Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 iunie 2021  de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru protecţie civilă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 16 iunie 2021 de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru protecţie civilă

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 641 din 30 iunie 2021
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 93 din 16 iunie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 641 din 30 iunie 2021.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Direcţia Generală pentru protecţie civilă, denumită în continuare direcţia generală, este unitatea centrală de specialitate a Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare minister sau MAI, fără personalitate juridică, cu competenţă de coordonare la nivel naţional a activităţilor de protecţie civilă specifice Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, în concordanţă cu rolul şi locul acestuia în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă.
    (2) Direcţia generală este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Direcţia generală face parte din structura aparatului central al ministerului, fiind parte componentă a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Departament, şi se află în subordinea directă a secretarului de stat, şef al Departamentului.

    ART. 2
    (1) Misiunea direcţiei generale, potrivit legii şi prezentului regulament, este de a asigura coordonarea în sistem integrat a activităţilor de protecţie civilă.
    (2) Activităţile prevăzute la alin. (1) se realizează prin personal desemnat şi se desfăşoară în colaborare, pe probleme de interes comun, potrivit actelor normative în vigoare, cu structurile componente, respectiv structurile aflate în coordonarea sau coordonarea operaţională a Departamentului, celelalte structuri ale ministerului, precum şi alte autorităţi ale administraţiei publice, respectiv reprezentanţi ai societăţii civile, sub coordonarea secretarului de stat, şef al Departamentului.
    (3) În cadrul direcţiei generale îşi desfăşoară activitatea funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special - poliţişti, cadre militare şi personal contractual, cărora li se aplică legislaţia specifică fiecărei categorii de personal.

    CAP. II
    Organizarea direcţiei generale
    ART. 3
    (1) Direcţia generală are în structura organizatorică următoarele componente:
    a) conducerea direcţiei generale;
    b) Serviciul planificare operaţională integrată:
    b1) Biroul operaţii integrate şi capabilităţi protecţie civilă;
    b2) Compartimentul analiză operaţională;
    b3) Compartimentul management exerciţii şi lecţii învăţate;
    b4) Compartimentul operaţiuni aeronavale;
    b5) Compartimentul salvamont, salvaspeo şi căutare canină;

    c) Serviciul coordonare şi implementare cerinţe de rezilienţă:
    c1) Compartimentul rezilienţă autorităţi şi implementare cerinţe;
    c2) Compartimentul pentru relaţia cu societatea civilă;

    d) Serviciul coordonare formare profesională în protecţie civilă:
    d1) Compartimentul instituţii de învăţământ;
    d2) Compartimentul formare personal propriu şi structuri în coordonare;

    e) Serviciul politici UE-NATO şi parteneriate strategice în domeniul protecţiei civile;
    f) Biroul planificarea continuităţii operaţiilor;
    g) Biroul analiză şi dezvoltare strategică în domeniul protecţiei civile.

    (2) Organigrama direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 1.
    (3) Diagrama principalelor relaţii ale direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 2.

    CAP. III
    Domeniile de competenţă, obiectivele şi atribuţiile principale ale direcţiei generale
    ART. 4
    Direcţia generală asigură la nivelul Departamentului coordonarea îndeplinirii obligaţiilor ce revin autorităţilor în domeniul protecţiei civile, în scopul prevenirii şi reducerii riscurilor de producere a dezastrelor, îmbunătăţirii rezilienţei comunităţilor, protejării populaţiei, bunurilor şi mediului împotriva efectelor negative ale situaţiilor de urgenţă, conflictelor armate şi înlăturării operative a urmărilor acestora şi asigurării condiţiilor necesare supravieţuirii persoanelor afectate.

    ART. 5
    (1) Direcţia generală coordonează, îndrumă, pe domeniul protecţiei civile, activitatea structurilor de profil din unităţile, instituţiile şi structurile aflate în coordonarea sau coordonarea operaţională a Departamentului şi, după caz, execută controlul operaţional pe linie de specialitate.
    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, direcţia generală are competenţă la nivel naţional.

    ART. 6
    Direcţia generală are competenţe de coordonare în domeniile:
    a) realizării stării de operativitate şi a capacităţii de intervenţie a serviciilor pentru situaţii de urgenţă şi a celorlalte organisme specializate cu atribuţii în domeniul protecţiei civile;
    b) răspunsului integrat la nivel naţional pentru reducerea pierderilor de vieţi omeneşti, limitarea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale şi a celorlalte situaţii de protecţie civilă;
    c) asigurării condiţiilor de rezilienţă a comunităţilor în situaţii de protecţie civilă, la nivel strategic;
    d) politicilor de prevenire şi gestionare a riscurilor asociate domeniului protecţie civilă;
    e) activităţilor metodologice de formare profesională şi educaţie continuă în domeniul protecţiei civile, în colaborare cu celelalte instituţii sau structuri cu atribuţii în domeniu;
    f) misiunilor internaţionale specifice protecţiei civile;
    g) acordării şi/sau primirii asistenţei internaţionale în cazul situaţiilor de urgenţă de amploare;
    h) planificării continuităţii operaţiilor la nivelul structurilor aflate în coordonarea sau coordonarea operaţională a Departamentului;
    i) elaborării, implementării, monitorizării şi evaluării Strategiei naţionale de dezvoltare a Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă (SNMSU).


    ART. 7
    (1) Obiectivele direcţiei generale sunt:
    a) eficientizarea coordonării în sistem integrat la nivel naţional a gestionării situaţiilor de protecţie civilă;
    b) dezvoltarea permanentă a mecanismelor de creare a condiţiilor de creştere a rezilienţei în rândul instituţiilor publice şi societăţii civile;
    c) eficientizarea pregătirii în domeniul protecţiei civile;
    d) eficientizarea îndeplinirii sarcinilor ce revin Departamentului şi structurilor aflate în coordonare/coordonare operaţională, în conformitate cu obiectivele generale şi specifice politicii externe a României;
    e) coordonarea implementării strategiilor privind continuitatea operaţiilor la nivelul structurilor aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului;
    f) îmbunătăţirea implementării strategiilor de prevenire şi reducere a riscurilor la dezastre.

