Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 iulie 2013  de organizare si functionare al Comisiei de disciplina din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 20 iulie 2013 de organizare si functionare al Comisiei de disciplina din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 2 septembrie 2013

    ART. 1
    Activitatea Comisiei de disciplină din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumită în continuare Comisia de disciplină, are la bază următoarele principii:
    a) prezumţia de nevinovăţie, conform căreia se prezumă că funcţionarul public este nevinovat atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;
    b) garantarea dreptului la apărare, conform căreia se recunoaşte dreptul funcţionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apărarea sa şi de a fi asistat de un apărător sau de a fi reprezentat pe parcursul procedurii de cercetare administrativă;
    c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia Comisiei de disciplină de a proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilităţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată Comisia de disciplină;
    e) proporţionalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele săvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinară propusă să fie aplicată;
    f) legalitatea sancţiunii, conform căreia Comisia de disciplină nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevăzute de lege şi cu respectarea termenelor prevăzute de lege;
    g) unicitatea sancţiunii, conform căreia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară;
    h) obligativitatea opiniei, conform căreia fiecare membru al Comisiei de disciplină are obligaţia de a se pronunţa pentru fiecare sesizare aflată pe rolul Comisiei de disciplină.
    ART. 2
    (1) Comisia de disciplină are următoarele atribuţii principale:
    a) atribuţii administrative;
    b) atribuţii funcţionale.
    (2) Comisia de disciplină are următoarele atribuţii administrative:
    a) alege preşedintele Comisiei de disciplină, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) primeşte sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul Comisiei de disciplină;
    c) întocmeşte procese-verbale, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) întocmeşte rapoarte, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) întocmeşte orice alte înscrisuri, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Comisia de disciplină are următoarele atribuţii funcţionale:
    a) efectuează procedura de cercetare administrativă a faptei sesizate ca abatere disciplinară;
    b) propune sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propune clasarea sesizării, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, cu votul majorităţii membrilor comisiei;
    c) propune menţinerea sau anularea sancţiunii disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care aceasta a fost contestată la preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    ART. 3
    Preşedintele Comisiei de disciplină are următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele Comisiei de disciplină;
    b) conduce şedinţele Comisiei de disciplină;
    c) coordonează activitatea Comisiei de disciplină şi a secretarului acesteia;
    d) reprezintă Comisia de disciplină în faţa preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, a altor autorităţi sau instituţii publice, a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi în faţa oricărei alte persoane fizice sau juridice.
    ART. 4
    (1) Secretarul Comisiei de disciplină are următoarele atribuţii principale:
    a) primeşte şi înregistrează în registrul de evidenţă sesizarea referitoare la fapta funcţionarului public, precum şi toate documentele adresate Comisiei de disciplină;
    b) înaintează preşedintelui Comisiei de disciplină sesizarea, în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia în registrul de evidenţă al Comisiei de disciplină;
    c) convoacă, la cererea preşedintelui Comisiei de disciplină, membrii Comisiei de disciplină, funcţionarul public a cărui faptă formează obiectul dosarului, persoana care a făcut sesizarea şi persoanele care urmează să fie audiate;
    d) redactează şi semnează, alături de membrii Comisiei de disciplină şi de preşedintele acesteia, procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de disciplină;
    e) redactează şi semnează, alături de membrii Comisiei de disciplină şi de preşedintele acesteia, actele emise de Comisia de disciplină şi le înaintează preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    f) ţine evidenţele sesizărilor şi ale rapoartelor şi efectuează alte lucrări necesare în vederea desfăşurării activităţii Comisiei de disciplină;
    g) asigură transmiterea corespondenţei Comisiei de disciplină.
    (2) Secretarul Comisiei de disciplină are obligaţia să înregistreze toate sesizările primite, în ordinea cronologică a sosirii, în registrul de evidenţă a cauzelor aflate pe rolul Comisiei de disciplină şi să le prezinte preşedintelui Comisiei de disciplină în termen de maximum 24 de ore de la data înregistrării.
