Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 18 octombrie 2023 privind desemnarea operatorului desemnat al pieţei de energie electrică
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 94 din 18 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 967 din 25 octombrie 2023. ────────── CAP. I Dispoziţii generale SECŢIUNEA 1 Scop ART. 1 Prezentul regulament are drept scop stabilirea termenelor, criteriilor şi procedurilor transparente şi nediscriminatorii privind desemnarea/retragerea calităţii de operator desemnat al pieţei de energie electrică (OPEED), precum şi monitorizarea conformităţii cu criteriile de desemnare de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei a unui OPEED.
SECŢIUNEA a 2-a Domeniu de aplicare ART. 2 Prezentul regulament se aplică operatorilor pieţei de energie electrică care organizează şi administrează piaţa pentru ziua următoare de energie electrică şi piaţa intrazilnică de energie electrică.
SECŢIUNEA a 3-a Definiţii şi abrevieri ART. 3 (1) Abrevierile şi termenii utilizaţi în cadrul prezentului regulament au următoarele semnificaţii: a) ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei; b) CACM - Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor; c) OCP - operator de cuplare a pieţei de energie electrică, în sensul prevederilor CACM; d) OP - operator al pieţei de energie electrică, titular al licenţei pentru activitatea de administrare a pieţelor organizate de energie electrică; e) OPEED - operator desemnat al pieţei de energie electrică; f) PZU - piaţa pentru ziua următoare de energie electrică; g) PI - piaţa intrazilnică de energie electrică; h) REMIT - Regulamentul (UE) nr. 1.227/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind integritatea şi transparenţa pieţei de energie angro; i) retragerea calităţii de OPEED - revocarea calităţii de OPEED, în sensul prevederilor CACM.
(2) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile folosite au semnificaţiile definite în CACM şi în Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
CAP. II Criterii privind desemnarea OPEED SECŢIUNEA 1 Criterii generale ART. 4 Desemnarea OPEED se realizează, conform prevederilor prezentului regulament, de către ANRE, la solicitarea de desemnare depusă de un OP.
ART. 5 (1) Pentru a putea participa la procesul pentru desemnarea OPEED, respectiv pentru a solicita să fie desemnat OPEED, un OP depune/transmite la ANRE o cerere, conform anexei care face parte integrantă din prezentul regulament, însoţită de documentaţia prevăzută de prezentul regulament. (2) Cererea şi documentaţia necesare desemnării se pot depune la ANRE astfel: a) în format hârtie, în oricare dintre formele: original, copie legalizată, copie lizibilă certificată pentru conformitate cu originalul; b) în format electronic, cu certificarea fiecărui document în parte prin semnătura electronică a reprezentantului legal al OP.
(3) Cererea şi documentaţia necesare desemnării, precum şi corespondenţa purtată între OP şi ANRE se redactează în limba română sau se transmit împreună cu traducerea în limba română realizată de un traducător autorizat.
ART. 6 Pentru desemnarea OPEED, un OP trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii prevăzute la art. 6 alin. (1) din CACM: a) a contractat sau contractează resurse adecvate pentru operarea comună, coordonată şi conformă a cuplării unice a pieţelor pentru ziua următoare şi/sau a pieţelor intrazilnice, inclusiv resursele necesare pentru a-şi îndeplini funcţiile de OPEED, resursele financiare, tehnologia informaţiei necesară, infrastructura tehnică şi procedurile operaţionale, sau face dovada că este în măsură să pună aceste resurse la dispoziţie într-o perioadă de pregătire rezonabilă înainte de preluarea sarcinilor sale; b) este în măsură să se asigure că participanţii la piaţă au acces liber la informaţiile privind sarcinile OPEED; c) este eficient din punctul de vedere al costurilor în ceea ce priveşte cuplarea unică a PZU şi PI şi, în cadrul sistemului său intern de contabilitate, se ţine o contabilitate separată pentru funcţiile de OCP şi alte activităţi, pentru a se evita subvenţiile încrucişate; d) dispune de un nivel adecvat de separare a activităţii faţă de alţi participanţi pe piaţă; e) dacă este desemnat ca monopol legal naţional pentru serviciile de tranzacţionare pe PZU şi PI într-un alt stat membru UE, nu face uz de taxele prevăzute la art. 5 alin. (1) din CACM pentru a-şi finanţa activităţile pe PZU şi PI într-un alt stat membru decât cel în care aceste taxe sunt colectate; f) este în măsură să trateze participanţii la piaţă într-un mod nediscriminatoriu; g) dispune de mecanisme adecvate de supraveghere a pieţei; h) a încheiat acorduri adecvate privind transparenţa şi confidenţialitatea cu participanţii la piaţă şi operatorii de transport şi de sistem (OTS); i) este în măsură să furnizeze serviciile de compensare şi decontare necesare; j) este în măsură să instituie sistemele şi metodele de comunicaţii necesare pentru coordonarea cu OTS.