    (2) Direcţia generală are următoarele atribuţii principale:
    a) analizează, evaluează şi propune spre avizare strategiile şi metodologiile specifice domeniului protecţiei civile;
    b) participă, împreună cu Direcţia generală management operaţional, la procesul de planificare şi executare integrată a misiunilor din domeniul de competenţă;
    c) analizează şi face propuneri de îmbunătăţire a modului de organizare şi asigurare a stării de operativitate şi a capacităţii de intervenţie optimă a structurilor aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului, precum şi a celorlalte/celorlalţi autorităţi/instituţii/operatori economici/ organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniu;
    d) propune şefului Departamentului măsuri şi acţiuni specifice privind realizarea managementului integrat al situaţiilor de urgenţă de amploare/de protecţie civilă;
    e) analizează şi înaintează spre avizare concepţiile naţionale de răspuns şi regulamentele privind gestionarea situaţiilor de urgenţă stabilite prin legislaţia specifică managementului tipurilor de risc şi face propuneri de actualizare a acestora, ori de câte ori este nevoie;
    f) monitorizează implementarea cerinţelor NATO de rezilienţă şi face propuneri potrivit domeniului de competenţă;
    g) elaborează şi monitorizează implementarea Strategiei de dezvoltare a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă;
    h) coordonează procesul de elaborare la nivelul Departamentului a strategiei naţionale de dezvoltare a Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă;
    i) colaborează cu structurile specializate din ministere, agenţiile şi reprezentanţii societăţii civile cu atribuţii în domeniu, la elaborarea proiectelor ce privesc reglementarea în domeniul protecţiei civile;
    j) coordonează activităţile de elaborare şi punere în aplicare a procedurilor de activare a Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei (CNCCI);
    k) urmăreşte implementarea măsurilor stabilite în cadrul Platformei naţionale pentru reducerea riscului la dezastre în vederea creşterii capacităţii de gestionare a riscurilor de către autorităţile administraţiei publice prin susţinerea colaborării interinstituţionale şi a implicării tuturor factorilor interesaţi;
    l) participă la procesul de realizare a unei abordări integrate, la nivel naţional, a managementului riscurilor, în vederea eficientizării eforturilor de reducere a riscului de dezastre;
    m) coordonează procesul de planificare, organizare, desfăşurare şi evaluare a pregătirii prin exerciţii specifice domeniului de competenţă la nivel naţional şi internaţional;
    n) asigură coordonarea, îndrumarea şi evaluarea aplicării unitare a prevederilor legislative şi metodologiilor referitoare la pregătirea profesională şi formarea personalului din structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului, în colaborare cu celelalte instituţii sau structuri cu atribuţii în domeniu;
    o) coordonează, în colaborare cu Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, acţiunile de dezvoltare strategică a cooperării în cadrul UE, NATO, ONU, la nivel regional şi bilateral, în domeniul protecţiei civile;
    p) asigură mecanismele de coordonare în relaţia cu UE, NATO şi alte organisme internaţionale, pentru activităţile de acordare şi primire a asistenţei internaţionale, în cazul situaţiilor de urgenţă de amploare;
    q) asigură coordonarea procesului de dezvoltare a strategiilor privind continuitatea operaţiilor;
    r) desfăşoară activităţi specifice pe linia managementului stărilor excepţionale.


    ART. 8
    Activitatea pe linia secretariat şi protecţia informaţiilor clasificate/componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (CSTIC), precum şi aplicarea unitară a reglementărilor privind circuitul documentelor, respectiv securitatea şi sănătatea în muncă, sunt asigurate de către Direcţia suport decizional din cadrul Departamentului, cu suportul personalului direcţiei generale.

    CAP. IV
    Conducerea direcţiei generale
    ART. 9
    (1) Conducerea direcţiei generale este asigurată de şeful direcţiei generale.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale şeful direcţiei generale este ajutat de locţiitorul şefului direcţiei generale.
    (3) Şeful direcţiei generale se află în subordinea nemijlocită a secretarului de stat, şef al Departamentului, este subordonat direct ministrului afacerilor interne şi răspunde de întreaga activitate a direcţiei generale.
    (4) Locţiitorul şefului direcţiei generale se află în subordinea nemijlocită a şefului direcţiei generale şi în subordinea directă a secretarului de stat, şef al Departamentului.

    ART. 10
    (1) Şeful direcţiei generale conduce întreaga activitate a direcţiei generale şi o reprezintă în relaţiile cu celelalte instituţii şi structuri ale ministerului, precum şi cu structurile similare din cadrul instituţiilor şi organismelor din afara ministerului.
    (2) Şeful direcţiei generale numeşte personalul pe funcţiile prevăzute în statul de organizare al direcţiei generale, conform normelor de competenţă stabilite în condiţiile legii.
    (3) Atribuţiile şefului direcţiei generale sunt stipulate în fişa postului.
    (4) Şeful direcţiei generale poate delega, prin dispoziţie, în condiţiile legii, atribuţii din competenţa sa locţiitorului şefului direcţiei generale sau altor persoane din subordine.
    (5) Relaţiile de coordonare, cooperare, colaborare şi relaţionare între structurile direcţiei generale, precum şi modul de preluare, circuitul şi responsabilitatea în procesarea informaţiilor primite sau generate la nivelul direcţiei generale se stabilesc prin dispoziţie a şefului direcţiei generale.

    ART. 11
    În baza şi executarea actelor normative de nivel superior, a ordinelor şi/sau instrucţiunilor ministrului afacerilor interne şi a dispoziţiilor secretarului de stat, şef al Departamentului, şeful direcţiei generale emite dispoziţii, care sunt obligatorii pentru personalul din subordine, precum şi în domeniul protecţiei civile.

    ART. 12
    (1) Locţiitorul şefului direcţiei generale răspunde în condiţiile legii, potrivit fişei postului, de activitatea structurilor direcţiei generale care îi sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare, precum şi de îndeplinirea atribuţiilor sau sarcinilor care îi sunt dispuse ori delegate de către şeful direcţiei generale ori de către secretarul de stat, şef al Departamentului.
    (2) În absenţa şefului direcţiei generale, conducerea direcţiei generale se exercită de către locţiitorul şefului direcţiei generale sau de altă persoană desemnată de şeful direcţiei generale în acest scop.