    (3) În cazul în care din motive obiective secretarul titular nu poate participa la desfăşurarea lucrărilor, acesta are obligaţia să anunţe preşedintele cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea şedinţelor, care va dispune de îndată măsura de înlocuire a acestuia cu secretarul supleant.
    (4) Preşedintele Comisiei de disciplină fixează termenul de prezentare prin rezoluţie scrisă, astfel încât să fie asigurată respectarea termenelor legale.
    (5) Procedura de citare în faţa Comisiei de disciplină, precum şi întocmirea întregii corespondenţe a Comisiei de disciplină se îndeplinesc prin grija secretarului comisiei.
    (6) Convocarea membrilor Comisiei de disciplină şi distribuirea materialelor se fac prin grija secretarului Comisiei de disciplină. Membrii titulari ai Comisiei de disciplină care din motive obiective nu pot participa la şedinţă sunt obligaţi să anunţe preşedintele comisiei cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea lucrărilor. În această situaţie, preşedintele Comisiei de disciplină va lua măsura de înlocuire a acestora cu membrii supleanţi. În cazul în care din motive obiective preşedintele Comisiei de disciplină nu poate participa la şedinţă, acesta va fi înlocuit de membrul supleant corespunzător, preşedintele urmând a fi ales prin vot secret dintre membrii comisiei.
    (7) În cazul suspendării mandatului membrului titular corespunzător, respectiv în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Comisiei de disciplină va lua măsura de înlocuire a acestuia cu membrul supleant.
    ART. 5
    (1) Sesizarea se adresează Comisiei de disciplină în situaţia în care este îndreptată împotriva:
    a) funcţionarilor publici de execuţie şi de conducere din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    b) funcţionarilor publici de conducere din unităţile subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    (2) Pentru faptele săvârşite în perioada în care funcţionarii publici au fost supuşi mobilităţii conform art. 25 alin. (2) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, competenţa de soluţionare a sesizărilor formulate împotriva acestora aparţine Comisiei de disciplină.
    (3) În cazul în care sesizarea a fost adresată conducătorului structurii/compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este sesizată sau unei comisii de disciplină necompetente, acesta/aceasta are obligaţia să o transmită de îndată Comisiei de disciplină.
    (4) În cazuri justificate, Comisia de disciplină îşi poate desfăşura lucrările şi în afara sediului aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    ART. 6
    (1) Pentru persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) şi (2), Comisia de disciplină poate fi sesizată de:
    a) prim-ministru, ministrul finanţelor publice, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau unul dintre vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după caz;
    b) conducătorul compartimentului/direcţiei (generale) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care efectuează, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare, operaţiuni de control, verificare şi monitorizare a activităţii desfăşurate de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    c) conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este sesizată;
    d) orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unui funcţionar public.
    (2) Sesizarea trebuie să cuprindă elementele şi să respecte condiţiile prevăzute la art. 28 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) pot sesiza Comisia de disciplină şi prin rezoluţie scrisă, în situaţia în care din documentele anexate rezultă toate elementele obligatorii pe care trebuie să le conţină sesizarea, potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În cazul în care sesizarea este primită de o altă persoană/structură decât secretariatul Comisiei de disciplină, aceasta se depune de către persoana/structura care a primit-o la secretarul Comisiei de disciplină, care are obligaţia să o înregistreze şi să o prezinte de îndată preşedintelui acesteia.
    (5) În cazul în care sesizarea nu priveşte un funcţionar public dintre cei prevăzuţi la art. 5, Comisia de disciplină va analiza sesizarea şi o va redirecţiona către instituţia din care face parte funcţionarul public sesizat, cu înştiinţarea persoanei care a formulat sesizarea.
    ART. 7
    (1) Preşedintele Comisiei de disciplină va fixa termenul la care urmează a fi analizată sesizarea şi va dispune citarea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată şi a persoanelor indicate în sesizare, precum şi a persoanei care a formulat sesizarea. Citarea se face cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de termenul de prezentare.
