Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 21 iunie 2024  privind desfăşurarea concursului de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice cu statut special din cadrul Autorităţii Vamale Române    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 21 iunie 2024 privind desfăşurarea concursului de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice cu statut special din cadrul Autorităţii Vamale Române

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 596 din 26 iunie 2024
──────────
    Conţinut de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 76 din 21 iunie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 26 iunie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Concursul pentru ocuparea funcţiilor publice cu statut special din cadrul Autorităţii Vamale Române, denumită în continuare AVR, se desfăşoară pe baza normelor procedurale instituite prin prezentul regulament.

    ART. 2
    Funcţiile publice cu statut special din cadrul AVR sunt stabilite potrivit art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 243/2004, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    Principiile ce stau la baza organizării şi desfăşurării concursului pentru ocuparea funcţiilor publice cu statut special din cadrul AVR sunt:
    a) competiţia, principiu potrivit căruia verificarea competenţelor necesare exercitării unei funcţii publice se face prin concurs;
    b) transparenţa, principiu potrivit căruia autorităţile şi instituţiile publice organizatoare ale etapelor concursului au obligaţia de a pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi informaţiile de interes public referitoare la modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursului, precum şi la rezultatele etapelor din cadrul concursului, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    c) competenţa, principiu conform căruia persoanele care doresc să acceadă la o funcţie publică trebuie să demonstreze deţinerea competenţelor generale şi a competenţelor specifice necesare exercitării funcţiei publice respective;
    d) egalitatea accesului la funcţiile publice pentru fiecare cetăţean, principiu conform căruia are dreptul să se înscrie la concurs orice persoană care îndeplineşte condiţiile legale de ocupare a unei funcţii publice, indiferent de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenenţă la o categorie defavorizată, opinii politice sau de orice altă natură.


    ART. 4
    Poate participa la concursul pentru ocuparea funcţiilor publice cu statut special din cadrul AVR persoana care:
    a) îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare (Codul administrativ);
    b) este aptă psihologic pentru ocuparea funcţiei publice cu statut special, respectiv a obţinut cele două avize psihologice ca urmare a evaluării psihologice complexe şi de integritate.


    ART. 5
    Desfăşurarea concursului de ocupare a unei funcţii publice cu statut special din cadrul AVR constă în etapele cuprinse între prima zi de depunere a dosarelor şi formularea propunerilor de numire a candidaţilor declaraţi admişi.

    CAP. II
    Procedura de concurs
    SECŢIUNEA 1
    Publicitatea
    ART. 6
    (1) Publicitatea concursului constă în:
    a) publicarea anunţului de concurs într-un cotidian de circulaţie naţională, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă;
    b) afişarea pe pagina de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, la sediul AVR, precum şi la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă, a anunţului de concurs.

    (2) Anunţul de concurs va cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:
    a) denumirea structurii, respectiv a direcţiei regionale vamale, după caz;
    b) funcţia publică cu statut special pentru care se organizează concursul, identificată prin denumire, categorie, clasă şi grad profesional, precum şi compartimentul din care face parte;
    c) locul de desfăşurare a activităţii;
    d) perioada de ocupare a funcţiei publice cu statut special, respectiv perioadă determinată sau nedeterminată;
    e) precizarea expresă a duratei timpului de muncă, respectiv durată normală a timpului de muncă sau durată redusă a timpului de muncă la jumătate de normă, precum şi modul de organizare a programului de lucru;
    f) data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probei suplimentare, dacă este cazul;
    g) data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probei scrise;
    h) condiţiile de participare potrivit dispoziţiilor art. 4;
    i) perioada şi modalitatea de înscriere;
    j) conţinutul dosarului de concurs;
    k) atribuţiile postului prevăzute în fişa postului;
    l) bibliografia şi tematica stabilite pentru concurs;
    m) alte date necesare desfăşurării concursului, inclusiv datele de contact ale AVR şi persoana de contact pentru obţinerea de relaţii suplimentare.

    (3) Informaţiile prevăzute la alin. (2) se menţin la locul de afişare până la finalizarea concursului.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Comisii de concurs
    ART. 7
    (1) În vederea desfăşurării concursurilor pentru ocuparea unei funcţii publice cu statut special din cadrul AVR, cu cel puţin 30 de zile înaintea datei probei scrise, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al preşedintelui AVR.
    (2) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor acestora, prin ordinul preşedintelui AVR de constituire a comisiilor de concurs, respectiv a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor.
    (3) Comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor are un secretar numit prin ordinul preşedintelui AVR de constituire a comisiilor de concurs, respectiv a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor.
    (4) Secretarul comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează, de regulă, dintre funcţionari publici din cadrul structurii de resurse umane.

    ART. 8
    (1) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 3 membri, care îndeplinesc, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    a) sunt funcţionari definitivi;
    b) au cunoştinţe aprofundate în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul sau cunoştinţe generale temeinice în administraţia publică;
    c) au pregătire şi/sau experienţă în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul, managementul resurselor umane sau în administraţia publică;
    d) au o probitate morală recunoscută;
    e) deţin o funcţie publică cel puţin din aceeaşi clasă cu funcţia sau funcţiile publice pentru ocuparea cărora se organizează concursul;
    f) nu se află în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de prezentul regulament.

