Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 17 aprilie 2002 (*republicat*)  de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 17 aprilie 2002 (*republicat*) de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului*)

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 11 octombrie 2004
-------
*) Republicat în temeiul Art. II din <>Hotãrârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 8 iulie 2004.
Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului a fost aprobat prin <>Hotãrârea Biroului Permanent al Senatului nr. 5/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 326 din 16 mai 2002.


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Instituţia Avocatul Poporului, denumitã în continuare instituţie, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Art. 58-60 din Constituţia României, republicatã, ale Legii nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, denumit în continuare regulament, stabileşte structura organizatoricã, atribuţiile compartimentelor de specialitate, procedura de primire şi de soluţionare a cererilor, statutul personalului, precum şi rãspunderea disciplinarã a acestuia.
ART. 3
Prevederile regulamentului sunt în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 35/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se completeazã cu reglementãrile legale aplicabile personalului de specialitate şi personalului angajat cu contract individual de muncã.

CAP. II
Conducerea instituţiei

SECŢIUNEA 1
Avocatul Poporului

ART. 4
Avocatul Poporului conduce instituţia, exercitându-şi autoritatea şi competenţa prevãzute de lege, având şi urmãtoarele atribuţii:
a) prezintã celor douã Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora;
b) exercitã atribuţiile legale de autoritate de supraveghere a prelucrãrii datelor cu caracter personal şi poate delega aceste atribuţii unor persoane din cadrul instituţiei;
c) întocmeşte raportul asupra activitãţii sale referitoare la protecţia datelor personale, în condiţiile Directivei Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene 95/46;
d) semneazã rapoartele, punctele de vedere, obiecţiile şi excepţiile de neconstituţionalitate, recomandãrile, precum şi orice alte acte necesare bunei desfãşurãri a activitãţii instituţiei;
e) aprobã statul de funcţii şi fişa postului pentru personalul din instituţie;
f) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul instituţiei;
g) numeşte, promoveazã, elibereazã din funcţie personalul, potrivit dispoziţiilor legale;
h) aprobã trecerea personalului dintr-un departament în altul;
i) aprobã deplasãrile personalului în strãinãtate;
j) aprobã, îndrumã şi coordoneazã programul de pregãtire şi formare profesionalã a personalului de specialitate;
k) împuterniceşte personalul de specialitate cu îndeplinirea unora dintre atribuţiile sale, potrivit legii;
l) aprobã planificarea şi efectuarea concediilor anuale de odihnã;
m) aprobã compensarea orelor prestate peste programul normal de lucru;
n) stabileşte şi aprobã programul de audienţe;
o) exercitã orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internã a instituţiei, Avocatul Poporului emite ordine, instrucţiuni, norme metodologice şi regulamente.

SECŢIUNEA a 2-a
Adjuncţii Avocatului Poporului

ART. 6
Adjuncţii Avocatului Poporului îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) îndrumã şi coordoneazã activitatea din domeniul lor de specializare;
b) coordoneazã activitatea privind protecţia datelor cu caracter personal;
c) informeazã Avocatul Poporului cu privire la activitatea departamentelor;
d) repartizeazã cererile cãtre departamente;
e) avizeazã rapoartele, punctele de vedere privind excepţiile de neconstituţionalitate, recomandãrile, precum şi orice alte acte supuse aprobãrii Avocatului Poporului;
f) îndeplinesc, în ordinea stabilitã de Avocatul Poporului, atribuţiile acestuia în caz de imposibilitate temporarã a exercitãrii funcţiei;
g) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Avocatul Poporului.
ART. 7
Condiţiile pentru numirea în funcţia de adjunct al Avocatului Poporului sunt urmãtoarele:
a) absolvent, cu diplomã de licenţã, al unei facultãţi de ştiinţe juridice, ştiinţe administrative, ştiinţe politice sau ştiinţe economice;
b) vechime de cel puţin 10 ani în specialitatea studiilor absolvite (judecãtor, procuror, avocat, notar, consilier juridic, economist, poliţist sau alte funcţii asimilate);
c) cunoaşterea unei limbi strãine de largã circulaţie, atestatã prin documente oficiale;
d) capacitate deplinã de exerciţiu şi o bunã reputaţie moralã;
e) stare de sãnãtate corespunzãtoare funcţiei pentru care candideazã;
f) fãrã antecedente penale;
g) fãrã apartenenţã politicã.

