Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 22 iunie 2017 pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu
────────── Aprobat prin Ordinul nr. 53 din 22 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 546 din 11 iulie 2017. ────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Regulamentul pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu, denumit în continuare Regulament, stabileşte: a) condiţiile pentru eliberarea, prelungirea, modificarea, suspendarea, retragerea sau eliberarea duplicatului următoarelor tipuri de autorizaţie: (i) tip I - pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire; (ii) tip II - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire; (iii) tip III - pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri; (iv) tip IV - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri;
b) procedura de solicitare şi eliberare a tipurilor de autorizaţie prevăzute la lit. a); c) procedura de prelungire, modificare, suspendare sau retragere a tipurilor de autorizaţie prevăzute la lit. a).
(2) Prevederile prezentului regulament se aplică: a) persoanelor juridice, române şi străine, care solicită autorizarea pentru desfăşurarea activităţii de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu, pe teritoriul României, cu respectarea legilor şi normelor în vigoare; b) persoanelor juridice, române şi străine, care în baza autorizaţiilor obţinute desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu.
(3) Solicitantul autorizării trebuie să fie o persoană juridică cu sediul în România.
ART. 2 Autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu se realizează de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei. Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiei se depune la Departamentul pentru eficienţă energetică, denumit în continuare ANRE-DEE.
ART. 3 În sensul prezentului regulament se definesc următoarele noţiuni: 3.1. autoritate competentă - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar; 3.2. autorizaţie - act administrativ individual emis de autoritatea competentă, prin care se acordă dreptul unei persoane juridice de a monta, a pune în funcţiune, a modifica, a repara şi a exploata sisteme de repartizare a costurilor; 3.3. exploatare - ansamblu de acţiuni pentru supravegherea funcţionării şi întreţinerea sistemelor de repartizare a costurilor, precum şi pentru repartizarea, emiterea şi transmiterea tabelelor centralizatoare cu consumurile individuale de energie termică în vederea desfăşurării în condiţii sigure şi economice a acesteia; 3.4. montare - ansamblu de operaţii şi lucrări de instalare, încorporare, asamblare, aplicare, sigilare şi etichetare a sistemelor de repartizare a costurilor în instalaţiile interioare de utilizare a energiei termice din imobilele de tip condominiu; 3.5. prestator - persoană juridică autorizată de autoritatea competentă, care montează sisteme de repartizare a costurilor şi care îşi asumă responsabilitatea corectitudinii alegerii, instalării, funcţionării şi exploatării acestora; 3.6. produs - orice ansamblu de materiale, elemente, componente individuale sau alcătuind un set, realizat în scopul de a fi montat în instalaţii, introdus pe piaţă în forma în care urmează a fi încorporat, aplicat sau instalat în construcţii, prin operaţii şi lucrări de construcţii; 3.7. retragerea autorizaţiei - emiterea de către ANRE a deciziei prin care unui titular de autorizaţie i se retrag total drepturile conferite prin actul respectiv; retragerea are loc la solicitarea titularului sau din iniţiativa ANRE; 3.8. sistem de repartizare a costurilor - ansamblu format din mai multe repartitoare de costuri, de acelaşi fel, instalat în spaţiul cu destinaţie de locuinţă sau în spaţiul cu altă destinaţie din imobilele de tip condominiu, care funcţionează, în conformitate cu specificaţiile fabricantului, împreună cu armăturile aferente sau, după caz, cu un program de calcul specializat şi sunt utilizate la repartizarea costurilor aferente consumurilor, determinate cu un mijloc de măsurare legal; 3.9. specificaţie tehnică - document care stabileşte caracteristicile unui produs, cum ar fi niveluri de calitate, performanţă, securitate sau dimensiuni, inclusiv cerinţe care se aplică produsului cu privire la denumirea sub care acesta este comercializat, terminologie, simboluri, încercări şi metode de încercare, ambalare, marcare sau etichetare şi proceduri pentru evaluarea conformităţii; 3.10. suspendarea autorizaţiei - emiterea de către ANRE a deciziei prin care unui titular de autorizaţie i se retrag parţial sau total pentru un interval de timp determinat drepturile conferite prin actul respectiv, ANRE putând aproba continuarea activităţii în regim controlat, pentru a nu afecta interesele consumatorilor.
CAP. II Procedura de autorizare SECŢIUNEA 1 Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiei ART. 4 (1) Documentaţiile depuse de solicitanţi sunt analizate de către Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu, comisie numită prin decizie a preşedintelui ANRE şi care propune: a) acordarea autorizaţiei; b) prelungirea autorizaţiei; c) modificarea autorizaţiei; d) suspendarea autorizaţiei; e) retragerea autorizaţiei; f) eliberarea duplicatului autorizaţiei.
(2) Pentru soluţionarea contestaţiilor depuse de cei interesaţi, se constituie, atunci când este cazul, o comisie de soluţionare a acestora, numită prin decizie a preşedintelui ANRE. Refuzul acordării autorizaţiei se motivează, precizânduse căile de atac legale.
ART. 5 (1) În termen de 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, ANRE decide asupra acordării/ refuzului de acordare a autorizaţiei/autorizaţiilor solicitate. (2) Termenul de completare a documentaţiei de către solicitanţi este de 30 de zile de la data primirii notificării din partea autorităţii competente.
ART. 6 (1) Registrul de evidenţă a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu este elaborat sub formă de document scris, se publică pe pagina de internet www.anre.ro şi este actualizat. (2) Informaţiile din Registrul de evidenţă prevăzut la alin. (1) sunt prezentate sub formă tabelară, cuprinzând următoarele date: a) denumirea persoanei juridice, cu precizarea punctelor de lucru; b) adresa persoanei juridice şi a punctelor de lucru; c) numărul şi data eliberării autorizaţiei/autorizaţiilor, tipul şi data expirării autorizaţiei/autorizaţiilor; d) date de contact ale societăţii si ale punctelor de lucru: telefon, fax, e-mail.
