Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 19 noiembrie 2008  de organizare a licitatiei internationale pentru desemnarea societatii de administrare a Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 19 noiembrie 2008 de organizare a licitatiei internationale pentru desemnarea societatii de administrare a Societatii Comerciale "Fondul Proprietatea" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 3 decembrie 2008

1. GENERALITĂŢI
În conformitate cu <>Legea nr. 247/2005 , societatea de administrare, denumitã în continuare S.A.I., a Societãţii Comerciale "Fondul Proprietatea" - S.A., denumitã în continuare FP, va fi selectatã în baza unei proceduri de licitaţie internaţionalã.
Prezentul Regulament de organizare a licitaţiei internaţionale pentru selecţia societãţii de administrare a Societãţii Comerciale "Fondul Proprietatea" - S.A. (Regulamentul) stabileşte regulile care se vor aplica pentru selecţia S.A.I. (Procedura de selecţie).
2. COMISIA DE SELECŢIE
Selecţia se efectueazã de Comisia de selecţie numitã prin <>Decizia primului-ministru nr. 67/2008 , denumitã în continuare CS. Competenţele CS sunt prevãzute prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 959/2008 .
În cursul Procedurii de selecţie, orice decizie se va lua de cãtre CS în prezenţa şi pe baza unei hotãrâri luate prin unanimitate de membrii sãi; aceastã decizie este obligatorie pentru FP. Dacã oricare membru al CS se abţine de la decizie (ca urmare a unui conflict de interese sau din alt motiv), este necesarã decizia în unanimitate a restului membrilor. Cel puţin trei (3) membri ai CS trebuie sã participe la întâlnirile şi discuţiile cu candidaţii.
Consultanţii juridici şi financiari selectaţi de FP vor fi de asemenea implicaţi în Procedura de selecţie, dupã cum prevede legea şi solicitã CS.
În cursul Procedurii de selecţie, CS va avea dreptul sã rectifice eventuale greşeli minore în Caietul de sarcini, respectiv în regulile de selecţie, care ar putea fi descoperite de cãtre CS sau ar putea fi aduse la cunoştinţa CS, şi sã emitã clarificãri cu privire la interpretarea şi/sau aplicarea practicã a regulilor de selecţie. Astfel de greşeli, corecturi şi clarificãri vor fi obligatorii şi vor fi comunicate tuturor candidaţilor.
Fiecare membru al CS semneazã, la asumarea rolului, un angajament de confidenţialitate cu privire la informaţiile primite în cadrul desfãşurãrii Procedurii de selecţie, precum şi o declaraţie de confirmare a inexistenţei vreunui conflict de interese în raport cu Procedura de selecţie. Dacã pe parcursul Procedurii de selecţie oricare dintre membrii CS considerã cã a devenit subiectul unui conflict de interese, acesta va declara imediat şi în întregime acest conflict de interese celorlalţi membri ai CS, care vor înainta propunerea de încetare a mandatului respectivului membru al CS cãtre primul-ministru, care va decide în acest sens. Voturile eventual exprimate ale acestui membru nu vor fi luate în considerare în scopul deciziilor CS.
3. ACTELE CARE STABILESC REGULILE DE SELECŢIE
Prezentul Regulament stabileşte principiile Procedurii de selecţie, fazele şi regulile principale privitoare la selecţie.
Detalii referitoare la cerinţele de participare şi Procedura de selecţie sunt cuprinse în Caietul de sarcini, care prevede şi un proiect de contract care urmeazã sã fie încheiat de FP cu S.A.I., precum şi proiectul de modificare şi/sau completare a Actului constitutiv al FP.
Proiectul de contract, precum şi cel de modificare şi/sau completare a Actului constitutiv vor face obiectul negocierii de cãtre CS, urmând a fi încheiate/adoptate ulterior stabilirii formei finale.
Contractul de administrare în forma negociatã va face parte din documentaţia minimã necesarã pentru înregistrarea Fondului Proprietatea la Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare (CNVM).
Forma finalã a contractului de administrare, care va rezulta în urma negocierii cu S.A.I., desemnatã prin licitaţie internaţionalã, va fi supusã aprobãrii CNVM.
Potrivit reglementãrilor legale în vigoare în România în domeniul pieţei de capital (<>Legea nr. 297/2004 , Regulamentul CNVM nr. 15/2004 şi altele), S.A.I. selectatã poate delega, cu condiţia avizãrii prealabile a CNVM, pe bazã de contract scris şi cu respectarea tuturor condiţiilor restrictive impuse de legislaţia în vigoare, exercitarea unora dintre activitãţile la care S.A.I. se angajeazã în cazul câştigãrii prezentei selecţii.
4. PRINCIPIILE PROCEDURII DE SELECŢIE
Având în vedere complexitatea activitãţii pe care urmeazã sã o desfãşoare S.A.I., Procedura de selecţie se va desfãşura în 3 faze, dupã cum se va arãta mai jos.
S.A.I. va fi selectatã potrivit principiilor liberei competiţii, nediscriminãrii, tratamentului egal, transparenţei şi asumãrii rãspunderii.
