Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 mai 2009  de organizare si functionare al Administratiei Sistemului national antigrindina si de crestere a precipitatiilor*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 mai 2009 de organizare si functionare al Administratiei Sistemului national antigrindina si de crestere a precipitatiilor*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 382 bis din 5 iunie 2009 ____________ *) Aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 601 din 13 mai 2009 pubicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 382 din 5 iunie 2009.
REGULAMENT din 13 mai 2009
de organizare şi funcţionare al Administraţiei Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor*)
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL I nr. 382 bis din 5 iunie 2009
____________
*) Aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 601 din 13 mai 2009 pubicata în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 382 din 5 iunie 2009.

PARTEA I
ORGANIZARE

A. DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1
Administraţia Sistemului Naţional Antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor, denumitã în continuare Administraţia, este înfiinţatã potrivit prevederilor <>Legii nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã şi se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prezentului Regulament.
ART. 2
Administraţia este instituţie publicã de interes naţional cu personalitate juridicã, finanţatã integral de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, având în structura sa Centre zonale de coordonare cu statut de sucursale, unitãţi de combatere a cãderilor de grindinã şi Unitãţi de creştere a precipitaţiilor fãrã personalitate juridicã, unitãţi ce se vor constitui ca urmare a progresului tehnico ştiinţific, precum şi grupuri de combatere independente.
ART. 3
Administraţia asigurã dezvoltarea şi funcţionarea Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor, denumit în continuare Sistem, controlul în domeniul intervenţiilor active în atmosferã, precum şi organizarea colaborãrii internaţionale în domeniu.
ART. 4
Preşedintele Administraţiei este ordonator secundar de credite şi rãspunde de realizarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi de folosirea creditelor bugetare, conform prevederilor <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice cu modificãrile ulterioare.
ART. 5
Administraţia Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor întocmeşte anual propuneri privind bugetul, potrivit prevederilor <>Legii nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã, structurat conform clasificaţiei bugetare, pe care le transmite Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 6
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Administraţia exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã strategia de dezvoltare a Sistemului, potrivit Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor şi cu tendinţele de dezvoltare pe plan internaţional al domeniului intervenţiilor active în atmosferã,
b) de reglementare, prin care se asigurã potrivit strategiei adoptate, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice din domeniu;
c) de reprezentare, pe plan intern şi extern în domeniul intervenţiilor active în atmosferã;
d) de autoritate de stat, prin care se asigurã implementarea, inspecţia, licenţierea, monitorizarea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul intervenţiilor active în atmosferã.

B. STRUCTURA ORGANIZATORICÃ

ART. 7
(1) Structura de organizare a Administraţiei este prezentatã în anexa nr. 2, la prezenta hotãrâre.
(2) Administraţia are în structura sa centre zonale de coordonare cu statut de sucursale, unitãţi de combatere a cãderilor de grindinã, Unitãţi de creştere a precipitaţiilor fãrã personalitate juridicã, unitãţi ce se vor constitui ca urmare a progresului tehnico ştiinţific, precum şi grupuri de combatere independente.
(3) Administraţia are în compunerea aparatului propriu urmãtoarele:
a) Direcţia tehnicã şi management operaţional
b) Direcţia economicã
c) Serviciul management resurse umane
d) Compartiment juridic
e) Compartiment audit
(4) Pe lângã Administraţie şi Centre zonale funcţioneazã Consiliul consultativ, potrivit legii.
ART. 8
Prin Ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale se constituie Comitetul director, ca organ colectiv de analizã şi evaluare cu caracter consultativ.
ART. 9
Preşedintele Administraţiei este preşedintele comitetului director, care se reuneşte prin decizia acestuia sau, când este cazul, a înlocuitorului de drept al acestuia, conform calendarului de lucru stabilit şi ori de câte ori este necesar.
ART. 10
(1) Şefii centrelor zonale de coordonare se subordoneazã preşedintelui Administraţiei.
(2) Şefii unitãţilor din structura centrelor zonale de coordonare se subordoneazã şefilor centrelor zonale de care aparţin şi/sau preşedintelui Administraţiei, dupã caz.
ART. 11
(1) Personalul din aparatul propriu al Administraţiei, personalul de conducere din centrele zonale de coordonare şi a unitãţilor din structura acestora se numesc şi se elibereazã din funcţie de cãtre preşedintele Administraţiei, potrivit legislaţiei în vigoare.
(2) Personalul de execuţie din centrele zonale de coordonare şi unitãţile din structura acestora se numesc şi se elibereazã din funcţie potrivit legislaţiei în vigoare.


PARTEA A II-A
ATRIBUŢII

CAP. I
ATRIBUŢII GENERALE ALE ADMINISTRAŢIEI SISTEMULUI NAŢIONAL ANTIGRINDINÃ ŞI DE CREŞTERE A PRECIPITAŢIILOR

ART. 12
(1) În domeniul implementãrii Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor, Administraţia exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) Elaboreazã Programul de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor şi îl supune aprobãrii Guvernului potrivit prevederilor <>Legii nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã.
b) Elaboreazã strategia de dezvoltare în domeniul intervenţiilor active în atmosferã.
c) Coordoneazã activitatea de implementare a Programului.
d) Elaboreazã strategia de reducere a factorilor de risc la fenomenele meteorologice periculoase sau dãunãtoare colaborând în acest sens cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi cu Ministerul Mediului, organizând activitatea de centralizare şi diseminare a datelor din teritoriu privind activitãţile de intervenţii active.
e) Elaboreazã actele normative necesare implementãrii Programului.
f) Organizeazã activitatea de cooperare cu instituţiile implicate în Program, precum şi cu alte instituţii publice potrivit legii.
g) Planificã resursele financiare anuale şi elaboreazã strategia financiarã pe termen lung.
h) Încheie protocoale de colaborare în domeniul siguranţei spaţiului aerian, potrivit legii.
i) Organizeazã analize periodice ale implementãrii Programului, cu toate instituţiile implicate şi întocmeşte rapoarte conducerii Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi altor autoritãţi publice.
j) Organizeazã în limitele de competenţã stabilite de legislaţia în vigoare, Comisia Tehnico Economicã proprie pentru avizarea internã a:
1. obiectivelor de investiţii şi ai indicatorilor tehnico-economici ai acestora;
2. programelor de experimentare şi a temelor de cercetare ştiinţificã în domeniu;
3. programelor de omologare ale unitãţilor din structurã;
4. listei echipamentelor de comunicaţie şi fondurile necesare prevãzute la alin. 4 al <>art. 19 din Legea nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã;
5. programului experimental ca obiectiv funcţional.
6. soluţiilor tehnico - ştiinţifice pentru concepţia de sistem, unitate, tehnologii şi tehnicã de intervenţie
k) Componenţa Comisiei Tehnico - Economice este numitã de preşedintele Administraţiei.
l) Activitatea în domeniul intervenţiilor active în atmosferã se va desfãşura cu respectarea prevederilor Protocoalelor de colaborare prevãzute la <>art. 19 din Legea nr. 173/2008 .
m) Urmãreşte aplicarea protocoalelor încheiate între Administraţie şi Administraţia Naţionalã de Meteorologie, conform prevederilor <>art. 19 din Legea nr. 173/2008 .
