Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 septembrie 2005  de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 septembrie 2005 de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 905 din 11 octombrie 2005

PARTEA I
Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, denumitã în continuare Autoritatea, este organizatã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Autoritatea coordoneazã la nivel central activitãţile de protecţie specialã şi de promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaborând politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovãrii drepturilor persoanelor cu handicap, asigurând urmãrirea aplicãrii reglementãrilor din domeniul propriu şi controlul activitãţilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 2
Autoritatea este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care sunt numiţi prin decizie a primului-ministru şi sunt asimilaţi din punct de vedere al salarizãrii şi al celorlalte drepturi cu funcţiile de secretar de stat şi subsecretar de stat.
ART. 3
Cheltuielile curente şi de capital necesare desfãşurãrii activitãţii Autoritãţii sunt finanţate de la bugetul de stat.
ART. 4
Autoritatea exercitã controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane fizice şi juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 5
În structura Autoritãţii sunt cuprinse direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi Comisia superioarã de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, iar în subordinea Autoritãţii se aflã Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap (INPCESPH).
ART. 6
Încadrarea personalului din cadrul Autoritãţii se face prin concurs sau prin examen, în condiţiile legii.

PARTEA a II-a
Funcţiile şi atribuţiile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

ART. 7
Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care asigurã fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reformã în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte;
b) funcţia de reglementare, prin care asigurã elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizãrii obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap şi armonizãrii legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte;
c) funcţia de administrare, prin care asigurã gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinţã, dupã caz;
d) funcţia de autoritate de stat, prin care exercitã controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) funcţia de reprezentare, prin care asigurã, în domeniul sãu de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului român.
ART. 8
(1) În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Strategia naţionalã privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;
b) organizeazã, coordoneazã şi controleazã realizarea mãsurilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a strategiei naţionale în domeniul respectiv;
c) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã actele normative din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) acţioneazã pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizatã a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;
e) analizeazã factorii carenţiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte mãsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora;
f) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitãţilor, întocmeşte analize şi studii în domeniu şi elaboreazã metodologii de aplicare a mãsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în aceastã materie;
g) întocmeşte studii în vederea propunerii unor mãsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate susţinerii acţiunilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi creşterii eficienţei în gestionarea acestor resurse;
h) realizeazã îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu privire la aplicarea politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea sa;
i) organizeazã activitatea de selecţie a personalului pentru aparatul propriu şi pentru structurile subordonate, activitatea de evaluare periodicã, precum şi de perfecţionare a pregãtirii profesionale a acestuia;
j) organizeazã activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonare, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale;
k) iniţiazã, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, implementeazã şi evalueazã proiectele cu finanţare externã în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
l) finanţeazã şi cofinanţeazã programe şi proiecte în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
m) colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în vederea atenuãrii, limitãrii sau eliminãrii consecinţelor handicapului, precum şi a reabilitãrii profesionale şi integrãrii lor în societate;
n) iniţiazã, negociazã şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
o) dezvoltã un sistem de informare şi consultanţã accesibil persoanelor cu handicap şi familiilor acestora;
p) sprijinã crearea unei reţele naţionale de unitãţi protejate, ca parte a unei strategii globale de angajare în muncã a persoanelor cu handicap;
q) elaboreazã, coordoneazã şi monitorizeazã planurile de acţiune privind implementarea strategiilor în domeniu;
r) urmãreşte implementarea planului naţional de acţiune în acest domeniu;
s) asigurã crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibilã cu cea a sistemului naţional de asistenţã socialã;
t) elaboreazã standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor cu handicap;
u) evalueazã necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri noi de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;
v) coordoneazã şi evalueazã activitatea comisiilor de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, informând despre aceasta autoritãţile administraţiei publice locale;
w) autorizeazã persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, sã desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
x) realizeazã inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
y) controleazã modul de respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
z) participã în calitate de partener la diverse proiecte şi programe, cu finanţare naţionalã şi internaţionalã, în domeniul sãu de activitate.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin, Autoritatea are dreptul sã solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoanã juridicã publicã sau privatã ori de la persoane fizice implicate în sfera sa de competenţã, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii.
(3) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.

PARTEA a III-a
Conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pe niveluri ierarhice

CAP. I
Preşedintele

ART. 9
(1) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi private, precum şi cu persoane juridice şi fizice, române sau strãine.
(2) Preşedintele este ordonator secundar de credite delegat, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Preşedintele rãspunde în faţa Guvernului şi a ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei pentru întreaga activitate a Autoritãţii.
ART. 10
Preşedintele Autoritãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea actelor normative emise potrivit legii în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
b) coordoneazã şi controleazã aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a planului/planurilor naţional/ naţionale de acţiune;
c) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul Autoritãţii şi rãspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;
d) iniţiazã, negociazã şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
e) urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi a acordurilor internaţionale, la care România este parte, în domeniul de activitate al Autoritãţii;
f) ia mãsuri pentru comunicarea prin mediile potrivite (radio, TV, Internet, publicaţii de specialitate, tipãrituri proprii etc.) a mesajelor ce contribuie la realizarea strategiei şi a planului naţional de acţiune în domeniu;
g) autorizeazã unitãţile protejate din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
h) avizeazã organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
i) aprobã fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţã ale acestora;
j) organizeazã şi coordoneazã activitatea de audit public intern.
ART. 11
Preşedintele Autoritãţii îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Autoritãţii, stabilite prin acte normative, prin decizie a primului-ministru sau prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.

CAP. II
Cabinetul demnitarului

ART. 12
Cabinetul demnitarului este un compartiment organizatoric distinct, format din: director de cabinet, asistent de cabinet, consilier personal, secretar personal şi curier personal.
ART. 13
(1) Personalul din cadrul Cabinetului demnitarului este numit sau eliberat din funcţie prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(2) Personalul încadrat în Cabinetul demnitarului este angajat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã.
(3) Atribuţiile membrilor Cabinetului demnitarului sunt prevãzute în fişele posturilor.
ART. 14
Activitatea Cabinetului demnitarului este coordonatã de cãtre directorul de cabinet, care rãspunde în acest sens în faţa preşedintelui. Directorul de cabinet rãspunde de buna organizare a acţiunilor de protocol şi de gestionarea acestuia.

CAP. III
Vicepreşedintele

ART. 15
(1) Vicepreşedintele îl ajutã pe preşedinte în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Vicepreşedintele îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã procesul de monitorizare a respectãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
b) coordoneazã activitatea Comisiei superioare de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi;
c) coordoneazã activitatea Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
d) constituie colective de lucru pentru proiectele de acte normative, unde vor fi atraşi reprezentanţi ai societãţii civile naţionale şi internaţionale, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor publice şi private, interne şi internaţionale;
e) urmãreşte şi asigurã finalizarea actelor normative care au fost iniţiate de Autoritate;
f) avizeazã în mod curent corespondenţa referitoare la petiţii.
(3) Dacã preşedintele este absent mai mult de 48 de ore, vicepreşedintele poate exercita atribuţiile curente ale acestuia.
ART. 16
Vicepreşedintele Autoritãţii îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Autoritãţii, stabilite prin acte normative, prin decizie a primului-ministru sau prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.

