Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 iunie 2006  de organizare si functionare al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 iunie 2006 de organizare si functionare al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 27 iunie 2006
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţioneazã ca organism administrativ-jurisdicţional pe lângã Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, având urmãtoarele competenţe:
a) sã soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul procedurilor de atribuire înainte de încheierea contractelor;
b) sã se pronunţe asupra legalitãţii procedurilor şi operaţiunilor desfãşurate de autoritatea contractantã în atribuirea contractelor de achiziţie publicã;
c) sã emitã opinii asupra existenţei unei încãlcãri a legislaţiei în domeniu deduse judecãţii, dacã instanţa de judecatã solicitã acest lucru, în conformitate cu prevederile <>art. 287 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
(2) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are obligaţia apãrãrii şi realizãrii drepturilor şi intereselor legitime supuse soluţionãrii, fãrã privilegii şi discriminãri.
ART. 2
(1) Competenţele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se realizeazã cu respectarea principiilor independenţei şi stabilitãţii în funcţie a membrilor sãi, ale transparenţei şi imparţialitãţii în luarea deciziilor, precum şi cu cele ale legalitãţii, celeritãţii, contradictorialitãţii şi a dreptului la apãrare, potrivit legii.
(2) În desfãşurarea activitãţii sale, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor stabileşte contacte şi coopereazã cu instituţiile corespondente din statele membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaţionale similare.
ART. 3
Sediul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este în municipiul Bucureşti.