    (2) Pentru fiecare dintre comisiile prevăzute la art. 7 alin. (1) se desemnează un membru supleant care poate să îl înlocuiască de drept pe acel membru care, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile. Membrii supleanţi sunt desemnaţi prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
    (3) Membrilor supleanţi le sunt aplicabile condiţiile prevăzute la alin. (1).
    (4) Dispoziţiile alin. (2), precum şi prevederile art. 9 alin. (1) şi (3) şi art. 10 alin. (1)-(3) şi (5) se aplică în mod corespunzător secretarilor comisiilor de concurs, respectiv ai comisiilor de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 9
    (1) Nu poate fi desemnat membru sau membru supleant în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor funcţionarul public care a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
    (2) Calitatea de membru sau membru supleant în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru sau membru supleant în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (3) Nu poate fi desemnat membru sau membru supleant în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor funcţionarul public care se află în următoarele cazuri de conflict de interese:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
    b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor sau se află într-o relaţie sau implicare de natură personală, care ar putea afecta exercitarea responsabilităţilor profesionale, cu oricare dintre candidaţi sau ceilalţi membri ai comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    c) este sau urmează a fi, în situaţia ocupării funcţiei publice de conducere pentru care se organizează concursul, direct subordonat ierarhic al oricăruia dintre candidaţi;
    d) are un interes politic, economic sau oricare alt interes personal direct sau indirect care îi pot afecta integritatea, imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării.


    ART. 10
    (1) Situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 9 alin. (1) şi (2), precum şi situaţiile de conflict de interese prevăzute la art. 9 alin. (3) se sesizează de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al desfăşurării concursului.
    (2) Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi supleanţii acestora au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, preşedintele AVR despre orice situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi supleanţii acestora au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul în cadrul căruia a intervenit situaţia de incompatibilitate sau de conflict de interese.
    (3) În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, ordinul preşedintelui AVR de numire a comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie.
    (4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfăşurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurării validităţii evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei. În situaţia în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei, procedura de desfăşurare a concursului se reia.
    (5) Neîndeplinirea de către membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor sau de către supleanţii acestora a obligaţiilor prevăzute de acest articol constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit legii.

    ART. 11
    (1) La solicitarea organizaţiilor sindicale reprezentative, un reprezentant al acestora va fi desemnat observator, prin ordinul preşedintelui AVR.
    (2) Solicitarea se depune până cel târziu în ultima zi prevăzută pentru depunerea dosarelor de către candidaţi.
    (3) Persoanele desemnate potrivit alin. (1) şi (2) au obligaţia de a participa la derularea etapelor de concurs, în calitate de observator. În situaţia în care aceştia constată încălcări ale prezentului regulament sau ale altor prevederi legale aplicabile, au obligaţia întocmirii unui raport către preşedintele AVR, până cel mai târziu la data emiterii propunerilor de numire ale candidaţilor declaraţi „admis“, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
    (4) Persoanele desemnate ca observator de către organizaţiile sindicale vor semna la data desemnării, dar nu mai târziu de data primei etape a concursului, declaraţia de confidenţialitate, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1.
    (5) Prevederile art. 9 alin. (1) şi (3) şi ale art. 10 alin. (1)-(3) şi (5) se aplică în mod corespunzător reprezentanţilor organizaţiilor sindicale reprezentative desemnaţi ca observator.

    ART. 12
    Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
    a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
    c) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
    d) notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;
    e) transmite secretarului comisiei rezultatele probelor pentru a fi comunicate candidaţilor;
    f) formulează propunerea de numire în funcţia publică a candidatului declarat admis.


    ART. 13
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor, pe baza documentelor depuse de aceştia la dosarul de concurs, precum şi contestaţiile depuse cu privire la rezultatul probei scrise şi al interviului;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.


    ART. 14
    Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
    a) primesc dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    c) întocmesc, redactează şi semnează, alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
    d) asigură comunicarea rezultatelor concursului, respectiv rezultatelor contestaţiilor candidaţilor;
    e) verifică identitatea candidaţilor prezenţi la probele de concurs;
    f) la solicitarea membrilor comisiei de concurs, iau legătura cu candidaţii, în vederea completării dosarului de concurs constituit cu alte documente relevante;
    g) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.


    ART. 15
    În îndeplinirea atribuţiilor de mai sus, membrii comisiei de concurs, ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi persoanele care asigură secretariatul acestor comisii au obligaţia de a respecta confidenţialitatea datelor cu caracter personal, potrivit legii.

    ART. 16
    Pentru participarea la lucrările comisiei de concurs, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii şi secretarii acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 10% din salariul de bază minim brut pe ţară, garantat în plată, în condiţiile prevăzute la art. 87 din anexa nr. 10 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Desfăşurarea concursului
    ART. 17
    (1) Concursul constă în parcurgerea următoarelor etape:
    a) selecţia dosarelor;
    b) proba scrisă;
    c) interviu.

    (2) Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.

    ART. 18
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 17 alin. (1), în cazul funcţiilor publice cu statut special pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care nu pot fi evaluate prin proba scrisă şi interviu, se poate organiza o probă suplimentară.
    (2) Condiţiile specifice se stabilesc prin fişa postului, având în vedere scopul principal al acestuia, şi sunt necesare pentru exercitarea atribuţiilor acelui post. Condiţiile specifice necesare exercitării funcţiei publice pot fi:
    a) competenţe lingvistice de comunicare în limbi străine;
    b) competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei;
    c) alte competenţe specifice necesare exercitării funcţiei publice cu statut special.

    (3) La demararea procedurii de concurs, AVR stabileşte modalitatea prin care se dovedeşte de către candidaţi îndeplinirea condiţiilor specifice, şi anume pe baza unor documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor/deţinerea competenţelor respective, potrivit standardului sau nivelului solicitat în anunţul de concurs, sau, după caz, pe baza testării prin organizarea unei probe suplimentare.
    (4) Proba suplimentară se desfăşoară după selecţia dosarelor, potrivit procedurii aprobate prin ordin al preşedintelui AVR şi publicate pe pagina de internet a AVR. Pot participa la proba scrisă a concursului de recrutare numai candidaţii declaraţi admişi la proba suplimentară.
    (5) Procedura pentru organizarea şi desfăşurarea probei suplimentare trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) descrierea probei suplimentare;
    b) modalitatea de evaluare şi de stabilire a rezultatului „admis“ sau „respins“;
    c) termenul de contestare şi termenul de soluţionare a contestaţiei;
    d) modalitatea de comunicare a rezultatului probei suplimentare.