Publicitatea necesarã liberei competiţii va fi realizatã printr-un anunţ, postat pe website-ul www.fondulproprietatea.ro (denumit în continuare Anunţul) şi publicat într-un ziar de circulaţie internaţionalã.
Potenţialii ofertanţi vor putea obţine documentele privind participarea la Procedura de selecţie urmând procedura publicatã în Anunţ.
5. FAZELE PROCEDURII DE SELECŢIE
Procedura de selecţie va parcurge urmãtoarele faze:
- Faza I - Preselecţia iniţialã - care implicã evaluarea tuturor solicitãrilor candidaţilor care au depus Oferte iniţiale şi selectarea a cel puţin trei (3), dar nu mai mult de cinci (5) candidaţi pentru Faza II;
- Faza II - Preselecţia prin dialog competitiv - în cursul cãreia se vor detalia şi analiza în cadrul unui dialog direct contribuţiile, punctele de vedere şi cerinţele candidaţilor preselecţionaţi în cursul Fazei I, cu privire la: (i) detalii despre activitatea/serviciile S.A.I. şi obiectivele de atins; (ii) clarificarea aspectelor specifice în legãturã cu ofertele candidaţilor de la Faza I; (iii) structura şi valoarea Onorariului de administrare; şi (iv) termenii Contractului de administrare. În aceastã fazã se negociazã prin dialog direct forma finalã a Contractului de administrare, care va fi uniformã pentru toţi candidaţii ce urmeazã a fi selectaţi în Faza III. În cursul Fazei II vor fi selectaţi cel puţin 2, dar nu mai mult de 3 candidaţi pentru Faza III. În aceastã fazã, dialogul CS cu candidaţii va avea loc la Bucureşti;
- Faza III - Licitaţia propriu-zisã - licitaţie restrânsã, în plic închis, în cadrul cãreia: (i) candidaţii de pe lista scurtã stabilitã în Faza II pot trimite Oferte finale (adicã oferte care vor avea doar componenta financiarã) conform termenilor din Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale. Forma finalã a Contractului de administrare negociatã în Faza II se va ataşa la Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale; (ii) evaluarea acestor Oferte finale va fi efectuatã pe baza criteriului: oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic - oferta financiarã cea mai scãzutã - aşa cum se detaliazã în Caietul de sarcini; (iii) va avea loc anunţarea candidatului câştigãtor.
NOTĂ:
- Trimiterea aplicaţiei/candidaturii în cadrul acestei Proceduri de selecţie va implica de jure acceptarea deplinã de cãtre respectivul candidat a Regulilor de selecţie.
- Candidaţii nu vor face anunţuri/declaraţii/comunicate de presã în legãturã cu Procedura de selecţie fãrã aprobarea scrisã a CS.
- Transmiterea Ofertei finale în Faza III va implica de jure deplina acceptare de cãtre respectivul candidat a termenilor şi condiţiilor Contractului de administrare (convenit în Faza II) şi Politicii investiţionale incluse/ataşate la Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale.
FAZA I: PRESELECŢIA INIŢIALĂ A CANDIDAŢILOR
Pentru a fi preselectaţi pentru participarea la Faza II - Preselecţia prin dialog competitiv -, candidaţii trebuie:
(i) sã respecte condiţiile de precalificare de la punctul A - Condiţii de precalificare; şi
(ii) sã fi obţinut scorurile totale cele mai mari pentru Ofertele iniţiale depuse, conform grilei de punctare explicate în anexa nr. 2 la Caietul de sarcini.
Ofertele iniţiale trebuie sã aibã o validitate de minimum patru (4) luni de la data transmiterii.
Potrivit evaluãrii şi ierarhizãrii aplicaţiilor trimise de candidaţi în aceastã fazã, minimum trei (3), dar maximum cinci (5) candidaţi vor fi preselectaţi pentru participare la Faza II. Totuşi, dacã în Faza I trimit candidaturi mai puţin de trei (3) candidaţi, atunci se vor preselecta minimum doi (2) candidaţi pentru participare la Faza II.
În cazul în care în Faza I se trimite doar o (1) candidaturã, Procedura de selecţie va fi anulatã, putând fi reluatã ulterior potrivit unor termeni şi condiţii ce urmeazã a se stabili de cãtre CS.
A. Condiţii de precalificare ale Fazei I
Numai candidaţii care îndeplinesc urmãtoarele cerinţe pot fi selectaţi pentru Faza II - Preselecţie prin dialog competitiv - a Procedurii de selecţie:
a) sunt legal înregistraţi în România şi/sau într-un stat membru al UE;
b) au capacitate juridicã, conform legii aplicabile în statul lor de origine din UE, şi sunt autorizaţi de cãtre autoritatea competentã în materie de pieţe financiare/de capital din statul de origine sã presteze Servicii pentru entitãţi de tipul FP;
c) pentru candidaţii din statele membre UE: la data trimiterii Ofertelor lor iniţiale, candidaţii trebuie sã fie legal autorizaţi în România sã presteze Servicii printr-o sucursalã înfiinţatã în România sau, în lipsã, trebuie sã fie pregãtiţi şi capabili sã înfiinţeze o astfel de sucursalã, înfiinţarea fiind o condiţie suspensivã pentru intrarea în vigoare a Contractului de administrare;
d) situaţiile lor financiare se supun verificãrii periodice de cãtre auditori financiari;
e) entitatea juridicã şi fiecare dintre membrii echipei propuse au experienţã semnificativã în domeniul activitãţii de administrare, adicã minimum trei (3) ani în prestarea de servicii complexe de administrare pentru societãţi de investiţii/fonduri sau entitãţi asemãnãtoare;
f) administreazã/au administrat în cursul ultimilor trei (3) ani cel puţin trei (3) portofolii ale clienţilor, în valoare de peste 500 de milioane de euro fiecare;
g) au avut în administrare, atât în 2006, cât şi în 2007, active totale de peste 30 de miliarde de euro (valori la nivel de grup sau, în cazul unei societãţi mixte, suma activelor sub administrare ale tuturor membrilor);
h) au asigurare de rãspundere profesionalã pentru erori sau omisiuni în valoare asiguratã de cel puţin 100 de milioane de euro.