CAP. IV
Secretarul general

ART. 17
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii, subordonat preşedintelui şi vicepreşedintelui.
(2) Secretarul general asigurã stabilitatea funcţionãrii Autoritãţii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile Autoritãţii.
(3) Secretarul general este coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea proiectelor de acte normative.
ART. 18
Secretarul general coordoneazã activitatea curentã a tuturor compartimentelor din cadrul Autoritãţii.
ART. 19
Secretarul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte mãsuri pentru buna organizare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul Autoritãţii şi asigurã legãtura operativã dintre preşedinte şi conducãtorii tuturor compartimentelor din Autoritate şi unitãţile subordonate;
b) prezintã propuneri de mãsuri necesare pentru iniţierea, aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în vederea asigurãrii bunului mers al Autoritãţii;
c) primeşte, transmite şi urmãreşte avizarea de cãtre ministere sau de cãtre celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a proiectelor de acte normative iniţiate de Autoritate şi asigurã avizarea actelor normative primite de la alţi iniţiatori, în termenele prevãzute de lege;
d) urmãreşte realizarea corectã şi la termenele stabilite a tuturor activitãţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;
e) semneazã lucrãrile şi corespondenţa, rãspunzând potrivit sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;
f) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu secretarii judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, cu personalul public cu funcţii de conducere din prefecturi şi cu directorii serviciilor publice de asistenţã socialã din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti în probleme privind protecţia persoanelor cu handicap;
g) asigurã cunoaşterea legislaţiei în domeniu de cãtre personalul din cadrul Autoritãţii şi din unitãţile subordonate;
h) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportãrilor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare;
i) asigurã modificarea şi completarea ordinelor preşedintelui Autoritãţii în raport cu modificãrile legislaţiei în domeniu;
j) monitorizeazã organizarea bazei de date de la nivelul compartimentelor Autoritãţii şi al instituţiilor din subordinea acesteia, astfel încât sã fie accesibilã, utilã, completã şi compatibilã cu scopul pentru care a fost constituitã şi cu alte baze de date la care se raporteazã;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau repartizate de preşedinte ori de vicepreşedinte, conform raportului de subordonare.

CAP. V
Conducãtorii direcţiilor

ART. 20
Conducãtorii direcţiilor din cadrul Autoritãţii îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã sau, dupã caz, coordoneazã şi controleazã realizarea corectã şi la termen de cãtre personalul din subordine a activitãţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte, vicepreşedinte şi secretarul general;
b) rãspund de încãrcarea echilibratã cu sarcini a salariaţilor şi elaboreazã fişa postului pentru fiecare salariat;
c) dispun şi urmãresc efectuarea orelor suplimentare;
d) se asigurã cã activitatea compartimentelor pe care le coordoneazã se desfãşoarã organizat, pe baza unui program de activitate;
e) organizeazã şi urmãresc ca personalul din subordine sã cunoascã legislaţia aplicabilã domeniului lor de activitate şi acţioneazã pentru respectarea acesteia;
f) participã la elaborarea sau, dupã caz, realizeazã lucrãri de complexitate ori de importanţã deosebitã, corespunzãtoare funcţiei de conducere în care sunt încadraţi;
g) repartizeazã spre rezolvare corespondenţa şi celelalte lucrãri care intrã în atribuţiile departamentului pe care îl conduc şi dau îndrumãrile corespunzãtoare în vederea rezolvãrii acestora în termenul stabilit de conducerea Autoritãţii;
h) semneazã, potrivit competenţelor stabilite pe linie ierarhicã, lucrãrile şi corespondenţa realizate în cadrul direcţiei respective;
i) urmãresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrãri repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general;
j) stabilesc, în limita competenţelor acordate, relaţii de colaborare cu persoanele juridice fãrã scop patrimonial autorizate sã desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
k) programeazã concediile de odihnã pentru salariaţii din subordine, urmãresc şi avizeazã efectuarea concediilor de odihnã conform programãrii;
l) asigurã, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplinã de cãtre funcţionarii publici din subordine, sancţioneazã şi sesizeazã comisia de disciplinã pentru aplicarea de sancţiuni persoanelor care au sãvârşit abateri;
m) asigurã colaborarea cu celelalte compartimente;
n) rãspund în faţa preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a secretarului general pentru activitatea desfãşuratã, prezentând periodic sau ori de câte ori este nevoie un raport de activitate care relevã problemele din compartimentul pe care îl conduc;
o) asigurã întocmirea şi actualizarea permanentã a bazei de date din domeniul specific de activitate;
p) realizeazã propuneri de mãsuri şi acţiuni de realizare a strategiilor în domeniu;
q) asigurã o relaţionare competentã şi corectã cu petiţionarii şi colaboratorii de orice fel cu care personalul Autoritãţii intrã în relaţii de serviciu;
r) realizeazã propuneri pentru îmbunãtãţirea calitãţii activitãţilor din cadrul Autoritãţii în vederea apãrãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
s) evalueazã şi asigurã evaluarea profesionalã a personalului din subordine;
t) desemneazã persoana care gestioneazã registrul special de corespondenţã, precum şi persoanele care fac parte din grupuri de lucru;
u) îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte ori de secretarul general, conform raportului de subordonare.

CAP. VI
Personalul cu funcţii de execuţie

ART. 21
(1) Autoritatea are angajaţi funcţionari publici şi personal contractual, potrivit legii.
(2) Sarcinile specifice fiecãrui angajat sunt stabilite în fişa postului.
ART. 22
Funcţionarii publici şi personalul contractual rãspund în faţa conducãtorilor ierarhici de îndeplinirea îndatoririlor de serviciu stabilite în fişa postului.

