Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
_____________ *) Republicat în temeiul art. II din Hotãrârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/2011 privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 29 septembrie 2011, dându-se textelor o nouã numerotare. Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului a fost aprobat prin Hotãrârea Biroului permanent al Senatului nr. 5/2002, a fost republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 11 octombrie 2004 şi a mai fost completat prin Hotãrârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 6/2007 privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, republicat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 445 din 29 iunie 2007. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Instituţia Avocatul Poporului, denumitã în continuare instituţie, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor art. 58-60 din Constituţia României, republicatã, ale Legii nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament. ART. 2 Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, denumit în continuare regulament, stabileşte structura organizatoricã, atribuţiile compartimentelor de specialitate, procedura de primire şi de soluţionare a petiţiilor, statutul personalului, precum şi rãspunderea disciplinarã a acestuia. ART. 3 Prevederile regulamentului sunt în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 35/1997, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se completeazã cu reglementãrile legale aplicabile personalului de specialitate şi personalului angajat cu contract individual de muncã. CAP. II Conducerea instituţiei SECŢIUNEA 1 Avocatul Poporului ART. 4 (1) Avocatul Poporului conduce instituţia, exercitându-şi autoritatea şi competenţa prevãzute de lege, având şi urmãtoarele atribuţii: a) prezintã celor douã Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora; b) semneazã rapoartele, punctele de vedere, obiecţiile şi excepţiile de neconstituţionalitate, recomandãrile, precum şi orice alte acte necesare bunei desfãşurãri a activitãţii instituţiei; c) aprobã statul de funcţii şi fişa postului pentru personalul din instituţie; d) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul instituţiei; e) numeşte, promoveazã, elibereazã din funcţie personalul, potrivit dispoziţiilor legale; f) aprobã trecerea personalului dintr-un departament în altul; g) aprobã deplasãrile personalului în strãinãtate; h) aprobã, îndrumã şi coordoneazã programul de pregãtire şi formare profesionalã a personalului de specialitate; i) împuterniceşte personalul de specialitate cu îndeplinirea unora dintre atribuţiile sale, potrivit legii; j) aprobã planificarea şi efectuarea concediilor anuale de odihnã; k) aprobã compensarea orelor prestate peste programul normal de lucru; l) stabileşte şi aprobã programul de audienţe şi dispecerat; m) exercitã orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii. (2) Avocatul Poporului poate delega exercitarea acestor atribuţii adjuncţilor sãi sau unor persoane cu funcţii de conducere din cadrul instituţiei. ART. 5 În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internã a instituţiei, Avocatul Poporului emite ordine, instrucţiuni, norme metodologice şi regulamente. SECŢIUNEA a 2-a Adjuncţii Avocatului Poporului ART. 6 Adjuncţii Avocatului Poporului îndeplinesc urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã activitatea din domeniul lor de activitate; b) informeazã Avocatul Poporului cu privire la activitatea domeniului de activitate; c) repartizeazã petiţiile în cadrul domeniilor de activitate; d) avizeazã rapoartele, punctele de vedere privind excepţiile de neconstituţionalitate, recomandãrile, precum şi orice alte acte supuse aprobãrii Avocatului Poporului; e) îndeplinesc, în ordinea stabilitã de Avocatul Poporului, atribuţiile acestuia în caz de imposibilitate temporarã a exercitãrii funcţiei; f) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Avocatul Poporului. ART. 7 Condiţiile pentru numirea în funcţia de adjunct al Avocatului Poporului sunt urmãtoarele: a) absolvent, cu diplomã de licenţã, al unei facultãţi de ştiinţe juridice, ştiinţe administrative, ştiinţe politice sau ştiinţe economice; b) vechime de cel puţin 10 ani în specialitatea studiilor absolvite (judecãtor, procuror, avocat, notar, consilier