Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 noiembrie 2013  de organizare si functionare privind monitorizarea si executia contractelor de asistenta tehnica, servicii de consultanta si contracte de lucrari in baza Conditiilor generale de contract de constructie-proiectare si echipamente (FIDIC galben - ed. 1999) (Anexa nr. 3)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 noiembrie 2013 de organizare si functionare privind monitorizarea si executia contractelor de asistenta tehnica, servicii de consultanta si contracte de lucrari in baza Conditiilor generale de contract de constructie-proiectare si echipamente (FIDIC galben - ed. 1999) (Anexa nr. 3)*)

EMITENT: DEPARTAMENTUL PENTRU PROIECTE DE INFRASTRUCTURA SI INVESTITII STRAINE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 715 bis din 20 noiembrie 2013
---------
    *) Aprobat de Ordinul nr. 460 din 14 noiembrie 2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 20 noiembrie 2013.

    1. PREAMBUL: TERMENE INTERNE PREVĂZUTE ÎN REGULAMENT

    1.1. CONTRACTE EXECUTIE LUCRĂRI

    1.1.1. Activităţi în perioada de pre-construcţie
    a) Data de Începere a Lucrărilor
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 42 de zile (cu menţiunea că acesta poate fi mai scurt în funcţie de decizia Beneficiarului (CNADNR SA) în Condiţiile în care Antreprenorul a prezentat toate documentele necesare;
    b) Posesia Şantierului
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - conform Anexei la Ofertă din cadrul fiecărui Contract; Termenul propus - depinde de data la care va fi emisă Decizia de expropriere
    c) Poliţe de Asigurare (medicală, securitatea muncii, şi responsabilitate, etc.)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - conform Anexei la Ofertă
    Această activitate este în sarcina Antreprenorului, acesta având obligaţia contractuală de a transmite spre verificare Inginerului (Consultantului).
    d) Programul de execuţie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 28 de zile de la Data de Începere
    Această activitate este în sarcina Antreprenorului, acesta având obligaţia contractuală de a transmite spre verificare şi aprobare Inginerului (Consultantului) în termenul prevăzut în cadrul Contractului.
    e) Graficul de Plăţi (Fluxul de Numerar)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 42 de zile de la Data de Începere, în cazul în care în Contract nu este inclus un Grafic de Plăţi.
    Antreprenorul şi Inginerul au obligaţia ca până la data de 5 a fiecărei luni să transmită fluxul de numerar actualizat către Beneficiar (CNADNR SA).
    f) Proiectarea realizata de Antreprenor - Realizarea proiectării de către Antreprenor
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - conform Anexei la Ofertă;
    Termenul propus - poate varia între 120 şi 180 de zile în funcţie de prevederile fiecărui Contract. Antreprenorul va finaliza activitatea privind proiectarea în perioada specificată.

    1.1.2. Activităţi în perioada de construcţie
    a) Întâlnirile de Progres
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - nu exista termen contractual
    Termenul conform Cerinţelor CNADNR SA - în fiecare lună pe perioada de execuţie a Contractului
    b) Monitorizarea şi evaluarea progresului lucrărilor
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - nu există termen contractual
    În conformitate cu prevederile contractuale, monitorizarea progresului lucrărilor se efectuează prin Puncte de Referinţă (milestones) pentru care au fost stabilite termene de îndeplinire. Responsabilul de contract urmăreşte îndeplinirea acestora în termenele contractuale.
    c) Rapoarte - Rapoartele Inginerului în legătură cu Contractul de Proiectare şi Execuţie Lucrări
    Termenul de verificare al CNADNR conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 nu există termen contractual
    Termenul de verificare al CNADNR conform prevederilor Contractului încheiat cu Inginerul 45 de zile de la data transmiterii de către Inginer a Raportului
    Termenul propus de verificare de către CNADNR - 15 zile
    d) Modificări şi Variaţii - Elaborarea şi Verificarea Modificărilor (Ordinelor de Variaţie)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu există termen contractual
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Raportului privind modificarea propusă.
    e) Personalul Antreprenorului şi Subantreprenori
    Înlocuire personal cheie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - nu există termen contractual
    În cazul în care Inginerul solicită un punct de vedere al Beneficiarului, acesta va transmite un răspuns în maxim 15 zile.
    Subantreprenori
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - nu există termen contractual
    Beneficiarul va transmite acceptul/refuzul în maxim 15 zile de la transmiterea de către Inginer a documentaţiei.
    f) Inspecţii şi verificări pe teren
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - nu există termen contractual
    Beneficiarul va efectua inspecţii şi verificări pe teren ori de câte ori este necesar.
    g) Recepţia la terminarea lucrărilor
    Recepţia la terminarea lucrărilor se efectuează în conformitate cu prevederile legale şi contractuale.
    h) Recepţia Finală
    Recepţia finală este convocată de investitor în conformitate cu prevederile HG nr. 273/1994 - Regulament de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanţie.
    Perioada de garanţie este cea prevăzută în Contract.

    1.1.3. Aspecte financiare şi plăţi
    Garanţii
    a) Garanţia de Bună Execuţie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 28 de zile de la data primirii Scrisorii de Acceptare, Antreprenorul trebuie să transmită Garanţia de Bună Execuţie Beneficiarului.
    b) Garanţia pentru acordarea Avansului
    Dacă în cadrul contractului este prevăzută posibilitatea acordării unui avans, Antreprenorul va transmite CNADNR Garanţia pentru acordarea Avansului, pentru toată suma solicitată ca avans;
    c) Garanţia pentru Sume reţinute
    În cazul în care Antreprenorul solicita constituirea unei Garanţii pentru cuantumul sumelor Reţinute din cadrul Certificatelor Interimare de Plată în conformitate cu Anexa la Oferta, va înainta către Beneficiar (CNADNR SA) Garanţia în vederea verificării şi aprobării acesteia.

    1.1.4. Plăţi către Antreprenor
    Beneficiarul trebuie sa plătească Antreprenorului:
    a) Suma certificată de Inginer pentru plata în Avans,
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului
    b) Suma certificată de Inginer în fiecare Certificat Interimar de Plată
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului
    c) Suma certificată de Inginer în Certificatul Final de Plată
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Galbenă 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului

    1.1.5. Modificarea şi prelungirea contractului
    Dacă pe parcursul implementării contractului apar circumstanţe de natură să afecteze implementarea contractului şi care conduc la necesitatea adoptării unor modificări fată de prevederile Contractului iniţial, UIP va întocmi Nota Justificativă/Explicativă/Fundamentare în maxim 15 zile de la apariţia circumstanţei şi o va transmite împreună cu informaţiile şi documentele necesare către Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externa care prin intermediul Serviciului Contractare Fonduri Externe asigură elaborarea şi încheierea actului Adiţional.

    1.1.6. Rezilierea contractului
    Rezilierea poate fi solicitată de către Beneficiar, Antreprenor, sau poate fi de comun acord cu respectarea prevederilor contractuale.