ART. 7 Pentru obţinerea unei autorizaţii, solicitantul adresează autorităţii competente o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
ART. 8 La cererea de eliberare a autorizaţiei de orice tip, persoanele juridice vor anexa: a) actul constitutiv al operatorului economic solicitant, în copie; b) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii la ANRE, în original sau copie legalizată, care să cuprindă informaţii de identificare ale operatorului economic, denumirea, adresa sediului social, codul unic de înregistrare, numărul de ordine în oficiul registrului comerţului, starea operatorului economic, forma de organizare, durata de constituire, capitalul social, asociaţii/acţionarii operatorului economic, persoana/persoanele împuternicită(e) să reprezinte operatorul economic, domeniul de activitate pentru care se solicită autorizaţia, sucursale/subunităţi/filiale, sedii secundare/ puncte de lucru din România; c) certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice, eliberat de Ministerul Finanţelor Publice prin organul fiscal în a cărui rază teritorială acestea se află în evidenţă, în original sau în copie legalizată; d) copiile situaţiilor financiare aferente anului financiar anterior (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate); e) acte doveditoare privind achitarea taxelor şi impozitelor la bugetul local, eliberate şi vizate de către organele abilitate cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii cererii de eliberare a autorizaţiei; f) o scurtă prezentare a operatorului economic, din care să reiasă experienţa dobândită în domeniu, din activităţi similare cu cele pentru care se solicită autorizarea, desfăşurate în ţară sau în străinătate; g) copia chitanţei, a mandatului poştal sau a ordinului de plată a tarifului de analiză a documentaţiei; tariful de analiză a documentaţiei este stabilit în conformitate cu prevederile ordinului preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
ART. 9 În vederea eliberării autorizaţiilor tip I şi II, pentru desfăşurarea activităţii de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire, solicitanţii prezintă documentele prevăzute la art. 8, însoţite de următoarele: a) documente care să ateste că repartitoarele de costuri utilizate şi robineţii termostatici utilizaţi sunt în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b) declaraţie pe propria răspundere privind deţinerea unui software propriu sau a unei licenţe de software pentru repartizarea cheltuielilor de încălzire, adaptat pentru condiţiile din România, cu respectarea legislaţiei specifice în vigoare, împreună cu o copie a manualului de utilizare a acestui soft sau instrucţiuni de utilizare a acestui soft; c) fişe tehnice, instrucţiuni de montaj şi de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de robineţi termostataţi care se vor monta; d) fişe tehnice, instrucţiuni de montaj şi de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de repartitoare de costuri care se vor monta; e) angajamentul producătorului/vânzătorului că răspunde solidar de asigurarea exploatării sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire cu societatea care solicită autorizaţia de montare a acestora; f) declaraţie privind disponibilitatea solicitantului de a repartiza şi de a transmite furnizorului de energie termică tabelul centralizator cu consumurile individuale de energie termică pentru apa caldă de consum de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individuală; g) declaraţie pe propria răspundere că va respecta şi va asigura condiţiile impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; h) lista lucrărilor contractate în ultimii 5 ani, de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire, finalizate şi în derulare, cu precizarea numărului de contracte încheiate şi a tipurilor de repartitoare montate (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate); i) fişa cuprinzând structura personalului, pe specialităţi, care atestă calificarea persoanelor implicate în activităţile pentru care se solicită autorizaţia; j) lista cu toate utilajele şi dotările tehnice alocate pentru prestarea activităţilor pentru care se solicită autorizaţia, cu precizarea, pentru fiecare tip, dacă acestea se află în proprietatea solicitantului, sunt achiziţionate în sistem leasing sau sunt închiriate; pentru utilajele şi dotările închiriate se vor anexa copii certificate „conform cu originalul“ ale contractelor de închiriere/leasing; k) regulamentul de organizare şi funcţionare sau manualul de asigurare a calităţii, pentru persoanele juridice care montează sisteme de repartizare a costurilor pentru încălzire, integral sau în extras, din care să rezulte atribuţiile şi responsabilităţile departamentelor angajate în desfăşurarea activităţii pentru care se solicită autorizaţia; l) declaraţie privind preţul de listă pentru vânzarea şi montarea unui ansamblu format dintr-un repartitor de costuri şi un robinet termostatic pe un corp de încălzire, precum şi preţul de listă pentru exploatarea sistemului de repartizare a costurilor pentru încălzire într-un imobil de tip condominiu.
ART. 10 În vederea eliberării autorizaţiilor de tip III şi IV, pentru desfăşurarea activităţii de montare şi exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri, solicitanţii prezintă documentele prevăzute la art. 8 însoţite de următoarele: a) copie de pe avizul pentru activitatea de montare a contoarelor de apă caldă supuse controlului metrologic legal, acordat solicitantului, în condiţiile legii, de către Biroul Român de Metrologie Legală; b) fişe tehnice complete pentru fiecare tip de contor de apă caldă utilizat ca repartitor de costuri; c) angajamentul producătorului/vânzătorului că răspunde solidar de asigurarea exploatării sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum cu societatea care solicită autorizaţia de montare a acestora; d) lista lucrărilor contractate în ultimii 5 ani de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum, contractate, finalizate şi în derulare, cu precizarea numărului contractelor şi a tipurilor de repartitoare montate (cu excepţia persoanelor juridice nou-înfiinţate); e) fişa cuprinzând structura personalului, pe specialităţi, care atestă calificarea persoanelor implicate în activităţile pentru care se solicită autorizaţia; f) lista cu toate utilajele şi dotările tehnice alocate pentru prestarea activităţilor pentru care se solicită autorizaţia, cu precizarea dacă acestea se află în proprietatea solicitantului, sunt achiziţionate în sistem leasing sau sunt închiriate; pentru utilajele şi dotările închiriate se vor anexa copii certificate „conform cu originalul“ ale contractelor de închiriere/leasing; g) declaraţie pe propria răspundere că vor respecta şi vor asigura condiţiile impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; h) regulamentul de organizare şi funcţionare sau manualul de asigurare a calităţii, pentru persoanele juridice care montează sisteme de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum, integral sau în extras, din care să rezulte atribuţiile şi responsabilităţile departamentelor angajate în desfăşurarea activităţii pentru care se solicită autorizaţia; i) declaraţie privind preţul din lista de vânzare şi montare pentru fiecare tip de contor de apă caldă utilizat ca repartitor de costuri, precum şi tariful de exploatare a sistemului de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum într-un imobil de tip condominiu; j) lista punctelor de lucru cu precizarea adresei şi a datelor de contact pentru fiecare dintre acestea.
ART. 11 (1) Cererea de autorizare şi documentele menţionate la art. 8-10, după caz, se depun la sediul autorităţii competente. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă îndosariate, în ordinea precizată în prezentul regulament, şi vor fi însoţite de: a) o pagină de titlu, cu precizarea „Dosar pentru obţinerea autorizaţiei tip ….“, denumirea persoanei juridice solicitante, data înregistrării solicitării la ANRE-DEE; b) o pagină de „Cuprins“, conţinând enumerarea documentelor incluse în dosar, în ordinea precizată în prezentul regulament.
(3) Solicitantul va notifica ANRE la deschiderea unui punct de lucru înfiinţat după obţinerea autorizaţiei, transmiţând adresa şi datele de contact ale acestuia, precum şi la închiderea unui punct de lucru.
ART. 12 O persoană juridică poate solicita şi obţine autorizarea pentru mai multe categorii de activităţi, dacă îndeplineşte condiţiile corespunzătoare tipurilor de autorizaţie solicitate, cu condiţia achitării tarifului corespunzător fiecărui tip de autorizaţie. În cazul solicitării a două sau mai multe tipuri de autorizaţii de către un operator economic, documentele comune se prezintă într-un singur exemplar.
SECŢIUNEA a 2-a Analiza documentelor prezentate de solicitantul autorizaţiei ART. 13 (1) Autoritatea competentă analizează documentele anexate de solicitant la cererea depusă în vederea eliberării autorizaţiei şi, dacă este cazul, trimite solicitantului o adresă prin care i se aduc la cunoştinţă acestuia obligaţiile privind transmiterea de completări sau de clarificări, cu referire la cererea şi la documentele depuse, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii. (2) După caz, în funcţie de calitatea şi de complexitatea informaţiilor prezentate de solicitant, autoritatea competentă poate decide: a) convocarea, la sediul autorităţii competente, a reprezentanţilor împuterniciţi ai solicitantului, pentru a clarifica anumite aspecte care reies/nu reies din documentaţiile puse la dispoziţie; b) verificarea la faţa locului a realităţii datelor înscrise în documentaţia transmisă de solicitant; constatările rezultate din aceste verificări se înscriu într-un proces-verbal care se încheie între reprezentantul autorităţii competente şi reprezentantul împuternicit al solicitantului.
