Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 13 iulie 2009 de organizare si functionare al Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti"
REGULAMENT din 13 iulie 2009 de organizare şi funcţionare al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" EMITENT: ACADEMIA DE ŞTIINŢE AGRICOLE ŞI SILVICE PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 5 august 2009 CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", denumitã în continuare ASAS, este for ştiinţific naţional de coordonare ştiinţificã şi de consacrare academicã în domeniile sale de activitate. (2) ASAS este instituţie de drept public, autonomã, cu personalitate juridicã, apoliticã, de consacrare ştiinţificã şi cercetare în domeniile fundamentale şi aplicative ale agriculturii, silviculturii, zootehniei, acvaculturii, medicinii veterinare, îmbunãtãţirilor funciare, gospodãririi solurilor şi apelor, ecologiei, protecţiei mediului, industriei alimentare, biotehnologiei, mecanizãrii lucrãrilor agricole, economiei agrare, dezvoltãrii rurale şi managementului agricol, denumite în continuare domeniul agricol şi reuneşte personalitãţi consacrate în aceste domenii. (3) ASAS este promotoare a dezvoltãrii cunoaşterii, cercetãrii ştiinţifice şi progresului ştiinţific şi tehnologic în domeniul agricol. (4) ASAS este continuatoarea şi unica succesoare în drepturi a Institutului de Cercetãri Agronomice al României, Institutului Naţional Zootehnic, Academiei de Agriculturã a României şi a Institutului Central de Cercetãri Agricole, reorganizate în structura actualã a ASAS. (5) ASAS funcţioneazã în coordonarea ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi colaboreazã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi cu alte ministere, instituţii, organizaţii şi operatori economici interesaţi în realizarea obiectivelor din domeniul agricol. (6) ASAS prezintã anual Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii sinteze ale rezultatelor cercetãrilor efectuate şi propuneri pentru valorificarea lor, pe baza rapoartelor unitãţilor de cercetare subordonate/coordonate. ART. 2 Sediul ASAS este în municipiul Bucureşti, bd. Mãrãşti nr. 61, sectorul 1. ART. 3 (1) ASAS este organizatã şi funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare, cu modificãrile ulterioare, în conformitate cu statutul propriu. (2) ASAS coordoneazã activitãţile de cercetare ştiinţificãdezvoltare tehnologicã-inovare-CDI din domeniul agricol şi are în subordine şi/sau în coordonare unitãţi şi instituţii de cercetaredezvoltare, institute naţionale, institute şi staţiuni de cercetare-dezvoltare, denumite în continuare unitãţi de CDI. ASAS poate coordona ştiinţific sectoare de cercetare ale unor instituţii şi operatori economici, la solicitarea acestora. (3) ASAS poate înfiinţa unitãţi de cercetare-dezvoltare proprii, în specificul domeniului agricol, cu sau fãrã personalitate juridicã, în condiţiile legii şi ale statutului propriu. (4) ASAS stabileşte relaţii directe cu academii, instituţii şi unitãţi de profil şi organizaţii din ţarã şi din strãinãtate în domeniul sãu de activitate. ART. 4 ASAS exercitã funcţiile de reprezentare, comunicare, administrare, evaluare, control, cooperare internaţionalã şi de elaborare a cadrului strategic, operaţional, funcţional şi financiar pentru cercetarea ştiinţificã, dezvoltarea tehnologicã şi inovarea din domeniul agricol. CAP. II Organele de conducere ale ASAS ART. 5 ASAS are urmãtoarele organe de conducere: Adunarea generalã a membrilor ASAS, Prezidiul, Biroul Prezidiului şi preşedintele. ART. 6 (1) Adunarea generalã este organul suprem de conducere al ASAS, alcãtuit din membri titulari, membri corespondenţi şi membri de onoare români, cu rezidenţa în ţarã. (2) La Adunarea generalã participã membri asociaţi ai ASAS şi, ca invitaţi, reprezentanţi ai ministerelor de specialitate, reprezentanţi ai institutelor şi staţiunilor de cercetare, ai unitãţilor de învãţãmânt superior şi ai beneficiarilor rezultatelor activitãţii de cercetare. (3) Adunarea generalã este legal constituitã în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor titulari, membrilor corespondenţi şi membrilor de onoare, fãrã a fi luaţi în calcul membrii absenţi cu vârsta de peste 80 de ani şi membrii rezidenţi în strãinãtate. Hotãrârile Adunãrii generale se adoptã cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi şi cu majoritate de douã treimi în cazurile alegerii de noi membri şi a conducerii ASAS. (4) Adunarea generalã se întruneşte în sesiune ordinarã o datã pe an şi în sesiuni extraordinare de câte ori este nevoie. (5) Adunarea generalã se convoacã de preşedinte, de Prezidiu sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor titulari, membrilor corespondenţi şi membrilor de onoare. (6) Adunarea generalã se convoacã în scris, cu cel puţin 15 zile înaintea datei stabilite. (7) Documentele de interes public prezentate în cadrul adunãrilor generale, precum şi participarea membrilor ASAS la acestea, se publicã pe site-ul ASAS. ART. 7 Adunarea generalã are urmãtoarele atribuţii principale: a) alege, pe baza propunerilor rezultate în urma votului secret din secţiile de specialitate şi validate de Prezidiu, prin vot secret, membri de onoare, membri titulari, membri corespondenţi, în limita locurilor devenite vacante, şi alege prin vot deschis membri asociaţi; b) alege, prin vot secret, preşedintele şi vicepreşedinţii, dintre membrii titulari, şi secretarul general, dintre membrii titulari şi corespondenţi, propuşi de secţiile ştiinţifice de specialitate; c) dezbate şi aprobã activitatea Prezidiului; d) stabileşte prioritãţile de cercetare ştiinţificã din domeniul agricol; e) adoptã statutul ASAS şi regulamentul de organizare şi funcţionare, în vederea publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I; f) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al ASAS; g) aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al filialelor ASAS şi al Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol; h) aprobã statutul şi regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de certificare a creaţiilor biologice în domeniul creşterii animalelor şi a noilor tehnologii în producţia vegetalã şi animalã şi a metodelor de cercetare; i) acordã titluri academice de membru titular, membru corespondent şi membru de onoare, decerneazã diplome "Doctor Honoris Causa", "Meritul Academic", "Meritul Agricol Gheorghe Ionescu-Şişeşti", diplome de excelenţã, premii şi alte distincţii, în domeniul agricol; j) stabileşte mãsuri de îmbunãtãţire şi dezvoltare a activitãţii ASAS; k) decerneazã, în şedinţe solemne, premiile anuale ale ASAS pentru cele mai merituoase lucrãri şi realizãri din domeniu. ART. 8 (1) Prezidiul este organul de conducere al ASAS între sesiunile Adunãrii generale, alcãtuit din preşedintele ASAS, vicepreşedinţi, secretarul general, preşedinţii secţiilor ştiinţifice, preşedinţii filialelor, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, ministrul mediului, preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, preşedintele Secţiei de ştiinţe agricole şi silvice a Academiei Române şi preşedintele ASAS din mandatul anterior. Din Prezidiu mai fac parte rectorii universitãţilor de ştiinţe agricole şi medicinã veterinarã şi un reprezentant al organizaţiilor profesionale ale producãtorilor şi procesatorilor din agriculturã şi silviculturã, cu drept de vot consultativ. (2) La şedinţele Prezidiului pot fi invitaţi şi alţi specialişti, în funcţie de problemele luate în discuţie. (3) Prezidiul