SECŢIUNEA a 2-a Documentaţia necesară desemnării ART. 7 (1) Documentaţia necesară desemnării OPEED este formată din documentele care atestă îndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 6, după cum urmează: a) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. a) trebuie furnizate următoarele documente/informaţii: 1. certificat de înregistrare (un extras) emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi nu mai vechi de 30 de zile sau un document echivalent într-o altă ţară; 2. cea mai recentă situaţie financiară anuală individuală pe care solicitantul are obligaţia de a o întocmi şi depune conform reglementărilor contabile şi raportul de audit întocmit conform legislaţiei contabile în vigoare; 3. un plan de afaceri, care să includă cel puţin următoarele: (i) activitatea specifică de bază - OP trebuie să descrie în detaliu funcţionarea sa şi modul în care aceasta corespunde desemnării OPEED. Pentru fiecare activitate desfăşurată, planul de afaceri trebuie să includă diagrame detaliate pentru cele mai importante procese de bază. Fiecare diagramă de flux trebuie să explice modul în care OP îşi organizează şi desfăşoară sistemul de control intern; (ii) organizarea activităţii specifice - OP trebuie să explice modul în care este organizată activitatea, folosind o imagine de ansamblu schematică. Prezentarea trebuie să indice numărul persoanelor care vor lucra în aceste domenii/funcţii şi pregătirea profesională. OP trebuie să indice punctele tari şi punctele slabe în separarea atribuţiilor, printre altele, în departamentul IT. OP trebuie să enumere măsurile de prevenire a fraudei. OP trebuie să prezinte o descriere a modului în care intenţionează să opereze cuplarea pieţelor, inclusiv dacă funcţiile vor fi asigurate la nivel intern sau externalizate. OP trebuie să indice, de asemenea, dacă are angajaţi care lucrează în alte companii, dacă OP împarte spaţii şi echipamente tehnice cu alţii şi, după caz, modul în care OP intenţionează să trateze orice probleme de confidenţialitate care pot apărea ca urmare a acestora; (iii) o proiecţie financiară şi/sau planul financiar pentru anul curent şi perioada desemnării. În situaţia în care OP depune o cerere de desemnare pentru prima oară, proiecţia financiară se realizează pentru o perioadă de 4 ani. Această proiecţie trebuie specificată pe tip de activitate, sarcini OPEED, sarcini OCP şi alte operaţiuni ale solicitantului, şi trebuie să includă: A. ultimul bilanţ anual şi o situaţie de profit şi pierdere (cheltuieli, venituri, rata profitului etc.); B. o analiză a capitalului; C. o analiză a cash-flow-ului curent lunar pentru toată perioada. Proiecţia trebuie să fie însoţită de o explicaţie a ipotezelor pe care se bazează. De asemenea, trebuie prezentată o analiză de sensibilitate, care să indice care ar putea fi impactul unei modificări a uneia dintre ipotezele considerate asupra proiecţiei iniţiale şi asupra capitalului; D. evaluarea riscurilor;
(iv) conformitatea şi codul de conduită - OP trebuie să furnizeze detaliile şi informaţiile de contact ale persoanei sau persoanelor, inclusiv poziţia lor în organizaţie, care au, printre alte sarcini, sarcina de a monitoriza cadrul de reglementare privind sarcinile OPEED. OP trebuie să furnizeze o copie a codului de conduită, care precizează cel puţin că personalul său trebuie să lucreze cu integritate şi să explice modul în care codul de conduită este comunicat extern, de exemplu prin publicarea codului de conduită pe site-ul său; (v) contracte de prestare a serviciilor pentru deservirea unui OP de către un alt OPEED - OP trebuie să raporteze dacă intenţionează să contracteze un terţ pentru a efectua anumite activităţi care sunt esenţiale pentru activitatea specifică. Acest raport trebuie să includă