(3) Termenul prevăzut la alin. (1) se decalează în mod corespunzător în situaţia în care se aplică prevederile alin. (2). (4) În cazul în care, în termen de 60 de zile de la data înregistrării cererii privind eliberarea autorizaţiei, solicitantul nu furnizează autorităţii competente toată documentaţia corespunzătoare, inclusiv completările solicitate pe parcurs, ANRE respinge solicitarea, notificând operatorul economic în acest sens. (5) În cazul neacordării autorizaţiei, indiferent de motiv, tariful pentru analiza documentaţiei achitat conform prevederilor ordinului preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei nu se înapoiază operatorului economic.
ART. 14 (1) Nu se acordă autorizaţie persoanelor juridice ce se află în oricare dintre următoarele situaţii: a) este în stare de faliment; b) nu şi-a îndeplinit obligaţiile exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către bugetul de stat, inclusiv cel local, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat; c) furnizează informaţii false în documentele prezentate.
(2) Impozitele şi taxele pentru care s-au acordat înlesniri la plată (amânări, eşalonări etc.) de către organele competente nu se consideră obligaţii exigibile de plată, în măsura în care s-au respectat condiţiile impuse la acordarea înlesnirilor.
ART. 15 (1) Acordarea sau refuzul de a elibera autorizaţia se bazează pe elementele rezultate din documentele transmise de solicitant, autoritatea competentă luând în considerare: a) caracterul complet al documentaţiei prezentate; b) autenticitatea datelor conţinute de documentaţia prezentată; c) existenţa unui cadru tehnico-organizatoric care să permită persoanei juridice desfăşurarea activităţilor pentru care a solicitat autorizarea; d) asigurarea resurselor financiare necesare activităţilor pentru care s-a solicitat eliberarea autorizaţiei; e) asigurarea personalului calificat, experienţa profesională şi de conducere; f) modul în care activităţile similare practicate de solicitantul autorizaţiei până la data depunerii solicitării au afectat persoane fizice sau juridice, beneficiare ale serviciilor prestate.
(2) În toate cazurile, după analizarea documentaţiei depuse de solicitant, Comisia de autorizare întocmeşte un raport care include propunerea justificată de a elibera/refuza acordarea autorizaţiei respective. (3) Durata de valabilitate a autorizaţiei este de 5 ani de la data eliberării acesteia. (4) În cazul în care se propune eliberarea autorizaţiei, autoritatea competentă asigură redactarea condiţiilor de valabilitate a autorizaţiei, care constituie parte integrantă a acesteia. (5) Condiţiile de valabilitate menţionate la alin. (4) sunt prezentate: a) în anexa nr. 4 pentru autorizaţiile tip I - pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire; b) în anexa nr. 5 pentru autorizaţiile tip II - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire; c) în anexa nr. 6 pentru autorizaţiile tip III - pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri; d) în anexa nr. 7 pentru autorizaţiile tip IV - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri.
ART. 16 (1) Pe baza procesului-verbal al Comisiei de autorizare, ANRE acordă autorizaţia sau refuză acordarea acesteia. Rezoluţiile Comisiei se comunică în scris solicitanţilor şi se publică pe pagina de internet a ANRE. (2) Decizia privind refuzul acordării autorizaţiei poate fi contestată în termen de 3 zile de la data comunicării; răspunsul ANRE-DEE la contestaţie se comunică solicitantului, în termen de 10 zile de la data înregistrării acesteia. (3) Rezultatele contestaţiilor se publică pe pagina de internet a ANRE-DEE. (4) Solicitanţii nemulţumiţi de rezultatele contestaţiilor se pot adresa instanţelor de contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la data comunicării acestora. (5) În termen de 10 zile de la data comunicării, persoanele juridice care au obţinut autorizaţia achită tariful de autorizare şi transmit dovada plăţii la ANRE-DEE. (6) Autorizaţia este eliberată în termen de 30 de zile de la data transmiterii dovezii plăţii tarifului de autorizare. (7) Perioada de valabilitate a autorizaţiei este de 5 ani de la data acordării acesteia. (8) Modelul autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 8.
SECŢIUNEA a 3-a Prelungirea autorizaţiilor ART. 17 (1) Autorizaţia se poate prelungi o singură dată, pe o perioadă de 5 ani. (2) Autorizaţiile emise anterior prezentului regulament nu se prelungesc de către ANRE; titularii autorizaţiilor emise de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, în situaţia în care doresc să îşi continue activitatea vor proceda în conformitate cu prevederile art. 8 şi ale art. 9 sau 10, după caz. (3) Prelungirea valabilităţii autorizaţiei se aprobă prin decizie a preşedintelui ANRE, la propunerea scrisă a Comisiei de autorizare, pe baza următoarelor documente: a) cerere de prelungire a autorizaţiei prezentată cu minimum 45 de zile anterior datei de expirare a valabilităţii acesteia, întocmită conform anexei nr. 9; b) copia chitanţei, a mandatului poştal sau a ordinului de plată a tarifului de prelungire a valabilităţii autorizaţiei, stabilit în conformitate cu prevederile ordinului preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei; c) autorizaţia anterioară deţinută, în copie; după caz, se va depune dovada declarării pierderii autorizaţiei, publicată într-un ziar local; d) raport de activitate al persoanei juridice autorizate, cu prezentarea activităţilor desfăşurate în perioada de după obţinerea autorizaţiei; e) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii la ANRE-DEE, în original sau copie legalizată, care să cuprindă informaţii de identificare ale operatorului economic, denumirea, adresa sediului social, codul unic de înregistrare, numărul de ordine în oficiul registrului comerţului, starea operatorului economic, forma de organizare, durata de constituire, capitalul social, asociaţii/acţionarii operatorului economic, persoana/persoanele împuternicită(e) să reprezinte operatorul economic, domeniul de activitate pentru care se solicită autorizaţia, sucursale/subunităţi/filiale, sedii secundare/ puncte de lucru din România; f) certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice, eliberat de Ministerul Finanţelor Publice prin organul fiscal în a cărui rază teritorială acestea se află în evidenţă, în original sau în copie legalizată; g) acte doveditoare privind achitarea taxelor şi impozitelor la bugetul local, eliberate şi vizate de către organele abilitate cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii cererii de eliberare a autorizaţiei; h) declaraţie pe propria răspundere că documentele prezentate la autorizare conform art. 9 lit. a)-g) şi i)-l) şi/sau art. 10 lit. a)-c) şi e)-i) nu au suferit modificări; în caz contrar se vor prezenta documentele actualizate conform situaţiilor la data solicitării prelungirii autorizaţiei.