CAP. VII
Circuitul documentelor în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

ART. 23
(1) Toate documentele care intrã şi ies în/din Autoritate, inclusiv faxurile şi mesajele prin poştã electronicã (e-mail), care au legãturã în mod direct cu activitatea Autoritãţii, se înregistreazã de cãtre persoana care are atribuţii în acest sens în registrul general al Autoritãţii.
(2) Dupã înregistrare, documentele prevãzute la alin. (1) se repartizeazã de cãtre persoanele abilitate conform fişei postului din cadrul cabinetului, în funcţie de natura solicitãrii, preşedintelui, vicepreşedintelui sau secretarului general.
(3) Documentele vor fi repartizate spre soluţionare directorilor cu atribuţii în acest sens, care vor consemna în registrul general sau special, menţionând data.
(4) Direcţiile, prin persoane desemnate de conducãtorii acestora, preiau documentele sub semnãturã în registrul general, menţionând data.
(5) Conducãtorii direcţiilor au obligaţia de a repartiza documentele astfel primite salariaţilor din subordine, în funcţie de competenţe, cu rezoluţii privind modalitatea optimã şi termenul de rezolvare, în conformitate cu prevederile legii şi cu dispoziţiile preşedintelui Autoritãţii.
(6) Lucrãrile rezolvate, împreunã cu documentul iniţial, semnate de persoana care le-a redactat, se prezintã spre semnare în vederea însuşirii pe cale ierarhicã.
ART. 24
(1) Documentele şi corespondenţa privind reprezentarea Autoritãţii în raporturile cu Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu celelalte instituţii publice centrale şi locale, cu persoanele juridice sau fizice române ori strãine se elaboreazã de compartimentele de specialitate, se avizeazã de secretarul general şi se semneazã de preşedinte; în acest caz numai copiile lucrãrilor se semneazã în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (6); ştampila preşedintelui se aplicã numai pe originalul lucrãrii.
(2) În situaţia absenţei preşedintelui din Autoritate pentru o perioadã mai mare de 48 de ore, documentele prevãzute la alin. (1) se semneazã în aceleaşi condiţii de cãtre vicepreşedinte.
ART. 25
(1) Lucrãrile originale se transmit, dupã semnarea de cãtre preşedinte, vicepreşedinte, persoanelor desemnate sã înregistreze în registrul general data expedierii.
(2) Rãspunsurile se transmit prin poştã, poştã militarã sau sub semnãturã.
ART. 26
(1) Proiectele de ordine şi contractele se prezintã spre semnare preşedintelui Autoritãţii numai dupã obţinerea avizelor de la compartimentele de specialitate.
(2) Proiectele de ordine se redacteazã de compartimentele de specialitate şi se avizeazã pentru legalitate de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane.
(3) Proiectele de ordine şi contractele se redacteazã în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se arhiveazã la cabinetul preşedintelui, un exemplar se arhiveazã la Serviciul juridic, contencios şi resurse umane, iar cel de-al treilea exemplar se comunicã persoanei la care se referã sau compartimentului de care a fost elaborat.
(4) Ordinele emise de preşedinte primesc numãr într-un registru special, care se ţine la cabinetul preşedintelui. Responsabilitatea completãrii în registrul special revine directorului de cabinet.
(5) Protocoalele şi memorandumurile semnate de preşedinte se înregistreazã în registrul general şi se arhiveazã la cabinetul preşedintelui.
ART. 27
Rãspunsurile la întrebãrile adresate de petiţionari pe site-ul Autoritãţii pot fi semnate de conducãtorii compartimentelor de specialitate, în mãsura în care nu angajeazã rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii.
ART. 28
Prevederile prezentului regulament cu privire la circuitul documentelor vor fi coroborate cu prevederile regulamentului de organizare internã.

PARTEA a IV-a
Atribuţiile compartimentelor din structura organizatoricã a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