este statutar constituit în prezenţa unei majoritãţi simple a membrilor sãi. Hotãrârile se iau prin consens sau prin vot, cu majoritate de douã treimi din numãrul membrilor prezenţi. În cazul absenţei unui preşedinte de secţie sau de filialã, acesta poate sã desemneze un reprezentant la şedinţa Prezidiului, cu drept de vot consultativ. (4) Hotãrârile Prezidiului sunt executorii, cu menţiunea cã în cazurile prevãzute de statut ele se supun aprobãrii Adunãrii generale, la prima şedinţã a acesteia. (5) Şedinţele Prezidiului se ţin o datã la douã luni şi ori de câte ori este nevoie. ART. 9 Prezidiul ASAS are urmãtoarele atribuţii principale: 1. îndeplineşte hotãrârile Adunãrii generale; 2. adoptã hotãrâri referitoare la orientarea şi coordonarea activitãţii ştiinţifice; 3. propune Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerului Mediului, Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, precum şi altor ministere obiective prioritare de cercetare-dezvoltare şi face propuneri de finanţare pentru programe, proiecte şi teme de cercetare din domeniile ASAS; 4. examineazã propunerile secţiilor şi ia hotãrâri cu privire la patrimoniul ASAS; 5. stabileşte atribuţiile şi rãspunderile vicepreşedinţilor şi ale secretarului general, la propunerea preşedintelui; 6. propune cadrul instituţional pentru unitãţile de cercetaredezvoltare din domeniul ASAS şi acordã delegãri de competenţã institutelor, în condiţiile legii; 7. aprobã primirea de sponsorizãri, donaţii şi alte bunuri, în folosul ASAS, în condiţiile legii; 8. aprobã colaborãri ştiinţifice cu academii şi instituţii similare din ţarã şi strãinãtate şi hotãrãşte cu privire la afilierea ASAS la organisme ştiinţifice internaţionale; 9. aprobã organizarea de manifestãri ştiinţifice cu participare naţionalã şi internaţionalã; 10. aprobã înfiinţarea de comitete naţionale, comisii şi colective de lucru în domeniul agricol; 11. aprobã regulamentul specific de concurs şi rezultatele concursurilor pentru obţinerea gradelor profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II din unitãţile de cercetare-dezvoltare din domeniul ASAS şi le supune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii pentru validare, prin ordin al ministrului; 12. hotãrãşte convocarea Adunãrii generale; 13. examineazã şi valideazã propunerile secţiilor şi ale Biroului Prezidiului pentru alegerea de noi membri titulari, membri corespondenţi, membri de onoare şi membri asociaţi; 14. prezintã Adunãrii generale informãri asupra activitãţii ASAS, precum şi programe de activitate; 15. aprobã componenţa Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol şi prezintã Adunãrii generale spre adoptare regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia; 16. aprobã, la solicitarea unitãţilor de CDI şi a altor instituţii şi operatori economici cu sectoare de cercetare, coordonarea ştiinţificã a acestora; 17. propune spre aprobare bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor subordonate; 18. valideazã rezultatele alegerii conducerilor secţiilor şi filialelor ASAS. ART. 10 Prezidiul rãspunde în faţa Adunãrii generale pentru întreaga activitate a ASAS. ART. 11 (1) Pe lângã Prezidiul ASAS funcţioneazã Consiliul de coordonare a utilizãrii mijloacelor financiare şi a patrimoniului unitãţilor de cercetare-dezvoltare, cu rol consultativ. (2) Consiliul de coordonare a utilizãrii mijloacelor financiare şi a patrimoniului unitãţilor de cercetare-dezvoltare gestioneazã analiza periodicã a eficienţei utilizãrii mijloacelor financiare şi a patrimoniului ASAS şi ale unitãţilor de cercetare-dezvoltare şi formuleazã recomandãri de îmbunãtãţire a activitãţii. (3) Structura şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale consiliului sunt stabilite de Prezidiu şi aprobate de Adunarea generalã. ART. 12 (1) Organul de conducere operativã al ASAS între şedinţele Prezidiului este Biroul Prezidiului, alcãtuit din preşedinte, vicepreşedinţi, secretar general şi un preşedinte de secţie, desemnat prin rotaţie. (2) Şedinţele Biroului Prezidiului au loc cel puţin bilunar şi se convoacã de preşedinte. (3) Biroul Prezidiului stabileşte mãsuri şi ia decizii pentru îndeplinirea hotãrârilor Prezidiului şi rezolvarea problemelor curente; rãspunde faţã de Prezidiu pentru buna desfãşurare a întregii activitãţi a ASAS. (4) Hotãrârile Biroului Prezidiului se iau cu majoritate simplã, prin vot deschis, şi sunt executorii în condiţiile prevãzute de statut. ART. 13 Biroul Prezidiului are urmãtoarele atribuţii: a) analizeazã propunerile secţiilor de specialitate privind alegerea de noi membri titulari, membri corespondenţi, membri de onoare şi membri asociaţi şi le transmite spre avizare Prezidiului ASAS; b) analizeazã şi avizeazã modificãrile structurii fondului funciar al unitãţilor de cercetare şi de dezvoltare; c) analizeazã şi aprobã utilizarea fondurilor de reparaţii, dotãri, investiţii; d) analizeazã şi avizeazã rezultatele concursurilor pentru obţinerea gradelor profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II, pe care le transmite spre aprobare Prezidiului; e) aprobã la propunerea secţiilor de specialitate desfãşurarea concursurilor pentru obţinerea gradelor profesionale şi componenţa comisiilor de concurs; f) dispune controlul şi analiza activitãţii unitãţilor de cercetaredezvoltare şi adoptã mãsuri în vederea îmbunãtãţirii activitãţii; g) aprobã programul de acţiuni al comisiilor ştiinţifice de specialitate, consiliilor şi colectivelor de lucru permanente sau temporare din cadrul Prezidiului ASAS şi acordã sprijin pentru îndeplinirea acestuia; h) analizeazã constatãrile prezentate în raportul de audit al activitãţilor desfãşurate de cãtre structurile din subordinea şi coordonarea ASAS şi dispune mãsurile în consecinţã; i) analizeazã şi ia mãsuri pentru buna funcţionare a compartimentelor din structura organizatoricã a ASAS, pentru utilizarea eficientã a resurselor umane şi financiare; j) analizeazã şi supune aprobãrii Prezidiului ASAS organigrama, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul intern ale ASAS. k) analizeazã sesizãrile fãcute de persoane, colective sau unitãţi de cercetare-dezvoltare şi acţioneazã în consecinţã; l) avizeazã propunerile de investiţii ale unitãţilor de CDI; m) aprobã scoaterea din evidenţã prin casare a bunurilor ASAS şi ale unitãţilor subordonate; n) avizeazã punctul de vedere al ASAS prezentat de Compartimentul de informare publicã şi relaţii cu presa. ART. 14 (1) Preşedintele ASAS conduce şi îndrumã întreaga activitate a ASAS pe baza hotãrârilor Adunãrii generale şi a Prezidiului ASAS. (2) În absenţa preşedintelui, acesta este reprezentat de un vicepreşedinte sau de secretarul general al ASAS, desemnat de preşedinte, prin delegare de competenţã. ART. 15 Preşedintele ASAS are urmãtoarele atribuţii: a) reprezintã ASAS în relaţiile cu autoritãţile publice, cu organisme şi organizaţii, cu alte persoane juridice şi persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate; b) conduce întreaga activitate a ASAS pe baza hotãrârilor Adunãrii generale şi ale Prezidiului. În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii; c) este ordonator secundar de credite; d) asigurã legãtura permanentã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, cu Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã şi cu alte ministere şi instituţii; e) reprezintã şi angajeazã ASAS, în condiţiile legii, în relaţiile cu persoane juridice şi fizice române şi strãine; informeazã Prezidiul asupra acţiunilor întreprinse