(2) În domeniul managementului Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor, Administraţia exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) Elaboreazã temele de cercetare - dezvoltare, caietele de sarcini pentru concepţia de sistem şi de unitãţi şi pentru obiectele de investiţii.
b) Detalierea activitãţilor de cercetare - dezvoltare, investiţii, programe experimentale şi de omologare pentru fiecare etapã anualã de dezvoltare a Programului.
c) Aprobã şi/sau încheie, dupã caz, contractele pentru toate activitãţile din Program.
d) Coordoneazã, urmãreşte şi controleazã activitatea de investiţii în toate fazele sale, potrivit legii;
e) Organizeazã activitatea privind documentele clasificate, potrivit legii.
f) Stabileşte fondurile necesare pentru realizarea activitãţilor de investiţii, cercetare - dezvoltare, programe experimentale, activitãţi adiacente Programului şi colaborãrile externe în domeniu.
g) Planificã şi solicitã introducerea în propunerea proiectului de buget al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale a fondurilor anuale necesare pentru fiecare etapã a Programului, pe categorii de cheltuieli, potrivit legii.
h) Organizeazã, inspecteazã şi controleazã activitatea de exploatare operaţionalã în domeniul intervenţiilor active în atmosferã desfãşurate de unitãţile din Sistem.
i) Planificã, coordoneazã, organizeazã şi controleazã activitãţile operaţionale ale Centrelor zonale şi unitãţilor din structurã.
j) Coordoneazã şi controleazã activitatea de mentenanţã a tehnicii şi echipamentelor din dotare.
k) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea privind cãrţile tehnice ale instalaţiilor şi mijloacelor tehnice.
l) Planificã resursele pentru mijloacele auto de uz general şi special.
m) Coordoneazã şi/sau organizeazã, dupã caz, activitatea de recepţie a tuturor lucrãrilor efectuate în cadrul etapelor anuale ale Programului.
n) Elaboreazã şi/sau avizeazã, controleazã, dupã caz, documentaţiile, documentele şi mijloacele electronice de evidenţã operaţionalã a activitãţii din Centrele zonale şi unitãţi.
o) Organizeazã, împreunã cu Centrele zonale şi unitãţile gestionarea patrimoniului realizat în cadrul Programului;
p) Coordoneazã, organizeazã şi desfãşoarã activitatea de atestare a calitãţii activitãţii, potrivit legii.
q) Analizeazã şi avizeazã documentaţiile privind mijloacele tehnice, agenţii de însãmânţare utilizaţi în intervenţii active, precum şi tehnologia de utilizare, din ţarã sau din import.
r) Coordoneazã şi/sau organizeazã, elaborarea studiilor care sã cuantifice impactul asupra mediului al activitãţilor specifice;
s) Elaboreazã planul anual de inspecţie, privind stabilirea obiectivelor, sarcinilor şi modalitãţilor concrete de acţiune.
t) Executã activitãţile de inspecţii, controale, a activitãţilor de exploatare operaţionalã, potrivit legii.
u) Coordoneazã şi/sau organizeazã, dupã caz, activitatea de monitorizare a eficienţei economice a activitãţii.
v) Organizeazã activitatea de monitorizare a eficienţei fizice, stabilind mãsuri pentru creşterea acesteia la valorile prevãzute în proiectele de sistem şi realizãrilor tehnico - ştiinţifice mondiale.
w) Organizeazã activitatea de selecţie şi licenţiere a operatorilor şi emite licenţe de operare.
x) Organizeazã activitatea de atestare - reatestare şi emite atestate în acest scop, potrivit normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 173/2008 .
y) Planificã şi organizeazã asigurarea resursei umane pentru unitãţile din structurã.
z) Stabileşte profesiile necesare intervenţiilor active în atmosferã împreunã cu Proiectantul general al Sistemului şi ministerele implicate, şi le include în nomenclatorul general de profesii, potrivit legii.
) Coordoneazã şi/sau organizeazã dupã caz, activitatea în zonele de comparaţie, potrivit legii.
bb) Avizeazã exporturile pentru tehnicã şi tehnologiile realizate ca urmare a activitãţilor de cercetare-dezvoltare, din domeniu, potrivit legii.
cc) Constatã faptele ce constituie contravenţii în domeniul intervenţiilor active, aplicã sancţiunile contravenţionale, sesizeazã organele de cercetare penalã şi colaboreazã cu acestea la constatarea faptelor care, potrivit <>Legii nr. 173/2008 , constituie infracţiuni.
dd) Organizeazã activitatea Consiliilor consultative. ee) Selecteazã Proiectantul general al sistemului pe baza criteriilor stabilite.
ff) Verificã şi analizeazã documentele necesare solicitãrii şi obţinerii actelor de reglementare din domeniul protecţiei mediului, conform legislaţiei specifice pentru activitãţile din Program.
gg) Coordoneazã activitatea de colaborare cu Administraţia Naţionalã de Meteorologie potrivit legii, coordoneazã activitatea de mentenanţã a depozitelor din patrimoniul Administraţiei.
hh) Coordoneazã şi organizeazã activitãţile de rezolvare a litigiilor apãrute, pentru unitãţile din structurã.
ii) Coordoneazã activitatea de constituire şi administrare a bazei de date a Administraţiei
jj) Coordoneazã şi organizeazã activitatea de gestionare a riscurilor pentru situaţiile de urgenţã în domeniul combaterii grindinei şi secetelor severe în cadrul aparatului propriu al Administraţiei şi unitãţilor din structurã.
kk) Coordoneazã şi organizeazã împreunã cu centrele zonale omologarea unitãţilor din structurã, potrivit legii.
ll) Coordoneazã activitatea de implementare a noilor mijloace tehnice şi tehnologii din domeniu.
mm) Coordoneazã, organizeazã şi planificã cofinanţarea cheltuielilor de funcţionare ale unitãţilor din structurã cu societãţile de asigurãri din agriculturã şi cu principalii beneficiari ai activitãţii.
nn) Coordoneazã activitatea de cooperare tehnicã în domeniul comunicaţiilor şi informaticii cu instituţii şi operatori, precum şi integrarea sistemului propriu de comunicaţii în sistemul naţional.
oo) Coordoneazã activitatea de pazã şi protecţie a patrimoniului şi activitãţilor unitãţilor din structurã.
pp) Coordoneazã activitatea privind protecţia muncii la unitãţile din structurã şi organizeazã aceastã activitate în cadrul aparatului propriu.
qq) Coordoneazã şi organizeazã, dupã caz, activitatea de obţinere şi de utilizare a terenurilor necesare desfãşurãrii activitãţii.
rr) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea de proprietate intelectualã.
ss) Elaboreazã proceduri de evaluare a pagubelor culturilor agricole şi bunurilor populaţiei.
(3) În domeniul colaborãrii internaţionale, Administraţia exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) Propune programe de colaborare internaţionalã în domeniu.
b) Colaboreazã, participã şi reprezintã ţara la activitatea Organizaţiei Meteorologice Mondiale şi a altor organisme internaţionale din domeniu.
c) Elaboreazã proiecte de convenţii şi memorandumuri privind colaborarea transfrontierã în domeniul intervenţiilor active în atmosferã şi le supune spre aprobare ministerului coordonator, ministerului de externe ministerului administraţiei şi internelor şi ministerului mediului.
d) Elaboreazã caiete de sarcini şi contracteazã activitãţi de modernizare a tehnologiilor de intervenţii active cu parteneri externi.
e) Organizeazã transmiterea informaţiilor privind combaterea grindinei dintre unitãţile Administraţiei amplasate în zona de frontierã şi unitãţile similare din ţãrile vecine.
f) Avizeazã contractele de colaborare internaţionalã în domeniul intervenţiilor active, ale Proiectantului general sau altor unitãţi implicate.
g) Organizeazã activitatea de avizare de mediu privind exploatarea unitãţilor, programele experimentale şi mijloacele tehnice de combatere, în situaţia implicãrii unor instituţii internaţionale.