natura şi domeniul de aplicare al contractului şi, întrucât OP rămâne responsabil pentru activităţile efectuate de terţi, modul în care OP intenţionează să se asigure că funcţionarea se desfăşoară în conformitate cu regulile de funcţionare aplicabile. Se va prezenta contractul de prestare a serviciilor de deservire a unui OP de către un alt OPEED, cu data certă de la care acesta produce efecte; (vi) sisteme tehnice şi fiabilitate operaţională - OP trebuie să prezinte principalele sisteme informatice şi resurse de care depinde operaţiunea, printre altele, în ceea ce priveşte proprietatea şi/sau accesul prin acorduri de operare şi servicii. De asemenea, OP trebuie să raporteze în mod specific ce sisteme şi proceduri sunt în vigoare pentru comunicarea cu OTS. OP trebuie să includă, de asemenea, o analiză de risc cu privire la sistemele informatice, o descriere a sistemelor de backup şi recuperare şi proceduri pentru monitorizarea şi documentarea constantă a performanţei şi disponibilităţii sistemelor informatice; (vii) gestionarea conflictelor de interese - OP trebuie să includă o descriere a modului în care acesta tratează potenţialele conflicte de interese dintre îndeplinirea unei funcţii eficiente de OCP şi alte operaţiuni. Dacă OP a adoptat linii directoare sau alte reguli interne pentru identificarea şi gestionarea conflictelor de interese, acestea trebuie incluse în planul de afaceri; (viii) cooperarea cu alţi OPEED şi OTS - OP trebuie să includă o descriere a modului în care este organizată cooperarea cu alţi OPEED şi OTS. OP trebuie să prezinte o declaraţie prin care se obligă că încheie acordurile de alocare a capacităţilor interzonale prevăzute la art. 45 şi 57 din CACM;
b) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. b) trebuie furnizate: o listă de documente şi date accesibile participanţilor la piaţă, precum şi o descriere a condiţiilor de acces la informaţiile furnizate de acesta; c) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. c) trebuie furnizate următoarele informaţii: 1. documentaţie care să demonstreze că OP este capabil să îşi desfăşoare activitatea pe o bază eficientă din punctul de vedere al costurilor; 2. OP trebuie să facă dovada că conturile activităţilor legate de activităţile de cuplare şi alte activităţi sunt separate, în special prin furnizarea unei descrieri a procesului care să permită separarea lor contabilă. Acesta va include în solicitare un raport detaliat privind costurile şi veniturile viitoare legate de activităţile sale de cuplare, raport care va fi completat şi furnizat anual, în condiţiile prevăzute la art. 16; 3. în cazul cheltuielilor comune activităţii de organizare şi administrare a pieţelor cuplate PZU şi PI şi celorlalte activităţi, OP prezintă ANRE modul de alocare între activităţile specifice OPEED şi celelalte activităţi (active, pasive, cheltuieli şi venituri etc.);
d) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. d) trebuie furnizate următoarele informaţii: 1. o imagine de ansamblu completă a structurii de proprietate, indicând acţionari, părţi juridice afiliate, companii-mamă şi filiale; 2. în cazul în care alte părţi juridice afiliate, companii-mamă sau filiale sunt participanţi la piaţă, o explicaţie a modului în care OP a organizat separarea activităţilor; 3. o privire de ansamblu completă a tuturor dependenţelor operaţionale ale altor participanţi pe piaţă; 4. o structură detaliată a acţionariatului său, o descriere a organelor de conducere şi a membrilor acestora, precum şi o descriere a măsurilor luate pentru a asigura o separare adecvată de actorii din piaţă şi pentru a evita orice conflict de interese;
e) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. e) trebuie furnizată documentaţie care să demonstreze că are conturi separate pentru serviciile furnizate ca monopol legal naţional pentru serviciile de tranzacţionare pe PZU şi PI în orice alt stat membru UE, pentru a preveni subvenţiile încrucişate; f) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. f) trebuie furnizate reguli şi clauze contractuale care garantează că toţi participanţii pe piaţă sunt trataţi în mod egal şi nediscriminatoriu. Acestea trebuie să includă descrierea proceselor de accesare şi utilizare de către participanţi a serviciilor de cuplare, precum şi descrierea proceselor interne, pentru a se asigura că acţiunile operaţionale, acţiunile contractuale şi serviciile pentru participanţii de pe piaţă sunt nediscriminatorii; g) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. g) trebuie furnizate următoarele informaţii: - OP trebuie să instituie supravegherea pieţei în conformitate cu cerinţele REMIT. Acesta va oferi un inventar al conformităţii sale cu REMIT şi, în special, cu art. 15, care prevede în special că persoanele care organizează tranzacţii cu titlu profesional trebuie să pună în aplicare proceduri eficiente pentru a detecta infracţiunile de tranzacţionare a informaţiilor privilegiate şi de manipulare. De asemenea, va oferi o descriere a proceselor de stocare şi securizare a datelor, de monitorizare a activităţilor de tranzacţionare, de identificare, analizare şi tratare a infracţiunilor definite de REMIT;
h) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. h) trebuie furnizate următoarele informaţii: - OP furnizează proiecte de acorduri de transparenţă şi confidenţialitate cu participanţii la piaţă şi OTS şi justifică conţinutul acestora;
i) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. i) trebuie furnizate următoarele informaţii: - OP detaliază modalităţile de compensare şi decontare, inclusiv furnizarea unei descrieri a organizaţiei şi a proceselor pentru furnizarea acestor servicii. De asemenea, furnizează proiectele de acorduri sau contracte asociate;
j) pentru îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 6 lit. j) trebuie furnizate următoarele informaţii: - OP trebuie să includă dovezi ale echipamentelor informatice şi tehnice şi/sau ale acordurilor contractuale de nivel de servicii, împreună cu planuri de urgenţă, pentru comunicarea cu OTS.
ART. 8 (1) Desemnarea OPEED, respingerea solicitării de desemnare, precum şi retragerea calităţii de OPEED se realizează prin decizie a preşedintelui ANRE, după aprobarea de către Comitetul de reglementare al ANRE. (2) ANRE întocmeşte o listă cu toţi OPEED, denumită „Listă OPEED desemnaţi“, pe care o publică pe pagina proprie de internet şi o actualizează de fiecare dată când componenţa acesteia se modifică.
CAP. III Analiza documentaţiei ART. 9 (1) OP interesaţi pot depune anual cerere de desemnare OPEED în perioada 1 iunie-31 august. (2) Cererea de desemnare depusă de un OP trebuie să fie însoţită de documentaţia prevăzută la art. 7. (3) ANRE verifică îndeplinirea de către OP a criteriilor prevăzute la art. 6 şi documentaţia prevăzută la art. 7. Dacă sunt necesare completări/clarificări, ANRE solicită OP transmiterea acestora, cu precizarea termenelor-limită de transmitere. (4) Procesul de analiză şi completare a documentaţiei durează maximum 60 de zile după termenul final acordat înregistrării cererilor de desemnare OPEED, conform prevederilor alin. (1). (5) Cererea unui OP pentru desemnarea OPEED se clasează dacă documentaţia prevăzută la art. 7 nu respectă termenul-limită de transmitere. (6) Cererea unui OP pentru desemnarea OPEED se respinge în următoarele situaţii: a) documentaţia depusă este în continuare incompletă/ incorectă, după solicitarea prevăzută la alin. (3); b) OP nu îndeplineşte cel puţin unul dintre criteriile prevăzute la art. 6.