SECŢIUNEA a 3-a
Secretarul general

ART. 8
(1) Secretarul general este numit prin concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al Avocatului Poporului. Secretarul general asigurã prin delegare continuitatea conducerii, stabilitatea funcţionãrii instituţiei şi realizarea legãturilor funcţionale în cadrul acesteia.
(2) Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale secretarului general sunt urmãtoarele:
a) îndrumã şi rãspunde de activitatea compartimentelor din subordine şi asigurã comunicarea dintre Avocatul Poporului şi conducãtorii acestora;
b) colaboreazã cu secretarii generali din alte instituţii publice;
c) urmãreşte şi controleazã elaborarea raportãrilor statistice periodice ale Avocatului Poporului, prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) urmãreşte executarea deciziilor cu privire la managementul de resurse umane din cadrul instituţiei;
e) organizeazã gestionarea patrimoniului instituţiei şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestuia;
f) organizeazã activitatea de întreţinere, de dotare şi stabileşte mãsuri pentru paza şi folosirea sediului instituţiei şi a bunurilor sale, prin structurile de resort;
g) urmãreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitãţilor (apã, cãldurã, energie electricã, telefon etc.);
h) dispune mãsuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul instituţiei şi prezintã Avocatului Poporului un raport asupra acestui inventar;
i) rãspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi de întocmirea proiectului bugetului anual al instituţiei;
j) rãspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al instituţiei;
k) dispune mãsurile ce trebuie luate cu privire la circulaţia şi la transferul bunurilor;
l) organizeazã activitatea de prevenire şi de stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;
m) rãspunde de acţiunile de relaţii externe şi de protocol ale instituţiei, întocmeşte şi asigurã executarea planului de relaţii externe;
n) aprobã valoarea de inventar a cãrţilor primite gratuit;
o) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau încredinţate de Avocatul Poporului.

CAP. III
Structura organizatoricã

ART. 9
(1) Structura organizatoricã a instituţiei este prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul regulament.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al Avocatului Poporului, se pot organiza direcţii, servicii, birouri, alte categorii de compartimente sau comisii cu activitate temporarã, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, atribuţiile, precum şi personalul necesar pentru fiecare compartiment, în raport cu competenţa instituţiei, stabilitã de lege.
(3) În vederea realizãrii atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, Avocatul Poporului organizeazã birouri teritoriale.
ART. 10
(1) În cadrul instituţiei funcţioneazã Consiliul consultativ, în componenţa cãruia intrã Avocatul Poporului, adjuncţii şi consilierii sãi, secretarul general, precum şi alte persoane desemnate, prin ordin, de Avocatul Poporului.
(2) Consiliul consultativ se convoacã de cãtre Avocatul Poporului.
ART. 11
Activitatea de audit este organizatã şi se desfãşoarã în directa subordonare a Avocatului Poporului, potrivit legii.
ART. 12
Consilierii Avocatului Poporului îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã şi propun soluţii în problemele care privesc organizarea şi funcţionarea instituţiei;
b) întocmesc sau participã la întocmirea unor note, studii, evaluãri, lucrãri de sintezã legate de specificul activitãţii instituţiei şi furnizeazã datele de sintezã privind activitatea legislativã;
c) avizeazã ordinele, instrucţiunile, regulamentele, contractele şi orice alte acte emise de Avocatul Poporului, adjuncţii acestuia şi secretarul general, în exercitarea atribuţiilor legate de activitatea instituţiei;
d) participã la activitatea de pregãtire a rapoartelor anuale şi speciale, inclusiv prin centralizarea periodicã a cererilor şi dosarelor aflate în lucru;
e) informeazã Avocatul Poporului cu privire la aspectele sociale care pot constitui obiectul autosesizãrilor, colaborând, dupã caz, cu departamentele;
f) participã la activitatea de redactare a corespondenţei Avocatului Poporului;
g) sesizeazã cu operativitate şi participã la redactarea rãspunsurilor la întrebãrile şi problemele ridicate de/şi în mass-media cu privire la activitatea instituţiei;
h) reprezintã Avocatul Poporului în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe jurisdicţionale;
i) asigurã, cu aprobarea ordonatorului de credite, achiziţionarea la fondul de documentare ştiinţificã a culegerilor de acte normative şi orice alte lucrãri necesare desfãşurãrii activitãţii instituţiei, urmãrind modul de gestionare, prelucrare şi evidenţã în cadrul bibliotecii (punctului de documentare);
j) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de lege şi de Avocatul Poporului.
ART. 13
În stabilirea structurii organizatorice se vor avea în vedere domeniile de specializare, astfel cum sunt stabilite prin lege:
a) drepturile omului, egalitate de şanse între bãrbaţi şi femei, culte religioase şi minoritãţi naţionale;
b) drepturile copilului, ale familiei, tinerilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap;
c) armatã, justiţie, poliţie, penitenciare;
d) proprietate, muncã, protecţie socialã, impozite şi taxe.