(4) În domeniul activitãţilor adiacente, Administraţia exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) Elaboreazã strategia de extindere a utilizãrii infrastructurii create pentru alte domenii de aplicaţii.
b) Coordoneazã şi/sau organizeazã, dupã caz, activitãţile unitãţilor din structurã pentru implicarea şi contractarea lucrãrilor de agriculturã avansatã cu terţi din zonele de amplasare ale acestora.
c) Coordoneazã activitatea de know - casting a unitãţilor din structurã.

CAP. II
ATRIBUŢIILE CONDUCERII ADMINISTRAŢIEI

A. ATRIBUŢIILE PREŞEDINTELUI
ART. 13
(1) Conducerea Administraţiei este asiguratã de cãtre un Preşedinte, cu rang de director general. Funcţia de director general este funcţie militarã, potrivit <>art. 51 din Legea nr. 173/2008 .
(2) Preşedintele reprezintã Administraţia în relaţia cu terţii.
(3) Preşedintele coordoneazã în mod direct urmãtoarele structuri organizatorice:
a) Serviciul management resurse umane;
b) Compartimentul juridic;
c) Compartimentul audit
(4) Preşedintele rãspunde pentru întreaga activitate a Administraţiei, având urmãtoarele atribuţii principale:
a) Asigurã organizarea şi conducerea Administraţiei, pe toate palierele ierarhice;
b) Asigurã implementarea secvenţialã a sistemului la toate nivelele sale;
c) Asigurã aplicarea şi respectarea prevederilor cuprinse în <>Legea nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã;
d) Asigurã punerea în aplicare a prevederilor cuprinse în Hotãrârea de Guvern privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei în ce priveşte structura organizatoricã şi numirea, conform legii, a persoanelor care ocupã funcţiile publice/contractuale, dupã caz, avizate;
e) Aprobã, prin Decizie, Regulamentul intern valabil pentru aparatul central şi unitãţile teritoriale din subordine;
f) Dispune mãsuri, potrivit legii, privind organizarea şi buna funcţionare a structurilor organizatorice din compunerea Administraţiei, respectiv, direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele acesteia, precum şi respectarea de cãtre personalul care ocupã posturile avizate a sarcinilor, atribuţiilor prevãzute în prezentul Regulament de organizare şi funcţionare şi în fişa postului, precum şi a disciplinei în cadrul instituţiei;
g) Coordoneazã activitatea Administraţiei şi a centrelor zonale de coordonare, precum şi a unitãţilor din structurã Administraţiei şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute în <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice fiind ordonator secundar de credite şi gestioneazã fondurile publice alocate.
h) Numeşte şi elibereazã din funcţie personalul de conducere şi execuţie din aparatul propriu, şi a unitãţilor din subordine, dupã caz, potrivit legii.
i) Coordoneazã direct activitatea de resurse umane, relaţii publice şi documente clasificate, iar prin personalul de conducere al Administraţiei toate activitãţile acesteia.
j) Reprezintã Administraţia în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie.
k) Prezintã şi susţine documentaţiile tehnico - economice pentru obiectivele de investiţii din competenţa de aprobare a Guvernului şi participã la şedinţele Consiliului interministerial.
l) Numeşte Comisia de recepţie a lucrãrilor efectuate în cadrul Programului.
m) Conduce lucrãrile Comitetului Director al Administraţiei
n) Conduce lucrãrile Consiliului Consultativ al Administraţiei.
o) Organizeazã şi numeşte comisia de omologare a unitãţilor.
p) Aprobã dosarele de omologare ale unitãţilor, potrivit legii.
q) Aprobã fişa postului pentru personalul Administraţiei şi al unitãţilor din subordine, dupã caz.
r) Numeşte comisia Administraţiei de atestare - reatestare a personalului operatorului.
s) Numeşte comisia de analizã a documentelor pentru licenţierea operatorului unitãţilor.
t) Aprobã raportul de evaluare al personalului Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
u) Propune membrii comisiei de inventariere a patrimoniului instituţiei, conform prevederilor legale, coordoneazã şi rãspunde de gestionarea bunurilor din patrimoniu;
v) Încheie sau participã, dupã caz la elaborarea şi semnarea tratatelor, memorandumurilor, protocoalelor şi contractelor de colaborare internaţionalã, în domeniul intervenţiilor active în atmosferã.
x) Avizeazã indicatorii tehnico - economici ai investiţiilor, urmare aprobãrii în CTE - Administraţie.
y) Aprobã defalcarea activitãţilor şi fondurile necesare acestora pentru fiecare obiectiv din cadrul etapelor anuale ale Programului.
z) Aprobã ştatul de personal al personalului Administraţiei şi al unitãţilor din subordine.
) Participã la activitãţile privind domeniul intervenţiilor active ale Organizaţiei Meteorologice Mondiale, cu statut de observator.
bb) Aprobã documentele privind alte activitãţi prevãzute de legislaţia în vigoare
cc) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii în condiţiile legii.
dd) Analizeazã cu autoritãţile publice locale contribuţia cu fonduri a acestora la implementarea Sistemului.
ee) Asigurã managementul tuturor activitãţilor ce revin Administraţiei, potrivit legii.
ff) Conduce consiliul consultativ, convoacã membrii acestuia periodic, sau ori de câte ori este necesar, în scopul analizãrii problemelor de organizare, tehnico - economice, funcţionale şi sociale ale Administraţiei;
gg) Asigurã aplicarea şi respectarea prevederilor cuprinse în Statutul funcţionarilor publici şi Codul de conduitã al funcţionarilor publici, dispunând mãsurile prevãzute de lege în cazul încãlcãrii acestora;
hh) Rãspunde, împreunã cu personalul din domeniul de specialitate, de realizarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi de folosirea creditelor bugetare, conform prevederilor <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
ii) Asigurã îndrumarea permanentã, inspecţia şi controlul operativ, tematic şi inopinat, la toate nivelele ierarhice;
jj) Adoptã mãsurile necesare în vederea asigurãrii cadrului şi condiţiilor de muncã optime pentru salariaţi, dispune efectuarea de anchete de cercetare şi inspecţii speciale, în legãturã cu prezumţia încãlcãrii de cãtre personalul din subordine a îndatoririlor corespunzãtoare funcţiei deţinute, sau a normelor de conduitã profesionalã şi civicã; aprobã concluziile anchetei, care se constituie dupã caz, în sesizãri ale comisiei de disciplinã;
kk) Aprobã programul anual de pregãtire al personalului instituţiei;
ll) În cazul în care, din diverse motive preşedintele nu poate exercita atribuţiile curente, acesta deleagã vicepreşedintele sã exercite aceste atribuţii.
mm) Aprobã caietele de sarcini privind achiziţiile publice.
B. ATRIBUŢIILE VICEPREŞEDINTELUI
ART. 14
(1) Vicepreşedintele asigurã conducerea curentã a structurilor Administraţiei şi are rang de director general adjunct, potrivit <>art. 51 din Legea nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã.
(2) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile delegate de preşedintele Administraţiei.