şi a rezultatelor acestora; f) convoacã şi prezideazã şedinţele Adunãrii generale, ale Prezidiului şi ale Biroului Prezidiului; g) aprobã organizarea concursurile pentru ocuparea funcţiilor de director general/director la unitãţile subordonate/coordonate, durata unui mandat fiind de 4 ani; h) numeşte directorii generali/directorii unitãţilor de CDI subordonate/coordonate, în urma validãrii concursurilor; revocã directorii generali/directorii unitãţilor de CDI subordonate/ coordonate, pentru neîndeplinirea indicatorilor de performanţã şi activitate necorespunzãtoare; i) aprobã statul de funcţii pentru personalul de lucru al ASAS, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare; j) emite decizie de numire a Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol; k) emite decizii de numire a comisiilor de concurs şi de promovare în gradele profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II; l) aprobã prin decizie structura organizatoricã, statele de funcţii şi regulamentele de organizare şi funcţionare ale unitãţilor de CDI, la propunerea consiliilor de administraţie; m) numeşte prin decizie componenţa consiliilor de administraţie ale unitãţilor de cercetare-dezvoltare subordonate şi ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare coordonate; n) aprobã prin decizie bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de CDI subordonate/coordonate. ART. 16 Atribuţiile şi rãspunderile vicepreşedinţilor sunt stabilite prin hotãrâre a Prezidiului ASAS, la propunerea preşedintelui. ART. 17 (1) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile stabilite prin statutul ASAS, precum şi alte atribuţii încredinţate de preşedinte, de Prezidiu sau de Biroul Prezidiului şi rãspunde în faţa Adunãrii generale de coordonarea tuturor activitãţilor aparatului de execuţie al ASAS, având urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã şi rãspunde de activitatea personalului de lucru al ASAS; b) coordoneazã gestionarea patrimoniului ASAS; c) pregãteşte documentele de lucru pentru Adunarea generalã, Prezidiu şi Biroul Prezidiului; d) urmãreşte şi ia mãsuri de îndeplinire a hotãrârilor Adunãrii generale, Prezidiului şi Biroului Prezidiului; e) coordoneazã activitatea curentã a secţiilor şi comisiilor ştiinţifice; f) coordoneazã activitatea bibliotecii şi pe cea de editare a publicaţiilor ASAS; g) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de Biroul Prezidiului şi de preşedinte. ART. 18 (1) Preşedintele, 4 vicepreşedinţi, dintre care 2 vicepreşedinţi retribuiţi conform art. 17 alin. (8) şi 2 vicepreşedinţi onorifici, şi secretarul general sunt aleşi de Adunarea generalã pentru un mandat de 4 ani, putând fi realeşi, consecutiv, o singurã datã pe aceeaşi funcţie. (2) Pentru alegerea preşedintelui, vicepreşedinţilor şi a secretarului general, hotãrârile se adoptã cu o majoritate de douã treimi din numãrul membrilor votanţi prezenţi, în condiţiile realizãrii cvorumului. La al doilea tur de scrutin, dacã este cazul, se decide cu majoritate simplã, în condiţiile cvorumului. (3) Mandatele preşedintelui, vicepreşedinţilor şi secretarului general înceteazã la expirarea duratei prevãzute la art. 43 alin. (1). În caz de imposibilitate de îndeplinire a atribuţiilor sau în caz de demisie, Prezidiul desemneazã un interimar pentru o perioadã de maximum 6 luni, dupã care organizeazã alegeri pentru ocuparea funcţiei vacante, pânã la încheierea mandatului celui înlocuit. (4) Adunarea generalã poate alege prin vot, dintre foştii preşedinţi, preşedintele de onoare al ASAS, funcţie care este neretribuitã. (5) Şedinţele Adunãrii generale pentru alegerea organelor de conducere ale ASAS sunt conduse de un prezidiu propus de Adunarea generalã şi format din 3-5 membri titulari care nu candideazã. (6) Candidaturile pentru funcţiile de preşedinte, vicepreşedinţi şi secretar general se depun la Prezidiu de cãtre secţiile ştiinţifice, cu 15 zile înaintea Adunãrii generale în care au loc alegerile, şi se publicã pe site-ul ASAS. (7) În Adunarea generalã se supun la vot toate propunerile. (8) Funcţia de preşedinte este asimilatã funcţiei de demnitate publicã şi este retribuitã la nivelul funcţiei de secretar de stat, iar funcţiile de vicepreşedinţi şi secretar general sunt asimilate şi retribuite corespunzãtor funcţiei de subsecretar de stat. (9) Preşedintele, 2 vicepreşedinţi şi secretarul general, retribuiţi conform art. 17 alin. (8), au funcţia de bazã la ASAS. (10) Preşedinţii secţiilor şi filialelor şi vicepreşedinţii ASAS onorifici pot primi indemnizaţii de conducere lunare stabilite anual de Prezidiu, de pânã la 20% din indemnizaţia preşedintelui. CAP. III Secţiile ştiinţifice de specialitate, secretariatul ştiinţific, comisiile ştiinţifice şi filialele ASAS ART. 19 (1) Secţiile ştiinţifice, ca structuri de specialitate ale ASAS, sunt formate din membri titulari, membri corespondenţi, membri de onoare şi membri asociaţi. (2) Secţiile ştiinţifice de specialitate sunt urmãtoarele: 1. Ştiinţa solului, îmbunãtãţiri funciare, gospodãrirea apelor şi protecţia mediului; 2. Cultura plantelor de câmp; 3. Horticulturã; 4. Zootehnie; 5. Medicinã veterinarã; 6. Industrie alimentarã; 7. Silviculturã; 8. Economie agrarã şi dezvoltare ruralã; 9. Mecanizarea agriculturii. ART. 20 Secţia are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã activitatea institutelor naţionale, institutelor şi, împreunã cu acestea, a staţiunilor, din profilul sãu; b) dezbate probleme ştiinţifice şi stabileşte acţiunile care intereseazã ASAS şi unitãţile de CDI; c) analizeazã rapoarte privind activitãţile unitãţilor de CDI şi înainteazã Biroului Prezidiului concluziile sale; d) solicitã, primeşte şi analizeazã informãri din partea membrilor secţiei privind activitatea desfãşuratã; e) propune înfiinţarea, organizarea internã, reorganizarea sau desfiinţarea unitãţilor de CDI în profilul de activitate al secţiei şi al comisiilor de specialitate şi le coordoneazã activitatea; f) analizeazã rapoartele unitãţilor de CDI aferente privind evaluarea anualã a activitãţii de cercetare a personalului de cercetare; g) propune premierea celor mai valoroase realizãri ştiinţifice; h) propune comisiile de concurs pentru ocuparea postului de director general/director şi avizeazã comisiile pentru funcţiile de conducere din unitãţile de CDI subordonate/coordonate; i) colaboreazã cu filialele pentru rezolvarea problemelor unitãţilor de cercetare din zona de influenţã a acestora; j) organizeazã manifestãri ştiinţifice; k) în vederea alegerii de noi membri, evalueazã dosarele candidaţilor privind îndeplinirea prevederilor statutare, pentru care desemneazã un colectiv care analizeazã eligibilitatea şi îndeplinirea caracterului de excelenţã a lucrãrilor semnificative alese de candidat şi prezintã propunerile în secţie, care, dupã caz, adoptã sau respinge dosarul prin vot secret; l) organizeazã şedinţa de alegeri, în condiţiile realizãrii cvorumului, şi decide prin vot secret, cu majoritate de cel puţin douã treimi din numãrul membrilor votanţi ai secţiei; m) propune, realizeazã şi coordoneazã, cu personal propriu şi în colaborare, programe, proiecte de cercetare multidisciplinare, strategii, expertize etc.; n) colaboreazã cu filialele ASAS pentru susţinerea activitãţilor de cercetare-dezvoltare şi de valorificare a rezultatelor unitãţilor de cercetare din zona de influenţã a acestora; o) coordoneazã şi analizeazã lucrãrile ştiinţifice susţinute în cadrul manifestãrilor organizate de secţie, în vederea publicãrii acestora. ART. 