    1.2. CONTRACTE DE ASISTENŢĂ TEHNICĂ
    a) Întâlnirea de început - 3 zile de la semnarea contractului în vederea asigurării înţelegerii prevederilor contractuale, pentru asigurarea unor Condiţii optime de implementare;
    b) Asigurarea Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului - 15 zile (conform contract: prezentarea Scrisorii Bancare pentru Buna Execuţie şi Asigurări);
    c) Notificarea Datei de Începere a Activităţilor - conform contract şi după intrarea în vigoare a acestuia;
    d) Mobilizare/organizare/program/aprobare personal - conform prevederilor contractuale: 20 zile;
    e) Verificări documentaţii tehnice - termen propus CNADNR: 21 zile, funcţie de complexitatea proiectului, primirea recomandărilor de la direcţiile de specialitate din cadrul CNADNR pe specificul Activităţilor verificate de către acestea, etc.; acest termen poate fi depăşit în cazul proiectelor majore, a căror documentaţie este verificată şi de către experţii JASPERS;
    f) Avizare CTE-CNADNR, CTE-DPIIS, CI -
    g) Verificări/aprobări rapoarte - 15 zile;
    h) Verificări certificate de plată - 15 zile;
    i) Verificare documente în vederea acordării vizei de legalitate, realitate şi conformitate - 4 zile (Decizia CNADNR nr. 687/04.06.2013);
    j) Verificare facturi - 1 zi;
    k) Întocmirea solicitării de plata şi avizarea acesteia - 2 zile;
    l) Verificarea documentelor în vederea acordării vizei de control financiar preventiv - 5 zile;
    m) Urmărirea circuitului de plată, conform regulamentului Direcţiei financiare din cadrul CNADNR

    1.3. CONTRACTE DE SUPERVIZARE EXECUTIE LUCRARI
    a) Întâlnirea de început - termen propus CNADNR: 3 zile de la semnarea contractului în vederea asigurării înţelegerii prevederilor contractuale, pentru asigurarea unor Condiţii optime de implementare;
    b) Asigurarea Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului - 15 zile (conform contract: prezentarea Scrisorii Bancare pentru Buna Execuţie şi Asigurări);
    c) Notificarea Datei de Începere a Activităţilor - conform contract şi după intrarea în vigoare a acestuia;
    d) Mobilizare/organizare/program/aprobare personal - conform prevederilor contractuale: 20 zile;
    e) Urmărirea Activităţilor prestate, conform prevederilor Caietului de Sarcini şi în termenele precizate în contract - pe toată perioada de derulare a contractului;
    f) Verificări/aprobări rapoarte - 15 zile;
    g) Verificări certificate de plată - 15 zile;
    h) Verificare documente în vederea acordării vizei de legalitate, realitate şi conformitate - 4 zile (Decizia CNADNR nr. 687/04.06.2013);
    i) Verificare facturi - 1 zi;
    j) Întocmirea solicitării de plata şi avizarea acesteia - 2 zile;
    k) Verificarea documentelor în vederea acordării vizei de control financiar preventiv - 5 zile;
    l) Urmărirea circuitului de plată, conform regulamentului Direcţiei financiare din cadrul CNADNR

    NOTA 1: Termenele menţionate mai sus se aplică în cazul în care documentele sunt complete şi corecte. În caz contrar, termenul va fi recalculat de la data transmiterii documentelor în forma completă şi corectă.
    NOTA 2: În cazul în care mai multe Activităţi se vor suprapune pe aceeaşi perioadă de timp acestea vor fi decalate în funcţie de prioritizarea şi necesitatea acestora de la momentul respectiv.

    2. ACTIVITĂŢI INTERNE DE IMPLEMENTARE A CONTRACTELOR

    2.1. CONTRACTE DE ASISTENŢĂ TEHNICĂ
    1. Înregistrarea Contractului semnat şi înaintat de către Serviciul Contractare, în cadrul UIP;
    2. Se trece la verificarea Condiţiilor ce trebuiesc îndeplinite, pentru intrarea în vigoare a contractului, respectiv prezentarea Garanţiei de Bună Execuţie şi Asigurările prevăzute în cadrul contractului, şi se asigură ca aceste Condiţii sunt îndeplinite în termenele precizate în contract;
    3. Constituirea Scrisorii de Garanţie de Bună Execuţie - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    4. Constituirea Scrisorii de Garanţie pentru plata Avansului (după caz) - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    5. Constituirea Poliţelor de asigurări (20 zile) - verificarea şi aprobarea acestora se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia constatată - corespondenţa cu prevederile contractuale şi legale;
    6. În situaţia îndeplinirii Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului se notifică Data de începere a serviciilor;
    7. Se urmăreşte înaintarea Programului propus pentru mobilizarea personalului, mobilizarea personalului în termenul prevăzut în contract, se analizează propunerile de mobilizare a personalului care trebuie să corespundă Condiţiilor din Documentaţia de Atribuire, respectiv Caietul de Sarcini/Contract. În situaţia în care apare imposibilitatea mobilizării unor experţi propuşi în cadrul ofertei, funcţie de situaţiile prevăzute în cadrul contractului, vor fi aplicate penalităţile aferente;
    8. Se urmăreşte înaintarea Raportului de Început la termenul precizat în contract (in cadrul acestui raport va fi cuprins Sistemul de Management al Calităţii); acesta se verifica în conformitate cu cerinţele Caietului de Sarcini, şi cu obiectivele contractului, se solicită modificări/completări funcţie de caz, şi se aprobă (în cazul în care este specificat în contract);
    9. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor de Progres lunare (în cazul în care este specificat în contract), în termenele precizate în contract;
    10. Se urmăreşte înaintarea Raportului Preliminar şi a documentaţiei tehnice preliminare, conform H.G. nr. 28/2008 în termenul stabilit prin contract:
    - În cadrul UIP, se verifica componenta şi conţinutul documentaţiei şi a Raportului Preliminar, în raport cu cerinţele caietului de sarcini, Condiţiilor de contract;
    - Se înaintează spre analiza serviciilor suport, în funcţie de specificul Activităţii lor (Direcţia Tehnică, Direcţia Achiziţii Terenuri, Serviciul Contracte de Finanţare, Serviciul Avize şi Acorduri, Serviciul Protecţia Mediului, etc.);
    - Se urmăreşte ca serviciile suport să transmită observaţii/modificări/recomandări pentru capitolele specifice Activităţii acestora, în termenul solicitat de către UIP;
    - UIP centralizează şi transmite întregul ansamblu de observaţii către Prestator, astfel încât documentaţia să fie revizuită şi să poată fi respectate termenele prevăzute în contract
    - În urma revizuirii documentaţiei de către Prestator şi predate Beneficiarului, volumele care înglobează observaţiile serviciilor suport vor fi transmise fiecărui compartiment în parte pentru a verifica corectitudinea răspunsului la observaţiile făcute;
    - După verificarea în cadrul UIP, a faptului ca s-a ţinut cont de observaţiile şi recomandările formulate pentru documentaţia preliminară, Studiul de Fezabilitate cu întreaga documentaţie tehnică revizuită şi nota tehnică de prezentare, vor fi înaintate către C.T.E.-CNADNR pentru avizarea documentaţiei, respectiv varianta de traseu optimă din punct de vedere tehnico-economic;
    - Odată aprobată varianta de traseu optimă, se aprobă şi Raportul Preliminar, şi se urmăreşte obţinerea tuturor avizelor necesare (inclusiv obţinerea Acordului de Mediu, în baza Studiu de Evaluare Adecvată);
    - După avizarea CTE-CNADNR, documentaţia se transmite spre analiza JASPERS, în vederea Verificării îndeplinirii Condiţiilor de eligibilitate/rentabilitate ale proiectului propus, şi de asemenea, este transmisă spre avizare Consiliului Tehnico-Economic al Ordonatorului Principal de Credite, şi la Consiliul Interministerial;
    - Se întocmeşte nota de fundamentare pentru promovare H.G. indicatori tehnico-economici şi se înaintează pe circuitul de avizare;
    11. Se urmăreşte înaintarea Raportului privind Proiectul tehnic pentru relocarea/protejarea de utilităţi la nivel de detalii de execuţie însoţite de aprobările proprietarilor de utilităţi, în termenul stabilit prin contract:
    12. Se urmăreşte şi se verifica îndeplinirea cerinţelor din avizele emise de proprietarii de utilităţi, zonele de influenţă cu risc asupra proiectului;
    13. Se transmit observaţii la Proiectant, şi se urmăreşte revizuirea documentaţiei conform observaţiilor;
    14. Se urmăreşte înaintarea Raportului Preliminar privind Proiectul Tehnic la nivel de DDE, în termenul stabilit prin contract:
    - În cadrul UIP, se verifică componenta şi conţinutul documentaţiei şi a Raportului Preliminar, în raport cu cerinţele caietului de sarcini, Condiţiilor de contract;
    - Se verifică respectarea în elaborarea/verificarea PT-ului a cerinţelor şi specificaţiilor tehnice cuprinse în Acordul de Mediu;
    - Se verifică respectarea în elaborarea PT-ului a cerinţelor şi specificaţiilor tehnice cuprinse în avizele/acordurile emise;
    - Se urmăreşte verificarea PT-ului de către verificatori atestaţi;
    - Se urmăreşte elaborarea/verificarea DTAC în conformitate cu Legea nr. 50/1991;
    - Documentele tehnico-economice, sunt transmise spre verificare serviciilor suport, care completează lista de verificare conform specificului Activităţii verificate, şi precizează eventuale observaţii/recomandări.
    - Observaţiile/recomandările sunt transmise Proiectantului în vederea revizuirii documentaţiei şi a Raportului Preliminar;
    - Se urmăreşte in cazul în care exista observaţii, Prestatorul va trebui să răspundă în termenul prevăzut în contract;
    15. Se urmăreşte înaintarea Raportului Final în termenul stabilit prin contract, însoţit de Documentaţia Tehnica revizuită conform observaţiilor/recomandărilor;
    16. Se verifică dacă Raportul şi Documentaţia Tehnica sunt revizuite conform observaţiilor;
    17. În cazul în care nu există observaţii Raportul Final este aprobat.