(3) Structurile aflate în coordonarea directã a vicepreşedintelui sunt:
a) Direcţia tehnicã şi management operaţional
b) Direcţia economicã
c) Centrele zonale de coordonare
(4) Vicepreşedintele are urmãtoarele atribuţii principale:
a) Coordoneazã direct activitatea structurilor din subordine, urmãrind şi rãspunzând de realizarea sarcinilor ce revin acestora, avizeazã actele, documentele, lucrãrile, situaţiile întocmite de salariaţii din cadrul acestor structuri, înaintându-le în vederea aprobãrii Preşedintelui;
b) Asigurã cadrul instituţional şi rãspunde de implementarea Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor;
c) Elaboreazã şi înainteazã spre aprobare Preşedintelui, programul de activitate anual, trimestrial propus, pentru domeniile de responsabilitate coordonate;
d) Coordoneazã, urmãreşte şi controleazã activitatea de investiţii în toate fazele sale şi stabileşte fondurile necesare pentru realizarea activitãţilor de investiţii, cercetare-dezvoltare, programe experimentale, activitãţi adiacente Programului;
e) Aplicã şi ia mãsuri pentru respectarea actelor normative corespunzãtor fiecãrui domeniu de activitate coordonat, de cãtre personalul aflat în subordinea sa;
f) Coordoneazã activitatea financiar contabilã, de investiţii şi achiziţii publice, asigurând buna gestionare a fondurilor publice alocate prin bugetul aprobat instituţiei de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
g) Avizeazã defalcarea activitãţilor şi fondurile necesare acestora pentru fiecare obiectiv din cadrul etapelor anuale ale Programului.
h) Analizeazã şi aprobã propunerile de îmbunãtãţire a fluxului informaţional, a sistemului de informare şi documentare a personalului, a activitãţii de perfecţionare, atestare profesionalã şi specializare al acestuia;
i) Propune şi organizeazã simpozioane, consfãtuiri, schimburi de experienţã, şedinţe, întâlniri de lucru, în ţarã şi strãinãtate;
j) Organizeazã activitatea de avizare de mediu privind exploatarea unitãţilor, programele experimentale şi mijloacele tehnice de combatere; l) participã în Consiliul consultativ al Administraţiei şi coordoneazã activitatea secretariatului acesteia;
k) participã la activitatea Comitetului Director al Administraţiei ca adjunct al Comitetului;
l) elaboreazã fişa postului şi raportul de evaluare pentru personalul din subordine conform structurii Administraţiei şi al unitãţilor din subordine, dupã caz.
m) colaboreazã cu instituţii implicate în Program, precum şi cu alte instituţii publice.
n) coordoneazã activitatea de organizare a simpozioanelor din ţarã şi participã la simpozioane internaţionale din domeniu.
o) Coordoneazã activitatea de informare a populaţiei privind activitatea de intervenţii active în atmosferã.
p) Coordoneazã elaborarea proiectelor de convenţii şi memorandumuri privind colaborarea transfrontierã în domeniul intervenţiilor active în atmosferã şi le supune spre aprobare ministerului coordonator şi ministerelor implicate.
ART. 15
(1) Pe lângã Administraţie funcţioneazã ca organ consultativ, Consiliul consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ sunt prevãzute în normele de aplicare a <>Legii nr. 173/2008 privind intervenţiile active în atmosferã.
(3) Consiliul consultativ are urmãtoarele atribuţii principale:
a) acordã aviz consultativ pentru promovarea strategiei de dezvoltare a domeniului intervenţiilor active.
b) avizeazã programele experimentale, obiectiv funcţional, potrivit legii.
c) participã cu drept de vot la luarea deciziilor strategice în domeniul implementãrii Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor.
d) propune elaborarea de studii privind strategia de dezvoltare a domeniului.

CAP. III
ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTELOR DIN STRUCTURA ADMINISTRAŢIEI

ART. 16
(1) Serviciul management resurse umane îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Iniţiazã, elaboreazã, fundamenteazã şi avizeazã dupã caz, proiecte de acte normative privind activitatea de resurse umane, drepturile salariale, formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din domeniul de activitate al Administraţiei.
b) Elaboreazã lucrãrile privind managementul funcţiilor publice şi contractuale, recrutarea, angajarea, promovarea, transferul, suspendarea şi încetarea raportului de serviciu şi respectiv a contractului de muncã, detaşarea, delegarea, pensionarea şi sancţionarea disciplinarã pentru personalul Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
c) Elibereazã şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu şi de control al personalului Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
d) Asigurã gestionarea unitarã şi eficientã a resurselor umane pentru urmãrirea carierei funcţionarului public şi a personalului contractual, prin intermediul carnetelor de muncã, dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici, registrului de evidenţã a muncii şi a dosarului personal al angajatului, în cazul personalului contractual şi în baza ştatului de funcţiuni şi de personal elaborat în sistem informatizat.
e) Asigurã organizarea şi desfãşurarea tuturor concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, inclusiv la structurile Administraţiei, dupã caz, precum şi pentru promovarea într-o funcţie superioarã.
f) Asigurã evidenţa, completarea şi gestionarea carnetelor de muncã, a contractelor individuale şi a documentelor personale ale salariaţilor din cadrul aparatului central al Administraţiei şi salariaţilor unitãţilor din subordine, dupã caz;
g) Asigurã cadrul managerial propriu de desfãşurare a activitãţii Administraţiei (structuri organizatorice, regulamentul de ordine interioarã, evidenţa fişelor postului, etc); coordoneazã şi îndrumã aceastã activitate la nivelul structurilor din subordine;
h) Rãspunde de încadrarea şi stabilirea drepturilor salariale ale personalului Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
i) Elaboreazã proiectul 4Planului anual de pregãtire continuã a personalului Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz, şi-l supune spre aprobare preşedintelui (pregãtirea de specialitate, pregãtirea generalã).
j) Asigurã formalitãţile necesare pentru obţinerea paşapoartelor de serviciu ale salariaţilor Administraţiei, al unitãţilor din subordine, dupã caz, şi a aprobãrilor de la Ministerul Afacerilor Externe, potrivit legii.
k) Asigurã legãtura, pe problemele de specialitate cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici pentru obţinerea avizelor necesare prevãzute în actele normative în vigoare şi în vederea consilierii în domeniile de legislaţia muncii, drepturi, obligaţii, sancţiuni şi alte drepturi prevãzute în literatura de profil, atât pentru personalul încadrat în funcţii publice, cât şi pentru cel contractual.
l) Certificã în privinţa realitãţii, oportunitãţii şi legalitãţii proiectele de operaţiuni în domeniul resurselor umane, pe care le prezintã Serviciului financiar economic în vederea acordãrii vizei de control financiar preventiv propriu.
m) Actualizeazã situaţia statelor de funcţiuni şi a statelor de personal al personalului Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
n) Actualizeazã situaţia posturilor vacante din statul de funcţiuni care trebuie scoase la concurs, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii procedurilor legale aferente, pentru personalul Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz, dupã obţinerea avizului preşedintelui Administraţiei.
o) Participã în comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante şi respectiv, din comisiile de soluţionare a contestaţiilor.
p) Avizeazã împreunã cu direcţiile de specialitate ale Administraţiei proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare şi al regulamentului de ordine interioarã ale structurilor din subordinea Administraţiei.
q) Participã la întocmirea Regulamentului de ordine interioarã al Administraţiei.
r) Îndeplinişte alte atribuţii conform legislaţiei în vigoare.