    (6) Proba suplimentară se evaluează de către unul sau mai mulţi experţi în domeniu. Expertul este o persoana care are pregătire de specialitate atestată, potrivit legii, în domeniul în care se testează îndeplinirea condiţiilor specifice ale candidatului prin proba suplimentară şi care poate fi funcţionar public în cadrul instituţiei, sau o persoana cu care AVR a contractat servicii de consultanţă.
    (7) Expertul este desemnat prin ordinul preşedintelui AVR de constituire a comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, prevăzut la art. 7 alin. (1), şi nu este membru al acestora.
    (8) În urma evaluării competenţelor specifice testate prin proba suplimentară de către expert/experţi se stabileşte rezultatul „admis“ sau „respins“, conform procedurii aprobate la nivelul Autorităţii. În urma evaluării, expertul transmite rezultatul pentru fiecare candidat comisiei de concurs, prin secretarul acesteia.
    (9) Expertului desemnat potrivit alin. (7) i se aplică în mod corespunzător prevederile art. 9, 10, 15 şi 16.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Dosarul de concurs
    ART. 19
    (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (1), candidaţii depun dosarul de concurs care va conţine în mod obligatoriu:
    a) formularul de înscriere, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    b) copia cărţii de identitate;
    c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
    d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din codul administrativ, după caz;
    e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
    f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior datei de selecţie a dosarelor de către medicul de familie al candidatului;
    g) copii ale avizelor psihologice eliberate ca urmare a evaluării psihologice complexe şi de integritate, emise cu cel mult 6 luni anterior datei de selecţie a dosarelor, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    h) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice, potrivit fişei postului;
    i) cazierul judiciar;
    j) declaraţia de integritate, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4;
    k) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de integritate, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
    l) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de integritate, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
    m) curriculum vitae, potrivit modelului european.

    (2) Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
    (4) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
    (5) Avizele psihologice vor fi emise de către personal sau cabinete de specialitate autorizate în condiţiile legii, cu respectarea formatului standard din anexa nr. 2 la Hotărârea Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România nr. 1/2006 privind constituirea, declararea, înregistrarea şi funcţionarea cabinetelor individuale, cabinetelor asociate, societăţilor civile profesionale de psihologie, precum şi exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică în sectorul public sau privat, în regim salarial, cu modificările ulterioare.
    (6) Actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
    (7) Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
    (8) Adeverinţa eliberată de angajator pentru perioada lucrată are modelul prevăzut în anexa nr. 5. Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 5 trebuie să cuprindă elemente similare şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:
    a) funcţia/funcţiile ocupată/ocupate;
    b) nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/ acestora, precum şi domeniul acestora, după caz;
    c) temeiul legal al desfăşurării activităţii;
    d) vechimea în muncă acumulată;
    e) vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului, acumulată.


    ART. 20
    (1) Dosarul de concurs se depune la secretarul comisiei de concurs, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului de concurs.
    (2) La depunerea dosarului, fiecărui candidat i se atribuie un număr de înregistrare a dosarului de concurs, care se utilizează în comunicarea rezultatelor probelor din concurs.
    (3) Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de AVR în anunţul de concurs.
    (4) Dosarele de concurs depuse înăuntrul termenelor prevăzute pentru depunerea dosarelor, la oficiul poştal, la un serviciu de curierat rapid ori la un serviciu specializat de comunicare, sunt socotite a fi depuse în termen, atunci când acestea sunt înaintate secretarului comisiei de concurs până cel târziu la expirarea termenului prevăzut de art. 21 alin. (1), pentru selecţia dosarelor de concurs.
    (5) Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs, în ultima zi de depunere a acestora, după terminarea programului de lucru al AVR, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
    (6) În cazul documentelor transmise potrivit alin. (3), în copie nelegalizată, candidaţii au obligaţia ca până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, să prezinte secretarului comisiei de concurs documentele în original, pentru certificare, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
    (7) Sunt considerate complete dosarele de concurs care conţin toate documentele prevăzute la art. 19 alin. (1), până la termenul limită stabilit pentru depunerea dosarelor.
    (8) Dosarul de concurs poate fi retras pe baza cererii scrise a candidatului. În acest caz, secretarul comisiei de concurs va păstra o copie a acestuia.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Selecţia dosarelor
    ART. 21
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.
    (2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere identificate prin numărul de înregistrare se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea „admis“ sau „respins“, însoţită de motivul respingerii dosarului, pe pagina de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, la sediul autorităţii, precum şi la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul, în termenul prevăzut mai sus.
    (3) Până în ultima zi prevăzută pentru selecţia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor, prin intermediul secretarului comisiei de concurs, informaţii suplimentare sau alte documente relevante, din categoria celor prevăzute la art. 19 alin. (1), în vederea verificării îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de ocupare a postului.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Proba scrisă
    ART. 22
    (1) În vederea stabilirii subiectelor pentru proba scrisă, bibliografia şi tematica se aprobă de către preşedintele AVR, la propunerea compartimentelor de specialitate.
    (2) Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanţă pentru funcţia publică pentru care se organizează concursul.
    (3) Tematica de specialitate reprezintă totalitatea temelor esenţiale şi relevante pentru funcţia publică pentru care se organizează concursul, sintetizate din bibliografia de specialitate.
    (4) Bibliografia conţine, în mod obligatoriu, Constituţia României, republicată, partea a VI-a, titlurile I şi II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 23
    (1) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări scrise de sinteză, în rezolvarea unor teste-grilă, teste cu întrebări deschise şi/sau exerciţii care constau în rezolvarea unor situaţii practice, conform deciziei comisiei de concurs.
    (2) Prin proba scrisă sunt verificate atât cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice, respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminare, cât şi cunoştinţele de specialitate teoretice, precum şi abilităţile specifice, practice, necesare ocupării funcţiei publice cu statut special pentru care se organizează concursul, prin raportare la bibliografia şi tematica stabilite pentru concurs.
    (3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor şi de înţelegere a tematicii, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul.
    (4) Pentru candidaţii la ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele sunt identice în cadrul aceleiaşi etape, cu excepţia cazului în care concursul se desfăşoară în mai multe serii.
    (5) Comisiile de concurs stabilesc subiectele şi alcătuiesc seturile de subiecte pentru proba scrisă, precum şi baremul de corectare aferent, în ziua în care se desfăşoară această probă.
    (6) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.
    (7) Fiecare membru al comisiei de concurs propune, după caz, cel puţin 3 subiecte de sinteză sau cel puţin 30 de întrebări tip grilă. La proba scrisă la concursurile de recrutare sau promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere cu statut special din cadrul AVR, subiectele de tip grilă nu pot reprezenta mai mult de 30% din totalul subiectelor. Astfel, pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs vor fi întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor.
    (8) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii sau a instituţiei publice organizatoare a concursului.
    (9) Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse. Lista subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexează la raportul final al concursului, cu menţionarea membrului comisiei de concurs care a propus subiectul/întrebările tip grilă.
    (10) La terminarea probei scrise, secretarul comisiei de concurs are obligaţia de a afişa baremul detaliat de corectare a subiectelor, la locul desfăşurării probei scrise.