    ART. 13
    (1) Atribuţiile generale şi specifice ale personalului din cadrul serviciilor/birourilor/compartimentelor aflate în structura direcţiei generale sunt cele prevăzute în prezentul regulament, precum şi în fişele posturilor, care se elaborează conform statutului propriu al fiecărei categorii de personal.
    (2) Conducerea direcţiei generale şi, după caz, şefii de servicii, respectiv şefii de birouri, analizează, în cadrul şedinţelor de conducere, stadiul şi modul de îndeplinire a atribuţiilor şi sarcinilor, a obiectivelor şi activităţilor prevăzute în planurile de muncă, stabilind măsurile necesare pentru îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei activităţii direcţiei generale.

    CAP. V
    Atribuţiile serviciilor, birourilor şi compartimentelor direcţiei generale
    ART. 14
    (1) Serviciul planificare operaţională integrată este structura de specialitate care coordonează procesul de realizare a stării de operativitate şi a capacităţii de intervenţie a structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului şi asigură procesul de planificare strategică, integrată şi operaţională pe linie de protecţie civilă.
    (2) Structurile din componenţa Serviciului planificare operaţională integrată sunt: Biroul operaţii integrate şi capabilităţi protecţie civilă, Compartimentul analiză operaţională, Compartimentul management exerciţii şi lecţii învăţate, Compartimentul operaţiuni aeronavale şi Compartimentul salvamont, salvaspeo şi căutare canină.
    (3) Biroul operaţii integrate şi capabilităţi de protecţie civilă îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) participă la elaborarea/actualizarea cadrului legal de nivel strategic privind pregătirea şi desfăşurarea acţiunilor de răspuns în situaţiile de protecţie civilă;
    b) organizează şi participă la procesul de planificare şi executare integrată a misiunilor din domeniul de competenţă şi cooperează cu structurile de specialitate din cadrul Direcţiei generale management operaţional în vederea realizării documentelor specifice integrate la nivelul ministerului;
    c) coordonează procesul de elaborare/actualizare şi avizare a procedurilor ce reglementează modul de organizare/ activare/completare a CNCCI;
    d) coordonează procesul de activare şi funcţionare a CNCCI, atunci când situaţia o impune;
    e) participă la fundamentarea deciziei pentru realizarea managementului integrat în cazul situaţiilor de protecţie civilă;
    f) centralizează şi urmăreşte permanent situaţia capabilităţilor din domeniul de competenţă la nivel naţional din structurile aflate în coordonare/coordonare operaţională şi ale autorităţilor responsabile care îndeplinesc funcţii de sprijin;
    g) propune constituirea şi coordonează, împreună cu celelalte structuri din cadrul Departamentului, procesul de dezvoltare a modulelor specializate de protecţie civilă care pot fi certificate şi incluse în registrele de capabilităţi de la nivelul organizaţiilor internaţionale;
    h) monitorizează şi evaluează starea de operativitate a modulelor specializate de protecţie civilă certificate şi înregistrate în registrele de capabilităţi de la nivelul organizaţiilor internaţionale, inclusiv cele aflate în proces de certificare;
    i) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    j) asigură completarea cu personal de specialitate a CNCCI atunci când situaţia o impune;
    k) urmăreşte, la nivelul structurilor aflate în coordonare, punerea în aplicare a ordinelor şi dispoziţiilor, pe linie operativă, aprobate de şefului Departamentului/conducerii ministerului;
    l) participă în cadrul grupurilor de lucru constituite prin ordine/dispoziţii pentru planificarea, pregătirea şi organizarea exerciţiilor naţionale şi internaţionale specifice domeniului de competenţă;
    m) participă la elaborarea proiectelor de acte normative de nivel superior sau a celor subsecvente cu incidenţă în domeniul operativ specific structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    n) întocmeşte şi pune în aplicare Planul realizării capacităţii operaţionale al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă;
    o) asigură participarea cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte;
    p) asigură, la nevoie, personal pentru grupurile de lucru constituite pentru elaborarea şi implementarea reglementărilor NATO şi UE;
    q) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    r) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    s) efectuează, la ordin, controale şi verificări pe linie de specialitate la structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului.

    (4) Compartimentul analiză operaţională îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) analizează şi evaluează acţiunile de intervenţie de amploare şi propune măsuri specifice în consecinţă;
    b) coordonează planificarea, organizarea şi desfăşurarea analizelor operaţionale specifice tipurilor de risc şi urmăreşte modul de implementare a măsurii dispuse, potrivit legii;
    c) analizează periodic, împreună cu structurile aflate în coordonare, situaţia managementului resurselor umane la nivelul structurilor aflate în coordonare/coordonare operaţională şi formulează propuneri pentru strategia de dezvoltare a resurselor umane;
    d) pune la dispoziţie date, informaţii şi situaţii specifice necesare evaluării activităţii Departamentului;
    e) participă în cadrul grupurilor de lucru constituite prin ordine/dispoziţii pentru planificarea, pregătirea şi organizarea exerciţiilor naţionale şi internaţionale specifice domeniului de competenţă;
    f) elaborează şi valorifică sinteze şi informări cu principalele activităţi ale direcţiei generale;
    g) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    h) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    i) efectuează, la ordin, controale şi verificări potrivit domeniului de competenţă la structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    j) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    k) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    l) asigură participarea cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte.

    (5) Compartimentul management exerciţii şi lecţii învăţate îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) participă la procesul de planificare, organizare, desfăşurare şi evaluare, în colaborare cu alte structuri de specialitate din minister, a exerciţiilor naţionale sau internaţionale pe domeniul de competenţă al Departamentului;
    b) monitorizează şi gestionează evidenţele exerciţiilor naţionale şi internaţionale planificate, în care sunt angrenate structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    c) contribuie la elaborarea documentelor de evaluare în urma desfăşurării exerciţiilor naţionale şi internaţionale, face propuneri de îmbunătăţire a deficienţelor constatate şi urmăreşte îndeplinirea acestora;
    d) coordonează activităţile asociate domeniului lecţii învăţate în urma activităţilor de pregătire şi intervenţie în situaţii de urgenţă, precum şi introducerea elementelor specifice în aplicaţia informatică specifică a ministerului, conform prevederilor Metodologiei valorificării rezultatelor activităţilor operaţionale desfăşurate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, aprobată prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 91/2017;
    e) monitorizează şi valorifică „Baza documentară de lecţii învăţate a MAI“, în conformitate cu metodologia prevăzută la lit. d);
    f) participă la elaborarea proiectelor de acte normative cu incidenţă în domeniul exerciţiilor naţionale sau internaţionale pe domeniul de competenţă al Departamentului;
    g) urmăreşte, pe domeniul specific de activitate, modul de executare a ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului şi ale şefului Departamentului;
    h) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    i) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    j) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    k) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea măsurilor de implementare a legislaţiei cu incidenţă în domeniul specific la structurile aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului;
    l) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    m) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte.