CAP. III Condiţiile în care se modifică autorizaţiile ART. 18 (1) Persoanele juridice autorizate au obligaţia să informeze ANRE-DEE asupra oricărei modificări a condiţiilor care au stat la baza acordării autorizaţiei. (2) La cererea titularilor sau din proprie iniţiativă, ANRE poate decide, în conformitate cu prevederile legale, modificarea autorizaţiilor eliberate, în următoarele situaţii: a) schimbarea denumirii persoanei juridice; b) modificarea statutului persoanei juridice; c) schimbarea adresei sediului social al persoanei juridice; d) modificări privind capacitatea tehnică sau extinderea domeniului de activitate; e) în cazul în care survin unele modificări legislative sau schimbări ale circumstanţelor de la data eliberării autorizaţiilor sau evenimente care afectează substanţial ori care conduc la imposibilitatea desfăşurării activităţilor autorizate.
(3) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (2) autoritatea competentă eliberează solicitanţilor o nouă autorizaţie. (4) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (2) lit. e), modificarea autorizaţiilor se face din iniţiativa ANRE, cu respectarea egalităţii de tratament al titularilor şi în raport cu natura situaţiei care a determinat modificarea; ANRE comunică în scris titularilor de autorizaţie modificările survenite. (5) Documentele necesare la solicitarea modificării autorizaţiei pentru situaţiile prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) sunt următoarele: a) cerere de solicitare a modificării autorizaţiei, cu precizarea schimbărilor intervenite; b) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii la ANRE, în original sau copie legalizată, care să cuprindă informaţii de identificare ale operatorului economic, denumirea, adresa sediului social, codul unic de înregistrare, numărul de ordine în oficiul registrului comerţului, starea operatorului economic, forma de organizare, durata de constituire, capitalul social, asociaţii/acţionarii operatorului economic, persoana/persoanele împuternicită(e) să reprezinte operatorul economic, domeniul de activitate pentru care se solicită autorizaţia, sucursale/subunităţi/filiale, sedii secundare/puncte de lucru din România; c) copia chitanţei sau ordinului de plată a tarifului de modificare a autorizaţiei.
(6) Tariful de modificare a autorizaţiei se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
CAP. IV Eliberarea duplicatului autorizaţiei sau deciziei de prelungire a valabilităţii autorizaţiei ART. 19 (1) Autorizaţia/decizia de prelungire a valabilităţii autorizaţiei pierdute se declară nulă într-un ziar local, titularul având dreptul de a solicita eliberarea unui duplicat. (2) În vederea eliberării unui duplicat al autorizaţiei sau deciziei de prelungire a valabilităţii autorizaţiei, solicitantul depune la ANRE–DEE următoarele documente: a) cerere de eliberare a unui duplicat al autorizaţiei/deciziei de prelungire a valabilităţii autorizaţiei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10; b) împuternicirea şi copia cărţii de identitate a reprezentantului împuternicit pentru persoana juridică; c) copie de pe anunţul publicat într-un ziar local; d) copia chitanţei, mandatului poştal sau ordinului de plată a tarifului de eliberare a unui duplicat al autorizaţiei sau deciziei de prelungire a autorizaţiei, după caz.
(3) Tariful de eliberare a duplicatului se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
CAP. V Procedura de suspendare şi retragere a autorizaţiilor ART. 20 (1) În cazul în care titularul autorizaţiei nu îndeplineşte obligaţiile legale prevăzute în legislaţia primară sau în cea secundară, precum şi în caz de nerespectare a condiţiilor de valabilitate specifice autorizaţiei, constatate de ANRE, sesizate de către terţi sau notificate de către titular, ANRE va aplica măsurile prevăzute la alin. (2)-(5), după caz. (2) În cazul în care neîndeplinirea obligaţiilor nu este imputabilă titularului de autorizaţie ANRE dispune, după caz: a) dacă situaţia creată se poate remedia, acordă un termen de conformare de maximum 3 luni; b) dacă la expirarea termenului precizat la lit. a) situaţia nu a fost remediată, se suspendă autorizaţia în cauză pe un termen de maximum 3 luni; c) dacă la expirarea termenului de suspendare precizat la lit. b) situaţia nu a fost remediată, se retrage autorizaţia; d) dacă situaţia creată este iremediabilă se retrage autorizaţia.
(3) În cazul în care neîndeplinirea obligaţiilor este imputabilă titularului autorizaţiei, ANRE dispune, după caz: a) suspendarea autorizaţiei în cauză pe un termen de maximum 3 luni; b) dacă situaţia nu a fost remediată după expirarea termenului de suspendare, se retrage autorizaţia.
(4) Suspendarea sau retragerea autorizaţiei se aprobă prin decizie a preşedintelui ANRE şi impune încetarea activităţii operatorului economic conform deciziei ANRE, începând cu data precizată în aceasta. (5) În situaţii temeinic motivate, dacă activitatea titularului autorizaţiei afectează semnificativ interesele clienţilor acestuia, ANRE are următoarele drepturi: a) să permită continuarea activităţii în regim controlat în perioada de suspendare; b) să acorde un termen de conformare de maximum 3 luni, după caz, fără a dispune suspendarea sau retragerea autorizaţiei conform prevederilor alin. (2) şi (3).
ART. 21 (1) Autoritatea competentă retrage autorizaţia şi în următoarele cazuri: a) la cererea motivată, transmisă de titularul autorizaţiei şi acceptată de ANRE; b) înstrăinare prin vânzarea societăţii care desfăşoară activităţile pentru care s-a acordat autorizarea; c) decăderea din drepturi, incapacitatea sau falimentul titularului autorizaţiei.
(2) Titularul autorizaţiei este obligat să notifice autorităţii competente situaţia menţionată la alin. (1) lit. c), în termen de maximum 8 zile de la rămânerea definitivă a unei hotărâri judecătoreşti, înregistrarea la oficiul registrului comerţului, autentificarea la notariat, rezilierea de contracte şi altele.
CAP. VI Controlul activităţii titularilor de autorizaţii ART. 22 Autoritatea competentă supraveghează activitatea persoanelor juridice autorizate care montează şi exploatează sisteme de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu şi efectuează controale în conformitate cu prevederile ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al ANRE.
ART. 23 În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii autorizaţi ai ANRE au dreptul de acces pe teritoriul şi la documentele persoanelor juridice autorizate. Titularul de autorizaţie supus controlului va acorda ANRE orice asistenţă necesară pe parcursul efectuării controlului.
CAP. VII Plata tarifului de autorizare ART. 24 Pentru eliberarea autorizaţiei autoritatea competentă percepe tarife aprobate conform reglementărilor ANRE.
ART. 25 (1) La înregistrarea cererii de eliberare a autorizaţiei solicitantul depune dovada achitării tarifului pentru analiza documentaţiei, tarif care se varsă în contul ANRE. Tariful pentru analiza documentaţiei se deduce din tariful de autorizare şi nu se restituie solicitantului în cazul în care nu se acordă autorizaţia. (2) Tariful de autorizare se achită în maximum 10 zile de la data comunicării rezoluţiilor Comisiei de autorizare. În caz contrar, solicitantul va pierde dreptul de acordare a autorizaţiei. (3) Tariful de prelungire a autorizaţiei se achită integral la depunerea documentaţiei.
