Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 22 septembrie 2020 privind condiţiile necesar a fi respectate în vederea desfăşurării activităţilor sportive în spaţii închise
EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 872 din 24 septembrie 2020
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.219/1.634/2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 872 din 24 septembrie 2020.
──────────
A. Scop
Prezentul regulament stabileşte criteriile care trebuie îndeplinite de către structurile sportive pentru reluarea activităţii sportive în spaţii închise şi diminuarea riscului de infecţie COVID-19.
Activitatea sportivă se organizează în conformitate cu normele şi regulamentele specifice ramurii de sport, adaptate de structurile sportive la situaţia creată de epidemia de COVID19, cu condiţia ca acestea să nu vină în contradicţie cu normele legale în vigoare.
Regulile generale de protecţie sanitară împotriva răspândirii SARS-CoV-2, precum şi regulile privind accesul în bazele sportive sunt stabilite în anexa nr. 1 la ordin.
B. Măsuri specifice activităţilor de pregătire sportivă în spaţii închise
1. Organizarea acţiunilor de pregătire sportivă
- Colaborarea administratorilor sălii cu autorităţile sanitare şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii tuturor participanţilor la activitatea sportivă, precum şi a personalului auxiliar să reprezinte obiectivul prioritar.
– Plasarea la loc vizibil a anunţurilor scrise privind regulile de igienă, distanţare fizică şi cele de acces în sală.
– Triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată). În cazul înregistrării unei temperaturi peste 37,3°C, se repetă termometrizarea după 5 minute de repaus. Dacă temperatura ridicată se menţine, persoana în cauză va fi izolată de restul grupului şi i se va recomanda să contacteze autorităţile sanitare.
– Plasarea recipientelor cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi pentru mâini la intrarea în sală.
– Elaborarea planurilor de sănătate şi securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.
– În cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru, şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.
– Suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore).
– Asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore.
2. Accesul în centrul de pregătire
- Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului observaţional şi termometrizării.
– Sportivii sunt informaţi să nu se prezinte în centrele de pregătire dacă prezintă semne clinice, specifice COVID-19 sau specifice altor viroze respiratorii.
– Accesul în sală trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile.
– Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se menţine distanţa de siguranţă, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spaţiu de cel puţin 7 mp.
3. Antrenamentul sportivilor în spaţii închise
- Sportivii vor fi atenţionaţi să îşi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului. În cazul disciplinelor sportive practicate fără încălţăminte (de exemplu, arte marţiale), sportivii îşi vor dezinfecta şi picioarele.
– În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament.
– Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecţia şi aerisirea riguroasă a sălii.
– Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator.
– Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală.
4. Măsuri care trebuie luate după antrenament
- După terminarea antrenamentului, se are în vedere intrarea eşalonată la vestiare, cu evitarea aglomeraţiei şi menţinerea distanţării.
– Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de autoservire nu sunt/nu este permise/permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată.
C. Condiţii generale pentru organizarea de competiţii în spaţii închise
1. Măsuri cu caracter general
- Structura sportivă care organizează o competiţie are obligaţia de a modifica regulamentul sportiv pentru a include reglementări clare cu privire la eventualitatea în care o etapă/meci nu se poate desfăşura/reprograma din cauza apariţiei cazurilor sau focarelor de COVID-19, inclusiv sub aspectul punctajelor pe baza cărora este stabilit clasamentul.
– Fiecare structură sportivă implicată în organizarea sau desfăşurarea unei competiţii sportive asigură o persoană de contact responsabilă cu organizarea şi coordonarea aplicării protocoalelor stabilite.
– Trebuie să participe la organizarea şi desfăşurarea competiţiilor doar persoanele a căror prezenţă este absolut necesară, pentru a limita pe cât posibil numărul celor care sunt expuşi unui potenţial risc de infectare.
– Medicul structurii sportive organizatoare va fi implicat în asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă pe parcursul întregii competiţii sportive.