21 (1) Secţia este condusã de preşedinte şi un birou format din vicepreşedinte, membri şi secretar ştiinţific. (2) Preşedintele se alege dintre membrii titulari, iar vicepreşedintele şi membrii biroului se aleg dintre membrii titulari şi membrii corespondenţi, pe o perioadã de 4 ani. Pentru a fi ales, candidatul trebuie sã întruneascã cel puţin douã treimi din numãrul de voturi ale membrilor titulari, corespondenţi şi de onoare, în condiţiile realizãrii cvorumului. (3) În cazul absenţei preşedintelui, conducerea secţiei este asiguratã de cãtre vicepreşedinte sau un membru al biroului secţiei, iar în caz de indisponibilitate mai mare de 6 luni sau de demisie se alege un preşedinte interimar pe durata rãmasã pânã la încheierea mandatului iniţial. (4) La şedinţele acesteia pot participa ca invitaţi directorii institutelor de CDI care nu sunt membri ai ASAS şi, dupã caz, alţi specialişti în domeniu. ART. 22 (1) Preşedintele secţiei organizeazã, îndrumã şi controleazã întreaga activitate a secţiei şi are urmãtoarele atribuţii: a) reprezintã secţia şi rezolvã problemele curente; b) convoacã şi conduce şedinţele secţiei; c) ia mãsurile necesare realizãrii hotãrârilor luate în şedinţele secţiei; d) informeazã membrii secţiei asupra activitãţii biroului secţiei; e) prezintã anual Prezidiului ASAS informãri asupra activitãţii secţiei şi a unitãţilor de cercetare din profilul sãu; f) realizeazã sarcinile stabilite de Prezidiul ASAS; g) propune componenţa comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiilor de conducere în unitãţile de cercetare din profilul secţiei. (2) Funcţia de secretar ştiinţific al secţiei se ocupã prin concurs de absolvenţi cu studii superioare, doctor în ştiinţe sau doctorand, cu o vechime în cercetarea ştiinţificã de minimum 5 ani. Acesta are urmãtoarele atribuţii: a) realizeazã lucrãrile curente şi de specialitate ale secţiei; b) pregãteşte documentaţiile şedinţelor secţiei şi contribuie la pregãtirea lucrãrilor Adunãrii generale; c) executã, deruleazã şi participã la proiecte de cercetaredezvoltare, documentaţii de cercetare-dezvoltare, sinteze; d) elaboreazã dãri de seamã, rapoarte asupra activitãţii de cercetare-dezvoltare a unitãţilor din domeniul secţiei; e) întocmeşte referatele secţiei în vederea aprobãrii de cãtre Prezidiul ASAS a concursurilor de promovare în gradele profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II; f) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor secţiei şi contribuie la pregãtirea şi desfãşurarea şedinţelor Biroului Prezidiului, Prezidiului şi Adunãrii generale; g) pãstreazã evidenţa lucrãrilor secţiei, a dosarelor membrilor secţiei; h) realizeazã legãtura permanentã cu unitãţile de cercetaredezvoltare subordonate şi coordonate din domeniul de activitate al secţiei; i) arhiveazã documentele cu care opereazã şi le predã anual, pe bazã de proces-verbal, cãtre arhiva ASAS; j) duce la îndeplinire alte atribuţii stabilite de Prezidiul ASAS şi de biroul secţiei; k) asigurã secretariatul pentru manifestãrile organizate de ASAS. ART. 23 (1) În cadrul ASAS se pot organiza comisii ştiinţifice de specialitate, cu tematicã privind probleme importante, cu caracter multidisciplinar. În prezent funcţioneazã urmãtoarele comisii: ● Comisia Naţionalã pentru Combaterea Secetei; ● Comisia de Acvaculturã şi Pescuit; ● Comisia de Coordonare a Cercetãrii şi Promovãrii Produselor de Uz Fitosanitar; ● Comisia de Montanologie; ● Comisia de Producere a Seminţelor şi Materialului Sãditor; ● Comisia de Biotehnologie. (2) Comisiile organizeazã de douã ori pe an sau de câte ori este nevoie dezbateri, seminarii, mese rotunde etc. şi informeazã în scris asupra concluziilor acestora Biroul Prezidiului ASAS. (3) În probleme de interes major, comisiile ştiinţifice de specialitate elaboreazã rezoluţii care se vor prezenta Biroului Prezidiului ASAS, în vederea afişãrii acestora pe site-ul ASAS, în termen de 10 zile calendaristice de la data evenimentului ştiinţific. ART. 24 Filiala ASAS reprezintã forma teritorialã de organizare a activitãţii ASAS, fãrã personalitate juridicã, şi funcţioneazã în baza regulamentului de organizare şi funcţionare propriu, aprobat de Adunarea generalã a ASAS. ART. 25 Filiala ASAS are urmãtoarele atribuţii: a) dezbate probleme ştiinţifice şi alte aspecte care intereseazã activitatea de cercetare-dezvoltare-inovare; b) monitorizeazã şi evalueazã activitatea de cercetare ştiinţificã a unitãţilor de cercetare-dezvoltare şi a universitãţilor de profil din zona aferentã, utilizând aceleaşi criterii cu ale secţiilor ASAS şi în colaborare cu ele; c) organizeazã manifestãri ştiinţifice zonale şi naţionale; d) înainteazã secţiilor ştiinţifice de profil propuneri de candidaţi pentru alegerea de membri ai ASAS; e) înfiinţeazã comisii sau colective de lucru pentru rezolvarea problemelor specifice domeniului agricol din zona de influenţã a filialei; f) ia hotãrâri, în condiţiile cvorumului, cu majoritatea simplã a numãrului membrilor. ART. 26 (1) Filiala este condusã de un preşedinte, membru titular sau corespondent al ASAS, ales prin vot secret de Adunarea generalã a membrilor filialei, pe o perioadã de 4 ani. (2) Filiala îşi alege, dintre membrii ei, 1-2 vicepreşedinţi, un secretar şi un birou format din 1-3 membri; hotãrârile biroului se valideazã de adunarea membrilor filialei. ART. 27 Preşedintele filialei are urmãtoarele atribuţii: a) reprezintã filiala în toate relaţiile ei şi rezolvã problemele curente; b) convoacã şi conduce şedinţele biroului şi filialei; c) ia mãsurile necesare realizãrii hotãrârilor luate în şedinţele biroului şi ale adunãrii membrilor filialei; d) informeazã membrii filialei asupra activitãţii biroului filialei. Dezbaterile din şedinţele biroului şi ale adunãrii membrilor se consemneazã în procese-verbale; e) prezintã anual Prezidiului ASAS informãri asupra activitãţii filialei şi a unitãţilor de cercetare aferente din zona de activitate. CAP. IV Subordonarea/coordonarea organismelor de lucru/compartimentelor ASAS A. Compartimente subordonate preşedintelui ASAS ART. 28 (1) Corpul de control al preşedintelui funcţioneazã în subordinea acestuia. (2) Corpul de control al preşedintelui are urmãtoarele atribuţii generale: a) îndeplineşte sarcinile dispuse de preşedintele ASAS; b) cerceteazã sesizãrile primite de la diferite instituţii şi persoane fizice cu privire la activitãţile din domeniile ASAS; c) controleazã modul în care conducerile unitãţilor şi instituţiilor de cercetare-dezvoltare subordonate/coordonate ASAS se preocupã de asigurarea condiţiilor pentru realizarea obiectivelor de cercetare-dezvoltare-inovare; d) participã cu specialiştii de la alte ministere sau instituţii abilitate la efectuarea unor controale în unitãţile de CDI subordonate/coordonate de ASAS; e) ţine evidenţa dosarelor întocmite în urma controalelor efectuate şi rãspunde direct pentru confidenţialitatea lor; f) urmãreşte modul de aplicare a mãsurilor aprobate de conducerea ASAS; g) verificã modul cum au fost respectate prevederile legale privind administrarea patrimoniului unitãţilor din subordinea/ coordonarea ASAS. ART. 29 (1) Direcţia economicã este compartimentul tehnic de specialitate care asigurã coordonarea şi monitorizarea activitãţii privind finanţarea şi evidenţa contabilã din ASAS şi din unitãţile de CDI. (2) Direcţia economicã are urmãtoarele atribuţii: a) întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al ASAS şi avizeazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de CDI subordonate/coordonate, pe