CAP. IV
Funcţionarea instituţiei

SECŢIUNEA 1
Registrele instituţiei

ART. 14
(1) Registrele instituţiei sunt urmãtoarele:
a) registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei în care se înregistreazã, în ordine, toate documentele care intrã şi ies din instituţie, primind numãr şi datã de înregistrare;
b) registrele de dosare în care se înregistreazã toate lucrãrile în legãturã cu soluţionarea cererilor;
c) registrul de audienţe;
d) registrul de acte emise de Avocatul Poporului în exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internã a instituţiei, în care acestea se înregistreazã şi li se dã numãr, în ordine cronologicã;
e) registrul special de corespondenţã secretã şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele având acest caracter;
f) opisul alfabetic;
g) registrul de arhivã;
h) registrul de evidenţã a prelucrãrilor de date cu caracter personal.
(2) Evidenţele din opisul alfabetic vor fi realizate şi în format electronic.
(3) La sfârşitul fiecãrui an, dupã ultima operaţiune din fiecare registru, se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi contrasemnat de secretarul general.
ART. 15
În scopul desfãşurãrii eficiente a activitãţii instituţiei, Avocatul Poporului poate aproba şi întocmirea altor registre în afara celor prevãzute la art. 14, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, potrivit legislaţiei în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de primire şi de soluţionare a cererilor.
Procedura în cazul sesizãrii din oficiu