CAP. I
Direcţia generalã organizare internã şi comunicare

ART. 29
(1) Direcţia generalã organizare internã şi comunicare este condusã de un director general ajutat de un director general adjunct şi este formatã din douã servicii şi un birou: Serviciul juridic, contencios şi resurse umane, Serviciul administrativ şi contabilitate şi Biroul petiţii.
(2) Direcţia generalã organizare internã şi comunicare are urmãtoarele atribuţii principale:
I.1. În domeniul comunicãrii:
a) colaboreazã cu instituţiile mediatice;
b) elaboreazã şi transmite comunicatele de presã (pe site-ul propriu, la agenţiile de presã) referitoare la evenimentele şi activitãţile desfãşurate în cadrul Autoritãţii şi semnaleazã în mass-media iniţiativele legislative din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
c) sesizeazã situaţiile cu potenţial conflictual semnalate de mass-media, referitoare la persoanele cu handicap din familii sau din instituţii aflate în coordonarea metodologicã a Autoritãţii, cu redactarea şi transmiterea rãspunsurilor, în virtutea dreptului la replicã, acolo unde este cazul;
d) se implicã în organizarea şi participarea la evenimente pentru promovarea imaginii Autoritãţii şi a drepturilor persoanelor cu handicap;
e) elaboreazã şi implementeazã strategia de comunicare a Autoritãţii cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale;
f) promoveazã activitãţile şi mesajele Autoritãţii în mediile de comunicare potrivite;
g) evalueazã imaginea instituţiei şi stabileşte mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia;
h) elaboreazã, împreunã cu celelalte compartimente, raportul periodic de activitate, cel puţin o datã pe an, care urmeazã sã fie publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
i) asigurã realizarea abonamentelor la presã şi agenţiile de presã, în condiţiile legii;
j) coordoneazã sumarul paginii de Internet a Autoritãţii şi verificã modul de transmitere a informaţiilor pe site-ul propriu de cãtre direcţiile din cadrul Autoritãţii;
k) furnizeazã informaţii centrelor de consiliere din cadrul consiliilor judeţene, respectiv locale, în domeniul protecţiei sociale;
I.2. Biroul petiţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã legãtura dintre Autoritate şi comunitate, facilitând accesul petentului la informaţiile de interes din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap prin intermediul audienţelor;
b) opereazã scãderea petiţiilor soluţionate în registrul de evidenţã a petiţiilor primite şi asigurã expedierea acestora;
c) organizeazã şi coordoneazã comunicarea cu persoanele fizice şi juridice, cu instituţiile şi organismele din domeniu sau interesate de domeniu;
d) coordoneazã punctul de informare, documentare şi consiliere;
e) monitorizeazã problematica persoanelor cu handicap semnalatã în corespondenţã şi la audienţe;
f) furnizeazã informaţii la solicitãrile verbale sau scrise ale reprezentanţilor mass-media, cu referire la aspecte ale protecţiei persoanelor cu handicap şi la respectarea standardelor de cãtre instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii, potrivit <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
g) asigurã evidenţa actualizatã a instituţiilor cu care colaboreazã Autoritatea.
I.3. Serviciul juridic, contencios şi resurse umane îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã documentele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii, precum şi orice alte acte ce produc efecte juridice;
b) efectueazã studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative;
c) participã la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
e) avizeazã, din punct de vedere legislativ, al tehnicii legislative şi al corelãrii cu prevederile altor reglementãri, toate proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi organe centrale, care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al serviciului, solicitând şi punctul de vedere al Direcţiei integrare europeanã în problemele cu strictã referire la armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar;
f) avizeazã legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajatã rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii;
g) asigurã reprezentarea Autoritãţii în raporturile cu instanţele judecãtoreşti de drept comun şi de contencios administrativ;
h) participã la organizarea şi urmãrirea acţiunilor de informare privind legislaţia în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
i) organizeazã şi urmãreşte activitatea de cunoaştere a legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, prin organizarea de instruiri, simpozioane etc. cu personalul din cadrul Autoritãţii şi din subordinea acesteia;
j) participã la pregãtirea pentru ratificarea de convenţii internaţionale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
k) oferã consiliere juridicã în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolvã orice alte lucrãri cu caracter juridic;
l) elaboreazã proiectele de hotãrâri ale Guvernului privind recunoaşterea utilitãţii publice a asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în sfera de competenţã a Autoritãţii;
m) verificã îndeplinirea de cãtre persoanele juridice fãrã scop patrimonial a condiţiilor cerute de lege în vederea obţinerii personalitãţii juridice, propunând preşedintelui eliberarea sau neeliberarea avizului necesar;
n) verificã documentaţia depusã de solicitanţi în vederea autorizãrii ca unitãţi protejate şi avizeazã pentru legalitate autorizaţia de funcţionare;
o) asigurã întocmirea ordinelor de încadrare, promovare sau încetare a activitãţii şi difuzarea acestora cãtre direcţiile şi persoanele interesate;
p) pãstreazã şi completeazã la zi registrul general de evidenţã a salariaţilor şi dosarele personale ale fiecãrui salariat;
q) întocmeşte şi înainteazã spre avizare ordonatorului principal de credite statul de funcţii al aparatului propriu;
r) verificã şi înainteazã spre aprobare preşedintelui statul de funcţii al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
s) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;
t) organizeazã, participã şi coordoneazã, implicând toţi factorii relevanţi, la activitãţile legate de recrutarea şi selecţia personalului nou pentru aparatul propriu şi pentru structurile din subordinea/În coordonarea Autoritãţii;
u) întocmeşte ordinele de încetare sau de modificare a raporturilor juridice de muncã ori de serviciu ale salariaţilor şi asigurã comunicarea acestora direcţiilor şi persoanelor interesate;
v) se asigurã de respectarea confidenţialitãţii documentelor;
w) asigurã evaluarea performanţelor profesionale individuale pentru personalul contractual nou-angajat şi promovat şi pentru funcţionarii publici;
x) organizeazã şi coordoneazã, în limitele competenţelor legale şi în relaţie cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, activitãţile de evaluare a personalului Autoritãţii şi al instituţiilor din subordinea acesteia, inclusiv la nivelul serviciilor specializate;
y) asigurã înregistrarea în evidenţe şi înaintarea spre platã Serviciului administrativ şi contabilitate a drepturilor bãneşti, în cazul concediilor medicale;
z) asigurã stabilirea drepturilor de concediu de odihnã, precum şi a altor concedii prevãzute de legislaţia în vigoare şi ţine evidenţa efectuãrii acestora;
) asigurã evidenţa declaraţiilor pe baza cãrora se acordã deducerile personale suplimentare;
bb) întocmeşte dosarele de pensionare pentru limitã de vârstã, pensionare pentru invaliditate sau pentru pensie de urmaş;
cc) întocmeşte fişa colectivã de prezenţã;
dd) pãstreazã evidenţa orelor prestate peste programul de lucru;