    (2) Procedura de citare în faţa Comisiei de disciplină se face de către secretarul Comisiei de disciplină, personal, cu semnătură de primire, sau prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen fixat de preşedintele Comisiei de disciplină.
    (3) Citaţia este individuală şi va cuprinde, sub sancţiunea nulităţii, elementele prevăzute la art. 35 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Pentru primul termen de prezentare în faţa Comisiei de disciplină, citaţia va fi comunicată împreună cu un exemplar al sesizării, precum şi cu copii ale înscrisurilor depuse de către persoana care a formulat sesizarea, dacă este cazul.
    (5) În situaţia în care Comisia de disciplină consideră că funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influenţa cercetarea administrativă, aceasta va întocmi un raport prin care va propune interzicerea accesului acestuia la documentele care pot influenţa cercetarea sau mutarea temporară a acestuia în cadrul altui compartiment ori altei structuri a instituţiei publice sau, după caz, suspendarea raportului de serviciu al acestuia.
    ART. 8
    Funcţionarul public a cărui faptă se cercetează se înfăţişează personal în faţa Comisiei de disciplină. Funcţionarul public îşi poate exercita dreptul la apărare prin asistarea de către un avocat sau prin reprezentare.
    ART. 9
    (1) La primul termen, Comisia de disciplină verifică îndeplinirea următoarelor condiţii:
    a) dacă a fost sesizată de o persoană care avea competenţe în acest sens, potrivit art. 6 alin. (1);
    b) dacă sesizarea cuprinde elementele şi îndeplineşte condiţiile prevăzute în art. 28 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sesizarea este clasată în cazul în care Comisia de disciplină constată următoarele:
    a) sesizarea nu a fost depusă în termen de maximum 1 an şi 6 luni de la data săvârşirii faptei sesizate ca abatere disciplinară;
    b) sesizarea nu cuprinde elementele constitutive prevăzute în art. 28 alin. (1) lit. a)-c), f) şi g) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) funcţionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate de sesizare în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) sesizarea priveşte acelaşi funcţionar public şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de cercetare administrativă şi s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea sesizării.
    (3) În situaţia în care Comisia de disciplină constată că nu a intervenit niciuna dintre situaţiile prevăzute la alin. (2), poate începe cercetarea abaterii disciplinare. În situaţia în care pentru soluţionarea cauzei sunt necesare înscrisuri sau orice alte dovezi, Comisia de disciplină solicită funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată, persoanelor indicate în sesizare sau celui care a formulat sesizarea, după caz, să le depună până la următorul termen.
    (4) În procesul-verbal de audiere, Comisia de disciplină stabileşte, în mod obligatoriu, termenul până la care mijloacele de probă care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate atât în faţa comisiei, cât şi în faţa persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă, dar nu mai târziu de termenul-limită la care Comisia de disciplină administrează probele.
    ART. 10
    (1) Cercetarea administrativă a abaterii disciplinare se face cu celeritate.
    (2) Activitatea de cercetare administrativă a abaterii disciplinare impune:
    a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
    b) audierea funcţionarului public a cărui faptă constituie obiectul sesizării;
    c) audierea oricăror altor persoane care pot oferi informaţii cu privire la soluţionarea cazului, dacă este cazul;
    d) audierea persoanelor desemnate să efectueze cercetarea disciplinară în condiţiile prevăzute la art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, dacă se consideră necesar;
    e) culegerea informaţiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevăzute de lege;
    f) administrarea probelor propuse de părţi, precum şi a celor solicitate de Comisia de disciplină, dacă este cazul;
    g) dezbaterea cazului.
    ART. 11
    (1) Audierea persoanelor prevăzute la art. 10 alin. (2) lit. a)-d) trebuie consemnată în scris, într-un proces-verbal. Procesul-verbal se semnează de preşedintele Comisiei de disciplină, de membrii şi de secretarul acesteia, precum şi de persoana audiată. În procesul-verbal se consemnează cu fidelitate întrebările formulate de membrii Comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă în condiţiile stabilite de art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi răspunsurile persoanei audiate. Adăugările, ştersăturile sau schimbările aduse se semnează în acelaşi mod, sub sancţiunea de a nu fi luate în considerare.
    (2) Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri se menţionează în procesul-verbal şi nu împiedică desfăşurarea cercetării administrative.
    (3) Pentru a se asigura consemnarea întocmai a declaraţiilor, se pot folosi mijloace tehnice de înregistrare, stenografie etc., cu înştiinţarea prealabilă a funcţionarului public sesizat. În acest caz, procesul-verbal se va finaliza pe baza mijloacelor tehnice de înregistrare, după care se semnează de persoanele audiate, de preşedintele, membrii şi secretarul Comisiei de disciplină.
    ART. 12
    (1) Persoana care a formulat sesizarea şi funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată pot cere în scris ca procedura de cercetare administrativă să se desfăşoare şi în lipsă, pe baza actelor de la dosar, cu excepţia termenelor stabilite pentru audiere.
    (2) În cazul în care funcţionarul public împotriva căruia a fost formulată sesizarea sau autorul sesizării nu se prezintă la termenul pentru care a fost citat, Comisia de disciplină are dreptul să soluţioneze cauza în lipsa acestuia, pe baza documentelor aflate la dosar.
    ART. 13
    (1) Şedinţele Comisiei de disciplină, respectiv şedinţele persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în condiţiile prevăzute în art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară.
    (2) Lucrările fiecărei şedinţe a Comisiei de disciplină se consemnează într-un proces-verbal semnat de preşedinte, de membrii şi de secretarul acesteia.
    (3) Lipsa nejustificată a persoanelor citate nu împiedică desfăşurarea şedinţelor Comisiei de disciplină, dacă citarea s-a făcut cu respectarea cerinţelor prevăzute de lege. Constituie lipsă justificată orice împrejurare care presupune imposibilitate fizică de deplasare la şedinţa Comisiei de disciplină.
    (4) În situaţia lipsei nejustificate a persoanelor legal citate, acestea pot formula apărări în scris în termen de două zile de la data la care au fost citate să se prezinte în faţa Comisiei de disciplină.
    ART. 14
    (1) În urma dezbaterii cazului, pe baza elementelor prevăzute în art. 46 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele şi membrii Comisiei de disciplină îşi formulează opiniile, iar pe baza concluziilor majorităţii membrilor se întocmeşte raportul cu privire la sancţiunea aplicabilă. Toţi membrii Comisiei de disciplină sunt obligaţi să îşi exprime opinia în urma dezbaterii cazului.
    (2) Comisia de disciplină finalizează procedura de cercetare administrativă atunci când:
    a) a fost închisă dezbaterea cazului;
    b) în termen de 3 luni de la data încetării raporturilor de serviciu ale funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, cu excepţia situaţiei în care intervine decesul funcţionarului public, în măsura în care funcţionarul public a cărui faptă a fost cercetată nu redobândeşte calitatea de funcţionar public în această perioadă;
    c) se înregistrează decesul funcţionarului public.
    ART. 15
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia de disciplină întocmeşte rapoarte pe baza concluziilor majorităţii membrilor săi.
    (2) Raportul Comisiei de disciplină cu privire la cauza cu care a fost sesizată trebuie să conţină următoarele elemente:
    a) numărul şi data de înregistrare a sesizării;
    b) numele, prenumele şi funcţia deţinută de funcţionarul public a cărui faptă a fost cercetată, precum şi compartimentul în care acesta îşi desfăşoară activitatea;
    c) numele, prenumele şi domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, după caz, locul de muncă şi funcţia deţinută de aceasta;
    d) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară, prin prezentarea pe scurt a faptei şi a circumstanţelor în care a fost săvârşită;
    e) probele administrate;
    f) propunerea privind sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, de clasare a cauzei;
    g) motivarea propunerii;
    h) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui, ale membrilor Comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia;
    i) data întocmirii raportului.
    (3) Întocmirea raportului se face de către aceiaşi membri care au participat la cercetarea abaterii disciplinare, iar în cazuri bine justificate pot participa la întocmirea raportului supleantul preşedintelui sau membrii supleanţi care nu au participat la cercetarea abaterii disciplinare. În atare situaţie opiniile membrilor comisiei se formulează pe baza materialelor existente la dosarul cauzei.
    (4) Opiniile separate, formulate în scris şi motivate, se vor anexa la raportul Comisiei de disciplină.
    (5) Raportul Comisiei de disciplină se întocmeşte în termen de 5 zile lucrătoare de la data finalizării procedurii cercetării administrative şi se înaintează preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    (6) Raportul Comisiei de disciplină se va aduce la cunoştinţa persoanei care are competenţă legală de aplicare a sancţiunii, persoanei care a formulat sesizarea şi funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată.
    ART. 16
    (1) Comisia de disciplină poate să propună în urma dezbaterii cazului:
    a) aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare;
    b) clasarea sesizării, atunci când nu se confirmă săvârşirea unei abateri disciplinare.
    (2) La individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public, Comisia de disciplină ţine seama de:
    a) cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare;
    b) împrejurările în care aceasta a fost săvârşită;
    c) gradul de vinovăţie;
    d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
    e) conduita funcţionarului public;
    f) existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile legii.
    (3) În cazul în care Comisia de disciplină propune aplicarea sancţiunilor disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. b)-d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aceasta va propune şi durata acestora şi, după caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale, respectiv funcţia pe care urmează a se aplica sancţiunea retrogradării.
    ART. 17
    În cazul în care Comisia de disciplină are indicii că fapta săvârşită de funcţionarul public poate angaja răspunderea civilă, contravenţională sau penală, Comisia de disciplină are obligaţia de a lua măsurile legale care se impun în vederea sesizării organelor abilitate.
    ART. 18
    (1) Actul administrativ de sancţionare a funcţionarului public este ordinul emis de către persoana care are competenţa legală de începere, modificare sau încetare a raportului de serviciu, pe baza propunerii cuprinse în raportul Comisiei de disciplină.
    (2) Sub sancţiunea nulităţii absolute, în actul administrativ prevăzut la alin. (1) sunt cuprinse în mod obligatoriu:
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
    b) temeiul legal în baza căruia sancţiunea disciplinară se aplică;
    c) motivul pentru care a fost aplicată o altă sancţiune decât cea propusă de Comisia de disciplină, dacă este cazul;
    d) termenul în care sancţiunea disciplinară poate fi contestată;
    e) instanţa competentă la care actul administrativ prin care sa dispus sancţiunea disciplinară poate fi contestat.
    (3) Persoana care are competenţa legală de a aplica sancţiunea disciplinară poate să aplice o altă sancţiune decât cea propusă de Comisia de disciplină, având obligaţia de a motiva această decizie.
    (4) Actul administrativ de sancţionare se emite în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data primirii raportului Comisiei de disciplină.
    (5) Actul administrativ de sancţionare se comunică în termen de maximum 5 zile calendaristice de la expirarea termenului de 10 zile de la primirea raportului Comisiei de disciplină de către persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare către:
    a) compartimentele cu atribuţii în domeniul resurselor umane din cadrul instituţiei publice în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;
    b) Comisia de disciplină care a elaborat şi transmis raportul;
    c) funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;
    d) persoana care a formulat sesizarea.
    ART. 19
    (1) În cazul în care sancţiunea a fost aplicată direct de persoana care are competenţa legală, la propunerea conducătorului compartimentului, potrivit art. 78 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, funcţionarul public poate formula contestaţie în condiţiile legii.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), Comisia de disciplină trebuie să fie sesizată în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei. În acest caz, Comisia de disciplină este competentă să verifice dacă sancţiunea disciplinară a fost aplicată cu respectarea prevederilor art. 77 alin. (4) şi (5) şi ale art. 78 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În funcţie de rezultatul verificărilor prevăzute la alin. (2), Comisia de disciplină poate să propună prin raport menţinerea, modificarea sau anularea sancţiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplină nu poate să propună o sancţiune disciplinară mai gravă decât cea aplicată.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016