Fiecare dintre condiţiile de mai sus trebuie sã fie îndeplinitã şi candidaţii trebuie sã trimitã toate documentele-suport pentru condiţiile de precalificare. Totuşi, aceste condiţii ar putea fi îndeplinite şi prin formularea unei oferte comune care presupune înfiinţarea unei societãţi comerciale, cu condiţia îndeplinirii urmãtoarelor cerinţe, sub sancţiunea descalificãrii ofertelor:
a) candidaţii nu vor putea participa la mai mult de douã (2) candidaturi/oferte formulate prin înfiinţarea de societãţi comerciale;
b) candidaţii nu vor putea sã trimitã în acelaşi timp o ofertã individualã şi o ofertã formulatã prin înfiinţarea de societãţi comerciale;
c) candidaţii nu vor putea sã trimitã o ofertã individualã şi totodatã sã fie nominalizaţi ca subcontractanţi în altã ofertã.
În cazul în care candidaţii participã cu oferte formulate în sensul înfiinţãrii unei societãţi comerciale, iar o astfel de ofertã este declaratã câştigãtoare la finalul selecţiei, Contractul de administrare va intra în vigoare ulterior obţinerii de cãtre aceastã societate a autorizaţiei în calitate de societate de administrare a investiţiilor, conform Directivei 85/611, cu obligaţia înfiinţãrii pe teritoriul României a unei sucursale, pentru societãţile situate într-un alt stat membru al UE.
Entitãţile afiliate au dreptul sã participe la Procedura de selecţie, cu condiţia ca participarea lor sã nu denatureze libera concurenţã.
Candidatul va fi descalificat, iar oferta respectivã respinsã în toate cazurile în care:
(i) candidatul sau oricare dintre membrii echipei propuse a fost condamnat prin hotãrâre definitivã a unei instanţe de judecatã pentru participare la operaţiuni desfãşurate de o organizaţie criminalã sau pentru corupţie, fraudã, spãlare de bani ori finanţarea terorismului;
(ii) candidatul se aflã într-o procedurã de faliment sau lichidare ori activitatea sa este administratã de un administrator pentru insolvabilitate sau este suspendatã (ori face obiectul unei proceduri similare în orice jurisdicţie relevantã);
(iii) candidatul se aflã într-o procedurã legalã care conduce cãtre una dintre situaţiile descrise la pct. (ii) de mai sus;
(iv) candidatul nu şi-a îndeplinit obligaţiile de platã a taxelor, impozitelor sau contribuţiilor la asigurãrile sociale, conform prevederilor legale în vigoare în România sau în ţara sa de reşedinţã;
(v) candidatul sau oricare dintre membrii echipei propuse a fost condamnat/sancţionat în ultimii trei (3) ani, în baza unei hotãrâri definitive a unui tribunal/organism de reglementare, pentru acte de încãlcare a regulilor de conduitã profesionalã sau pentru comiterea unei erori profesionale;
(vi) candidatul a furnizat informaţii false sau nu a furnizat informaţiile complete cerute în legãturã cu situaţiile menţionate mai sus;
(vii) candidatul se aflã în conflict de interese descris în anexa nr. 1 la Caietul de sarcini; sau
(viii) în ultimii trei (3) ani, candidatul a fost sancţionat cu suspendarea/retragerea autorizaţiei sale de prestare de servicii pentru orice fel de încãlcare a prevederilor legale care reglementeazã prestarea serviciilor sale.
NOTĂ:
a) Dacã oricare dintre ofertanţi sau participanţi se aflã în oricare dintre situaţiile prevãzute la pct. (i)-(viii), aceasta are ca efect descalificarea acestora.
b) Fãrã a limita rãspunderea sa faţã de FP cu privire la îndeplinirea corespunzãtoare a obligaţiilor potrivit Contractului de administrare, S.A.I. selectatã poate subcontracta servicii auxiliare care urmeazã sã fie furnizate FP, cu respectarea restricţiilor legale la care se face referire în cadrul pct. 3 şi cu condiţia ca aceste servicii auxiliare care urmeazã sã fie subcontractate (şi sub rezerva primirii acordului CNVM) sã fie clar descrise în documentaţia inclusã în dosarul de aplicaţie pentru Faza I. Astfel, dosarul va cuprinde descrierea completã a serviciilor specifice care vor fi subcontractate şi va furniza informaţii cu privire la subcontractanţii propuşi (adicã datele de identificare şi experienţa relevantã ale acestora). Toţi subcontractorii propuşi trebuie sã nu cadã sub incidenţa prevederilor pct. (i)-(viii) de mai sus.
c) S.A.I. poate delega, sub condiţia avizãrii prealabile a CNVM şi pe bazã de contract scris, exercitarea activitãţilor legale privind administrarea S.C. "Fondul Proprietatea" - S.A. cãtre alte societãţi de administrare a investiţiilor autorizate sã desfãşoare activitatea de administrare a portofoliului colectiv din România şi din state membre sau cãtre alte societãţi de administrare a investiţiilor care îndeplinesc condiţii similare cu cele menţionate în reglementãrile CNVM şi care sunt autorizate sã desfãşoare asemenea activitãţi de cãtre autoritatea competentã dintr-un stat nemembru de origine cu care CNVM a încheiat un acord de cooperare. Delegarea activitãţii de administrare poate avea loc în urmãtoarele condiţii:
- mandatul nu trebuie sã împiedice supravegherea corespunzãtoare a societãţii de administrare a investiţiilor şi sã opreascã societatea de administrare a investiţiilor sã acţioneze ori sã împiedice OPC sã fie administrat, în interesul cel mai bun al investitorilor;
- trebuie sã fie stabilite mãsuri care sã permitã persoanelor care conduc activitatea societãţii de administrare a investiţiilor sã monitorizeze în mod eficient şi în orice moment activitatea societãţii de administrare cãreia i-a fost delegatã activitatea;
- delegarea nu trebuie sã îi împiedice pe conducãtorii societãţii de administrare care deleagã activitatea sã dea instrucţiuni în continuare societãţii de administrare cãreia i-a fost delegatã activitatea şi sã permitã retragerea mandatului acordat imediat, atunci când acest lucru este în interesul investitorilor;
- S.A.I. cãreia i-a fost delegatã activitatea trebuie sã fie calificatã şi capabilã sã îndeplineascã funcţiile care i-au fost delegate;
- în Actul constitutiv al S.C. "Fondul Proprietatea" - S.A. şi în Contractul de administrare trebuie sã fie menţionate activitãţile care au fost delegate.
S.A.I. nu va fi exoneratã de rãspundere ca urmare a delegãrii funcţiilor sale cãtre terţi.
d) Cerinţele de la lit. a)-d) şi h) de la Condiţiile de precalificare ale Fazei I trebuie îndeplinite pe întreaga duratã a participãrii candidatului la Procedura de selecţie şi vor fi incluse ca angajamente legale în Contractul de administrare. În cazul în care, în orice moment în cursul Procedurii de selecţie, CS aflã despre o încãlcare a acestor cerinţe, CS va descalifica imediat respectivul candidat din Procedura de selecţie.
e) Candidaţii la Procedura de selecţie nu trebuie sã cadã sub incidenţa niciunuia dintre pct. (i)-(viii) pe întreaga duratã a procesului de selecţie şi, ulterior, a Contractului de administrare. În cazul în care, în orice moment în cursul Procedurii de selecţie, CS aflã despre o încãlcare a acestor cerinţe, CS va descalifica imediat respectivul candidat din Procedura de selecţie.
B. Documentele de inclus în dosarul de ofertã
Documentele/informaţiile ce trebuie incluse în dosarul de Ofertã iniţialã al candidatului în Faza I sunt:
a) scrisoare de însoţire exprimând intenţia generalã a candidatului de a participa la Procedura de selecţie şi acceptarea de cãtre candidat a termenilor Caietului de sarcini, inclusiv a anexelor la acesta, şi declaraţia cã oferta sa iniţialã va fi valabilã cel puţin şase (6) luni de la data trimiterii (în original), având anexate toate documentele-suport conform opisului de mai jos;
b) rãspunsul complet la Caietul de sarcini, inclusiv rãspunsuri concise la fiecare întrebare din anexa nr. 1 la Caietul de sarcini;
c) procurã/dovada puterii de reprezentare în numele candidatului pentru semnatarul/semnatarii Ofertei iniţiale şi al/ai tuturor documentelor aferente transmise de candidat în cadrul Procedurii de selecţie şi pentru persoanele care vor reprezenta candidatul în Faza II - Preselecţie prin dialog competitiv (în original sau copie legalizatã/certificatã);
d) pentru fiecare candidat: un extras din registrul comerţului sau un document similar emis de autoritatea competentã a statului de origine (în original sau copie legalizatã/certificatã) - atestând urmãtoarele: (i) candidatul este legal constituit potrivit legislaţiei sale naţionale; (ii) statutul sãu corporatist juridic - forma sa de organizare, sediul, acţionariatul, obiectul de activitate, valoarea capitalului social, numãrul şi felul acţiunilor, valoarea nominalã a acţiunii; (iii) cã nu face obiectul unei proceduri de faliment/lichidare/dizolvare sau altei proceduri similare; (iv) reprezentanţii sãi legali; şi (v) auditorii sãi financiari statutari (dacã aceastã informaţie nu este inclusã, potrivit legislaţiei sale naţionale, în extrasul din registrul comerţului/documente similare, candidatul poate trimite o declaraţie privind îndeplinirea cerinţei de auditare financiarã periodicã a situaţiilor sale financiare);