ART. 16
(1) Cererile adresate Avocatului Poporului trebuie formulate în scris, cu respectarea condiţiilor prevãzute de lege, şi pot fi transmise prin poştã, inclusiv cea electronicã, fax ori pot fi depuse personal sau prin mandatar.
(2) În cazul în care cererea se depune prin mandatar se vor solicita datele de identificare ale acestuia.
(3) Pentru motive temeinice, la solicitarea petiţionarului, acestuia i se poate încuviinţa sã îşi prezinte oral sau prin serviciul dispecerat cererea, care va fi consemnatã de cãtre personalul din cadrul compartimentului desemnat în acest scop pe formularele-tip prezentate în anexele nr. 2 şi 3 la prezentul regulament.
ART. 17
(1) Cererile, având ataşate şi plicurile, se depun la registraturã unde, în aceeaşi zi, sunt trecute în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei şi primesc numãr şi datã de înregistrare, dupã care se predau adjunctului Avocatului Poporului, în ordinea desemnatã de cãtre Avocatul Poporului.
(2) Adjunctul Avocatului Poporului repartizeazã cererile compartimentelor de specialitate în funcţie de domeniul de activitate al acestora, prin curier şi pe bazã de condicã.
(3) În situaţia în care obiectul unei cereri intrã în domeniul de activitate a douã sau mai multe compartimente, adjunctul Avocatului Poporului va desemna compartimentul responsabil cu soluţionarea cererii, menţinându-se totodatã obligaţia celorlalte compartimente de a colabora.
(4) Predarea şi primirea cererilor se fac sub semnãturã, prin condicã.
ART. 18
(1) Persoana cãreia i-a fost repartizatã cererea, denumitã în continuare titularul lucrãrii, analizeazã obiectul acesteia şi propune un proiect de rãspuns pe care îl supune spre analizã şi avizare şefului compartimentului din care face parte.
(2) În situaţia în care cererea nu intrã în obiectul de activitate al Avocatului Poporului, proiectul de rãspuns se aprobã şi se semneazã de cãtre şeful compartimentului desemnat.
(3) Dacã cererea intrã în obiectul de activitate al Avocatului Poporului, titularul lucrãrii verificã dacã sunt îndeplinite cerinţele prevãzute de lege şi, dacã este cazul, solicitã, cu aprobarea şefului compartimentului, informaţii suplimentare, telefonic sau în scris, de la petiţionar ori de la autoritate. Atunci când este necesar se poate solicita prezenţa petiţionarului. În acest caz se va deschide un dosar care va purta numãrul de înregistrare al cererii, acordat conform art. 17.
ART. 19
În situaţia în care, în urma cercetãrilor preliminare, rezultã necesitatea efectuãrii unei anchete, titularul lucrãrii face propunerea şi o supune spre avizare şefului de departament. Avocatul Poporului aprobã efectuarea anchetei şi împuterniceşte persoanele care o vor efectua.
ART. 20
(1) Avocatul Poporului poate întrerupe efectuarea anchetei ori de câte ori constatã cã cererea a fost soluţionatã amiabil sau cã au încetat temeiurile pentru care a fost dispusã.
(2) Încetarea procedurii se aduce la cunoştinţã petiţionarului.
ART. 21
(1) Potrivit aceleiaşi proceduri, în cazul în care, în urma cercetãrilor preliminare sau a anchetelor, se constatã cã cererea persoanei lezate este întemeiatã, Avocatul Poporului va sesiza autoritatea administraţiei publice, care a încãlcat drepturile petiţionarului, cerându-i în scris sã reformeze sau sã revoce actul administrativ şi sã repare pagubele produse, precum şi sã repunã persoana lezatã în situaţia anterioarã.
(2) În cazul în care se constatã încãlcarea gravã a drepturilor petiţionarului sau ilegalitatea actului administrativ, Avocatul Poporului emite o recomandare adresatã autoritãţii administraţiei publice, care a încãlcat drepturile respective sau a emis actul ilegal.
ART. 22
(1) În situaţia în care autoritatea administraţiei publice în cauzã îşi însuşeşte recomandarea, Avocatul Poporului sau persoana desemnatã de acesta aprobã propunerea de închidere a dosarului.
(2) În caz contrar Avocatul Poporului va proceda la sesizarea autoritãţilor ierarhic superioare.
(3) În ambele cazuri rezultatele finale se aduc la cunoştinţã petiţionarului.
ART. 23
(1) Cererile anonime nu se înregistreazã.
(2) În cazul cererilor prin care se revine fãrã a se aduce noi dovezi, titularul lucrãrii propune şefului ierarhic arhivarea acestora. Arhivarea se decide de cãtre şeful compartimentului desemnat.
ART. 24
(1) Avocatul Poporului poate aproba sesizarea din oficiu atunci când aflã, prin orice mijloace, cã au fost încãlcate drepturi sau libertãţi cetãţeneşti.
(2) Sesizarea din oficiu se înregistreazã în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei.
(3) Procedura de soluţionare este cea prevãzutã în prezenta secţiune.
(4) Procedura desfãşuratã ca urmare a sesizãrii din oficiu înceteazã şi la solicitarea persoanei lezate în drepturile şi libertãţile sale.

CAP. V
Statutul personalului instituţiei

ART. 25
Personalului instituţiei Avocatul Poporului îi sunt aplicabile prevederile Statutului personalului din structurile de specialitate ale Parlamentului şi cele din prezentul regulament.
ART. 26
Condiţiile pentru ocuparea funcţiilor de conducere, altele decât cele de adjunct al Avocatului Poporului, precum şi a celor de execuţie sunt stabilite de Avocatul Poporului.
ART. 27
Evaluarea activitãţii profesionale a personalului instituţiei se face în condiţiile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare, aplicabile personalului din aparatul Parlamentului.
ART. 28
Personalul cu funcţii de conducere şi de execuţie beneficiazã de drepturile prevãzute de lege pentru funcţiile similare din aparatul Parlamentului.
ART. 29
Salarizarea personalului cu funcţii de conducere şi de execuţie se face la nivelul prevãzut de lege pentru funcţiile similare din aparatul Parlamentului.
ART. 30
(1) Personalul instituţiei are dreptul la un concediu de odihnã plãtit, stabilit în raport cu vechimea în muncã prin regulamentul privind concediile de odihnã, aprobat de Avocatul Poporului.
(2) Personalul este îndreptãţit sã primeascã, potrivit legii, o compensare în bani, corespunzãtoare numãrului de zile de concediu neefectuat, potrivit regulamentului prevãzut la alin. (1).
(3) Personalul instituţiei beneficiazã, în condiţiile legii, de concedii de studii, concedii suplimentare, concedii medicale, concedii fãrã platã, zile libere plãtite şi ore suplimentare.
ART. 31
În exercitarea atribuţiilor sale personalul instituţiei trebuie sã acţioneze cu profesionalism, loialitate, corectitudine, promptitudine şi sã îşi perfecţioneze permanent pregãtirea profesionalã.
ART. 32
În relaţia cu cetãţenii personalul instituţiei are urmãtoarele îndatoriri:
a) sã manifeste solicitudine şi politeţe;
b) sã asigure în procesul de elaborare şi de aplicare a deciziilor, precum şi de soluţionare a cererilor petiţionarilor egalitatea de tratament a acestora, fãrã privilegii şi fãrã discriminãri;
c) sã exercite atribuţiile conferite funcţiei numai în scopul prevãzut de lege;
d) sã nu fie influenţat în conduita sa de interese personale sau de intervenţii politice;
e) sã asigure accesul cetãţenilor la documente în conformitate cu dispoziţiile legale;
f) sã poarte ecuson.