    2.2. Contracte de Servicii
    1. Înregistrarea Contractului semnat şi înaintat de către Serviciul Contractare, în cadrul UIP;
    2. Se trece la verificarea Condiţiilor ce trebuiesc îndeplinite, pentru intrarea în vigoare a contractului, respectiv prezentarea Garanţiei de Bună Execuţie şi Asigurările prevăzute în cadrul contractului, şi se asigură că aceste Condiţii sunt îndeplinite în termenele precizate în contract;
    3. Constituirea Scrisorii de Garanţie de Bună Execuţie - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    4. Constituirea Scrisorii de Garanţie pentru plata Avansului (după caz) - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    5. Constituirea Poliţelor de asigurări (20 zile) - verificarea şi aprobarea acestora se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia constatată - corespondenţa cu prevederile contractuale şi legale;
    6. În situaţia îndeplinirii Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului se notifica Data de începere a serviciilor;
    7. UIP organizează Întâlnirea de început, la care participa echipa de proiect şi reprezentanţii Consultantului; la aceasta întâlnire se trec în revista obligaţiile şi termenele contractuale, se discuta riscurile identificate asupra proiectului, se stabilesc măsuri astfel încât sa fie evitate eventuale blocaje;
    8. În baza notificării emise de către Beneficiar, se urmăreşte mobilizarea personalului şi a echipamentelor necesare implementării contractului, aprobarea şi mobilizarea personalului non-cheie, în termenul specificat în contract;
    9. Se urmăreşte înaintarea Raportului Iniţial în termenul specificat în contract, care se verifica în conformitate cu cerinţele precizate în contract, se transmit Consultantului observaţiile şi se urmăreşte înaintarea Raportului în forma finală, astfel încât aceasta să fie aprobat în termenul precizat în contract;
    10. Se urmăreşte îndeplinirea Activităţilor conform prevederilor contractuale:
    - Activităţi de pre-construcţie;
    - Activităţi de construcţie;
    - Activităţi de post-construcţie.
    11. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor lunare de Progres în termenele precizate în contract, se verifica conţinutul şi completarea informaţiilor prezentate conform cerinţelor, se transmit observaţii, se urmăreşte înaintarea formei revizuite şi se aprobă conform procedura, în termenul precizat în contract;
    12. Ori de câte ori se constată necesitatea unui Raport Special pentru diverse situaţii constatate în derularea contractului de lucrări, acesta se solicită Consultantului, într-un termen definit, şi se urmăreşte înaintarea acestuia conform solicitărilor;
    13. Se urmăreşte raportarea evenimentelor din Şantier către Beneficiar;
    14. Se urmăreşte asigurarea serviciilor de supervizare conform cerinţelor Caietului de Sarcini, în vederea realizării lucrărilor conform Proiectului Tehnic;
    15. Se urmăreşte Înregistrarea unui eveniment pentru care sunt stabilite Condiţii de aplicare a penalităţilor (înlocuire personal, nerespectarea termenelor pentru transmiterea rapoartelor, etc.), urmându-se procedura de aplicare a penalităţilor, conform prevederilor contractuale şi a legislaţiei în vigoare;
    16. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor Financiare (trimestriale), care se verifica şi se aproba conform procedura, în termenul stabilit în contract;
    17. Se urmăreşte înaintarea Raportului la Terminarea Lucrărilor, fiind necesar a fi prezentat în forma completă cu istoricul execuţiei lucrărilor, la momentul Recepţiei la Terminarea Lucrărilor;
    18. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor pe perioada de notificarea a defecţiunilor; în situaţia în care sunt constatate defecte, Inginerul va notifica Antreprenorul pentru a lua măsurile necesare de remediere;
    19. Se urmăreşte înaintarea Raportului la sfârşitul perioadei de notificare, şi se verifică din punct de vedere al prezentării comportamentului lucrărilor executate în timpul perioadei de garanţie, intervenţiile realizate de către Antreprenor, recomandări pentru întreţinere, etc.;
    20. Se urmăreşte propunerea de organizare sesiuni de instruire pentru personalul Beneficiarului, în conformitate cu cerinţele Caietului de Sarcini;

    2.3. CONTRACTE DE LUCRĂRI

    2.3.1. Semnarea Contractului
    După semnarea contractului de proiectare şi execuţie lucrări, o copie a contractului este transmisă de către Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externă (DAFE) către Direcţia Proiecte Autostrăzi Fonduri Externe (DPAFE).
    În conformitate cu prevederile contractuale, Unitatea de Implementare (UIP) din cadrul DPAF în cadrul căreia se derulează respectivul contract va desemna un Responsabil de Contract care va asigura cunoaşterea prevederilor contractuale si implementarea corespunzătoare a acestuia;
    Corespondenţa şi documentele interne vor fi elaborate de UIP, semnate, avizate şi aprobate conform prevederilor contractuale şi circuitului CNADNR.