    ART. 24
    (1) Înainte de începerea probei scrise, la locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se afişează repartizarea pe săli a candidaţilor.
    (2) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face pe baza unui document care atestă identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii prin prezentarea buletinului, a cărţii de identitate sau a oricărui document care să ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.
    (3) Un candidat poate elabora lucrarea în cadrul probei scrise pentru o singură funcţie publică. În situaţia în care un candidat a fost admis la selecţia dosarelor la concursul pentru două sau mai multe funcţii publice, programat a se desfăşura în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră, acesta are obligaţia de a opta pentru funcţia publică pentru care doreşte să susţină proba scrisă la apelul nominal al candidaţilor.
    (4) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea.
    (5) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
    (6) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. În cazul în care, din cauza numărului mare al candidaţilor, proba scrisă se susţine în mai multe săli, extragerea plicului cu subiecte se face într-o singură sală, în prezenţa a cel puţin câte unui candidat din celelalte săli.
    (7) Înainte de începerea probei scrise candidaţii sunt informaţi cu privire la regulile de redactare a lucrărilor în cadrul probei scrise, precum şi la cazurile de anulare a lucrărilor, iar aceştia semnează pentru luare la cunoştinţă. Informarea va cuprinde inclusiv descrierea situaţiilor care pot constitui însemnări în scopul identificării candidaţilor.
    (8) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfăşurării probei.
    (9) În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.
    (10) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (9) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat“ pe lucrare şi consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal.
    (11) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de AVR, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru funcţia publică, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării. AVR, prin secretarul comisiei de concurs, va pune la dispoziţia candidaţilor, în afara seturilor de hârtie pentru redactarea lucrării scrise, şi coli de hârtie purtând ştampila AVR, care pot fi utilizate drept ciorne.
    (12) La finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda lucrarea scrisă secretarului comisiei de concurs, respectiv persoanelor care asigură supravegherea, semnând borderoul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6.
    (13) Borderoul de predare a lucrărilor este gestionat exclusiv de către secretarul comisiei de concurs, care asigură, potrivit prezentului regulament, confidenţialitatea datelor cuprinse în acesta.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Interviul
    ART. 25
    (1) Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisă.
    (2) Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt, de regulă, fără a se limita la acestea:
    a) abilităţile de comunicare;
    b) capacitatea de analiză şi sinteză;
    c) abilităţile impuse de funcţie;
    d) motivaţia candidatului;
    e) comportamentul în situaţiile de criză.

    (3) Pentru funcţiile de conducere planul de interviu include şi elemente referitoare la:
    a) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
    b) exercitarea controlului decizional;
    c) capacitatea managerială.

    (4) Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
    (5) Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
    (6) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), cu acordul tuturor candidaţilor sau la cererea scrisă a acestora şi cu acordul membrilor comisiei de concurs, preşedintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susţinerea interviului, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) toţi candidaţii au luat cunoştinţă despre rezultatul probei scrise;
    b) niciunul dintre candidaţi nu intenţionează contestarea rezultatului obţinut la proba scrisă.

    (7) Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa candidatului întrebări, astfel încât să fie evaluat nivelul de îndeplinire a fiecărui criteriu stabilit pentru această probă. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare în condiţiile legii.
    (8) Întrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio/video sau se consemnează în scris în anexa la raportul final al concursului, întocmită de secretarul comisiei de concurs, şi se semnează de membrii acestei comisii şi de către candidat.
    (9) Înregistrarea interviului se păstrează, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.

    CAP. III
    Accesul persoanelor cu dizabilităţi
    ART. 26
    (1) În procesul de selectare a dosarelor de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs, comisia de concurs verifică dacă din documentele depuse de candidaţi la dosarele de concurs rezultă înscrierea unor persoane cu dizabilităţi.
    (2) În situaţia în care persoana cu dizabilităţi este declarată „admis“ la selecţia dosarelor de concurs, comisia de concurs are următoarele obligaţii:
    a) de a informa preşedintele AVR despre acest fapt şi despre instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs pentru candidatul în cauză, respectiv: interpret în limbaj mimico-gestual, suplimentarea numărului de persoane care asigură secretariatul comisiei de concurs, suplimentarea numărului de săli de concurs ori alte instrumente sau măsuri de adaptare pe care le consideră necesare;
    b) de a menţiona în cuprinsul documentului privind rezultatele selectării dosarelor de înscriere despre aplicarea prevederilor referitoare la asigurarea accesibilităţii persoanelor cu dizabilităţi.