CAP. VI
Rãspunderea disciplinarã

ART. 33
(1) Încãlcarea cu vinovãţie a îndatoririlor de serviciu atrage rãspunderea disciplinarã a personalului instituţiei.
(2) Abaterea disciplinarã este o faptã în legãturã cu munca şi care constã într-o acţiune sau o inacţiune sãvârşitã cu vinovãţie de cãtre salariat, prin care acesta a încãlcat normele legale, prezentul regulament, contractul individual de muncã, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducãtorilor ierarhici.
(3) Sancţiunile disciplinare aplicabile în cazul sãvârşirii abaterilor prevãzute la alin. (2) sunt cele stabilite de Codul muncii.
(4) Procedura de cercetare, de aplicare şi contestare a sancţiunilor disciplinare este cea prevãzutã de prezentul regulament şi de Codul muncii. Cercetarea disciplinarã prealabilã este efectuatã de persoana împuternicitã, prin ordin, de Avocatul Poporului.
ART. 34
(1) Persoana împuternicitã de Avocatul Poporului sã efectueze cercetarea disciplinarã prealabilã propune, printr-un raport motivat, sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau clasarea sesizãrii.
(2) Avocatul Poporului aplicã sancţiunea disciplinarã prin ordin. Aceastã atribuţie poate fi delegatã unuia dintre adjuncţii Avocatului Poporului sau secretarului general, dupã caz.
(3) Salariatul nemulţumit de sancţiunea disciplinarã aplicatã poate contesta ordinul de sancţionare la instanţa de contencios administrativ competentã.
ART. 35
(1) Sancţiunile disciplinare aplicate se radiazã de drept în termen de un an de la aplicare, dacã salariatul sancţionat nu a mai sãvârşit o altã abatere disciplinarã în aceastã perioadã.
(2) Radierea sancţiunilor disciplinare nu duce la anularea efectelor patrimoniale ale acestora.
ART. 36
Raporturile de muncã înceteazã în condiţiile prevãzute de Codul muncii.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 37
Avocatul Poporului întreţine relaţii cu autoritãţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul sãu de activitate ori poate sã devinã membru al acestora.
ART. 38
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasãri în strãinãtate, dotãri cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al Avocatului Poporului, potrivit legii.
ART. 39
Prezentul regulament intrã în vigoare de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea sa de cãtre birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.
ART. 40
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 19 august 1999.
(2) De la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament dispoziţiile acestuia se aplicã întregului personal al instituţiei.
(3) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1






STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a instituţiei Avocatul Poporului

┌───────────────────────┐
│ AVOCATUL POPORULUI │
└────────────┬──────────┘

┌────────────────────┐ │
│ CONSILIERI ├──────────────────────────┤
└────────────────────┘ │

┌────────────┴──────────┐
│ CONSILIUL CONSULTATIV │
└────────────┬──────────┘
│ ┌──────────────────┐
├───────────────┤ AUDIT │
│ └──────────────────┘