    (6) Compartimentul operaţiuni aeronavale îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) participă la elaborarea planurilor generale de acţiune/măsuri la care sunt angrenate capabilităţi specifice (aeronavale);
    b) participă la elaborarea planurilor şi documentelor operative pentru conducerea/coordonarea acţiunilor de intervenţie care cuprind capabilităţi specifice (aeronavale);
    c) participă la elaborarea şi actualizarea strategiilor naţionale specifice domeniilor aeronautic şi naval;
    d) asigură, la ordin, reprezentarea Departamentului în grupurile de lucru constituite pentru elaborarea reglementărilor aeronautice în concordanţă cu legislaţia naţională, cu standardele şi practicile recomandate de organismele internaţionale de aviaţie şi regulamentele specifice militare şi civile;
    e) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    f) desfăşoară activităţi aeronautice militare în conformitate cu specializările, calificările, autorizările şi titlul de clasificare/specializare deţinute, în condiţiile legii;
    g) constituie şi asigură permanent evidenţa capabilităţilor de intervenţie din domeniul aeronaval şi evidenţa infrastructurii specifice acestui domeniu;
    h) participă în cadrul grupurilor de lucru constituite prin ordine/dispoziţii pentru planificarea, pregătirea şi organizarea exerciţiilor naţionale şi internaţionale specifice domeniului de competenţă;
    i) asigură asistenţa tehnică de specialitate necesară elaborării proiectelor de acte normative cu incidenţă pe domeniul operativ specific structurilor aflate în coordonarea Departamentului;
    j) asigură, la nevoie, asistenţă tehnică de specialitate pentru evenimentele în care au fost implicate capabilităţi aeronavale din dotarea structurilor coordonate de Departament;
    k) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte, în domeniul aeronaval;
    l) asigură asistenţă tehnică de specialitate pentru misiunile specifice din competenţă pe domeniul aeronaval;
    m) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii din domeniul de competenţă;
    n) acordă sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate pentru activitatea de formare din domeniul aeronaval;
    o) urmăreşte, pe domeniul specific de activitate, modul de executare a ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului şi a şefului Departamentului;
    p) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    q) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea măsurilor de implementare a legislaţiei cu incidenţă în domeniul specific la structurile aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului;
    r) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    s) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii.

    (7) Compartimentul salvamont, salvaspeo şi căutare canină îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) contribuie, alături de celelalte structuri din cadrul direcţiei generale, la elaborarea de proceduri operaţionale comune în domeniul coordonării operaţionale şi metodologice, precum şi al evaluării formării profesionale;
    b) participă la procesul de planificare, organizare, desfăşurare şi evaluare a exerciţiilor la nivel naţional, regional sau transfrontalier în domeniul intervenţiilor de salvare montană, în mediul subteran speologic şi căutare-salvare canină;
    c) contribuie la desfăşurarea activităţii de formare profesională şi de educaţie continuă în domeniul intervenţiilor de salvare montană şi în mediul subteran speologic, precum şi a activităţilor de căutare-salvare canină în domeniul situaţiilor de urgenţă, în colaborare cu structurile specializate cu atribuţii în domeniu;
    d) contribuie la elaborarea/actualizarea concepţiei generale, principiilor şi normelor metodologice privind pregătirea şi desfăşurarea acţiunilor de răspuns specifice domeniului de competenţă;
    e) participă la elaborarea planurilor generale de acţiune/măsuri la care sunt angrenate capabilităţi specifice (salvare montană/speologică şi căutare-salvare canină);
    f) participă la elaborarea planurilor şi documentelor operative pentru conducerea/coordonarea acţiunilor de intervenţie care cuprind capabilităţi specifice (salvare montană, speologică şi căutare-salvare canină);
    g) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    h) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul specific;
    i) constituie şi asigură permanent evidenţa capabilităţilor de intervenţie din domeniul salvare montană, speologică şi căutare-salvare canină;
    j) asigură, la ordin, personalul de specialitate pentru reprezentarea Departamentului în comisiile pentru acreditarea Serviciilor publice salvamont şi certificarea formaţiilor de salvare montană;
    k) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte;
    l) urmăreşte, pe domeniul specific de activitate, modul de executare a ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului şi ale şefului Departamentului;
    m) acordă sprijin structurilor de specialitate din cadrul Departamentului privind comunicarea publică pentru evenimentele specifice zonelor montane şi mediului speleal;
    n) soluţionează sau acordă, după caz, sprijin de specialitate structurilor responsabile pentru soluţionarea petiţiilor/cererilor formulate în baza prevederilor legale, după caz, care vizează aspecte din domeniile de competenţă salvare montană, salvaspeo sau căutare-salvare canină;
    o) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    p) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    q) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea măsurilor de implementare a legislaţiei cu incidenţă în domeniul specific la structurile aflate în coordonarea operaţională a Departamentului.