    2.3.2. Activităţi în perioada de pre-construcţie
    După primirea contractului de execuţie lucrări semnat, UIP comunică în scris Antreprenorului detaliile cu privire la numele reprezentanţilor CNADNR desemnaţi pentru administrarea contractului, datele de contact, adresa şi alte coordonate în scopul realizării comunicării şi transmiterii corespondenţei legate de contract şi va solicita aceleaşi informaţii din partea Antreprenorului.
    De asemenea, UIP comunică în scris Antreprenorului detaliile cu privire la numele, adresa şi datele de contact ale Inginerului, în situaţia în care acestea nu sunt specificate în Anexa la Ofertă.
    Inginerul va notifica de asemenea în scris CNADNR şi Antreprenorul asupra numelui şi datelor de contact ale persoanei desemnată ca Reprezentant al Inginerului în scopul contractului şi de asemenea, asupra responsabilităţilor şi atribuţiilor delegate de acesta asistenţilor săi (în conformitate cu prevederile Condiţiilor contractuale).
    2.3.2.1. Întâlniri de Început
    După primirea contractului de execuţie lucrări semnat, UIP, în colaborare cu Inginerul organizează la sediul CNADNR o Întâlnire de Început. La întâlnirea de început vor fi invitaţi să participe reprezentanţi ai tuturor părţilor implicate în realizarea proiectului (CNADNR, Inginer, Proiectant, Antreprenor, reprezentanţi DPIIS, MT, MFP, etc.).
    2.3.2.2. Data de Începere a Lucrărilor
    Data de Începere a Lucrărilor va fi stabilită de către UIP prin consultare cu Inginerul în termenul specificat în contract şi va fi notificată de către Inginer, Antreprenorului, potrivit prevederilor contractului (ex. după constituirea Garanţiei de buna execuţie, prezentarea Poliţelor de asigurare, etc.),
    Durata de Execuţie şi Perioada de Notificare a Defecţiunilor precum şi după caz alte termene prevăzute în contract vor fi calculate faţă de Data de Începere a Lucrărilor.
    După stabilirea datei de începere a Activităţilor, precum şi a termenelor contractuale, UIP, va informa Direcţiile tehnice din cadrul CNADNR, precum şi DRDP aferent zonei de execuţie a lucrărilor, cu privire la începerea Activităţilor şi va furniza acestora documentaţii referitoare la contract (ex: o copie a contractului şi o copie a proiectului de execuţie etc.).
    2.3.2.3. Posesia Şantierului
    Posesia Şantierului va fi dată Antreprenorului de către CNADNR;
    Direcţia Achiziţii Terenuri va comunica UIP finalizarea procesului de obţinere a terenurilor afectate de construcţia obiectivului, sau va comunica informaţii privind suprafeţele obţinute precum şi cele care din diverse motive nu pot fi predate Antreprenorului.
    Pe baza informaţiilor furnizate, UIP va convoca prin notificare scrisă, o întâlnire în şantier împreună cu reprezentanţi ai CNADNR SA, DRDP, Inginerului Consultant, Antreprenorului şi ai Proiectantului, pentru predarea către Antreprenor a Şantierului în limitele definite prin proiect (borne, semnalizări, etc.).
    Predarea posesiei Şantierului se consemnează într-un Proces Verbal de Predare a Amplasamentului, în care se vor specifica detalii de identificare a suprafeţei predate, precum şi data predării acesteia;
    Atunci când datorita unor modificări ale proiectului sau alte situaţii care conduc la necesitatea achiziţionării de suprafeţe de teren, UIP va notifica în scris Direcţia Achiziţii Terenuri furnizând detaliile necesare puse la dispoziţie de Antreprenor pentru iniţierea procesului de achiziţionare (pentru contracte în care Antreprenorul este responsabil de achiziţia de teren).
    Direcţia Achiziţii Terenuri va realiza Activităţile specifice de obţinere a terenurilor, conform legislaţiei în vigoare; După obţinerea terenului necesar de către Direcţia Achiziţii Terenuri, UIP va organiza predarea suprafeţelor respective, către Antreprenor conform procedurii descrise mai sus.
    2.3.2.4. Poliţe de Asigurare (medicală, securitatea muncii, şi responsabilitate, etc.)
    Prin intermediul contractului de servicii, CNADNR a delegat Inginerului autoritatea/responsabilitatea de a verifica şi aproba Poliţele de asigurare ale Antreprenorului;
    Antreprenorul va transmite către Inginer spre aprobare, poliţele de asigurare, potrivit prevederilor contractului;
    Inginerul verifică conformitatea poliţelor de asigurare cu prevederile contractului şi comunică Antreprenorului aprobarea pentru acestea sau eventuale comentarii în cazul în care acestea nu sunt corespunzătoare.
    Atunci când poliţele de asigurare sunt conforme Inginerul transmite o copie a acestora către Beneficiar.
    Inginerul monitorizează permanent situaţia poliţelor de asigurare şi solicită Antreprenorului prelungirea sau actualizarea condiţiilor din acestea atunci când devine necesar.
    2.3.2.5. Programul de execuţie
    Programul de execuţie va fi furnizat de către Antreprenor la faza de licitaţie şi va fi parte integrantă a Contractului de execuţie Lucrări;
    În perioada specificată conform prevederilor contractuale, Antreprenorul va transmite către Inginer prima versiune actualizată a Programului de execuţie.
    Programul de execuţie iniţial şi cel actualizat transmis de către Antreprenor vor fi prezentate detaliat la nivel de activităţi şi sub-activităţi şi vor indica resursele alocate şi nivelul ratelor de productivitate estimate în mod rezonabil de către Antreprenor, arătând şi Condiţiile precedente pentru realizarea fiecărei obligaţii a Antreprenorului, inclusiv perioadele de timp anticipate pentru obţinerea de instrucţiuni, aprobări, permise şi alte asemenea.
    Inginerul va verifica programul de lucrări. Dacă în termenul menţionat în cadrul contractului Inginerul nu transmite nici o înştiinţare către Antreprenor, în care să menţioneze că programul nu corespunde prevederilor Contractului, programul de execuţie se consideră aprobat;
    Atunci când Inginerul are observaţii/comentarii la programul de execuţie, acestea vor fi comunicate Antreprenorului prin înştiinţarea transmisă şi Antreprenorul va trebui să revizuiască/retransmită programul;
    După aprobarea programului de lucrări, Inginerul îl va transmite CNADNR pentru informare;
    2.3.2.6. Graficul de Plăţi (Flux de Numerar)
    Graficul de Plăti (Flux de Numerar) va fi prezentat în faza de Licitare şi va face parte integrantă din contract. Acesta va fi corelat cu Programul de execuţie propus în ofertă;
    După semnarea contractului, Antreprenorul va transmite Inginerului, spre informare, un grafic de plăţi (Flux de Numerar) actualizat corespunzător Programului de execuţie actualizat, funcţie de Condiţiile de contract;
    Ulterior semnării contractului Antreprenorul va furniza periodic, de regulă lunar, versiuni actualizate ale Graficului de Plăţi (Fluxului de Numerar) în funcţie de progresul Lucrărilor, funcţie de Condiţiile de contract;
    Inginerul verifica graficul de plăti (fluxului de numerar) împreună cu programul de lucrări;
    După primirea unei versiuni actualizate a Graficului de Plăţi (fluxului de numerar) UIP transmite o copie a acestuia către Serviciile de Gestionare Fonduri din cadrul direcţiei care implementează Contractul în vederea asigurării bugetului necesar;
    Serviciile de Gestionare Fonduri din cadrul direcţiei care implementează Contractul va face demersurile necesare pentru asigurarea sumelor respective, (solicitări fonduri, realocări intre proiecte etc.).
    2.3.2.7. Proiectarea realizata de Antreprenor
    Pe baza Proiectului Ilustrativ şi a altor informaţii conţinute în Contract, Antreprenorul va elabora proiectul, în conformitate cu Cerinţele Beneficiarului şi a legislaţiei în vigoare.
    Înainte de demararea Activităţii de proiectare detaliata a oricărui element al Lucrării, Antreprenorul trebuie sa stabilească un set de criterii de proiectare care se fie adoptat şi convenit cu Inginerul. În acest sens, Antreprenorul va prezenta Inginerului o Declaraţie de proiectare spre analiza în perioada de timp stipulată în Contract şi va obţine avizul Inginerului pentru prezentarea acestuia în cadrul CTE al CNANDR.
    UIP primeşte Declaraţia de proiectare acceptata de Inginer şi o înaintează CTE al CNADNR.
    Antreprenorul va întocmi DTAC-ul conform legislaţiei în vigoare şi o va transmite către CNADNR însoţită de avizul Inginerului, iar Responsabilul de contract din cadrul UIP împreună cu Serviciul de specialitate cu obţinerea avizelor din cadrul CNANDR vor întreprinde demersurile necesare pentru emiterea autorizaţiei de construire.
    În conformitate cu prevederile contractului de proiectare şi execuţie lucrări, Inginerul şi CNADNR au la dispoziţie o perioadă de timp pentru verificarea documentaţiei/revizuirea acesteia atunci când este cazul.
    Inginerul va analiza documentele de proiectare şi si va exprima consimţământul prin aplicarea menţiunii "bun de execuţie" pe baza cărora Antreprenorul va începe execuţia lucrărilor.
    În conformitate cu prevederile contractuale, Antreprenorul va pregăti şi transmite către CNADNR, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie în termenul prevăzut în contract prin aplicarea menţiunii "bun de execuţie".