care le supune aprobãrii preşedintelui, la propunerea Prezidiului; b) efectueazã studii şi analize privind potenţialul economic şi financiar al ASAS şi al unitãţilor din subordinea ASAS, eficienţa utilizãrii resurselor, creşterea rentabilitãţii şi alţi indicatori economico-financiari; c) urmãreşte activitatea economico-financiarã din cadrul ASAS şi din unitãţile de CDI subordonate/coordonate de ASAS; d) rãspunde de buna gestionare şi utilizare a fondurilor publice, sub raportul legalitãţii, regularitãţii şi eficienţei economice; e) urmãreşte semestrial, împreunã cu secţiile ştiinţifice, modul de realizare a contractului de performanţã managerialã dintre ASAS şi directorii generali/directorii unitãţilor şi instituţiilor de CDI şi propune preşedintelui mãsuri în consecinţã; f) organizeazã, împreunã cu conducerile institutelor şi staţiunilor subordonate/coordonate, acţiuni menite sã ridice eficienţa economico-financiarã din aceste unitãţi şi propune Prezidiului mãsuri în consecinţã; g) rãspunde de aplicarea, în domeniul sãu de activitate, a hotãrârilor şi deciziilor adoptate de conducerea ASAS, în conformitate cu legislaţia în vigoare, statutul ASAS şi prezentul regulament de organizare şi funcţionare; h) rãspunde de întocmirea bilanţului contabil şi de depunerea lui la organele abilitate, conform normelor Ministerului Finanţelor Publice; i) rãspunde de înregistrarea cronologicã şi sistematicã, prelucrarea, publicarea şi pãstrarea informaţiilor cu privire la situaţia patrimonialã şi la rezultatele obţinute; j) rãspunde de organizarea şi conducerea contabilitãţii, în condiţiile Legii contabilitãţii nr. 82/1991, republicatã; k) rãspunde de analizarea, avizarea şi încheierea contractelor de asociere în participaţiune, pe care le supune aprobãrii Biroului Prezidiului; rãspunde şi urmãreşte eficienţa asocierilor în participaţiune a unitãţilor subordonate; l) rãspunde pentru efectuarea cheltuielilor în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat; m) rãspunde şi urmãreşte veniturile, încasãrile şi plãţile prin conturile deschise la trezorerie; n) rãspunde de efectuarea inventarierii anuale a patrimoniului şi reflectarea rezultatelor inventarierii în situaţiile financiare anuale; o) urmãreşte şi rãspunde ca operaţiunile economicofinanciare sã se consemneze în momentul efectuãrii lor în documente care sã stea la baza înregistrãrii în contabilitate; p) rãspunde de întocmirea şi depunerea în termen a situaţiilor financiare anuale; q) exercitã controlul financiar preventiv pe documente, conform deciziei de organizare; r) arhiveazã documentele cu care opereazã şi le predã anual, pe bazã de proces-verbal, cãtre arhiva ASAS; s) reprezintã ASAS în relaţiile cu compartimentele similare din instituţiile centrale, în conformitate cu mandatul încredinţat de conducerea ASAS; t) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi din alte ministere şi instituţii centrale şi cu compartimente din ASAS. ART. 30 Activitatea Direcţiei economice se desfãşoarã în cadrul a douã servicii: Serviciul buget-finanţe şi Serviciul financiar-contabil. A. Serviciul buget-finanţe asigurã planificarea, controlul şi analiza operaţiunilor financiare ale ASAS şi ale unitãţilor subordonate/coordonate şi are urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al ASAS, pe care îl supune aprobãrii preşedintelui; b) avizeazã şi propune spre aprobare preşedintelui proiectele de bugete de venituri şi cheltuieli elaborate de unitãţile de CDI subordonate/coordonate; c) procedeazã, ori de câte ori este cazul, la rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care o supune aprobãrii preşedintelui ASAS; d) urmãreşte realizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al ASAS şi al unitãţilor subordonate/coordonate; e) rãspunde de întocmirea documentaţiilor pentru repartizarea, alimentarea, retragerea şi modificarea creditelor bugetare necesare activitãţii ASAS şi instituţiilor subordonate, conform bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate, cu respectarea disciplinei financiare; f) centralizeazã situaţiile financiare ale unitãţilor subordonate/coordonate, pe care le prezintã Prezidiului ASAS şi organelor specializate din Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerul Finanţelor Publice; g) exercitã controlul financiar-preventiv asupra gospodãririi mijloacelor materiale şi bãneşti din cadrul ASAS, conform deciziei de organizare; h) întocmeşte previziuni privind realizarea indicatorilor economico-financiari la nivelul ASAS; i) acordã asistenţã şi consultaţii conducãtorilor compartimentelor financiar-contabile ale unitãţilor din reţeaua ASAS; j) analizeazã, avizeazã şi supune aprobãrii Prezidiului ASAS propunerile de încheiere a contractelor de asociere în participaţiune ale unitãţilor de cercetare-dezvoltare ale ASAS; k) controleazã şi urmãreşte eficienţa economicã a asocierii în participaţiune a unitãţilor de CDI; l) arhiveazã documentele cu care opereazã şi le predã anual, pe bazã de proces-verbal, cãtre arhiva ASAS. B. Serviciul financiar-contabil rãspunde de cunoaşterea, evaluarea, mãsurarea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor, patrimoniului public din administrare şi capitalul propriu al ASAS, având urmãtoarele atribuţii: 1. în domeniul financiar: a) urmãreşte activitãţile financiare şi fluxurile de trezorerie ale ASAS; b) efectueazã cheltuielile conform bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, pe bazã de acte justificative, care sã confirme primirea bunurilor materiale, prestarea serviciilor, achitarea salariilor şi a altor drepturi bãneşti, plata obligaţiilor cãtre buget, precum şi a altor obligaţii potrivit dispoziţiilor legale; c) efectueazã operaţiunile legate de angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor prin conturile deschise la Trezoreria Statului; d) urmãreşte încasarea debitorilor persoane fizice şi juridice; e) respectã exerciţiul bugetar, care este anual şi se încheie pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. 2. în domeniul contabil: a) înregistrarea cronologicã şi sistematicã, prelucrarea, publicarea şi pãstrarea informaţiilor cu privire la situaţia patrimonialã şi la rezultatele obţinute; b) înregistrarea rezultatelor cercetãrii în evidenţa contabilã, în mod distinct, conform metodologiei specifice; c) controlul operaţiunilor patrimoniale efectuate şi al procedeelor de prelucrare utilizate, precum şi al exactitãţii datelor contabile furnizate; d) înregistrarea documentelor justificative numai dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute de Legea nr. 82/1991, republicatã, şi normele de aplicare specifice instituţiilor publice; e) întocmirea bilanţului contabil şi depunerea lui la organele abilitate, conform normelor Ministerului Finanţelor Publice; f) înregistreazã rezultatele inventarierii anuale a patrimoniului ASAS; g) arhiveazã documentele financiar-contabile şi le predã anual, pe bazã de proces-verbal, la arhiva ASAS. ART. 31 Serviciul de relaţii internaţionale, informare publicã şi relaţii cu presa asigurã îndeplinirea sarcinilor ce revin ASAS în domeniul cooperãrii tehnico-ştiinţifice internaţionale şi accesul liber, neîngrãdit, al oricãrei persoane la informaţiile de interes public ce privesc ASAS. A. Compartimentul de relaţii internaţionale are urmãtoarele atribuţii: a) iniţiazã împreunã cu secţiile ştiinţifice acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã, bilaterale sau multilaterale, cu instituţii specializate din strãinãtate, în conformitate cu mandatul