    ART. 15
    (1) Serviciul coordonare şi implementare cerinţe de rezilienţă asigură coordonarea procesului de organizare, planificare şi implementare, la nivelul Departamentului şi al structurilor aflate în coordonare/coordonare operaţională, a cerinţelor NATO în domeniul rezilienţei, precum şi mecanismele conceptuale pentru întărirea rezilienţei societăţii civile.
    (2) Structurile din componenţa Serviciului coordonare şi implementare cerinţe de rezilienţă sunt: Compartimentul rezilienţă autorităţi şi implementare cerinţe şi Compartimentul pentru relaţia cu societatea civilă.
    (3) Compartimentul rezilienţă autorităţi şi implementare cerinţe îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) organizează şi participă, la nivel de experţi, la şedinţele de lucru ale Grupului interinstituţional strategic privind prezenţa aliată înaintată în România (GISIR);
    b) propune, ori de câte ori este nevoie, întrunirea GISIR de nivel acţional sau, după caz, întruniri separate ale grupurilor de lucru aferente cerinţelor de rezilienţă;
    c) analizează şi face propuneri privind modul de transpunere a cerinţelor NATO în domeniul rezilienţei la nivelul autorităţilor publice;
    d) primeşte, diseminează şi asigură integrarea răspunsului la solicitările pe linia cerinţelor NATO în domeniul rezilienţei;
    e) participă la elaborarea, actualizarea şi monitorizarea modului de implementare a documentelor operative/ reglementărilor de nivel strategic asociate cerinţelor NATO în domeniul rezilienţei;
    f) face propuneri de actualizare, completare şi/sau modificare a cadrului legal necesar asigurării implementării cerinţelor de rezilienţă;
    g) participă la elaborarea şi actualizarea concepţiilor naţionale de răspuns şi regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţă pe tipuri de risc;
    h) propune şi participă împreună cu structurile de specialitate cu atribuţii în domeniul protecţiei civile la elaborarea de norme, cu aplicabilitate la nivel naţional, privind stocurile de răspuns la dezastre, precum şi pentru nevoile de bază ale populaţiei afectate în urma manifestării unor situaţii de protecţie civilă;
    i) colaborează cu Direcţia generală management operaţional, la solicitare, în vederea asigurării contribuţiei instituţionale în domeniul rezilienţei;
    j) analizează şi evaluează capacitatea autorităţilor publice de a asigura răspunsul în situaţii de protecţie civilă şi sprijină demersurile acestora de îmbunătăţire a rezilienţei;
    k) analizează şi evaluează periodic viabilitatea planurilor de evacuare în situaţii de protecţie civilă şi modul de punere în aplicare a acestora la nivelul central, în cooperare cu celelalte structuri cu atribuţii în domeniu din cadrul Departamentului şi structurile din coordonare;
    l) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    m) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    n) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea măsurilor de implementare a legislaţiei cu incidenţă în domeniul specific la structurile aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului;
    o) participă, prin personalul desemnat şi în limitele mandatelor acordate de şeful direcţiei generale/Departamentului la activităţi internaţionale organizate de instituţii şi organizaţii similare în domeniul rezilienţei;
    p) promovează programe de pregătire a personalului autorităţilor publice prin diverse mijloace şi participă la întocmirea de materiale documentare care să vină în sprijinul desfăşurării activităţilor specifice de creştere a rezilienţei;
    q) întocmeşte şi prezintă periodic rapoarte, sinteze şi analize cu privire la stadiul implementării cerinţelor de rezilienţă la nivelul autorităţilor publice;
    r) valorifică baza de date şi face propuneri privind experţii naţionali şi modulele/echipele specializate de protecţie civilă care pot fi puse la dispoziţia NATO/UE/ONU pentru executarea de misiuni internaţionale în domeniul protecţiei civile;
    s) participă la elaborarea, îmbunătăţirea cadrului de reglementare de nivel naţional şi asigură monitorizarea modului de implementare la nivelul autorităţilor responsabile a măsurilor necesare adăpostirii temporare şi acoperirii nevoilor de subzistenţă ale sinistraţilor în cazul producerii unor situaţii de urgenţă de amploare şi intensitate deosebită;
    t) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte, pe domeniul de competenţă;
    u) acordă asistenţă tehnică de specialitate privind aplicarea legislaţiei specifice;
    v) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    w) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă.

    (4) Compartimentul relaţia cu societatea civilă îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) asigură sprijin de specialitate agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul protecţiei civile, în vederea implementării cerinţelor de rezilienţă;
    b) monitorizează implementarea prevederilor protocoalelor de colaborare cu organisme şi organizaţii neguvernamentale care desfăşoară activităţi specifice în domeniul protecţiei civile;
    c) propune şi/sau urmăreşte implementarea, după caz, a măsurilor cuprinse în documentele subsecvente de nivel naţional rezultate în urma protocoalelor încheiate;
    d) identifică organisme şi organizaţii neguvernamentale care pot sprijini Departamentul în domeniul de competenţă şi face propuneri de colaborare cu acestea;
    e) participă la elaborarea, actualizarea şi monitorizarea implementării reglementărilor specifice managementului tipurilor de risc de la nivel naţional, în domeniul de competenţă specific;
    f) planifică, organizează şi desfăşoară, împreună cu celelalte structuri ale Departamentului, activităţi de analiză şi/sau evaluare periodice, cu agenţiile şi reprezentanţii societăţii civile cu care Departamentul are încheiate protocoale de colaborare în vederea îmbunătăţirii modului de cooperare;
    g) analizează şi evaluează periodic capabilităţile agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile în cadrul efortului comun de creştere a gradului de rezilienţă;
    h) asigură participarea agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile cu care sunt încheiate protocoale la exerciţii şi alte forme de pregătire comună specifice domeniului protecţiei civile;
    i) participă, prin personalul desemnat şi în limitele mandatelor acordate de şeful Departamentului/direcţiei generale, la activităţi internaţionale organizate de instituţii şi organizaţii similare în domeniul rezilienţei;
    j) promovează programe de pregătire în domeniul rezilienţei în scopul creşterii capacităţii de răspuns şi refacere a agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile;
    k) asigură monitorizarea funcţionării şi actualizării datelor din platformele şi instrumentele digitale specifice domeniilor din competenţă, inclusiv inovare şi dezvoltare de noi iniţiative;
    l) monitorizează actualizarea resurselor şi capabilităţilor la nivelul agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile;
    m) pune la dispoziţia celorlalte structuri cu atribuţii în domeniu aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului registrul resurselor şi capabilităţilor identificate la nivelul agenţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile;
    n) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    o) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    p) întocmeşte şi prezintă periodic rapoarte, sinteze şi analize cu privire la stadiul implementării cerinţelor de rezilienţă la nivelul organismelor organizaţiilor şi reprezentanţilor societăţii civile;
    q) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte, pe domeniul de competenţă;
    r) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    s) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii.