2. Măsuri pentru organizatorii evenimentului sportiv
a) În pregătirea evenimentului:
- asigurarea echipamentului de protecţie (mască respiratorie) pentru întreg personalul implicat în organizarea competiţiei;
– asigurarea măsurilor de igienizare a mâinilor cu produse biocide avizate/autorizate la intrarea în spaţiul destinat evenimentului pentru toţi participanţii;
– atenţionarea în toate spaţiile folosite de competitori prin anunţuri scrise/postere informative plasate la loc vizibil privind regulile de igienă a mâinilor şi igiena respiratorie, practicarea responsabilităţii sociale prin distanţarea socială şi monitorizarea propriei stări de sănătate;
– la locul organizării evenimentului sportiv, personalul medical efectuează termometrizarea digitală a persoanelor implicate în desfăşurarea competiţiei (sportivi, arbitri, antrenori, voluntari etc.). În cazul înregistrării unei temperaturi peste 37,3°C, se repetă termometrizarea după 5 minute de repaus. Dacă temperatura ridicată se menţine, persoana în cauză va fi izolată de restul grupului şi va fi informat medicul coordonator al competiţiei respective;
– dotarea cu echipament de protecţie (mănuşi, halate, măşti) a personalului medical angajat, a personalului de curăţenie, a personalului care manipulează articole sportive, prosoape etc. (în cazul în care nu se pot folosi articole de unică folosinţă), a personalului de securitate şi pază etc.;
– asigurarea dezinfecţiei periodice a elementelor folosite de mai multe persoane (de exemplu, mânerele uşilor, balustradele, recepţia, podelele etc.) cu produse biocide avizate/autorizate în acest scop;
– amplasarea în grupul sanitar a dispenserelor cu săpun, a dispenserelor cu dezinfectant, precum şi a prosoapelor igienice de unică folosinţă (din hârtie);
– pentru uscarea mâinilor se vor folosi şerveţele de hârtie;
– dezinfecţia periodică a grupurilor sanitare cu produse biocide avizate/autorizate.
b) În timpul evenimentului:
- interzicerea accesului spectatorilor la competiţii pe perioada epidemiei de COVID-19;
– toţi participanţii (sportivi, antrenori, arbitri, organizatori, voluntari, reprezentanţi ai presei etc.) trebuie să fie supuşi unui triaj epidemiologic şi trecuţi pe o listă nominală, pentru a facilita o eventuală anchetă epidemiologică;
– serviciul de prim ajutor şi alte servicii medicale, inclusiv triajul epidemiologic al competitorilor, trebuie să fie efectuate de către personal calificat;
– asigurarea îndepărtării hainelor purtate de către participanţi prin depozitarea lor în saci biodegradabili amplasaţi în coşuri marcate vizibil cu inscripţia „obiecte pentru dezinfecţie“.
3. Măsuri pentru participanţii la eveniment
a) Înainte de eveniment
Toţi participanţii (sportivi, voluntari, oficiali etc.) trebuie să îşi monitorizeze starea de sănătate şi să respecte cu stricteţe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanţarea socială, evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii, respectarea igienei respiratorii şi respectarea recomandărilor de a rămâne acasă şi de a solicita asistenţă medicală, dacă există simptome specifice bolii.
Sosirea participanţilor în locaţia unde va avea loc competiţia sportivă trebuie să se facă astfel:
- transportul interurban către locaţia unde va avea loc competiţia sportivă se va face cu autobuze/microbuze proprii sau rezervate în acest scop şi folosite exclusiv pentru participanţi sau cu maşina individuală. Se vor respecta reglementările Ordinului ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii nr. 1.082/97/1.112/2020 privind măsuri şi reguli în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19 (anexa nr. 2 „Măsuri şi reguli care se impun a fi implementate pentru derularea operaţiunilor de transport rutier de persoane, transport rutier de mărfuri, transport în regim de taxi, transport în regim de închiriere cu şofer şi transport alternativ, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19“);
– pentru transportul intraurban este recomandată sosirea individuală a participanţilor cu maşina personală sau cu autocarul/microbuzul închiriat în regim de uz exclusiv;
– este recomandat ca participanţii să ajungă la momente diferite la locul de desfăşurare a competiţiei, pentru a evita aglomerarea de persoane în anumite puncte. În funcţie de infrastructura locaţiei, este recomandat să fie folosite căi diferite către punctul de desfăşurare a competiţiei;
– în cazul în care participanţii la competiţie sunt obligaţi să călătorească în afara localităţii unde locuiesc, cazarea lor se va face respectând Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului sănătăţii nr. 1.731/832/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă (anexa nr. 3 „Recomandări privind funcţionarea structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare“).
b) În timpul derulării şi după derularea evenimentului
- participanţii trebuie să respecte regulile de igienă (de exemplu, folosirea unei batiste de unică folosinţă, în caz de tuse sau strănut, evitarea schimbului de echipament sportiv, săpun, sticle cu apă şi alte articole personale între competitori, evitarea contactului fizic - strângeri de mână, îmbrăţişări la sfârşitul evenimentului).