ee) întocmeşte statele de platã pentru personalul Autoritãţii, precum şi toatã documentaţia necesarã pentru plata drepturilor salariale cuvenite personalului Autoritãţii şi al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, inclusiv documentaţia pentru declaraţiile privind obligaţiile la bugetul asigurãrilor sociale de stat, aferente salariilor;
ff) întocmeşte statul de funcţii al aparatului propriu, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, precum şi lucrãrile pentru modificarea şi completarea lui;
gg) ţine evidenţa sancţiunilor disciplinare ale angajaţilor şi efectueazã reţinerile din salarii, dupã caz;
hh) face demersurile necesare promovãrii angajaţilor şi elibereazã, la cererea acestora, copii de pe actele aflate la dosarul personal;
ii) asigurã condica de prezenţã la începutul şi la terminarea programului;
jj) pãstreazã fişele postului, coordoneazã întocmirea şi actualizarea acestora pentru toţi angajaţii Autoritãţii;
kk) întocmeşte şi ţine evidenţa fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Autoritãţii;
ll) se asigurã cã toţi angajaţii Autoritãţii au semnat documentele de luare la cunoştinţã şi de instruire pentru protecţia muncii, conform prevederilor legale în vigoare, îndeplinind toate formalitãţile necesare;
mm) asigurã cunoaşterea şi respectarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a Regulamentului de ordine interioarã ale Autoritãţii. Pentru aceasta se va îngriji de afişarea celor douã documente la sediul instituţiei;
nn) propune şi coordoneazã diferite programe de formare, instruire şi specializare, în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Autoritãţii, inclusiv pentru personalul de la nivelul instituţiilor subordonate/coordonate şi al serviciilor specializate;
oo) informeazã personalul executiv şi conducerea instituţiei în legãturã cu prevederile legislaţiei referitoare la resursele umane, la statutul funcţionarilor publici, precum şi ale altor legi din aria de activitate a serviciului; asigurã cunoaşterea şi respectarea acestora la nivelul Autoritãţii şi al instituţiilor din subordine.
I.4. Serviciul administrativ şi contabilitate îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã repartizarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap cãtre consiliile judeţene sau consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, inclusiv pentru proiecte derulate în sensul sprijinirii persoanelor cu handicap;
b) organizeazã evidenţa contabilã a Autoritãţii;
c) întocmeşte situaţii privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
d) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri de buget atât pentru proiectul anual, cât şi pentru cel rectificativ;
e) primeşte, analizeazã şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al activelor fixe achiziţionate din investiţii, în limita bugetului aprobat prin lege;
f) urmãreşte angajarea patrimonialã a Autoritãţii în baza aprobãrii conducerii acesteia, cu avizul Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;
g) întocmeşte şi verificã situaţia financiarã a Autoritãţii, darea de seamã contabilã şi raportul explicativ;
h) asigurã schimbul permanent de date şi informaţii cu direcţiile de resort din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
i) întocmeşte notele contabile pentru operaţiuni specifice;
j) întocmeşte fişele de conturi;
k) propune conducerii Autoritãţii declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului instituţiei;
l) recupereazã eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilitã prin ordin al preşedintelui;
m) analizeazã şi avizeazã propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotãri şi materiale, conform propunerilor fãcute de cei în drept;
n) verificã şi centralizeazã trimestrial situaţiile financiare ale Autoritãţii şi ale Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
o) urmãreşte încadrarea în creditele bugetare aprobate prin lege a cheltuielilor planificate;
p) acordã viza de control financiar preventiv;
q) întocmeşte şi transmite lunar ordonatorului principal de credite documentaţia necesarã deschiderilor de credit (pentru cheltuieli materiale, transferuri şi subvenţii, în baza necesarului transmis de consiliile judeţene şi locale, Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi asociaţii, iar pentru cheltuieli de personal, în baza necesarului transmis de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane);
r) asigurã plata efectivã a drepturilor salariale ale personalului Autoritãţii, în urma întocmirii şi verificãrii documentaţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;
s) în baza dispoziţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane, propune decizii de imputare privind recuperarea eventualelor pagube aduse patrimoniului instituţiei;
t) emite ordine de platã privind achitarea facturilor furnizorilor de bunuri materiale şi servicii, beneficiarilor de subvenţii şi pentru achitarea obligaţiilor cãtre buget, ce decurg din plata drepturilor salariale;
u) întocmeşte documentaţia în baza cãreia se efectueazã operaţiuni de încasãri şi plãţi în numerar;
v) verificã şi centralizeazã lunar execuţia bugetarã a Autoritãţii, Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului (drepturile persoanelor cu handicap);
w) prezintã preşedintelui lunar, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, necesarul de materiale pe direcţii, servicii, birouri şi cabinete, pentru luna urmãtoare;
x) organizeazã şi supravegheazã efectuarea curãţeniei în sediul Autoritãţii şi pe cãile de acces;
y) pãstreazã în stare bunã de funcţionare toate bunurile materiale şi utilitãţile aflate în proprietatea sau în folosinţa Autoritãţii, face propuneri de înnoire, îmbunãtãţire şi reparare a acestora;
z) organizeazã şi asigurã respectarea normelor P.S.I.;
) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Autoritãţii şi asigurã semnarea acestora de cãtre cei în drept;
bb) înregistreazã mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completeazã fişele de inventar pe locuri de folosinţã şi persoane;
cc) asigurã protocolul pentru întâlniri de lucru cu invitaţi interni sau externi şi pentru cabinetul preşedintelui şi vicepreşedintelui, în condiţiile legii;
dd) urmãreşte şi verificã deconturile pentru cheltuielile angajate de personalul Autoritãţii privind deplasãrile în ţarã şi în strãinãtate şi plata achiziţiilor efectuate prin casierie;
ee) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;
ff) asigurã administrarea tuturor resurselor Autoritãţii pentru bunul mers al instituţiei;
gg) completeazã în baza de date a furnizorilor şi potenţialilor furnizori ofertanţi informaţiile solicitate de conducerea Autoritãţii;
hh) ia mãsurile necesare pentru paza sediului Autoritãţii;
ii) coordoneazã activitatea şoferilor şi administrarea mijloacelor de transport ale Autoritãţii;
jj) întocmeşte ordonanţãrile de platã în urma verificãrii existenţei angajamentelor;
kk) întocmeşte repartizarea pe trimestre a cheltuielilor aprobate în buget;
ll) efectueazã amortizarea lunarã a activelor fixe corporale şi necorporale aflate în patrimoniu;
mm) verificã lunar cheltuielile efectuate de asociaţiile care primesc subvenţii de la Autoritate;
nn) monitorizeazã lunar cheltuielile de personal ale Autoritãţii şi ale Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, urmând a fi raportate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
oo) asigurã organizarea arhivei conform reglementãrilor în vigoare;
pp) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte ori de secretarul general, conform raportului de subordonare.
(3) Direcţia generalã organizare internã şi comunicare îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii în legãturã cu activitatea generalã a instituţiei.

CAP. II
Atribuţiile Direcţiei integrare europeanã

ART. 30
(1) Direcţia integrare europeanã este condusã de un director şi este compusã din douã compartimente: Biroul programe şi proiecte şi Serviciul metodologie, standardizare, acreditare.
(2) Direcţia integrare europeanã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi propune strategia de protecţie specialã (art. 50 din Constituţia României, republicatã) a persoanelor cu handicap, în conformitate cu politicile naţionale, cu principiile şi normele internaţionale, precum şi cu planurile de implementare a acesteia;
b) elaboreazã, coordoneazã, evalueazã şi implementeazã programele şi proiectele, cu finanţare naţionalã şi internaţionalã, ce se adreseazã persoanelor cu handicap;
c) coordoneazã, evalueazã, implementeazã şi controleazã realizarea mãsurilor prioritare;
d) asigurã armonizarea acţiunilor Autoritãţii cu cele ale statelor Uniunii Europene în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
e) coordoneazã proiectele de accesibilizare;
f) coordoneazã proiectele de integrare profesionalã;
g) monitorizeazã modul în care sunt derulate activitãţile de protecţie a persoanelor cu handicap;
h) reprezintã Autoritatea în relaţiile cu finanţatorii, cu organizaţiile neguvernamentale, cu grupurile de interese etc. în problemele legate de protecţia persoanelor cu handicap, cu mandat din partea preşedintelui Autoritãţii;
i) gãseşte şi mobilizeazã resurse în vederea implementãrii strategiei şi/sau pentru susţinerea acţiunilor de protecţie a persoanelor cu handicap şi/sau aparţinãtorilor acestora;
j) reprezintã Autoritatea în diferite grupuri de lucru, în comisii interministeriale tetrapartite sau intersectoriale, înfiinţate la nivel naţional sau internaţional, cu avizul preşedintelui Autoritãţii;
k) monitorizeazã modul de aplicare în legislaţia naţionalã a rezoluţiilor şi recomandãrilor organismelor europene;
l) monitorizeazã stadiul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap şi a planului naţional de acţiune;
m) elaboreazã fişe de monitorizare a stadiului de implementare a acquis-ului comunitar şi a tabelului de concordanţã.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice conexe, Direcţia integrare europeanã colaboreazã strâns cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap.
(4) Direcţia integrare europeanã îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte ori de secretarul general, conform raportului de subordonare.
I.1. Biroul programe şi proiecte îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã elaborarea strategiei naţionale în domeniu, în conformitate cu politicile naţionale, cu rezoluţiile şi recomandãrile forurilor sau ale organismelor internaţionale la care România este parte semnatarã ori pe care România le agreeazã;
b) elaboreazã, implementeazã, acolo unde este cazul, monitorizeazã şi evalueazã programele şi proiectele finanţate de Autoritate sau de la bugetul de stat, în condiţiile legii;
c) elaboreazã, implementeazã, acolo unde este cazul, monitorizeazã şi evalueazã programele şi proiectele cu finanţare externã, în condiţiile legii;
d) elaboreazã metodologii pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor şi proiectelor cu finanţare internã;
e) elaboreazã proceduri şi instrumente pentru restructurarea instituţiilor rezidenţiale de protecţie a persoanelor cu handicap; propune preşedintelui Autoritãţii emiterea avizului cu privire la acestea;
f) iniţiazã, aprobã şi urmãreşte derularea programelor în condiţiile legii;
g) elaboreazã documente de poziţie şi documente de poziţie complementare;
h) participã la programarea PHARE anualã prin elaborarea de proiecte în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi a celorlalte programe externe;
i) identificã şi mobilizeazã surse de finanţare interne şi internaţionale pentru derularea unor proiecte în domeniu;
j) participã prin proiecte la programe lansate prin Comisia Europeanã, focalizate pe prioritãţi ce vizeazã persoanele cu handicap: FP6 (DG Research/Science and Society), Leonardo da Vinci, Socrates sau altele asemenea;
k) organizeazã cursuri de instruire pentru scrierea de proiecte;
l) asigurã funcţionarea unitãţii de implementare a proiectelor cu finanţare PHARE (UIP);
m) coordoneazã unitãţile de management al proiectului (UMP), înfiinţate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe;
n) administreazã baza de date cu toţi partenerii de proiecte, autoritãţi, finanţatori, organizaţii, furnizori de servicii, companii, persoane cu responsabilitãţi în proiecte în domeniu, acorduri internaţionale în domeniu sau proiecte, fiind responsabil de actualizarea informaţiilor şi de transmiterea lor cãtre Direcţia generalã organizare internã şi comunicare;
o) realizeazã îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, urmãrind implementarea normelor comunitare la momentul elaborãrii legislaţiei în domeniu.
I.2. Serviciul metodologie, standardizare şi acreditare îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap;
b) monitorizeazã realizarea accesibilitãţilor;
c) întocmeşte analize şi studii în domeniile monitorizate şi elaboreazã metodologii de aplicare a mãsurilor ce se impun;
d) monitorizeazã implementarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale specializate pentru persoanele cu handicap;
e) constituie o bazã de date cu agenţii economici care doresc angajarea de persoane cu handicap;
f) realizeazã îndrumarea în vederea implementãrii standardelor de calitate, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
g) elaboreazã norme şi metodologii privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi cu alte departamente ale Autoritãţii;
h) monitorizeazã alternativele la protecţia instituţionalizatã a persoanelor cu handicap;
i) sprijinã crearea unei reţele naţionale de unitãţi protejate şi monitorizeazã activitatea unitãţilor protejate;
j) monitorizeazã exemplele de bunã practicã din teritoriu şi acţioneazã pentru promovarea acestora;
k) elaboreazã metodologii pentru sprijinirea autoritãţilor judeţene/locale în implementarea strategiei naţionale, a planului naţional de acţiune, precum şi a planurilor de acţiune privind implementarea strategiilor judeţene/planurilor de servicii, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
l) realizeazã, dezvoltã şi actualizeazã permanent baza de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibilã cu cea a sistemului naţional de asistenţã socialã;
m) elaboreazã sinteze şi rapoarte, statistici şi alte instrumente de lucru privind dinamica fenomenului de protecţie a persoanelor cu handicap şi eficienţa mãsurilor de protecţie specialã;
n) elaboreazã rapoarte statistice trimestriale în baza indicatorilor stabiliţi de Institutul Naţional de Statisticã/Autoritate şi rapoarte statistice, la solicitarea conducerii Autoritãţii;
o) asigurã armonizarea metodologiilor privind protecţia persoanelor cu handicap cu metodologiile privind protecţia copiilor, persoanelor vârstnice şi a altor categorii de persoane de interes social, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
p) realizeazã îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, urmãrind implementarea normelor comunitare la momentul elaborãrii legislaţiei în domeniu, împreunã cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
q) colaboreazã cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã în vederea constituirii unei baze de date comune pentru asigurarea integrãrii sociale şi profesionale a persoanelor cu handicap;
r) evalueazã necesarul de servicii sociale specializate pentru persoanele cu handicap şi asigurã baza de date referitoare la acestea;
s) colaboreazã cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã în vederea organizãrii de cursuri de formare profesionalã, formare continuã şi reconversie profesionalã a persoanelor cu handicap;
t) colaboreazã cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã în vederea creşterii numãrului de persoane cu handicap încadrate în muncã;
u) colaboreazã, în vederea organizãrii târgurilor de locuri de muncã pentru persoanele cu handicap, cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi cu alte instituţii şi autoritãţi implicate în integrarea profesionalã a persoanelor cu handicap, precum şi cu consiliile judeţene/consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
v) asigurã realizarea şi actualizarea bazei de date cu privire la organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
w) faciliteazã implicarea organizaţiilor neguvernamentale în activitãţile care vizeazã creşterea calitãţii vieţii persoanelor cu handicap;
x) propune sau avizeazã încheierea de parteneriate cu organizaţiile neguvernamentale;
y) analizeazã rapoartele organizaţiilor neguvernamentale şi alte sesizãri referitoare la încãlcarea drepturilor persoanelor cu handicap şi propune conducerii Autoritãţii modalitãţi de rezolvare/ameliorare;
z) elaboreazã un plan de acţiune în scopul atragerii societãţii civile şi al implicãrii acesteia atât în elaborarea, implementarea şi monitorizarea stategiilor în domeniu, cât şi în sesizarea nerespectãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
) monitorizeazã activitatea Comisiei superioare de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi şi înainteazã vicepreşedintelui Autoritãţii şi preşedintelui acestei comisii propuneri de instrucţiuni metodologice;
bb) menţine legãtura cu Direcţia generalã de inspecţie şi control, în vederea asigurãrii coerenţei activitãţilor derulate la nivel local;
cc) menţine legãtura în plan metodologic cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
dd) sprijinã realizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale şi/sau judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau ale Primãriei Generale a Municipiului Bucureşti, pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezentarea accesibilitãţilor.
(5) Direcţia integrare europeanã îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii, în legãturã cu activitatea generalã a instituţiei.