juridic, economist, poliţist sau alte funcţii asimilate); c) cunoaşterea unei limbi strãine de largã circulaţie, atestatã prin documente oficiale; d) capacitate deplinã de exerciţiu şi o bunã reputaţie moralã; e) stare de sãnãtate corespunzãtoare funcţiei pentru care candideazã; f) fãrã antecedente penale; g) fãrã apartenenţã politicã. SECŢIUNEA a 3-a Directorul coordonator ART. 8 (1) Directorul coordonator este numit prin concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al Avocatului Poporului şi se subordoneazã conducerii instituţiei Avocatul Poporului. (2) Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale directorului coordonator sunt urmãtoarele: a) îndrumã şi rãspunde de activitatea Biroului financiar şi Biroului administrativ şi asigurã comunicarea dintre Avocatul Poporului şi conducãtorii acestora; b) urmãreşte şi controleazã elaborarea raportãrilor statistice periodice ale instituţiei Avocatul Poporului din domeniul economic-administrativ, prevãzute de reglementãrile în vigoare; c) organizeazã gestionarea patrimoniului instituţiei şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestuia; d) organizeazã activitatea de întreţinere, de dotare şi stabileşte mãsuri pentru paza şi folosirea sediului instituţiei şi a bunurilor sale, prin structurile de resort; e) urmãreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitãţilor (apã, cãldurã, energie electricã, telefon etc.); f) dispune mãsuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul instituţiei şi prezintã conducerii instituţiei un raport asupra acestui inventar; g) rãspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi de întocmirea proiectului bugetului anual al instituţiei; h) rãspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al instituţiei; i) dispune mãsurile care trebuie luate cu privire la circulaţia şi la transferul bunurilor; j) organizeazã activitatea de prevenire şi de stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii; k) aprobã valoarea de inventar a cãrţilor primite gratuit; l) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau încredinţate de Avocatul Poporului. CAP. III Structura organizatoricã ART. 9 (1) Structura organizatoricã a instituţiei este prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul regulament. (2) Biroul contencios constituţional, juridic, resurse umane, protocol este în directa subordonare a Avocatului Poporului. (3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al Avocatului Poporului, se pot organiza direcţii, servicii, birouri, alte categorii de compartimente sau comisii cu activitate temporarã, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, atribuţiile, precum şi personalul necesar pentru fiecare compartiment, în raport cu competenţa instituţiei, stabilitã de lege. (4) În vederea realizãrii atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, Avocatul Poporului organizeazã birouri teritoriale. (5) În cadrul fiecãrui birou teritorial îşi desfãşoarã activitatea 2 experţi, cu excepţia Biroului Teritorial Alba Iulia, birou-pilot, care are 3 angajaţi. ART. 10 (1) În cadrul instituţiei funcţioneazã Consiliul consultativ, în componenţa cãruia intrã Avocatul Poporului, adjuncţii acestuia, precum şi alte persoane desemnate prin ordin de Avocatul Poporului. (2) Consiliul consultativ se convoacã de cãtre Avocatul Poporului. ART. 11 Activitatea de audit public intern este organizatã şi se desfãşoarã în directa subordonare a conducerii instituţiei, potrivit legii. ART. 12 Angajaţii din cadrul Biroului contencios constituţional, juridic, resurse umane, protocol, aflat în directa subordonare a Avocatului Poporului, îndeplinesc urmãtoarele atribuţii: a) examineazã şi propun soluţii în problemele care privesc organizarea şi funcţionarea instituţiei; b) întocmesc sau participã la întocmirea unor note, studii, evaluãri, lucrãri de sintezã legate de specificul activitãţii instituţiei şi furnizeazã datele de sintezã privind activitatea legislativã; c) avizeazã ordinele, instrucţiunile, regulamentele, contractele şi orice alte acte emise de Avocatul Poporului, adjuncţii acestuia şi directorul coordonator în exercitarea atribuţiilor legate de activitatea instituţiei; d) participã la activitatea de pregãtire a rapoartelor anuale şi speciale, inclusiv prin centralizarea periodicã a petiţiilor şi dosarelor aflate în