e) autorizaţia acordatã de autoritatea competentã în materie de finanţe/pieţe de capital, atestând capacitatea candidatului de a presta Serviciile pentru o entitate precum FP (în original sau copie legalizatã/certificatã);
f) pentru candidaţii din statele membre UE: un extras din registrul comerţului relevant, atestând înregistrarea sucursalei candidatului în Registrul CNVM drept entitate autorizatã sã furnizeze servicii unei entitãţi precum este FP; alternativ (adicã în cazul în care nu s-a înfiinţat o astfel de sucursalã la data transmiterii), declaraţia candidatului cã îndeplineşte toate condiţiile necesare pentru imediata înfiinţare şi autorizare în România a unei sucursale în scopul prestãrii de Servicii cãtre o entitate de tipul FP;
g) informaţii generale despre candidat (adresã, telefon, fax, e-mail, persoanã de contact, anul înfiinţãrii), profilul societãţii şi, în mãsura în care nu este acoperit de lit. d), un document/certificat atestând înfiinţarea sa legalã, statutul juridic şi reprezentanţii companiei (în original sau copie legalizatã/certificatã);
h) Actul constitutiv al candidatului (în original sau copie legalizatã/certificatã) şi o descriere a modului în care candidatul intenţioneazã sã colaboreze cu privire la prestarea corespunzãtoare a serviciilor;
i) Oferta iniţialã (conţinând atât Oferta financiarã, cât şi Oferta tehnicã) pregãtitã conform cerinţelor din anexa nr. 2 la Caietul de sarcini (semnatã pe fiecare paginã);
j) documentele-suport, conform cerinţelor ţãrii de origine, atestând faptul cã respectivul candidat nu cade sub incidenta pct. (i)-(vi) şi (viii) de mai sus (de pildã, certificate emise de autoritãţile competente, extrase din registrul comerţului, cazier penal şi fiscal sau alte documente echivalente emise de autoritãţile competente din ţara respectivã); alternativ, candidaţii vor trimite o declaraţie oficialã atestând îndeplinirea cerinţelor de la lit. a) - i) (toate documentele prevãzute la acest punct trebuie trimise în original sau în copie legalizatã/certificatã);
k) o declaraţie oficialã confirmând faptul cã respectivul candidat nu se aflã într-un conflict de interese, aşa cum cere pct. (vii) (în original sau copie legalizatã/certificatã);
l) un extras din situaţiile financiare auditate ale candidaţilor şi raportul de auditare al acestora, atestând respectarea cerinţei privind valoarea activelor administrate, în anii 2006 şi 2007 (în original sau copie legalizatã/certificatã) sau, în cazul în care aceastã condiţie nu este îndeplinitã prin prezentarea situaţiilor financiare, candidatul poate prezenta o declaraţie a candidatului privind respectarea acestei cerinţe;
m) originalul sau copia legalizatã/certificatã de pe asigurarea de rãspundere profesionalã sau declaraţia candidatului confirmând îndeplinirea acestei cerinţe;
n) copie legalizatã/certificatã de pe ultimul bilanţ al entitãţii contractante sau o declaraţie privind capitalul social.
Copiile documentelor cerute mai sus trebuie sã fie legalizate potrivit legislaţiei naţionale a candidatului sau certificate de un semnatar autorizat al candidatului.
Toate declaraţiile cerute mai sus trebuie sã fie semnate de un semnatar autorizat al candidatului.
C. Clarificãri
Informaţii şi clarificãri referitoare la Procedura de selecţie/Regulamentul de selecţie se vor adresa CS pânã la data-limitã prevãzutã în Anunţ în acest sens. Limba folositã pentru comunicare va fi limba românã sau englezã. Toate clarificãrile date unui candidat vor fi fãcute în scris (e-mail/fax/poştã); aceste clarificãri vor fi prompt comunicate solicitantului şi tuturor celorlalţi candidaţi (fãrã a dezvãlui numele candidatului care a solicitat clarificãrile). CS va rãspunde solicitãrilor în termen de cel mult 48 de ore de la data primirii.
D. Detalii privind trimiterea documentelor de precalificare
Toate documentele incluse în dosarul de ofertã trebuie sã fie în limba românã (cu o traducere oficialã în limba englezã) sau în limba englezã, semnate pe fiecare paginã de cãtre reprezentantul candidatului, şi toate trebuie primite de cãtre CS pânã la ora 12,00 (ora Bucureştiului) în data menţionatã în Anunţ (Data depunerii).
Dupã analiza şi evaluarea documentaţiei (inclusiv calculul punctajului fiecãrui candidat) se vor anunţa cei 3-5 candidaţi selectaţi pentru Faza II.
FAZA II: PRESELECŢIA PRIN DIALOG COMPETITIV
Dupã încheierea Fazei I - Preselecţia iniţialã - CS va trimite simultan tuturor candidaţilor preselectaţi o Invitaţie de participare la un dialog competitiv.