(2) Compartimentul de Relaţii Publice, Internaţionale, Comunicare şi Documente clasificate îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Deruleazã activitãţi sistematice de comunicare cu mass-media prin purtãtorul de cuvânt desemnat de preşedinte.
b) Coordoneazã primirea, înregistrarea şi soluţionarea sesizãrilor solicitanţilor (petenţilor) şi a solicitãrilor de informaţii de interes public.
c) Dispune înregistrarea documentelor la zi, într-un registru prevãzut pentru acest scop.
d) Evalueazã impactul activitãţii de comunicare a Administraţiei, aşa cum se reflectã în mass - media şi în alte categorii de feed - back
e) Prezintã zilnic conducerii Administraţiei revista presei şi sinteza ştirilor radio şi TV referitoare la domeniul de activitate şi de competenţa ale Administraţiei.
f) Asigurã în calitatea de registraturã, primirea, înregistrarea şi distribuirea corespondenţei de la/şi la structurile interne ale Administraţiei, unitãţilor din structurã, autoritãţilor publice centrale, locale, instituţii publice, persoane juridice sau persoane fizice.
g) Francheazã şi expediazã corespondenţa elaboratã în cadrul Administraţiei.
h) Organizeazã activitatea de asigurare a transparenţei potrivit legislaţiei în vigoare.
i) Elaboreazã propuneri de colaborãri externe ale Administraţiei şi coordoneazã baza de date privind experienţa internaţionalã în domeniul intervenţiilor active în atmosferã.
j) Elaboreazã proiectele de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri privind cooperarea transfrontalierã în domeniu şi urmãreşte implementarea acordurilor şi protocoalelor încheiate şi sprijinã organizarea de simpozioane, colocvii, schimburi de experienţã şi documentaţii cu partenerii externi.
k) Elaboreazã programele vizitelor externe ale personalului Administraţiei şi unitãţilor din structurã, dupã caz, asigurã procurarea documentelor de transport necesare ale acestuia şi întocmeşte formele de deplasare în strãinãtate şi asigurã obţinerea aprobãrilor respective pentru personalul Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
l) Asigurã interfaţa Administraţiei în orice activitate internaţionalã pe care o realizeazã aceastã instituţie.
m) Întocmeşte documentele necesare pentru obţinerea paşapoartelor de serviciu şi a vizelor, necesare pentru personalul Administraţiei, conform reglementãrilor în vigoare.
n) Monitorizeazã rapoartele de activitate ale personalului Administraţiei care efectueazã deplasãri externe.
o) Organizeazã avizarea proiectelor de colaborare tehnico - ştiinţificã potrivit legii.
p) Organizeazã transferul în strãinãtate de know - how din domeniu.
q) Organizeazã activitatea de furnizare a produselor meteo speciale de la parteneri externi.
r) Asigurã bilete de transport (avion, tren) pentru personalul Administraţiei, care efectueazã deplasãri externe.
s) Asigurã evidenţa, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea documentelor care conţin informaţii clasificate.
t) Aprobã accesul la documentele clasificate secrete de serviciu numai personalului autorizat şi asigurã un delegat împuternicit pentru transportul şi executarea operaţiunilor de predare - primire a corespondenţei clasificate.
ART. 17
Compartimentul juridic îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Colaboreazã cu personalul Administraţiei pentru definitivarea proiectelor de acte normative, pentru ca acestea sã respecte normele de tehnicã legislativã prevãzute de <>Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea <>Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptãrii/aprobãrii.
b) Avizeazã împreunã cu direcţiile de profil proiectele de acte normative elaborate.
c) Definitiveazã cu compartimentul de profil din Administraţie toate proiectele de colaborare internaţionalã din domeniul intervenţiilor active în atmosferã.
d) Avizeazã dispoziţiile emise de preşedintele Administraţiei.
e) Analizeazã şi avizeazã, dupã caz, ordinele de deplasare în strãinãtate potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
f) Participã la activitatea unor comisii de specialitate stabilite de preşedintele Administraţiei.
g) Îndeplineşte alte alte sarcini care privesc legislaţia în domeniu.
h) Reprezintã Administraţia ca parte procesualã în faţa instanţelor judecãtoreşti, a organelor de cercetare penalã şi a altor organe de jurisdicţie, în baza delegaţiei de împuternicire.
i) Întocmirea acţiunilor, întâmpinãrilor, apelurilor şi recursurilor în care Administraţia este parte.
j) Întocmeşte orice alte acte de procedurã în care este implicatã Administraţia.
k) Duce la îndeplinire orice alte sarcini care privesc activitatea de contencios din domeniu.
ART. 18
Compartimentul audit îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Elaboreazã norme metodologice specifice activitãţii, cu avizul structurii de audit intern din cadrul Ministerului, Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
b) Elaboreazã proiectul planului anual de audit intern;
c) Efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţa şi eficacitate;
d) Efectueazã activitãţi de audit ad-hoc, respectiv misiuni de audit public cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern;
e) Informeazã structura de audit intern din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale asupra recomandãrilor neînsuşite de cãtre conducãtorul Administraţiei, precum şi despre consecinţele acestora;
f) Raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
g) Elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
h) În cazul identificãrii unor iregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat conducãtorului Administraţiei;
i) Compartimentul de audit intern auditeazã cel o data la 3 ani, farã a se limita la acestea, urmãtoarele:
- angajamentele bugetare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare;
- plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
- vânzarea, gajarea, concensionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unitãţilor din structurã;
- concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unitãţilor din structurã;
- constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora;
- alocarea creditelor bugetare;
- sistemul de luare a deciziilor;
- sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
- sistemele informatice.
j) Respectã întocmai procedurile de audit stabilite de legislaţia în vigoare pentru fiecare misiune în parte pe baza Programului misiunii de audit şi a Programului de intervenţie la faţa locului;
k) Aplicã şi respectã normele de comportament stabilite prin Codul privind conduita eticã a auditorului intern şi Cartei auditorilor interni;
l) Pãstreazã confidenţialitatea în legãturã cu faptele, documentele despre care a luat la cunostinţã;
m) Asigurã arhivarea documentelor repartizate, produse şi gestionate, conform actelor normative în vigoare.
ART. 19
(1) Direcţia Tehnicã şi Management operaţional, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Elaboreazã strategia Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de stimulare a precipitaţiilor.
b) Stabileşte obiectivele de cercetare-dezvoltare pentru Sistem şi elaboreazã concepţia de realizare a Programului în vederea aprobãrii acesteia potrivit legii.
c) Participã la constatarea eficienţei fizice a activitãţii de combatere efectuatã de operatori.
d) Elaboreazã programul de omologare a unitãţilor şi participã la omologarea acestora.
e) Asigurã evidenţa şi starea utilajelor şi mijloacelor tehnice prin cãrţile tehnice şi participã în Comisiile de constatare a prejudiciilor aduse patrimoniului de cãtre operatori.
f) Participã la elaborarea caietului de sarcini pentru realizarea unitãţilor din structura în cadrul investiţiilor noi şi concepţia de dezvoltare a Sistemului.
g) Analizeazã şi supune spre avizare studiile şi documentaţiile privind concepţia de sistem de dezvoltare a tehnicii şi tehnologiilor şi a concepţiilor pentru fiecare unitate în parte.
h) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea de recepţie a lucrãrilor efectuate în cadrul investiţiilor.
i) Colaboreazã cu Proiectantul general al Sistemului în toate fazele de elaborare a documentaţiilor.
j) Analizeazã şi supune spre avizare proiectele mijloacelor tehnice de transport pirotehnic.
k) Coordoneazã gestionarea tehnicã a patrimoniului şi organizeazã activitatea de mentenanţã, depozitare, reparaţii, conservare a mijloacelor tehnice şi echipamentelor.
l) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea pentru baza de date.
m) Elaboreazã teme de cercetare ştiinţificã pentru activitãţile experimentale, organizeazã avizarea programelor experimentale şi elaboreazã programe de verificare în exploatare a mijloacelor tehnice importate.
n) Organizeazã avizarea documentaţiilor de omologare a tehnologiilor din domeniu.
o) Elaboreazã strategia şi programe punctuale pentru implicarea în domeniul agriculturii avansate şi coordoneazã activitãţile de implicare a unitãţilor în programele naţionale de cercetare - dezvoltare şi de agriculturã avansatã.
p) Elaboreazã proiecte de colaborare tehnico - ştiinţificã în domeniu, organizeazã avizarea proiectelor de colaborare internaţionalã în domeniu şi coordoneazã activitatea de colaborare transfrontalierã la exploatarea unitãţilor implicate.
q) Organizeazã activitatea de proprietate intelectualã.
r) Participã la elaborarea actelor normative din domeniu.
s) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea operaţionalã a unitãţilor din structurã şi/sau participã, dupã caz, la activitatea de planificare şi contractare a activitãţii de operare pentru unitãţile din structurã.
t) Stabileşte intrarea în activitatea de exploatare operaţionalã a unitãţilor coordoneazã, organizeazã şi/sau participã, dupã caz, la monitorizarea permanentã a activitãţii operatorilor.
u) Coordoneazã şi/sau organizeazã dupã caz activitatea de atestare a calitãţii activitãţii şi elaboreazã documentaţiile care atestã calitatea activitãţii.
v) Organizeazã şi controleazã permanent activitatea de evidenţã operaţionalã a unitãţilor din structurã şi coordoneazã activitatea în zonele de comparaţie.
w) Participã la elaborarea protocoalelor de colaborare cu instituţiile implicate în program.
x) Coordoneazã activitatea de elaborare a manualelor de exploatare operaţionalã pentru unitãţile din structurã, organizeazã şi elaboreazã sinteze operaţionale, rapoarte şi note privind exploatarea operaţionalã a unitãţii.
y) Coordoneazã şi organizeazã activitãţile ce revin Administraţiei şi unitãţilor din structurã în domeniul gestionãrii riscurilor la cãderile de grindinã şi la seceta severã potrivit legislaţiei în vigoare.
z) Coordoneazã activitatea de predare - primire patrimoniu necesar în vederea exploatãrii operaţionale de cãtre operatori şi participã în Comisiile de constatare a prejudiciilor aduse patrimoniului de cãtre operator.
) Elaboreazã programul de omologare al unitãţilor în colaborare cu Proiectantul general şi/sau cu partenerul extern şi participã la omologarea unitãţilor.
bb) Elaboreazã caietul de sarcini pentru monitorizare eficienţei fizice şi a eficienţei economice a activitãţii de intervenţii active, verificã şi certificã concordanţa cu criteriile de selecţie a instituţiilor care asigurã monitorizarea eficienţei fizice a activitãţii.
cc) Coordoneazã şi/sau organizeazã furnizarea produselor meteo specializate necesare activitãţii, potrivit protocoalelor în vigoare.
dd) Coordoneazã activitatea de asigurare a siguranţei spaţiului aerian potrivit protocoalelor în vigoare.
ee) Coordoneazã activitatea privind predare - preluarea transportului mijloacelor pirotehnice utilizate în activitate.
ff) Coordoneazã activitatea de colaborare cu operatorii serviciilor de comunicaţie şi informaticã utilizatã în exploatarea Sistemului şi coordoneazã activitatea de monitorizare a transportului mijloacelor pirotehnice utilizate în exploatarea Sistemului.
gg) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea de atestare - reatestare a personalului operatorului şi organizeazã avizarea procedurii de atestare a personalului implicat în manipularea mijloacelor pirotehnice.
hh) Organizeazã activitatea de obţinere şi acordare a atestatelor pentru profesiile din domeniul intervenţiilor active.
ii) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea proprie de solicitare şi obţinere a actelor de reglementare din domeniul protecţiei mediului.
jj) Participã la stabilirea mãrimii redevenţei pentru mijloacele tehnice şi infrastructura închiriatã terţilor.
kk) Organizeazã participarea beneficiarilor organizaţiilor neguvernamentale, autoritãţilor publice centrale şi locale la luarea deciziilor strategice potrivit legii.
ll) Participã la elaborarea documentaţiilor necesare înregistrãrii în patrimoniul public a unitãţilor dupã omologarea acestora potrivit legislaţiei în vigoare.
mm) Elaboreazã raportul de ţarã cãtre Organizaţia Meteorologicã Mondialã privind intervenţiile active în atmosferã.
(2) Compartimentul Tehnologia informaţiei, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Administreazã reţeaua informaticã a Administraţiei.
b) Coordoneazã şi verificã reţelele informatice ale unitãţilor din structurã.
c) Elaboreazã caiete de sarcini pentru realizarea sistemului unic informatizat al Administraţiei şi al unitãţilor din structurã.
d) Participã la avizarea şi recepţia lucrãrilor din domeniul informaticii.
e) Organizeazã şi urmãreşte aplicarea strategiei şi politicii de informatizare a Administraţiei cu sistemele informatice ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
f) Elaboreazã reglementãri şi norme privind standardizarea dezvoltãrii sistemului informatic al Administraţiei.
g) Elaboreazã studii, analize strategii şi politici de dezvoltare a sistemului informatic al Administraţiei.
h) Administreazã echipamentele specifice reţelei proprii ale Administraţiei şi unitãţilor din structurã, dupã caz, şi asigurã menţinerea la parametrii optimi de funcţionare a acestora în sistem.
i) Asigurã instalarea şi configurarea echipamentelor pentru buna funcţionare a acestora în sistem.
j) Asigurã asistenţã tehnicã utilizatorilor din cadrul Administraţiei.
k) Monitorizeazã derularea contractelor încheiate între Administraţie şi companiile IT.
l) Iniţiazã acţiuni pentru pregãtirea IT a personalului instituţiei, pe baza unor programe de specializare.
(3) Compartimentul Inspecţii Tehnice şi Control îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Elaboreazã tematica de inspecţii tehnice şi control şi o supune spre aprobare Preşedintelui Administraţiei.
b) Verificã sesizãrile şi petiţiile repartizate de preşedintele Administraţiei privind nerespectarea prevederilor legale din domeniul de activitate.
c) Verificã modul de aplicare a prevederilor legale privind tehnologiile utilizate şi face propuneri pentru înlãturarea deficienţelor din sistem.
d) Verificã în conformitate cu tematica de inspecţii, activitãţile desfãşurate de cãtre structurile aflate în subordine.
e) Întocmeşte rapoarte, note şi informãri cu privire la aspectele constatate în urma inspecţiilor tehnice şi a controalelor efectuate.
f) Ţine evidenţa documentelor elaborate în urma activitãţilor de inspecţii tehnice, control şi monitorizare, şi asigurã confidenţialitatea acestora.
g) Monitorizeazã şi evalueazã modul de aplicare a mãsurilor dispuse de cãtre preşedintele Administraţiei în urma inspecţiilor efectuate.
h) Coordoneazã tehnic şi metodologic compartimentele de inspecţie din cadrul Centrelor zonale de coordonare.
i) Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de actele normative în vigoare şi de conducerea Administraţiei.
j) Inspecteazã activitatea operatorilor Sistemului o data pe sezon sau ori de câte ori este cazul.
k) Participã în comisiile de constatare a incidentelor tehnice sau a cazurilor de nerespectare a tehnologiilor de operare.
l) Coordoneazã, organizeazã şi participã dupã caz la activitatea de monitorizare efectuatã de organizaţiile neguvernamentale în zonele de comparaţie.
m) Participã la activitatea de verificare a gestiunii tehnice şi de evidenţã valoricã a patrimoniului.
n) Participã la verificarea documentelor operaţionale şi de evidenţã a patrimoniului.
o) Organizeazã şi participã la verificarea mijloacelor tehnice finanţate şi/sau puse la dispoziţie de cãtre Administraţie, instituţiilor implicate în operarea Sistemului.
p) Coordoneazã şi/sau organizeazã şi participã dupã caz la verificarea pazei patrimoniului unitãţilor din structurã.
q) Participã la activitatea de verificare a modului de gestionare a bazei de date şi a documentelor clasificate.
r) Organizeazã şi participã la activitatea de protecţia muncii.
s) Participã la constatarea eficienţei fizice şi economice a activitãţii şi elaboreazã raportul de control a eficienţei fizice a acţiunii de combatere efectuatã de operatori.
t) Participã în comisii de cercetare - constatare a unor evenimente ivite în timpul intervenţiilor active, inclusiv al dezastrelor naturale meteorologice de proporţii cauzate de intervenţiile active în atmosferã.
u) Participã la recepţii de lucrãri, atestãri de tehnicã şi persoane;
v) Coordoneazã activitatea de constatare a prejudiciilor aduse patrimoniului tehnic de cãtre operatori.
w) Verificã modul de realizare şi starea fizicã a echipamentelor puse la dispoziţia unitãţii colaboratoare la exploatarea Sistemului şi a fiecãrei unitãţi în parte.
x) Participã la activitãţile de constatare a pagubelor cauzate de cãderile de grindinã pe teritoriul protejat.
y) Participã la activitãţi de arbitraj.
(4) Compartimentul licenţe, atestare profesionalã, atestarea calitãţii activitãţii, monitorizare, protecţia mediului şi protecţia muncii, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Organizeazã activitatea de acordare a licenţelor de operare şi activitatea de avizare anualã a licenţelor.
b) Elaboreazã documentaţiile prin care Administraţia ridicã sau suspendã licenţa de operare.
c) Organizeazã avizarea de cãtre Administraţie a procedurilor stabilite de Proiectantul general pentru atestarea şi reatestarea personalului angrenat în manipularea rachetelor antigrindinã sau altor mijloace pirotehnice.
d) Organizeazã activitatea comisiei Administraţiei de atestare - reatestarea personalului operatorului.
e) Organizeazã activitatea de emitere a atestatelor profesionale pentru personalul de specialitate al operatorului.
f) Elaboreazã documentaţiile necesare includerii de noi profesii din domeniul intervenţiilor active în atmosferã potrivit legislaţiei în vigoare.
g) Elaboreazã procedurile de atestare a calitãţii pentru eficienţa fizicã şi economicã a activitãţii şi organizeazã în caz de necesitate certificarea atestãrii calitãţii activitãţii.
h) Analizeazã documentele, rapoartele şi actele încheiate de organizaţiile neguvernamentale şi/sau beneficiari privind atestarea calitãţii, în vederea acceptãrii sau contestãrii, dupã caz.
i) Urmãreşte încadrarea în parametrii tehnici menţionaţi de Proiectantul general pentru fiecare unitate în parte la încheierea contractelor de operare şi/sau în actele de contestaţie.
j) Participã la stabilirea mijloacelor tehnice specifice necesare activitãţii de atestare a calitãţii.
k) Participã la elaborarea studiilor de dezvoltare a Sistemului, a mijloacelor tehnice şi a tehnologiilor utilizate în vederea asigurãrii atestãrii calitãţii.
l) Participã la elaborarea studiilor de atestare a calitãţii eficienţei economice pentru opozabilitate faţã de asiguratori, beneficiari sau autoritãţi publice centrale şi locale.
m) Participã la informarea ştiinţificã a populaţiei privind activitatea de intervenţii active în atmosferã în zonele de interes.
n) Analizeazã evaluãrile independente efectuate de cãtre organisme internaţionale privind contestarea calitãţii activitãţii.
o) Participã la întocmirea caietului de sarcini privind activitatea de monitorizare.
p) Participã la recepţia lucrãrilor de monitorizare la sfârşitul activitãţii de intervenţii active.
q) Analizeazã rapoartele de monitorizare şi le supune spre aprobare şi elaboreazã proceduri de evaluare a pagubelor culturilor agricole şi bunurilor populaţiei.
r) Participã la organizarea asigurãrii mijloacelor şi echipamentelor tehnice necesare activitãţii de monitorizare.
s) Participã la predarea - primirea spre folosinţã a mijloacelor şi echipamentelor tehnice necesare activitãţii de monitorizare.
t) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea proprie de obţinere a avizelor şi autorizaţiilor de mediu pentru unitãţile din structurã.
u) Verificã şi analizeazã documentele elaborate necesare solicitãrii şi obţinerii actelor de reglementare din domeniul protecţiei mediului.
v) Propune elaborarea de studii privind impactul activitãţilor desfãşurate de cãtre unitãţile din structura asupra mediului.
w) Asigurã aplicarea şi respectarea prevederilor actelor în vigoare privind protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor în cadrul Administraţiei şi unitãţilor din structurã, dupã caz.
ART. 20
Direcţia economicã, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) Participã la elaborarea componentei economice a Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor şi a strategiei financiare a Programului.
b) Elaboreazã proiectul anual al bugetului Administraţiei, participã la stabilirea fondurilor necesare realizãrii obiectivelor etapelor anuale ale Programului şi organizeazã evidenţa angajamentelor bugetare şi legale pentru activitatea proprie.
c) Întocmeşte ştatele de platã a salariaţilor Administraţiei şi unitãţilor din subordine, dupã caz, rãspunde de corectitudinea datelor înscrise în acestea, executã deciziile de reţinere sau imputare, urmãreşte recuperarea pagubelor şi organizeazã controlul financiar preventiv.
d) Întocmeşte situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal, pentru personalul din aparatul propriu şi a unitãţilor din structurã, dupã caz.
e) Verificã şi rãspunde de corectitudinea întocmirii actelor justificative de încasãri şi plãţi ce se efectueazã prin conturile curente sau prin casieria proprie.
f) Verificã deconturile de cheltuieli prezentate de titulari şi urmãreşte încadrarea în prevederile bugetare ale cheltuielilor privind deplasãrile interne şi externe.
g) Efectueazã plãţile generate de cheltuielile curente ale Administraţiei şi de cheltuielile ocazionate de derularea unor programe cu finanţare externã; încaseazã veniturile obţinute conform legii, pe care le vireazã la bugetul statului.
h) Gestioneazã fondurile destinate salariilor, deplasãrilor în ţarã şi strãinãtate, precum şi cheltuielile de protocol ale Administraţiei
i) Întocmeşte, verificã şi avizeazã documentaţia privind plãţile efectuate.
j) Organizeazã casieria Administraţiei.
k) Organizeazã şi asigurã desfãşurarea în condiţiile legii a evidenţei contabile a Administraţiei.
l) Organizeazã, potrivit prevederilor legale, efectuarea inventarierii valorilor materiale şi bãneşti.
m) Efectueazã controlul gestionar pentru gestiunile proprii Administraţiei şi propune scoaterea din uz şi casarea unor bunuri din gestiune.
n) Ţine evidenţa analiticã şi întocmeşte balanţele analitice în conformitate cu planul de conturi; întocmeşte balanţe de verificare lunare şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale, conform prevederilor legale.
o) Rãspunde de corectitudinea datelor înscrise în documentele şi situaţiile contabile.
p) Gestioneazã valoric patrimoniul Administraţiei potrivit legislaţiei în vigoare şi înregistreazã bunurile Administraţiei în patrimoniul public al statului, potrivit legii.
q) Coordoneazã şi/sau organizeazã aplicarea legislaţiei în vigoare privind evidenţa şi gestiunea contabilã, inventarierea, amortizarea, declasarea, bunurilor din patrimoniul Administraţiei şi a unitãţilor din structurã, dupã caz.
r) Participã la activitatea de recepţie a lucrãrilor contractate de Administraţie.
s) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea financiarã de derulare a fondurilor pe categorii de cheltuieli ale Administraţiei şi unitãţilor din subordine şi încadrarea în plafoanele acordate.
t) Organizeazã activitatea de finanţare a Programului din alte surse decât bugetul de stat şi stabileşte cuantumul participãrii beneficiarilor şi societãţilor de asigurãri la finanţarea exploatãrii Sistemului pentru fiecare unitate din structurã.
u) Coordoneazã şi/sau organizeazã participarea pe bazã de contracte a beneficiarilor şi/sau societãţilor de asigurãri la activitatea de exploatare a unitãţilor.
v) Coordoneazã şi/sau organizeazã activitatea referitoare la credite şi contracte de colaborare externe.
w) Elaboreazã documentaţiile din domeniul economic potrivit legislaţiei în domeniu.
x) Organizeazã evidenţa valoricã a proprietãţii intelectuale sau a drepturilor care rezultã din aceasta ce se acordã potrivit legii.
y) Participã la stabilirea mãrimii redevenţei cuvenite Administraţiei pentru închirierea infrastructurii şi la activitatea de predare - primire cãtre terţi în folosinţa a patrimoniul Administraţiei.
z) Stabileşte cuantumul cheltuielilor pe categorii şi defalcarea lunarã, trimestrialã şi semestrialã a acestora, gestioneazã fondurile alocate şi asigurã derularea acestora potrivit defalcãrii aprobate.
) Urmãreşte modul de respectare a contractelor de prestãri servicii necesare desfãşurãrii activitãţii.
bb) Gestioneazã şi rãspunde de buna desfãşurare a parcului auto ce deserveşte Administraţia şi urmãreşte încadrarea în cotele de carburanţi a autoturismelor din parcul auto propriu sau al unitãţilor din structurã, dupã caz, şi urmãreşte starea tehnicã a acestora.
cc) Coordoneazã activitatea de curãţenie şi întreţinere şi de pazã la sediul Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
dd) Primeşte, verificã şi certificã în privinţa legalitãţii, realitãţii şi regularitãţii facturilor sosite de la furnizori.
ee) Rãspunde de aplicarea prevederilor legale referitoare la confecţionarea, folosirea şi evidenţa ştampilelor.
ff) Întocmeşte fişe de calcul a chiriilor şi cheltuielilor de întreţinere (notele de debitare) pentru fiecare chiriaş şi le transmite acestora.
gg) Gestioneazã materiale de consum, activele fixe, materialele de natura obiectelor de inventar din cadrul Administraţiei şi a unitãţilor din structurã, dupã caz.
hh) Realizeazã evidenţa fizicã, administrarea, întreţinerea şi repararea bunurilor din patrimoniul Administraţiei şi al unitãţilor din structurã, dupã caz.
ii) Coordoneazã activitatea de patrimoniu a unitãţilor din structurã şi reactualizeazã anual inventarul bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea acestora.
jj) Monitorizeazã activitatea de patrimoniu şi de inventariere a bunurilor din domeniul public al statului a unitãţilor din structurã.
kk) Asigurã fondurile necesare investiţiilor conform eşalonãrii realizãrii acestora prevãzute de studiile de fezabilitate aprobate în CTE, în limita fondurilor bugetare alocate.
ART. 21
Compartimentul investiţii şi achiziţii publice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) Coordoneazã activitatea de investiţii pentru dezvoltarea sistemului.
b) Analizeazã şi fundamenteazã pe baza propunerilor transmise de cãtre unitãţile din structurã şi Administraţie, Programul anual de investiţii şi volumul cheltuielilor pentru reparaţii capitale la obiectivele de investiţie ale Administraţiei.
c) Analizeazã şi susţine fundamentarea propunerilor de finanţare pentru lucrãrile de execuţie, achiziţii de echipamente, instalaţii, utilaje şi dotãri incluse în volumul cheltuielilor de capital repartizate pentru unitãţile din structurã.
d) Organizeazã şedinţele de lucru ale Consiliului Tehnico-Economic al Administraţiei, asigurã secretariatul CTE, desfãşoarã activitãţile stabilite prin decizia preşedintelui Administraţiei privind organizarea, componenţa şi funcţionarea acestuia, de analizã şi avizare a documentaţiilor tehnico-economice pentru lucrãri de execuţie nou propuse, funcţie de necesitatea şi oportunitatea acestora; elaboreazã proiecte de decizii privind avizarea indicatorilor tehnico-economici.
e) Participã la prezentarea şi susţinerea documentaţiilor tehnico - economice pentru obiectivele de investiţii din competenţa de aprobare a Guvernului şi la şedinţele Consiliului interministerial.
f) Participã în comisiile de atribuire a contractelor pentru execuţia lucrãrilor de investiţii şi de furnizare de produse de natura cheltuielilor de capital; de asemenea participã cu membrii în comisiile de recepţie a lucrãrilor şi a dotãrilor, realizate pe baza listei de investiţii.
g) Alãturi de titulari, participã la elaborarea programelor şi avizarea studiilor pentru proiecte de investiţii finanţaţe de organisme internaţionale.
h) Participã la stabilirea fondurilor necesare investiţiilor conform eşalonãrii realizãrii acestora prevãzute de studiile de fezabilitate aprobate în CTE, în limita fondurilor bugetare alocate şi efectueazã raportarea trimestrialã a realizãrii programului de investiţii.
i) Întocmeşte planul anual al achiziţiilor publice şi participã la elaborarea documentaţiei privind achiziţiile de active fixe, materiale şi materiale de natura obiectelor de inventar.
j) Participã în comisiile de evaluare a ofertelor de achiziţii publice, fundamenteazã şi susţine propunerile pentru achiziţiile publice.
k) Întocmeşte contractele de achiziţii publice şi le supune aprobãrii conducerii Administraţiei şi urmãreşte nemijlocit realizarea tuturor contractelor şi avizeazã situaţiile de lucrãri prezentate de constructor şi documentele justificative prezentate de prestator sau furnizor.
l) Asigurã participarea la analiza şi avizarea ofertelor de lucrãri, prestãri servicii şi achiziţii de bunuri, în cadrul comisiilor de licitaţii la nivelul Administraţiei şi al unitãţilor din subordine, dupã caz.
m) Elaboreazã documentaţiile privind organizarea şi derularea procedurilor de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrãri pentru Administraţie sau unitãţile din structurã, dupã caz.
n) Monitorizeazã şi efectueazã raportarea cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a contractelor atribuite, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
o) Notificã, conform legii, Ministerului Finanţelor Publice (UCVAP), în vederea transmiterii de observatori la procedurile de achiziţii publice care se supun verificãrilor procedurale.
p) Transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice cãtre Sistemul electronic de achiziţii publice şi Monitorul Oficial.
q) Indicã respectarea aplicãrii normelor metodologice în contractarea şi achiziţionarea lucrãrilor de proiectare şi execuţie conform derulãrii fondurilor de la buget, menţinând o colaborare optimã cu unitãţile din structurã.
ART. 22
Atribuţiile consilierului preşedintelui Administraţiei sunt:
a) analizeazã, verificã şi îl informeazã pe preşedinte în legãturã cu caracterul legal, eficienţa şi oportunitãţile activitãţii Administraţiei;
b) asigurã o colaborare sistematicã cu direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele din componenţa Administraţiei;
c) efectueazã şi/sau participã în limitele mandatului dat de preşedinte, împreunã cu factorii autorizaţi din Administraţie, la efectuarea unor analize complexe a activitãţii;
d) executã şi alte sarcini, stabilite de preşedinte.
ART. 23
Prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare vor fi transmise prin grija Serviciului management resurse umane spre luare la cunoştinţa şi conformare în pãrţile ce le privesc direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura Administraţiei şi unitãţilor din subordine, dupã caz.

---------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016