lucru; e) informeazã Avocatul Poporului cu privire la aspectele sociale care pot constitui obiectul autosesizãrilor, colaborând, dupã caz, cu domeniile de activitate; f) participã la activitatea de redactare a corespondenţei Avocatului Poporului; g) sesizeazã cu operativitate şi participã la redactarea rãspunsurilor la întrebãrile şi problemele ridicate de/şi în massmedia cu privire la activitatea instituţiei; h) reprezintã Avocatul Poporului în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe jurisdicţionale; i) asigurã, cu aprobarea ordonatorului de credite, achiziţionarea la fondul de documentare ştiinţificã a culegerilor de acte normative şi orice alte lucrãri necesare desfãşurãrii activitãţii instituţiei, urmãrind modul de gestionare, prelucrare şi evidenţã în cadrul bibliotecii (punctului de documentare); j) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de lege şi de Avocatul Poporului. ART. 13 În stabilirea structurii organizatorice se vor avea în vedere domeniile de activitate, astfel cum sunt stabilite prin lege: a) drepturile omului, egalitate de şanse între bãrbaţi şi femei, culte religioase şi minoritãţi naţionale; b) drepturile copilului, ale familiei, tinerilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap; c) armatã, justiţie, poliţie, penitenciare; d) proprietate, muncã, protecţie socialã, impozite şi taxe. CAP. IV Funcţionarea instituţiei SECŢIUNEA 1 Registrele instituţiei ART. 14 (1) Registrele instituţiei sunt urmãtoarele: a) registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei în care se înregistreazã, în ordine, toate documentele care intrã şi ies din instituţie, primind numãr şi datã de înregistrare; b) registrele de dosare în care se înregistreazã toate lucrãrile în legãturã cu soluţionarea petiţiilor; c) registrul de audienţe; d) registrul de acte emise de Avocatul Poporului în exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internã a instituţiei, în care acestea se înregistreazã şi li se dã numãr, în ordine cronologicã; e) registrul special de corespondenţã secretã şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele având acest caracter; f) opisul alfabetic; g) registrul de arhivã; h) registrul sesizãrilor din oficiu; i) registrul anchetelor. (2) Evidenţele din opisul alfabetic vor fi realizate şi în format electronic. (3) La sfârşitul fiecãrui an, dupã ultima operaţiune din fiecare registru se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi contrasemnat de directorul coordonator. ART. 15 În scopul desfãşurãrii eficiente a activitãţii instituţiei, Avocatul Poporului poate aproba şi întocmirea altor registre în afara celor prevãzute la art. 14, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, potrivit legislaţiei în vigoare. SECŢIUNEA a 2-a Procedura de primire şi de soluţionare a petiţiilor Procedura în cazul sesizãrii din oficiu ART. 16 (1) Petiţiile adresate instituţiei Avocatul Poporului trebuie formulate în scris, cu respectarea condiţiilor prevãzute de lege, şi pot fi transmise prin poştã, inclusiv cea electronicã, fax ori pot fi depuse personal sau prin mandatar. (2) În cazul petiţiilor transmise instituţiei prin poşta electronicã (e-mail) care nu conţin datele de identificare ale petiţionarului, acestea vor fi solicitate tot prin intermediul poştei electronice. În cazul în care datele de identificare solicitate nu sunt comunicate, petiţia va fi consideratã anonimã. (3) În cazul în care petiţia se depune prin mandatar se vor solicita datele de identificare ale acestuia. (4) Pentru motive temeinice, la solicitarea petiţionarului, acestuia i se poate încuviinţa sã îşi prezinte oral sau prin serviciul dispecerat petiţia, care va fi consemnatã de cãtre persoanele care asigurã serviciul de audienţe şi dispecerat, pe formularele-tip, ale cãror modele sunt prezentate în anexele nr. 2 şi 3. ART. 17 (1) Persoanele lezate în drepturile sau libertãţile lor cetãţeneşti de cãtre autoritãţile administraţiei publice pot sesiza instituţia Avocatul Poporului în cadrul programului de audienţe. Audienţele se acordã de personalul de specialitate, în baza programãrii avizate de adjuncţii Avocatului Poporului şi aprobate de Avocatul Poporului. Birourile teritoriale ale instituţiei Avocatul Poporului au acelaşi program de audienţe ca şi sediul central al instituţiei. (2) Dacã aspectele sesizate se referã