încredinţat de conducerea ASAS; b) ţine evidenţa acţiunilor de cooperare internaţionalã şi raporteazã periodic modul de realizare a acestor acţiuni; c) coordoneazã şi îndrumã elaborarea documentelor necesare acţiunilor de cooperare internaţionalã ale unitãţilor de cercetare din reţeaua ASAS; participã la tratativele cu parteneri externi pentru acţiuni de cooperare şi urmãreşte modul de realizare a prevederilor protocolare; d) furnizeazã toate informaţiile necesare şi acordã consultanţã tehnicã de specialitate pentru elaborarea proiectelor ştiinţifice, bilaterale sau de reţea, în concordanţã cu reglementãrile interne şi internaţionale; e) urmãreşte întocmirea formelor legale pentru deplasarea în strãinãtate a cercetãtorilor din reţeaua ASAS şi le supune spre aprobare preşedintelui ASAS; f) primeşte, verificã şi supune spre aprobare preşedintelui ASAS rapoartele de deplasare în strãinãtate avizate de secţiile de specialitate şi alte materiale prezentate în cadrul manifestãrilor ştiinţifice internaţionale; g) informeazã secţiile ştiinţifice ale ASAS şi unitãţile din reţea privind manifestãrile ştiinţifice internaţionale şi oportunitãţile de conlucrare pe plan extern; h) sprijinã organizarea de manifestãri ştiinţifice cu caracter internaţional, împreunã cu secţiile de specialitate; i) participã la elaborarea programelor şi organizarea vizitelor efectuate de delegaţii strãine la ASAS şi unitãţile de CDI ale ASAS; j) întocmeşte programele vizitelor şi formele de deplasare în strãinãtate a persoanelor din conducerea ASAS; k) asigurã interfaţa ASAS în orice activitate internaţionalã pe care o realizeazã aceastã instituţie; l) efectueazã traduceri şi retroversiuni pentru conducerea ASAS; m) asigurã legãtura permanentã cu reprezentanţele ţãrilor strãine cu care ASAS are relaţii de colaborare; n) coopereazã cu departamentele de specialitate din Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Mediului, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, precum şi din celelalte ministere şi organe centrale, cu secţiile ştiinţifice şi celelalte compartimente din cadrul ASAS, precum şi cu unitãţile de cercetare-dezvoltare din reţeaua ASAS; o) executã orice alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate ce decurg din actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea ASAS. B. Compartimentul de informare publicã şi relaţii cu presa are drept scop asigurarea accesului liber, neîngrãdit, al oricãrei persoane la informaţiile de interes public ce privesc ASAS. Compartimentul de informare publicã şi relaţii cu presa îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi are urmãtoarele atribuţii: a) monitorizarea presei; b) organizeazã conferinţe de presã, evenimente, briefinguri, deplasãri cu reprezentanţii mass-media; c) selectarea informaţiilor din interiorul ASAS, definirea sferelor de interes, evaluarea şi selectarea informaţiilor utile pentru instituţie şi care prezintã interes pentru public; d) asigurã reflectarea în mass-media a activitãţii ASAS; e) redacteazã comunicate şi informãri de presã (informeazã în timp util şi asigurã accesul jurnaliştilor la activitãţile de interes public organizate de ASAS); f) organizeazã evenimente, protocoale, mese rotunde, reuniuni pe teme specifice în cooperare cu alte instituţii, asociaţii profesionale, universitãţi, organizaţii neguvernamentale, societatea civilã etc.; g) asigurã gestionarea, funcţionarea şi actualizarea site-ului ASAS, cu sprijinul compartimentelor funcţionale; h) colaboreazã cu instituţii specializate în soluţionarea reclamaţiilor, petiţiilor, conform <>Legii nr. 544/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; i) primeşte şi înregistreazã solicitãrile privind informaţiile de interes public şi le evalueazã primar, pentru a stabili dacã informaţiile solicitate sunt informaţii comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces. ART. 32 (1) Biroul de audit public intern asigurã auditarea tuturor activitãţilor desfãşurate în unitãţile de CDI subordonate/coordonate de ASAS cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi la administrarea patrimoniului public. (2) Biroul de audit public intern are urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã norme metodologice specifice activitãţii ASAS şi a unitãţilor din subordinea/coordonarea ASAS, care se supun aprobãrii Direcţiei de audit public intern din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, respectând prevederile art. 6.1.3 din normele generale privind exercitarea auditului public intern; b) elaboreazã proiectul planului anual de audit, care se supune aprobãrii preşedintelui ASAS; c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale unitãţilor de CDI sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate. (3) Biroul de audit public intern auditeazã cel puţin o datã la 3 ani, fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele: - angajamentele bugetare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare; - plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare; - vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului; - concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului; - constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora; - alocarea creditelor bugetare; - sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia; - sistemul de luare a deciziilor; - sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme; - sistemele informatice. (4) Biroul de audit public intern: - întocmeşte rapoartele de audit public intern conform planului anual de audit aprobat, pe care le prezintã preşedintelui ASAS; - informeazã preşedintele ASAS despre recomandãrile neînsuşite de cãtre conducãtorii unitãţilor de CDI auditate, precum şi despre consecinţele acestora; - raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit; - elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern; - în cazul identificãrii unor iregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat preşedintelui ASAS şi Direcţiei de audit public intern din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale; - organizeazã şi controleazã compartimentele de audit public intern din cadrul unitãţilor de CDI subordonate/coordonate de ASAS şi ia mãsuri în consecinţã; - arhiveazã documentele cu care opereazã şi le predã anual, pe bazã de proces-verbal, cãtre arhiva ASAS; - îndeplineşte alte sarcini dispuse de preşedintele ASAS. ART. 33 Serviciul juridic, resurse umane, salarizare îşi desfãşoarã activitatea prin urmãtoarele structuri: A. Compartimentul juridic rezolvã problemele juridice legate de interesele patrimoniale ale ASAS, apãrarea acestor interese, reprezentarea instituţiei în justiţie şi asigurarea legalitãţii mãsurilor adoptate de administraţia acestei instituţii. Compartimentul juridic are urmãtoarele atribuţii: - participã la întocmirea proiectelor de legi, hotãrâri, ordonanţe, regulamente, ordine, instrucţiuni, precum şi a oricãror alte acte cu caracter normativ elaborate de ASAS; - avizeazã, la cererea conducerii ASAS, actele normative întocmite de unitãţile de CDI ale ASAS şi care sunt în legãturã cu atribuţiile şi activitatea ASAS; - avizeazã, la cererea preşedintelui ASAS, legalitatea mãsurilor ce urmeazã a fi luate în desfãşurarea activitãţii acesteia; - avizeazã, la cererea preşedintelui ASAS, actele care angajeazã rãspunderea patrimonialã a unitãţii; - întocmeşte proiecte de contracte sau proiecte de acte cu caracter juridic în legãturã cu activitatea unitãţii şi avizeazã actele redactate; - redacteazã