– părăsirea spaţiului unde s-a desfăşurat competiţia trebuie să se facă în mod ordonat, cu evitarea aglomeraţiei.
c) Măsuri care trebuie respectate de reprezentanţii presei
- Toţi reprezentanţii presei care asistă la competiţie trebuie să declare că sunt de acord să respecte normele de igienă, să se supună examenelor medicale şi să respecte distanţa socială de cel puţin 2 m.
D. Condiţii specifice sporturilor individuale practicate în spaţii închise pentru organizarea de competiţii
1. Accesul la sala de desfăşurare a competiţiei
Sala de desfăşurare a competiţiei va fi prevăzută la intrare cu covoraş cu dezinfectant pentru încălţări, precum şi soluţie dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabileşte condiţiile de acces în bazele sportive.
Nu este permis accesul spectatorilor în sala unde se desfăşoară competiţia.
2. Înaintea competiţiei
Sportivii, stafful tehnic, persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiţia şi personalul auxiliar vor ajunge la sala unde se va desfăşura meciul la ore diferite, pentru a evita aglomeraţia.
Sportivii se vor prezenta la sala de desfăşurare a competiţiei deja echipaţi. Fiecare sportiv/oficial de echipă va veni la sală cu rucsac propriu, pentru depozitarea echipamentului/materialelor necesare.
Se vor evita formele tradiţionale de salut înainte şi după desfăşurarea meciului, care presupun strângerea mâinilor între sportivi, antrenori, arbitri etc.
3. În timpul competiţiei
Este permisă organizarea de competiţii doar pentru probele de simplu. În cazul în care organizatorul competiţiei doreşte să includă şi proba de dublu, trebuie aplicate prevederile specifice sporturilor de echipă, detaliate la lit. E.
Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare participant la competiţie să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă.
4. După competiţie
Părăsirea sălii unde se desfăşoară competiţia se va face în mod ordonat, pentru a evita aglomeraţia. La ieşirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluţia din recipientele aflate la intrarea în sală.
E. Condiţii specifice sporturilor de echipă practicate în spaţii închise pentru organizarea de competiţii sau turnee
1. Testarea înainte de competiţie sau turneu
În cazul sporturilor de echipă practicate în spaţii închise, echipele vor efectua o testare COVID-19 prin metoda RT-PCR cu cel mult 48 de ore înainte de data programată pentru începerea competiţiei/turneului. Fiecare echipă va transmite către organizatorul competiţiei lista nominală a participanţilor, precum şi rezultatul testelor RT-PCR efectuate înainte de prezentarea la competiţie. În cazul în care competiţia/turneul se întinde pe o perioadă de mai mult de două săptămâni, testarea participanţilor prin metoda RT-PCR se va reface periodic, din 14 în 14 zile.
Pe perioada competiţiei/turneului, echipele vor sta izolate în cantonament. Pentru optimizarea procedurilor sanitare şi minimalizarea factorilor de risc extern se recomandă ca, după obţinerea de rezultate negative la testul COVID-19 şi după o procedură de triaj observaţional, toate echipele participante la competiţie să intre în cantonament în aceeaşi bază sau în acelaşi hotel. Componenţii echipelor (jucători şi oficiali de echipă) si reprezentanţii structurii sportive care organizează competiţia (oficiali, arbitri, delegaţi etc.) vor fi cazaţi în regim de cantonament pe toată durata desfăşurării evenimentului şi nu vor putea părăsi hotelul decât pentru a se deplasa la locul de desfăşurare a antrenamentelor şi meciurilor sau în scop de recreere, care va consta în plimbări scurte, în aer liber, în apropierea hotelului.
2. Cazarea
La intrarea în cantonamentul colectiv într-o bază ori într-un hotel, echipele trebuie să fie separate: cazarea se va face fie în clădiri diferite ale aceleiaşi baze, fie, dacă acest lucru nu este posibil, la etaje diferite ale aceleiaşi clădiri, care să nu comunice între ele. Arbitrii şi observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare se vor caza în aceleaşi condiţii.
Fiecărei echipe i se va pune la dispoziţie un spaţiu propriu pentru realizarea şedinţelor tehnico-metodice şi rezolvarea problemelor medicale ale echipei. Acesta va fi aerisit şi dezinfectat după fiecare folosire.