la acte ale autoritãţilor administraţiei publice sau ale regiilor autonome şi condiţiile prevãzute de Legea nr. 35/1997, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, petiţionarul poate sesiza instituţia, prin completarea unui formular-tip de cerere, care primeşte numãr şi datã de înregistrare. În cazul în care petiţia se depune prin mandatar, se vor solicita datele de identificare ale acestuia. Pentru motive temeinice, la solicitarea petiţionarului, formularultip de cerere va fi completat de expertul/consilierul de serviciu care acordã audienţa. (3) Petiţionarii care solicitã audienţã la un adjunct al Avocatului Poporului vor depune o cerere referitoare la problemele reclamate, urmând a li se comunica data la care adjunctul Avocatului Poporului le poate acorda audienţã. Dupã acordarea audienţei de cãtre personalul de specialitate, persoanele nemulţumite pot solicita motivat acordarea de audienţe la adjunctul Avocatului Poporului specializat în problema sesizatã. (4) Dacã, dupã parcurgerea procedurii menţionate mai sus, petiţionarii solicitã audienţã la Avocatul Poporului, aceştia vor fi îndrumaţi sã formuleze în scris o cerere motivatã, urmând ca Avocatul Poporului sã decidã asupra temeiniciei cererii şi acordãrii audienţei. ART. 18 (1) Petiţiile, având ataşate şi plicurile, se depun la registraturã unde, în aceeaşi zi, sunt trecute în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei şi primesc numãr şi datã de înregistrare, dupã care se predau adjuncţilor Avocatului Poporului. (2) Adjuncţii Avocatului Poporului repartizeazã petiţiile în funcţie de domeniul de activitate, pe bazã de condicã. (3) În situaţia în care obiectul unei petiţii este de competenţa a douã sau mai multe domenii de activitate, adjuncţii Avocatului Poporului vor desemna domeniul responsabil cu soluţionarea petiţiei, menţinându-se totodatã obligaţia celorlalte domenii de a colabora. (4) Predarea şi primirea petiţiilor se fac sub semnãturã, prin condicã. ART. 19 (1) Persoana cãreia i-a fost repartizatã petiţia, denumitã în continuare titularul lucrãrii, analizeazã obiectul acesteia, verificã dacã petiţionarul a mai adresat instituţiei Avocatul Poporului sesizãri având acelaşi obiect şi propune prin fişa petiţiei etapele rezolvãrii şi proiectul de rãspuns pe care îl supune spre analizã şi avizare adjunctului Avocatului Poporului care coordoneazã domeniul de activitate din care face parte. (2) În situaţia în care petiţia nu intrã în obiectul de activitate al instituţiei Avocatul Poporului, proiectul de rãspuns se aprobã şi se semneazã de cãtre adjunctul Avocatului Poporului care coordoneazã domeniul de activitate. (3) Dacã petiţia intrã în obiectul de activitate al instituţiei, titularul lucrãrii verificã dacã sunt îndeplinite cerinţele prevãzute de lege şi, dacã este cazul, solicitã, cu aprobarea adjunctului Avocatului Poporului, informaţii suplimentare, telefonic sau în scris, de la petiţionar ori de la autoritate. Atunci când este necesar se poate solicita prezenţa petiţionarului. În acest caz se va deschide un dosar care va purta numãrul de înregistrare al petiţiei, acordat conform art. 18. ART. 20 În situaţia în care în urma cercetãrilor preliminare rezultã necesitatea efectuãrii unei anchete, titularul lucrãrii face propunerea de anchetã, motivatã în fapt şi în drept, şi o supune spre avizare adjunctului Avocatului Poporului care coordoneazã domeniul de activitate din care face parte. Avocatul Poporului aprobã efectuarea anchetei şi împuterniceşte persoanele care o vor efectua. ART. 21 (1) Avocatul Poporului poate întrerupe efectuarea anchetei ori de câte ori constatã cã petiţia a fost soluţionatã amiabil sau cã au încetat temeiurile pentru care a fost dispusã. (2) Încetarea procedurii se aduce la cunoştinţã petiţionarului. ART. 22 (1) Potrivit aceleiaşi proceduri, în cazul în care în urma cercetãrilor preliminare sau a anchetelor se constatã cã petiţia persoanei lezate este întemeiatã, instituţia Avocatul Poporului va sesiza autoritatea administraţiei publice care a încãlcat drepturile petiţionarului, cerându-i în scris sã reformeze sau sã revoce actul administrativ şi sã repare prejudiciile produse, precum şi sã repunã persoana lezatã în situaţia anterioarã. (2) În cazul în care se constatã încãlcarea gravã a drepturilor petiţionarului sau ilegalitatea actului