficiale); lecturarea corespondenţei primite, prezentarea la conducere, înregistrarea, repartizarea şi urmărirea rezolvării corespondenţei primite, întocmirea unor răspunsuri pe baza documentării prealabile, dactilografierea lor, prezentarea la semnat a corespondenţei cu materialul de bază; pregătirea corespondenţei pentru expediere, expedierea corespondenţei în afara instituţiei;
    c) asigură clasarea şi arhivarea informaţiei, a documentelor şi dosarelor, organizarea şi asigurarea unei bune funcţionări a arhivei unităţii;
    d) asigură organizarea sistemului informaţional: primirea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor, primirea şi transmiterea comunicărilor telefonice, a mesajelor de la şi pentru angajaţii instituţiei, indiferent de forma acestora - fax, scrisoare, e-mail, telefon, comunicare verbală;
    e) organizarea şedinţelor, conferinţelor şi întâlnirilor şi a materialelor necesare;
    f) asigură difuzarea în instituţie a deciziilor şi instrucţiunilor managerului;
    g) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
    h) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către managerul Oficiului.


    ART. 32
    Compartimentul Juridic este subordonat managerului şi are următoarele atribuţii:
    a) reprezintă instituţia în faţa instanţelor judecătoreşti, în baza delegaţiei şi în limita competenţelor date de către manager;
    b) întocmeşte/redactează toate actele specifice pentru susţinerea în instanţă a intereselor legitime ale Oficiului;
    c) asigură, urmăreşte, răspunde şi raportează de modul de exercitare a tuturor căilor de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti care privesc activitatea Oficiului;
    d) asigură punerea în executare a hotărârilor judecătoreşti definitive şi a altor titluri executorii;
    e) formulează propuneri legale pentru urmărirea şi încasarea debitelor, face demersuri pentru primirea titlurilor executorii şi solicită luarea măsurilor asiguratorii privind bunurile celor care au prejudiciat Oficiul;
    f) întocmeşte/actualizează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare şi organigrama Oficiului şi îl transmite managerului pentru avizare;
    g) întocmeşte/actualizează proiectul Regulamentului intern şi îl transmite managerului pentru avizare;
    h) asigură proiectele de contract pentru toate activităţile care implică patrimonial instituţia;
    i) certifică din punctul de vedere al legalităţii:
    1. actele juridice producătoare de efecte juridice la care Oficiul este parte;
    2. orice măsuri care sunt de natură să angajeze răspunderea patrimonială a Oficiului sau care aduc atingere drepturilor acestuia;
    3. deciziile, contractele, procedurile şi alte documente propuse spre semnare managerului;

    j) asigură legalitatea actelor întocmite şi apără interesele patrimoniale ale instituţiei;
    k) asistă din punctul de vedere al legalităţii deciziile luate de manager, la cererea acestuia, în toate problemele legate de activitatea Oficiului;
    l) sintetizează şi informează managerul şi conducerea cu privire la actele normative care reglementează domeniul de activitate al Oficiului;
    m) informează cu privire la eventualele neconcordanţe între prevederile actelor normative aplicabile şi face demersurile necesare pentru remedierea acestora;
    n) emite deciziile de sancţionare a personalului, asigură întocmirea dosarului şi a acţiunii pentru promovarea în instanţă, după caz;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către managerul Oficiului.


    CAP. VI
    Finanţarea activităţii Oficiului
    ART. 33
    (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţează din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, precum şi din alte surse.
    (2) Finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării Oficiului se realizează astfel:
    a) cheltuielile necesare realizării programului anual prevăzut în contractul de management se acoperă integral din subvenţii acordate de la bugetul de stat;
    b) cheltuielile necesare realizării proiectelor, altele decât cele din programul anual, se acoperă din venituri proprii, din subvenţii acordate de la bugetul de stat, precum şi din alte surse;
    c) cheltuielile necesare schemelor de ajutor de stat administrate de Oficiu se acoperă din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, în limitele creditelor bugetare şi de angajament aprobate cu această destinaţie;
    d) cheltuielile de personal se asigură din subvenţii acordate de la bugetul de stat, precum şi din venituri proprii;
    e) pentru stimularea personalului pot fi utilizate fonduri din venituri proprii, în condiţiile legii;
    f) cheltuielile necesare pentru întreţinerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale se acoperă din subvenţii acordate de la bugetul de stat, din venituri proprii şi din alte surse;
    g) cota de venituri proprii, rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare şi prestarea serviciilor specifice, se gestionează pentru necesităţile instituţiei, în condiţiile legii, cu aprobarea Consiliului administrativ.

    (3) Obligaţiile de plată ale Oficiului rezultate din contractele încheiate conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe, precum şi în baza contractelor civile se consideră cheltuieli aferente producţiilor artistice şi se prevăd în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei.
    (4) Finanţarea altor programe ale Oficiului se poate realiza din fonduri naţionale, internaţionale sau din veniturile proprii.

    ART. 34
    (1) Veniturile proprii ale Oficiului provin din:
    a) exploatarea şi valorificarea bunurilor pe care le are în patrimoniul său ori în administrare, potrivit legii;
    b) tarife percepute pentru activităţile prestate;
    c) donaţii şi sponsorizări, conform legii;
    d) furnizarea de servicii de consultanţă în domeniu;
    e) activităţi de formare, cursuri şi programe de specializare în domeniul său de activitate;
    f) organizarea de congrese, conferinţe, festivaluri, târguri şi evenimente de specialitate în domeniul său de activitate;
    g) realizarea de studii, analize şi cercetări, precum şi derularea de programe şi proiecte specifice, pe bază de contracte, inclusiv în parteneriat public-privat;
    h) valorificarea studiilor, analizelor, cercetărilor realizate de Oficiu, în condiţiile legii;
    i) valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală deţinute, conform legii;
    j) participarea în proiecte cu finanţare externă, în condiţiile legii;
    k) alte activităţi specifice realizate de Oficiu, în conformitate cu atribuţiile sale legale.

    (2) În îndeplinirea atribuţiilor sale şi pentru dezvoltarea organizaţională, Oficiul poate accesa finanţări naţionale şi internaţionale.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 35
    (1) Oficiul dispune de ştampilă şi sigiliu proprii.
    (2) Oficiul are arhivă proprie, în care sunt păstrate documentele stabilite prin nomenclatorul arhivistic al instituţiei aprobat potrivit dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit dispoziţiilor privind arhivarea operelor audiovizuale.

    ART. 36
    Prezentul regulament se completează, de drept, cu dispoziţiile actelor normative în vigoare, precum şi cu dispoziţiile ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul culturii sau de instituţiile şi autorităţile competente.

    ART. 37
    (1) Orice modificare şi completare a prezentului regulament va fi propusă de manager, cu consultarea Consiliului administrativ, în vederea aprobării prin ordin al ministrului culturii.
    (2) Prezentul regulament se aprobă prin ordin al ministrului culturii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016