CAP. II
Organizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 4
Numãrul maxim de posturi al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este de 37, dintre care 21 de posturi sunt alocate pentru membrii Consiliului, denumiţi consilieri de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice, şi 16 posturi sunt alocate pentru personalul tehnic-administrativ.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, se pot organiza şi alte servicii, birouri sau oficii.
(3) Structura personalului şi numãrul salariaţilor, pentru fiecare serviciu, birou sau oficiu, se stabilesc în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(4) Atribuţiile individuale ale membrilor şi personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin fişa postului.
ART. 6
(1) Conducerea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este asiguratã de un preşedinte ales prin vot secret cu majoritate simplã, de cãtre cei 21 de membri ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor reuniţi în plen.
(2) Preşedintele este ales pentru o perioadã de 3 ani, mandatul sãu putând fi reînnoit o singurã datã.
ART. 7
(1) În termen de 5 zile de la numire, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia alegerii unui preşedinte dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au exprimat intenţia de a candida.
(2) Candidaturile se depun într-un termen de cel mult 48 de ore de la numirea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la o comisie constituitã în acest scop, formatã din 3 persoane, alese în ordinea descrescãtoare a clasamentului notelor obţinute la concursul de admitere în Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(3) În mãsura în care dintre membrii desemnaţi potrivit alin. (2) unul sau mai mulţi dintre aceştia îşi exprimã intenţia de a candida la preşedinţia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, din comisie vor face parte urmãtorii clasaţi.
(4) Procedura de votare se organizeazã în termen de 24 de ore de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor.
(5) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot contesta procedura de alegere a preşedintelui într-un termen de 24 de ore de la validarea votului. Contestaţiile se soluţioneazã în termen de cel mult 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor, de cãtre comisia pentru organizarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(6) Procedura de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se consemneazã într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei şi care are calitatea de act de învestiturã a preşedintelui.
(7) În situaţia în care unul dintre termenele prevãzute la alin. (1), (2), (4) şi (5) se împlineşte într-o zi nelucrãtoare, acesta se prelungeşte corespunzãtor.
ART. 8
(1) Preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor poate fi revocat înainte de expirarea mandatului la cererea scrisã şi motivatã a majoritãţii membrilor, pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a atribuţiilor care îi revin potrivit legii.
(2) Dupã luarea la cunoştinţã a cererii, Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor convoacã de urgenţã membrii în plen şi se ia act, prin proces-verbal semnat de cãtre aceştia, asupra mãsurii revocãrii.
(3) Mãsura de revocare poate fi contestatã într-un termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţã, la instanţa competentã.
(4) Revocarea din funcţia de preşedinte nu conduce la pierderea calitãţii de membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(5) În caz de vacanţã a funcţiei de preşedinte, într-un termen de cel mult 7 zile se procedeazã la alegerea noului preşedinte.
ART. 9
(1) Pânã la data de 31 decembrie 2006, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţioneazã fãrã personalitate juridicã, iar preşedintele acestuia îl reprezintã în relaţiile care nu implicã raporturi patrimoniale cu celelalte autoritãţi şi instituţii publice naţionale sau internaţionale.
(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor dobândeşte personalitate juridicã, iar preşedintele acestuia îl angajeazã patrimonial prin semnãtura sa în raporturile cu terţii, având calitatea de ordonator terţiar de credite.
(3) În situaţia în care preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nu îşi poate îndeplini atribuţiile pe o perioadã mai mare de 3 zile, acesta are obligaţia de a-şi delega prin ordin atribuţiile unuia dintre membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 10
(1) În scopul organizãrii eficiente a activitãţii, preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii manageriale:
a) aprobã, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
b) ia mãsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
c) înainteazã primului-ministru, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, propunerile de numire a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de soluţionare a contestaţiilor;
d) asigurã şi verificã respectarea prevederilor legale şi a regulamentelor, atât de cãtre membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi de personalul tehnic-administrativ;
e) asigurã şi rãspunde de repartizarea aleatorie a contestaţiilor cãtre consilierii de soluţionare a contestaţiilor;
f) desemneazã membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor care urmeazã sã îndeplineascã şi alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, în condiţiile legii;
g) rãspunde de organizarea activitãţii de formare profesionalã continuã;
h) convoacã Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau sesizeazã Comisia de disciplinã ori de câte ori este cazul;
i) numeşte personalul tehnic-administrativ, aprobã delegarea, detaşarea, dispune promovarea şi aplicã sancţiunile pentru aceastã categorie de personal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
j) ia mãsuri pentru respectarea de cãtre personalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a tuturor drepturilor şi obligaţiilor stabilite prin reglementãrile legale în vigoare şi a regulamentelor interne;
k) rãspunde de modul de organizare a arhivei;
l) numeşte consilierul de serviciu, stabilind locul, atribuţiile şi programul de desfãşurare a activitãţii acestuia;
m) prezintã şi susţine în faţa Parlamentului raportul de activitate anual, pe care îl transmite spre informare şi Cancelariei Primului-Ministru;
n) coordoneazã activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
o) asigurã constituirea de baze de date privind litigiile cu care a fost sesizat spre soluţionare Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
p) colaboreazã cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în scopul promovãrii unor politici optime în domeniul achiziţiilor publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor emite ordine.
(3) Îndeplinirea atribuţiilor manageriale prevãzute la alin. (2) nu conduce la restrângerea sarcinilor care decurg din calitatea de membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 11
(1) Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este format din 3 membri aleşi prin vot cu majoritate simplã de toţi membrii Consiliului, dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au exprimat intenţia de a candida.
(2) Procedura de alegere a Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se desfãşoarã cu respectarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevãzutã la art. 7.
(3) Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este ales pentru o perioadã de 2 ani, numãrul de mandate nefiind limitat.
(4) La şedinţele Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot participa şi reprezentanţi ai altor instituţii, care se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, în condiţiile prevãzute la <>art. 263 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 .
ART. 12
(1) Membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot fi revocaţi înainte de expirarea mandatului la cererea scrisã şi motivatã a majoritãţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile prevãzute la art. 8.
(2) În caz de vacanţã a funcţiei de membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, într-un termen de cel mult 15 zile se procedeazã la alegerea noului membru.
ART. 13
Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã efectuarea evaluãrii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile <>art. 263 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 ;
b) elaboreazã şi propune spre aprobare preşedintelui, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
c) elaboreazã şi propune spre aprobare membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, reuniţi în plen, Codul etic aplicabil personalului acestuia;
d) analizeazã activitatea desfãşuratã de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi întocmeşte raportul de activitate anual, pe care îl înainteazã preşedintelui, în vederea aprobãrii acestuia de cãtre membrii reuniţi în plen;
e) propune preşedintelui mãsuri pentru suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi;
f) formuleazã puncte de vedere la proiectele de acte normative în domeniul achiziţiilor publice, la solicitarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
g) propune preşedintelui componenţa completelor de soluţionare a contestaţiilor la începutul fiecãrui an calendaristic, urmãrind pe cât posibil asigurarea continuitãţii acestora;
h) propune preşedintelui schimbarea membrilor completelor de soluţionare a contestaţiilor, în cazurile în care, potrivit legii, se impune acest lucru;
i) soluţioneazã cererile membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi le supune spre aprobare preşedintelui;
j) avizeazã proiectul de buget al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 14
Personalul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţioneazã în cadrul urmãtoarelor compartimente:
a) Serviciul registraturã, arhivã şi bibliotecã;
b) Serviciul economic-administrativ ce include şi Oficiul de informare şi relaţii publice.
ART. 15
Serviciul registraturã, arhivã şi bibliotecã are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte şi completeazã registrul general de dosare, opisul alfabetic, condica şedinţelor de soluţionare a contestaţiilor şi orice alte registre speciale;
b) primeşte şi înregistreazã actele de sesizare ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, dosarele de la alte instanţe, precum şi restul corespondenţei;
c) ţine evidenţa actelor de sesizare, precum şi a circulaţiei acestora în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
d) arhiveazã dosarele soluţionate;
e) întocmeşte citaţiile şi toate celelalte acte de procedurã dispuse de membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
f) completeazã borderourile şi predã corespondenţa privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor pentru expediere;
g) tehnoredacteazã deciziile completelor de soluţionare a contestaţiilor sau orice alte lucrãri repartizate de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
h) comunicã deciziile completelor de soluţionare a contestaţiilor în termenul prevãzut de lege;
i) asigurã pãstrarea în bunã stare a dosarelor şi registrelor;
j) înainteazã curţilor de apel dosarele în care s-a formulat plângere;
k) ţine evidenţa legislaţiei, jurisprudenţei şi a doctrinei;
l) ţine evidenţa şi gestiunea bibliotecii;
m) informeazã periodic Serviciul economic-administrativ asupra necesarului de carte sau de alte publicaţii;
n) informeazã periodic membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor cu privire la actele normative în domeniu, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I;
o) asigurã accesul pãrţilor la dosarele în curs de soluţionare.
ART. 16
(1) Serviciul economic-administrativ are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de aprovizionarea cu materialele necesare desfãşurãrii activitãţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
b) asigurã, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, gestionarea şi administrarea resurselor materiale şi bãneşti ale Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
c) verificã modul în care se respectã regulile de acces al publicului în incinta Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
d) întocmeşte corespondenţa cu caracter administrativ a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
e) duce la îndeplinire mãsurile pentru asigurarea pazei sediului Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, securitatea bunurilor, paza contra incendiilor şi protecţia muncii;
f) ţine legãtura cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, în scopul asigurãrii de cãtre aceasta a sprijinului logistic;
g) îndeplineşte orice alte sarcini cu caracter administrativ dispuse de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
h) asigurã fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor; proiectul de buget pentru anul 2007 se înainteazã Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru includerea în proiectul de buget al Cancelariei Primului-Ministru, în mod distinct;
i) întocmeşte, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, raportãrile financiar-contabile şi operative potrivit legii;
j) propune modul de cheltuire a fondurilor puse la dispoziţie;
k) analizeazã petiţiile înregistrate şi face propuneri preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în legãturã cu modul de soluţionare;
l) face menţiune în registrul de petiţii, înregistrând cererile şi rãspunsurile privind accesul la informaţiile publice;
m) organizeazã activitatea de formare şi perfecţionare profesionalã a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a personalului tehnic-administrativ;
n) organizeazã, ulterior dobândirii personalitãţii juridice, procedurile legale privind recrutarea, încadrarea, numirea, promovarea, transferul, detaşarea, delegarea ori încetarea din funcţie a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a personalului tehnic-administrativ;
o) fundamenteazã şi întocmeşte deciziile de stabilire a drepturilor salariale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi ale personalului tehnic-administrativ, pe care le supune aprobãrii preşedintelui;
p) coordoneazã activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei fişelor posturilor din cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
q) coordoneazã activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, potrivit legii;
r) alcãtuieşte şi gestioneazã dosarele profesionale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(2) Oficiul de informare şi relaţii publice din cadrul Serviciului economic-administrativ are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã îndeplinirea obligaţiei de furnizare a informaţiilor cu caracter public cu privire la activitatea de soluţionare a contestaţiilor, prin afişare în locuri vizibile la sediul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ori prin publicarea pe pagina web proprie;
b) identificã ştirile difuzate în mass-media, care au un impact asupra activitãţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, verificã veridicitatea informaţiilor şi asigurã informarea corectã a opiniei publice;
c) redacteazã comunicate şi participã la conferinţe de presã, furnizând informaţiile de interes public, în scopul unei informãri corecte şi complete;
d) sprijinã membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în exercitarea dreptului la replicã;
e) asigurã legãtura Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor cu mass-media în vederea garantãrii transparenţei activitãţii desfãşurate, în condiţiile legii;
f) organizeazã şi gestioneazã pagina web a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
g) redacteazã Buletinul Oficial al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
h) orice alte atribuţii stabilite în sarcina oficiului de conducerea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 17
Conducerea structurilor organizatorice din aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se asigurã de şefi de serviciu, birou sau oficiu, dupã caz, care organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi rãspund de activitatea compartimentului pe care îl conduc.

CAP. III
Statutul membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 18
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt numiţi în funcţie prin decizie a primului-ministru, pe baza promovãrii concursului organizat în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare.
(2) Pânã la dobândirea personalitãţii juridice, concursul este organizat de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Ulterior dobândirii personalitãţii juridice, concursul se organizeazã de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 19
(1) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei publice de consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice persoanele care îndeplinesc condiţiile generale prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi condiţiile specifice prevãzute la <>art. 261 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 .
(2) Experienţa în domeniul achiziţiilor publice se poate demonstra prin prezentarea unor documente din care sã rezulte îndeplinirea urmãtoarelor activitãţi:
a) organizarea în mod regulat a unor proceduri de achiziţie publicã;
b) întocmirea în mod regulat a unor documentaţii pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor;
c) participarea în mod regulat la evaluarea ofertelor, în calitate de membru al comisiei de evaluare;
d) soluţionarea unor contestaţii la procedura de atribuire a unor contracte de achiziţie publicã.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2), documente doveditoare sunt considerate, fãrã a se limita la acestea, fişa postului din care sã rezulte atribuţiile exprese în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei, ordinele de numire în comisiile de evaluare sau de soluţionare a contestaţiilor, diplomele obţinute în urma absolvirii unor cursuri în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei.
ART. 20
(1) Membrii comisiei de concurs, precum şi cei ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie sã îndeplineascã aceleaşi condiţii ca şi cele prevãzute pentru înscrierea candidaţilor la concurs.
(2) Numãrul membrilor fiecãrei comisii este de 5, dintre care unul este numit preşedinte.
ART. 21
(1) Concursul de admitere constã în douã probe, o probã scrisã, cu caracter teoretic şi practic, şi o probã oralã, care constã într-un interviu.
(2) Tematica de concurs se stabileşte din legislaţia aplicabilã în domeniul achiziţiilor publice şi în domeniile conexe.
(3) Pentru proba scrisã se elaboreazã minimum 5 variante de subiecte.
(4) Partea cu caracter practic a probei scrise constã în soluţionarea unei contestaţii.
(5) Interviul urmãreşte motivaţia, abilitãţile de comunicare, aptitudinile şi experienţa profesionalã ale candidaţilor; întrebãrile şi rãspunsurile candidaţilor se consemneazã în fişa de interviu, care se semneazã la sfârşitul acestuia de membrii comisiei de examinare, candidat şi secretarul comisiei de concurs.
(6) Ponderea probelor de concurs este urmãtoarea: 80% proba scrisã, din care proba scrisã cu caracter teoretic 50%, iar proba scrisã cu caracter practic 30%, şi 20% proba oralã.
ART. 22
Pentru a fi admişi la interviu, candidaţii trebuie sã obţinã la proba scrisã cel puţin 70 de puncte.
ART. 23
Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au urmãtoarele îndatoriri:
a) sã soluţioneze în termen contestaţiile repartizate, dând dovadã de imparţialitate şi obiectivitate;
b) sã asigure prin activitatea desfãşuratã respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi independenţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
c) sã aducã la cunoştinţã preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi instituţiilor abilitate orice ingerinţã în activitatea de soluţionare a contestaţiilor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea sã le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
d) sã participe la şedinţele de soluţionare a contestaţiilor şi sã respecte secretul deliberãrilor;
e) sã îşi perfecţioneze continuu pregãtirea profesionalã, conform cerinţelor de specializare;
f) sã dea dovadã de competenţã profesionalã, calm, politeţe şi imparţialitate faţã de persoanele cu care intrã în contact în calitate oficialã;
g) sã asigure securitatea şi confidenţialitatea dosarelor pe perioada în care acestea le sunt încredinţate spre soluţionare;
h) sã îndeplineascã, în limitele funcţiei şi competenţei, alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, stabilite de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
i) sã respecte normele codului deontologic al funcţionarilor publici, obligaţiile stabilite în sarcina funcţionarilor publici prin <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi deciziile Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi ale Comisiei de disciplinã.
ART. 24
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt obligaţi sã se abţinã de la orice activitate legatã de soluţionarea unei contestaţii, în cazurile în care se presupune existenţa unui conflict de interese, aşa cum acesta este definit la <>art. 264 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 .
(2) Exercitarea activitãţilor în domeniul didactic, al cercetãrii ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice se poate desfãşura de membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor numai în afara programului de lucru.
ART. 25
Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor beneficiazã anual de un concediu de odihnã, precum şi de alte concedii, în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 26
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia soluţionãrii contestaţiilor cu celeritate, înaintea oricãror alte obligaţii.
(2) Completul de soluţionare a contestaţiei este independent, deciziile pronunţate fiind bazate pe stricta aplicare şi respectare a legii.
(3) Completul de soluţionare a contestaţiei poate fi considerat rãspunzãtor pentru decizia pronunţatã, în urmãtoarele cazuri:
a) nu ia în considerare documentele relevante aflate la dosarul cauzei;
b) se demonstreazã reaua-credinţã, respectiv soluţionarea contestaţiei cu pãrtinire;
c) interpreteazã în sens contrar dispoziţiilor legale documentele relevante aflate la dosarul cauzei.
(4) Constatarea existenţei unuia dintre cazurile prevãzute la alin. (3) se face de Comisia de disciplinã şi de alte organe abilitate potrivit legii, dupã caz.
ART. 27
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia formãrii profesionale continue.
(2) Formarea profesionalã continuã trebuie sã ţinã seama de dinamica procesului legislativ şi constã, în principal, în cunoaşterea şi aprofundarea legislaţiei achiziţiilor publice şi a domeniilor conexe, a jurisprudenţei instanţelor judecãtoreşti şi a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene în domeniu.
(3) Responsabilitatea pentru organizarea activitãţii de formare profesionalã continuã revine preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în calitatea sa de conducãtor al instituţiei, precum şi fiecãrui membru, prin pregãtire individualã.
ART. 28
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi personalul tehnic-administrativ au obligaţia de a participa anual la programe de formare profesionalã continuã organizate de instituţii de formare profesionalã specializate din ţarã sau din strãinãtate, cel puţin 15 zile pe an.
(2) Complementar activitãţilor de formare profesionalã, în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se organizeazã lunar activitãţi constând în dezbateri şi consultãri privind soluţiile pronunţate, în scopul aplicãrii unitare a legislaţiei.
ART. 29
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluãri privind eficienţa şi calitatea activitãţii, integritatea, absolvirea unor cursuri de specializare şi de formare continuã şi, dupã caz, privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2) Evaluarea prevãzutã la alin. (1) se realizeazã în conformitate cu Regulamentul pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 30
(1) Abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Constatarea abaterilor disciplinare ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se realizeazã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplinã şi a comisiilor paritare din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice.
(3) Membrii Comisiei de disciplinã nu pot avea calitatea de membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 31
(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot fi suspendaţi din funcţie în condiţiile dispoziţiilor <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Încetarea raporturilor de serviciu ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor poate avea loc în condiţiile dispoziţiilor <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IV
Statutul personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 32
(1) Personalul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este constituit din personal angajat pe bazã de contract individual de muncã, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
(2) Angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor de muncã ale personalului tehnic-administrativ se aprobã prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile legii.
(3) Drepturile şi obligaţiile specifice ale personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin contractul individual de muncã, în condiţiile legii.
ART. 33
Poate ocupa un post de personal contractual în aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are capacitate deplinã de exerciţiu şi vârsta de cel puţin 18 ani;
b) are studii ce corespund funcţiei;
c) îndeplineşte condiţiile de vechime stabilite pentru ocuparea funcţiei respective;
d) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare funcţiei respective, atestatã pe bazã de certificat medical;
e) nu are antecedente penale;
f) a promovat concursul de angajare.
ART. 34
Personalul contractual din aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este supus anual unei verificãri privind îndeplinirea criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã stabilite prin fişa postului, în condiţiile legii.
ART. 35
(1) Personalul tehnic-administrativ rãspunde disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu.
(2) Constituie abateri disciplinare urmãtoarele:
a) nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialitãţii lucrãrilor care au acest caracter;
b) manifestãrile care aduc atingere probitãţii şi demnitãţii profesionale;
c) întârzierea sistematicã în efectuarea lucrãrilor;
d) absenţele nemotivate de la serviciu;
e) nerespectarea în mod repetat a programului de lucru;
f) refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu;
g) desfãşurarea în timpul programului de lucru a altor activitãţi decât cele profesionale.
ART. 36
Pânã la dobândirea personalitãţii juridice, concursul pentru angajarea personalului tehnic-administrativ este organizat de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, conform Regulamentului de organizare a concursului pentru numirea personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevãzut în anexa nr. 3. Ulterior dobândirii personalitãţii juridice, concursul se organizeazã de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

CAP. V
Modul de întocmire a evidenţei activitãţii desfãşurate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 37
În concordanţã cu obiectul sãu de activitate, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor întocmeşte şi pãstreazã urmãtoarele registre:
a) Registrul general de contestaţii: în acest registru se trec în ordinea intrãrii toate contestaţiile primite, cu rubricile stabilite în acest scop. Toate cererile depuse ulterior sau corespondenţa în legãturã cu dosarul vor fi înregistrate sub acelaşi numãr;
b) Registrul informativ: în acest registru se menţioneazã, pentru fiecare dosar înregistrat în ordine numericã, data ieşirii dosarului din arhivã şi persoana cãreia i s-a predat, data reintrãrii în arhivã, numãrul, data deciziei şi soluţia pe scurt, data trimiterii dosarului cãtre instanţa competentã şi data revenirii dosarului, conexarea sau ataşarea acestuia;
c) Registrul de termene al arhivei: în acest registru se trec toate dosarele soluţionate pe termene de soluţionare, consemnându-se numãrul şi data înregistrãrii lor;
d) Opisul alfabetic: în acest registru se trec numele şi prenumele sau, dupã caz, denumirea pãrţilor din dosar, inclusiv a celor introduse ulterior în procedura de soluţionare, precum şi numãrul dosarului;
e) Registrul de evidenţã a redactãrii deciziilor: în acest registru se trec în ordine numericã toate deciziile pronunţate şi se noteazã numãrul dosarului şi numele membrului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor care a redactat decizia;
f) Registrul de evidenţã a cãilor de atac: în acest registru se trec, în ordinea datei introducerii plângerii, denumirea pãrţii care a introdus plângerea, numãrul dosarului, data declarãrii cãii de atac şi data înaintãrii dosarului cãtre Curtea de Apel;
g) Registrul privind evidenţa practicii instanţelor de judecatã: în acest registru se trec toate dosarele sosite de la Curtea de Apel şi soluţiile pronunţate în cãile de atac;
h) Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei administrative.
ART. 38
Înregistrãrile în registrele existente la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţin de regulã în sistem informatizat.
ART. 39
Evidenţa în sistem informatizat se pãstreazã şi pe suport hârtie, prin listarea periodicã a înregistrãrilor şi legarea lor în mape distincte.

CAP. VI
Relaţia cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice

ART. 40
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice asigurã suportul logistic pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(2) Relaţiile funcţionale dintre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vor face obiectul unui protocol semnat între preşedinţii celor douã instituţii.
ART. 41
Pânã la intrarea în vigoare a unor dispoziţii contrare:
a) cheltuielile curente şi de capital ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se asigurã prin bugetul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) înregistrãrile contabile şi evidenţa resurselor umane pentru personalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vor fi efectuate prin grija Direcţiei economic-administrativ din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
ART. 42
(1) La solicitarea scrisã a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are obligaţia de a asigura, în limita fondurilor disponibile, resursele necesare pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(2) Responsabilitatea privind gestiunea resurselor prevãzute la alin. (1) revine preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 43
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport dotat cu douã autoturisme, prin suplimentarea numãrului de autoturisme aflat la dispoziţia Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
ART. 44
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va începe demersurile pentru operaţionalizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Primul concurs de admitere în Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor va fi organizat potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã.
ART. 45
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

┌────────────────────┐ ┌──────────┐
│Colegiul Consiliului│ │ │
│ Naţional │←─────────→│Preşedinte├───────────────────┐
│ de Soluţionare │ │ │ │
│a Contestaţiilor │ └─────┬────┘ ↓
└────────────────────┘ │ ┌─────────────────────────┐
│ │Completele de soluţionare│
│ │ a contestaţiilor │
│ └─────────────────────────┘

┌────────────────────┴─────────────────┐
↓ ↓
┌───────────────────────┐ ┌───────────────────────┐
│Serviciul registraturã,│ │ Serviciul │
│ arhivã şi bibliotecã │ │economic-administrativ │
└───────────────────────┘ └────────────┬──────────┘

┌────────────────────┐
│Oficiul de informare│
│ şi relaţii publice │
└────────────────────┘




ANEXA 2
la regulament

REGULAMENT
pentru verificarea îndeplinirii criteriilor
de competenţã profesionalã şi de performanţã
ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 1
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii, integritatea şi obligaţia de formare profesionalã continuã şi, dupã caz, unei evaluãri privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2) Criteriile de evaluare aplicabile sunt cele prevãzute în fişa postului, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 2
(1) Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se face în luna ianuarie a fiecãrui an şi are în vedere perioada cuprinsã între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale anului anterior.
(2) În mod excepţional, evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se poate realiza şi în cursul anului, în situaţia în care raporturile de serviciu ale celui evaluat înceteazã, se suspendã sau se modificã, în condiţiile legii; în acest caz, persoana în cauzã va fi evaluatã pentru toatã perioada, pânã la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu.
ART. 3
(1) În condiţiile în care în cursul unui an preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor renunţã ori sunt revocaţi din funcţia deţinutã, se efectueazã, în mod excepţional, o evaluare a acestora, ţinându-se cont de specificul activitãţii desfãşurate pânã la acel moment.
(2) Evaluarea menţionatã la alin. (1) se efectueazã în termen de 15 zile de la data revocãrii din funcţia deţinutã sau de la data la care a fost depusã cererea de transfer ori de demisie.
ART. 4
Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se efectueazã dupã cum urmeazã:
a) se alcãtuiesc 3 grupuri, formate din câte 7 membri ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. În fiecare dintre cele 3 grupuri se regãseşte câte un membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care deţine şi calitatea de coordonator al grupului respectiv;
b) fiecare dintre grupurile constituite efectueazã evaluarea unui grup, astfel încât niciunul dintre grupuri sã nu se evalueze reciproc;
c) fiecare dintre membrii unui grup efectueazã evaluarea individualã a membrilor celuilalt grup, potrivit criteriilor de evaluare prevãzute în Fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã care sunt avute în vedere pentru evaluarea anualã a activitãţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, anexã la prezentul regulament;
d) evaluarea fiecãrui membru este rezultatul mediei aritmetice a evaluãrilor individuale realizate de membrii grupului evaluator;
e) în cazul preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi al membrilor Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţine cont în evaluarea efectuatã şi de criteriile specifice prevãzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã, menţionatã la lit. c).
ART. 5
Evaluatorii au în vedere în cursul procedurii de evaluare verificarea criteriilor prevãzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã şi pot utiliza orice lucrare îndeplinitã în perioada avutã în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate.
ART. 6
Procedura de evaluare cuprinde completarea raportului de evaluare de cãtre evaluatori şi contrasemnarea raportului de evaluare final de cãtre persoana evaluatã.
ART. 7
În vederea completãrii raportului de evaluare, evaluatorii:
a) noteazã criteriile de performanţã profesionalã în funcţie de importanţa acestora;
b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;
c) consemneazã rezultatul final al evaluãrii în fişa de evaluare şi rezultatele persoanei evaluate, dificultãţile obiective întâmpinate de aceasta în perioada evaluatã şi orice alte observaţii pe care le considerã relevante.
ART. 8
(1) Pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã au urmãtoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişã, ponderea acestora este de 25% din nota finalã; în mãsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluatã, se vor lua în considerare doar criteriile menţionate la pct. 2 din fişã;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişã, ponderea acestora este de 75% din nota finalã, dupã cum urmeazã: obiectivele menţionate la lit. A din fişã au o pondere de 60% din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B din fişã au o pondere de 40 % din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%.
(2) Pentru preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau pentru membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişã au urmãtoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişã, ponderea acestora este de 10 % din nota finalã; în mãsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluatã, ponderea menţionatã pentru acest punct se va lua în considerare la ponderea acordatã pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişã;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişã, ponderea acestora este de 60% din nota finalã, dupã cum urmeazã: obiectivele menţionate la lit. A au o pondere de 60% din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B au o pondere de 40 % din ponderea acordatã criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%;
c) pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişã, ponderea acestora este de 30% din nota finalã.
ART. 9
Raportul de evaluare a activitãţii profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare dintre persoanele evaluate şi de cãtre fiecare dintre membrii grupului de evaluare.
ART. 10
Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale a persoanei evaluate, întocmit de evaluatori, se poate acorda unul dintre calificativele prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Notarea criteriilor de performanţã se face parcurgându-se urmãtoarele etape:
a) fiecare criteriu de performanţã se noteazã de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţã în realizarea activitãţii;
b) pentru fiecare criteriu de performanţã se stabileşte ponderea individualã, astfel încât suma totalã a ponderilor sã fie 100%;
c) nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de performanţã se obţine prin însumarea notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu, ţinându-se cont de ponderea acordatã fiecãrui criteriu.
(2) Semnificaţiile notelor prevãzute la alin. (1) sunt urmãtoarele: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
ART. 12
Raportul final de evaluare se înainteazã pentru semnare şi luare la cunoştinţã persoanei evaluate. Acest raport se semneazã şi de membrul Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor coordonator al grupului.
ART. 13
Persoana evaluatã care este nemulţumitã de calificativul obţinut poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului final al evaluãrii la instanţa competentã.
ART. 14
(1) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor care la evaluare a primit calificativul "Nesatisfãcãtor" este eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, raportul de serviciu al acestuia încetând în condiţiile legii.
(2) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care la evaluare a primit calificativul "Satisfãcãtor" este obligat sã urmeze cursurile de formare specializatã indicate de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 15
(1) Evoluţia persoanei evaluate se consemneazã în fişa din dosarul profesional care se întocmeşte şi se pãstreazã la Serviciul economic-administrativ.
(2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt confidenţiale, în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Fiecare persoanã are acces la propriul dosar profesional şi poate obţine copii de pe actele existente la dosar.


Anexã
la regulamentul de verificare


FIŞA
pentru stabilirea criteriilor de performanţã profesionalã
care sunt avute în vedere pentru evaluarea anualã a activitãţii
membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

Numele: ...................................................................
Prenumele: ................................................................
Funcţia ocupatã: ..........................................................
Perioada evaluatã: ........................................................
1. Programele de instruire sau de perfecţionare urmate în perioada evaluatã:
(Pondere 25% din total, respectiv pondere 10% din total în cazul
preşedintelui/colegiului de conducere)
A. Programe de formare continuã organizate la nivelul Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor:
Tematica: .................................................................
Rezultatul obţinut: .......................................................
B. Programe de perfecţionare sau de instruire organizate prin intermediul
formelor centralizate de pregãtire (Institutul Naţional de Administraţie ori
alte forme de instruire sau de perfecţionare centralizatã):
Instituţia formatoare: ....................................................
Perioada desfãşurãrii: ....................................................
Tematica: .................................................................
Rezultatul obţinut: .......................................................
C. Alte forme de perfecţionare sau de instruire urmate în perioada evaluatã
(instituţii de învãţãmânt ori de formare din ţarã sau din strãinãtate):
Tematica: .................................................................
Diploma obţinutã: .........................................................
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 1:
2. Activitatea profesionalã a membrilor Consiliului Naţional de soluţionare
a contestaţiilor
(Pondere 75% din total, respectiv pondere 60% din total în cazul
preşedintelui/colegiului de conducere)

A. Obiective
(Pondere 60% din total pondere pct. 2)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicatori Pondere obiectiv Numãr Nota acordatã
crt. (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exemple:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Nr. decizii casate 20%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Nr. decizii casate imputabile 40%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Nr. avize de legalitate emise 10%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Plângeri, reclamaţii, cereri
soluţionate 20%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Alte activitãţi 10%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nota acordatã pentru îndeplinirea obiectivelor: ...........................
Comentarii: ...............................................................

B. Criteriile referitoare la performanţa profesionalã
(Pondere 40% din total pondere pct. 2)

a) Competenţa profesionalã
(Pondere 20% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cunoaşterea legislaţiei specifice domeniului de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de interpretare şi aplicare a legii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Capacitatea de rezolvare a lucrãrilor cu un grad de
complexitate ridicat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Capacitatea de organizare a timpului propriu de lucru pentru
rezolvarea lucrãrilor la termenele planificate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Capacitate de sintezã şi analizã în redactarea lucrãrilor
specifice domeniului de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Capacitate de rezolvare a problemelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Capacitate de implementare a soluţiilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor suplimentare:
adaptarea programului de lucru în funcţie de necesitãţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de competenţã profesionalã:
...................................................................
Comentarii: .......................................................

b) Calitãţi ale persoanei evaluate
(Pondere 15% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Capacitatea de a lucra în echipã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de a lucra independent
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Iniţiativa în muncã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Asumarea responsabilitãţilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Conduita în timpul orelor de serviciu (în relaţiile cu colegii
şi în relaţiile cu justiţiabilii)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Respectarea normelor de deontologie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Capacitatea de adaptare la noi reguli sau la noi sarcini
în timpul serviciului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Rezistenţa la stres
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriului: ......................
Comentarii: .......................

c) Alte cunoştinţe de specialitate
(Pondere 5% din total pondere pct. 2 lit. B)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Abilitãţi în utilizarea calculatorului şi a echipamentelor
informatice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Abilitãţi de comunicare în limbi de circulaţie internaţionalã,
în mãsura în care acestea sunt cerute în îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriului: ............................
Comentarii: ...............................................................
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 2: ...............
Comentarii: ...............................................................
3. Criterii avute în vedere pentru evaluarea performanţelor preşedintelui/
colegiului de conducere al Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor
(Pondere 30% din total)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriu Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Capacitatea de organizare a activitãţilor specifice prin
repartizarea echilibratã a sarcinilor, în funcţie de obiectivele
individuale ale fiecãrui angajat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Capacitatea de decizie în organizarea activitãţilor specifice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Capacitatea de monitorizare a activitãţii desfãşurate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane
existente, în sensul motivãrii acestora, a dezvoltãrii
abilitãţilor profesionale şi personale, a identificãrii nevoii
de perfecţionare individualã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Gradul de comunicare cu persoanele aflate în subordonare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Atitudinea în relaţiile cu:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- subordonaţii;
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- petiţionarii;
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- alte instituţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Obiectivitatea în aprecierea referitoare la munca
subalternilor şi în evaluarea anualã a acestora
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Gradul de complexitate al activitãţii desfãşurate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Capacitatea de gestionare a resurselor materiale şi
financiare disponibile, în scopul bunei desfãşurãri
a activitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Capacitatea de delegare obiectivã a atribuţiilor
în funcţie de obiectivele individuale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Capacitatea de a gestiona situaţiile de crizã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Abilitãţi de mediere şi negociere
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Capacitatea de îndrumare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Capacitate şi spirit de iniţiativã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 3: ...............
Comentarii: ...............................................................
Rezultate deosebite: ......................................................
Dificultãţi obiective întâmpinate în perioada evaluatã: ...................
Alte observaţii: ..........................................................
Comentariile persoanei evaluate: ..........................................
Nota finalã a evaluãrii: ..................................................
Nota finalã a evaluãrii dupã contestaţie: .................................
Calificativul final al evaluãrii: .........................................
Calificativul final al evaluãrii dupã contestaţie: ........................
Semnãtura evaluatorului: ..................................................
Data: .....................................................................
Semnãtura persoanei evaluate: .............................................
Data: .....................................................................



ANEXA 3
la regulament

REGULAMENT
de organizare a concursului pentru numirea
personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor

ART. 1
(1) Angajarea personalului tehnic-administrativ la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se face pe bazã de concurs şi competenţã profesionalã.
(2) Poate ocupa un post cu contract individual de muncã în aparatul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor orice persoanã care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 33 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
ART. 2
(1) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului, tematica şi bibliografia, numãrul de posturi scoase la concurs şi termenul limitã pentru depunerea dosarelor se publicã în cel puţin un cotidian de circulaţie naţionalã, la sediul instituţiei organizatoare şi pe pagina web a instituţiei organizatoare a concursului.
(2) Publicarea anunţului prevãzut la alin. (1) se efectueazã cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
ART. 3
(1) Dosarele de concurs se depun la secretariatul instituţiei organizatoare cu minimum 5 zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
(2) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta:
a) cerere-tip;
b) copie de pe buletinul/cartea de identitate;
c) copie legalizatã de pe actul doveditor al studiilor urmate;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) curriculum vitae;
f) copie de pe carnetul de muncã.
ART. 4
(1) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin ordin al preşedintelui instituţiei organizatoare, fiind alcãtuite din câte 3 membri.
(2) Comisia de concurs se numeşte înainte de publicarea anunţului de desfãşurare a concursului şi are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã tematica de concurs;
b) verificã dosarele candidaţilor înscrişi la concurs;
c) elaboreazã subiectele de concurs şi baremele de corectare;
d) corecteazã lucrãrile pe baza baremelor stabilite;
e) stabileşte candidaţii admişi şi candidaţii respinşi.
ART. 5
(1) Membrii comisiei de concurs elaboreazã minimum 3 variante de subiecte pentru proba scrisã.
(2) Timpul destinat elaborãrii probei scrise este de douã ore din momentul comunicãrii subiectelor.
ART. 6
(1) Concursul constã într-o probã scrisã/practicã şi un interviu, care sunt notate cu note între 1 şi 10 de fiecare membru al comisiei de examinare. Ponderea celor douã probe în nota finalã este egalã.
(2) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã la fiecare probã cel puţin nota 7.
(3) La note egale, comisia de examinare va stabili candidatul admis în raport cu datele personale cuprinse în recomandãri, nivelul studiilor sau experienţa profesionalã.
(4) Rezultatul concursului se consemneazã într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare şi se afişeazã la sediul instituţiei organizatoare a concursului.
ART. 7
(1) În termen de 3 zile de la afişarea rezultatelor candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie.
(2) Contestaţiile se analizeazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, rãspunsul urmând a fi comunicat petentului într-un termen de maximum 5 zile.
(3) Hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor poate fi contestatã la instanţa de contencios administrativ competentã.
(4) Dupã confirmarea rezultatelor obţinute la concurs se fac comunicãrile pentru candidaţii declaraţi admişi.
ART. 8
Candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi sã se prezinte pentru angajare într-un termen de maximum 15 zile de la comunicare. În cazul neprezentãrii la termenul stabilit, postul este declarat vacant.
ART. 9
(1) Persoanele angajate vor fi supuse unei perioade de probã cu o duratã de 30 de zile calendaristice. Dacã la sfârşitul perioadei de probã persoana angajatã s-a dovedit corespunzãtoare, angajarea va fi definitivatã de la data începerii perioadei de probã.
(2) Definitivarea se acordã pe baza notãrilor preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(3) Dacã dupã expirarea perioadei de probã persoana angajatã nu corespunde sarcinilor ce-i revin, aceasta va fi trecutã pe un post corespunzãtor pregãtirii şi competenţei sau, dupã caz, i se va desface contractul de muncã, în condiţiile legii.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016