    2.3.3. Activităţi în perioada de construcţie
    2.3.3.1. Întâlnirile de Progres
    Întâlnirile de Progres sunt organizate în scopul analizării progresului înregistrat în execuţia lucrărilor şi a respectării termenelor stabilite, astfel încât obiectivele contractului să fie îndeplinite.
    La Întâlnirile de Progres participă reprezentanţii ai CNADNR, Inginerului şi Antreprenorului, precum şi alţi factori implicaţi în implementarea proiectului.
    În urma Întâlnirilor de Progres Inginerul va elabora în timpul specificat de contract, minuta întâlnirii şi o va transmite tuturor participanţilor pentru comentarii/observaţii;
    2.3.3.2. Monitorizarea şi evaluarea progresului lucrărilor
    În conformitate cu prevederile contractuale, monitorizarea progresului lucrărilor se efectuează prin Puncte de Referinţă (milestones) pentru care au fost stabilite termene de îndeplinire. Responsabilul de contract urmăreşte îndeplinirea acestora în termenele contractuale.
    2.3.3.3. Rapoarte - Rapoartele Inginerului în legătură cu Contractul de Proiectare şi Execuţie Lucrări
    Consultantul supervizor care îndeplineşte şi rolul de Inginer, întocmeşte o serie de rapoarte în legătură cu contractul de proiectare şi execuţie lucrări, potrivit sarcinilor atribuite prin contractul de servicii de supervizare, după cum este evidenţiat în secţiunea corespunzătoare.
    Inginerul este responsabil pentru corectitudinea informaţiilor cuprinse în cadrul rapoartelor.
    Pe lângă verificările cu caracter formal efectuate de către UIP în vederea aprobării rapoartelor conform procedurii definite în secţiunea corespunzătoare serviciilor de supervizare, informaţiile şi recomandările cuprinse în cadrul rapoartelor sunt analizate de către UIP în scopul monitorizării activităţii Antreprenorului şi a Inginerului în raport cu obligaţiile contractuale ale contractorilor, şi a adoptării măsurilor ce se impun atunci când performanţa acestora este necorespunzătoare sau atunci când sunt necesare acţiuni din partea CNADNR.
    2.3.3.4. Aspecte privind Proiectarea Standarde şi reglementări tehnice
    Proiectul, Documentele Antreprenorului, execuţia şi Lucrările finalizate vor îndeplini standardele tehnice, legislaţia în domeniul clădirilor, construcţiilor şi mediului, legea aplicabilă produsului ce rezultă din execuţia Lucrărilor, şi alte standarde specificate în Specificaţii, aplicabile Lucrărilor, şi în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    Dacă, după Data de Bază, au intrat în vigoare standarde modificate sau noi, Antreprenorul va înştiinţa Inginerul şi (dacă este cazul) va înainta propuneri pentru conformitate. În cazul în care:
    a) Inginerul stabileşte că este necesară conformitatea, şi
    b) Propunerile pentru conformitate constituie o modificare,
    atunci Inginerul va iniţia o Modificare potrivit prevederilor Clauzei 13 [Modificări şi Actualizări].
    2.3.3.5. Aspecte privind siguranţa circulaţiei
    Proiectantul prin UIP va transmite Documentaţia tehnică referitoare la modificările de soluţie ce vizează aspecte privind siguranţa circulaţiei, către compartimentelor de specialitate pentru analiza specifică (Direcţia Întreţinere şi Siguranţa Circulaţiei) şi respectiv obţinerea avizului CTE Restrâns;
    Procedura de avizare respectă regulamentul CTE Restrâns;
    2.3.3.6. Modificări şi Variaţii - Elaborarea şi Verificarea Modificărilor (Ordinelor de Variaţie)
    Inginerul va întocmi un raport pentru justificarea necesităţii instrucţiei unei modificări, precum şi pentru analizarea tuturor implicaţiilor tehnice şi financiare a modificării propuse şi formularea de recomandări pentru Beneficiar în legătură cu modificarea.
    Modificarea (Ordinul de Variaţie) va fi prezentat Beneficiarului în varianta preliminară şi va fi fundamentat în funcţie de natura modificării cu documente justificative, calcule, planşe modificatoare, etc.
    UIP prin Responsabilul de contract analizează Documentaţia înaintată de către Inginer, în vederea aprobării;
    În urma Verificării Modificării (Ordinului de Variaţie) de către UIP şi a recomandărilor Inginerului, UIP va propune conducerii CNADNR aprobarea modificării propuse prin semnarea Ordinului de Variaţie; în acest sens se va elabora o Notă ce va fi aprobată de către Directorul General al CNADNR şi avizată de către Directorul General Adjunct Economic.
    Modificările (Ordinele de variaţie) pot fi elaborate şi aprobate până la emiterea Certificatului Final de Plată.
    2.3.3.7. Personalul Antreprenorului şi Subantreprenori
    Personalul Antreprenorului - Înlocuire personal cheie
    Conform prevederilor contractului, Antreprenorul poate transmite Inginerului o solicitare de înlocuire a personalului cheie al Antreprenorului din motive întemeiate sau atunci când este necesară înlocuirea din alte motive care nu ţin de voinţa Antreprenorului (ex. boală, deces, etc.).
    Inginerul poate solicita Beneficiarului un punct de vedere pe personalul cheie înlocuit de către Antreprenor.
    Dacă în urma verificării se constată că cererea nu este suficient de justificată, sau expertul cheie propus nu corespunde cerinţelor se poate solicita Inginerului, instructarea Antreprenorului de transmitere de informaţii şi documente suplimentare, sau poate solicita propunerea unui alt expert cheie corespunzător;
    UIP va transmite punctul de vedere către Inginer/Consultant.
    Subcontractori
    Antreprenorul nu poate subcontracta în totalitate Lucrările, iar limitele de subcontractare (dacă există) sunt prevăzute în cadrul Contractului.
    Antreprenorul va fi responsabil pentru acţiunile sau erorile Subantreprenorilor, ca şi cum acestea ar fi acţiunile sau erorile Antreprenorului.
    Inginerul, potrivit prevederilor contractuale, nu poate confirma consimţământul sau privind aprobarea Subantreprenorilor fără acordul CNADNR.
    Antreprenorul transmite Inginerului propunerea sa pentru subcontractare, însoţită de o listă a activităţilor pe care intenţionează să le subcontracteze.
    Inginerul va analiza propunerea Antreprenorului şi documentele furnizate şi va înainta CNADNR punctul sau de vedere cu privire la propunerea Antreprenorului formulând recomandări pentru aprobarea/respingerea propunerii Antreprenorului.
    UIP va analiza documentele furnizate de către Inginer şi va transmite punctul sau de vedere către Inginer cu privire la propunerea de aprobare/respingere.
    2.3.3.8. Inspecţii şi Verificări pe teren
    Beneficiarul efectuează prin reprezentanţii săi inspecţii regulate în şantier pentru verificarea activităţii Antreprenorului şi a Inginerului şi analizarea progresului înregistrat în execuţia lucrărilor în raport cu termenele stabilite, precum şi pentru verificarea nivelului calitativ al lucrărilor executate
    Inspecţiile sunt efectuate de regulă de către UIP prin Şeful de Proiect, Responsabilul de Contract sau adjunctul acestuia, şi după caz de către reprezentanţi ai departamentelor de specialitate din cadrul CNADNR (Direcţia Calitate şi Tehnic) dar şi de către conducerea CNADNR (Director General Adjunct Proiecte, Director General).
    Beneficiarul asigură de asemenea inspectarea Şantierului prin reprezentanţii săi locali desemnaţi la nivelul Direcţiilor Regionale de Drumuri şi Poduri.
    Caracterul inspecţiilor precum şi frecventa acestora sunt stabilite în funcţie de logistica şi resursele de personal disponibile.
    Inspecţii similare pot fi efectuate şi de către instituţiile coordonatoare DPIIS, MT şi MFP implicate în implementarea proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile.