acte juridice, atestã identitatea pãrţilor, consimţãmântul, conţinutul şi data actelor încheiate care privesc ASAS (decizii, contracte de orice fel, convenţii şi altele asemenea); - avizeazã şi contrasemneazã actele cu caracter juridic şi administrativ; - reprezintã şi apãrã interesele ASAS în faţa instanţelor judecãtoreşti, a organelor de arbitraj şi a altor organe ale puterii sau administraţiei de stat, la solicitarea conducerii ASAS; - urmãreşte apariţia dispoziţiilor cu caracter normativ şi semnaleazã organelor de conducere sarcinile ce revin ASAS potrivit acestor dispoziţii; - rezolvã orice alte lucrãri cu caracter juridic; - arhiveazã documentele şi dosarele cu care opereazã; - îndrumã şi controleazã activitatea consilierilor juridici din staţiunile coordonate. Consilierul juridic este obligat sã ţinã urmãtoarele evidenţe: - intrãrile şi ieşirile de corespondenţã juridicã, numerotate şi datate; - registrul de evidenţã privind orice situaţie litigioasã cu care a fost sesizat; - registrul de evidenţã privind avizele scrise - datate şi numerotate; - registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de acesta cu privire la identitatea pãrţilor, a conţinutului şi a datei actelor. B. Compartimentul de resurse umane, salarizare Obiectul activitãţii Compartimentului de resurse umane, salarizare îl constituie elaborarea şi aplicarea politicii de personal şi salarizare la nivelul unitãţii, aplicarea legislaţiei în vigoare şi desfãşurarea de activitãţi privind: ● elaborarea propunerilor privind politica de personal şi salarizare; ● calificarea adecvatã şi ridicarea nivelului de pregãtire profesionalã a personalului; ● aprecierea şi promovarea personalului; ● administrarea salarizãrii; ● alte activitãţi stabilite de conducãtorul unitãţii. În realizarea atribuţiilor ce îi revin, Compartimentul resurse umane, salarizare colaboreazã cu toate compartimentele din structura organizatoricã a ASAS şi cu compartimentele de specialitate din alte unitãţi. Compartimentul de resurse umane, salarizare are urmãtoarele atribuţii: 1. elaborarea propunerilor privind: - optimizarea politicii de personal şi salarizare; - urmãreşte nomenclatorul de funcţii; - întocmeşte şi prezintã spre aprobare preşedintelui statul de funcţii în concordanţã cu structura organizatoricã şi numãrul de posturi aprobate, urmãrind aplicarea lui corectã la toate nivelele; - verificã şi propune aprobãrii preşedintelui ASAS organigramele, statele de funcţii şi regulamentele de organizare şi funcţionare din unitãţile subordonate/coordonate; - asigurã negocierea prevederilor contractului individual de muncã; - urmãreşte aplicarea prevederilor contractului colectiv de muncã, contractului individual de muncã, dupã caz, şi ale regulamentului intern; - efectueazã şi rãspunde de corectitudinea lucrãrilor privind evidenţa şi mişcarea personalului, completeazã legitimaţii, elibereazã adeverinţele solicitate privind calitatea de salariat al unitãţii; - crearea şi actualizarea bazei de date specializate de personal în colaborare cu Serviciul financiar-contabil; - întocmeşte, la solicitarea conducerii, situaţii statistice privind numãrul de personal existent în unitãţile subordonate/coordonate, gradul ştiinţific, sexul, vârsta şi alte date; - ţine evidenţa condicii de prezenţã şi întocmeşte pontajul lunar; - întocmeşte contractele de muncã pentru fiecare nou angajat pe baza documentelor personale ale acestuia şi opereazã la zi orice modificãri pe perioada activitãţii salariaţilor; - întocmeşte dosarul de personal pentru fiecare salariat cu toate actele necesare şi documentele apãrute pe parcursul activitãţii acestuia; asigurã gestionarea carnetelor de muncã şi a programului REVISAL; - gestioneazã tichetele de masã, tichetele-cadou şi de vacanţã; - ţine evidenţa concediilor fãrã platã, concediilor de odihnã, sancţiunilor şi a absenţelor nemotivate, pentru a putea fi operate în carnetul de muncã; - întocmeşte dosarele de pensii; - asigurã arhivarea corespunzãtoare a documentelor de personal şi securitatea lor; - emite documente de legitimare şi acces în cadrul ASAS; - verificã aplicarea normelor de structurã de cãtre unitãţile din subordinea/coordonarea ASAS; - întocmeşte, potrivit legii, deciziile pentru numirea reprezentanţilor în consiliile de administraţie la unitãţile de CDI ale ASAS; - întocmeşte deciziile de numire/revocare a directorilor generali/directorilor unitãţilor de CDI; 2. calificarea adecvatã şi ridicarea nivelului pregãtirii profesionale a personalului: - propune, la sugestia secţiilor ştiinţifice, direcţiilor şi compartimentelor din ASAS, organizarea de cursuri de formare şi instruire profesionalã a personalului, în condiţiile legii; 3. aprecierea şi promovarea personalului: - organizeazã concursuri pentru promovarea profesionalã; - verificã şi rãspunde de aplicarea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale; 4. administrarea salarizãrii: - în colaborare cu Compartimentul juridic, elaboreazã contractul colectiv de muncã, prin care se stabilesc, în limitele prevãzute de lege, clauzele privind salarizarea şi alte drepturi şi obligaţii care decurg din raporturile de muncã, şi participã la negocierea prevederilor acestuia cu reprezentanţii salariaţilor; - renegociazã operativ sistemul de salarizare prevãzut în contractul colectiv de muncã în baza actelor normative care apar în probleme de salarizare ulterior acestui contract; - coordoneazã, asigurã şi urmãreşte aplicarea legislaţiei muncii privind drepturile salariale prevãzute de actele normative în vigoare şi întocmeşte împreunã cu serviciul financiar documentaţiile legate de premierea personalului; - întocmeşte documentaţia pentru acordarea salariului de merit, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru personalul aparatului propriu al ASAS şi supune aprobãrii propunerile privind acordarea salariilor de merit pentru personalul de conducere, numit prin decizie a preşedintelui ASAS, din unitãţile subordonate/coordonate; - întocmeşte statele pentru plata indemnizaţiilor membrilor ASAS, conform <>Legii nr. 525/2004 ; - înregistreazã şi prelucreazã date statistice, financiare privind salariile, impozitele, contribuţiile; - calculeazã salariile pe baza pontajelor şi a salariilor nominale, comunicate de Biroul resurse umane, pe baza programului de salarizare al Ministerului Finanţelor Publice, întocmeşte statele de platã (fluturaşii) pentru fiecare salariat şi le supune controlului financiar preventiv; - întocmeşte fişele FF1 şi FF2 şi le depune la organele abilitate; - ţine registrul de evidenţa a obligaţiilor unitãţii şi urmãreşte decontarea acestora la scadenţã; - efectueazã punctaj cu organele financiare privind contribuţiile şi taxele şi impozitele derivate din plata salariilor, atât pentru angajator, cât şi pentru angajaţi; 5. asigurarea unor condiţii mai bune de muncã pentru salariaţi: - analizeazã împreunã cu conducerea compartimentelor condiţiile de muncã şi de acordare a asistenţei medico-sanitare; 6. alte activitãţi: - îndeplineşte şi alte atribuţii dispuse de conducerea unitãţii sau rezultate din acte normative. C. Compartimentul arhivã are urmãtoarele atribuţii: - rãspunde de evidenţa, selectarea, pãstrarea şi clasarea documentelor create şi deţinute în arhivã; - predã materialul selectat la Arhivele Statului, iar documentele casate la deşeuri; - rãspunde de actualizarea nomenclatorului arhivistic al ASAS şi de organizarea activitãţii arhivei; - primirea documentelor de la compartimente în gestiune; - eliberarea materialelor solicitate