Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 iunie 2006  pentru verificarea indeplinirii criteriilor de competenta profesionala si de performanta ale membrilor Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 iunie 2006 pentru verificarea indeplinirii criteriilor de competenta profesionala si de performanta ale membrilor Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 27 iunie 2006
ART. 1
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii, integritatea şi obligaţia de formare profesionalã continuã şi, dupã caz, unei evaluãri privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2) Criteriile de evaluare aplicabile sunt cele prevãzute în fişa postului, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 2
(1) Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se face în luna ianuarie a fiecãrui an şi are în vedere perioada cuprinsã între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale anului anterior.
(2) În mod excepţional, evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se poate realiza şi în cursul anului, în situaţia în care raporturile de serviciu ale celui evaluat înceteazã, se suspendã sau se modificã, în condiţiile legii; în acest caz, persoana în cauzã va fi evaluatã pentru toatã perioada, pânã la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu.
ART. 3
(1) În condiţiile în care în cursul unui an preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor renunţã ori sunt revocaţi din funcţia deţinutã, se efectueazã, în mod excepţional, o evaluare a acestora, ţinându-se cont de specificul activitãţii desfãşurate pânã la acel moment.
(2) Evaluarea menţionatã la alin. (1) se efectueazã în termen de 15 zile de la data revocãrii din funcţia deţinutã sau de la data la care a fost depusã cererea de transfer ori de demisie.
ART. 4
Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se efectueazã dupã cum urmeazã:
a) se alcãtuiesc 3 grupuri, formate din câte 7 membri ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. În fiecare dintre cele 3 grupuri se regãseşte câte un membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care deţine şi calitatea de coordonator al grupului respectiv;
b) fiecare dintre grupurile constituite efectueazã evaluarea unui grup, astfel încât niciunul dintre grupuri sã nu se evalueze reciproc;
c) fiecare dintre membrii unui grup efectueazã evaluarea individualã a membrilor celuilalt grup, potrivit criteriilor de evaluare prevãzute în Fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã care sunt avute în vedere pentru evaluarea anualã a activitãţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, anexã la prezentul regulament;
d) evaluarea fiecãrui membru este rezultatul mediei aritmetice a evaluãrilor individuale realizate de membrii grupului evaluator;
e) în cazul preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi al membrilor Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţine cont în evaluarea efectuatã şi de criteriile specifice prevãzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã, menţionatã la lit. c).
ART. 5
Evaluatorii au în vedere în cursul procedurii de evaluare verificarea criteriilor prevãzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã şi pot utiliza orice lucrare îndeplinitã în perioada avutã în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate.
ART. 6
Procedura de evaluare cuprinde completarea raportului de evaluare de cãtre evaluatori şi contrasemnarea raportului de evaluare final de cãtre persoana evaluatã.
ART. 7
În vederea completãrii raportului de evaluare, evaluatorii:
a) noteazã criteriile de performanţã profesionalã în funcţie de importanţa acestora;
b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;
c) consemneazã rezultatul final al evaluãrii în fişa de evaluare şi rezultatele persoanei evaluate, dificultãţile obiective întâmpinate de aceasta în perioada evaluatã şi orice alte observaţii pe care le considerã relevante.
ART. 8
(1) Pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã au urmãtoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişã, ponderea acestora este de 25% din nota finalã; în mãsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluatã, se vor lua în considerare doar criteriile menţionate la pct. 2 din fişã;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişã, ponderea acestora este de 75% din nota finalã, dupã cum urmeazã: obiectivele menţionate la lit. A din fişã au o pondere de 60% din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B din fişã au o pondere de 40 % din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%.
(2) Pentru preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau pentru membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişã au urmãtoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişã, ponderea acestora este de 10 % din nota finalã; în mãsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluatã, ponderea menţionatã pentru acest punct se va lua în considerare la ponderea acordatã pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişã;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişã, ponderea acestora este de 60% din nota finalã, dupã cum urmeazã: obiectivele menţionate la lit. A au o pondere de 60% din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B au o pondere de 40 % din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%;
c) pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişã, ponderea acestora este de 30% din nota finalã.
ART. 9
Raportul de evaluare a activitãţii profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare dintre persoanele evaluate şi de cãtre fiecare dintre membrii grupului de evaluare.
ART. 10
Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale a persoanei evaluate, întocmit de evaluatori, se poate acorda unul dintre calificativele prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Notarea criteriilor de performanţã se face parcurgându-se urmãtoarele etape:
a) fiecare criteriu de performanţã se noteazã de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţã în realizarea activitãţii;
b) pentru fiecare criteriu de performanţã se stabileşte ponderea individualã, astfel încât suma totalã a ponderilor sã fie 100%;
c) nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de performanţã se obţine prin însumarea notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu, ţinându-se cont de ponderea acordatã fiecãrui criteriu.
(2) Semnificaţiile notelor prevãzute la alin. (1) sunt urmãtoarele: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
ART. 12
Raportul final de evaluare se înainteazã pentru semnare şi luare la cunoştinţã persoanei evaluate. Acest raport se semneazã şi de membrul Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor coordonator al grupului.
ART. 13
Persoana evaluatã care este nemulţumitã de calificativul obţinut poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului final al evaluãrii la instanţa competentã.
ART. 14
(1) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor care la evaluare a primit calificativul "Nesatisfãcãtor" este eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, raportul de serviciu al acestuia încetând în condiţiile legii.
(2) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care la evaluare a primit calificativul "Satisfãcãtor" este obligat sã urmeze cursurile de formare specializatã indicate de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 15
(1) Evoluţia persoanei evaluate se consemneazã în fişa din dosarul profesional care se întocmeşte şi se pãstreazã la Serviciul economic-administrativ.
(2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt confidenţiale, în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Fiecare persoanã are acces la propriul dosar profesional şi poate obţine copii de pe actele existente la dosar.


Anexã
la regulamentul de verificare


FIŞA
pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã
care sunt avute în vedere pentru evaluarea anualã a activitãţii
membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

Numele: ...................................................................
Prenumele: ................................................................
Funcţia ocupatã: ..........................................................
Perioada evaluatã: ........................................................
1. Programele de instruire sau de perfecţionare urmate în perioada evaluatã:
(Pondere 25% din total, respectiv pondere 10% din total în cazul
preşedintelui/colegiului de conducere)
A. Programe de formare continuã organizate la nivelul Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor:
Tematica: .................................................................
Rezultatul obţinut: .......................................................
B. Programe de perfecţionare sau de instruire organizate prin intermediul
formelor centralizate de pregãtire (Institutul Naţional de Administraţie ori
alte forme de instruire sau de perfecţionare centralizatã):
Instituţia formatoare: ....................................................
Perioada desfãşurãrii: ....................................................
Tematica: .................................................................
Rezultatul obţinut: .......................................................
C. Alte forme de perfecţionare sau de instruire urmate în perioada evaluatã
(instituţii de învãţãmânt ori de formare din ţarã sau din strãinãtate):
Tematica: .................................................................
Diploma obţinutã: .........................................................
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 1:
2. Activitatea profesionalã a membrilor Consiliului Naţional de soluţionare
a contestaţiilor
(Pondere 75% din total, respectiv pondere 60% din total în cazul
preşedintelui/colegiului de conducere)

A. Obiective
(Pondere 60% din total pondere pct. 2)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicatori Pondere obiectiv Numãr Nota acordatã
crt. (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exemple:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Nr. decizii casate 20%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Nr. decizii casate imputabile 40%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Nr. avize de legalitate emise 10%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Plângeri, reclamaţii, cereri
soluţionate 20%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Alte activitãţi 10%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nota acordatã pentru îndeplinirea obiectivelor: ...........................
Comentarii: ...............................................................

B. Criteriile referitoare la performanţa profesionalã
(Pondere 40% din total pondere pct. 2)

a) Competenţa profesionalã
(Pondere 20% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cunoaşterea legislaţiei specifice domeniului de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de interpretare şi aplicare a legii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Capacitatea de rezolvare a lucrãrilor cu un grad de
complexitate ridicat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Capacitatea de organizare a timpului propriu de lucru pentru
rezolvarea lucrãrilor la termenele planificate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Capacitate de sintezã şi analizã în redactarea lucrãrilor
specifice domeniului de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Capacitate de rezolvare a problemelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Capacitate de implementare a soluţiilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor suplimentare:
adaptarea programului de lucru în funcţie de necesitãţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de competenţã profesionalã:
...................................................................
Comentarii: .......................................................

b) Calitãţi ale persoanei evaluate
(Pondere 15% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Capacitatea de a lucra în echipã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de a lucra independent
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Iniţiativa în muncã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Asumarea responsabilitãţilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Conduita în timpul orelor de serviciu (în relaţiile cu colegii
şi în relaţiile cu justiţiabilii)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Respectarea normelor de deontologie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Capacitatea de adaptare la noi reguli sau la noi sarcini
în timpul serviciului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Rezistenţa la stres
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriului: ......................
Comentarii: .......................

c) Alte cunoştinţe de specialitate
(Pondere 5% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Abilitãţi în utilizarea calculatorului şi a echipamentelor
informatice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Abilitãţi de comunicare în limbi de circulaţie internaţionalã,
în mãsura în care acestea sunt cerute în îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriului: ............................
Comentarii: ...............................................................
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 2: ...............
Comentarii: ...............................................................
3. Criterii avute în vedere pentru evaluarea performanţelor preşedintelui/
colegiului de conducere al Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor
(Pondere 30% din total)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Capacitatea de organizare a activitãţilor specifice prin
repartizarea echilibratã a sarcinilor, în funcţie de obiectivele
individuale ale fiecãrui angajat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de decizie în organizarea activitãţilor specifice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Capacitatea de monitorizare a activitãţii desfãşurate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane
existente, în sensul motivãrii acestora, a dezvoltãrii
abilitãţilor profesionale şi personale, a identificãrii nevoii
de perfecţionare individualã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Gradul de comunicare cu persoanele aflate în subordonare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Atitudinea în relaţiile cu:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- subordonaţii;
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- petiţionarii;
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- alte instituţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Obiectivitatea în aprecierea referitoare la munca
subalternilor şi în evaluarea anualã a acestora
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Gradul de complexitate al activitãţii desfãşurate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Capacitatea de gestionare a resurselor materiale şi
financiare disponibile, în scopul bunei desfãşurãri
a activitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Capacitatea de delegare obiectivã a atribuţiilor
în funcţie de obiectivele individuale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Capacitatea de a gestiona situaţiile de crizã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Abilitãţi de mediere şi negociere
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Capacitatea de îndrumare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Capacitate şi spirit de iniţiativã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 3: ...............
Comentarii: ...............................................................
Rezultate deosebite: ......................................................
Dificultãţi obiective întâmpinate în perioada evaluatã: ...................
Alte observaţii: ..........................................................
Comentariile persoanei evaluate: ..........................................
Nota finalã a evaluãrii: ..................................................
Nota finalã a evaluãrii dupã contestaţie: .................................
Calificativul final al evaluãrii: .........................................
Calificativul final al evaluãrii dupã contestaţie: ........................
Semnãtura evaluatorului: ..................................................
Data: .....................................................................
Semnãtura persoanei evaluate: .............................................
Data: .....................................................................



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016