    2.3.4. Activităţi în perioada de Garanţie
    2.3.4.1. Recepţia la terminarea lucrărilor
    În conformitate cu prevederile HG nr. 273/94 - Regulament de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, executantul (Antreprenorul) trebuie sa comunice investitorului (CNADNR) data terminării tuturor lucrărilor prevăzute în contract, printr-un document scris confirmat de către Investitor. O copie a comunicării va fi transmisă de executant şi reprezentatului investitorului pe şantier (Inginerului).
    În cazul în care se constata ca lucrările în cauza nu pot fi recepţionate, Inginerul va respinge solicitarea, prezentând motivaţia şi specificând lucrările pe care să le realizeze Antreprenorul pentru a face posibilă admiterea recepţiei. Antreprenorul va finaliza lucrările, înainte de a transmite o nouă înştiinţare potrivit prevederilor contractuale
    În cazul în care se constată că lucrările în cauză pot fi recepţionate, Inginerul va solicita CNADNR nominalizarea unei comisii de recepţie a Lucrărilor care, la terminarea Lucrărilor, va întocmi şi semna Procesul Verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor în conformitate cu Legile în vigoare.
    2.3.4.2. Urmărirea lucrărilor pe perioada de Garanţie
    Pentru ca Lucrările şi Documentele Antreprenorului şi fiecare Sector de lucrări să corespundă prevederilor Contractului înainte de expirarea Perioadei de Notificare a Defecţiunilor sau cât mai curând posibil, Antreprenorul:
    - va finaliza orice lucrare rămasă neterminată la data emiterii Certificatului de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, într-o perioadă rezonabilă menţionată de către Inginer şi Beneficiar, şi
    - va executa toate lucrările necesare pentru remedierea defectelor, fie ele aparente sau ascunse, sau degradărilor, conform solicitărilor CNADNR (sau în numele acestuia), până la sau înainte de data de expirare a Perioadei de Notificare a Defecţiunilor pentru Lucrări sau Sectoare de Lucrări (după caz).
    Dacă se produc defecţiuni sau degradări, Antreprenorul va fi instructat în consecinţă de către Inginer.
    În Perioada de Notificare a Defecţiunilor, Inginerul va emite trimestrial Rapoarte Interimare în Perioada de Notificare a Defecţiunilor cu privire la comportarea lucrărilor, soluţionarea neconformităţilor constatate, finalizarea lucrărilor rămase de finalizat şi remedierea defectelor.
    În cazul în care sunt raportate Defecţiuni sau comportarea necorespunzătoare a lucrărilor rapoartele vor fi transmise de către UP, spre analiză şi direcţiilor de profil din cadrul CNADNR (departamentele tehnic, calitate, protecţia mediului, siguranţa circulaţiei, întreţinere) în vederea emiterii unui punct de vedere cu privire la adoptarea măsurilor ce se impun, daca este cazul.
    2.3.4.3. Recepţia Finală
    Recepţia finală este convocată de investitor în conformitate cu prevederile HG nr. 273/1994 - Regulament de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de Garanţie.
    Perioada de Garanţie este cea prevăzută în Contract.

    2.3.5. Aspecte financiare şi Plaţi
    2.3.5.1. Garanţii
    Garanţia de Bună Execuţie
    Antreprenorul va obţine Garanţia de Bună Execuţie aferenta contractului de supervizare, în termenul, cuantumul şi formatul prevăzut în contract;
    Garanţia se va preda în original Serviciului Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR care gestionează Garanţiile si/sau Instrumentele Bancare;
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va transmite UIP, copii ale Garanţiei de buna execuţie şi amendamentelor existente pe care UIP le va păstra în evidentele proprii;
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va realiza demersurile necesare pentru verificarea şi aprobarea Garanţiei şi va notifica în scris UIP privind aprobarea acesteia (copie adresa de aprobare);
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va urmări valabilitatea, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va face demersuri în vederea modificării/prelungirii/executării/returnării acesteia conform prevederilor contractului şi va informa permanent UIP privind valabilitate, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    UIP va furniza Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR, la cerere, informaţiile necesare pentru aprobarea/modificarea/prelungirea/executarea/returnarea Garanţiei.
    Beneficiarul poate utiliza Garanţia de Bună Execuţie sau sumele rezultate din executarea acesteia pentru a recupera orice daună sau pierdere provocată de performanta necorespunzătoare a Inginerului.

    Garanţia pentru acordarea Avansului
    Dacă în cadrul contractului este prevăzută posibilitatea acordării unui avans, Antreprenorul va transmite CNADNR Garanţia pentru acordarea Avansului, pentru toată suma solicitată ca avans;
    Garanţia se va preda în original serviciului Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR care gestionează Garanţiile si/sau Instrumentele Bancare;
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va transmite UIP, copii ale Garanţiei de avans şi amendamentelor existente pe care UIP le va păstra în evidentele proprii;
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va realiza demersurile necesare pentru verificarea şi aprobarea Garanţiei şi va notifica în scris UIP privind aprobarea acesteia (copie adresa de aprobare);
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va urmări valabilitatea, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR va face demersuri în vederea modificării/prelungirii/executării/returnării acesteia conform prevederilor contractului şi va informa permanent UIP privind valabilitate, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    UIP va furniza la cererea Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR informaţiile necesare pentru aprobarea/modificarea/prelungirea/executarea/returnarea Garanţiei.
    UIP are obligaţia de a se informa permanent privind valabilitatea, validitatea şi conformitatea Garanţiei;
    Atunci când este necesară executarea Garanţiei pentru acordarea Avansului, Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR asigură întocmirea şi transmiterea către emitent a solicitării de executare şi va întreprinde toate demersurile pentru recuperarea avansului. Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare informează în scris UIP atunci când avansul a fost recuperat în urma executării Garanţiei.
    UIP va furniza Serviciului Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR informaţii privind recuperarea avansului acordat, prin plăţile intermediare efectuate către Antreprenor.
    În urma recuperării integrale a avansului acordat, prin plăţile intermediare efectuate către Inginer, UIP informează în scris Serviciul Garanţii şi Instrumente Bancare din cadrul CNADNR, în vederea eliberării Garanţiei pentru acordarea Avansului.