Aceastã invitaţie va conţine cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) adresa la care va avea loc prima întâlnire, data şi ora acesteia;
b) o descriere a principalelor chestiuni care se vor discuta în aceastã Fazã II;
c) termenii iniţiali ai Contractului de administrare, propuşi pentru negociere;
d) un acord de confidenţialitate care trebuie semnat de candidaţii preselectaţi pentru a putea participa la aceastã etapã a Procedurii de selecţie.
Dialogul competitiv se va axa pe urmãtoarele subiecte:
(i) detalii cu privire la activitatea S.A.I., serviciile specifice ce vor fi prestate pentru Fond şi ţintele care trebuie atinse;
(ii) clarificarea aspectelor specifice legate de Ofertele iniţiale ale candidaţilor depuse în Faza I;
(iii) structura şi valoarea Onorariului de administrare; şi
(iv) termenii Contractului de administrare.
Dialogul poate fi desfãşurat în etape/runde succesive, comunicate succesiv candidaţilor care participã la Faza II. Dialogul competitiv poate avea loc separat cu fiecare candidat şi/sau cu participarea simultanã a oricãrui numãr de candidaţi, dupã cum se va cere şi se va comunica ulterior candidaţilor.
Dialogul competitiv se va desfãşura în limba românã sau englezã şi va avea loc la Bucureşti.
Dialogul competitiv se va efectua în perioada stabilitã în Caietul de sarcini, pentru ca CS sã finalizeze decizia aferentã acestei faze.
În cursul Fazei II, 2-3 candidaţi vor fi selectaţi pe lista scurtã pentru participare la Faza II, aceştia fiind acei candidaţi care vor forma, în cursul dialogului cu CS, convingerea membrilor acesteia cu privire la realitatea aptitudinilor descrise de ofertanţi în Faza I, precum şi care vor agrea, în cursul negocierilor, varianta finalã uniformã a clauzelor contractuale. Scopul este ca, pentru Faza III, care este o licitaţie exclusiv pe criterii economice, toţi candidaţii selectaţi pentru a formula Ofertele finale de licitaţie sã fie societãţi de administrare care sã fi format convingerea Comisiei de selecţie cã pot prelua în mod eficient mandatul de administrator, inclusiv de administrare a investiţiilor la S.C. "Fondul Proprietatea" - S.A., în cazul în care formuleazã cea mai avantajoasã ofertã din punct de vedere economic.
Contractul de administrare face parte din documentaţia minimã necesarã pentru înregistrarea Fondului Proprietatea la CNVM, motiv pentru care forma finalã a acestuia, rezultatã în urma negocierii cu societatea de administrare a investiţiilor desemnatã prin licitaţie internaţionalã, va fi supusã aprobãrii de cãtre CNVM.
Încheierea acestei Faze II - Preselecţia prin dialogul competitiv - se va comunica simultan tuturor candidaţilor participanţi la Faza II.
FAZA III: LICITAŢIA PROPRIU-ZISĂ
A. Ofertele finale
Dupã declararea încheierii Fazei II, CS va invita simultan 2-3 candidaţi din lista scurtã rezultatã în Faza II sã depunã Oferte finale, prin intermediul Invitaţiei de transmitere a Ofertelor finale.
Oferta finalã a candidaţilor va fi oferta financiarã finalã care trebuie sã respecte cerinţele din anexa nr. 3 la Caietul de sarcini şi pe cele din Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale.
Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale va cuprinde:
a) termenul-limitã stabilit pentru depunerea Ofertelor finale de cãtre candidaţi;
b) data-limitã pentru depunerea Ofertelor finale şi ora deschiderii Ofertelor finale, care va avea loc în aceeaşi zi cu data-limitã pentru depunerea Ofertelor finale;
c) confirmarea structurii Onorariului de administrare, care va fi una dintre schemele prezentate în anexa nr. 2 la Caietul de sarcini sau o combinaţie între acestea;
d) forma finalã a Contractului de administrare convenit în Faza II (atât versiunea în limba englezã, cât şi cea în limba românã - versiunea în limba românã va prevala) pe care FP îl va încheia cu candidatul câştigãtor.
Ofertele finale vor fi redactate atât în limba românã, cât şi în limba englezã.
Toţi candidaţii trebuie sã fie de acord sã respecte regulile acestui Caiet de sarcini (inclusiv anexele) şi legile şi reglementãrile aplicabile în România.
Candidaţii trebuie sã pregãteascã Oferta finalã potrivit prevederilor din Invitaţia la Licitaţia finalã.
Oferta finalã trebuie sã aibã o perioadã de validitate de minimum 180 de zile de la termenul-limitã de depunere. Ofertele finale depuse sunt angajante pe toatã perioada de validitate.
Toate riscurile provenind din sau în legãturã cu transmiterea Ofertei finale la FP, inclusiv forţa majorã, vor fi suportate exclusiv de cãtre candidat.
Ofertele finale trimise la o altã adresã decât adresa relevantã a Comisiei de selecţie sau dupã expirarea termenului-limitã de depunere (aşa cum este menţionat în Invitaţie) vor fi returnate fãrã a fi deschise.