    (3) Preşedintele AVR are obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei de concurs instrumentele necesare asigurării accesibilităţii probelor de concurs pentru candidatul în cauză, într-un termen care să asigure desfăşurarea probelor de concurs.
    (4) Regulile generale aplicabile desfăşurării probelor de concurs, în funcţie de tipul de dizabilitate şi nevoile individuale ale candidatului, pot include:
    a) prelungirea duratei probelor concursului cu încă jumătate din timpul maxim prevăzut de prezentul regulament;
    b) posibilitatea de a susţine probele concursului în altă sală de concurs faţă de ceilalţi candidaţi;
    c) alocarea, la cerere, pe parcursul fiecărei probe a concursului cu durata prevăzută la lit. a), a cel mult două pauze de maximum 10 minute.

    (5) Candidaţii cu dizabilităţi au dreptul de a fi însoţiţi pe durata probelor de concurs de către un însoţitor sau de către asistentul personal.
    (6) Regulile specifice aplicabile desfăşurării probelor de concurs, prin raportare la tipul de dizabilitate şi nevoile individuale ale candidatului, sunt următoarele:
    a) pentru candidaţii cu dizabilităţi vizuale care implică dificultăţi sau imposibilitatea citirii subiectelor la proba scrisă a concursului şi a redactării unei lucrări scrise sau a rezolvării unui test-grilă, proba scrisă a concursului constă în asistenţă în citirea subiectelor şi înregistrarea răspunsurilor sau consemnarea acestora de către secretarul comisiei într-un document semnat şi datat, posibilitatea utilizării limbajului Braille ori a unui computer cu cititor de ecran sau a unei tablete, în funcţie de opţiunea candidatului. În măsura în care candidatul cu dizabilităţi vizuale poate să citească subiectele la proba scrisă a concursului şi să redacteze o lucrare scrisă, respectiv poate să rezolve un test-grilă, se asigură, la cererea acestuia, materialele de examen printate într-un format cu caractere mărite;
    b) pentru candidaţii cu dizabilităţi auditive se asigură un interpret al limbajului mimico-gestual;
    c) pentru candidaţii cu dizabilităţi locomotorii se asigură facilităţile de acces în instituţie şi în sala de examen, precum şi, la cerere, o masă de scris ajustabilă, adaptată la nevoile individuale ale acestora. Pentru candidaţii cu dizabilităţi locomotorii care implică dificultăţi sau imposibilitatea redactării unei lucrări scrise sau a rezolvării unui test-grilă, proba scrisă a concursului constă în înregistrarea răspunsurilor sau consemnarea acestora de către secretarul comisiei de concurs într-un document semnat şi datat.

    (7) Prevederile de mai sus se aplică în mod corespunzător şi pentru proba suplimentară a concursului, dacă este cazul.

    CAP. IV
    Notarea şi comunicarea rezultatelor
    SECŢIUNEA 1
    Notarea
    ART. 27
    (1) Pentru probele de concurs, punctajele se stabilesc după cum urmează:
    a) pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;
    b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.

    (2) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă, respectiv la interviu candidaţii care au obţinut:
    a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie cu statut special din cadrul AVR;
    b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere cu statut special din cadrul AVR.


    ART. 28
    (1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice. Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice, se corectează sigilate.
    (2) Notarea probei scrise şi a interviului se face, de regulă, în termen de maximum 72 de ore de la finalizarea fiecărei probe.
    (3) Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor, potrivit art. 24 alin. (7), se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea „anulat“ se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe fişa individuală, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
    (4) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în fişa individuală al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
    (5) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se efectuează o singură dată, iar în cazul menţinerii acestei diferenţe şi după recorectare, punctajul final va fi calculat ca medie aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei de concurs. Membrul comisiei de concurs care a acordat cel mai mic, respectiv cel mai mare punctaj îşi motivează punctajul acordat, detaliat pe baremul de corectare, în fişa individuală.
    (6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).
    (7) Lucrările scrise, după acordarea punctajelor finale, se desigilează.
    (8) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea „admis“ ori „respins“ se afişează pe pagina de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, precum şi la sediul Autorităţii Vamale Române sau, după caz, la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul sau la locul desfăşurării concursului, în termen de 72 de ore de la finalizarea probei scrise, astfel încât să se asigure rămânerea a cel puţin 48 de ore până la susţinerea următoarei probe, pentru depunerea şi soluţionarea unor eventuale contestaţii.

    ART. 29
    (1) Interviul se notează pe baza criteriilor şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs pentru aceste criterii prin planul de interviu.
    (2) Membrii comisiei de concurs acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile stabilite prin planul de interviu. Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat şi se notează în fişa individuală.
    (3) Punctajul final la interviu al fiecărui candidat se stabileşte pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
    (4) În situaţia în care pentru un candidat se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, fişa de interviu, anexa la raportul final al concursului se reevaluează de către toţi membrii acesteia. Reevaluarea se efectuează o singură dată, iar în cazul menţinerii acestei diferenţe, punctajul final va fi calculat ca medie aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei de concurs. Membrul comisiei de concurs care a acordat cel mai mic, respectiv cel mai mare punctaj îşi motivează punctajul acordat, detaliat pe criteriile stabilite prin planul de interviu, în fişa individuală
    (5) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea „admis“ ori „respins“ se afişează pe pagina de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, precum şi la sediul Autorităţii Vamale Române sau, după caz, la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul sau la locul desfăşurării concursului, în termenul prevăzut la art. 28 alin. (2).

