Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 septembrie 2024  privind organizarea şi atribuţiile comisiilor medicale regionale de contestaţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 16 septembrie 2024 privind organizarea şi atribuţiile comisiilor medicale regionale de contestaţii

EMITENT: Casa Naţională de Pensii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 995 din 4 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.588 din 16 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 995 din 4 octombrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Comisiile medicale regionale de contestaţii, aflate în subordinea Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă (INEMRCM), îşi desfăşoară activitatea în cadrul caselor teritoriale de pensii din judeţele: Iaşi, Timiş, Cluj, Braşov, Galaţi şi Dolj, iar în municipiul Bucureşti în cadrul INEMRCM.
    (2) Comisiile medicale regionale de contestaţii, denumite în continuare comisii, au ca atribuţii principale examinarea şi soluţionarea contestaţiilor înregistrate la nivelul cabinetelor de expertiză medicală a capacităţii de muncă împotriva deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă emise de către medicii experţi ai asigurărilor sociale, după cum urmează:
    a) Comisia medicală regională de contestaţii Iaşi soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Iaşi, Botoşani, Neamţ, Suceava, Bacău şi Vaslui;
    b) Comisia medicală regională de contestaţii Timiş soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara;
    c) Comisia medicală regională de contestaţii Cluj soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Cluj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj;
    d) Comisia medicală regională de contestaţii Braşov soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Braşov, Mureş, Alba, Sibiu, Harghita, Covasna şi Dâmboviţa;
    e) Comisia medicală regională de contestaţii Galaţi soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Galaţi, Tulcea, Vrancea, Brăila, Buzău şi Ialomiţa;
    f) Comisia medicală regională de contestaţii Dolj soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Dolj, Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Argeş şi Olt;
    g) Comisia medicală regională de contestaţii Bucureşti soluţionează contestaţiile înregistrate la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă din următoarele case teritoriale de pensii: Bucureşti, Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman şi Prahova.

    (3) Activitatea comisiilor prevăzută la alin. (1) se desfăşoară în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.

    ART. 2
    (1) Comisiile sunt compuse din 7 membri, dintre care un preşedinte, un preşedinte supleant, care poate avea şi calitatea de membru, 5 membri şi un secretar, numiţi prin decizie a directorului general al INEMRCM.
    (2) Şedinţele comisiilor se desfăşoară în prezenţa preşedintelui sau a preşedintelui supleant, după caz, a minimum 2 membri şi a secretarului.
    (3) Pot fi membri ai comisiilor medici specializaţi în expertiza medicală a capacităţii de muncă din subordinea şi din cadrul INEMRCM.
    (4) La soluţionarea contestaţiei, medicul expert al asigurărilor sociale care a emis decizia medicală asupra capacităţii de muncă contestată nu poate face parte din comisie.
    (5) Secretarul comisiilor nu are drept de vot.

    ART. 3
    Preşedintele comisiei îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:
    a) analizează dosarele medicale ale contestatarilor deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă, anterior stabilirii şedinţei comisiei;
    b) stabileşte componenţa comisiilor pentru fiecare şedinţă în parte, în raport cu prevederile de la lit. a);
    c) dispune convocarea şedinţelor, prin secretarul comisiei;
    d) organizează şi conduce şedinţele comisiei.


    ART. 4
    Membrii comisiei îndeplinesc, în principal, următoarele atribuţii:
    a) analizează dosarele medicale în vederea soluţionării contestaţiilor depuse împotriva deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale;
    b) examinează contestatarul, după caz, în vederea soluţionării contestaţiilor depuse împotriva deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale;
    c) completează, parafează şi semnează concluziile expertizei medicale;
    d) parafează şi semnează deciziile medicale asupra capacităţii de muncă emise;
    e) semnează procesul-verbal de şedinţă emis de secretarul comisiei.


    ART. 5
    (1) În activitatea lor, comisiile beneficiază de suportul tehnic şi logistic al unui secretariat din cadrul cabinetelor de expertiză medicală a capacităţii de muncă din subordinea INEMRCM.
    (2) Secretariatul prevăzut la alin. (1) are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură primirea şi înregistrarea contestaţiilor şi a dosarelor medicale înaintate comisiilor de către cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă;
    b) prezintă contestaţiile şi dosarele medicale comisiilor şi întocmeşte documentaţia recomandată de acestea;
    c) asigură programarea şi convocarea contestatarului pentru examinare, după caz;
    d) asigură comunicarea în termen a deciziilor comisiilor către părţile interesate şi restituirea dosarelor medicale la cabinetele de expertiză medicală a capacităţii de muncă.

    (3) Secretariatul prevăzut la alin. (1) poate fi constituit din asistenţi medicali/sociali şi/sau referenţi/referenţi de specialitate.

    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor lor, comisiile pot colabora cu unităţi sanitare, precum şi cu alte instituţii publice.
    (2) Structurile funcţionale din cadrul INEMRCM, precum şi din cadrul caselor teritoriale de pensii au obligaţia să pună la dispoziţia comisiilor, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionării în termen legal a contestaţiilor.