B. Evaluarea Ofertelor finale şi încheierea Contractului de administrare
Toate Ofertele finale depuse în conformitate cu cerinţele specificate în Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale vor fi deschise de cãtre CS la sediul FP, la data şi ora precizate în Invitaţie. Candidaţii au dreptul de a fi prezenţi sau de a fi reprezentaţi la procesul de deschidere a ofertelor. Ofertele finale care nu respectã cerinţele din Invitaţie vor fi descalificate.
Dupã depunerea Ofertelor finale, candidaţii nu mai pot modifica termenii acestora.
CS poate solicita candidatului care a depus Oferta finalã cea mai avantajoasã din punct de vedere economic (cele mai mici costuri/onorarii) sã reconfirme anumite elemente ale Ofertei finale sau anumite angajamente din aceasta.
Candidaţii vor putea face corecţii la erorile aritmetice sau alte erori materiale din Oferta finalã.
Dacã un candidat nu corecteazã astfel de erori materiale pânã la termenul-limitã de evaluare a Ofertei finale, CS va proceda dupã cum urmeazã:
a) dacã existã o neconcordanţã între preţul unitar şi preţul total, se va lua în consideraţie preţul unitar, preţul total modificându-se în consecinţã;
b) dacã existã o neconcordanţã între cifre şi litere, se va lua în considerare valoarea exprimatã în litere, valoarea în cifre modificând-se în consecinţã.
Ofertele finale vor fi evaluate potrivit criteriilor de punctare din anexa nr. 2 la Caietul de sarcini.
FP va încheia Contractul de administrare cu candidatul a cãrui Ofertã finalã a fost declaratã câştigãtoare de cãtre CS şi, de asemenea, aprobatã de cãtre Adunarea generalã a acţionarilor FP (AGA). În orice caz, nicio Ofertã finalã nu va fi consideratã acceptatã de FP şi niciun candidat nu va fi considerat drept S.A.I. numit al FP pânã la încheierea Contractului de administrare. Contractul de administrare va intra în vigoare dupã împlinirea oricãrui termen suspensiv şi/sau împlinirea oricãrei condiţii suspensive prevãzute în acesta, în scopul asigurãrii cã toate cerinţele legale şi statutare pentru derularea corespunzãtoare a Contractului de administrare sunt îndeplinite.
Dacã FP nu poate încheia Contractul de administrare cu candidatul câştigãtor pe motiv cã respectivul candidat refuzã sau nu reuşeşte sã facã acest lucru (indiferent de motive, inclusiv în caz de forţã majorã) în termen de zece (10) zile lucrãtoare de la înştiinţarea de cãtre FP în vederea prezentãrii spre semnare, AGA va avea dreptul, în mod discreţionar:
a) fie sã declare câştigãtoare o altã Ofertã finalã;
b) fie sã anuleze Procedura de selecţie şi sã o reia la o altã datã în condiţii care urmeazã a fi stabilite ulterior.
Dacã condiţia suspensivã cu privire la aprobarea Contractului de administrare de cãtre AGA nu se realizeazã datoritã faptului cã acţionarii nu aprobã forma negociatã a contractului, AGA va face propuneri specifice de modificare a contractului într-o formã acceptabilã, pe care le va înainta CS.
Atât timp cât propunerile AGA nu vin în contradicţie cu principiile Fazei III a Procedurii de selecţie şi cu termenii generali şi condiţiile Ofertei finale, aceste propuneri vor fi discutate într-o perioadã de 10 zile calendaristice de cãtre CS cu respectivul candidat.
Dacã pãrţile ajung la un acord în perioada specificatã, CS şi candidatul respectiv vor negocia un act adiţional la Contractul de administrare, care va fi trimis AGA spre aprobare.
Dacã pãrţile nu ajung la un acord în perioada specificatã, atunci AGA, la propunerea CS, la propria sa discreţie, poate:
a) sã declare drept câştigãtoare o altã Ofertã finalã; sau
b) sã anuleze Procedura de selecţie şi sã o reia la o datã şi în termeni care urmeazã a se stabili ulterior.
Dacã celelalte condiţii suspensive din Contractul de administrare nu survin în termen de 6 luni de la data semnãrii acestuia, AGA FP poate, la propria discreţie:
a) sã încheie Contractul de administrare cu candidatul a cãrui Ofertã finalã a fost cotatã pe locul al doilea de cãtre CS, cu condiţia ca respectivul candidat sã-şi dea consimţãmântul în acest sens (în cazul în care termenul Ofertei finale s-a scurs) şi dupã confirmarea candidatului cã încã îndeplineşte condiţiile de precalificare;
b) sã înceapã o nouã procedurã de selecţie la o datã şi în condiţii care urmeazã a fi stabilite ulterior. În acest caz, mandatul CS înceteazã la data hotãrârii adunãrii generale.
Cu excepţia situaţiei prevãzute la pct. 5 lit. b) de mai sus, mandatul CS înceteazã la data intrãrii în vigoare a Contractului de administrare încheiat între FP şi candidatul selectat în Procedura de selecţie.
