Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 22 martie 2006 de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti
REGULAMENT din 22 martie 2006 de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 319 din 10 aprilie 2006 CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoana juridicã romana, cu sediul în Bucureşti, sos. Pantelimon nr. 266, sectorul 2, aflatã în coordonarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare minister coordonator. (2) Institutul naţional funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenta contabila în regim economic în condiţiile legii şi isi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament. ART. 2 (1) Institutul naţional este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice. (2) Institutul naţional contribuie, în general, la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului propriu de activitate şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã. CAP. II Obiectul de activitate ART. 3 (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde, în principal: A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare - cod CAEN 7310 a) În cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul naţional efectueazã cercetãri fundamentale şi aplicative de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerinţelor esenţiale impuse construcţiilor şi instalaţiilor aferente prin <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, şi prin Directiva 89/106/CEE privind libera circulaţie a produselor pentru construcţii, precum şi asigurarea durabilitatii acestora, şi anume: rezistenta şi stabilitatea, siguranta în exploatare, siguranta la foc, igiena, sãnãtatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului, protecţia termica şi hidrofuga, economia de energie, protecţia impotriva zgomotului. În acest scop institutul naţional efectueazã: 1. cercetãri fundamentale de baza şi orientate pentru dezvoltarea ştiinţei construcţiilor în special în domeniul mecanicii construcţiilor, ingineriei seismice şi fizicii construcţiilor; 2. cercetãri aplicative pentru creşterea siguranţei, functionalitatii şi confortului construcţiilor, precum şi dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor şi tehnologiilor specifice execuţiei construcţiilor, incluzând şi realizarea de standuri, staţii-pilot, încercãri în situ care se referã la: (i) rezistenta, stabilitatea şi durabilitatea construcţiilor; (ii) protecţia antiseismica a construcţiilor şi structurilor; (iii) reabilitarea şi modernizarea fondului construit; (iv) geotehnica şi fundaţii; (v) protecţia termica a construcţiilor şi hidroizolatii în construcţii; (vi) protecţia construcţiilor contra coroziunii; (vii) protecţia la foc a construcţiilor; (viii) protecţia acustica a construcţiilor; (ix) inchideri şi compartimentari, finisarea construcţiilor; (x) instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor; (xi) tehnologii noi performanţe pentru execuţia construcţiilor; (xii) urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor; (xiii) economia construcţiilor şi studii prospective; 3. elaborari de coduri, normative şi documente privind conceptia, alcãtuirea, calculul şi execuţia construcţiilor şi instalaţiilor aferente. b) Alte activitãţi de cercetare-ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã Institutul naţional efectueazã lucrãri pentru soluţionarea problemelor din domeniul sau de activitate, cercetãri în domeniul materialelor de construcţii şi construcţiilor, altele decât cele prevãzute în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare: 1. studii şi cercetãri în vederea elaborãrii de agremente tehnice; 2. dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a mãsurãtorilor de laborator şi în situ; 3. studii şi cercetãri în vederea elaborãrii reglementãrilor tehnice şi economice care stau la baza activitãţii de proiectare, execuţie şi utilizare a construcţiilor. c) Pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu: 1. institutul naţional elaboreazã cercetãri fundamentale şi aplicative de interes prioritar pentru domeniul construcţiilor; 2. institutul naţional participa la elaborarea strategiei naţionale de dezvoltare în domeniile de specialitate şi competenta; elaboreazã programe-nucleu anual şi pe perioade multianuale, programe ce conţin obiective din domeniul construcţiilor, echipamentelor şi instalaţiilor ce se încadreazã în strategia de dezvoltare a sectorului construcţiilor în România. d) În cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare: 1. institutul naţional participa în parteneriat internaţional la lucrãrile de cercetare-dezvoltare şi inovare în cadrul Spaţiului de cercetare european şi colaboreazã, inclusiv prin Reţeaua Europeanã a Institutelor de Cercetãri în Construcţii - ENBRI, cu instituţii similare ca profil din alte tari; 2. activitãţile de specialitate menţionate în cadrul obiectului de activitate pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe. B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare desfãşurate în domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi, dupã caz, cu autorizarea instituţiilor abilitate: a) participarea la elaborarea strategiei domeniului construcţiilor; b) pregãtirea profesionalã şi specializarea de nivel mediu, precum şi de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii; c) consultanţa şi asistenta de specialitate; în acest scop institutul naţional efectueazã: 1. asistenta tehnica şi consultanţa de specialitate pentru execuţia obiectivelor de construcţii şi instalaţii; 2. expertize privind starea construcţiilor şi instalaţiilor aferente, precum şi în domeniul proiectãrii şi execuţiei construcţiilor; 3. programe de calcul; 4. soluţii tehnice şi metodologii de experimentare şi execuţie a construcţiilor, de aparatura de laborator etc.; 5. studii de fezabilitate, evaluãri de active, oferte, documentaţii pentru participarea la licitaţii pentru proiectare, execuţie şi expertize în domeniu; d) editarea şi tipãrirea publicaţiilor de specialitate: 