    Garanţia pentru Sume reţinute
    Antreprenorul va obţine Garanţia pentru sume reţinute, în termenul, cuantumul şi formatul prevăzut în contract;
    Garanţia se va preda în original serviciului de specialitate din cadrul CNADNR care gestionează Garanţiile si/sau Instrumentele Bancare;
    Serviciul de specialitate va transmite UIP, copii ale Garanţiei pentru sume reţinute şi amendamentelor existente pe care UIP le va păstra în evidentele proprii.
    Serviciul de specialitate va realiza demersurile necesare pentru verificarea şi aprobarea Garanţiei şi va notifica în scris UIP privind aprobarea acesteia (copie adresa de aprobare);
    Serviciul de specialitate va urmări valabilitatea, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    Serviciul de specialitate va face demersuri în vederea modificării/prelungirii/executării/returnării acesteia conform prevederilor contractului şi va informa permanent UIP privind valabilitate, validitatea şi conformitatea Garanţiei.
    UIP va furniza serviciului de specialitate informaţiile necesare pentru aprobarea/modificarea/prelungirea/executarea/returnarea Garanţiei.
    2.3.5.2. Plăţi către Antreprenor
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia de Bună Execuţie în termenul şi pentru valoarea specificată în contract, Garanţia pentru plata Avansului, Garanţia Bancara pentru Plata reţinerilor (unde este cazul). Nici o sumă nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca Garanţia de Bună Execuţie să fie verificată şi aprobată de către Beneficiar prin Serviciul GIB;
    Beneficiarul trebuie sa plătească Antreprenorului:
    ● Suma certificată de Inginer pentru plata în Avans, în termenul prevăzut în contract, cu condiţia furnizării de către Antreprenor şi aprobării de către Beneficiar a Garanţiei de Bună Execuţie şi a Garanţiei Bancare pentru plata Avansului.
    ● Suma certificată de Inginer în fiecare Certificat Interimar de Plată, în termenul prevăzut în contract.
    ● Suma certificată de Inginer în Certificatul Final de Plată, în termenul prevăzut în contract.
    Plăţile vor fi făcute în moneda specificată în contract şi în conturile bancare comunicate de către Antreprenor

    A) Plata Avansului
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia de Bună Execuţie în termenul şi pentru valoarea specificată în contract. Nici o sumă nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca această Garanţie să fie aprobată de către CNADNR.
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia pentru Plata Avansului în termenul şi pentru valoarea specificată în contract. Nici o sumă nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca această Garanţie să fie aprobată de către CNADNR.
    Dacă în cadrul contractului este prevăzută posibilitatea acordării avansului şi Garanţia pentru acordarea Avansului este aprobată de către CNADNR, Inginerul va emite Certificatul pentru plata Avansului;
    Responsabilul de Contract va verifica certificatul în vederea respectării prevederilor contractuale
    Dacă certificatul este conform prevederilor contractuale, Responsabilul de Contract înscrie pe acesta menţiunea Verificat, Numele, Prenumele, semnează că a efectuat verificările necesare, şi îl înaintează împreună cu lista de verificare completată cu propunerea de aprobare, către superiorul ierarhic pentru acordarea vizei de realitate, regularitate şi legalitate.
    Superiorul ierarhic, efectuează verificările necesare, acordă viza de realitate, regularitate şi legalitate, completează şi înaintează Certificatul către Directorul Direcţiei pentru aprobare sau după caz îl respinge în cazul constatării unor neconformităţi.
    După aprobare, UIP informează Inginerul solicitând emiterea facturilor corespunzătoare certificatului de avans (în moneda contractului).
    După emiterea facturilor, acestea sunt preluate de către Serviciile de gestionare din punct de vedere financiar a proiectelor şi verificate din punct de vedere contabil şi formal şi ulterior le transmite către UIP.
    Responsabilul de Contract verifică factura daca este întocmită conform certificatului pentru plata Avansului şi în acest caz, şi înscrie pe aceasta "Bun de Plată" pentru suma aprobată, semnează că a efectuat verificările necesare şi o înaintează către superiorul direct pentru acordarea vizei de realitate, regularitate şi legalitate.
    Atunci când unul din documentele amintite mai sus este respins în urma verificărilor efectuate, UIP informează în scris Inginerul asupra motivelor respingerii şi solicită refacerea documentului conform observaţiilor/comentariilor;
    UIP transmite factura şi certificatul aprobate către Serviciile de gestionare din punct de vedere financiar a proiectelor în vederea întocmirii Solicitării de Plată.
    Serviciile de gestionare din punct de vedere financiar a proiectelor înaintează solicitarea de plată UIP în vederea avizării; Responsabilul de Contract şi superiorul direct verifică din punct de vedere formal Solicitarea de Plată, o avizează şi o retransmite SGF pentru înaintarea pe circuitul de plată;
    Originalul facturilor va fi păstrat de către Direcţia Financiara iar UIP/Responsabilul de Contract păstrează o copie a facturilor şi a Listelor de Verificare.
    Recuperarea Avansului se face conform prevederilor contractuale sau a altor prevederi aplicabile, iar Inginerul va evidenţia distinct în cadrul fiecărui certificat interimar precum şi în cadrul facturilor valoarea recuperată din avansul acordat.

    B) Plata Certificatelor Interimare de Plată
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia de Bună Execuţie în termenul şi pentru valoarea specificată în contract. Nici o sumă nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca această Garanţie să fie verificată şi aprobată de către CNADNR;
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia pentru plata avansului în termenul şi pentru valoarea specificată în contract. Nici o sumă nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca această Garanţie să fie verificată şi aprobată de către CNADNR;
    Antreprenorul va transmite Situaţiile Interimare de Lucrări, în numărul corespunzător de exemplare, către Inginer la sfârşitul fiecărei perioada de plata stabilită în contract, într-un format aprobat de către Inginer. Situaţia de Lucrări va cuprinde, în detaliu, sumele la care Antreprenorul se consideră îndreptăţit sa le primească, împreună cu documentele justificative (procese verbale de recepţie calitativă şi cantitativă, măsurători, etc.), inclusiv raportul privind evoluţia Lucrărilor pentru perioada de referinţă.
    În termen de 28 de zile de la transmiterea de către Antreprenor a Situaţiei de Lucrări şi a documentelor justificative, Inginerul va emite Certificatul Interimar de Plata în care va include suma de plată stabilită în mod echitabil de către Inginer şi documentele justificative aferente.
    Aprobarea Certificatului presupune realizarea de Verificări de ordin tehnic, efectuate de către UIP.
    După primirea Certificatului Interimar de Plată, Responsabilul de Contract efectuează verificările necesare.
    Dacă certificatul este întocmit conform prevederilor contractuale, Responsabilul de Contract înscrie pe acesta menţiunea Verificat, Numele, Prenumele, semnează că a efectuat verificările necesare, şi îl înaintează cu propunerea de aprobare, către superiorul ierarhic.
    Superiorul ierarhic, efectuează verificările necesare, avizează certificatul (înscriind menţiunea Avizat Nume Prenume, sau acordă viza de realitate, regularitate şi legalitate după caz), şi îl înaintează către Directorul Direcţiei pentru aprobare sau după caz îl respinge în cazul constatării unor neconformităţi.
    După aprobarea Certificatului Interimar de Plată de către Directorul de Proiect, UIP informează în scris Inginerul solicitând acestuia notificarea Antreprenorului pentru emiterea facturii corespunzătoare Certificatului Interimar de Plată.
    Serviciile responsabile cu gestionarea din punct de vedere financiar a proiectelor întocmeşte Solicitarea de plată şi o înaintează împreună cu factura aferentă şi Lista de Verificare către UIP în vederea avizării. Responsabilul de Contract verifică factura conform şi dacă este conformă înscrie pe aceasta "Bun de Plată" pentru suma corespunzătoare, semnează că a efectuat verificările necesare şi le înaintează cu propunerea de aprobare, către superiorul direct pentru acordarea vizei de realitate, regularitate şi legalitate;
    Superiorul ierarhic, efectuează verificările necesare, acordă viza de realitate, regularitate şi legalitate, şi o înaintează către Directorul Direcţiei pentru aprobare sau după caz le respinge în cazul constatării unor neconformităţi;
    De asemenea, Responsabilul de Contract şi superiorul direct verifică din punct de vedere formal Solicitarea de Plată, o avizează şi o returnează Serviciului responsabil cu gestionarea din punct de vedere financiar a proiectelor pentru înaintarea pe circuitul de aprobare;
    Originalul facturii va fi păstrat de către Direcţia Contabilitate iar UIP păstrează o copie a facturii şi a listei de verificare proprie.

    C) Plata Certificatelor Finale de Plată
    Antreprenorul trebuie să prezinte Garanţia de Bună Execuţie în termenul şi pentru valoarea specificată în contract. Nici o suma nu va fi certificată la plată sau plătită, înainte ca această Garanţie să fie verificată şi aprobată de către CNADNR;
    Procedura descrisă anterior pentru verificarea de către UIP/Responsabilul de Contract a Certificatelor Interimare de Plată şi a facturilor aferente se aplică şi în cazul Certificatelor Finale de Plată, cu excepţia posibilităţii de aprobare a Certificatului de Plată cu observaţii şi remedierea erorilor constatate în următorul Certificat.
    Antreprenorul va transmite către Inginer în termenul specificat în contract şi în numărul corespunzător de exemplare Situaţia Finală de Lucrări, însoţită de documentele justificative, într-un format aprobat de către Inginer. Situaţia Finală de Lucrări va cuprinde, în detaliu:
    Valoarea tuturor lucrărilor executate conform prevederilor contractului, si
    Orice alte sume la care Antreprenorul se consideră îndreptăţit conform prevederilor Contractului, sau în alt fel.
    În cazul în care pentru emiterea Certificatului Final de Plată Inginerul nu este de acord sau nu poate verifica o parte a Situaţiei Finale de Lucrări a Antreprenorului, Inginerul va emite un Certificat Interimar de Plată pentru părţile din situaţia finală asupra cărora s-a căzut de acord.
    În termen de 28 de zile de la transmiterea de către Antreprenor a Situaţiei Finale de Lucrări şi a scrisorii de descărcare, Inginerul va emite CNADNR Certificatul final de Plată.

    D) Plata Sumelor Reţinute
    "Sume Reţinute" înseamnă valoarea cumulată a sumelor reţinute de către Beneficiar din valoarea lucrărilor certificată în Certificatele Interimare de Plată, în limita menţionată în Anexa la Ofertă;
    Imediat după emiterea Procesului Verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, Inginerul va certifica plata către Antreprenor pentru jumătate din Sumele Reţinute, sau după caz pentru un procent din acestea potrivit prevederilor contractului.
    Imediat după expirarea ultimului termen al Perioadei de Notificare a Defecţiunilor Inginerul va certifica plata către Antreprenor pentru restul rămas de plătit din Sumele Reţinute, potrivit prevederilor contractului.
    Atunci când în urma verificărilor efectuate asupra documentelor pentru plata Sumelor Reţinute sunt
    De asemenea, în cazul în care Condiţiile contractuale prevăd acest lucru, sumele reţinute pot fi eliberate către Antreprenor pe toată perioada de valabilitate a contractului (urmând aceeaşi procedura descrisă mai sus) în schimbul unei Garanţii bancare.

    2.3.6. Modificarea şi prelungirea contractului
    Dacă pe parcursul implementării contractului apar circumstanţe de natură să afecteze implementarea contractului şi care conduc la necesitatea adoptării unor modificări fată de prevederile Contractului iniţial.
    UIP va întocmi Nota Justificativă/Explicativă/Fundamentare şi o va transmite împreună cu informaţiile şi documentele necesare către Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externa care prin intermediul Serviciului Contractare Fonduri Externe asigura elaborarea şi încheierea actului Adiţional
    După semnarea Actului Adiţional, Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externa prin SCFE va transmite UIP un exemplar al Actului Adiţional.
    Perioada de valabilitate a Contractului, aşa cum este prevăzută în Contract, respectiv în Actele Adiţionale aferente Contractului, va fi urmărită de către UIP şi Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externa; În cazul în care este necesară extinderea Perioadei de Valabilitate a Contractului, UIP va furniza Nota Justificativă/Explicativă/Fundamentare precum şi documentele şi informaţiile necesare întocmirii Actului Adiţional.
    După semnarea Actului Adiţional, Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externă prin SCFE va transmite UIP un exemplar al Actului Adiţional.

    2.3.7. Rezilierea contractului
    Rezilierea poate fi solicitată de către Beneficiar, Antreprenor, sau poate fi de comun acord cu respectarea prevederilor contractuale.

    2.3.8. Revendicări Iniţiate
    Antreprenorul/Beneficiarul înaintează notificarea de revendicare în conformitate cu Sub-Clauza 20.1, către Inginer şi în copie către CNADNR/Antreprenor.
    Inginerul analizează în conformitate cu prevederile contractuale şi înaintează punctul sau de vedere către Antreprenor/Beneficiar şi în copie către CNANDR/Antreprenor.
    Dacă Revendicarea Antreprenorului este respinsă de către Inginer, ca fiind nefondată - în aceasta situaţie, Beneficiarul nu are nevoie de implicare;
    Dacă Revendicarea Antreprenorului este acceptată de către Inginer şi se solicită documente suport - în această situaţie, documentele înaintate de către Antreprenor către Inginer şi în copie către Beneficiar.
    În urma analizării documentelor, Inginerul (Consultantul) emite, în conformitate cu prevederile contractuale, Determinarea Inginerului.
    Procedurile CAD şi eventualele proceduri ulterioare de natură litigioasă, vor fi gestionate de către Compartimentele Juridice de Specialitate, direct, sau prin consultanţă specializată angajată în acest sens.
    UIP va notifica Compartimentele Juridice de Specialitate privind iniţierea procedurilor respective de către consultanţi, şi va pune la dispoziţie documentele şi informaţiile necesare susţinerii cauzei CNADNR oferind expertiză tehnică pe perioada derulării procedurilor.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016