6. ANULAREA PROCEDURII DE SELECŢIE
CS poate anula Procedura de selecţie în orice moment înainte de încheierea Contractului de administrare, prin înştiinţare scrisã trimisã tuturor candidaţilor participanţi, în urmãtoarele cazuri, ca şi în alte cazuri prevãzute în Regulamentul de selecţie:
a) dacã nu a fost posibil sã asigure un nivel satisfãcãtor de competiţie, adicã cel puţin trei (3) candidaţi la sfârşitul Fazei I şi doi (2) candidaţi la sfârşitul Fazei II a Procedurii de selecţie;
b) dacã au fost trimise doar Oferte finale considerate de CS ca fiind neacceptabile şi/sau neconforme;
c) dacã au apãrut grave încãlcãri ale prevederilor legale sau ale prezentului Regulament;
d) dacã încheierea Contractului de administrare se dovedeşte a fi imposibilã.
Anularea Procedurii de selecţie nu atrage pentru FP sau CS nicio obligaţie de despãgubire sau altã obligaţie faţã de candidaţi sau de terţi.
7. RECTIFICAREA ERORILOR MATERIALE
Dacã CS descoperã o eroare materialã în desfãşurarea procedurii, îşi va revizui decizia în termen de 24 de ore de la descoperirea erorii.
8. REGULI DE COMUNICARE
Orice solicitare, informare, notificare şi corespondenţã cu privire la Procedura de selecţie trebuie transmise în scris (exceptând cazurile în care Regulile de selecţie prevãd altceva).
Cu excepţia cazului în care Regulile de selecţie prevãd expres altceva, documentele scrise trebuie trimise CS (pe adresa CS de la sediul FP, menţionate în prezentul document) prin unul dintre urmãtoarele mijloace: mail, fax, mijloace electronice, cu condiţia ca documentaţia sã fie trimisã ulterior şi prin poştã, în termen de cinci (5) zile lucrãtoare de la data trimiterii prin e-mail sau fax.
CS va informa cu promptitudine candidaţii, în scris, prin e-mail, urmat de transmisie pe suport hârtie, despre deciziile referitoare la sau în legãturã cu selecţia S.A.I. ori, dupã caz, anularea Procedurii de selecţie (şi, în acest caz, despre eventuala iniţiere a unei proceduri noi), dar nu mai târziu de trei (3) zile lucrãtoare de la emiterea acestora.
9. DREPTURI
În cursul Procedurii de selecţie CS are dreptul sã cearã clarificãri şi, dupã caz, completãri la documentele prezentate de candidaţi, pentru ca aceştia din urmã sã facã dovada îndeplinirii condiţiilor, cerinţelor, calificãrilor şi criteriilor de selecţie ale Procedurii de selecţie. CS nu are însã obligaţia de a solicita aceste clarificãri sau completãri, candidaţii fiind rãspunzãtori pentru îndeplinirea cerinţelor cuprinse în Procedura de selecţie, sub sancţiunea descalificãrii.
10. LIMITĂRI ALE RĂSPUNDERII
Împotriva deciziilor Comisiei pot fi formulate cãile de atac prevãzute de legislaţia românã în vigoare.
Nici FP, nici CS, Consiliul de supraveghere al FP, Directoratul sau oricare din acţionarii FP sau reprezentanţii, angajaţii, afiliaţii şi/sau agenţii acestora nu vor fi rãspunzãtori în faţa vreunui candidat în legãturã cu decizia FP sau CS de a suspenda ori de a anula Procedura de selecţie, cum nici Guvernul României nu va putea fi rãspunzãtor pentru niciuna din aceste situaţii ori pentru modificarea procedurii.
Candidaţii vor suporta costurile legate de participarea lor la Procedura de selecţie, FP neavând nicio obligaţie de a suporta aceste costuri.
11. TERMENE
Termenele procedurale pentru fazele Procedurii de selecţie sunt stabilite prin Caietul de sarcini. CS poate prelungi termenele respective, pe etape sau în întregul Procedurii de selecţie, fãrã ca prelungirea totalã sã poatã depãşi cincisprezece (15) zile faţã de ultima datã prevãzutã în calendarul iniţial.
12. PREVEDERI FINALE
Versiunea în limba englezã a prezentului Regulament va fi furnizatã tuturor candidaţilor care solicitã aceasta, iar în cazul în care existã neconcordanţe între versiunea în limba românã şi cea în limba englezã, va prevala versiunea în limba românã publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
În cazul unor neconcordanţe între prevederile prezentului Regulament şi prevederile din Anunţ, prevederile acestui Regulament vor prevala. Prezentul Regulament şi Caietul de sarcini (incluzând şi anexele acestuia) vor fi interpretate numai ca fiind în strânsã legãturã unul cu celãlalt. În cazul unui conflict între prevederile prezentului Regulament şi prevederile din Caietul de sarcini (incluzând şi anexele acestuia), va prevala prezentul Regulament. În cazul unor neconcordanţe între prevederile Caietului de sarcini şi anexele acestuia, vor prevala prevederile din Caietul de sarcini.
Documentele Procedurii de selecţie, inclusiv Ofertele iniţiale şi finale prezentate în cadrul Procedurii de selecţie, vor fi arhivate şi pãstrate la sediul FP timp de cel puţin cinci (5) ani.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016