administrativ, Avocatul Poporului emite o recomandare adresatã autoritãţii administraţiei publice, care a încãlcat drepturile respective sau a emis actul ilegal. ART. 23 (1) În situaţia în care autoritatea administraţiei publice în cauzã îşi însuşeşte recomandarea, Avocatul Poporului sau persoana desemnatã de acesta aprobã propunerea de închidere a dosarului. (2) În caz contrar Avocatul Poporului va proceda la sesizarea autoritãţilor ierarhic superioare. (3) În ambele cazuri rezultatele finale se aduc la cunoştinţã petiţionarului. ART. 24 (1) Petiţiile anonime nu se înregistreazã. (2) În cazul în care o persoanã adreseazã mai multe petiţii, sesizând aceeaşi problemã, titularul lucrãrii propune adjunctului Avocatului Poporului conexarea acestora, petiţionarul urmând sã primeascã un singur rãspuns, care sã facã referire la toate petiţiile primite. (3) Dacã dupã trimiterea rãspunsului se primeşte o nouã petiţie cu acelaşi conţinut şi fãrã a se aduce noi dovezi, aceasta se claseazã la numãrul iniţial, fãcându-se menţiune despre faptul cã s-a rãspuns. ART. 25 (1) Avocatul Poporului poate aproba sesizarea din oficiu atunci când aflã, prin orice mijloace, cã au fost încãlcate drepturile sau libertãţile persoanelor fizice. (2) Sesizarea din oficiu se înregistreazã în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei şi în registrul sesizãrilor din oficiu. (3) Procedura de soluţionare este cea prevãzutã în prezenta secţiune. (4) Procedura desfãşuratã ca urmare a sesizãrii din oficiu înceteazã şi la solicitarea persoanei lezate în drepturile şi libertãţile sale. CAP. V Statutul personalului instituţiei ART. 26 Personalului instituţiei Avocatul Poporului îi sunt aplicabile prevederile Statutului personalului din structurile de specialitate ale Parlamentului şi cele din prezentul regulament. ART. 27 Condiţiile pentru ocuparea funcţiilor de conducere, altele decât cele de adjunct al Avocatului Poporului, precum şi a celor de execuţie sunt stabilite de Avocatul Poporului. ART. 28 Evaluarea activitãţii profesionale a personalului instituţiei se face în condiţiile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul Parlamentului. ART. 29 Personalul cu funcţii de conducere şi de execuţie beneficiazã de drepturile prevãzute de lege pentru funcţiile similare din aparatul Parlamentului. ART. 30 Salarizarea personalului cu funcţii de conducere şi de execuţie se face la nivelul prevãzut de lege pentru funcţiile similare din aparatul Parlamentului. ART. 31 (1) Personalul instituţiei are dreptul la un concediu de odihnã plãtit, stabilit în raport cu vechimea în muncã prin regulamentul privind concediile de odihnã, aprobat de Avocatul Poporului. (2) Personalul este îndreptãţit sã primeascã, potrivit legii, o compensare în bani, corespunzãtoare numãrului de zile de concediu de odihnã neefectuat, numai în cazul încetãrii contractului individual de muncã. (3) Personalul instituţiei beneficiazã, în condiţiile legii, de concedii de studii, concedii suplimentare, concedii medicale, concedii fãrã platã, zile libere plãtite şi ore suplimentare. ART. 32 În exercitarea atribuţiilor sale personalul instituţiei trebuie sã acţioneze cu profesionalism, loialitate, corectitudine, promptitudine şi sã îşi perfecţioneze permanent pregãtirea profesionalã. ART. 33 În relaţia cu persoanele, personalul instituţiei are urmãtoarele îndatoriri: a) sã manifeste solicitudine şi politeţe; b) sã asigure în procesul de elaborare şi de aplicare a deciziilor, precum şi de soluţionare a petiţiilor egalitatea de tratament a acestora, fãrã privilegii şi fãrã discriminãri; c) sã exercite atribuţiile conferite funcţiei numai în scopul prevãzut de lege; d) sã nu fie influenţat în conduita sa de interese personale sau de intervenţii politice; e) sã asigure accesul persoanelor la documente, în conformitate cu dispoziţiile legale; f) sã poarte ecuson. CAP. VI Rãspunderea disciplinarã ART. 34 (1) Încãlcarea cu vinovãţie a îndatoririlor de serviciu atrage rãspunderea disciplinarã a personalului instituţiei. (2) Abaterea disciplinarã este o faptã în legãturã cu munca şi care constã într-o acţiune sau o inacţiune sãvârşitã cu vinovãţie de cãtre salariat, prin care acesta a încãlcat normele legale, prezentul regulament, contractul individual de muncã, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducãtorilor ierarhici. (3) Sancţiunile