    ART. 16
    (1) Serviciul coordonare formare profesională în protecţie civilă este structura de specialitate care asigură coordonarea activităţii metodologice de formare în unităţile de învăţământ din cadrul structurilor aflate în coordonarea Departamentului, precum şi colaborarea cu instituţiile abilitate în asigurarea coordonării metodologice şi evaluării activităţilor de formare profesională şi de educaţie continuă în domeniul situaţiilor de urgenţă şi protecţiei civile, intervenţiilor de salvare montană, în mediul subteran speologic şi căutare-salvare canină.
    (2) Structurile din componenţa Serviciului coordonare formare profesională în protecţie civilă sunt: Compartimentul instituţii de învăţământ şi Compartimentul formare personal propriu şi structuri în coordonare.
    (3) Compartimentul instituţii de învăţământ îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) asigură coordonarea procesului de planificare şi organizare a programelor de pregătire în domeniul protecţiei civile;
    b) asigură implementarea politicilor educaţionale şi de dezvoltare instituţională, potrivit normelor stabilite de conducerea ministerului şi în baza mandatului încredinţat de şeful Departamentului;
    c) analizează şi propune actualizarea/revizuirea standardelor ocupaţionale, a standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului prin corelarea acestuia cu cerinţele domeniilor de activitate şi atribuţiile ce revin structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    d) analizează şi face propuneri privind activităţile de proiectare, planificare, organizare, desfăşurare, evaluare, control şi evidenţă a procesului de instruire, formare, specializare şi perfecţionare a personalului din cadrul instituţiilor de învăţământ ale MAI care asigură formarea profesională în domeniul protecţiei civile;
    e) participă la elaborarea regulamentului-cadru privind organizarea şi desfăşurarea pregătirii în domeniul protecţiei civile a copiilor, elevilor şi studenţilor din învăţământul naţional preuniversitar şi superior;
    f) analizează şi face propuneri privind procesul de elaborare şi actualizare a strategiilor, metodelor, mijloacelor şi materialelor cu caracter de instruire şi educare în domeniul protecţiei civile;
    g) participă la elaborarea programei de pregătire în domeniul protecţiei civile a reprezentanţilor instituţiilor prefectului şi a personalului cu funcţii de conducere din administraţia publică locală, servicii descentralizate şi deconcentrate şi formulează propuneri privind avizarea/aprobarea documentului;
    h) participă la procesul de elaborare şi actualizare a standardelor ocupaţionale ale ocupaţiilor din domeniul de reglementare al structurilor aflate în coordonarea Departamentului;
    i) participă la elaborarea şi actualizarea strategiilor din domeniul protecţiei civile;
    j) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    k) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    l) participă, prin personalul desemnat şi în limitele mandatelor acordate de şeful Departamentului/direcţiei generale, la activităţi internaţionale organizate de instituţii şi organizaţii similare în domeniul de competenţă;
    m) elaborează rapoarte, informări, analize şi materiale-sinteză privind starea şi calitatea procesului de instruire în instituţiile de învăţământ ale MAI, specifice domeniului protecţiei civile;
    n) efectuează controale şi verificări privind modul de desfăşurare a activităţii de formare profesională în domeniul protecţiei civile la structurile aflate în coordonarea Departamentului;
    o) acordă asistenţă tehnică de specialitate privind aplicarea legislaţiei specifice formării profesionale şi educaţiei continue în domeniul protecţiei civile;
    p) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    q) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii.

    (4) Compartimentul formare personal propriu şi structuri în coordonare îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) colaborează cu instituţiile abilitate în asigurarea coordonării metodologice şi evaluării activităţii de formare profesională şi de educaţie continuă în domeniul intervenţiilor de salvare montană şi în mediul subteran speologic, precum şi a activităţilor de căutare-salvare canină în domeniul situaţiilor de urgenţă;
    b) coordonează procesul de proiectare, planificare şi organizare, în condiţiile legii, a programelor de formare profesională continuă a personalului în domeniul specific situaţiilor de urgenţă;
    c) participă la elaborarea şi actualizarea metodologiilor, procedurilor şi ghidurilor specifice pentru certificarea, atestarea şi/sau brevetarea personalului în domeniile din competenţa structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    d) asigură coordonarea procesului de proiectare şi planificare a cursurilor în domeniul protecţiei civile pentru formarea, evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale ale personalului din structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    e) coordonează activitatea de pregătire în domeniul protecţiei civile a personalului operativ, precum şi a voluntarilor din structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    f) planifică şi organizează periodic activităţi de pregătire în parteneriat cu instituţii publice, structuri ale administraţiei publice, organisme şi organizaţii neguvernamentale, reprezentanţi ai societăţii civile şi operatorilor economici, la nivel naţional şi internaţional;
    g) elaborează, anual şi ori de câte ori este nevoie, analiza privind gradul de pregătire în domeniul protecţiei civile şi propune conducerii Departamentului măsuri pentru îmbunătăţirea şi eficientizarea acestei activităţi;
    h) desfăşoară, prin personalul compartimentului, activităţi de formare profesională (expuneri tehnice, prezentări demonstrative, dezbateri, exerciţii practice), angrenând, după caz, şi alţi specialişti din domeniul protecţiei civile, în funcţie de nevoile de pregătire;
    i) monitorizează parcurgerea programelor de pregătire în domeniul protecţiei civile de la nivelul structurilor din coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    j) analizează periodic, împreună cu celelalte componente ale Departamentului, performanţele personalului care a parcurs programe de pregătire şi/sau formare profesională;
    k) analizează şi avizează propunerile de dezvoltare şi modernizare a centrelor de formare şi pregătire în domeniul protecţiei civile din cadrul structurilor din coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului în raport cu cerinţele profesionale actuale şi bunele practici educaţionale;
    l) participă la procesul de standardizare în scopul realizării şi menţinerii nivelului de interoperabilitate asumat, prin implementarea la nivel naţional a curriculumului de formare specific domeniului protecţiei civile;
    m) centralizează şi valorifică evidenţa privind formatorii acreditaţi pe diferite categorii de formare profesională în domeniul protecţiei civile;
    n) centralizează şi valorifică evidenţa privind experţii NATO/UE şi personalul modulelor specializate de protecţie civilă, de la nivel naţional;
    o) efectuează controale şi verificări la structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului privind modul de desfăşurare a activităţii de formare profesională în domeniul protecţiei civile;
    p) analizează şi avizează, împreună cu celelalte structuri competente, participarea personalului la procesul de selecţie pentru detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene şi ale Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 8/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea atribuţiilor structurilor Ministerului Afacerilor Interne în vederea aplicării Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    q) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    r) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    s) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii;
    t) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă.


    ART. 17
    (1) Serviciul politici UE-NATO şi parteneriate strategice în domeniul protecţiei civile este structura de specialitate responsabilă de coordonarea acţiunilor de dezvoltare strategică a cooperării cu UE, NATO, ONU şi alte organisme internaţionale la nivel regional şi bilateral, în domeniul protecţiei civile şi de coordonare a activităţilor de acordare, solicitare şi/sau primire a asistenţei/sprijinului internaţional în cazul situaţiilor de urgenţă de amploare.
    (2) Serviciul politici UE-NATO şi parteneriate strategice în domeniul protecţiei civile îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) reprezintă Departamentul în relaţiile cu organismele şi organizaţiile internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale cu responsabilităţi în domeniul protecţiei civile, precum şi cu structurile specializate similare din alte state;
    b) elaborează politicile şi obiectivele specifice ale Departamentului, pe domeniul de competenţă, pentru îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin din strategiile naţionale şi din instrumentele juridice internaţionale la care România este parte;
    c) elaborează şi înaintează conducerii Departamentului propuneri de politici şi strategii internaţionale specifice domeniului protecţiei civile;
    d) avizează şi propune spre aprobare, în cooperare cu Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, conducerii Departamentului planuri de cooperare cu structuri sau organizaţii internaţionale, în vederea îmbunătăţirii managementului situaţiilor de urgenţă;
    e) fundamentează, în cooperare cu structurile aflate în coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului şi cu Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, oportunitatea de a deveni parte la o/un organizaţie, convenţie internaţională sau parteneriat cu instituţii/organisme internaţionale din domeniul protecţiei civile, ale mediului academic şi comunităţii internaţionale;
    f) planifică şi participă în delegaţiile ministerului şi ale altor ministere la activităţile de negociere şi încheiere a acordurilor internaţionale, de cooperare şi ajutor reciproc în cazul producerii dezastrelor;
    g) participă la planificarea şi coordonarea activităţilor de asistenţă internaţională în domeniul protecţiei civile în vederea punerii în aplicare a hotărârilor adoptate la nivelul Guvernului;
    h) sprijină structurile specializate din compunerea, coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului, în elaborarea proiectelor de acorduri de cooperare în domeniul specific cu alte state, respectiv monitorizează modul de implementare a celor încheiate;
    i) coordonează în colaborare cu Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale activitatea de reprezentare a României de către structurile din coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului, în comitetele şi grupurile de lucru ale Consiliului UE, ale Comisiei Europene şi ale altor instituţii europene, NATO, ONU, iniţiative regionale şi bilaterale, pentru domeniile de competenţă ale Departamentului şi ţine evidenţa acţiunilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute;
    j) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea prevederilor în domeniul relaţiilor internaţionale la structurile aflate în coordonarea Departamentului;
    k) participă, potrivit competenţelor specifice, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    l) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    m) monitorizează modul de valorificare, de către structurile din compunerea, coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului, a experienţei acumulate pe timpul activităţilor de relaţii internaţionale, efectuate în ţară şi în străinătate, precum şi a materialelor aduse/primite cu aceste ocazii;
    n) analizează şi propune spre avizare şefului Departamentului contribuţiile structurilor din compunerea, coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului la solicitările instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale pe domeniul de competenţă;
    o) ţine permanent evidenţa activităţilor de cooperare internaţională efectuate la nivelul conducerii Departamentului şi al structurilor din coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului;
    p) participă nemijlocit la acţiuni şi manifestări în domeniul cooperării internaţionale, precum reuniuni, conferinţe, seminare, vizite, sesiuni ale comisiilor mixte, ale grupurilor de lucru, activităţi organizate în cadrul unor proiecte, cursuri de pregătire, desfăşurate pe domeniul de competenţă, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;
    q) centralizează propunerile structurilor din compunerea Departamentului, elaborează şi înaintează spre avizare/ aprobare proiecţia Planului de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi ulterior Planul de relaţii internaţionale şi afaceri europene, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    r) analizează şi propune spre avizare proiecţia şi ulterior Planul de relaţii internaţionale şi afaceri europene întocmit de către structurile din coordonarea şi coordonarea operaţională a Departamentului, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    s) participă cu personal în echipele de proiecte cu finanţare externă sub egida Mecanismului de protecţie civilă al Uniunii la care Departamentul sau structurile aflate în coordonare sunt parte, pe domeniul de competenţă al Serviciului;
    t) analizează şi avizează, împreună cu celelalte structuri competente, participarea personalului la procesul de selecţie pentru detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene şi ale Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 8/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea atribuţiilor structurilor Ministerului Afacerilor Interne în vederea aplicării Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    u) planifică, coordonează şi monitorizează activitatea de pregătire a personalului din structurile aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului, precum şi a experţilor desemnaţi de la nivelul ministerelor cu atribuţii în domeniului protecţiei civile, în vederea îndeplinirii misiunilor specifice desfăşurate sub auspiciile Mecanismului de protecţiei civilă al Uniunii;
    v) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    w) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii.


    ART. 18
    (1) Biroul planificarea continuităţii operaţiilor este structura de specialitate care asigură coordonarea implementării conceptului de continuitate al operaţiunilor la nivelul structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului.
    (2) Biroul îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) elaborează şi propune spre avizare documentele specifice continuităţii operaţiunilor;
    b) participă la lucrările subgrupului de lucru aferent cerinţei nr. 1 „asigurarea continuităţii guvernării şi a serviciilor guvernamentale critice“ în cadrul Grupului interministerial strategic privind prezenţa aliată înaintată în România (GISIR);
    c) face propuneri de actualizare, completare şi modificare a cadrului legal privind implementarea cerinţei NATO de rezilienţă nr. 1 „asigurarea continuităţii guvernării şi a serviciilor guvernamentale critice“;
    d) elaborează şi actualizează documentele specifice continuităţii operaţiunilor la nivelul Departamentului;
    e) urmăreşte întocmirea şi propune spre avizare documentele specifice continuităţii operaţiunilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    f) acordă sprijin de specialitate în asigurarea întocmirii documentelor specifice continuităţii operaţiunilor;
    g) analizează şi propune spre aprobare planificarea exerciţiilor de testare a planurilor la nivelul structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    h) urmăreşte implementarea măsurilor de planificare a continuităţii operaţiunilor la nivelul instituţiilor/operatorilor cu responsabilităţi în domeniile specifice celor şapte cerinţe de rezilienţă NATO în cooperare cu structurile de specialitate din MAI;
    i) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    j) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    k) participă, prin personalul desemnat şi în limitele mandatelor acordate de şeful Departamentului/direcţiei generale, la activităţi internaţionale organizate de instituţii şi organizaţii similare în domeniul planificării continuităţii operaţiunilor;
    l) propune şi promovează programe de pregătire a personalului cu atribuţii în domeniul asigurării continuităţii operaţiunilor;
    m) participă la actualizarea, planificarea şi implementarea Planului realizării capacităţii operaţionale al Departamentului;
    n) întocmeşte şi prezintă periodic rapoarte, sinteze şi analize cu privire la stadiul asigurării planificării continuităţii operaţiunilor;
    o) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea prevederilor în domeniul continuităţii operaţiilor la structurile aflate în coordonarea Departamentului;
    p) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    q) asigură îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii.


    ART. 19
    (1) Biroul analiză şi dezvoltare strategică în domeniul protecţiei civile este structura de specialitate care asigură coordonarea procesului de elaborare, implementare, monitorizare şi evaluare a strategiilor, programelor, planurilor de dezvoltare strategică.
    (2) Biroul îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) coordonează procesul de elaborare a Strategiei de dezvoltare a Departamentului şi asigură monitorizarea modului de implementare a acesteia;
    b) formulează, împreună cu structurile aflate în coordonare, propuneri de măsuri şi acţiuni concrete ce revin Departamentului pentru implementarea direcţiilor de acţiune cuprinse în programul de guvernare;
    c) monitorizează şi raportează periodic stadiul îndeplinirii măsurilor cuprinse în planul de implementare al programului de guvernare;
    d) participă la elaborarea cererilor de finanţare şi la implementarea proiectelor cu fonduri europene/externe în domeniul protecţiei civile;
    e) participă la elaborarea/actualizarea documentelor şi planurilor strategice instituţionale ale ministerului în domeniul protecţiei civile;
    f) asigură, cu sprijinul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, funcţia de Secretariat al Platformei naţionale pentru reducerea riscurilor la dezastre;
    g) participă la procesul de elaborare a studiilor, analizelor, documentaţiilor şi evaluărilor în domeniul protecţiei civile;
    h) face propuneri privind îmbunătăţirea/actualizarea cadrului legal în domeniul protecţiei civile, asigurând corelarea între obiectivele, strategiile, planurile şi programele adoptate la nivel naţional şi cele adoptate la nivel internaţional şi al Uniunii Europene pe domeniul protecţiei civile;
    i) participă la procesul de elaborare a Strategiei de reducere a riscurilor la dezastre şi la implementarea planului de măsuri aferent;
    j) asigură, împreună cu structurile din coordonarea Departamentului, asistenţa tehnică în domeniul protecţiei civile ministerelor şi altor instituţii publice centrale, ambasadelor şi consulatelor;
    k) participă la procesul de elaborare, documentare şi analiză tehnică a acordurilor bi sau multilaterale pe domeniul protecţiei civile, la care România este parte;
    l) participă la elaborarea planurilor şi programelor privind reducerea riscurilor la dezastre derulate la nivelul MAI;
    m) elaborează puncte de vedere cu privire la proiecte de acte normative în domeniul protecţiei civile;
    n) colaborează cu organisme internaţionale de specialitate pe linie de protecţie civilă;
    o) participă la elaborarea proiectului strategiei de dezvoltare a SNMSU şi monitorizează progresele înregistrate pe direcţiile de activitate specifice;
    p) centralizează şi înaintează propunerile Departamentului privind întocmirea/actualizarea Planului de lucru al Guvernului;
    q) organizează şedinţe de lucru cu factorii implicaţi în procesul de formulare, implementare, monitorizare, evaluare şi actualizare a documentelor strategice;
    r) asigură monitorizarea măsurilor stabilite prin hotărârile Consiliului Suprem de Apărare a Ţării în domeniul de competenţă;
    s) participă, la ordin, prin personalul desemnat, la misiuni cu caracter operativ în domeniul protecţiei civile;
    t) asigură, la nevoie, completarea cu personal a CNCCI;
    u) efectuează, la ordin, controale şi verificări privind respectarea legislaţiei în domeniul specific, la structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a Departamentului;
    v) întocmeşte şi prezintă periodic rapoarte, sinteze şi analize cu privire la activitatea desfăşurată de structurile aflate în coordonare;
    w) asigură scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei, precum şi predarea dosarelor de arhivă;
    x) centralizează şi valorifică rezultatele misiunilor executate în afara ţării, cu impact în dezvoltarea Departamentului şi structurilor aflate în coordonare.


    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 20
    Activităţile, metodele, mijloacele, procedeele utilizate şi sarcinile concrete ce revin personalului direcţiei generale se stabilesc prin dispoziţii, proceduri şi fişele posturilor.

    ART. 21
    Personalul direcţiei generale este obligat să cunoască, în părţile ce îl privesc, şi să aplice întocmai prevederile prezentului regulament, potrivit atribuţiilor specifice.

    ART. 22
    Anexele nr. 1-2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    ^1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    la regulament
    ORGANIGRAMA
    Direcţiei generale pentru protecţie civilă
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    la regulament
    DIAGRAMA
    principalelor relaţii ale Direcţiei generale
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016