Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 martie 2023  privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 2 martie 2023 privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

EMITENT: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 197 din 9 martie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 81 din 2 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 9 martie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prim-magistratul-asistent şi magistraţii-asistenţi-şefi sunt numiţi de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, pe bază de concurs.
    (2) Concursul prevăzut la alin. (1) se organizează, ori de câte ori este necesar, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (3) Concursul constă în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care se candidează.
    (4) Numirea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii în condiţiile prezentului articol.
    (5) Evidenţa privind postul vacant de prim-magistrat-asistent şi posturile vacante de magistrat-asistent-şef este publică şi disponibilă permanent pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

    ART. 2
    (1) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei de prim-magistrat-asistent magistraţii-asistenţi-şefi care îndeplinesc următoarele condiţii:
    - au o vechime de cel puţin 2 ani în funcţia de magistrat-asistent-şef;
    – au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare;
    – nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare;
    – nu au făcut parte din serviciile de informaţii sau nu au colaborat cu acestea ori nu au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.

    (2) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei de magistrat-asistent-şef grad III magistraţii-asistenţi care îndeplinesc următoarele condiţii:
    - au o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de magistrat-asistent;
    – au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare;
    – nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare;
    – nu au făcut parte din serviciile de informaţii sau nu au colaborat cu acestea ori nu au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.

    (3) Condiţiile de vechime prevăzute la alin. (1) şi (2) trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a candidaturii.
    (4) Magistraţii-asistenţi care candidează pentru funcţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) sunt obligaţi să dea o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii şi nici nu au colaborat cu acestea şi o declaraţie din care să rezulte că nu au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
    (5) Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii şi Consiliul Suprem de Apărare a Ţării verifică şi comunică, în termen de cel mult 15 zile de la solicitarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, dacă magistratul-asistent a făcut parte din serviciile de informaţii sau a colaborat cu acestea.

    CAP. II
    Organizarea şi desfăşurarea concursului
    ART. 3
    (1) Data, locul desfăşurării concursului şi calendarul acestuia se aprobă de Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, la propunerea compartimentului de specialitate, şi se publică pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu cel puţin 45 de zile înainte de data desfăşurării concursului.
    (2) Magistraţii-asistenţi îşi depun candidaturile, însoţite de documentele considerate relevante, în termen de 10 zile de la publicarea datei concursului.

    ART. 4
    (1) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii sunt numite prin hotărâre a Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, la propunerea preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu consultarea preşedinţilor de secţie, şi sunt formate din câte trei judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) În comisiile prevăzute la alin. (1) sunt numiţi şi membri supleanţi, care îi vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de Colegiul de conducere al Înaltei Curţi prin hotărârea de numire a comisiilor, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei respective.
    (3) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii sunt prezidate de unul dintre judecătorii acelei comisii.
    (4) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii.

    ART. 5
    (1) Biroul concursuri şi evaluare al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru înscrierea la concurs, întocmind un raport în acest sens.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiei prevăzute la alin. (1), precum şi pentru buna desfăşurare a concursului, conducătorul Biroului concursuri şi evaluare desemnează o comisie de organizare compusă din conducătorul biroului şi 2 membri desemnaţi din cadrul personalului biroului.
    (3) În comisia de organizare vor fi desemnaţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui de drept pe membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
    (4) Cu 25 de zile înainte de data desfăşurării concursului, pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se vor publica listele cu candidaţii ale căror dosare au fost admise.
    (5) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicare, la Colegiul de conducere al Înaltei Curţi, care se soluţionează de acesta în termen de 3 zile de la expirarea perioadei de depunere. Rezultatul soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

    ART. 6
    Fiecărui candidat îi este atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.

    ART. 7
    (1) Examinarea candidaţilor constă într-un interviu ce nu poate depăşi 90 de minute şi constă în prezentarea de către aceştia a unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef pentru care candidează.
    (2) Proiectul prevăzut la alin. (1) se depune cu cel puţin 7 zile înainte de data desfăşurării concursului.

    ART. 8
    (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea interviului, comisia de organizare întocmeşte lista candidaţilor în ordinea codurilor atribuite potrivit art. 6, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte, şi dispune publicarea acesteia pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afişată.
    (3) Candidaţii susţin proiectul oral, în faţa comisiei de examinare, care va acorda candidatului o notă pe baza criteriilor de evaluare a interviului care se elaborează de comisia de examinare şi se publică odată cu anunţul de concurs.
    (4) Se interzice candidaţilor accesul în sala de concurs cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate la interviu, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă şi atrage eliminarea din concurs.
    (5) În cadrul interviului, comisia de examinare va avea în vedere, pentru aprecierea proiectului, în principal, următoarele criterii:
    a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă;
    b) îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi regulamente, cunoaşterea şi capacitatea de a pune în practică politicile publice din domeniul justiţiei, strategiile naţionale şi sectoriale în domeniul justiţiei şi respectarea principiului repartizării aleatorii;
    c) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei şi transparenţa actului de conducere;
    d) folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul instanţei.

    (6) Fiecare dintre membrii comisiei de examinare poate adresa întrebări candidaţilor.
    (7) Pentru fiecare categorie de criterii dintre cele prevăzute la alin. (5) se acordă maximum 2,5 puncte din totalul punctajului maxim pentru această probă, care este de 10 puncte. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
    (8) Desfăşurarea probei constând în susţinerea proiectului se înregistrează prin mijloace tehnice audio-video.
    (9) În cazul în care nota calculată potrivit alin. (7) este mai mică de 5, la cererea candidatului, membrii comisiei de examinare vor motiva notele acordate în cuprinsul unui proces-verbal.
    (10) Pentru a fi declarat admis, magistratul-asistent trebuie să obţină cel puţin nota 7 (şapte).
    (11) Rezultatele susţinerii proiectului se publică pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
    (12) Candidaţii pot contesta nota acordată la proba constând în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Contestaţia se transmite prin fax sau e-mail la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în termen de 3 zile de la data publicării rezultatelor prevăzute la alin. (11). Contestaţiile se soluţionează de comisia de contestaţii în termenul stabilit prin calendarul de concurs. Soluţionarea contestaţiei se realizează prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audio-video.
    (13) Rezultatele finale ale probei se publică pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

    ART. 9
    (1) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se publică pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Funcţia de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef va fi ocupată de candidatul admis care a obţinut cea mai mare notă finală.
    (3) În caz de note finale egale, departajarea candidaţilor se face, în ordine, în funcţie de vechimea cea mai mare în funcţia de magistrat-asistent, respectiv de vechimea în funcţiile de specialitate prevăzute la art. 63 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor.

    ART. 10
    Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie validează rezultatul concursului pentru numirea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi de magistrat-asistent-şef.

    ART. 11
    Lucrările de concurs ale candidaţilor declaraţi admişi se anexează, în original, la mapele profesionale întocmite acestora, după numirea în funcţie, în condiţiile legii.

    ART. 12
    (1) Funcţia de prim-magistrat-asistent sau magistrat-asistent-şef poate fi ocupată prin delegare, în interesul serviciului.
    (2) Magistraţii-asistenţi pot fi delegaţi, cu acordul scris al acestora, de către preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, pe o perioadă de cel mult 6 luni. Delegarea magistraţilor-asistenţi poate fi prelungită, cu acordul scris al acestora, în aceleaşi condiţii.
    (3) Pe perioada delegării, magistraţii-asistenţi beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege pentru funcţia în care sunt delegaţi.

    ART. 13
    Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit dispoziţiilor art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    Până la operaţionalizarea Biroului de concursuri şi evaluare, atribuţiile acestuia, prevăzute în prezentul regulament, sunt duse la îndeplinire de către actualul compartiment de specialitate al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016