disciplinare aplicabile în cazul sãvârşirii abaterilor prevãzute la alin. (2) sunt cele stabilite de Codul muncii. (4) Procedura de cercetare, de aplicare şi contestare a sancţiunilor disciplinare este cea prevãzutã de prezentul regulament şi de Codul muncii. Cercetarea disciplinarã prealabilã este efectuatã de persoana împuternicitã, prin ordin, de Avocatul Poporului. ART. 35 (1) Persoana împuternicitã de Avocatul Poporului sã efectueze cercetarea disciplinarã prealabilã propune, printr-un raport motivat, sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau clasarea sesizãrii. (2) Avocatul Poporului aplicã sancţiunea disciplinarã prin ordin. Aceastã atribuţie poate fi delegatã unuia dintre adjuncţii Avocatului Poporului. (3) Salariatul nemulţumit de sancţiunea disciplinarã aplicatã poate contesta ordinul de sancţionare la instanţa competentã, potrivit dispoziţiilor Codului muncii. ART. 36 (1) Sancţiunile disciplinare aplicate se radiazã de drept în termen de un an de la aplicare, dacã salariatul sancţionat nu a mai sãvârşit o altã abatere disciplinarã în aceastã perioadã. (2) Radierea sancţiunilor disciplinare nu duce la anularea efectelor patrimoniale ale acestora. ART. 37 Raporturile de muncã înceteazã în condiţiile prevãzute de Codul muncii. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 38 Avocatul Poporului întreţine relaţii cu autoritãţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul sãu de activitate ori poate sã devinã membru al acestora. ART. 39 Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasãri în strãinãtate, dotãri cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al Avocatului Poporului, potrivit legii. ART. 40 Prezentul regulament intrã în vigoare de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea sa de cãtre birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. ART. 41 (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 19 august 1999. (2) De la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament dispoziţiile acestuia se aplicã întregului personal al instituţiei. (3) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament. ANEXA 1 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A INSTITUŢIEI AVOCATULUI POPORULUI
┌───────────┐ ┌──────────────────┐ ┌─────────────────────┐
│Şef cabinet│ │Avocatul Poporului│ │Consiliul Consultativ│
│ referent ├────────────────────┤ ministru ├──────────┤ │
└───────────┘ └────────┬─────────┘ └─────────────────────┘
│
┌────────────────────────────────┬─┴─────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────┴───────────────────┐ ┌──────────┴─────────────┐ ┌──────┴───────────┐ ┌──────────┴───────────┐
│Domeniul drepturile omului│ │ Domeniul drepturile │ │ Domeniul armatã,│ │ Domeniul proprietate,│
│egalitate de şanse între │ │copilului, ale familiei,│ │justiţie, poliţie,│ │muncã, protecţie, │
│ bãrbaţi şi femei culte │ │tinerilor, pensionarilor│ │ penitenciare │ │socialã, impozite şi │
│ religioase şi │ │persoanelor cu handicap │ │ │ │ taxe │
│minoritãţi naţionale │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ Secretar de stat │ │ Secretar de stat │ │ Secretar de stat│ │ Secretar de stat │
│ (adjunct) │ │ (adjunct) │ │ (adjunct) │ │ (adjunct) │
│ Consilieri │ │ Consilieri │ │ Consilieri │ │ Consilieri │
│ Experţi │ │ Experţi │ │ Experţi │ │ Experţi │
└─────────┬────────────────┘ └────────────────────────┘ └──────────────────┘ └────────┬─────────────┘
│ ┌───────────┐ │
└────────────────────────────┬───────────────────────────┤Şef cabinet├────────┘
│ └───────────┘
┌───────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌───────┐ ┌────────────────────┐ │
│ │ Audit │ │Director coordonator│ │
│ └───────┘ └────────────────────┘ │
└────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┘
│
┌────────┴──────────┐
│Birouri funcţionale│
└────────┬──────────┘
│
┌─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
┌──────┴───────┐ ┌────────┴────────┐ ┌─────────────┴─────────────┐
│ Financiar │ │ Administrativ │ │Contencios constituţional, │
│Consilier şef │ │ Consilier şef │ │juridic, resurse umane, │
│ Consilieri │ │ Consilieri │ │ protocol │
│ Experţi │ │ Experţi │ │ Consilier şef │
│ Referenţi │ │ Referenţi │ │ Consilieri │
│ │ │ │ │ Experţi │
│ │ │ │ │ Referenţi │
└──────────────┘ └───────┬─────────┘ └───────────────────────────┘
│
┌───────┴─────────┐
│ Birouri │
┌──────┬───────┬──────┬──────┬──┤ teritoriale ├───┬──────┬─────┬─────┬───────┬───────┬─────────┐
│ │ │ │ │ └────┬───────┬────┘ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌──┴──┬───┴───┬───┴──┬───┴───┬──┴───┬───┴──┬────┴────┬───┴───┬──┴───┬─┴──┬──┴──┬────┴───┬───┴─────┬───┴────┐
│Alba │Piteşti│Oradea│Suceava│Braşov│Cluj- │Constanţa│Craiova│Galaţi│Iaşi│Târgu│Ploieşti│Timişoara│Slobozia│
│Iulia│ │ │ │ │Napoca│ │ │ │ │Mureş│ │ │ │
└─────┴───────┴──────┴───────┴──────┴──────┴─────────┴───────┴──────┴────┴─────┴────────┴─────────┴────────┘
Notã: Total personal finanţat prin legea bugetului de stat - 99. Birourile funcţionale sunt conduse de un consilier şef. Funcţiile care potrivit legilor primesc spor pentru complexitatea muncii sunt: auditul şi controlul financiar - preventiv. Directorul coordonator conduce biroul financiar şi cel administrativ. Birourile teritoriale vor avea doi angajaţi, cu excepţia Biroului Teritorial Alba Iulia, birou pilot, care va avea trei angajaţi. ANEXA 2 [Stema Romãniei] [Sigla Avocatul Poporului] ROMÂNIA Avocatul Poporului 1. Numele şi prenumele (cu majuscule) ........., domiciliat în (reşedinţa ori altã adresã unde puteţi fi gãsit) ......., str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., telefon ......... 2. Data la care aţi luat cunoştinţã despre încãlcarea drepturilor dumneavoastrã .......... 3. Prezentarea succintã a drepturilor şi libertãţilor încãlcate: ......................... ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 4. Autoritatea administrativã sau funcţionarul public reclamat: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 5. Descrierea succintã a faptelor invocate, prin care vi s-au încãlcat drepturile: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... (puteţi continua pe o altã paginã, pe care sã o anexaţi la cerere) 6. Autoritãţile publice care au fost sesizate anterior: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 7. Rãspunsul primit şi motivele pentru care vã consideraţi în continuare nedreptãţit: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 8. În dovedirea celor afirmate depun urmãtoarele acte (în copie, nu în original): ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 9. Menţiunea obligatorie dacã cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instanţe judecãtoreşti sau dacã a format obiectul unei judecãţi: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 10. Doresc ca toate informaţiile şi rezultatele acestei cereri sã rãmânã confidenţiale: DA NU 11. Petiţia este depusã [] personal [] prin mandatar Data .......... Semnãtura ............ ANEXA 3 AVOCATUL POPORULUI Dispecerat FIŞĂ Numele şi prenumele (cu majuscule) ......, domiciliat în (reşedinţa ori altã adresã unde poate fi gãsit) ......, str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., telefon ........................ Data la care persoana a luat cunoştinţã despre pretinsa încãlcare a drepturilor sau a libertãţilor sale: .................................. Drepturile şi libertãţile pretins încãlcate: .......................... ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Autoritatea administrativã sau funcţionarul public care a încãlcat dreptul ori libertatea reclamantului sau a altei persoane: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Descrierea succintã a faptelor invocate, prin care s-au încãlcat drepturile ori libertãţile invocate: .................... ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Autoritãţile publice care au fost sesizate anterior: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Rãspunsul primit şi motivele pentru care petiţionarul se considerã nedreptãţit: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... În dovedirea celor afirmate au fost invocate urmãtoarele acte: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Cazul respectiv face sau a fãcut obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instanţe judecãtoreşti sau al unei anchete penale: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... Soluţia recomandatã: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... A consemnat: ............................... (numele şi prenumele) (expert) Data ............................ __________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Modificati articolul 7 din prezentul regulament.