    ART. 30
    Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Contestarea
    ART. 31
    (1) După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv a rezultatului probei scrise ori a interviului, la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în timpul programului normal de lucru, sau în format electronic, la adresa de e-mail indicată, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
    (2) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    (3) În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat „admis“ ori „respins“ în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform fişelor individuale ale acestora. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în fişa individuală.
    (4) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor acordă punctaje şi le notează în fişa individuală.
    (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând rezultatul selecţiei, respectiv punctajul acordat de comisia de concurs, după caz, în situaţia în care:
    a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mare decât cel acordat de comisia de concurs.

    (6) Comisia de soluţionare a contestaţiilor respinge contestaţia în următoarele situaţii:
    a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.

    (7) Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare pe pagina de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, precum şi la sediul Autorităţii Vamale Române sau, după caz, la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul sau la locul desfăşurării concursului, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
    (8) După afişarea rezultatului soluţionării contestaţiei, candidatul nemulţumit se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Rezultate finale
    ART. 32
    (1) Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecărui candidat şi a sintagmei „admis“ sau „respins“, respectiv „neprezentat“, prin afişare pe pagină de internet a AVR, la secţiunea special creată în acest scop, precum şi la sediul Autorităţii Vamale Române sau, după caz, la sediul structurii organizatorice în cadrul căreia există postul sau la locul desfăşurării concursului.
    (2) Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor ultimei probe.
    (3) Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea probei.
    (4) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în termen de maximum 48 de ore de la data şi ora afişării rezultatelor finale, cu respectarea corespunzătoare a prevederilor alin. (1)-(3), precum şi a art. 25-27, art. 28 alin. (2) şi art. 29-31.
    (5) Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat.

    ART. 33
    La finalizarea concursului se întocmeşte un raport final al concursului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8, care conţine modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia, la care se anexează fişele individuale ale tuturor membrilor comisiei.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 34
    (1) AVR pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea scrisă a acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal, potrivit legii.
    (2) Se exceptează documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
    (3) Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisă individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului, după afişarea rezultatelor la proba scrisă.

    ART. 35
    În termen de 15 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale concursului, structura de resurse umane are obligaţia de a comunica propunerea de numire a candidatului declarat admis preşedintelui AVR. Propunerea de numire se comunică în copie, în mod corespunzător, candidatului declarat admis, prin una dintre următoarele modalităţi:
    a) personal, pe bază de semnătură;
    b) prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire;
    c) prin poşta electronică, cu solicitarea confirmării primirii.


    ART. 36
    (1) Emiterea ordinului preşedintelui AVR de numire se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării propunerii de numire. Fişa postului aferentă funcţiei publice se anexează la ordinul de numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcţionarului public.
    (2) Prin excepţie, la solicitarea scrisă şi motivată a candidatului declarat admis, depusă în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii propunerii de numire, preşedintele AVR poate prelungi termenul stabilit pentru emiterea actului administrativ de numire la cel mult 31 de zile calendaristice de la data comunicării propunerii de numire.

    ART. 37
    (1) Neprezentarea candidatului declarat admis la data prevăzută în actul administrativ de numire pentru începerea activităţii, cu excepţia situaţiilor cauzate de forţă majoră sau de caz fortuit, definite conform legislaţiei în vigoare, atrage revocarea actului administrativ de numire.
    (2) În acest caz, AVR, prin structura de resurse umane, notifică următorul candidat din lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, pentru a se prezenta în vederea numirii în funcţia publică.
    (3) În situaţia în care, în lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, următorul punctaj a fost obţinut la egalitate de mai mulţi candidaţi, va fi notificat, în următoarea ordine:
    a) candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă;
    b) candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la interviu;
    c) candidatul cu cea mai mare vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;
    d) candidatul care a obţinut cea mai mare medie de absolvire a studiilor necesare exercitării funcţiei publice.

    (4) Neprezentarea în vederea numirii determină reluarea procedurii prevăzute la alin. (2) până la notificarea ultimului candidat care a obţinut punctajul minim necesar promovării concursului, iar dacă nici ultimul candidat care a obţinut punctajul minim necesar nu se prezintă în vederea numirii, postul rămâne neocupat, urmând să se organizeze un nou concurs în condiţiile legii.

    ART. 38
    (1) AVR poate dispune amânarea desfăşurării concursului sau examenului în cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării etapei de concurs. În această situaţie concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice, calculate de la data iniţial stabilită pentru desfăşurarea etapei de concurs.
    (2) În situaţia constatării necesităţii amânării concursului, secretarul comisiei de concurs are obligaţia:
    a) să anunţe amânarea prin publicarea pe pagina de internet a AVR a modificărilor intervenite în desfăşurarea concursului;
    b) să informeze candidaţii ale căror dosare au fost înregistrate, dacă este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.


    ART. 39
    (1) În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, preşedintele AVR este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate. În cazul în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de lege, desfăşurarea concursului va fi suspendată.
    (2) Suspendarea se dispune de către preşedintele AVR, cu avizul Direcţiei organizare şi resurse umane, dacă, după verificarea în regim de urgenţă a situaţiei sesizate, se constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale.
    (3) Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
    (4) În situaţia în care, în urma verificării realizate potrivit alin. (1), se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.
    (5) În situaţia prevăzută la alin. (2), procedura de organizare a concursului va fi reluată în condiţiile legii.

    ART. 40
    (1) Prezentul regulament se aplică în mod corespunzător şi pentru concursurile de promovare în funcţiile publice de conducere cu statut special.
    (2) Prin excepţie de la prevederile art. 4, pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de conducere cu statut special, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
    b) să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate prevăzute la art. 468 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) să îndeplinească condiţiile pentru ocuparea funcţiei publice conform fişei postului;
    d) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prevăzute de Codul administrativ;
    f) să fie apţi psihologic pentru ocuparea funcţiei publice cu statut special, respectiv să fi obţinut cele două avize psihologice ca urmare a evaluării psihologice complexe şi de integritate.