ART. 10 După finalizarea termenului de analiză a documentaţiei depuse de un OP, la nivelul ANRE se întocmeşte un raport care conţine cel puţin următoarele informaţii: a) datele de identificare ale OP care a depus cererea de desemnare OPEED şi lista documentelor depuse de către acesta în vederea soluţionării cererii; b) detalierea modalităţii prin care se îndeplineşte fiecare criteriu prevăzut la art. 6, pentru OPEED propus pentru desemnare; c) propunerea privind desemnarea/respingerea OPEED; d) data de la care produce efecte decizia de desemnare a OPEED şi perioada pentru care OPEED este desemnat.
ART. 11 (1) În baza raportului prevăzut la art. 10, la nivelul ANRE se întocmeşte proiectul deciziei de desemnare a OPEED sau proiectul deciziei de respingere a solicitării de desemnare a OPEED, după caz. (2) Raportul prevăzut la art. 10, precum şi proiectul deciziei prevăzute la alin. (1) se prezintă spre dezbatere şi aprobare Comitetului de reglementare al ANRE în termen de maximum 30 de zile de la data finalizării procesului de analiză a acestora. (3) Decizia de desemnare a OPEED/Decizia de respingere a solicitării de desemnare a OPEED se comunică OP în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data emiterii. (4) OP desemnat OPEED are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet decizia de desemnare emisă de către ANRE, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data comunicării acesteia. (5) ANRE publică/actualizează pe pagina proprie de internet Lista OPEED desemnaţi, precum şi deciziile de desemnare a OPEED/deciziile de respingere a solicitării de desemnare a OPEED, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data emiterii acestora.
ART. 12 (1) Decizia de desemnare a OPEED intră în vigoare la data de 1 ianuarie a următorului an calendaristic datei înregistrării cererii de desemnare. (2) Decizia de desemnare a OPEED produce efecte după aprobarea de către ANRE a acordurilor prevăzute la art. 45 şi 57 din CACM.
CAP. IV Retragerea calităţii de OPEED şi suspendarea dreptului de a oferi servicii de tranzacţionare în calitate de OPEED ART. 13 (1) ANRE retrage calitatea de OPEED ca urmare a apariţiei uneia dintre următoarele situaţii: a) pierderea calităţii de titular al licenţei pentru activitatea de administrare a pieţelor organizate de energie electrică; b) în cazul neîndeplinirii oricăruia dintre criteriile prevăzute la art. 6, inclusiv ca rezultat al neîndeplinirii atribuţiilor pe care le are în calitate de OPEED, şi dacă nu restabileşte conformitatea în termen de 6 luni de la primirea notificării ANRE cu privire la nerespectările în cauză; c) la cerere, ca urmare a renunţării, în condiţiile prezentului regulament.
(2) ANRE poate suspenda dreptul de a oferi servicii de tranzacţionare pe piaţa pentru ziua următoare şi pe piaţa intrazilnică, în condiţiile art. 4 alin. (9) din Regulamentul (UE) 2015/1.222. (3) Cererea de renunţare de la alin. (1) lit. c) se poate depune până cel târziu la data de 31 mai a anului calendaristic anterior intrării în vigoare a renunţării.
ART. 14 (1) În cazul în care ANRE constată că un OPEED se află în situaţia neîndeplinirii oricăruia dintre criteriile prevăzute la art. 6, notifică OPEED cu privire la neîndeplinire şi solicită restabilirea conformităţii în termen de maximum 6 luni de la data primirii notificării. (2) În cazul în care un OPEED se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la art. 13 alin. (1), la nivelul ANRE se elaborează un raport şi un proiect de decizie privind retragerea calităţii de OPEED. (3) Raportul şi proiectul de decizie prevăzute la alin. (2) se prezintă spre dezbatere şi aprobare Comitetului de reglementare al ANRE. (4) Decizia de retragere a calităţii de OPEED trebuie să conţină data de la care aceasta produce efecte juridice. (5) Decizia de retragere a calităţii de OPEED se comunică acestuia în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data emiterii. (6) OP căruia i-a fost retrasă calitatea de OPEED are obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet decizia prevăzută la alin. (5), în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data comunicării acesteia. (7) ANRE publică pe pagina proprie de internet decizia de retragere a calităţii de OPEED în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data aprobării acesteia şi actualizează Lista OPEED desemnaţi.