    ART. 7
    (1) Comisiile analizează documentaţia medicală care a stat la baza deciziilor medicale emise de medicii experţi ai asigurărilor sociale în condiţiile Legii nr. 360/2023 privind sistemul de pensii publice şi contestate în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit legii.
    (2) Pentru soluţionarea contestaţiilor, comisiile convoacă contestatarul pentru examinare, după caz, şi pot solicita completarea documentaţiei cu investigaţii suplimentare, examinări de specialitate sau efectuarea de anchete sociale, după caz, acolo unde constată că medicul expert al asigurărilor sociale emitent al deciziei contestate nu a investigat suficient cazul.

    ART. 8
    (1) Contestaţia împotriva deciziei medicale asupra capacităţii de muncă se depune la cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent.
    (2) Cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent are obligaţia înregistrării contestaţiei în Registrul special de evidenţă a contestaţiilor depuse împotriva deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă.

    ART. 9
    Deciziile medicale asupra capacităţii de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale se comunică după cum urmează:
    a) prin prezentarea persoanei la sediul cabinetului de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent şi primirea deciziei medicale de către aceasta sub semnătură, data comunicării fiind data primirii sub semnătură a deciziei medicale asupra capacităţii de muncă;
    b) prin poştă, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data comunicării fiind data primirii sub semnătură a deciziei medicale asupra capacităţii de muncă.


    ART. 10
    (1) Contestaţia se consideră depusă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) şi în situaţia în care este depusă eronat la un alt cabinet de expertiză medicală a capacităţii de muncă decât cel emitent sau la INEMRCM.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă care a înregistrat contestaţia sau INEMRCM o va comunica, în cel mult 3 zile de la înregistrare, cabinetului emitent, care va transmite contestaţia, împreună cu dosarul medical al contestatarului, la comisia competentă, conform prevederilor prezentului regulament.
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), termenul de soluţionare a contestaţiei se calculează de la data înregistrării acesteia la cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent al deciziei contestate.

    ART. 11
    Cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent al deciziei medicale asupra capacităţii de muncă are obligaţia înaintării contestaţiei la comisie, în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrare, împreună cu următoarele documente:
    a) dosarul medical;
    b) dovada datei de comunicare a deciziei medicale contestate;
    c) adresa de înaintare a dosarului medical.


    ART. 12
    (1) Comisiile soluţionează, în termenul prevăzut la art. 64 alin. (9) din Legea nr. 360/2023, contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul medical şi a examinării clinice a contestatarului, după caz.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisiile verifică sub toate aspectele deciziile medicale asupra capacităţii de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale, contestate de către titular, şi urmăresc aplicarea unitară a criteriilor medicale de diagnostic clinic, diagnostic funcţional şi de evaluare a capacităţii de muncă pe baza cărora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate şi a legislaţiei referitoare la expertizarea medicală a capacităţii de muncă.

    ART. 13
    După fiecare soluţionare a contestaţiilor, comisiile emit o nouă decizie medicală asupra capacităţii de muncă, prin care se stabileşte păstrarea concluziilor deciziilor contestate emise de medicul expert al asigurărilor sociale sau, după caz, înlocuirea concluziilor deciziilor contestate emise de medicul expert al asigurărilor sociale.

    ART. 14
    (1) În activitatea lor, membrii comisiilor au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestă deciziile medicale asupra capacităţii de muncă, de a nu se lăsa influenţaţi în exprimarea liberă a votului în cadrul comisiilor şi de a respecta principiile eticii şi deontologiei profesionale.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor medicale asupra capacităţii de muncă, membrii comisiilor sunt independenţi în exprimarea votului lor.

    ART. 15
    (1) Comisiile se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiilor, prin secretarul de şedinţă.
    (2) Şedinţele se desfăşoară în prezenţa tuturor membrilor conform art. 2 alin. (2), iar în urma acestora, comisiile emit decizii medicale asupra capacităţii de muncă cu majoritatea voturilor, în toate cazurile supuse dezbaterilor.
    (3) Acel membru al comisiilor care a avut o opinie medicală diferită faţă de opinia care a întrunit majoritatea de voturi este obligat să o motiveze. El îşi va exprima opinia printr-o motivare separată în cadrul raportului privind concluziile medicale la soluţionarea contestaţiei deciziei medicale asupra capacităţii de muncă.
    (4) Deciziile se redactează în 4 exemplare, dintre care un exemplar se comunică contestatarului, împreună cu programul recuperator, acolo unde este cazul, două exemplare rămân în dosarul medical şi unul se păstrează şi se arhivează prin grija secretariatului prevăzut la art. 5.
    (5) În cadrul şedinţelor votul este deschis, atât preşedintele, cât şi membrii având un vot cu aceeaşi putere de decizie.
    (6) Şedinţele comisiilor nu sunt publice, ele se desfăşoară în prezenţa membrilor comisiei, a secretarului de caz şi a contestatarului, după caz.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016