CAP. III
Direcţia generalã de inspecţie şi control

ART. 31
(1) Direcţia generalã de inspecţie şi control este condusã de un director general ajutat de un director general adjunct şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea inspectorilor judeţeni şi a personalului din subordine, monitorizeazã modul în care aceştia îşi duc la îndeplinire atribuţiile stabilite prin lege, prin prezentul regulament şi prin fişa postului;
b) asigurã, prin personalul propriu, controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate drepturile persoanelor cu handicap de cãtre toate instituţiile şi autoritãţile publice, precum şi de cãtre instituţiile de drept privat care activeazã în domeniu sau care au iniţiative în acest sens; informaţiile rezultate în urma acestei activitãţi se pot comunica şi Serviciului metodologie, standardizare şi acreditare;
c) constatã natura activitãţilor care încalcã prevederile legale din domeniul de activitate al Autoritãţii şi stabileşte sau, dupã caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de încãlcarea prevederilor legale şi propune instituţiilor competente stabilirea rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau, dupã caz, penale a acestora. în acest scop îndeplineşte atribuţiile prevãzute de art. 214 din Codul de procedurã penalã;
d) exercitã controlul în proiectele şi în programele Autoritãţii, precum şi asupra terţilor implicaţi în proiectele şi în programele acesteia;
e) controleazã prin personalul propriu modul în care sunt gestionate resursele alocate proiectelor derulate de Autoritate;
f) controleazã activitãţile de aplicare a Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap;
g) pregãteşte acţiunile de control/inspecţie şi asigurã conducerea şi/sau coordonarea echipelor de control constituite împreunã cu lucrãtori din alte compartimente ale Autoritãţii;
h) întocmeşte rapoarte scrise în urma fiecãrei inspecţii şi asigurã transmiterea acestora autoritãţii publice sau organismului privat al cãrui serviciu a fost inspectat;
i) întocmeşte note sau alte documente de control, pe care le prezintã spre avizare preşedintelui Autoritãţii;
j) formuleazã propuneri şi recomandãri, verbale sau scrise, dupã caz, cu privire la remedierea de urgenţã ori într-un termen stabilit a abaterilor constatate cu ocazia unei acţiuni de control sau de inspecţie şi le prezintã persoanelor responsabile cu ducerea lor la îndeplinire din cadrul unitãţilor - servicii publice sau private - supuse controlului;
k) formuleazã propuneri de suspendare sau de încetare a activitãţilor care pun în pericol sãnãtatea ori integritatea persoanei cu nevoi speciale, precum şi propuneri de retragere a autorizaţiei/acreditãrii de funcţionare a persoanelor juridice responsabile şi supune aceste propuneri spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
l) elaboreazã metodologia de control, inspecţie şi de monitorizare a proiectelor finanţate de Autoritate, precum şi planul general de control, anexã la aceasta, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
m) inspecteazã calitatea serviciilor prestate persoanelor cu handicap, aflate în instituţiile de asistenţã socialã pentru persoanele cu handicap, publice sau private, incluzând şi modul de aplicare a prevederilor standardelor în domeniu;
n) formuleazã propuneri privind revizuirea standardelor sau a regulamentelor de organizare şi funcţionare a serviciilor inspectate ori controlate, precum şi recomandãri privind reglementarea unor disfuncţionalitãţi sau, dupã caz, propuneri vizând suspendarea ori retragerea autorizaţiei/ acreditãrii serviciului în cauzã;
o) soluţioneazã sesizãrile formulate de autoritãţile publice sau de organizaţiile private având ca obiect nemulţumiri vizând recomandãrile formulate cu ocazia acţiunilor de inspecţie sau modul de desfãşurare a acestor acţiuni;
p) solicitã informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoane juridice de drept public ori de la persoane fizice implicate în sfera de activitate a Autoritãţii;
q) centralizeazã rapoartele şi notele de control/inspecţie întocmite de personalul din subordine;
r) întocmeşte anual şi pune la dispoziţie preşedintelui Autoritãţii un raport de activitate cu privire la toate acţiunile de control/inspecţie întreprinse.
(2) În activitatea desfãşuratã de inspectorii judeţeni, aceştia vor îndeplini urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc rapoartele privind activitatea proprie şi rapoartele de inspecţie/control, pe care le avizeazã Direcţia generalã de inspecţie şi control;
b) transmit, lunar sau ori de câte ori este nevoie, rapoarte privind activitatea proprie;
c) monitorizeazã modul în care autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi private respectã dispoziţiile legale cu privire la realizarea adaptãrilor în vederea accesului neÎngrãdit al persoanei cu handicap şi fac propuneri de remediere/sancţionare;
d) monitorizeazã stadiul realizãrii accesibilitãţilor şi transmit lunar informaţii privitoare la acestea;
e) controleazã activitatea unitãţilor protejate din judeţ/sector, autorizate de Autoritate, şi solicitã conducerii acestora rapoarte trimestriale, anuale sau ori de câte ori este nevoie;
f) controleazã modul de respectare a drepturilor persoanelor cu handicap încadrate în muncã, precum şi adaptarea locului de muncã la nevoile persoanelor cu handicap; sesizeazã autoritãţile competente cu privire la neregulile constatate;
g) întocmesc analize, rapoarte şi informãri privind modul în care instituţiile publice şi private implicate în protecţia persoanelor cu handicap îşi îndeplinesc atribuţiile;
h) cerceteazã reclamaţiile şi sesizãrile adresate Autoritãţii, repartizate spre soluţionare;
i) sesizeazã de îndatã, pe cale ierarhicã, precum şi consiliului judeţean/local al sectorului municipiului Bucureşti aspectele grave constatate cu ocazia acţiunilor de control/inspecţie şi pentru a cãror îndreptare sunt necesare diligenţe imediate.
(3) Inspectorii judeţeni îşi desfãşoarã activitatea pe raza judeţului pentru care au primit numirea şi, în cazuri excepţionale, pe raza judeţului apropiat, în lipsa titularului.
(4) Direcţia generalã de inspecţie şi control îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii în legãturã cu activitatea generalã a instituţiei.

CAP. IV
Compartimentul audit

ART. 32
Compartimentul audit îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã norme metodologice proprii Autoritãţii, privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de audit intern, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, ce vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
b) asigurã certificarea trimestrialã şi anualã, însoţitã de raportul de audit, a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã ale Autoritãţii, prin verificarea legalitãţii, realitãţii şi exactitãţii evidenţelor contabile şi a actelor financiare şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobãrii de cãtre preşedintele Autoritãţii a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã;
c) asigurã examinarea legalitãţii, regularitãţii şi conformitãţii operaţiunilor, identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor şi propune mãsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, dupã caz;
d) supravegheazã regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziei, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmãrire şi control al îndeplinirii deciziilor;
e) elaboreazã planul anual de audit intern şi raportul anual al activitãţii, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
f) efectueazã activitãţi de audit intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Autoritãţii sau programele/proiectele monitorizate de aceasta sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
g) identificã slãbiciunile sistemelor de conducere şi control ale Autoritãţii, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme sau unor programe/proiecte ori unor operaţiuni şi propune mãsuri pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, dupã caz;
h) efectueazã analize şi verificãri la nivelul direcţiilor de specialitate din structura sau din subordinea Autoritãţii, Comisiei superioare de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi şi Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
i) întocmeşte referate de opinie care vor însoţi proiectele de buget aprobate de ordonatorul principal de credite;
j) aduce la cunoştinţã preşedintelui Autoritãţii neregulile constatate cu ocazia acţiunilor de auditare;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii.

CAP. V
Comisia superioarã de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi

ART. 33
În structura Autoritãţii funcţioneazã Comisia superioarã de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, denumitã în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionalã în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 34
(1) Comisia superioarã este numitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, medicinã generalã sau medicinã de familie, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu duratã de cel puţin un an;
b) un medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, medicinã generalã, desemnat de preşedintele Autoritãţii la propunerea Ministerului Sãnãtãţii;
c) un reprezentant desemnat de Consiliul Naţional al Dizabilitãţii din România;
d) un asistent social şi un jurist, desemnaţi de preşedintele Autoritãţii.
(2) Comisia superioarã se aflã în coordonarea vicepreşedintelui Autoritãţii.
ART. 35
Preşedintele Comisiei superioare este angajat prin concurs, în condiţiile legii.
ART. 36
Ceilalţi membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţã, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi 20% din indemnizaţia preşedintelui Autoritãţii şi se acordã proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat în luna respectivã.
ART. 37
Comisia superioarã are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã şi rezolvã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap şi comunicã deciziile în termen legal;
b) coordoneazã şi monitorizeazã din punct de vedere metodologic activitatea comisiilor de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) în exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Comisia superioarã poate emite precizãri şi instrucţiuni cu caracter metodologic, care sunt obligatorii pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale;
d) prezintã conducerii Autoritãţii, prin preşedintele Comisiei superioare, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, un raport privind activitãţile desfãşurate în luna anterioarã.
ART. 38
(1) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(2) Preşedintele Comisiei superioare primeşte contestaţia împreunã cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia, verificând totodatã dacã a fost depusã în termenul legal de 30 de zile.
(3) Contestaţia depusã la alte organe de stat va fi consideratã contestaţie în termen şi soluţionatã ca atare în mãsura în care a fost depusã în termenul prevãzut de lege.
(4) În situaţia în care contestaţia s-a depus în afara termenului, preşedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusã, comunicând în scris contestatarului soluţia adoptatã şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii.
(5) În situaţia în care contestaţia a fost introdusã în termen, preşedintele Comisiei superioare fixeazã data la care persoana va fi invitatã în faţa comisiei, datã care nu poate depãşi 60 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. Data prezentãrii se va aduce la cunoştinţã contestatarului prin poştã.
ART. 39
(1) La data fixatã Comisia superioarã va proceda la examinarea contestatarului şi a dosarului acestuia, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulatã, sens în care va emite o decizie care va fi adoptatã cu votul majoritãţii membrilor Comisiei superioare.
(2) Decizia Comisiei superioare se va aduce la cunoştinţã contestatarului prin poştã.
(3) În cazul în care persoana programatã nu se prezintã la Comisia superioarã la data fixatã de preşedinte, soluţionarea contestaţiei se va face pe baza documentelor medicale aflate în dosar.
(4) În situaţia persoanelor nedeplasabile, pe baza certificatului emis de medicul de familie care atestã aceastã împrejurare, Comisia superioarã va examina numai documentele din dosar, fãrã a mai solicita deplasarea contestatarului la sediul acesteia.
(5) În soluţionarea contestaţiei, Comisia superioarã se poate pronunţa cu una dintre urmãtoarele soluţii:
a) admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatarului într-un alt grad de handicap;
b) respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti. Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivatã;
c) solicitarea unui nou examen medical la Institutul Naţional de Expertizã Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã, la centre medicale teritoriale, centre/clinici universitare sau trimiterea la medicul de familie în vederea efectuãrii unui referat medical şi/sau în vederea completãrii dosarului medical.
ART. 40
(1) Decizia Comisiei superioare atestã deficienţa funcţionalã şi gradul de handicap, restantul funcţional, precum şi faptul cã persoana beneficiazã sau nu beneficiazã, dupã caz, de protecţie specialã şi cã beneficiazã sau nu beneficiazã de drepturile conferite de lege. Modelul deciziei de încadrare în grad de handicap este prevãzut în anexa la prezentul regulament.
(2) În situaţia încadrãrii în grad de handicap, drepturile de care beneficiazã contestatarul vor fi înscrise nominal.
ART. 41
Deciziile emise de Comisia superioarã pot fi atacate, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , la instanţa judecãtoreascã competentã.
ART. 42
(1) Comisia superioarã are drept de control cu privire la activitatea comisiilor de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, urmãrind:
a) respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane;
b) respectarea metodologiei de lucru;
c) corectitudinea stabilirii deficienţei funcţionale, a încadrãrii în grad de handicap, a datei dobândirii handicapului (pentru cazurile ce solicitã pensionarea pentru limitã de vârstã ca persoanã cu handicap în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
d) valabilitatea certificatelor.
(2) Comisia superioarã se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrãrii unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie cu valabilitate de la data soluţionãrii ei.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Comisia superioarã va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi mãsurile legale care se impun.
ART. 43
În rezolvarea contestaţiilor Comisia superioarã va urmãri respectarea prevederilor legale în vigoare privind criteriile pe baza cãrora se stabileşte gradul de handicap pentru adulţi şi se aplicã mãsurile de protecţie specialã a acestora.

PARTEA a V-a
Dispoziţii finale

ART. 44
Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţã şi prin afişarea la sediul Autoritãţii tuturor salariaţilor acesteia, prin grija secretarului general. Respectarea prevederilor prezentului regulament este obligatorie pentru toţi angajaţii Autoritãţii şi ai instituţiilor din structura acesteia.
ART. 45
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autoritãţii.
ART. 46
Atribuţiile şi rãspunderile specifice funcţiilor din cadrul Autoritãţii se stabilesc prin fişa postului corespunzãtoare fiecãrei funcţii.
ART. 47
Organizarea şi funcţionarea unitãţilor aflate în subordinea sau în structura Autoritãţii sunt descrise în regulamentele acestora, corelate cu prezentul regulament.


ANEXĂ
la regulamentul de organizare şi funcţionare a ANPH

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI FAMILIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR CU HANDICAP PENTRU ADULŢI

Nr. ......../............

DECIZIE DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP

Comisia superioarã de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi, constituitã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, soluţionând contestaţia formulatã la Certificatul nr. ........ din ............, emis de ............... examinând pe domnul/doamna ...................., CNP .................., domiciliat/domiciliatã în ................., str. .............. nr. ....., bl. ..., sc. ......., et. ..., ap. ...., sectorul ......., statut social: 1. fãrã venit, 2. cu pensie de urmaş, 3. cu pensie de invaliditate, 4. cu pensie de limitã de vârstã, 5. salariat, 6. altele ............., stabileşte urmãtoarele:
A. Cod boalã ......................., cod handicap ........................
B.*) Gradul de handicap:
● uşor;
● mediu;
● accentuat;
● grav:
- cu asistent personal;
- fãrã asistent personal;
- cu indemnizaţie de însoţitor pentru nevãzãtori/handicap vizual grav (conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor drepturi nevãzãtorilor, cu modificãrile ulterioare)
C. Motivarea respingerii cererii ......................................................
D.**) Data dobândirii handicapului ..................., documentul ....................
E. Prezenta decizie atestã cã domnul/doamna ........................ are gradul de handicap .................., necesitã protecţie specialã şi beneficiazã de urmãtoarele drepturi .......................................................................................................................
F. Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socialã însoţeşte prezenta decizie.
F.1. Capacitatea de muncã (procentual) ...................................
G.*) Valabilitate:
- 6 luni - 12 luni - permanent (conform Instrucţiunii metodologice nr. 4/2003 a Comisiei superioare)
H.***) Termen de revizuire ...................; Documentaţia cu care persoana se va prezenta la revizuire ........................................................
Prezenta decizie poate fi contestatã potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
Titularul deciziei beneficiazã de toate drepturile şi accesibilitãţile prevãzute de lege, corespunzãtor gradului de handicap stabilit.
Decizia obligã toate persoanele şi autoritãţile la respectarea ei în concordanţã cu convenţiile internaţionale şi legislaţia internã.

Preşedinte, Membri:
............. ............

Secretar,
..............

-------
*) Se anuleazã ceea ce nu corespunde.
**) Se completeazã numai pentru persoanele care solicitã pensionarea în temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
***) Nu se completeazã în cazul certificatului cu caracter permanent.

NOTĂ:
Se va completa cu majuscule sau la maşina de scris.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016