CAP. VIII Dispoziţii finale ART. 26 Drepturile şi obligaţiile conferite titularilor prin autorizaţiile acordate nu pot fi transferate, în întregime sau în parte. Orice transfer efectuat este nul de drept.
ART. 27 Neîndeplinirea şi/sau îndeplinirea necorespunzătoare de către operatorii economici autorizaţi a obligaţiilor impuse de legislaţia specifică domeniului eficienţei energetice nu atrage răspunderea penală, civilă, contravenţională, administrativă sau materială a ANRE, iar autorizarea operatorilor economici nu conduce la transferul de responsabilităţi de la aceştia către ANRE şi nici nu îi exonerează pe aceştia de obligaţiile ce le revin.
ART. 28 Autorizaţiile aflate în termen de valabilitate, acordate persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, îşi păstrează valabilitatea până la data expirării termenelor pentru care au fost acordate.
ART. 29 (1) Titularii autorizaţiilor acordate conform art. 28 vor achita până la data de 30 decembrie 2017 tariful de menţinere a autorizaţiei, cumulat pentru toată perioada care a mai rămas până la sfârşitul perioadei de valabilitate a autorizaţiei, la nivelul cuantumului stabilit prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală nr. 259/2004 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea în domeniul montării şi exploatării sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu, cu modificările şi completările ulterioare, în contul deschis la Trezorerie al ANRE. (2) Neachitarea tarifului prevăzut la alin. (1) atrage retragerea autorizaţiei.
ART. 30 Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA NR. 1 la regulament MODEL de cerere pentru obţinerea autorizaţiei [] tip I - pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire [] tip II - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire [] tip III - pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri [] tip IV - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri Subsemnatul …............../(numele şi prenumele) .............., în calitate de .............../(director general/administrator unic) ................. la Societatea ................./(denumirea societăţii) ................, având forma juridică de .................., cu sediul în localitatea ................., str. ............... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul .............., nr. telefon ....................., nr. fax .................., e-mail .................., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. .............., cod unic de înregistrare ..................., cont deschis la banca ................., sucursala ......................., solicit: - eliberarea unei autorizaţii de tipul celei menţionate mai sus, pentru societate; şi
– înscrierea persoanei juridice pe care o reprezint în Registrul de evidenţă a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu (Registru). Sunt de acord cu publicarea în Registru a denumirii persoanei juridice, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie.
Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu (Regulament). Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor Regulamentului, sumele achitate de solicitanţi în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ca plată a tarifului de autorizare, nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică, se constată că nu sunt îndeplinite prevederile Regulamentului. Toate informaţiile furnizate sunt complete şi corecte. Data .......................... Semnătura şi ştampila, Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu ANEXA NR. 2 la regulament DECLARAŢIE Subsemnatul …............../(numele şi prenumele) ............., în calitate de ............/(director general/administrator unic) .............. la Societatea ............/(denumirea societăţii) ..............., având forma juridică de .............., cu sediul în localitatea .............., str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ..............., nr. telefon ....., nr. fax ...., e-mail …………………, înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ............., cod unic de înregistrare ................, cont deschis la banca ..............., sucursala ............., declar pe propria răspundere că societatea va respecta şi va asigura următoarele condiţii impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire: a) deţinerea unui software propriu sau a unei licenţe de software pentru repartizarea cheltuielilor de încălzire, adaptat pentru corpurile de încălzire din România; b) asigurarea întocmirii fişelor de consum pentru fiecare spaţiu cu destinaţie de locuinţă, precum şi pentru întregul imobil de tip condominiu; c) va conveni, de comun acord cu furnizorii de energie termică, aplicaţia software şi modul de transmitere în format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termică pentru încălzire de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individuală; d) asigurarea exploatării sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire, pe toată durata de viaţă a acestora; durata de viaţă este de minimum 10 ani; e) acordarea de certificate de garanţie pentru robinete termostatate şi repartitoare de costuri o perioadă de minimum 3 ani; f) acordarea de certificate de garanţie pentru montaj o perioadă de minimum 3 ani; g) asigurarea postgaranţiei pe toată durata de viaţă a sistemelor de repartizare a costurilor, în ceea ce priveşte efectuarea lucrărilor de întreţinere, service, înlocuirea bateriilor şi aplicarea sigiliilor; h) responsabilitatea corectitudinii alegerii repartitoarelor de costuri în conformitate cu domeniul de utilizare prevăzut în standardele SR EN 834 şi SR EN 835, precum şi a corectitudinii montajului în conformitate cu specificaţiile producătorului; i) va notifica asociaţia de proprietari/locatari cu privire la prevederile art. 10 alin. (5) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; j) oferta economică transmisă asociaţiilor de proprietari/locatari va conţine costurile de achiziţionare şi de montare a setului format dintr-un robinet termostat şi un repartitor de costuri pentru un corp de încălzire, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termică pentru încălzire; k) va notifica asociaţia de proprietari/locatari cu privire la necesitatea efectuării echilibrării hidraulice în imobilele de tip condominiu unde s-au efectuat modificări ale instalaţiilor interioare de încălzire din acesta faţă de proiectul iniţial.
Data: ....................... .......................................................... (numele şi prenumele în clar şi semnătura) Loc pentru ştampilă Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu ANEXA NR. 3 la regulament DECLARAŢIE Subsemnatul .........../(numele şi prenumele) ..........., în calitate de .........../(director general/administrator unic) ......... la Societatea .........../(denumirea societăţii) ..........., având forma juridică de ..........., cu sediul în localitatea .........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ..........., nr. telefon ............, nr. fax ........., e-mail …......…., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ....., cod unic de înregistrare ......, cont deschis la banca ....., sucursala ....., declar pe propria răspundere că societatea va respecta şi va asigura următoarele condiţii impuse pentru montarea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum: a) respectarea specificaţiilor producătorului referitoare la corectitudinea montajului; b) asigurarea postgaranţiei pe toată durata de viaţă a sistemelor de repartizare a costurilor, în ceea ce priveşte efectuarea lucrărilor de întreţinere, service şi aplicarea sigiliilor; c) asigurarea întocmirii fişelor de consum pentru fiecare spaţiu cu destinaţie de locuinţă, precum şi pentru întregul imobil de tip condominiu; d) convenirea, de comun acord cu furnizorii de energie termică, a aplicaţiei software şi a modului de transmitere în format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termică pentru apa caldă de consum de la asociaţiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea în facturare individuală; e) exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa caldă de consum pe toată durata de viaţă a acestora; f) va notifica asociaţia de proprietari/locatari cu privire la prevederile art. 10 alin. (5) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; g) oferta economică transmisă asociaţiilor de proprietari/locatari va conţine costurile de montare a filtrelor de impurităţi pe coloanele de distribuţie a apei calde din condominiu, costurile de achiziţionare şi montare a unui contor de apă caldă utilizat ca repartitor de costuri, costurile de achiziţie şi montare a repartitoarelor de costuri instalate în locurile de consum din spaţiile comune, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termică pentru apa caldă de consum din condominiul respectiv; h) declaraţie pe propria răspundere că la montarea contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri va asigura marcarea/aplicarea literelor RC pe fiecare aparat; i) acordarea de certificate de garanţie pentru contoarele de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri pe o perioadă de minimum 3 ani; j) acordarea de certificate de garanţie pentru montaj pe o perioadă de minimum 3 ani.