1. Buletinul Construcţiilor; 2. colectiile "Reglementãri în construcţii" şi "Probleme economice în construcţii"; 3. Revista "Construcţii"; 4. studii, rapoarte şi sinteze în domeniul de activitate; 5. conferinţe de specialitate în domeniul ingineriei construcţiilor; e) activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii. C. Activitãţi de evaluare şi certificare a conformitatii în baza standardelor şi prevederilor legale în vigoare, prin: a) organismul de certificare a produselor pentru construcţii; b) organismul de certificare a sistemelor de management al calitãţii; c) laboratoare de încercãri; d) agremente tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee noi în construcţii şi instalaţii, atât pentru cele produse în ţara, cat şi pentru cele realizate în strãinãtate. Institutul naţional efectueazã şi activitãţi de comerţ interior şi de import-export aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii, cu excepţia produselor de tipul celor pe care le certifica. Institutul naţional este membru observator în Organizaţia Europeanã pentru Agremente Tehnice - EOTA şi membru în Uniunea Europeanã pentru Agremente Tehnice în Construcţii - UEAtc. (2) În cadrul obiectului sau de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare nationala sau poate desfasura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. CAP. III Patrimoniul ART. 4 Patrimoniul institutului naţional, stabilit pe baza raportarilor contabile la data de 30 iunie 2005, este de 2.738 mii lei (RON). ART. 5 Institutul naţional administreazã, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica şi privatã a statului, precum şi bunuri proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica şi privatã a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia. ART. 6 Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoana juridicã executanta, precum şi ordonatorului principal de credite, în egala mãsura, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulãrii unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activitãţi desfãşurate în asocierea în participaţiune sau în entitãţi cu personalitate juridicã nãscute în urma altor forme de asociere aparţin institutului naţional, în calitate de persoana juridicã executanta. ART. 7 Administrarea institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare. ART. 8 În exercitarea drepturilor sale institutul naţional poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate. ART. 9 Institutul naţional poate presta servicii sau efectua activitãţi de microproducţie şi comerţ prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. ART. 10 Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. CAP. IV Structura organizatoricã şi funcţionalã ART. 11 (1) Institutul naţional are în structura secţii, laboratoare şi compartimente necesare realizãrii obiectului sau de activitate, precum şi 3 subunitati fãrã personalitate juridicã. (2) Cele 3 subunitati prevãzute la alin. (1) sunt: a) Sucursala INCERC Cluj-Napoca, str. Floresti nr. 117, judeţul Cluj; b) Sucursala INCERC Iaşi, str. Anton Sesan nr. 37 şi str. Gheorghe Asachi nr. 3-5, judeţul Iaşi; c) Sucursala INCERC Timişoara, str. Traian Lalescu nr. 2, judeţul Timis. ART. 12 Structura organizatoricã a institutului naţional se aproba prin ordin al conducatorului ministerului coordonator, denumit în continuare ministru coordonator. ART. 13 În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţara sau din strãinãtate. CAP. V Organele de conducere ART. 14 (1) Conducerea institutului naţional este asigurata de: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. (2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific. ART. 15 (1) Relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie. (2) Conducãtorii subunitatilor din structura institutului naţional rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia. Consiliul de administraţie ART. 16 (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni romani, numiţi prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit pentru o perioada de cel mult 4 ani. (2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie; b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional; c) un reprezentant al ministerului coordonator; d) un reprezentant al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare; e) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; f) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei; g) un specialist din domeniu, propus de ministerul coordonator. (3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin. ART. 17 (1) Membrii consiliului de administraţie isi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate. (2) Pentru activitatea desfasurata în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului naţional. (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente. (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se afla în relaţii comerciale directe. ART. 18 (1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului de activitate al institutului naţional; b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de secţii, laboratoare şi compartimente; c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobãrii, conform reglementãrilor legale; d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent; e) analizeazã realizarea criteriilor de performanta şi raportarea trimestriala privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; f) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institutul naţional; g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii; h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; i) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 39 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; j) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta; k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca; l) aproba criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional. (2) Consiliul de administraţie exercita orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale. ART. 19 Consiliul de administraţie isi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe. ART. 20 (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin 3 membri. (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedintele ales de cãtre membrii acestuia. ART. 21 (1) Consiliul de administraţie isi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin 5 membri. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu votul a cel puţin 4 membri. ART. 22 La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentantiv din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor. ART. 23 Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale. ART. 24 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anuntat în scris despre aceasta ministerul coordonator. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respecta prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt. ART. 25 În primul trimestru al fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã ministerului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. ART. 26 Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie. Comitetul de direcţie ART. 27 (1) Conducerea operativã a institutului naţional este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general, directorul ştiinţific, directorul tehnic şi directorul economic. (2) La şedinţele comitetului de direcţie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului din institutul naţional. ART. 28 (1) Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) negocierea contractelor de servicii cu agenţii economici pentru: elaborarea agrementelor tehnice, efectuarea de încercãri şi certificari de conformitate, consultanţa, expertize şi alte servicii; d) sistemul de asigurare a calitãţii; e) bugetul de venituri şi cheltuieli; f) programul de investiţii; g) alte obligaţii. ART. 29 Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun. ART. 30 (1) La nivelul subunitatilor din teritoriu ale institutului naţional se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care isi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional, şi este prezidat de directorul subunitatii respective. (2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie. Directorul general ART. 31 (1) Activitatea curenta a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat de ministerul coordonator, conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioada de cel mult 4 ani. (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator. ART. 32 Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, cu organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoanele fizice din ţara şi din strãinãtate; b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile la nivelul subunitatilor institutului naţional, precum şi în relaţiile cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului naţional; d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revoca, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie; e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de munca; f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa; g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; h) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentelor institutului naţional; i) este ordonator de credite în condiţiile prevãzute de lege; j) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; k) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie; l) în exercitarea atribuţiilor sale, emite decizii. Consiliul ştiinţific ART. 33 (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare. (2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institutul naţional. (3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific. Preşedintele consiliului ştiinţific trebuie sa aibã funcţia de baza la institutul naţional. (5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 34 Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele: a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare; b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã; c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional; d) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; e) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific; f) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate. CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare ART. 35 (1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţii financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Situaţiile financiare anuale se aproba de cãtre ministerul coordonator, în condiţiile legii. ART. 36 (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanta stabiliţi de ministerul coordonator şi se aproba prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 37 Institutul naţional determina anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata. ART. 38 (1) Salariiile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii. (2) Salariul de baza al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementãrilor legale. ART. 39 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice. ART. 40 (1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii. (2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparatura, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional. (3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca potrivit legii. ART. 41 (1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România. (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de încasãri şi plati şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare. (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România. (4) Încasãrile şi plãţile din fondurile de la bugetul de stat se deruleazã prin trezorerie, conform legii. ART. 42 Institutul naţional isi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 43 Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti romane de drept comun. ART. 44 Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, conform prevederilor legale, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email