Nu se va face curat în camere pe toată durata şederii la competiţie. Se vor pune la dispoziţia echipelor destule prosoape şi articole de igienă, pentru a se evita intrarea în contact cu personalul de curăţenie.
3. Transportul
În cazul în care spaţiul de cazare este diferit de cel unde se desfăşoară antrenamentele şi meciurile, fiecare echipă se va deplasa cu un autocar propriu, evitându-se, pe cât posibil, opririle pe traseu. Fiecare echipă va avea oră diferită de plecare spre sală/spaţiul de cazare, în aşa fel încât să se evite aglomeraţia la punctul de plecare sau de sosire.
4. Accesul la sala de antrenament/meci
Sala de joc va fi prevăzută la intrare cu covoraş cu dezinfectant pentru încălţări, precum şi soluţie dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabileşte condiţiile de acces în bazele sportive.
Au acces în sala de joc, pentru fiecare meci:
- persoana responsabilă cu triajul epidemiologic;
– componenţii celor două echipe (jucători şi staff tehnic), pe bază de tabel nominal semnat de delegatul clubului şi prezentat la şedinţa tehnică;
– arbitrii/observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare a competiţiei, pe bază de tabel nominal;
– personalul auxiliar esenţial pentru desfăşurarea meciului (sunet, electrică, tehnic, streaming online, personal medical, pază etc.), pe bază de tabel nominal prezentat la şedinţa tehnică;
– presa, pe bază de tabel nominal.
5. Înaintea meciului
Echipele şi persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiţia vor ajunge la sala unde se va desfăşa meciul la ore diferite, pentru a evita aglomeraţia.
Jucătorii se vor prezenta la sala de joc echipaţi şi pregătiţi pentru încălzire/meci. Accesul la vestiare este interzis. Fiecare echipă va avea acces la câte una/două toalete proprii.
Fiecare jucător/oficial de echipă va veni la sală cu rucsac propriu, pentru depozitarea echipamentului/materialelor necesare.
Şedinţele tehnico-tactice ale echipelor nu se vor ţine la sala de joc. Acestea se vor programa înainte ca fiecare echipă să ajungă la sală, în spaţiu deschis sau în săli/incinte din cadrul spaţiului de cazare.
6. În timpul meciului
Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare component al echipei să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă.
7. După meci
După fluierul de final al jocului, reprezentanţii echipelor vor merge direct la autocar, de unde se vor deplasa spre locul de cazare. La ieşirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluţia din recipientele aflate la intrarea în sală. În pauzele dintre jocuri se va realiza dezinfectarea toaletelor şi a spaţiilor comune (hol intrare, suprafaţă de joc, masă oficială, bănci de rezervă).
F. Condiţii specifice sporturilor de luptă practicate în spaţii închise pentru organizarea competiţiilor
1. Testarea înainte de competiţie
În cazul sporturilor de luptă, participanţii la competiţie vor efectua o testare COVID-19 prin metoda RT-PCR cu cel mult 48 de ore înainte de data programată pentru proba cântarului, dacă aceasta este prevăzută de regulamentele sportive, sau cu 48 de ore înainte de data programată pentru începerea competiţiei. Fiecare echipă va transmite către organizatorul competiţiei lista nominală a participanţilor, precum şi rezultatul testelor RT-PCR efectuate înainte de prezentarea la competiţie.
Pe perioada competiţiei/turneului/evenimentului sportiv, echipele vor sta izolate în cantonament. Pentru optimizarea procedurilor sanitare şi minimalizarea factorilor de risc extern se recomandă ca, după obţinerea de rezultate negative la testul COVID-19 şi după o procedură de triaj observaţional, toate echipele participante la competiţie să intre în cantonament în aceeaşi bază sau în acelaşi hotel. Componenţii echipelor (sportivi şi oficiali de echipă) si reprezentanţii structurii sportive care organizează competiţia (oficiali, arbitri, delegaţi etc.) vor fi cazaţi în regim de cantonament pe toată durata desfăşurării evenimentului şi nu vor putea părăsi hotelul decât pentru a se deplasa la locul de desfăşurare a antrenamentelor şi meciurilor sau în scop de recreere, care va consta în plimbări scurte, în aer liber, în apropierea hotelului.
2. Cazarea
La intrarea în cantonamentul colectiv într-o bază ori într-un hotel, echipele trebuie să fie separate şi să nu comunice între ele. Arbitrii şi observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare se vor caza în aceleaşi condiţii.