Data: ....................... .......................................................... (numele şi prenumele în clar şi semnătura) Loc pentru ştampilă Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu ANEXA NR. 4 la regulament Anexa la autorizaţia nr. ......./........ CONDIŢII DE VALABILITATE aferente autorizaţiilor acordate persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. …….. tip I pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu, denumită în continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice ……………. (denumirea persoanei juridice) ……….., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr. ……… (CUI) ………, denumit în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de ………. până la data de ……… . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu pentru ………. (tip repartitoare). 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să îşi continue activitatea autorizată. 7. Titularul are obligaţia să notifice ANRE cu privire la modificarea condiţiilor avute în vedere la autorizare, în termen de 30 de zile de la înregistrarea acestora. 8. Titularul are obligaţia să pună la dispoziţia ANRE datele din care să rezulte asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării activităţii proprii. 9. Titularul are obligaţia de a realiza activitatea prevăzută la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare, numai după obţinerea autorizaţiilor, acordurilor şi avizelor prevăzute de legislaţia în materie şi cu respectarea restricţiilor/condiţiilor stabilite prin acestea. 10. Titularul are obligaţia să deţină fişe tehnice, instrucţiuni şi proceduri de montaj şi de utilizare pentru echipamentele montate. 11. Titularul are obligaţia să monteze produse care posedă documentele şi documentaţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 12. Titularul are obligaţia să îndeplinească condiţiile şi să posede documentele şi documentaţia specifică cu privire la evaluarea conformităţii produselor. 13. Titularul are obligaţia să presteze activitatea de montare doar în acele condominii în care sunt montate corpuri de încălzire pentru care operatorul economic care exploatează aceste repartitoare deţine valoarea factorului Kc definit în normele tehnice în vigoare. 14. Titularul are obligaţia să realizeze lucrările de montare numai pe bază de proiect, care se predă asociaţiei de proprietari/locatari pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei. 15. Titularul are obligaţia să notifice în prealabil clienţilor săi că este obligatorie executarea echilibrării hidraulice dacă s-au adus modificări ale instalaţiilor interioare de încălzire în condominiul respectiv. 16. Titularul are obligaţia să nu execute manevre sau intervenţii în reţeaua furnizorului de energie termică, fără aprobarea acestuia. 17. Titularul are obligaţia să respecte prevederile legale privind avizarea de către furnizorii de energie termică a soluţiei tehnice de montare a repartitoarelor de costuri la nivel de apartament. 18. Titularul are obligaţia să notifice anticipat, cu cel puţin 6 luni înainte, clienţilor săi şi ANRE intenţia de a înceta desfăşurarea activităţii care face obiectul autorizaţiei, precum şi operatorul economic care îi preia activitatea. 19. Titularul are obligaţia să asigure, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, personal calificat şi dotare tehnico-materială aferente îndeplinirii obligaţiilor privitoare la activitatea prevăzută la pct. 4. 20. Titularul are obligaţia, ca pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, să desfăşoare activitatea prevăzută la pct. 4 exclusiv pe baze contractuale, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalităţii de tratament al clienţilor, evitând orice discriminare. 21. Titularul are obligaţia de a nu se angaja în practici anticoncurenţiale şi de a nu împiedica alţi titulari de autorizaţii sau potenţiali competitori să se angajeze în activitatea de ……. (tip autorizaţie) ……..........….. . 22. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a) prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b) Regulamentul pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu; c) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; d) Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările ulterioare; e) alte acte normative incidente.
23. Titularul are obligaţia să transmită anual un raport de activitate către ANRE cu informaţii privind numărul şi tipul repartitoarelor de costuri montate, numărul total al apartamentelor la care s-au montat acestea, numărul total de condominii şi asociaţii de proprietari beneficiare. Termenele de raportare sunt: - 15 aprilie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 octombrie-31 martie; – 15 octombrie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 aprilie-30 septembrie.
24. La solicitarea ANRE titularul are obligaţia să transmită, ori de câte ori este nevoie, raportări privind activitatea desfăşurată. 25. Titularul are obligaţia să acorde garanţie pentru lucrările executate, în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii încheiate cu beneficiarii. 26. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 27. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 28. Titularul are obligaţia să furnizeze, fără întârziere, toate informaţiile solicitate de agenţii constatatori ai ANRE şi să asigure accesul acestora la documentele tehnice şi financiare, în conformitate cu prevederile art. 48 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 29. Titularul are obligaţia să asigure asistenţă necesară agenţilor constatatori pe parcursul efectuării acţiunii de control. 30. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date de contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro. În condiţiile nerespectării cerinţelor de mai sus, ANRE este îndreptăţită să aplice sancţiunile legale titularului de autorizaţie, inclusiv să suspende sau să retragă autorizaţia.
ANEXA NR. 5 la regulament Anexa la autorizaţia nr. ......./........ CONDIŢII DE VALABILITATE aferente autorizaţiilor acordate persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. ………. tip II pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu, denumită în continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice ……….......………….. (denumirea persoanei juridice) ………............……….., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ……. (CUI) …………, denumită în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de …………… până la data de ……………… . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire în imobile de tip condominiu pentru …………… (tip repartitoare). 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are obligaţia să notifice ANRE cu privire la modificarea condiţiilor avute în vedere la autorizare, în termen de 30 de zile de la înregistrarea acestora. 7. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să-şi continue activitatea autorizată. 8. Titularul are obligaţia să pună la dispoziţia ANRE datele din care să rezulte asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării activităţii proprii. 9. Titularul are obligaţia de a realiza activitatea prevăzută la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare, numai după obţinerea autorizaţiilor, acordurilor şi avizelor prevăzute de legislaţia în materie şi cu respectarea restricţiilor/condiţiilor stabilite prin acestea. 10. Titularul are obligaţia să deţină fişe tehnice, instrucţiuni şi proceduri de montaj şi de utilizare pentru echipamentele montate. 11. Titularul are obligaţia să îndeplinească condiţiile şi să posede documentele şi documentaţia specifică cu privire la evaluarea conformităţii produselor. 12. Titularul are obligaţia să utilizeze programe de calcul pentru repartizarea costurilor, aplicabile situaţiei concrete din fiecare condominiu, şi să aplice obligatoriu coeficienţii de corecţie care ţin cont de amplasarea incintelor faţă de punctele cardinale şi poziţia acestora in cadrul condominiului. 13. Titularul are obligaţia să pună la dispoziţia ANRE, la cerere, factorul Kc pentru cuplajul termic şi tipurile de corpuri de încălzire asociate, precum şi modul de determinare a factorului Kq, factori definiţi în normele tehnice în vigoare. 14. Titularul are obligaţia să presteze activitatea de exploatare doar în acele condominii în care sunt montate corpuri de încălzire pentru care operatorul economic care exploatează aceste repartitoare deţine valoarea factorului Kc. 15. Titularul are obligaţia să efectueze repartizarea consumurilor de energie termică între consumatorii din imobilele tip condominiu, în cazul folosirii sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire, conform prevederilor din normele tehnice în vigoare. 16. Titularul are obligaţia să nu execute manevre sau intervenţii în reţeaua furnizorului de energie termică, fără aprobarea acestuia. 17. Titularul are obligaţia să notifice anticipat, cu cel puţin 6 luni înainte, clienţilor săi şi ANRE intenţia de a înceta desfăşurarea activităţii care face obiectul autorizaţiei, precum şi operatorul economic care îi preia activitatea. 18. Titularul are obligaţia să asigure, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, personal calificat şi dotare tehnico-materială aferente îndeplinirii obligaţiilor privitoare la activitatea prevăzută la pct. 4. 19. Titularul are obligaţia ca, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, să desfăşoare activitatea prevăzută la pct. 4 exclusiv pe baze contractuale, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalităţii de tratament al clienţilor, evitând orice discriminare. 20. Titularul are obligaţia de a nu se angaja în practici anticoncurenţiale şi de a nu împiedica alţi titulari de autorizaţii sau potenţiali competitori să se angajeze în activitatea de ………………….. (tip autorizaţie ) …………………………… . 21. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a) prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b) Regulamentul pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu; c) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; d) Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările ulterioare; e) alte acte normative incidente.
