Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 19 august 2008 de organizare si functionare al comisiilor tehnice regionale pentru verificarea criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de actiune si analizarea acestora
EMITENT: MINISERUL SANATATII PUBLICE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 29 august 2008
ART. 1
(1) Comisia, înfiinţatã în conformitate cu prevederile art. 1 din ordin, realizeazã verificarea criterilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune, precum şi analizarea acestora, pentru planurile de acţiune care se pun la dispoziţia agenţiilor regionale pentru protecţia mediului, în condiţiile prevãzute de art. 4 alin. (1), (3) şi (8) şi de anexa nr. 8 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicatã.
(2) Comisia realizeazã verificarea criterilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (12) şi (13) şi ale <>art. 6 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã.
(3) Comisia realizeazã analizarea planurilor de acţiune, ţinând seama cu precãdere de caracterul complet al conţinutului acestora şi de modul de elaborare al acestora şi, în special, de urmãtoarele aspecte:
a) respectarea cerinţelor minime pentru planurile de acţiune, în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã;
b) respectarea prevederilor art. 2, ale art. 4 alin. (6), (14) şi (16), ale art. 11 şi ale pct. 4 şi pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 5 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã.
(4) Comisia, prin intermediul agenţiilor regionale pentru protecţia mediului la nivelul cãrora este constituitã, solicitã autoritãţilor care au obligaţia legalã de a elabora planurile de acţiune orice informaţie suplimentarã pe care o considerã necesarã pentru a se putea asigura o analizã obiectivã a modului în care sunt elaborate planurile de acţiune, inclusiv în scopul îndeplinirii de cãtre România a obligaţiilor ce îi revin ca stat membru al Uniunii Europene.
ART. 2
(1) Conducerea Comisiei este asiguratã de cãtre un preşedinte.
(2) Comisia se întruneşte în urma convocãrii preşedintelui acesteia sau a locţiitorului sãu de drept, ori de câte ori este necesar.
(3) Întrunirile Comisiei sunt legal constituite numai în prezenţa majoritãţii simple a membrilor.
(4) Deciziile Comisiei se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor.
(5) Convocarea Comisiei se face cu cel puţin 5 zile înainte de data la care urmeazã sã aibã loc întrunirile Comisiei.
(6) Convocarea Comisiei se face în scris, cu precizarea ordinei de zi, a datei şi a locului unde se desfãşuarã întrunirea.
(7) În cadrul Comisiei funcţioneazã Secretariatul tehnic, a cãrui componenţã se stabileşte prin alegerea prin vot cu majoritate simplã dintre membrii Comisiei, la prima întrunire a acesteia.
(8) Procesul-verbal al întrunirilor se semneazã de toţi membrii Comisiei prezenţi la întrunire şi se arhiveazã de cãtre Secretariatul acesteia.
ART. 3
Preşedintele Comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şi coordoneazã şedinţele Comisiei;
b) mandateazã pe locţiitorul sãu de drept din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, pentru a-l înlocui în Comisie pe perioada cât lipseşte;
c) aprobã procesele-verbale ale întrunirilor Comisiei, care trebuie sã conţinã obligatoriu concluziile rezultate în urma verificãrii criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi a analizãrii acestora;
d) comunicã Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului concluziile rezultate în urma verificãrii criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi a analizãrii acestora;
e) transmite raportul anual de activitate a Comisiei Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Ministerului Sãnãtãţii Publice şi autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene menţionate la art. 1 lit. d) din anexa nr. 1 la ordin, pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an calendaristic.
ART. 4
Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de realizarea sarcinilor administrative ale Comisiei;
b) realizeazã în scris convocarea membrilor Comisiei, la solicitarea preşedintelui acesteia;
c) pregãteşte documentele întrunirii;
d) rãspunde de întocmirea şi arhivarea proceselor-verbale ale întrunirilor, precum şi a tuturor materialelor aferente activitãţii de verificare a criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi de analizare a acestora.
ART. 5
Membrii Comisiei au urmãtoarele atribuţii:
a) participã la întrunirile Comisiei ori de cãte ori sunt convocaţi în scris de cãtre Secretariatul Comisiei;
b) verificã criteriile utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi analizeazã conţinutul şi modul de elaborare ale acestora, ţinând seama de prevederile art. 1.
ART. 6
Activitatea desfãşuratã în cadrul Comisiei de cãtre membrii acesteia, indiferent de funcţiile îndeplinite, nu este remuneratã.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: