Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Camera Consultanţilor Fiscali, denumitã în continuare Camerã, este organizaţie profesionalã de utilitate publicã, persoanã juridicã fãrã scop lucrativ, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, din care fac parte consultanţii fiscali care au dobândit aceastã calitate în condiţiile prevãzute de Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã. (2) Camera este constituitã ca persoanã juridicã autonomã, de drept privat, cu denumire, patrimoniu şi siglã proprii. Potrivit prevederilor legale privind protecţia mãrcilor, nicio altã persoanã cu excepţia Camerei nu are dreptul de a folosi aceastã denumire sau o denumire similarã şi sigla acesteia, prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 2 (1) Camera este autoritatea competentã care organizeazã, coordoneazã şi autorizeazã activitatea de consultanţã fiscalã în România, asigurã accesul la profesia de consultant fiscal şi apãrã interesele legitime ale membrilor sãi, potrivit legii şi prezentului regulament. (2) În vederea realizãrii acestor obiective, Camera exercitã atribuţiile care i-au fost conferite prin ordonanţã şi prin celelalte acte normative incidente domeniului sãu de activitate. CAP. II Membrii Camerei ART. 3 (1) Pot avea calitatea de membru al Camerei: a) persoanele fizice care au dobândit prin examen calitatea de consultant fiscal, în condiţiile ordonanţei şi ale Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitãţii de consultant fiscal, şi care s-au înregistrat în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã; b) societãţile comerciale care au obţinut autorizaţia de funcţionare şi care s-au înregistrat în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã; c) consultanţii fiscali care au obţinut calificarea profesionalã în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, care îşi exercitã profesia pe teritoriul României, în condiţiile ordonanţei şi ale prezentului regulament. (2) Pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, persoanele fizice trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii: a) sã fie licenţiaţi ai unei facultãţi cu profil economic; b) sã aibã o experienţã de minimum 5 ani dupã obţinerea licenţei în una dintre urmãtoarele activitãţi: - elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale; - servicii de administrare a legislaţiei fiscale; - elaborarea sau aplicarea reglementãrilor contabile; - activitate financiar-contabilã; c) sã nu aibã antecedente penale; d) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu; e) sã promoveze examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal. (3) Examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal se organizeazã de Camerã în baza Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitãţii de consultant fiscal, aprobat de Consiliul superior al Camerei. ART. 4 (1) Membrii Camerei pot fi: a) persoane fizice care au calitatea de consultant fiscal ca urmare a promovãrii unui examen şi sunt înregistrate la Camerã, din punctul de vedere al dreptului de exercitare a profesiei, ca active sau inactive; b) persoane juridice care desfãşoarã activitatea de consultanţã fiscalã şi sunt autorizate de Camerã. (2) Sunt consultanţi fiscali inactivi persoanele care au declarat aceastã situaţie, cele care solicitã suspendarea activitãţii pe o perioadã cuprinsã între unu şi 3 ani, din motive întemeiate, potrivit art. 15, sau cele care nu au dreptul sã exercite profesia de consultant fiscal, deoarece se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii de incompatibilitate: a) au fost sancţionate disciplinar cu suspendarea dreptului de exercitare a calitãţii de membru pe o perioadã de la 3 luni la un an, conform prezentului regulament; b) nu îndeplinesc condiţiile de obţinere a vizei anuale; c) se aflã într-o situaţie de incompatibilitate prevãzutã de o lege specialã. (3) Consultanţii fiscali care desfãşoarã orice activitate incompatibilã conform prezentului regulament şi legilor speciale sunt obligaţi sã solicite în scris trecerea în categoria consultanţilor inactivi şi sã prezinte documentele doveditoare care atestã situaţia respectivã, iar revenirea la statutul de membru activ se face la cerere, însoţitã de actele doveditoare care atestã încetarea stãrii de incompatibilitate. (4) Cererea de trecere de la o stare la alta produce efecte în ceea ce priveşte noua calitate începând cu data de la care a intervenit situaţia de incompatibilitate. Cotizaţia aferentã calitãţii de membru inactiv, cu excepţia celor care au solicitat suspendarea, se datoreazã începând cu data de întâi a lunii urmãtoare celei în care s-a produs modificarea. (5) În situaţia revenirii la statutul de membru activ, cererea produce efecte de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care a fost aprobatã de Camerã, iar cotizaţia aferentã noii calitãţi se datoreazã de la aceeaşi datã. ART. 5 (1) Persoanele fizice care au promovat examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, pentru a deveni membri ai Camerei, vor solicita, în termen de 60 de zile de la data comunicãrii rezultatului examenului, înregistrarea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prin depunerea unui dosar care va cuprinde: a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 2; b) actul de identitate, în copie (numai dacã au intervenit modificãri faţã de datele iniţiale din dosarul de înscriere la examen); c) documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei, în copie; d) douã fotografii de 2/3 cm. (2) Dosarul se înregistreazã la Direcţia de servicii pentru membri, care verificã îndeplinirea cerinţelor prevãzute la alin. (1), precum şi promovabilitatea, pe baza listelor cu candidaţii admişi transmise de Direcţia de învãţãmânt. Dupã aprobare, Direcţia de servicii pentru membri efectueazã înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi elibereazã carnetul profesional, prevãzut în anexa nr. 6, şi parafa. Solicitantul semneazã un angajament prin care se obligã sã respecte dispoziţiile legii şi ale prezentului regulament şi normele interne ale Camerei. Consultanţii fiscali vor depune, dupã caz, o declaraţie pe propria rãspundere pentru a fi înregistraţi la secţiunea "persoane inactive" din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. (3) Parafa de membru al Camerei va avea urmãtoarele înscrisuri: - "Consultant fiscal"; - numele şi prenumele, numãrul şi anul înregistrãrii în Registrul de evidenţã al Camerei. (4) Pierderea, furtul sau distrugerea carnetului ori parafei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a. (5) În caz de respingere a cererii, Direcţia de servicii pentru membri comunicã persoanei o decizie motivatã. ART. 6 (1) Persoana provenitã dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care doreşte sã desfãşoare activitatea de consultant fiscal în România este obligatã sã obţinã autorizarea Camerei, pe baza unei evaluãri. (2) În cazul în care, în urma evaluãrii, persoana provenitã dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European obţine calitatea de consultant fiscal în România, pentru a deveni membru al Camerei, va solicita, în termen de 60 de zile de la data comunicãrii rezultatului, înregistrarea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prin depunerea unui dosar care va cuprinde: a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 3; b) actul de identitate, în copie; c) documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei, în copie; d) douã fotografii de 2/3 cm. (3) În caz de respingere a cererii, Direcţia de servicii pentru membri comunicã persoanei o decizie motivatã. ART. 7 (1) Consultanţii fiscali se pot asocia în societãţi comerciale care au în obiectul de activitate consultanţa fiscalã. Societatea comercialã trebuie sã aibã cel puţin un asociat/acţionar şi administrator, care sã aibã calitatea de consultant fiscal. (2) Societãţile comerciale de consultanţã fiscalã înfiinţate conform ordonanţei, la solicitarea autorizaţiei de funcţionare, vor depune un dosar cu urmãtoarele documente: a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 4, semnatã de reprezentantul legal al persoanei juridice; b) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie; c) actul constitutiv, în copie; d) certificatul constatator eliberat de registrul comerţului, care sã conţinã date referitoare la numele, prenumele şi domiciliul asociaţilor/acţionarilor, directorilor şi administratorilor/membrilor consiliilor de administraţie, precum şi la obiectul de activitate; e) certificatul de cazier fiscal; f) documentul de platã a taxei de autorizare, în copie; g) carnetul profesional, în copie, al persoanelor fizice care efectueazã consultanţã fiscalã în numele persoanei juridice. (3) Dosarul se înregistreazã la Direcţia de servicii pentru membri, care verificã îndeplinirea cerinţelor prevãzute la alin. (1) şi a condiţiilor prevãzute la art. 9 din ordonanţã, dupã care face propuneri de aprobare sau respingere motivatã, dupã caz, Biroului permanent al Consiliului superior al Camerei. În cazul aprobãrii cererii, persoana juridicã respectivã devine membrã a Camerei, este înscrisã în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi i se elibereazã autorizaţia, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5. (4) În situaţia în care cererea nu este aprobatã, Direcţia de servicii pentru membri comunicã în scris decizia motivatã a Biroului permanent al Consiliului superior al Camerei. ART. 8 Deciziile prevãzute la art. 5 alin. (5), art. 6 alin. (3) şi art. 7 alin. (4) pot fi atacate potrivit dispoziţiilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. CAP. III Drepturile şi obligaţiile membrilor Camerei ART. 9 (1) Membrii Camerei au, în principal, urmãtoarele drepturi: a) dreptul sã exercite activitãţile specifice profesiei în conformitate cu prevederile ordonanţei şi ale prezentului regulament; b) dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere ale Camerei; c) dreptul de vot asupra tuturor problemelor de interes care se dezbat în cadrul conferinţelor; d) dreptul de a solicita sprijin în litigiile privind etica şi practica profesionalã nãscute între consultanţii fiscali şi terţe pãrţi; e) dreptul de a contesta sancţiunile primite; f) dreptul sã fie informaţi şi consultaţi asupra activitãţilor desfãşurate de Camerã. (2) Membrii Camerei au, în principal, urmãtoarele obligaţii: a) sã participe activ la realizarea scopului şi a obiectivelor Camerei; b) sã participe la cursurile de pregãtire profesionalã; c) sã declare cu exactitate veniturile realizate şi sã respecte termenele de depunere a declaraţiilor; d) sã achite la termen cotizaţiile şi taxele profesionale aferente; e) sã respecte hotãrârile Conferinţei naţionale şi ale Consiliului superior al Camerei; f) sã nu devinã membri ai unei alte asociaţii profesionale din România ale cãrei scop şi obiect sunt identice cu cele ale Camerei; g) sã nu aducã atingere reputaţiei şi intereselor corpului profesional al consultanţilor fiscali şi sã ia poziţie faţã de orice atingere adusã reputaţiei şi intereselor corpului profesional al consultanţilor fiscali; h) sã pãstreze secretul profesional, care vizeazã toate informaţiile şi datele de orice tip, în orice formã şi pe orice suport puse la dispoziţie de client şi documentaţia întocmitã de consultant, precum şi sã le gestioneze şi sã le arhiveze corespunzãtor la sediul profesional; i) sã respecte normele profesionale adoptate de Camerã pentru desfãşurarea activitãţii de consultanţã fiscalã; j) sã respecte Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2007; k) sã respecte normele procedurale privind monitorizarea şi controlul activitãţii consultanţilor fiscali; l) sã obţinã viza anualã pe carnetul profesional, conform normelor aprobate de Consiliul superior al Camerei, în cazul persoanelor fizice; m) sã obţinã viza anualã prevãzutã în anexa nr. 8, conform normelor aprobate de Consiliul superior al Camerei, în cazul persoanelor juridice; n) sã respecte alte reglementãri aplicabile profesiei. (3) Consultanţii fiscali şi societãţile comerciale de consultanţã fiscalã pot desfãşura, pe lângã activitatea de consultanţã fiscalã, cu respectarea condiţiilor prevãzute de actele normative în materie şi dupã accesul în profesiile respective conform dispoziţiilor din legile speciale, şi activitãţi de: a) expertizã contabilã; b) audit financiar; c) instruire şi perfecţionare în domeniul fiscal. (4) Pot fi membri ai Camerei auditorii financiari, experţii contabili ori alte categorii de liber-profesionişti care au dobândit calitatea de consultant fiscal pe bazã de examen organizat de Camerã, potrivit ordonanţei şi Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitãţii de consultant fiscal, aprobat de Consiliul superior al Camerei. (5) Persoanele prevãzute la alin. (4) pot exercita activitatea de consultanţã fiscalã, cu respectarea condiţiilor prevãzute de actele normative în materie, numai dupã ce s-au înscris în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ca membri activi. ART. 10 (1) Membrii Camerei persoane fizice sunt obligaţi sã comunice Camerei, în scris, în termen de pânã la 30 de zile, producerea unor evenimente semnificative în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile şi ataşând toate documentele corespunzãtoare, în copie legalizatã, dupã caz, dupã cum urmeazã: a) aplicarea unor sancţiuni disciplinare pe linie profesionalã de cãtre o autoritate legalã sau un alt organism profesional al cãrui membru este persoana în cauzã; b) orice condamnare penalã definitivã pronunţatã de instanţele competente din ţarã sau din strãinãtate împotriva unui asociat/acţionar sau administrator al persoanei juridice, pentru infracţiuni sãvârşite în exerciţiul profesiei de consultant fiscal; c) punerea în mişcare a acţiunii penale sau trimiterea în judecatã pentru fapte sãvârşite în exerciţiul profesiei de consultant fiscal; d) existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice consultantului fiscal exercitarea funcţiei de administrator al unei societãţi comerciale sau, în general, exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi comerciale; e) orice alte informaţii solicitate de Camerã pentru evaluarea reputaţiei profesionale şi etice a consultantului fiscal; f) schimbarea numelui, situaţie în care persoana în cauzã va solicita în scris Camerei eliberarea unui nou carnet de consultant fiscal membru al Camerei şi a unei noi parafe; g) schimbarea domiciliului ori a adresei de corespondenţã, situaţie în care persoana în cauzã va solicita în scris Camerei eliberarea unui nou carnet de consultant fiscal membru al Camerei; h) orice modificare privind statutul de angajat, asociat/acţionar sau administrator al unei persoane juridice ori de persoanã fizicã autorizatã sã exercite în mod independent activitatea de consultant fiscal; i) orice alte date care se referã la calitatea de membru al acesteia. (2) Membrii Camerei persoane juridice sunt obligaţi sã comunice Camerei, în scris, în termen de pânã la 30 de zile, producerea unor evenimente semnificative în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile şi ataşând toate documentele corespunzãtoare, în copie legalizatã, dupã caz, dupã cum urmeazã: a) schimbarea denumirii sub care este înregistratã persoana juridicã, situaţie în care se va solicita Camerei eliberarea unei noi autorizaţii; b) schimbarea sediului social ori a adresei de corespondenţã; c) deschiderea sau închiderea unei filiale ori a unei subunitãţi; d) orice modificare în ceea ce priveşte statutul angajaţilor, asociaţilor/acţionarilor sau al administratorilor persoanei juridice; e) orice condamnare penalã definitivã pronunţatã de instanţele competente din ţarã sau din strãinãtate împotriva persoanei juridice; f) aplicarea unor sancţiuni disciplinare persoanei juridice ori luarea de mãsuri împotriva acesteia de cãtre o autoritate sau un alt organism profesional al cãrui membru este persoana juridicã în cauzã; g) orice condamnare penalã definitivã pronunţatã de instanţele competente din ţarã sau din strãinãtate împotriva unui asociat/acţionar ori administrator al persoanei juridice, pentru infracţiuni sãvârşite în exerciţiul profesiei de consultant fiscal; h) punerea în mişcare a acţiunii penale sau trimiterea în judecatã a unui asociat/acţionar ori administrator al persoanei juridice, pentru fapte sãvârşite în exerciţiul profesiei de consultant fiscal; i) existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice reprezentantului legal al societãţii comerciale de consultanţã fiscalã exercitarea funcţiei de administrator sau exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi; j) dacã se aflã în procedurã de insolvenţã sau de lichidare. ART. 11 (1) Membrii Camerei persoane fizice şi persoane juridice care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei notificã în scris aceastã situaţie Camerei. (2) Hotãrârea Consiliului superior al Camerei prin care se ia act de renunţare se comunicã în scris persoanei în cauzã, iar Camera face menţiunile corespunzãtoare în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. (3) Consiliul superior al Camerei va hotãrî amânarea încetãrii calitãţii de membru şi, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã în urmãtoarele situaţii: a) existenţa unor obligaţii încã neexecutate ale consultantului fiscal persoanã fizicã sau persoanã juridicã faţã de Camerã; b) existenţa unor mãsuri sancţionatorii disciplinare împotriva consultantului fiscal, aflate în curs de soluţionare, potrivit legii; c) existenţa unor acţiuni de monitorizare şi control al activitãţii consultantului fiscal sau a societãţii comerciale de consultanţã fiscalã, aflate în derulare. ART. 12 (1) Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotãrâre a Consiliului superior al Camerei, fãrã îndeplinirea procedurii disciplinare, în oricare dintre urmãtoarele situaţii: 1. în cazul persoanelor fizice: a) ca urmare a neachitãrii cotizaţiilor şi taxelor datorate, precum şi a neîndeplinirii altor obligaţii faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrâri ale Consiliului superior, atunci când întârzierea depãşeşte 12 luni, deşi consultantul fiscal a fost notificat despre aceste situaţii; b) în urma condamnãrii definitive a unui consultant fiscal pentru infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals, pentru o infracţiune sãvârşitã cu intenţie ori o infracţiune economicã prevãzutã de legi speciale care l-ar face incompatibil cu exercitarea calitãţii de consultant fiscal; c) la cererea consultantului fiscal sau a persoanei juridice, dacã are îndeplinite la zi obligaţiile faţã de Camerã; d) când atribuirea calitãţii de consultant fiscal a fost obţinutã ca urmare a sãvârşirii infracţiunii de fals şi uz de fals; 2. în cazul persoanelor juridice, în situaţia în care: a) societatea comercialã s-a dizolvat; b) dupã data de înregistrare la Camerã se constatã cã nu mai îndeplinesc condiţiile legale de funcţionare potrivit ordonanţei şi prezentului regulament; c) când plata cotizaţiei nu s-a efectuat la termen, iar întârzierea depãşeşte 12 luni. (2) În cazul retragerii carnetului profesional de consultant fiscal sau a autorizaţiei societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, consultanţii fiscali persoane fizice sau societãţile comerciale de consultanţã fiscalã au obligaţia depunerii de îndatã a carnetului profesional, respectiv a autorizaţiei la Secretariatul general al Camerei. (3) De la data retragerii carnetului profesional sau a autorizaţiei, consultanţilor fiscali persoane fizice sau societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã li se interzice practicarea profesiei şi utilizarea titlului de consultant fiscal sau a denumirii de societate comercialã de consultanţã fiscalã. (4) De la data prevãzutã la alin. (4), pe site-ul Camerei, prin grija Secretariatului general, va fi fãcutã publicã retragerea carnetului profesional de consultant fiscal sau a autorizaţiei societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã în cauzã şi interdicţia acestora de a practica profesia şi de a utiliza titlurile respective. Concomitent cu publicarea pe site, Secretariatul general al Camerei va înştiinţa Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Consiliul Concurenţei despre interdicţia de practicare a profesiei şi de utilizare a titlului de consultant fiscal sau a denumirii de societate comercialã de consultanţã fiscalã de cãtre persoanele în cauzã. (5) Hotãrârea se comunicã în scris persoanei în cauzã, iar Camera face menţiunile corespunzãtoare în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. (6) Hotãrârea privind retragerea calitãţii de membru al Camerei poate fi contestatã, în condiţiile legii, la instanţa competentã. ART. 13 Orice membru care a renunţat sau cãruia i s-a retras calitatea de membru al Camerei poate solicita redobândirea acesteia, respectând condiţiile prevãzute de ordonanţã, precum şi de normele aprobate de Consiliul superior al Camerei, cu plata taxei de înscriere şi a cotizaţiei aferente anului în curs. ART. 14 În faţa organelor de conducere ale Camerei problemele, interesele şi propunerile societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã pot fi susţinute de administratorii acestor societãţi sau de alte persoane împuternicite de acestea, care au calitatea de membri ai Camerei şi care au drepturile prevãzute de ordonanţã şi de prezentul regulament. ART. 15 (1) Membrii Camerei persoane fizice pot solicita suspendarea activitãţii pe o perioadã cuprinsã între unu şi 3 ani, din motive întemeiate, dovedite cu documente justificative, în conformitate cu normele aprobate de Consiliul superior al Camerei. (2) Dreptul de exercitare a profesiei de consultant fiscal poate fi suspendat prin hotãrâre a Consiliului superior al Camerei şi în situaţiile în care consultantul fiscal a fost trimis în judecatã pentru fapte sãvârşite în exerciţiul profesiei de consultant fiscal care îl fac nedemn sã exercite aceastã calitate, pânã la pronunţarea unei hotãrâri judecãtoreşti definitive. (3) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), Camera face menţiune în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, iar cel în cauzã este obligat sã depunã sub luare de semnãturã carnetul profesional şi parafa, la data solicitãrii suspendãrii sau în termen de 5 zile de la data comunicãrii hotãrârii de suspendare luate de Consiliul superior al Camerei. În situaţia refuzului se procedeazã la radierea din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. Prevederile art. 12 alin. (4) şi (5) se aplicã în mod corespunzãtor. (4) Revenirea la statutul de membru activ pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) se face la cerere şi produce efecte de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care a fost aprobatã de Camerã. Trecerea în categoria membrilor activi se face dupã plata taxei de înscriere şi a cotizaţiei aferente anului în curs. (5) Persoanele juridice care au suspendatã activitatea la registrul comerţului sunt membri inactivi. Reluarea activitãţii declaratã la registrul comerţului va fi comunicatã şi Camerei, în vederea reautorizãrii şi trecerii în categoria membrilor activi. Pe perioada inactivitãţii, societãţile comerciale în cauzã nu datoreazã cotizaţia. Trecerea în categoria membrilor activi se face dupã plata taxei de autorizare şi a cotizaţiei aferente anului în curs. CAP. IV Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ART. 16 (1) Membrii Camerei vor fi înscrişi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ca membri activi sau inactivi, structurat în plan administrativ-teritorial. Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind actualizat anual cu modificãrile intervenite. De asemenea, va fi publicat şi pe siteul Camerei, fiind actualizat ori de câte ori este nevoie. (2) În Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã înregistrarea membrilor se va face în ordine alfabeticã, cu menţionarea urmãtoarelor date: 1. pentru persoanele fizice: a) numele şi prenumele; b) numãrul carnetului profesional; c) localitatea de domiciliu; d) alte date de identificare a persoanei; 2. pentru societãţile comerciale de consultanţã fiscalã: a) denumirea şi sediul social; b) numele şi prenumele, numãrul carnetului profesional şi localitatea de domiciliu ale persoanelor fizice care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii comerciale de consultanţã fiscalã; c) numele şi prenumele asociaţilor/acţionarilor, administratorilor care au calitatea de consultant fiscal; d) alte date de identificare. (3) Membrii Camerei sunt obligaţi sã anunţe orice modificare a datelor înscrise în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã în termen de 30 de zile. (4) Înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prevãzutã la alin. (1), conferã dreptul exercitãrii profesiei pe întregul teritoriu al României. (5) Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã este format din douã capitole: a) capitolul I - Consultanţii fiscali persoane fizice, activi şi inactivi; b) capitolul II - Societãţile comerciale de consultanţã fiscalã, active şi inactive. (6) Modelul Registrului consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã este prevãzut în anexa nr. 7. (7) Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se conduce informatizat. (8) Arhivarea dosarelor consultanţilor fiscali şi ale societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se face de cãtre Direcţia de servicii pentru membri, iar gestiunea acestora se conduce informatizat. CAP. V Atribuţiile Camerei ART. 17 (1) În baza prevederilor art. 11 din ordonanţã şi a Statutului Confederaţiei Fiscale Europene, Camera are urmãtoarele atribuţii principale: a) coordoneazã activitatea de consultanţã fiscalã; b) autorizeazã exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã; c) ţine Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã; d) organizeazã examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal; e) elaboreazã şi aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare; f) elaboreazã şi aprobã norme şi proceduri privind activitatea de consultanţã fiscalã; g) elaboreazã şi aprobã norme privind auditul de calitate pentru expertizele fiscale; h) elaboreazã şi aprobã norme pentru control, în vederea constatãrii contravenţiilor şi aplicãrii sancţiunilor; i) elaboreazã şi aprobã normele privind pregãtirea şi perfecţionarea consultanţilor fiscali; j) elaboreazã şi aprobã programul de pregãtire şi perfecţionare continuã a membrilor Camerei şi asigurã materialele pentru pregãtirea profesionalã şi informarea periodicã a acestora; k) elaboreazã şi aprobã Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale; l) reprezintã profesia de consultant fiscal din România în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor profesionale internaţionale; m) se preocupã de recunoaşterea şi dezvoltarea profesiei de consultant fiscal în strãinãtate şi înscrierea membrilor Camerei în alte organizaţii profesionale de profil din strãinãtate; n) apãrã interesele profesionale ale tuturor membrilor Camerei, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate; intervine cu orice ocazie în scopul de a obţine pentru consultanţii fiscali cele mai bune condiţii de practicare a profesiei lor; o) oferã sprijin şi asistenţã membrilor Camerei în problemele profesionale; p) controleazã calitatea activitãţii de consultanţã fiscalã; q) mediazã între membrii Camerei, la cerere, în caz de diferende; r) stabileşte mãsuri disciplinare; s) editeazã publicaţii de specialitate; ş) elaboreazã propuneri privind actualizarea legislaţiei, precum şi a normelor de consultanţã fiscalã, în concordanţã cu reglementãrile organizaţiilor profesionale internaţionale; contribuie la dezvoltarea legislaţiei cu impact asupra activitãţii profesionale de consultanţã fiscalã şi acţioneazã pentru recunoaşterea, în folosul consultanţilor fiscali, a dreptului de aşi reprezenta clienţii în faţa autoritãţilor naţionale, precum şi în faţa tuturor celorlalte autoritãţi naţionale, internaţionale sau supranaţionale; t) informeazã publicul cu privire la serviciile pe care consultanţii fiscali le pot furniza; ţ) menţine relaţiile cu autoritãţile, organismele naţionale şi internaţionale şi, în special, furnizeazã experienţa practicienilor cãtre autoritãţile naţionale, precum şi ale Uniunii Europene în toate domeniile aferente fiscalitãţii şi dreptului profesional; u) colaboreazã cu instituţii şi asociaţii profesionale de profil din ţarã şi din strãinãtate; faciliteazã cooperarea în toate domeniile ce prezintã un interes comun pentru consultanţii fiscali din România, atât în interiorul, cât şi în afara Uniunii Europene; v) propune şi recomandã membrii Camerei în funcţii de conducere în cadrul organizaţiilor de profil din strãinãtate; w) organizeazã cursuri masterale în domeniul fiscalitãţii naţionale şi europene, în colaborare cu universitãţi de prestigiu din România; x) organizeazã cursuri de pregãtire pentru candidaţii la examenul de atribuire a calitãţii de consultant fiscal; y) colaboreazã cu alte instituţii, organizaţii sau societãţi comerciale pentru accesarea de fonduri structurale în vederea dezvoltãrii activitãţii de pregãtire profesionalã şi a iniţierii altor proiecte economice sau de pregãtire în domenii diverse de activitate ale membrilor Camerei; z) participã la schimbul de informaţii cu privire la legile fiscale naţionale şi dezvoltarea legilor fiscale în Europa;aa) exercitã alte atribuţii prevãzute de ordonanţã sau de prezentul regulament. (2) Camera poate înfiinţa unitãţi teritoriale fãrã personalitate juridicã. ART. 18 (1) Organele de conducere ale Camerei sunt: Conferinţa naţionalã, Consiliul superior al Camerei şi Biroul permanent al Consiliului superior, denumite în continuare Conferinţa, Consiliul superior şi Biroul permanent. (2) Consiliul superior este ales de Conferinţã. (3) Consiliul superior alege dintre membrii sãi Biroul permanent, respectiv persoanele care îndeplinesc funcţiile de conducere în cadrul acestuia. ART. 19 (1) Conferinţa este formatã din toţi consultanţii fiscali înscrişi în evidenţa Camerei cu drept de vot. (2) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrârile acesteia. (3) Nu au drept de vot sau de reprezentare membrii Camerei suspendaţi ca urmare a aplicãrii unor mãsuri disciplinare. (4) Lista definitivã a consultanţilor fiscali membri ai Camerei cu drept de vot se va publica pe site-ul Camerei cu 15 zile înainte de data Conferinţei. ART. 20 Conferinţa este ordinarã sau extraordinarã. ART. 21 (1) Conferinţa ordinarã se întruneşte anual, la convocarea Consiliului superior, în cel mult 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar precedent. (2) Conferinţa ordinarã are urmãtoarele atribuţii principale: a) dezbaterea şi aprobarea raportului anual de activitate al Consiliului superior; b) dezbaterea, aprobarea sau modificarea situaţiilor financiare anuale ale Camerei; c) dezbaterea şi aprobarea raportului Comisiei de auditori statutari privind gestiunea financiarã; d) aprobarea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar încheiat; e) aprobarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar urmãtor; f) aprobarea programului de activitate al Consiliului superior; g) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Consiliului superior; h) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de auditori statutari; i) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de apel; j) exercitarea altor atribuţii prevãzute de lege sau de prezentul regulament. ART. 22 (1) Pentru validitatea deliberãrilor Conferinţei ordinare este necesarã prezenţa majoritãţii simple a membrilor cu drept de vot, iar hotãrârile trebuie sã fie adoptate cu votul majoritãţii simple a celor prezenţi. (2) În cazul neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1), Conferinţa întrunitã la a doua convocare poate sã hotãrascã asupra problemelor de pe ordinea de zi, indiferent de numãrul membrilor prezenţi, cu votul majoritãţii simple a acestora. (3) Conferinţa ordinarã se poate întruni la a doua convocare, de regulã, în aceeaşi zi şi în acelaşi loc cu prima convocare, dupã trecerea unui interval de minimum o orã. ART. 23 (1) Conferinţa extraordinarã poate fi convocatã la cererea Biroului permanent sau la cererea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor Consiliului superior ori la cererea unei cincimi din numãrul membrilor Camerei cu drept de vot, care adreseazã cererea secretarului general, specificând problemele propuse a fi dezbãtute în cadrul Conferinţei extraordinare. (2) Conferinţa extraordinarã va fi convocatã şi pentru completarea locurilor de membri în cadrul organelor alese, rãmase vacante ca urmare a retragerii, demisiilor, excluderii sau decesului a mai mult de o treime din numãrul locurilor prevãzute în prezentul regulament. (3) Conferinţa extraordinarã poate adopta hotãrâri cu privire la problemele dezbãtute conform ordinii de zi pentru care a fost convocatã. ART. 24 (1) Pentru validitatea deliberãrilor Conferinţei extraordinare este necesarã prezenţa majoritãţii simple a membrilor cu drept de vot ai Camerei, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii simple a celor prezenţi. (2) În cazul neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1), Conferinţa întrunitã la a doua convocare poate sã hotãrascã asupra problemelor de pe ordinea de zi, indiferent de numãrul membrilor prezenţi, cu votul majoritãţii simple a acestora. (3) Conferinţa extraordinarã se poate întruni la a doua convocare de regulã în aceeaşi zi şi în acelaşi loc cu prima convocare, dupã trecerea unui interval de minimum o orã. ART. 25 (1) Convocarea conferinţelor se face cu 30 de zile înainte de data întrunirii. Anunţul privind convocarea se publicã în douã cotidiene de circulaţie naţionalã şi pe site-ul Camerei şi cuprinde locul, data şi ora de desfãşurare, precum şi ordinea de zi. În acelaşi anunţ se stabilesc locul, data şi ora pentru o a doua convocare a Conferinţei, în caz de neîntrunire a cvorumului statutar. (2) Fiecare membru cu drept de vot al Camerei are dreptul la un singur vot. (3) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţã de alţi membri, în baza unei procuri speciale, conform modelului prevãzut în anexa nr. 9, autentificatã de un notar public sau pentru care un avocat a atestat identitatea pãrţilor, conţinutul şi data actului. Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrãrilor Conferinţei, fãcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţã. Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 persoane. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri. (4) Lucrãrile Conferinţei sunt conduse de preşedintele Consiliului superior sau de înlocuitorul de drept al acestuia. Preşedintele propune un secretariat format din 3 membri, pe care îl supune la vot plenului Conferinţei. Dupã constatarea îndeplinirii cerinţelor legale pentru desfãşurarea Conferinţei se trece la dezbaterea subiectelor înscrise pe ordinea de zi. (5) Hotãrârile Conferinţei se adoptã prin vot deschis. (6) Alegerea membrilor Consiliului superior, ai Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel se face prin vot secret. (7) Prin procesul-verbal semnat de preşedintele şi de membrii secretariatului lucrãrilor Conferinţei se consemneazã îndeplinirea formalitãţilor referitoare la convocare, data şi locul de desfãşurare a Conferinţei, numãrul membrilor prezenţi, numãrul de voturi valabil exprimate, dezbaterile în rezumat, hotãrârile luate, iar la cererea celor care au luat cuvântul, afirmaţiile acestora în cadrul şedinţei. (8) Hotãrârile Conferinţei sunt obligatorii pentru toţi membrii Camerei şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 26 (1) Organele de conducere alese ale Camerei sunt: Consiliul superior şi Biroul permanent al Consiliului superior. (2) Consiliul superior alege dintre membrii sãi Biroul permanent, respectiv persoanele care îndeplinesc funcţiile de conducere în cadrul acestuia. ART. 27 Organizarea şi funcţionarea Camerei sunt asigurate de organele alese, care au funcţie reprezentativã, de conducere, decizie şi control. Aplicarea hotãrârilor organelor alese ale Camerei se realizeazã de aparatul executiv al acesteia. ART. 28 Membrii organelor alese care în perioada mandatului devin membri aleşi în funcţii de conducere ale altor organizaţii profesionale sunt obligaţi sã solicite renunţarea la funcţie în termen de 5 zile de la data la care au fost aleşi. ART. 29 (1) Membrii Consiliului superior sunt aleşi în cadrul Conferinţei ordinare pentru o perioadã de 5 ani, conform procedurilor prevãzute în prezentul regulament, având posibilitatea de a îndeplini cel mult douã mandate. Consiliul superior are în componenţa sa 15 membri. (2) Orice membru cu drept de vot al Camerei poate fi ales în Consiliul superior, dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii: a) are capacitate deplinã de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale; b) nu a fost sancţionat disciplinar de Camerã în ultimii 5 ani; c) nu deţine o funcţie într-o altã organizaţie profesionalã; d) are achitate obligaţiile faţã de Camerã la data depunerii candidaturii şi a participat la Programul de formare profesionalã continuã în anul anterior organizãrii alegerilor; e) a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevãzutã în Regulamentul pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor, adoptat de Camerã. (3) Candidaturile se depun la Registratura Camerei, la termenul şi conform modelului stabilite prin hotãrâre a Consiliului superior. (4) Consiliul superior le poate cere candidaţilor sã dea o declaraţie privind respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la alin (2). (5) Consiliul superior respinge candidatura oricãrei persoane care refuzã sã dea declaraţia prevãzutã la alin. (4) sau care face o declaraţie falsã ori incompletã. (6) În cazul în care un candidat a fost ales membru al Consiliului superior, iar declaraţiile sale au fost incorecte, Consiliul superior constatã prin hotãrâre alegerea sa ca fiind nulã, ceea ce nu afecteazã validitatea alegerii celorlalţi candidaţi, iar locul rãmas vacant se ocupã potrivit prevederilor art. 31 alin. (2). (7) Aceastã hotãrâre se comunicã persoanei respective. ART. 30 (1) Candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale vor fi anunţate în Conferinţã de cãtre preşedintele de şedinţã. (2) Votarea se efectueazã pe baza unui buletin de vot, în forma aprobatã de Consiliul superior. (3) Fiecare membru cu drept de vot al Camerei poate vota dintre candidaţii propuşi un numãr care sã nu depãşeascã numãrul locurilor eligibile. În caz contrar, votul se considerã nul. (4) La propunerea consultanţilor fiscali prezenţi în plenul Conferinţei se alege Comisia de numãrare a voturilor, care are urmãtoarele atribuţii principale: a) primirea şi distribuirea buletinelor de vot; b) numãrarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule; c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi prin întocmirea listei candidaţilor în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi valabil obţinute; d) elaborarea unui raport scris cãtre Conferinţã cu privire la desfãşurarea alegerilor; e) întocmirea unui proces-verbal cu privire la rezultatele votului, care se prezintã plenului Conferinţei; f) predarea buletinelor de vot Secretariatului general al Camerei, în vederea sigilãrii şi pãstrãrii acestora pe o perioadã egalã cu cea a mandatului Consiliului superior; g) alte atribuţii stabilite de Conferinţã. (5) Sunt declaraţi aleşi candidaţii care au întrunit numãrul cel mai mare de voturi. În caz de egalitate la ultima poziţie validã, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie sunt supuşi din nou votului Conferinţei, urmând a fi declarat ales candidatul care a întrunit numãrul cel mai mare de voturi. ART. 31 (1) La prima şedinţã de dupã alegeri membrii Consiliului superior aleg din rândul lor, prin vot secret, un preşedinte, un prim-vicepreşedinte şi 5 vicepreşedinţi, ale cãror mandate se încheie, ca şi în cazul celorlalţi membri ai Consiliului superior, la data urmãtoarelor alegeri desfãşurate în cadrul Conferinţei, dacã între timp nu le înceteazã calitatea de membru al Consiliului superior. (2) Orice loc vacant de membru al Consiliului superior va fi ocupat de urmãtorul candidat în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi întrunit la Conferinţã, conform raportului comisiei de votare, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la art. 29 alin. (2). (3) Orice loc vacant de preşedinte, prim-vicepreşedinte sau de vicepreşedinte trebuie ocupat în condiţiile prevãzute la alin. (1). (4) Orice membru al Consiliului superior poate sã cearã suspendarea din funcţie pe o perioadã determinatã, pentru motive temeinice. Pe perioada suspendãrii, Consiliul superior poate aplica prevederile alin. (2), pentru a asigura funcţionarea în condiţii de cvorum. Pe durata participãrii la lucrãri membrii Consiliului superior desemnaţi conform prevederilor alin. (2) au drepturile şi obligaţiile membrilor consiliului superior suspendaţi. (5) Orice membru al Consiliului superior poate comunica în scris, cu 30 de zile înainte, Secretariatului general intenţia sa cu privire la suspendarea pe o perioadã determinatã sau retragerea din Consiliul superior. Durata suspendãrii nu poate depãşi durata mandatului, iar în cazul demisiei locul devine vacant de la data acesteia. (6) Consiliul superior nu poate funcţiona în condiţiile în care s-au vacantat şi nu au fost completate, conform alin. (2), o treime din numãrul locurilor prevãzute în prezentul regulament. În acest caz, pentru completarea locurilor vacante se convoacã Conferinţa extraordinarã în vederea alegerilor. ART. 32 (1) Calitatea de membru al Consiliului superior înceteazã în urmãtoarele situaţii: a) pierderea calitãţii de membru al Camerei; b) pierderea capacitãţii de exerciţiu; c) existenţa unei situaţii de incompatibilitate cu exercitarea profesiei de consultant fiscal, care împiedicã exercitarea mandatului de membru al Consiliului superior, cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 31 alin. (4 ) şi (5); d) demisia din aceastã calitate. (2) Constatarea producerii uneia dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) se face prin hotãrâre a Consiliului superior. ART. 33 Consiliul superior se întruneşte, de regulã, lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau cel puţin a unei treimi din numãrul membrilor sãi. Convocarea şedinţelor se face prin Secretariatul general. ART. 34 (1) Şedinţele Consiliului superior pot avea loc în prezenţa majoritãţii simple a membrilor sãi. (2) În absenţa preşedintelui sau a prim-vicepreşedintelui, şedinţele sunt conduse de un vicepreşedinte desemnat de preşedinte sau de Biroul permanent. ART. 35 (1) Hotãrârile Consiliului superior sunt adoptate cu majoritatea simplã a voturilor membrilor prezenţi. (2) Fiecare membru al Consiliului superior are dreptul la un singur vot, iar în cazul egalitãţii voturilor, votul preşedintelui de şedinţã determinã rezultatul final. (3) Secretariatul general pãstreazã procesele-verbale ale tuturor şedinţelor într-un registru special întocmit în acest scop. Procesele-verbale trebuie semnate de toţi membrii prezenţi la şedinţã. ART. 36 (1) Consiliul superior coordoneazã, conduce şi controleazã activitatea Camerei, având urmãtoarele atribuţii: a) asigurã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Conferinţei; b) asigurã condiţiile pentru administrarea şi gestionarea patrimoniului Camerei, potrivit legii; c) adoptã şi prezintã Conferinţei propuneri privind obiectivele strategice ale Camerei şi programul de activitate pentru exerciţiul în curs; d) adoptã şi prezintã spre aprobare Conferinţei raportul de activitate, situaţiile financiare anuale şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli privind exerciţiul încheiat, precum şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul în curs; e) aprobã regulamentul de organizare a examenului pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal şi componenţa comisiei de examinare în condiţiile art. 4 din ordonanţã; f) stabileşte componenţa Comisiei de evaluare, precum şi conţinutul şi modul de desfãşurare a examenului pentru consultanţii fiscali din statele membre care vor desfãşura activitate în România; g) stabileşte cuantumul taxei de înscriere în evidenţa Camerei, al taxei în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi al taxei pentru examen; h) aprobã normele privind condiţiile şi termenele de platã a cotizaţiilor membrilor Camerei şi stabileşte nivelului cotizaţiilor profesionale anuale datorate de membrii Camerei; i) aprobã şi modificã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei, Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale, normele de pregãtire şi perfecţionare a consultanţilor fiscali şi Programul de pregãtire profesionalã continuã a consultanţilor fiscali; j) aprobã norme profesionale privind desfãşurarea activitãţii prevãzute la art. 3 din ordonanţã; k) alege şi revocã membrii Biroului permanent al Consiliului superior; l) aprobã anual indemnizaţiile membrilor Consiliului superior, ai Biroului permanent al Consiliului superior, Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel; m) emite hotãrâri în cazurile de abateri disciplinare sesizate de Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã; n) aprobã normele privind controlul în vederea constatãrii contravenţiilor şi aplicãrii sancţiunilor potrivit prevederilor ordonanţei; o) numeşte persoanele împuternicite sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiunile potrivit prevederilor ordonanţei; p) aprobã Regulamentul pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor şi valideazã candidaturile membrilor depuse pentru organele alese ale Camerei; q) aprobã angajarea de credite pentru activitãţi de investiţii; r) înainteazã Ministerului Finanţelor Publice propuneri de acte normative pentru completarea şi modificarea legislaţiei fiscale; s) stabileşte atribuţiile vicepreşedinţilor în ceea ce priveşte coordonarea activitãţii direcţiilor de specialitate ale Camerei; ş) stabileşte nivelul şi condiţiile de acordare pentru indemnizaţia/diurna de deplasare, în limitele aprobate de Conferinţa naţionalã în bugetul de venituri şi cheltuieli; t) stabileşte criteriile de acreditare a entitãţilor ce urmeazã a organiza cursuri de pregãtire profesionalã a membrilor Camerei; ţ) aprobã acordarea titlului de "Preşedinte de onoare" şi a diplomei de excelenţã pentru consultanţii fiscali, în condiţiile procedurilor privind acordarea de titluri onorifice adoptate de Camerã, şi aprobã componenţa Consiliului ştiinţific la propunerea Biroului permanent; u) desemneazã membrii Camerei pentru a reprezenta profesia de consultant fiscal în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor profesionale din Romania şi internaţionale; v) propune şi recomandã membrii Camerei în funcţii de conducere în cadrul organizaţiilor de profil din strãinãtate; w) stabileşte cuantumul indemnizaţiilor pentru persoanele desemnate la art. 40-42, dupã caz; x) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, de prezentul regulament şi de hotãrârile Conferinţei. (2) În exercitarea atribuţiilor sale Consiliul superior emite hotãrâri şi decizii. (3) Hotãrârile Consiliului superior sunt obligatorii pentru toţi membrii Camerei şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. (4) Consiliul superior poate adopta un regulament propriu de organizare şi funcţionare. ART. 37 (1) Biroul permanent al Consiliului superior este format din preşedinte, prim-vicepreşedinte şi 5 vicepreşedinţi. (2) Alegerea Biroului permanent al Consiliului superior se face de cãtre Consiliul superior, dintre membrii acestuia, în prima şedinţã ce urmeazã alegerii acestuia. (3) Biroul permanent se întruneşte cel puţin o datã pe lunã şi ori de câte ori este necesar şi ia decizii cu votul majoritãţii simple a membrilor sãi, iar în cazul egalitãţii voturilor, cel al preşedintelui de şedinţã este decisiv. (4) Şedinţele sunt conduse de preşedinte, iar în absenţa acestuia de prim-vicepreşedinte sau de un alt membru al Biroului permanent, desemnat de preşedinte. (5) Procesele-verbale ale tuturor şedinţelor se semneazã de toţi membrii Biroului permanent prezenţi la şedinţã şi se pãstreazã la Registratura Camerei. ART. 38 (1) Biroul permanent exercitã urmãtoarele atribuţii principale: a) avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anual, pe care îl înainteazã spre adoptare Consiliului superior, nu mai târziu de data de 15 decembrie a fiecãrui an anterior anului la care se referã bugetul respectiv; b) supravegheazã lunar execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei; c) examineazã şi propune spre aprobare Consiliului superior programul de activitate al Camerei; d) aprobã programele de activitate ale direcţiilor executive; e) aprobã deplasãrile în strãinãtate; f) aprobã angajarea, promovarea, sancţionarea şi concedierea personalului cu funcţii de conducere din cadrul aparatului executiv al Camerei; g) aprobã salarizarea pentru fiecare funcţie prevãzutã în organigramã; h) aprobã revocarea secretarului general; i) aprobã organigrama şi normele privind desfãşurarea activitãţii curente a aparatului executiv al Camerei, care cuprind atribuţiile şi responsabilitãţile structurilor executive, precum şi raporturile dintre acestea, statul de funcţii şi politica de personal, dupã care se prezintã Consiliului superior pentru validare; j) aprobã eliberarea autorizaţiilor de funcţionare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã; k) prezintã anual spre adoptare Consiliului superior şi spre aprobare Conferinţei proiectul de buget pentru exerciţiul viitor; l) prezintã situaţiile financiare anuale şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli spre adoptare Consiliului superior şi spre aprobare Conferinţei; m) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Conferinţã şi de Consiliul superior. (2) Activitatea direcţiilor de specialitate ale Camerei este coordonatã de cãtre un vicepreşedinte ce a fost desemnat de Consiliul superior. (3) În exercitarea atribuţiilor sale Biroul permanent adoptã decizii. (4) Biroul permanent poate adopta un regulament propriu de organizare şi funcţionare. ART. 39 (1) Preşedintele ales de Consiliul superior devine de drept şi preşedintele Camerei, precum şi al Biroului permanent şi are urmãtoarele atribuţii principale: a) reprezintã Camera în justiţie şi în raporturile cu terţe persoane fizice şi juridice, autoritãţi publice, precum şi cu organizaţiile profesionale din alte ţãri şi organisme internaţionale ale profesiei de consultant fiscal, apãrând prestigiul şi independenţa profesionalã a membrilor Camerei; b) semneazã acorduri/convenţii privind exercitarea profesiei de consultant fiscal în strãinãtate şi pe teritoriul României cu organizaţii similare din alte ţãri; c) convoacã şi conduce lucrãrile Conferinţei, Consiliului superior şi Biroului permanent; d) în calitate de reprezentant legal al Camerei, preşedintele semneazã hotãrârile Conferinţei, ale Consiliului superior şi deciziile Biroului permanent al Consiliului superior; e) numeşte şi revocã, în baza aprobãrii Biroului permanent, secretarul general şi personalul din cadrul aparatului executiv al Camerei prevãzut în organigramã; f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Conferinţã, Consiliul superior şi Biroul permanent. (2) Camera este angajatã din punct de vedere legal prin semnãtura preşedintelui sau a unei persoane desemnate de acesta. (3) În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt duse la îndeplinire de cãtre prim-vicepreşedinte sau de cãtre un vicepreşedinte desemnat. (4) Preşedintele poate sã delege prim-vicepreşedintele sau un vicepreşedinte ori un membru al Consiliului superior pentru o acţiune sau o activitate determinatã. (5) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului superior emite ordine. ART. 40 (1) În vederea recunoaşterii contribuţiei aduse la dezvoltarea profesiei de consultant fiscal şi la îndeplinirea misiunii de utilitate publicã atribuite de lege Camerei, se instituie titlul onorific de "Preşedinte de onoare", care poate fi acordat persoanelor care şi-au încheiat mandatul de preşedinte al Camerei. (2) Titlul de "Preşedinte de onoare" se acordã prin hotãrâre a Consiliului superior, la propunerea Biroului permanent. (3) Preşedintele de onoare participã în calitate de invitat la şedinţele Biroului permanent şi ale Consiliului superior şi poate fi implicat în activitãţi ale Camerei, potrivit hotãrârilor Consiliului superior. ART. 41 (1) În vederea asigurãrii unei expertize de înaltã calitate în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor strategice ale Camerei şi dezvoltarea profesiei de consultant fiscal, se înfiinţeazã Consiliul ştiinţific. (2) Membrii Consiliului ştiinţific sunt desemnaţi prin hotãrâre a Consiliului superior şi pot fi reprezentanţi ai mediului academic, specialişti de renume în domeniul fiscalitãţii şi dreptului fiscal şi consultanţi fiscali care s-au remarcat în mod deosebit prin contribuţia semnificativã la dezvoltarea şi evoluţia profesiei de consultant fiscal şi prin prestigiul profesional dobândit. (3) Membrii Consiliului ştiinţific pot avea atribuţii în cadrul diferitelor comitete de lucru ale Camerei şi pot fi consultaţi la analiza şi la elaborarea unor documente sau proiecte de acte normative în domeniul profesiei. (4) Membrii Consiliului ştiinţific pot fi invitaţi la şedinţele Consiliului Camerei. (5) Activitatea Consiliului ştiinţific este reglementatã prin hotãrâre a Consiliului superior. ART. 42 (1) Consiliul superior al Camerei poate decide înfiinţarea unor comitete de lucru în domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul afacerilor profesionale. (2) Comitetele de lucru pot fi permanente şi îşi exercitã atribuţiile în limitele competenţelor stabilite prin regulamentul propriu de funcţionare, aprobat de Consiliul superior. (3) Comitetele de lucru sunt formate din specialişti, consultanţi fiscali cu experienţã. În comitetele de lucru pot fi desemnaţi, cu acordul conducãtorilor instituţiilor, reprezentanţi ai ministerelor sau ai altor instituţii ori organizaţii care activeazã în domenii relevante pentru obiectul de activitate al comitetului în care sunt desemnaţi. (4) Membrii fiecãrui comitet de lucru sunt desemnaţi de Consiliul superior, pe termen determinat, în baza unei proceduri aprobate în acest scop prin regulamentul propriu de funcţionare. (5) Comitetul fiscal este condus de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi aleşi dintre membrii sãi în prima şedinţã a acestuia, validaţi de Consiliul superior. (6) Comunicarea dintre comitetele de lucru şi Consiliul superior se realizeazã prin intermediul reprezentantului aparatului executiv al Camerei. ART. 43 Persoanele prevãzute la art. 40-42 nu sunt remunerate pentru activitatea desfãşuratã. În mod excepţional, în funcţie de complexitatea şi volumul misiunilor încredinţate, se pot acorda indemnizaţii în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Consiliului superior. ART. 44 (1) Comisia de auditori statutari este alcãtuitã din 3 persoane alese dintre membrii Camerei, conform prevederilor Regulamentului de alegeri, care au şi calitatea de auditor şi nu deţin o funcţie în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizaţii profesionale. (2) La prima şedinţã de dupã alegeri membrii Comisiei de auditori statutari aleg din rândul lor, prin vot secret, un preşedinte. (3) Membrii Comisiei de auditori statutari participã la şedinţele Consiliului superior fãrã drept de vot. (4) Pentru activitatea depusã membrii Comisiei de auditori statutari primesc indemnizaţii. (5) Comisia de auditori statutari are 2 membri supleanţi, aleşi dintre membrii Camerei care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1). ART. 45 Comisia de auditori statutari a Camerei are urmãtoarele atribuţii: a) efectueazã auditul situaţiilor financiare ale Camerei; b) întocmeşte raportul anual de audit, precum şi alte rapoarte solicitate de Consiliul superior şi le prezintã Conferinţei spre dezbatere şi aprobare. ART. 46 Mandatul Comisiei de auditori statutari este de 5 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã. ART. 47 Urmãtoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei: a) membrii Consiliului superior; b) personalul executiv al Camerei; c) asociaţii, angajaţii, soţii, rudele sau afinii pânã la gradul al IV-lea ai persoanelor prevãzute la lit. a). ART. 48 (1) Comisia de apel este compusã din 5 membri: 3 consultanţi fiscali, membri ai Camerei, aleşi conform Regulamentului de alegeri, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei, şi 2 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, din care un reprezentant cu pregãtire juridicã. Membrii Comisiei de apel aleg dintre ei un preşedinte, care este consultant fiscal. (2) Pentru activitatea depusã membrii Comisiei de apel primesc o indemnizaţie pentru fiecare şedinţã. (3) Mandatul Comisiei de apel este de 5 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã. (4) Comisia de apel are 2 membri supleanţi, aleşi dintre membrii Camerei care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1). CAP. VI Veniturile şi cheltuielile Camerei ART. 49 (1) Camera, în calitate de persoanã juridicã fãrã scop lucrativ, îşi constituie veniturile din activitãţile stabilite potrivit prevederilor legale, acoperindu-şi cheltuielile în întregime din aceste venituri. (2) Contabilitatea patrimoniului şi a activitãţilor desfãşurate de Camerã se conduce potrivit legii. (3) Înregistrarea veniturilor în contabilitate se face pe baza documentelor legale care atestã crearea dreptului de încasare sau în momentul încasãrii efective a acestora. (4) Înregistrarea cheltuielilor se face pe baza documentelor justificative care atestã crearea obligaţiei de platã sau în momentul plãţii efective a acestora. ART. 50 (1) Veniturile Camerei se constituie din urmãtoarele surse: a) taxa de înscriere la examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal; b) taxa de autorizare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã; c) taxa de înscriere în evidenţa Camerei; d) cotizaţiile profesionale ale membrilor Camerei, respectiv cotizaţiile fixe anuale; e) cotizaţiile anuale calculate asupra veniturilor realizate de membrii Camerei care îşi exercitã profesia individual sau de societãţile comerciale de consultanţã fiscalã autorizate de Camerã; f) încasãrile din vânzarea publicaţiilor proprii; g) donaţii şi sponsorizãri; h) venituri din aplicarea de sancţiuni; i) taxe (tarife) de participare la cursurile de pregãtire profesionalã, la conferinţe, seminare, forumuri şi alte servicii prestate de Camerã în conformitate cu prevederile legale; j) alte venituri din activitatea Camerei. (2) Taxa de înscriere în evidenţa Camerei este datoratã şi se achitã înaintea depunerii cererii de înscriere. ART. 51 Consultanţii fiscali, membri activi şi inactivi, sunt obligaţi sã plãteascã cotizaţiile şi taxele datorate cãtre Camerã, dupã caz, în condiţiile prevãzute prin hotãrârile Consiliului superior. CAP. VII Abateri şi sancţiuni ART. 52 (1) Fapta sãvârşitã de un membru al Camerei prin care se încalcã dispoziţiile ordonanţei, ale prezentului regulament, ale Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale, hotãrârile, normele sau alte acte emise de Camerã constituie abatere disciplinarã. (2) Abaterile disciplinare sãvârşite de membri sunt urmãtoarele: a) încãlcarea dispoziţiilor ordonanţei sau ale prezentului regulament; b) nerespectarea prevederilor Codului privind conduita eticã şi profesionalã a consultanţilor fiscali; c) exercitarea profesiei în perioada de suspendare; d) nerespectarea normelor de lucru şi desfãşurarea unei activitãţi profesionale în condiţii necorespunzãtoare, cu prejudicierea reputaţiei profesionale; e) nerespectarea normelor privind pãstrarea secretului profesional; f) neplata cotizaţiilor şi a celorlalte obligaţii bãneşti pe o perioadã de un an; g) nedeclararea sau declararea parţialã a veniturilor, în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor bãneşti; h) refuzul de a se prezenta şi de a pune la dispoziţia organelor de control ale Camerei documentele privind activitatea profesionalã în cadrul activitãţilor de audit de calitate; i) declaraţii neconforme cu realitatea în relaţiile cu Camera; j) absenţe nejustificate de la cursurile de pregãtire şi perfecţionare profesionalã; k) prestarea de servicii de consultanţã fiscalã fãrã contract scris încheiat cu clientul sau pe baza unui contract în care nu au fost înscrise toate elementele cu privire la identitatea pãrţilor; l) nerespectarea prevederilor art. 10. ART. 53 (1) Faptele prevãzute la art. 52 se sancţioneazã cu: a) mustrare; b) avertisment; c) suspendarea calitãţii de membru al Camerei pe o perioadã de la 3 luni pânã la un an; d) excluderea din Camerã. (2) La stabilirea şi aplicarea sancţiunilor disciplinare se va ţine seama de gravitatea abaterii şi de urmãrile acesteia, precum şi de calitãţile profesionale şi morale ale celui în cauzã. În cazul repetãrii unei abateri disciplinare se va aplica sancţiunea imediat urmãtoare ca grad de severitate, cu excepţia cazului în care se impune aplicarea unei sancţiuni mai aspre. (3) Abaterile disciplinare se constatã de Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã, iar sancţiunile disciplinare se aprobã de Consiliul superior şi de Comisia de apel, potrivit competenţelor. (4) În cazul aplicãrii sancţiunii de suspendare a dreptului de exercitare a profesiei de consultant fiscal, cel în cauzã este obligat sã depunã sub luare de semnãturã carnetul profesional şi parafa, în termen de 5 zile de la data aplicãrii sancţiunii. În situaţia refuzului se procedeazã la radierea din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. Aceeaşi obligaţie îi revine şi în cazul aplicãrii mãsurii de excludere şi de interzicere a exercitãrii profesiei de consultant fiscal. (5) La expirarea termenului de suspendare i se restituie consultantului fiscal carnetul profesional şi parafa. (6) De la data comunicãrii hotãrârii de aplicare a uneia dintre sancţiunile prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d) consultanţilor fiscali persoane fizice li se interzic practicarea profesiei şi utilizarea titlului de consultant fiscal. (7) Hotãrârile de sancţionare se publicã pe site-ul Camerei. Concomitent cu publicarea pe site, Secretariatul general va înştiinţa Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Consiliul Concurenţei despre interdicţia de practicare a profesiei şi de utilizare a titlului de consultant fiscal. (8) Sancţiunile disciplinare se aplicã în termen de 6 luni de la constatare, dar nu mai târziu de 3 ani de la data sãvârşirii abaterii disciplinare. (9) Rãspunderea disciplinarã a consultantului fiscal nu exclude rãspunderea civilã, contravenţionalã sau penalã a acestuia. ART. 54 Membrii Camerei, persoane fizice şi juridice, care desfãşoarã activitatea de consultanţã fiscalã fãrã viza anualã se sancţioneazã disciplinar cu suspendarea dreptului de exercitare a calitãţii de membru pe o perioadã de la 3 luni la un an, conform prezentului regulament. ART. 55 (1) Suspendarea dreptului de exercitare a profesiei de consultant fiscal intervine în urmãtoarele situaţii: a) în cazul declarãrii ca inactiv; b) la cerere; c) în caz de incompatibilitate; d) în cazul executãrii unei pedepse privative de libertate pentru sãvârşirea unei fapte care nu îi interzice dreptul de gestiune şi de administrare a unei societãţi comerciale; e) ca urmare a interdicţiei de a profesa pe o anumitã perioadã, dispusã prin hotãrâre judecãtoreascã sau ca urmare a unei sancţiuni disciplinare aplicate de Camerã. (2) Exercitarea profesiei de consultant fiscal înceteazã în urmãtoarele situaţii: a) la cerere; b) prin deces; c) în cazul excluderii din profesie, ca sancţiune disciplinarã aplicatã de Camerã; d) în cazul condamnãrii definitive pentru o faptã prevãzutã de legea penalã, dacã aceasta îl face nedemn de a fi consultant fiscal; e) în cazul retragerii carnetului profesional, respectiv a autorizaţiei de funcţionare. ART. 56 Toate sesizãrile referitoare la problemele, faptele sau circumstanţele care sunt de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a unui membru se înainteazã Secretariatului general, care transmite documentaţia Direcţiei de conduitã şi disciplinã profesionalã. ART. 57 (1) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã efectueazã cercetãri asupra documentaţiei primite, putând sã solicite informaţiile pe care le considerã necesare, inclusiv registre, dosare sau evidenţe, consultantul fiscal fiind obligat sã le prezinte. (2) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã se pronunţã asupra unei sancţiuni disciplinare, stabilind termene pentru furnizarea de cãtre persoana în cauzã a informaţiilor necesare, oferindu-i posibilitatea sã îşi exprime punctul de vedere înainte de a lua decizia cu privire la sesizarea Consiliului superior. ART. 58 (1) În situaţia în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã considerã cã nu sunt îndeplinite condiţiile necesare pentru atragerea rãspunderii disciplinare, persoana reclamatã şi reclamantul primesc notificãri corespunzãtoare. (2) În situaţia în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã considerã cã sunt îndeplinite condiţiile necesare pentru atragerea rãspunderii disciplinare, întocmeşte proiectul de ordin şi sesizeazã Consiliul superior în vederea aprobãrii sancţiunii propuse. (3) În cazul în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã hotãrãşte sã sesizeze Consiliul superior, îi trimite acestuia un raport cuprinzând faptele reclamate la adresa consultantului fiscal, probele administrate, precum şi orice alte informaţii pe care s-a bazat în susţinerea propunerii de sancţionare disciplinarã. ART. 59 În vederea soluţionãrii sesizãrilor primite, Consiliul superior respectã procedurile referitoare la comunicare, audiere, deliberare şi comunicare a hotãrârii. ART. 60 Consiliul superior comunicã în scris persoanei reclamate, în termen de 30 de zile de la primirea sesizãrii, urmãtoarele: a) conţinutul reclamaţiei primite, locul şi data la care va avea loc audierea persoanei respective; b) elementele care stau la baza reclamaţiei; c) o descriere a procedurilor Consiliului superior privind soluţionarea reclamaţiei, în forma aprobatã de acesta; d) solicitarea adresatã persoanei reclamate de a confirma, în termen de 15 zile de la primirea comunicãrii, recunoaşterea totalã sau parţialã a faptelor puse în sarcina acesteia, intenţia de a participa la audiere şi de a fi reprezentatã sau asistatã de avocat ori de un alt specialist. Pentru faptele nerecunoscute, persoana reclamatã poate prezenta probe în apãrarea sa. ART. 61 (1) Audierea se stabileşte de Consiliul superior în termen de pânã la 30 de zile de la data primirii sesizãrii. În acest scop persoanele sunt citate la Camerã. (2) Persoana reclamatã poate solicita, fie cu ocazia audierii, fie anterior acesteia, prin cerere scrisã adresatã Consiliului superior, amânarea audierii pentru o datã ulterioarã, în vederea formulãrii apãrãrii, în caz de boalã sau în alte împrejurãri temeinic motivate. (3) În cazul absenţei nemotivate a persoanei reclamate sau a reprezentantului acesteia, audierea nu mai are loc şi se trece la procedura urmãtoare. ART. 62 (1) Dupã procedura audierii sau în caz de absenţã nemotivatã, Consiliul superior se retrage pentru deliberare. (2) Consiliul superior delibereazã în raport cu fiecare faptã a persoanei reclamate şi emite o hotãrâre împotriva acesteia, cuprinzând una dintre sancţiunile prevãzute la art. 53 alin. (1). (3) În cazul în care Consiliul superior constatã cã faptele reclamate au fost neîntemeiate, emite o hotãrâre de respingere. (4) Consiliul superior anunţã hotãrârea sa în şedinţã şi informeazã pãrţile implicate despre dreptul de a ataca hotãrârea în faţa Comisiei de apel. Hotãrârea se comunicã în scris pãrţilor implicate, în termen de 5 zile de la adoptare. (5) Hotãrârea Consiliului superior devine executorie de la data împlinirii termenului de apel, cu excepţia cazului în care, înainte de împlinirea termenului, pãrţile atacã hotãrârea Consiliului superior la Comisia de apel. (6) Şedinţele Consiliului superior sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusã atingere imaginii publice a persoanelor implicate, Camerei şi terţilor, precum şi în cazurile în care ar fi afectat principiul confidenţialitãţii, acestea urmând a fi hotãrâte de Consiliul superior, precum şi la solicitarea pãrţilor. ART. 63 Hotãrârile Consiliului superior pot fi atacate, în termen de 30 de zile de la primirea comunicãrii scrise, atât de cãtre persoana reclamatã, cât şi de reclamant. Cererea de apel trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii: a) sã fie formulatã în scris şi sã fie adresatã Comisiei de apel prin Secretariatul general; b) sã prezinte motivele atacãrii hotãrârii Consiliului superior. ART. 64 (1) Comisia de apel notificã ambelor pãrţi data şi locul judecãrii apelului. La judecare, apelantul are dreptul sã fie reprezentat sau asistat. (2) Apelul poate fi judecat în lipsa pãrţilor dacã oricare dintre pãrţi solicitã aceasta, cu respectarea cerinţelor privind trimiterea comunicãrii scrise. (3) Comisia de apel poate amâna judecarea apelului pentru o datã ulterioarã, în vederea formulãrii apãrãrii, în caz de boalã sau în alte împrejurãri temeinic motivate. (4) Procedura de judecare a apelului este similarã cu cea din faza audierii în faţa Consiliului superior. ART. 65 (1) La încheierea judecãrii apelului, Comisia de apel poate hotãrî confirmarea, modificarea sau anularea hotãrârii Consiliului superior. (2) Comisia de apel anunţã hotãrârea sa în şedinţã publicã. Hotãrârea Comisiei de apel se va comunica în scris pãrţilor în termen de 15 zile de la pronunţare. (3) Şedinţele Comisiei de apel sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusã atingere imaginii publice a persoanelor implicate, Camerei şi terţilor, precum şi în cazurile în care ar fi afectat principiul confidenţialitãţii, acestea urmând a fi hotãrâte de Consiliul superior, precum şi la solicitarea oricãreia dintre pãrţi. (4) Hotãrârile Comisiei de apel privind suspendarea sau excluderea unui membru sunt publicate pe site-ul Camerei. (5) Hotãrârile Comisiei de apel sunt de naturã disciplinarã şi pot fi atacate, în condiţiile legii, la instanţa competentã. CAP. VIII Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 66 De la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului regulament, membrii Camerei care au statutul de membri activi şi nu vor desfãşura activitate de consultanţã fiscalã pe o perioadã de minimum un an pot solicita în scris trecerea la statutul de membru inactiv. ART. 67 Camera coopereazã şi colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice în urmãtoarele domenii: a) creşterea calitãţii activitãţii de consultanţã fiscalã în vederea eficientizãrii acesteia; b) constatarea cazurilor de utilizare ilegalã a titlului de consultant fiscal sau a denumirii societãţii comerciale de consultanţã fiscalã; c) pregãtirea şi perfecţionarea membrilor Camerei în activitatea de consultanţã fiscalã; d) promovarea de proiecte de acte normative pe linia îmbunãtãţirii legislaţiei fiscale şi a activitãţii de consultanţã fiscalã şi aplicarea în mod unitar a legislaţiei fiscale. ART. 68 Prevederile prezentului regulament se aplicã de cãtre membrii Camerei persoane fizice active şi inactive şi persoane juridice, precum şi de cãtre orice alte persoane care solicitã prestarea unor servicii ce intrã în competenţele Camerei. ART. 69 Structura aparatului executiv al Camerei, numãrul maxim de posturi, atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul executiv al Camerei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului executiv, care se aprobã prin hotãrâre a Consiliului superior, la propunerea Biroului permanent. ART. 70 Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentul regulament. ANEXA 1 la regulament SIGLA Camerei Consultanţilor Fiscali*)__________ *) Culori: Fondul - galben Grafica şi textul - mov__________ NOTA(CTCE) Sigla Camerei Consultanţilor Fiscali se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 189 din 22.03.2012, la pagina 27 (a se vedea imaginea asociatã). ANEXA 2 la regulament CERERE DE ÎNSCRIERE a persoanelor care au obţinut calitatea de consultant fiscal în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali Subsemnatul/Subsemnata, .........................., CNP ........................., legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria ............... nr. ........, emis/emisã la data de ......... de ..............., domiciliat/domiciliatã în localitatea ..............., str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ................, telefon ....................., fax ..............., e-mail ....................., având calitatea de consultant fiscal, ca urmare a promovãrii examenului la Camera Consultanţilor Fiscali, sesiunea ..............., vã rog a dispune admiterea mea ca membru activ/inactiv al Camerei Consultanţilor Fiscali şi înscrierea în evidenţele acesteia în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În susţinerea cererii mele depun alãturat urmãtoarele: - BI/CI/paşaport seria ...... nr. ........., emis/emisã la data de ........... de ................, în copie; - documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali, în copie; - douã fotografii de 2/3 cm. Declar pe propria rãspundere cã: - locul de desfãşurare a activitãţii este în localitatea .............., str. .............. nr. ......, bl. ......, sc. ...., et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ...............; - deţin funcţia de............. în cadrul .........................; - sunt membru/membrã al/a altei organizaţii profesionale ............... Totodatã, mã angajez sã respect dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, şi ale normelor interne şi sã nu uzez de titlul profesional de consultant fiscal sau de altã titulaturã care ar putea sugera vreo asociere cu Camera Consultanţilor Fiscali, în caz de retragere a calitãţii de membru al acesteia. Mã oblig sã declar în termen de 30 de zile orice modificare intervenitã în datele menţionate mai sus. Data ............. Semnãtura ........... ANEXA 3 la regulament CERERE DE ÎNSCRIERE a persoanelor provenite dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care doresc sã desfãşoare activitatea de consultant fiscal în România Subsemnatul/Subsemnata, ......................, CNP ................, legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria ........ nr. ........., emisã/emis la data de ........... de ................., domiciliat/domiciliatã în localitatea .................., str. ................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ..................., telefon .................., fax .................., e-mail ...................., având calitatea de consultant fiscal, ca urmare a promovãrii examenului-interviu la Camera Consultanţilor Fiscali, sesiunea ....................., vã rog a dispune admiterea mea ca membru activ al Camerei Consultanţilor Fiscali şi înscrierea în evidenţele acesteia în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În susţinerea cererii mele depun alãturat urmãtoarele: - actul de identitate, în copie; - documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali, în copie; - douã fotografii de 2/3 cm. Declar pe propria rãspundere cã locul de desfãşurare a activitãţii este în localitatea ................., str. .................. nr. ...., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ................, şi mã oblig sã declar în termen de 30 de zile orice modificare intervenitã în datele menţionate mai sus. Totodatã, mã angajez sã respect dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, şi ale normelor interne şi sã nu uzez de titlul profesional de consultant fiscal sau de altã titulaturã care ar putea sugera vreo asociere cu Camera Consultanţilor Fiscali, în caz de retragere a calitãţii de membru al acesteia. Data ............. Semnãtura ........... ANEXA 4 la regulament CERERE DE ÎNSCRIERE în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali şi de eliberare a autorizaţiei de funcţionare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã Societatea Comercialã ........................, cu sediul în localitatea .............., str. ................. nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ............., telefon ............., fax ............., e-mail ................., CUI ...................., prin reprezentant .................../(numele şi prenumele) .........................., având funcţia de ..................., legitimat cu BI/CI/paşaport seria .... nr. .............., emis/emisã la data de .............. de ................., vã rugãm sã dispuneţi eliberarea autorizaţiei de funcţionare conform art. 9 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi înscrierea în evidenţele Camerei Consultanţilor Fiscali, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În susţinerea cererii noastre depunem alãturat urmãtoarele: - certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie; - actul constitutiv autentificat, în copie; - Certificatul constatator emis de registrul comerţului nr. ......... din data de ..........., din care rezultã numele, prenumele şi domiciliul asociaţilor/acţionarilor şi administratorilor; - Certificatul de cazier fiscal nr. .......... din data .............; - Delegaţia reprezentantului legal nr. ............ din data .............; - documentul de platã a taxei de înscriere nr. .................... din data .................., în copie, cu prezentarea actului în original. Asociaţii/acţionarii, administratorii care au calitatea de consultant fiscal sunt urmãtorii (numele, prenumele, domiciliul, numãrul şi data carnetului profesional vizat la zi): .......................................................................... .......................................................................... Consultanţii fiscali care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii sunt urmãtorii (numele, prenumele, domiciliul, numãrul şi data carnetului profesional vizat la zi): .......................................................................... .......................................................................... Data ............ Semnãtura autorizatã şi ştampila ............. ANEXA 5 la regulament Seria .... nr. ........ ROMÂNIA CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI AUTORIZAŢIE În baza art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, se conferã calitatea de membru al Camerei Consultanţilor Fiscali Societãţii Comerciale .............................................., înregistratã la oficiul registrului comerţului cu nr. J...../........../................, cod unic de înregistrare ......................., cu sediul în localitatea ......................., str. ...................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ......, judeţul/sectorul ............... . Societatea comercialã mai sus menţionatã îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege pentru desfãşurarea activitãţii de consultanţã fiscalã. Autorizarea a avut loc în şedinţa Biroului permanent al Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali din data de ........ Menţiuni: ............................................... Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali, ............................................ Secretar general, ................. Nr./data ................... ANEXA 6 la regulament CARNET PROFESIONAL*)
┌───────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ ROMÂNIA │
│ │ │ CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI │
│ │ │ │
│ │ ││ │ Nr. ...... din ............. │
│ │ ││ │ Numele ..................... │
│ │ ││ │ Prenumele .................. │
│ │ ││ 2/3 │ Domiciliul ................. │
│ │ ││ │ Str. ....................... │
│ │ ││ │ nr. .... bl. ..... ap. ..... │
│ │ ││ │ Judeţul (sectorul) ......... │
│ ROMÂNIA │ │ │
│ CAMERA CONSULTANŢILOR │ │ Menţiuni │
│ FISCALI │ │............................ │
│ │ │ Semnãtura titularului │
│ │ │........................ │
│ CARNET DE CONSULTANT FISCAL │ │ Data eliberãrii │
│ │ │........................ │
│ │ │ │
│ │ │ În conformitate cu art. 3 din Ordonanţa │
│ │ │Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea│
│ │ │şi exercitarea activitãţii de consultanţã │
│ │ │fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea│
│ │ │nr. 198/2002, cu modificãrile şi completã-│
│ │ │rile ulterioare, se conferã titularului │
│ │ │dreptul de a profesa activitatea de con- │
│ │ │sultanţã fiscalã. │
│ │ │ Prezentul carnet este valabil numai cu │
│ │ │viza anului în curs. │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ Preşedinte, Secretar general, │
│ │ │ .............. ................... │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────┘
___________ *) Se confecţioneazã cu coperţi din carton pânzat, de culoare mov lucios cardinal, iar inscripţionarea la exterior va fi efectuatã cu culoare aurie. La interior existã file topografiate pe care se fac menţiuni şi se aplicã vize anuale.
┌─────────────────────────┬───────────┐
│ Anul Anul │ Anul │
│ 2007 2008 │ 2009 │
│ L.S. L.S. │ L.S. │
├─────────────────────────┼───────────┤
│ Anul Anul │ Anul │
│ 2010 2011 │ 2012 │
│ L.S. L.S. │ L.S. │
├─────────────────────────┼───────────┤
│ Anul Anul │ Anul │
│ 2013 2014 │ 2015 │
│ L.S. L.S. │ L.S. │
└─────────────────────────┴───────────┘
ANEXA 7 la regulament REGISTRUL consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã CAPITOLUL 1 - Consultanţi fiscali persoane fizice Subcapitolul A - Activi Subcapitolul B - Inactivi Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea: P - Perioada suspendãrii S - Sancţiuni disciplinare D - Data retragerii/încetãrii activitãţii de consultanţã fiscalã
┌───┬───────────┬─────────┬────────────┬─────────┬────────────┬───┬───┬───┐
│Nr.│Nr./anul │Numele, │Localitatea │Numãr de │Alte │ p │ S │ D │
│crt│carnetului │iniţiala │de domiciliu│telefon/ │date de │ │ │ │
│ │profesional│tatãlui, │ │fax, │identificare│ │ │ │
│ │ │prenumele│ │adresã │a persoanei │ │ │ │
│ │ │şi anul │ │de e-mail│ │ │ │ │
│ │ │naşterii │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼────────────┼───┼───┼───┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├───┼───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼────────────┼───┼───┼───┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼────────────┼───┼───┼───┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼────────────┼───┼───┼───┤
│ 3.│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────────┴─────────┴────────────┴─────────┴────────────┴───┴───┴───┘
CAPITOLUL 2 - Societãţi comerciale de consultanţã fiscalã Subcapitolul A - Active Subcapitolul B - Inactive Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea: N - Nr./data carnetului profesional L - Localitatea de domiciliu A - Alte date de identificare P - Perioada suspendãrii D - Data radierii/încetãrii activitãţii de consultanţã fiscalã
┌───┬────────┬──────────┬────────────┬───────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Nr.│Nr./data│Denumirea │Adresa de │Numele şi prenumele│ N │ L │ A │ P │ D │
│crt│autori- │societãţii│sediu │asociaţilor*1)/ │ │ │ │ │ │
│ │zaţiei │comerciale│(localitatea│acţionarilor*2)/ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │str., nr., │administratori- │ │ │ │ │ │
│ │ │ │bl., sc., │lor*3)/ altor │ │ │ │ │ │
│ │ │ │et., ap., │persoane*4) care │ │ │ │ │ │
│ │ │ │judeţul/ │efectueazã consul- │ │ │ │ │ │
│ │ │ │sectorul) │tanţã fiscalã în │ │ │ │ │ │
│ │ │ │Numãr de │numele societãţii │ │ │ │ │ │
│ │ │ │telefon/fax,│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │adresã de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │e-mail │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼──────────┼────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├───┼────────┼──────────┼────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼──────────┼────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼──────────┼────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 3.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────┴──────────┴────────────┴───────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
_________ *) La numele persoanelor care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii se va completa indicele corespunzãtor pentru asociaţi, acţionari, administratori şi salariaţi. ANEXA 8 la regulament CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI Seria ..... nr. ....... VIZÃ ANUALÃ pentru persoane juridice Camera Consultanţilor Fiscali, având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, acordã viza de exercitare a profesiei pe anul ............. societãţii comerciale ............................., cu sediul în localitatea ......................., str. ......................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ..................., cod unic de înregistrare nr./data .............., autorizatã de Camera Consultanţilor Fiscali cu nr./data ................. Acordarea vizei anuale nu exonereazã de rãspundere ....................................................................................... pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordãrii vizei. Preşedinte, Secretar general, ........... ................. Nr. ...... Data .../.../........ ANEXA 9 la regulament PROCURÃ SPECIALÃ Subsemnatul/Subsemnata, ...................................., cetãţean român, domiciliat/domiciliatã în ................., str. ..........................., legitimat cu C.I. seria ...... nr. ................., eliberatã de .................... la data de ................, nãscut/nãscutã la data de ............... în ................, având C.N.P. ...................., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali, împuternicesc prin prezenta pe .................................., cetãţean român, domiciliat în ................., str. ..................... nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ..., ap. ...., sectorul ........., legitimat cu C.I. seria .... nr. ..........., eliberatã de ............. la data de .................., nãscut la data de .................. în .........................., având C.N.P. ...................., sã mã reprezinte la Conferinţa Naţionalã a Camerei Consultanţilor Fiscali ce va avea loc în data de .............. . În virtutea prezentului mandat, ........................................ este împuternicitã sã participe la lucrãrile Conferinţei Naţionale a Camerei Consultanţilor Fiscali şi sã voteze în numele meu şi pentru mine cu privire la toate problemele aflate pe ordinea de zi a conferinţei din data de ................ . ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.