┌────────────────┬────────────────┬──────┴─────────┬────────────────┐
│ │ │ │ │
┌───────┴──────┐ ┌───────┴──────┐ ┌───────┴──────┐ ┌───────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
│ ADJUNCT │ │ ADJUNCT │ │ ADJUNCT │ │ ADJUNCT │ │ SECRETAR │
┌─┤ AL AVOCATULUI│ │ AL AVOCATULUI│ │ AL AVOCATULUI│ │ AL AVOCATULUI│ │ GENERAL │
│ │ POPORULUI │ │ POPORULUI │ │ POPORULUI │ │ POPORULUI │ │ │
│ └───────┬──────┘ └───────┬──────┘ └───────┬──────┘ └───────┬─────┬┘ └───────┬─────┘
│ │ │ │ │ │ │
│ ┌───────┴────────────────┴────────────────┴────────────────┴────┐│ ┌───────┴─────┐
│ │ PERSONAL DE EXECUTIE DE SPECIALITATE ││ │ SERVICIUL │
│ └───────────────────────────────────────────────────────────────┘│ │ ECONOMIC ŞI │
│ │ │ADMINISTRATIV│
│ ┌────────────────────────────────────────────────┐┌────────────┐ │ └─────────────┘
│ │DIRECŢIA PENTRU PROTECŢIA PERSOANELOR CU PRIVIRE││ BIROURI │ │
└─┤ LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ││TERITORIALE ├─┘
└────────────────────────────────────────────────┘└────────────┘




ANEXA 2


ROMÂNIA
STEMA SIGLA
Avocatul Poporului


1. Numele şi prenumele (cu majuscule) ....................., domiciliat în
(reşedinţa ori altã adresã unde puteţi fi gãsit) ......................., str.
................. nr. ......., bl. ..., sc. ...., ap. ...., telefon ..........
2. Data la care aţi luat cunoştinţã despre încãlcarea drepturilor dumneavoastrã
.............................................................................
3. Prezentarea succintã a drepturilor şi libertãţilor încãlcate:
.............................................................................
.............................................................................
4. Autoritatea administrativã sau funcţionarul public reclamat:
.............................................................................
.............................................................................
5. Descrierea succintã a faptelor invocate, prin care vi s-au încãlcat drepturile:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
(puteţi continua pe o altã paginã, pe care sã o anexaţi la cerere)
6. Autoritãţile publice care au fost sesizate anterior:
.............................................................................
.............................................................................
7. Rãspunsul primit şi motivele pentru care vã consideraţi în continuare nedreptãţit:
.............................................................................
.............................................................................
8. În dovedirea celor afirmate depun urmãtoarele acte (în copie, nu în original):
.............................................................................
.............................................................................
9. Menţiunea obligatorie dacã cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei
instanţe judecãtoreşti sau dacã a format obiectul unei judecãţi:
.............................................................................
.............................................................................
10. Doresc ca toate informaţiile şi rezultatele acestei cereri sã rãmânã confidenţiale:
DA NU
11. Cererea este depusã
[] Personal
[] Prin mandatar

Data ......... Semnãtura ............


AVOCATUL POPORULUI
Dispecerat


ANEXA 3

FIŞĂ

Numele şi prenumele (cu majuscule) ............................................,
domiciliat în (reşedinţa ori altã adresã unde poate fi gãsit) .....................,
str. ........................ nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ..., telefon .........
Data la care persoana a luat cunoştinţã despre pretinsa încãlcare a drepturilor
sau a libertãţilor sale: ...........................
Drepturile şi libertãţile pretins încãlcate: .............................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Autoritatea administrativã sau funcţionarul public care a încãlcat dreptul ori
libertatea reclamantului sau a altei persoane: ..............................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Descrierea succintã a faptelor invocate, prin care s-au încãlcat drepturile ori
libertãţile invocate: .....................................................
.............................................................................
.............................................................................
Autoritãţile publice care au fost sesizate anterior: .....................
...........................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Rãspunsul primit şi motivele pentru care petiţionarul se considerã nedreptãţit:
...........................................................................
.............................................................................
.............................................................................
În dovedirea celor afirmate au fost invocate urmãtoarele acte: ..........
............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Cazul respectiv face sau a fãcut obiectul unei cauze aflate pe rolul unei
instanţe judecãtoreşti sau al unei anchete penale:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Soluţia recomandatã: ....................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................


A consemnat:
.....................
(Numele şi prenumele)
(Expert)

Data ..............


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016