    (3) Prin excepţie de la prevederile art. 19 alin. (1), dosarul de concurs conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) formularul de înscriere;
    b) copia cărţii de identitate;
    c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
    d) copii ale diplomelor de studii sau echivalente;
    e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, potrivit prevederilor din codul administrativ, după caz;
    f) copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente în condiţiile art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) adeverinţă emisă de autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia este numit funcţionarul public candidat, din care rezultă calitatea acestuia de funcţionar public clasa I;
    h) cazierul administrativ;
    i) copii ale avizelor psihologice eliberate ca urmare a evaluării psihologice complexe şi de integritate, emise cu cel mult 6 luni anterior datei de selecţie a dosarelor;
    j) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea cerinţelor specifice, potrivit fişei postului;
    k) declaraţia de integritate.


    ART. 41
    (1) Prezentul regulament se aplică în mod corespunzător şi pentru concursul sau examenul de promovare în grad profesional al funcţionarilor publici cu statut special, cu excepţia prevederilor art. 6 alin. (1) lit. a), art. 19, art. 35-37.
    (2) Emiterea ordinului preşedintelui AVR de numire se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor finale. Fişa postului aferentă funcţiei publice se anexează la ordinul de numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcţionarului public.
    (3) Prin excepţie de la prevederile art. 4, pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în grad profesional, funcţionarii publici cu statut special trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
    b) să fi obţinut un număr minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau să fi urmat o formă de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate;
    c) să fi obţinut cel puţin calificativul „foarte bine“ la evaluarea performanţelor individuale din ultimii 2 ani calendaristici; prin excepţie, pentru funcţionarii publici cu statut special aflaţi în situaţiile prevăzute de art. 513 alin. (1) lit. a)-c) şi art. 514 alin. (1) lit. a)-e) şi j) din Codul administrativ va fi avută în vedere evaluarea performanţelor individuale din ultimii 2 ani de activitate;
    d) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prevăzute de Codul administrativ.

    (4) Constituie vechime în grad profesional vechimea definită potrivit art. 424 alin. (6), precum şi cea prevăzută la art. 502 alin. (7), art. 509 alin. (5), art. 513 alin. (3), art. 514 alin. (4) şi art. 527 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Dosarul de concurs sau de examen conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
    b) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani calendaristici sau de activitate, după caz;
    c) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
    d) dovada obţinerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau a urmării unei forme de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate.
    e) formularul de înscriere;

    (6) Condiţia prevăzută la alin. (3) lit. b) se aplică pentru candidaţii la concursurile şi examenele de promovare în grad profesional a căror organizare este demarată după intrarea în vigoare a art. 479 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 42
    (1) Prezentul regulament se aplică în mod corespunzător şi pentru examenul de promovare în clasă al funcţionarilor publici cu statut special, cu excepţia prevederilor art. 6 alin. (1) lit. a), art. 19, art. 35-37.
    (2) Emiterea ordinului preşedintelui AVR de numire se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor finale. Fişa postului aferentă funcţiei publice se anexează la ordinul de numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcţionarului public.
    (3) Prin excepţie de la prevederile art. 4, pentru a participa la examenul de promovare în clasă, funcţionarii publici cu statut special trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să dobândească, ulterior intrării în corpul funcţionarilor publici, o diplomă de studii de nivel superior, în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau într-un domeniu considerat util pentru desfăşurarea activităţii de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice;
    b) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prevăzute de Codul administrativ.

    (4) Dosarul de concurs sau de examen conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) formularul de înscriere;
    b) diplomă de studii de nivel superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau într-un domeniu considerat util pentru desfăşurarea activităţii de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice;
    c) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată.


    ART. 43
    (1) Termenele prevăzute în prezentul regulament se calculează avându-se în vedere inclusiv ziua când au început şi ziua când s-au sfârşit.
    (2) Termenele stabilite pe ore se calculează începând de la ora afişării.
    (3) Termenul care începe într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se consideră că începe în prima zi de lucru următoare.
    (4) Termenul pe zile care se sfârşeşte într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.
    (5) Termenul pe ore care se sfârşeşte într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la ora corespunzătoare afişării din prima zi de lucru următoare.

    ART. 44
    Prezentul regulament se completează cu Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu alte reglementări de drept comun aplicabile în materie.

    ANEXA 1

    DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE
    Subsemnatul/Subsemnata, ....................................................., CNP ....................................................., membru de sindicat în cadrul organizaţiei sindicale ....................................................., în calitate de observator desemnat din partea acestei organizaţii la concursul de recrutare organizat de Autoritatea Vamală Română în data de ............................ (proba scrisă), conform adresei înregistrate în cadrul Autorităţii Vamale Române cu nr. ............................, mă angajez să păstrez deplină confidenţialitate asupra informaţiilor la care voi avea acces pe perioada desfăşurării concursului şi să nu divulg aceste informaţii. Declar pe propria răspundere că am luat cunoştinţă de prevederile legale referitoare la protecţia datelor cu caracter personal şi consimt să păstrez confidenţialitatea datelor cu caracter personal a căror prelucrare o pot efectua doar în condiţiile legii, în virtutea atribuţiilor primite, inclusiv după încetarea activităţilor de prelucrare a acestor date. Cunosc faptul că încălcarea normelor legale stabilite prin Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) atrage răspunderea administrativă, civilă ori penală, în raport cu gravitatea faptei, potrivit legii.
    Data ............................
    Semnătura ............................