Fiecărei echipe i se va pune la dispoziţie un spaţiu propriu pentru realizarea şedinţelor tehnico-metodice şi rezolvarea problemelor medicale. Acesta va fi aerisit şi dezinfectat după fiecare folosire.
Nu se va face curat în camere pe toată durata şederii la competiţie. Se vor pune la dispoziţia loturilor destule prosoape şi articole de igienă pentru a se evita intrarea în contact cu personalul de curăţenie.
3. Transportul
În cazul în care spaţiul de cazare este diferit de cel unde se desfăşoară antrenamentele şi meciurile, fiecare lot se va deplasa fie cu autoturismele personale ale participanţilor, fie cu un autocar propriu, evitându-se, pe cât posibil, opririle pe traseu. Fiecare echipă va avea oră diferită de plecare spre sală/spaţiul de cazare, în aşa fel încât să se evite aglomeraţia la punctul de plecare sau de sosire.
4. Accesul la sala de desfăşurare a competiţiei
Sala unde va avea loc competiţia va fi prevăzută la intrare cu covoraş cu dezinfectant pentru încălţări, precum şi soluţie dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabileşte condiţiile de acces în bazele sportive.
Au acces în sală, pentru fiecare meci:
- persoana responsabilă cu triajul epidemiologic;
– componenţii echipelor (sportivi, antrenori şi staff tehnic), pe bază de tabel nominal;
– arbitrii/observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare a competiţiei, pe bază de tabel nominal;
– personalul auxiliar esenţial pentru desfăşurarea competiţiei (sunet, electrică, tehnic, streaming online, personal medical, pază etc.), pe bază de tabel nominal;
– presa, pe bază de tabel nominal.
Nu este permis accesul spectatorilor la competiţii.
La locul de desfăşurare a competiţiei, organizatorul stabileşte circuite separate pentru sportivi, antrenorii lor şi arbitri, pe de o parte, şi toate celelalte persoane implicate în procesul de organizare, pe de altă parte.
În sala unde se desfăşoară competiţia este obligatorie purtarea măştii. Excepţie fac sportivii, în timpul meciurilor.
5. Înaintea competiţiei
La proba cântarului, dacă este prevăzută de regulamentele sportive, toţi participanţii vor respecta distanţa de siguranţă. Cântarul va fi dezinfectat după fiecare persoană sau se va monta un covor dezinfectant, pe care sportivii îl vor folosi înainte şi după cântar.
Echipele şi persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiţia vor ajunge la sala unde se va desfăşa competiţia la ore diferite, pentru a evita aglomeraţia.
Sportivii se vor prezenta la sală echipaţi şi pregătiţi pentru încălzire/meci.
Fiecare sportiv/oficial de echipă va veni la sală cu rucsac propriu, pentru depozitarea echipamentului/materialelor necesar(e).
6. În timpul competiţiei
Înainte de meci, sportivii îşi vor dezinfecta mâinile şi picioarele (în cazul ramurilor sportive unde acest lucru este necesar).
Se limitează, pe cât posibil, numărul persoanelor din imediata apropiere a suprafeţei de luptă (antrenor, medic, staff tehnic).
Materialele sportive şi suprafaţa de luptă (ring, tatami, saltea etc.) se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil.
Este recomandat ca elementele de echipament care nu pot fi luate pe suprafaţa de luptă (şosete, încălţăminte, trening, prosoape etc.) să fie depozitate în cutii separate pentru fiecare sportiv aflat pe suprafaţa de luptă. Cutiile vor fi dezinfectate după fiecare folosire.
Este obligatoriu ca fiecare component al echipei să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă.
7. După competiţie
După finalul competiţiei şi al festivităţii de premiere, sportivii vor merge direct la autocar, de unde se vor deplasa spre locul de cazare. La ieşirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluţia din recipientele aflate la intrarea în sală. Se va evita aglomerarea sălii de desfăşurare a competiţiei.
G. Proceduri în cazul apariţiei unei suspiciuni de infectare cu SARS-CoV-2 în centrul de pregătire
În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament sau la competiţie este suspectă/confirmată cu COVID-19, se informează imediat direcţia de sănătate publică pe raza căreia s-a produs incidentul şi se urmează întocmai instrucţiunile primite de la autorităţile sanitare.
În continuare, se realizează operaţiuni de dezinfecţie a încăperilor respective de către unităţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare autorizate.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: