Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 februarie 2006  privind procedura aplicabila proiectelor de natura a provoca impact transfrontier*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 2 februarie 2006 privind procedura aplicabila proiectelor de natura a provoca impact transfrontier*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 366 bis din 26 aprilie 2006
REGULAMENT din 2 februarie 2006
privind procedura aplicabilã proiectelor de natura a provoca impact transfrontier*)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 366 bis din 26 aprilie 2006

---------
*) Aprobat de <>Hotãrârea nr. 454 din 5 aprilie 2006 , publicatã în Monitorul Oficial nr. 366 din 26 aprilie 2006, reprodusa şi în Monitorul Oficial nr. 366 bis din 26 aprilie 2006.

Temeiul legal
ART. 1
Temeiul legal al prezentului Regulament îl constituie:
- Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind colaborarea pentru protecţia şi utilizarea durabila a apelor de frontiera, semnat la Budapesta la 15 septembrie 2003, intrat în vigoare la 17 mai 2004 (denumit în continuare Acord),
- Protocolul Sesiunii a XVI-a a Comisiei hidrotehnice romano-ungare, denumit în continuare Comisie, semnat la Hajduszoboszlo (Ungaria), la 18 noiembrie 2004.
Definirea noţiunilor
ART. 2
În sensul prevederilor prezentului Regulament:
a). "proiect" înseamnã o activitate propusã care este prevãzutã în planuri prealabile şi în studii şi a carei realizare poate provoca un impact transfrontier;
b). "activitate propusã" înseamnã orice activitate sau orice schimbare majorã a unei activitãţi care face obiectul unei decizii a autoritãţilor competente conform procedurii naţionale de reglementare în domeniul evaluãrii impactului asupra mediului în contextul Acordului;
c). "impact transfrontier" înseamnã acele schimbãri semnificative şi cuantificabile pe baza nivelului de cunoaştere din fiecare ţara şi cu luarea în considerare a metodologiilor Uniunii Europene, intervenite în regimul hidrologic, cantitatea, calitatea apelor, mediul acvatic şi în viata florei şi a faunei acvatice, care se manifesta pe teritoriul statului unei Pãrţi contractante, în urma activitãţii umane sau a unor evenimente naturale intervenite pe teritoriul statului celeilalte Pãrţi contractante.
Scopul Regulamentului
ART. 3
Scopul acestui Regulament este stabilirea procedurii aplicabile proiectelor din domeniul gospodãririi apelor, care se executa pe apele de frontiera ce intra sub incidenta Acordului, şi care sunt de natura a provoca un impact transfrontier.
Domeniul de aplicare
ART. 4
a). Regulamentul se aplica urmãtoarelor proiecte:
- acelora pentru care exista obligaţia evaluãrii impactului în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi în cazul în care nu sunt folosite proceduri de consultare în înţelesul Convenţiei Espoo;
- acelora pentru care legislaţia nationala nu prevede obligaţia evaluãrii impactului asupra mediului.
b). Proiectele care reprezintã obiectul reglementãrii sunt urmãtoarele:
- cele care pot avea impact transfrontiera asupra calitãţii apei;
- cele care pot influenta regimul hidrologic al apelor de frontiera;
- cele care emit substanţe periculoase prevãzute în lista substanţelor periculoase stabilite de Comisie. Lista reprezintã anexa la prezentul Regulament.
Procedura aplicabilã proiectelor prevãzute la art. 4.a, alin. 1
ART. 5
a). Evaluarea impactului transfrontier se face cu respectarea prevederilor UE şi a legislaţiei naţionale specifice fiecãrei Pãrţi.
b). Evaluarea se face de cãtre autoritãţile competente ale acelei Pãrţi pe teritoriul statului cãruia urmeazã sa se realizeze proiectul.
c). Proiectele prevãzute la art. 4 a, alin. 1 se includ de fiecare Parte pe o lista care se prezintã anual, celeilalte Pãrţi, în cadrul Comisiei hidrotehnice romano-ungare.
Orice modificare a listei intervenita între Sesiuni se va aduce la cunostinta celeilalte Pãrţi, prin intermediul Secretarului Comisiei.
d). Dacã una din Pãrţi se considera posibil afectatã de unul din proiectele incluse pe lista prevãzutã la punctul c al acestui articol, poate solicita consultãri şi infomiari, precum şi documentaţia studiului de impact în vederea exprimarii puctului de vedere, conform art. 11, pct. 7 al Acordului.
e). Consultarile şi informarile Pãrţilor pot avea ca obiect:
- aspectele constructive ale proiectului;
- prezentarea studiului de impact pentru eventuale clarificãri, cu excepţia informaţiilor confidenţiale şi secrete, astfel cum acestea sunt definite de legislaţia nationala;
- cunoaşterea reciprocã a poziţiei Pãrţilor;
- evaluarea folosirii celei mai bune tehnologii disponibile şi accesibile din punct de vedere economic pentru substantele periculoase, conform art. 7, pct. 5 al Acordului;
- convin de comun acord valorile limita de calitate la evacuari, pe care le valorifica la emiterea autorizaţiei, ţinând cont de directivele specifice ale Uniunii Europene şi de prevederile tratatului de aderare la Uniunea Europeanã, conform art. 7, pct. 6 din Acord.
Procedura aplicabilã proiectelor prevãzute la art. 4.b, alin. 2
ART. 6
a). Procedura prevãzutã la art. 5 se aplica întocmai şi proiectelor pentru care legislaţia nationala nu prevede obligaţia evaluãrii impactului asupra mediului, cu excepţia paragrafelor a, b, şi e din acel articol
b). Consultarile şi informarile Pãrţilor pot avea ca obiect:
- descrierea amplasamentului proiectului;
- aspectele constructive ale proiectului cu excepţia informaţiilor confidenţiale şi secrete, astfel cum acestea sunt definite de legislaţia nationala;
- planul amplasamentului, cu reprezentarea cursului de apa receptor, inclusiv legenda;
- cunoaşterea punctelor de vedere ale Pãrţilor;
- consultãri despre felul şi mãrimea impactului asteptat;
- în cazul acceptãrii de cãtre Pãrţi a existenţei unui impact transfrontier, elaborarea de propuneri privind mãsurile de limitare a impactului.
Desfãşurarea consultãrilor
ART. 7
a). Consultarile sunt iniţiate de oricare din Pãrţi şi se desfãşoarã în cadrul Comisiei.
b). Rezultatul consultãrilor va fi cuprins în procesul verbal al intalnirii organizate în acest scop.
c). Consultarile se desfãşoarã într-un interval ce nu trebuie sa depãşeascã 60 de zile. Pãrţile pot prelungi termenul cu încã 30 de zile.
Dispoziţii finale
Art. 8
a). Prezentul Regulament poate fi modificat sau completat pe baza hotãrârii Comisiei la cererea oricãruia dintre Împuterniciţi. Intrarea în vigoare a modificãrilor sau completãrilor se va face pe baza articolelor privind intrarea în vigoare a acestui Regulament.
b). Anexa la prezentul Regulament reprezintã parte integrantã din acesta.
c). Prezentul Regulament a fost întocmit în câte doua exemplare originale, în limba romana şi limba maghiara, ambele texte fiind egal autentice.
d). Prezentul Regulament intra în vigoare dupã aprobarea Protocolului Sesiunii a XVII-a a Comisiei hidrotehnice romano-ungare, conform sistemului juridic intern.