CAP. V Monitorizarea criteriilor de desemnare a OPEED ART. 15 (1) În luna iunie a fiecărui an calendaristic, ANRE verifică situaţia OPEED din punctul de vedere al reconfirmării îndeplinirii criteriilor de la art. 6. (2) OPEED are obligaţia de a transmite ANRE, până la data de 31 mai a fiecărui an calendaristic, următoarele documente: a) în cazul în care au intervenit modificări de orice natură ale documentaţiei iniţiale transmise conform prevederilor art. 7 sau ale elementelor care au stat la baza întocmirii acesteia, va transmite versiunile actualizate ale respectivelor documente, cu indicarea elementelor la care au intervenit modificări; b) în cazul în care nu au intervenit modificări ale documentaţiei iniţiale transmise conform art. 7, transmite o declaraţie pe propria răspundere în acest sens.
(3) În cazul în care documentaţia transmisă de OPEED în condiţiile alin. (2) lit. a) nu este completă, ANRE îi solicită OPEED clarificări sau, după caz, completări, în scopul verificării îndeplinirii criteriilor de la art. 6. (4) În cazul în care, pe parcursul anului, OPEED nu mai îndeplineşte oricare dintre criteriile prevăzute la art. 6, acesta are obligaţia de a informa ANRE în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării situaţiei respective. (5) Orice modificare a proiecţiei financiare şi/sau a planului financiar iniţial transmise/transmis cu ocazia desemnării ca OPEED se aduce la cunoştinţa ANRE cu cel puţin 90 de zile înainte, modificarea respectivă putând să aibă loc sub condiţia aprobării de către ANRE.
CAP. VI Obligaţii OPEED ART. 16 (1) OPEED are obligaţia de a organiza evidenţa contabilă separată pentru activitatea specifică de OPEED şi celelalte activităţi, pentru a se evita subvenţiile încrucişate. (2) OPEED transmite ANRE anual, până la data de 15 iunie pentru anul anterior, un raport de separare contabilă care să includă modul de alocare între activităţile specifice OPEED şi celelalte activităţi (active, cheltuieli şi venituri etc.). (3) Pentru activitatea specifică de OPEED, acesta organizează o evidenţă contabilă distinctă pentru proiectele europene de integrare şi de cuplare a pieţelor de energie la care participă, comunicând ANRE până la data prevăzută la alin. (2) următoarele: a) o explicaţie detaliată privind modul de alocare a costurilor comune/regionale/individuale ce rezultă din aceste activităţi; b) raportul anual corespunzător anului anterior, întocmit de toate OPEED-urile şi OTS-urile, în conformitate cu prevederile art. 80 din CACM, în termen de 30 de zile de la publicarea de către Agenţia pentru Cooperarea Autorităţilor de Reglementare în Domeniul Energiei.
(4) OPEED are obligaţia îndeplinirii tuturor prevederilor prezentului regulament, precum şi ale legislaţiei naţionale şi europene specifice.
CAP. VII Dispoziţii tranzitorii ART. 17 Prin excepţie de la prevederile art. 9 alin. (1), termenul final de depunere în anul 2023 a cererilor de desemnare este de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului regulament.
ANEXA 1 la regulament CERERE pentru desemnarea în calitate de OPEED (model) Către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE)
Subscrisa, .............................................................. (denumirea solicitantului), înregistrată la oficiul registrului comerţului cu nr. ................., CUI ..................., cu sediul în localitatea ..........................., str. ................. nr. ........, cod poştal ................., telefon ......................, e-mail ........................, website .............................., reprezentată legal prin ............................, în calitate de ..........................., solicit desemnarea în calitate de operator desemnat al pieţei de energie electrică (OPEED). În susţinerea cererii anexez documentaţia necesară desemnării în calitate de OPEED, formată din următoarele documente: - ......................................................................... – ......................................................................... – ......................................................................... – ......................................................................... – ......................................................................... – .........................................................................
Reprezentantul legal al OP, ............................................ (numele şi prenumele în clar, semnătura)
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email