22. Titularul are obligaţia să transmită anual un raport de activitate către ANRE cu informaţii privind numărul şi tipul repartitoarelor de costuri exploatate, numărul total al apartamentelor în care sunt montate acestea, numărul total de condominii şi asociaţii de proprietari beneficiare. Termenele de raportare sunt: - 15 aprilie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 octombrie-31 martie; – 15 octombrie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 aprilie-30 septembrie.
23. La solicitarea ANRE titularul are obligaţia să transmită, ori de câte ori este nevoie, raportări privind activitatea desfăşurată. 24. Titularul are obligaţia să acorde garanţie pentru lucrările executate, în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii încheiate cu beneficiarii. 25. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 26. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 27. Titularul are obligaţia să furnizeze, fără întârziere, toate informaţiile solicitate de agenţii constatatori ai ANRE şi să asigure accesul acestora la documentele tehnice şi financiare, în conformitate cu prevederile art. 48 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 28. Titularul are obligaţia să asigure asistenţă necesară agenţilor constatatori pe parcursul efectuării acţiunii de control. 29. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date de contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro. În condiţiile nerespectării cerinţelor de mai sus, ANRE este îndreptăţită să aplice sancţiunile legale titularului de autorizaţie, inclusiv să suspende sau să retragă autorizaţia.
ANEXA NR. 6 la regulament Anexa la autorizaţia nr. ......./........ CONDIŢII DE VALABILITATE aferente autorizaţiilor acordate persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. ……………………… tip III pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu, denumită în continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice …………….. (denumirea persoanei juridice) …………………….., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ……………… (CUI) ……………, denumit în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de ……..…… până la data de …………………. . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu pentru …………….. (tip repartitoare). 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are obligaţia să notifice ANRE cu privire la modificarea condiţiilor avute în vedere la autorizare, în termen de 30 de zile de la înregistrarea acestora. 7. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să îşi continue activitatea autorizată. 8. Titularul are obligaţia să pună la dispoziţia ANRE datele din care să rezulte asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării activităţii proprii. 9. Titularul are obligaţia de a realiza activitatea prevăzută la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare, numai după obţinerea autorizaţiilor, acordurilor şi avizelor prevăzute de legislaţia în materie şi cu respectarea restricţiilor/condiţiilor stabilite prin acestea. 10. Titularul are obligaţia să deţină fişe tehnice, instrucţiuni şi proceduri de montaj şi de utilizare pentru echipamentele montate. 11. Titularul are obligaţia să monteze produse care posedă documentele şi documentaţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 12. Titularul are obligaţia să îndeplinească condiţiile şi să posede documentele şi documentaţia specifică cu privire la evaluarea conformităţii produselor. 13. Titularul are obligaţia să realizeze lucrările de montare numai pe bază de proiect, care se predă asociaţiei de proprietari/locatari pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei. 14. Titularul are obligaţia să folosească numai sigilii cu serie de identificare unică, serie care va fi trecută în certificatul de garanţie. 15. Titularul are obligaţia să nu execute manevre sau intervenţii în reţeaua furnizorului de energie termică, fără aprobarea acestuia. 16. Titularul are obligaţia să notifice anticipat, cu cel puţin 6 luni înainte, clienţilor săi şi ANRE intenţia de a înceta desfăşurarea activităţii care face obiectul autorizaţiei, precum şi operatorul economic care îi preia activitatea. 17. Titularul are obligaţia să asigure, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, personal calificat şi dotare tehnico-materială aferente îndeplinirii obligaţiilor privitoare la activitatea prevăzută la pct. 4. 18. Titularul are obligaţia ca, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, să desfăşoare activitatea prevăzută la pct. 4 exclusiv pe baze contractuale, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalităţii de tratament al clienţilor, evitând orice discriminare. 19. Titularul are obligaţia de a nu se angaja în practici anticoncurenţiale şi de a nu împiedica alţi titulari de autorizaţii sau potenţiali competitori să se angajeze în activitatea de ……………. (tip autorizaţie) …………………… . 20. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a) prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b) Regulamentul pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu; c) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; d) Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările ulterioare; e) alte acte normative incidente.
21. Titularul are obligaţia să transmită anual un raport de activitate către ANRE cu informaţii privind numărul şi tipul repartitoarelor de costuri montate, numărul total al apartamentelor la care s-au montat acestea, numărul total de condominii şi asociaţii de proprietari beneficiare. Termenele de raportare sunt: - 15 aprilie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 octombrie-31 martie; – 15 octombrie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 aprilie-30 septembrie.
22. La solicitarea ANRE, titularul are obligaţia să transmită, ori de câte ori este nevoie, raportări privind activitatea desfăşurată. 23. Titularul are obligaţia să acorde garanţie pentru lucrările executate, în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii încheiate cu beneficiarii. 24. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 25. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 26. Titularul are obligaţia să furnizeze, fără întârziere, toate informaţiile solicitate de agenţii constatatori ai ANRE şi să asigure accesul acestora la documentele tehnice şi financiare, în conformitate cu prevederile art. 48 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 27. Titularul are obligaţia să asigure asistenţă necesară agenţilor constatatori pe parcursul efectuării acţiunii de control. 28. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sector 2, Bucureşti. Date de contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro. În condiţiile nerespectării cerinţelor de mai sus, ANRE este îndreptăţită să aplice sancţiunile legale titularului de autorizaţie, inclusiv să suspende sau să retragă autorizaţia.
ANEXA NR. 7 la regulament Anexa la autorizaţia nr. ......./........ CONDIŢII DE VALABILITATE aferente autorizaţiilor acordate persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. …. tip IV pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu, denumită în continuare Autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice ..........… (denumirea persoanei juridice) ...........…., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. .....…. (CUI) .............., denumit în continuare Titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de …............ până la data de …............ . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri în imobile de tip condominiu pentru …. (tip repartitoare). 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are obligaţia să notifice ANRE cu privire la modificarea condiţiilor avute în vedere la autorizare, în termen de 30 de zile de la înregistrarea acestora. 7. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea Autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să-şi continue activitatea autorizată. 8. Titularul are obligaţia să pună la dispoziţia ANRE datele din care să rezulte asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării activităţii proprii. 9. Titularul are obligaţia de a realiza activitatea prevăzută la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare, numai după obţinerea autorizaţiilor, acordurilor şi avizelor prevăzute de legislaţia în materie şi cu respectarea restricţiilor/condiţiilor stabilite prin acestea. 10. Titularul are obligaţia să deţină fişe tehnice, instrucţiuni şi proceduri de montaj şi de utilizare pentru echipamentele montate. 11. Titularul are obligaţia să îndeplinească condiţiile şi să posede documentele şi documentaţia specifică cu privire la evaluarea conformităţii produselor. 12. Titularul are obligaţia să utilizeze programe de calcul pentru repartizarea costurilor, aplicabile situaţiei concrete din fiecare condominiu. 13. Titularul are obligaţia să efectueze repartizarea consumurilor de energie termică între consumatorii din imobilele tip condominiu, în cazul folosirii sistemelor de repartizare a costurilor pentru apă caldă de consum conform prevederilor din normele tehnice în vigoare. 14. Titularul are obligaţia să nu execute manevre sau intervenţii în reţeaua furnizorului de energie termică fără aprobarea acestuia. 15. Titularul are obligaţia să notifice anticipat, cu cel puţin 6 luni înainte, clienţilor săi şi ANRE intenţia de a înceta desfăşurarea activităţii care face obiectul autorizaţiei, precum şi operatorul economic care îi preia activitatea. 16. Titularul are obligaţia să asigure, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, personal calificat şi dotare tehnico-materială aferente îndeplinirii obligaţiilor privitoare la activitatea prevăzută la pct. 4. 17. Titularul are obligaţia ca, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, să desfăşoare activitatea prevăzută la pct. 4 exclusiv pe baze contractuale, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalităţii de tratament al clienţilor, evitând orice discriminare. 18. Titularul are obligaţia de a nu se angaja în practici anticoncurenţiale şi de a nu împiedica alţi titulari de autorizaţii sau potenţiali competitori să se angajeze în activitatea de …. (tip autorizaţie) …... . 19. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a) prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b) Regulamentul pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu; c) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; d) Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările ulterioare; e) alte acte normative incidente.
20. Titularul are obligaţia să transmită anual un raport de activitate către ANRE cu informaţii privind numărul şi tipul repartitoarelor de costuri exploatate, numărul total al apartamentelor în care sunt montate acestea, numărul total de condominii şi asociaţii de proprietari beneficiare. Termenele de raportare sunt: - 15 aprilie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 octombrie-31 martie; – 15 octombrie, pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 aprilie-30 septembrie.
21. La solicitarea ANRE, titularul are obligaţia să transmită, ori de câte ori este nevoie, raportări privind activitatea desfăşurată. 22. Titularul are obligaţia să acorde garanţie pentru lucrările executate, în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii încheiate cu beneficiarii. 23. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 24. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 25. Titularul are obligaţia să furnizeze, fără întârziere, toate informaţiile solicitate de agenţii constatatori ai ANRE şi să asigure accesul acestora la documentele tehnice şi financiare, în conformitate cu prevederile art. 48 alin. (2) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 26. Titularul are obligaţia să asigure asistenţă necesară agenţilor constatatori pe parcursul efectuării acţiunii de control. 27. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date de contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro. În condiţiile nerespectării cerinţelor de mai sus, ANRE este îndreptăţită să aplice sancţiunile legale titularului de autorizaţie, inclusiv să suspende sau să retragă autorizaţia.
ANEXA NR. 8 la regulament MODEL de autorizaţie În baza Regulamentului pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr…….., ca urmare a verificării documentelor transmise Comisiei de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu de către solicitant, se autorizează persoana juridică ........................., având sediul în ………………., numărul de înregistrare în registrul comerţului …………… şi codul fiscal ………. . AUTORIZAŢIA Nr. … din ……….. Tip I - pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire Tip II - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire Tip III - pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri Tip IV - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri* ────────── * Se va menţiona numai tipul de autorizaţie obţinut. ──────────
pentru tipurile de repartitoare de costuri cu denumirea comercială….. /pentru tipurile contoare de apă caldă specificate în avizul Biroului Român de Metrologie Legală. Prezenta autorizaţie este valabilă pe teritoriul României conform condiţiilor asociate, până la data de …........… . Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei ......................................... ANEXA NR. 9 la regulament MODEL de cerere de prelungire a valabilităţii Autorizaţiei nr. …… din data …… [] tip I - pentru desfăşurarea activităţii de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire [] tip II - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire [] tip III - pentru desfăşurarea activităţii de montare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri [] tip IV - pentru desfăşurarea activităţii de exploatare a contoarelor de apă caldă utilizate ca repartitoare de costuri Subsemnatul ...................../(numele şi prenumele) ......................., în calitate de .............../(director general/administrator unic) ........................ la Societatea ................................/(denumirea societăţii comerciale) ...................., având forma juridică de .........................., cu sediul în localitatea ..................., str. ....................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ..................., nr. telefon ..................., nr. fax ...................., e-mail ........................, înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ................, cod unic de înregistrare ............................, cont deschis la banca ........................, sucursala ......................., solicit: - prelungirea valabilităţii autorizaţiei menţionate mai sus, eliberate pentru societate; şi
– menţinerea înscrierii persoanei juridice pe care o reprezint în Registrul de evidenţă a persoanelor juridice care montează şi exploatează sisteme de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu. Sunt de acord cu publicarea denumirii persoanei juridice, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie, în acest Registru.
Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu (Regulament). Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor Regulamentului, sumele achitate de solicitanţi, în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, ca plată a tarifului de prelungire a valabilităţii autorizaţiei nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică, se constată că nu sunt îndeplinite prevederile prezentului regulament. Toate informaţiile furnizate sunt complete şi corecte. Data ............ Semnătura şi ştampila Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu ANEXA NR. 10 la regulament CERERE de eliberare a unui duplicat Subsemnatul ............./(numele şi prenumele) ..........., în calitate de ........../(director general/administrator unic) ............. la Societatea ............./(denumirea societăţii) ............., având forma juridică de ............, cu sediul în localitatea ............., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ....., nr. telefon ........, nr. fax ......, e-mail ..........., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ................, cod unic de înregistrare .............., cont deschis la banca .............., sucursala ......., solicit eliberarea unui duplicat de pe: [] autorizaţia nr…/….. tip ..........; [] decizia de prelungire nr ……../……… a autorizaţiei nr. …../……tip ......... . (se bifează cu semnul „X“ căsuţa corespunzătoare solicitării)
Motivul pentru care solicit eliberarea duplicatului: ................... Data: Semnătura: Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum în imobile de tip condominiu ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email