Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 147 din 18 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 22 septembrie 2023.
──────────
ART. 1
(1) Comisia ministerială pentru romi, denumită în continuare Comisie, este alcătuită din:
a) preşedinte: secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului;
b) membri: directorul general al Direcţiei generale management resurse umane, directorul general al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, directorul general al Direcţiei generale management operaţional, inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române, inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, comandantul (rectorul) Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“.
(2) Secretariatul Comisiei se asigură de către Direcţia generală management operaţional, denumită în continuare D.G.M.O.
ART. 2
Comisia are ca obiectiv monitorizarea modului de implementare a Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 560/2022 (Strategia) în domeniul de activitate al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.
ART. 3
În vederea realizării obiectivului, Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) analizează şi propune măsuri şi acţiuni necesare pentru implementarea Strategiei, în domeniul de responsabilitate al M.A.I.;
b) analizează şi îşi exprimă acordul cu privire la conţinutul raportului de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, întocmit de către D.G.M.O.;
c) stabileşte măsuri în vederea implementării deciziilor adoptate de Comitetul interministerial pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea Strategiei, denumit în continuare CIIMES, prevăzut la pct. 9.2.1 din Strategie şi constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 336/2022 privind constituirea Comitetului interministerial pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea Strategiei de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027;
d) elaborează propuneri pentru modificarea Strategiei, pe domeniul de competenţă al M.A.I.
ART. 4
(1) Comisia se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie ca urmare a apariţiei unei situaţii care impune acest fapt, la solicitarea ori cu acordul preşedintelui.
(2) În cazul în care unul dintre membri consideră că este necesară întrunirea Comisiei potrivit alin. (1) teza a doua, informează, în scris, D.G.M.O., comunicând motivul întrunirii, data propusă pentru desfăşurarea şedinţei şi, după caz, informaţii referitoare la documentele ce urmează a fi distribuite în cadrul acesteia.
(3) D.G.M.O. informează, în scris, preşedintele cu privire la necesitatea întrunirii Comisiei, solicitând acordul în vederea convocării membrilor Comisiei.
(4) Convocarea membrilor Comisiei şi a invitaţilor se face în scris, cu cel puţin 3 zile înainte de data programată pentru desfăşurarea şedinţei.
(5) Odată cu invitaţia de participare se transmite şi ordinea de zi.
ART. 5
(1) În cazul în care un membru nu poate participa la şedinţa Comisiei din motive întemeiate, acesta va fi înlocuit de un supleant.
(2) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, conducătorii structurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) comunică D.G.M.O. datele de identificare ale supleantului.
ART. 6
(1) Lucrările şedinţei sunt conduse de către preşedintele Comisiei, iar, în lipsa acestuia, de către membrul desemnat de către preşedinte şi se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate din numărul membrilor cu drept de vot.
(2) Au drept de vot persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1).
(3) Comisia aprobă rapoartele de progres semestriale cu majoritatea voturilor membrilor cu drept de vot prezenţi la şedinţă. În caz de paritate, votul preşedintelui sau al membrului care prezidează şedinţa este decisiv.
(4) Rapoartele de progres semestriale se transmit CIIMES, sub semnătura preşedintelui Comisiei.
ART. 7
(1) În funcţie de ordinea de zi şi de tematica discuţiilor, la şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, şi reprezentanţi ai altor structuri ale M.A.I., precum şi reprezentanţi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale şi, după caz, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale care reprezintă interesele romilor, din aria specifică de activitate a M.A.I.
(2) Comisia poate organiza reuniuni şi cu participarea reprezentanţilor societăţii civile.
ART. 8
(1) Comisia poate constitui grupuri de lucru pentru analizarea stadiului îndeplinirii activităţilor/măsurilor prevăzute în Strategie şi în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei care revin structurilor M.A.I.
(2) La solicitarea Comisiei, în grupurile de lucru pot participa şi reprezentanţi, la nivel de experţi, ai altor structuri ale M.A.I.
(3) Solicitările Comisiei adresate conducătorilor structurilor M.A.I., potrivit alin. (1) şi (2), reprezintă sarcini de serviciu.
ART. 9
(1) În calitate de structură responsabilă cu monitorizarea şi evaluarea Strategiei la nivelul M.A.I., D.G.M.O. are următoarele atribuţii:
a) evaluează modul de implementare a Strategiei la nivelul M.A.I. şi asigură relaţia cu Secretariatul tehnic al CIIMES;
b) întocmeşte trimestrial raportul de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, în baza datelor şi informaţiilor transmise de structurile M.A.I. care au atribuţii în implementarea prevederilor Strategiei, ori a măsurilor cuprinse în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei;
c) asigură participarea la reuniunile periodice de lucru ale Secretariatului tehnic al CIIMES, în vederea elaborării raportului integrat de monitorizare;
d) participă la întâlnirile punctelor de contact naţionale, la ateliere de lucru şi la schimburi de experienţă;
e) asigură activitatea de secretariat a Comisiei.
(2) Activitatea de secretariat a Comisiei constă, în principal, în:
a) asigurarea condiţiilor pentru buna desfăşurare a şedinţelor Comisiei;
b) informarea preşedintelui cu privire la necesitatea întrunirii Comisiei şi formularea de propuneri privind data, locul de desfăşurare a şedinţei şi ordinea de zi, cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de desfăşurarea acesteia;
c) convocarea, în scris, a membrilor Comisiei şi a invitaţilor, la solicitarea preşedintelui, cu menţionarea datei, a locului de desfăşurare a şedinţei, precum şi a ordinii de zi;
d) elaborarea documentelor necesare desfăşurării activităţii Comisiei şi asigurarea arhivării acestora;
e) întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor Comisiei, care se semnează, după caz, de preşedinte sau de membrul Comisiei care prezidează şedinţa, precum şi de toţi membrii prezenţi.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: