Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 16 august 2011 de organizare si functionare al Unitatii Executive pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii
ART. 1 Unitatea Executivã pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii, denumitã în continuare UEFISCDI, funcţioneazã în baza Ordonanţei Guvernului nr. 62/1999 privind înfiinţarea Unitãţii Executive pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior şi a Cercetãrii Ştiinţifice Universitare, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 150/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 2 UEFISCDI este instituţie publicã cu personalitate juridicã, având sediul central în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, şi sediul de lucru în bd. Schitu Mãgureanu nr. 1, sectorul 5. ART. 3 UEFISCDI se subordoneazã administrativ Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, care îşi realizeazã atribuţiile în domeniul cercetãrii prin Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare ANCS, conform legii. ART. 4 Consiliile consultative ale MECTS, cu atribuţii în domeniul învãţãmântului superior, cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii şi inovãrii, care coordoneazã activitatea executivã a UEFISCDI, denumite în continuare consilii coordonatoare, sunt: Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, denumit în continuare CNFIS, Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, Consiliul Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CNDI, Colegiul Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CCCDI, şi Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU.
SECŢIUNEA 1 Misiunea şi atribuţiile
ART. 5 Misiunea UEFISCDI constã în asigurarea suportului administrativ şi logistic al activitãţii consiliilor consultative ale MECTS cu atribuţii în domeniul învãţãmântului superior, cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii şi inovãrii, precum şi în desfãşurarea altor activitãţi privind implementarea în sistem descentralizat a proiectelor şi programelor MECTS şi ANCS privind învãţãmântul superior, cercetarea, dezvoltarea şi inovarea, cu respectarea prevederilor legale referitoare la conflictele de interese şi la transparenţa administrativã, decizionalã şi a informaţiilor de interes public. ART. 6 Lista de personal, declaraţiile de interese şi de avere ale personalului, contractul instituţional încheiat cu ANCS şi rapoartele prevãzute de contractul instituţional constituie informaţii de interes public şi se publicã pe site-ul UEFISCDI. ART. 7 Pentru asigurarea suportului administrativ şi logistic al activitãţii executive a CNFIS, CNCS, CNDI, CNATDCU, Consiliului Naţional de Statisticã şi Prognozã a Învãţãmântului Superior, denumit în continuare CNSPIS, şi a Consiliului Naţional al Bibliotecilor Universitare, denumit în continuare CNBU, UEFISCDI are urmãtoarele atribuţii: 1. administreazã şi gestioneazã resursele destinate activitãţilor consiliilor, în condiţiile legii şi în conformitate cu deciziile fiecãrui consiliu; 2. asigurã secretariatul tehnic al consiliilor; 3. asigurã buna desfãşurare a activitãţii curente a consiliilor în relaţiile cu MECTS, cu ANCS, cu instituţiile de cercetare, dezvoltare, inovare, de învãţãmânt superior şi cu alte organizaţii şi instituţii publice sau private. ART. 8 UEFISCDI asistã CNFIS în elaborarea propunerilor de metodologii şi documentaţii referitoare la finanţarea învãţãmântului superior, care se aprobã potrivit prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011. ART. 9 UEFISCDI conduce, sub coordonarea ştiinţificã a CNCS, CNDI şi CCCDI, programe din cadrul Planului Naţional pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare II şi alte programe de finanţare a cercetãrii, dezvoltãrii şi inovãrii aprobate de cãtre ANCS. Pentru aceste activitãţi, UEFISCDI are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã consiliului coordonator al programului sprijinul tehnic necesar elaborãrii propunerilor de pachete de informaţii pentru program şi pentru subprogramele acestuia, în vederea aprobãrii de cãtre ANCS; 2. asigurã condiţiile materiale şi financiare necesare organizãrii competiţiilor de finanţare a proiectelor şi organizeazã competiţiile, pe baza contractului instituţional încheiat cu ANCS; 3. asistã consiliul coordonator al programului în evaluarea şi monitorizarea proiectelor, asigurând şi realizând procesele operative necesare, conform legislaţiei în vigoare, pachetelor de informaţii aprobate şi procedurilor stabilite de consiliul coordonator al programului, sub supravegherea şi controlul acestui consiliu, pe baza contractului instituţional încheiat cu ANCS; 4. întocmeşte documentaţiile pentru alocarea resurselor financiare destinate proiectelor finanţate şi contracteazã şi finanţeazã proiectele selectate, pe baza contractului instituţional de conducere de programe încheiat cu ANCS şi conform legislaţiei în vigoare. ART. 10 UEFISCDI poate desfãşura şi urmãtoarele activitãţi: 1. conducerea în sistem descentralizat şi/sau implementarea unor proiecte de dezvoltare instituţionalã şi de sistem, referitoare la învãţãmântul superior, cercetare, dezvoltare sau inovare, cu finanţare naţionalã sau internaţionalã, cu avizul MECTS sau al ANCS; 2. oferirea de consultanţã şi asistenţã tehnicã pentru elaborarea şi conducerea de proiecte în cadrul programelor interne şi internaţionale de cercetare ştiinţificã, dezvoltare tehnologicã şi stimulare a inovãrii; 3. gestionarea resurselor financiare contractate prin programele de profil, naţionale şi internaţionale, pe care le conduce sau implementeazã, pe baza contractului instituţional încheiat cu ANCS sau a contractului încheiat cu o altã autoritate contractantã; 4. pregãtirea şi perfecţionarea resurselor umane în domenii de conducere şi execuţie a proiectelor, prin organizarea de sesiuni de pregãtire şi de formare continuã; 5. diseminarea la nivel naţional şi internaţional a informaţiilor cu privire la programele pe care le conduce sau implementeazã; 6. oferirea de consultanţã în gãsirea de parteneri şi formarea de parteneriate pentru proiecte în cadrul programelor internaţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare; 7. organizarea de manifestãri ştiinţifice sau tehnice, editaremultiplicare, publicitate, precum şi alte servicii în corelare cu obiectul sãu de activitate; 8. promovarea transferului tehnologic şi a inovãrii în vederea sporirii competitivitãţii economiei româneşti, în conformitate cu strategiile şi politicile naţionale elaborate de autoritãţile publice de resort; 9. colaborarea cu alte instituţii publice sau private, interne sau internaţionale, inclusiv cu organizaţii profesionale, în vederea îndeplinirii obiectului sãu de activitate; 10. dezvoltarea şi implementarea proiectelor cu finanţare naţionalã şi internaţionalã, inclusiv strategice, pentru învãţãmântul superior, cercetare, dezvoltare şi inovare. Pentru implementarea acestor proiecte se vor stabili comitete de coordonare naţionale şi internaţionale. Coordonarea generalã a proiectelor va fi realizatã de cãtre directorul general al UEFISCDI sau de o altã persoanã desemnatã de ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi are ca scop monitorizarea procesului de asigurare a calitãţii în implementarea proiectelor, corelarea între proiecte, asigurarea sustenabilitãţii şi continuitãţii instituţionale ale acestora; 11. alte activitãţi stabilite de cãtre MECTS sau ANCS ori prevãzute de legislaţia în vigoare.
SECŢIUNEA a 2-a Personalul
ART. 11 Atribuţiile şi sarcinile personalului UEFISCDI se stabilesc prin fişe de post, anexe la contractele individuale de muncã. ART. 12 Ocuparea posturilor se face numai prin concurs public, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Anunţurile concursurilor sunt publicate pe site-ul UEFISCDI, al ANCS şi al MECTS, precum şi pe cel puţin douã dintre principalele site-uri de nivel naţional specializate în publicarea ofertelor de locuri de muncã, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de termenul limitã pentru înscrierea la concurs. ART. 13 (1) Componenţa comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general al UEFISCDI se stabileşte de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. (2) Componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general adjunct se stabileşte de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, la propunerea directorului general. (3) Componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director direcţie, şef serviciu şi şef birou se stabileşte de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, la propunerea directorului general al UEFISCDI şi a consiliilor coordonatoare. (4) Componenţa comisiilor de concurs pentru celelalte posturi din cadrul UEFISCDI, din care face parte şi un reprezentant al MECTS, se stabileşte de cãtre directorul general al UEFISCDI. ART. 14 Pentru efectuarea lucrãrilor de evaluare, monitorizare, audit şi implementare a proiectelor finanţate din fonduri naţionale şi internaţionale, UEFISCDI are dreptul sã utilizeze, pe perioade determinate, colaboratori externi.
SECŢIUNEA a 3-a Structura organizatoricã şi statul de funcţii
ART. 15 Statul de funcţii este prevãzut în anexa nr. 2 la ordin. ART. 16 Numãrul maxim de posturi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat este 120. ART. 17 Structura organizatoricã este prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin. ART. 18 Direcţia programe de cercetare şi dezvoltare a resurselor umane are urmãtoarele atribuţii: 1. implementeazã conducerea programelor Resurse umane, Idei şi Capacitãţi, în coordonarea CNCS; 2. asigurã suportul administrativ şi logistic al activitãţilor executive ale CNCS; 3. poate desfãşura şi alte activitãţi referitoare la cercetarea ştiinţificã, resursele umane de cercetare-dezvoltare şi infrastructura de cercetare, la cererea ANCS sau MECTS. ART. 19 (1) Direcţia programe de cercetare şi dezvoltare a resurselor umane are în structurã: (i) Serviciul administrarea programelor de cercetare exploratorie; (ii) Compartimentul administrarea programelor de dezvoltare a resurselor umane; (iii) Compartimentul administrarea programului Capacitãţi. (2) Activitatea directorului direcţiei şi a şefului Serviciului administrarea programelor de cercetare exploratorie este evaluatã anual de cãtre CNCS şi de cãtre directorul general. ART. 20 Direcţia programe de dezvoltare şi inovare are urmãtoarele atribuţii: 1. implementeazã conducerea programelor Parteneriate în domeniile prioritare şi Inovare, coordonate de cãtre CNDI; 2. asigurã suportul administrativ şi logistic al activitãţilor executive ale CNDI; 3. poate desfãşura şi alte activitãţi de implementare a politicilor specifice sistemului naţional de cercetare-dezvoltare, la cererea ANCS sau MECTS. ART. 21 (1) Direcţia programe de dezvoltare şi inovare are în structurã: (i) Serviciul administrarea programului Parteneriate în domeniile prioritare; (ii) Compartimentul administrarea programelor de inovare. (2) Activitatea directorului direcţiei şi a şefului Serviciului administrarea programului parteneriate în domeniile prioritare este evaluatã anual de cãtre CNDI şi de cãtre directorul general. ART. 22 Direcţia de finanţare şi evaluare instituţionalã are urmãtoarele atribuţii: 1. întocmeşte documentaţia pentru alocarea resurselor financiare de la bugetul de stat şi din alte venituri pentru finanţarea învãţãmântului superior, în coordonarea CNFIS; 2. asigurã suportul administrativ şi logistic al activitãţilor executive ale CNFIS; 3. asigurã activitãţile de secretariat executiv ale CNFIS şi ale CNSPIS; 4. implementeazã conducerea programului Susţinerea performanţei instituţionale, în coordonarea CCCDI; 5. organizeazã procesul de verificare a datelor raportate la nivel instituţional pentru învãţãmântul superior şi cercetare; 6. poate desfãşura şi alte activitãţi de implementare a politicilor specifice învãţãmântului superior, la cererea ANCS sau MECTS. ART. 23 (1) Direcţia de finanţare şi evaluare instituţionalã are în structurã: (i) Serviciul de finanţare a învãţãmântului superior; (ii) Biroul program Susţinerea performanţei instituţionale; (iii) Compartimentul analizã date instituţionale şi secretariat CNSPIS. (2) Activitatea directorului direcţiei este evaluatã anual de cãtre CNFIS, CCCDI, CNSPIS şi de cãtre directorul general. (3) Activitatea şefului Serviciului de finanţare a învãţãmântului superior este evaluatã anual de cãtre CNFIS şi de cãtre directorul general. (4) Activitatea şefului Biroului program Susţinerea performanţei instituţionale este evaluatã anual de cãtre CCCDI şi de cãtre directorul general. ART. 24 Direcţia secretariate consilii are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã activitãţile de secretariat executiv ale CNATDCU şi CNBU; 2. realizeazã secretariatul Procesului Bologna şi îşi desfãşoarã activitãţile în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii nr. 5.890/2009 privind instituirea mecanismelor necesare preluãrii de cãtre România a Secretariatului Procesului Bologna pentru perioada 1 iulie 2010 - 1 iulie 2012, contribuind la punerea în aplicare şi implementarea Procesului Bologna (BFUG); 3. realizeazã activitãţi de scientometrie; 4. poate desfãşura şi alte activitãţi de implementare a politicilor specifice învãţãmântului superior, la cererea MECTS sau ANCS. ART. 25 (1) Direcţia secretariate consilii are în structurã: (i) Biroul secretariatului CNATDCU; (ii) Biroul secretariatul Procesului Bologna; (iii) Biroul scientometrie şi biblioteci universitare. (2) Activitatea directorului direcţiei este evaluatã anual de cãtre CNATDCU, CNBU şi de cãtre directorul general. (3) Activitatea şefului Biroului secretariatului CNATDCU este evaluatã anual de cãtre CNATDCU şi de cãtre directorul general. (4) Activitatea şefului Biroului scientometrie şi biblioteci universitare este evaluatã anual de cãtre CNBU, CCCDI, CNCS, CNDI, CNFIS şi CNATDCU. ART. 26 Direcţia buget, finanţe, resurse umane, administrativ are în structurã: 1. Serviciul financiar-contabil; 2. Compartimentul de resurse umane; 3. Compartimentul administrativ. ART. 27 (1) Serviciul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii: (i) asigurã activitãţile privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, a patrimoniului aflat în administrare şi a contului anual de execuţie, conform contractului instituţional încheiat cu ANCS şi potrivit legislaţiei în vigoare; (ii) asigurã înregistrarea cronologicã şi sistematicã, prelucrarea, publicarea şi pãstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiarã, performanţa financiarã şi fluxurile de trezorerie, atât pentru cerinţele interne ale unitãţii, cât şi pentru relaţiile cu ordonatorii de credite, organismele fiscale şi de control şi alţi utilizatori; (iii) elaboreazã planul anual de achiziţii al instituţiei şi asigurã organizarea achiziţiilor publice cu respectarea normelor legislative în vigoare. (2) Compartimentul de resurse umane are urmãtoarele atribuţii: (i) asigurã implementarea politicilor de personal ale instituţiei; (ii) asigurã evidenţa personalului şi a fluctuaţiei acestuia; (iii) implementeazã, menţine şi îmbunãtãţeşte continuu sistemul de management al calitãţii; (iv) asigurã documentaţia privind plata drepturilor de naturã salarialã sau a altor venituri. (3) Compartimentul administrativ are urmãtoarele atribuţii: (i) asigurã gestiunea bunurilor materiale ale instituţiei; (ii) stabileşte necesarul de cheltuieli materiale şi servicii pentru întreţinere; (iii) organizeazã arhiva instituţiei; (iv) asigurã menţinerea curãţeniei în spaţiile folosite de instituţie; (v) organizeazã şi asigurã controlul privind respectarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor. ART. 28 Compartimentul juridic, armonizare legislativã şi contencios are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã consilierea juridicã pentru toate activitãţile specifice instituţiei; 2. avizeazã şi contrasemneazã acte cu caracter juridic emise de instituţie; 3. reprezintã interesele instituţiei în faţa instanţelor judecãtoreşti, a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu persoane juridice şi fizice pe baza delegãrii atribuite de directorul general. ART. 29 Serviciul relaţii internaţionale şi implementare proiecte are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã derularea proiectelor implementate direct de UEFISCDI, având finanţare internaţionalã sau naţionalã; 2. asigurã promovarea cooperãrii şi schimbului de informaţii cu instituţii specializate din ţarã şi din strãinãtate în vederea atragerii de fonduri; 3. asigurã coordonarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi de coeziune. ART. 30 Compartimentul comunicare şi relaţii publice are urmãtoarele atribuţii: 1. creeazã şi evalueazã imaginea publicã a instituţiei; 2. elaboreazã strategiile de comunicare; 3. organizeazã activitãţile publice ale instituţiei; 4. organizeazã conferinţele de presã ale reprezentanţilor instituţiei; 5. asigurã comunicarea internã între departamentele instituţiei. ART. 31 Serviciul informaticã şi infrastructurã de suport are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã funcţionarea sistemelor de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice specifice instituţiei; 2. asigurã funcţionarea şi utilizarea corectã a sistemului informatic al instituţiei; 3. asigurã integritatea şi protecţia datelor (politici antivirus, politici de back-up şi politici de recuperare a datelor în caz de dezastru); 4. asigurã suport tehnic pentru utilizatorii sistemului informatic. ART. 32 Compartimentul secretariat are urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã înregistrarea corespondenţei destinate instituţiei şi o prezintã conducerii instituţiei pentru înscrierea ordinelor rezolutive; 2. urmãreşte reprimirea corespondenţei vizate de conducerea instituţiei, o înregistreazã în registrul general de corespondenţã, o sorteazã şi o distribuie structurilor/persoanelor, conform ordinelor rezolutive; 3. sprijinã derularea activitãţii curente a instituţiei. ART. 33 Compartimentul audit public intern are atribuţiile stabilite prin Legea 672/2002 privind auditul public intern, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.702/2005 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consiliere desfãşurate de cãtre auditorii interni din cadrul entitãţilor publice. ART. 34 UEFISCDI are o comisie de eticã, ce funcţioneazã conform prevederilor Legii nr. 206/2004 privind buna conduitã în cercetarea ştiinţificã, dezvoltarea tehnologicã şi inovare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Componenţa comisiei de eticã a UEFISCDI este propusã de consiliile coordonatoare şi se aprobã prin decizie a directorului general al UEFISCDI.
CAP. II Conducerea şi evaluarea
ART. 35 (1) UEFISCDI este condusã administrativ de un director general, ajutat de 2 directori generali adjuncţi şi 5 directori de direcţii. (2) UEFISCDI este condusã funcţional de un comitet de monitorizare.
SECŢIUNEA 1 Comitetul de monitorizare
ART. 36 Comitetul de monitorizare este format din câte un membru al urmãtoarelor consilii: CNFIS, CNCS, CNDI, CCCDI, CNATDCU, CNSPIS, CNBU, fiecare fiind desemnat prin vot de cãtre membrii respectivului consiliu. Comitetul de monitorizare funcţioneazã în baza unui regulament propriu şi are urmãtoarele atribuţii: 1. monitorizeazã activitatea UEFISCDI şi informeazã consiliile coordonatoare despre rezultatele monitorizãrii; 2. elaboreazã propuneri referitoare la creşterea calitãţii şi eficienţei activitãţii UEFISCDI, care se transmit MECTS, ANCS, conducerii UEFISCDI şi consiliilor coordonatoare.