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 la regulament este reprodusă în facsimil.
    FORMULAR DE ÎNSCRIERE
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    TIMBRU
    PROFESIONAL
    AVIZ PSIHOLOGIC
    Doamna/Domnul ................., CNP .........................., a fost examinat(ă) la data de .........., în baza Contractului de prestări servicii psihologice/Contractului individual de muncă nr. ...../......, în vederea: .................. .
    Concluziile examinării psihologice:
    [ ] Apt psihologic pentru: ........................................................................................................................................................
    [ ] Inapt psihologic pentru: .....................................................................................................................................................
    [ ] Alte concluzii: ....................................................................................................................................................................
    Observaţii: ............................................................................................................................................................................
    Recomandări: .......................................................................................................................................................................
    Examinator,
    ..................
    Forma de exercitare a profesiei de (semnătură
    şi parafă) psiholog cu drept de liberă practică/
    structura de psihologie (semnătură şi ştampilă)

    ANEXA 4

    DECLARAŢIE DE INTEGRITATE
    Subsemnatul(a), ......................................................., legitimat(ă) cu CI/BI, seria ........................ numărul................., eliberat(ă) de .................. la data de ................, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că:
    1. - mi-a fost [ ] \u-3928?
    - nu mi-a fost [ ]
    aplicată o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în condiţiile legii;

    2. - este în curs de desfăşurare [ ]
    - nu este în curs de desfăşurare [ ]
    faţă de persoana mea o cercetare administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile legii;

    3. - s-a dispus [ ]
    - nu s-a dispus [ ]
    faţă de persoana mea începerea urmăririi penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei;

    4. - mă aflu [ ]
    - nu mă aflu [ ]
    într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţii şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii;

    5. Cunoscând prevederile art. 465 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe proprie răspundere că:
    - am fost [ ]
    - nu am fost [ ]
    condamnat(ă) pentru fapte de natura celor prevăzute la art. 465 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru care nu a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei, în condiţiile legii.

    6. Cunoscând prevederile art. 465 alin. (1) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că:
    - mi-a fost [ ]
    - nu mi-a fost [ ]
    interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii.

    7. Cunoscând prevederile art. 465 alin. (1) lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 ani:
    - am fost [ ]
    - nu am fost [ ]
    destituit(ă) dintr-o funcţie publică şi/sau
    - mi-a încetat [ ]
    - nu mi-a încetat [ ]
    contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

    8. Cunoscând prevederile art. 465 alin. (1) lit. k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că:
    - am fost [ ]
    - nu am fost [ ]
    lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

    Data .............................
    Semnătura ....................

    ANEXA 5

    Denumire angajator
    Date de identificare ale angajatorului (adresă completă, CUI)
    Date de contact ale angajatorului (telefon, fax)
    Nr. de înregistrare/Data înregistrării
    ADEVERINŢĂ
    Prin prezenta se atestă faptul că domnul/doamna ............................., posesor/posesoare al/a C.I. .... seria ...... nr. ........., CNP .........................., a fost/este angajatul ......................, în baza actului administrativ de numire nr. ........../contractului individual de muncă, cu normă întreagă/cu timp parţial de ....... ore/zi, încheiat pe durată determinată/nedeterminată, înregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor cu nr. ......../....., în funcţia/meseria/ocupaţia de^1 ............... .
    ^1 Prin raportare la Clasificarea ocupaţiilor din România şi la actele normative care stabilesc funcţii.
    ^2 Se va indica nivelul de studii (mediu/superior).
    Pentru exercitarea atribuţiilor stabilite în fişa postului aferentă contractului individual de muncă/actului administrativ de numire au fost solicitate studii de nivel^2 .................., în specialitatea ................. .
    Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu, domnul/doamna .............. a dobândit:
    - vechime în muncă: ....... ani ....... luni ....... zile;
    – vechime în specialitatea studiilor: ...... ani .......... luni ...... zile.

    Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu au intervenit următoarele mutaţii (modificarea, suspendarea, încetarea contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu):

┌────┬─────────────┬──────┬───────────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │Meseria/Funcţia/ │Nr. şi data │
│Nr. │Mutaţia │ │Ocupaţia cu indicarea │actului pe baza │
│crt.│intervenită │Data │clasei/gradaţiei │căruia se face │
│ │ │ │profesionale │înscrierea şi │
│ │ │ │ │temeiul legal │
├────┼─────────────┼──────┼───────────────────────┼─────────────────┤
│... │.............│......│.......................│.................│
└────┴─────────────┴──────┴───────────────────────┴─────────────────┘



    În perioada lucrată a avut ......... zile de concediu medical şi ...... concediu fără plată.
    În perioada lucrată, domnului/doamnei ........... nu i s-a aplicat nicio sancţiune disciplinară/i s-a aplicat sancţiunea disciplinară ..... .
    Cunoscând normele penale incidente în materia falsului în declaraţii, certificăm că datele cuprinse în prezenta adeverinţă sunt reale, exacte şi complete.
    Data .............
    Numele şi prenumele reprezentantului legal al angajatorului^3,
    ..................................
    Semnătura reprezentantului legal al angajatorului .................................. .
    ^3 Persoana care, potrivit legii/actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale, reprezintă angajatorul în relaţiile cu terţii.

    ANEXA 6

    la regulament
    BORDEROU
    cu lucrările predate la proba scrisă a concursului organizat în data de ............................. pentru ocuparea funcţiei/funcţiilor publice de ........................................................................................... (numele funcţiei/funcţiilor publice cu statut special) din cadrul Autorităţii Vamale Române

┌────┬────────────┬───────┬──────┬─────────┐
│ │ │ │ │Semnătură│
│ │ │ │ │olografă │
│Nr. │Nr. │Predat │Nr. │candidat │
│crt.│înregistrare│lucrare│pagini│(fără │
│ │dosar │Da/Nu │scrise│nume şi │
│ │ │ │ │prenume │
│ │ │ │ │candidat)│
├────┼────────────┼───────┼──────┼─────────┤
└────┴────────────┴───────┴──────┴─────────┘



    ANEXA 7

    *) Anexa nr. 7 la regulament este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 8

    *) Anexa nr. 8 la regulament este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016