ANEXA
La Regulamentul privind procedura aplicabilã
proiectelor de natura a provoca impact transfrontier.

LISTA SUBSTANŢELOR PERICULOASE STABILITE DE COMISIE, ÎN CONCORDANTA CU PREVEDERILE DIRECTIVEI CADRU PENTRU APA 60/2000/CE (DCA), POTRIVIT PREVEDERILOR ART.7.4 AL ACORDULUI

ANEXA X ADCA*1
LISTA SUBSTANŢELOR PRIORITARE ÎN DOMENIUL POLITICII DE APE*)


┌─────┬─────────────┬────────────┬───────────────────────────┬────────────────┐
│ │ nr. CAS 1) │ nr. EU 2) │ Numele │ Identificat │
│ │ │ │ substanţei │ substanta │
│ │ │ │ prioritare │ prioritara │
│ │ │ │ │ periculoasa │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(1) �-60-8 �-110-8 │Alaclor │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(2) �-12-7 �-371-1 │Antracen │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(3) �-24-9 �-617-8 │Atrazin │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(4) 󧔏-43-2 �-753-7 │Benzol │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(5) │n.d. │n.d. │Difenileteri bromurati** │ X **** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(6) �-43-9 �-152-8 │Cadmiu şi compuşi │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(7) �-84-8 �-476-5 │C(10-13) cloralcani* │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(8) �-90-6 �-432-0 │Clorfenvinfos │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(9) �-88-2 �-864-4 │Clorpirifos │ (X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(10) �-06-2 �-458-1 𗈕,2-Diclor-etan │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(11) 󧔓-09-2 �-838-9 │Diclor-metan │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(12) �-81-7 �-211-0 𗈖-etil-hexil-diftalat(DEHP)│ (X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(13) �-54-1 �-354-4 │Diuron │ (X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(14) �-29-7 �-079-4 │Endosulfan │ (X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-98-8 │n.d. │(alfa-endosulfan) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(15) �-44-0 �-912-4 │Fluoranten***** │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(16) �-74-1 �-273-9 │Hexaclor-benzen │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(17) 󧔟-68-3 �-765-5 │Hexaclor-butadiena │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(18) �-73-1 �-158-9 │Hexaclor-ciclohexan │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ 󧔂-89-9 �-401-2 │(gamma-izomer, Lindan) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(19) �-59-6 �-835-4 │Izoproturon │(X) *** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(20) �-92-1 �-100-4 │Plumb şi compuşi │(X) *** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(21) �-97-6 �-106-7 │Mercur şi compuşi │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(22) 󧔣-20-3 �-049-5 │Naftalina │(X) *** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(23) �-02-0 �-111-4 │Nichel şi compusikkel es │ │
│ │ │ │vegyuletei │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(24) �-52-3 �-672-0 │Nonilfenoli │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-40-5 �-199-4 │(4-(para)-nonilfenol │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(25) �-26-4 �-302-5 │Octilfenoli │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-66-9 │n.d. │(para-terţ-octilfenol) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(26) �-93-5 �-172-5 │Pentaclor-benzen │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(27) 󧔟-86-5 �-778-6 │Pentaclor-fenol │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(28) │n.d. │n.d. │Hidrocarburi poliaromatice │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ 󧓺-32-8 �-028-5 │(Benz(a)piren), │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-99-2 �-911-9 │(Benz(b)fluoranten), │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-24-2 �-883-8 │(Benz(g,h,i)perilen), │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-08-9 �-916-6 │(Benz(k)fluoranten), │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-39-5 �-893-2 │(Indeno(1,2.3-cd)piren) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(29) �-34-9 �-535-2 │Simazin │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(30) �-73-3 �-704-4 1 │Compuşi Tributilstanici │ X │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-28-4 │n.d. │(cation Tributilstaniu) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(31) �-48-1 �-413-4 │Triclor-benzeni │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ �-82-1 �-428-0 │(1,2,4-Triclor-benzen) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(32) 󧔋-66-3 �-663-8 │Triclor-metan (cloroform) │ │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(33) �-09-8 �-428-8 │Trifluarin │(X)*** │
├─────┼─────────────┼────────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│(34) │ │ │Cianuri 2 │ │
└─────┴─────────────┴────────────┴───────────────────────────┴────────────────┘
____________
*) În situaţia în care au fost alese grupe de substanţe, au fost
evidentiati ca parametrii reprezentanţi tipici (în paranteza, fãrã
nr. crt.). Verificarea se referã la aceste substanţe, fãrã sa excludã,
în caz de nevoie, adãugarea altor substanţe.
**) Aceste clase de substanţe includ în mod normal un numãr considerabil
de compuşi individuali; în prezent nu sunt stabiliţi cei mai adecvati
compuşi individuali.
***) Aceste substanţe prioritare sunt supuse revizuirii pentru a fi
considerate "substanţe prioritare periculoase". Comisia, în decurs de
12 luni de la acceptarea acestei liste, face o propunere cãtre
Parlamentul şi Consiliul European, pentru încadrarea definitiva a
substanţei. Programarea propunerilor Comisiei, stabilitã în art. 16
al DC 60/2000, nu este afectatã de aceasta revizuire.
****) Se considera numai penta-bromo-bifenil-eter (CAS 32534-81-9).
*****) Fluorantrenul figureazã în aceasta lista ca indicator al altor
hidrocarburi poliaromatice periculose.
1) anexa la Directiva UE 2455/2001/EK EU
2) La propunere ungara, având în vedere relaţiile de emisie ale bazinului
hidrografic, precum şi anexa
D 76/464/EGK, lista II. pct. 7 şi DC60/2000 anexa VIII, pct. 6.
3) CAS: Chemical Abstracta Service
4) nr. EU: Lista Europeanã a Substanţelor Comerciale existente (EINECS)
sau Lista Europeanã a Substanţelor Chimice Înscrise (ELINCS).


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016