SECŢIUNEA a 2-a Conducerea UEFISCDI
ART. 37 (1) Conducerea UEFISCDI este asiguratã de un director general numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului în urma promovãrii concursului organizat pentru ocuparea postului şi de 2 directori generali adjuncţi cu atribuţii specifice pentru învãţãmânt superior, cercetare, dezvoltare şi inovare şi, respectiv, suport administrativ. (2) Directorul general poate participa la şedinţele CNFIS, CNCS şi CNDI în calitate de observator, fãrã drept de vot, cu excepţia şedinţelor în care se evalueazã activitatea UEFISCDI sau a personalului acestuia. (3) Directorul general poate introduce subiecte pe ordinea de zi a şedinţelor consiliilor prevãzute la alin. (2), cu acordul consiliilor respective. ART. 38 Directorul general are în principal urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã conducerea administrativã a instituţiei şi o reprezintã în relaţiile cu terţi; 2. îndeplineşte obligaţiile prevãzute de lege în calitate de ordonator de credite; 3. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de cãtre MECTS, ANCS sau consiliile coordonatoare, conform prevederilor legale în vigoare; 4. are dreptul de a delega, prin decizie, o parte din atribuţiile sale, pe cale ierarhicã, personalului din subordine. ART. 39 În cazul în care postul de director general al UEFISCDI este vacant, atribuţiile acestuia se preiau temporar de cãtre unul dintre directorii generali adjuncţi. În cazul în care atât postul de director general al UEFISCDI, cât şi posturile de director general adjunct sunt vacante, atribuţiile acestora se preiau temporar de cãtre directori interimari numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
SECŢIUNEA a 3-a Evaluarea
ART. 40 (1) Activitatea directorului general UEFISCDI este evaluatã anual de cãtre consiliile coordonatoare prevãzute la art. 4. (2) Fiecare dintre consiliile coordonatoare evalueazã anual activitatea directorului general şi acordã, prin votul membrilor consiliului, unul dintre urmãtoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor", "nesatisfãcãtor", împreunã cu justificarea acordãrii respectivului calificativ. Calificativele însoţite de justificãrile aferente se înainteazã ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în vederea aprobãrii. (3) În cazul în care directorul general primeşte calificativul "nesatisfãcãtor" din partea a cel puţin unuia dintre consiliile coordonatoare, acesta este destituit din funcţie, conform prevederilor art. 61 lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicatã, denumitã în continuare Codul muncii, sau reîncadrat pe o funcţie inferioarã, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. ART. 41 (1) În cazul directorilor de direcţii şi al şefilor de servicii sau birouri a cãror activitate este prevãzutã a fi evaluatã de cãtre consilii consultative ale MECTS, conform prezentului regulament, consiliile respective evalueazã anual activitatea acestora şi acordã, prin votul membrilor consiliului, unul dintre urmãtoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor", "nesatisfãcãtor", împreunã cu justificarea acordãrii respectivului calificativ. Calificativele însoţite de justificãrile aferente se înainteazã ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în vederea aprobãrii. (2) În cazul în care directorul de direcţie, respectiv şeful de serviciu sau birou primeşte calificativul "nesatisfãcãtor" din partea a cel puţin unuia dintre consiliile care îi evalueazã activitatea potrivit prezentului regulament, acesta este destituit din funcţie, conform prevederilor art. 61 lit. d) din Codul muncii, sau reîncadrat pe o funcţie inferioarã, prin decizie a directorului general. ART. 42 Activitatea personalului UEFISCDI, pentru care prezentul regulament nu prevede evaluarea de cãtre consiliile consultative ale MECTS, se evalueazã anual conform unor proceduri stabilite de conducerea UEFISCDI, iar persoanele a cãror activitate este nesatisfãcãtoare pot fi concediate, conform prevederilor art. 61 lit. d) din Codul muncii, sau reîncadrate pe o funcţie inferioarã, prin decizie a directorului general. ART. 43 Contractele de muncã ale conducerii administrative şi ale personalului UEFISCDI trebuie sã includã clauze referitoare la evaluarea anualã şi implementarea prevederilor prezentului regulament, potrivit prevederilor art. 17 alin. (3) lit. e) şi ale art. 17 alin. (4) din Codul muncii.
CAP. III Dispoziţii finale
ART. 44 Prevederile prezentului regulament se completeazã cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email