pentru a stabili vechimea în muncã. D. Compartimentul sãnãtate şi securitate în muncã îndeplineşte atribuţiile ce decurg din prevederile <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 şi din normele metodologice de aplicare a acesteia. B. Structuri ale ASAS subordonate secretarului general ART. 34 Serviciul patrimoniu, investiţii, achiziţii şi administrativ are în structurã urmãtoarele compartimente: Compartimentul patrimoniu, investiţii, Compartimentul achiziţii publice, Compartimentul dezvoltare tehnologicã şi Compartimentul administrativ. A. Compartimentul patrimoniu, investiţii are urmãtoarele atribuţii principale: a) analizeazã şi fundamenteazã, pe baza propunerilor transmise de cãtre ASAS şi unitãţile subordonate/coordonate de ASAS, programul anual de investiţii şi volumul cheltuielilor pentru reparaţii capitale la obiectivele de investiţii ale ASAS, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat; b) analizeazã şi susţine fundamentarea propunerilor de finanţare pentru lucrãrile de execuţie, achiziţii de echipamente, instalaţii, utilaje şi dotãri independente, pentru unitãţile subordonate şi ASAS, urmãreşte respectarea şi încadrarea în valorile aprobate, precum şi eventuala necesitate de suplimentare a acestora; c) participã la transmiterea datelor şi modificãrilor apãrute în legislaţie, cu prelucrarea de rigoare în specificul activitãţii de investiţii; d) participã, în baza sarcinilor primite de la conducerea ASAS, la adjudecarea execuţiei lucrãrilor de construcţii, la recepţionarea acestora, în vederea asigurãrii calitãţii, siguranţei şi durabilitãţii construcţiilor şi la achiziţionarea utilajelor şi dotãrilor, în comisiile de licitaţii; e) alãturi de titulari, atunci când se solicitã, participã cu reprezentanţi la elaborarea programelor şi avizarea studiilor pentru proiecte de investiţii finanţate de organisme internaţionale; f) coordoneazã activitatea de patrimoniu a unitãţilor de CDI ale ASAS şi reactualizeazã inventarul bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea acestora; g) transmite inventarul bunurilor din patrimoniul public al statului cãtre Ministerul Finanţelor Publice, spre centralizare, în conformitate cu listele întocmite de unitãţile din subordinea/coordonarea ASAS; h) în colaborare cu Compartimentul juridic, elaboreazã proiecte de acte normative pentru transferul de bunuri din domeniul public al statului şi fundamenteazã oportunitatea avizãrii transferurilor de bunuri publice; i) analizeazã documentaţiile pentru scoaterea din funcţiune şi casarea activelor fixe corporale aparţinând unitãţilor subordonate, conform legislaţiei în vigoare; j) elaboreazã documentaţiile privind acordul pentru transferuri de active fixe corporale între unitãţile subordonate/coordonate de ASAS. B. Compartimentul achiziţii publice are urmãtoarele atribuţii principale: a) centralizeazã solicitãrile şi elaboreazã programul anual al achiziţiilor publice pentru ASAS; b) monitorizeazã şi efectueazã raportarea cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a contractelor atribuite, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare; c) transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice cãtre Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi Monitorul Oficial al României; d) întocmeşte un studiu de piaţã înaintea demarãrii procedurilor de achiziţie publicã, inclusiv pentru procedurile proprii; e) urmãreşte respectarea aplicãrii normelor metodologice în contractarea şi achiziţionarea lucrãrilor de proiectare şi execuţie, a derulãrii fondurilor de la buget, menţinând o colaborare optimã cu toate unitãţile din subordinea/coordonarea ASAS. C. Compartimentul dezvoltare tehnologicã are urmãtoarele atribuţii: a) urmãreşte valorificarea cu prioritate a rezultatelor din cercetarea ştiinţificã, în sectorul de dezvoltare propriu al ASAS şi în unitãţile de CDI ale ASAS, pentru obţinerea de seminţe, material sãditor şi animale de rasã din categorii biologice superioare; b) se preocupã de extinderea aplicãrii rezultatelor din cercetare-dezvoltare în exploataţiile agricole; c) urmãreşte utilizarea eficientã a patrimoniului propriu al ASAS şi al unitãţilor de CDI, constituit din suprafeţe de teren, bunuri imobile şi dotare tehnicã; d) colaboreazã cu secţiile de specialitate şi cu serviciile, birourile şi compartimentele funcţionale din cadrul ASAS. D. Compartimentul administrativ are urmãtoarele atribuţii: - asigurã activitatea de primire-înregistrare-repartizare şi predare a corespondenţei, precum şi expedierea acesteia la destinatari dupã rezolvare; - asigurã activitatea de secretariat a conducerii şi a compartimentelor din cadrul unitãţii; - urmãreşte şi rãspunde de executarea lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale în conformitate cu prevederile din contractele de prestãri de servicii; - rãspunde de utilizarea raţionalã şi evidenţa imobilelor, instalaţiilor, mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar de uz administrativ-gospodãresc; - ia mãsuri pentru buna gospodãrire a utilitãţilor (energie electricã, apã rece, energie termicã, gaze etc.); - colaboreazã împreuna cu Compartimentul achiziţii publice la întocmirea planului anual al achiziţiilor publice şi la întocmirea contractelor de achiziţii publice; - urmãreşte modul de respectare a contractelor privind asigurarea service-ului imprimantelor, aparatelor de multiplicare şi a faxurilor şi sesizeazã conducãtorul ierarhic superior cu privire la constatarea unor abateri; - gestioneazã şi rãspunde de buna utilizare a parcului auto ce deserveşte ASAS; - urmãreşte încadrarea în cotele de carburanţi a autoturismelor din parcul auto propriu şi urmãreşte starea tehnicã a acestora; - asigurã activitatea de pazã şi de curãţenie şi întreţinere la sediul ASAS; - primeşte, verificã şi certificã în privinţa legalitãţii, realitãţii şi regularitãţii facturilor sosite de la furnizori; - asigurã prin atelierul xerox multiplicarea lucrãrilor; - ţine evidenta spaţiilor din sediul ASAS; - asigurã respectarea mãsurilor din planul de pazã privind protecţia personalului salariat şi a patrimoniului, accesul în incintã şi clãdirile din administrarea ASAS, modul de anunţare şi alarmare a situaţiilor de urgenţã; - întocmeşte fişe de calcul al chiriilor şi cheltuielilor de întreţinere; - gestioneazã materialele de consum, activele fixe şi obiectele de inventar din cadrul ASAS; - asigurã dotarea, funcţionarea, exploatarea instalaţiilor pentru prevenirea şi stingerea incendiilor. ART. 35 (1) Serviciul Biblioteca ASAS, editurã, publicaţii, IT gestioneazã fondul de carte al ASAS, organizarea şi funcţionarea bibliotecii fãcându-se pe baza unui regulament de organizare şi funcţionare propriu, aprobat de Prezidiul ASAS. (2) Biblioteca ASAS este o bibliotecã specializatã şi are urmãtoarele atribuţii: a) solicitã de la forurile competente fonduri necesare achiziţionãrii publicaţiilor strãine în vederea completãrii fondului documentar, stabileşte cu conducerea ASAS prioritãţile şi se ocupã de formalitãţile necesare aprobãrii acestora; b) comandã publicaţiile, în limita fondurilor aprobate, în urma consultãrii cu conducerea ASAS, şi urmãreşte permanent situaţia livrãrilor; c) în privinţa publicaţiilor primite ca donaţie, stabileşte preţurile/unitate de bibliotecã, conform Legii nr. 32/1994, legea sponsorizãrii; d) înregistreazã toate publicaţiile în registrul inventar şi în registrul mişcarea fondurilor, atribuind fiecãrei publicaţii o cotã topograficã care stabileşte locul acesteia în depozit; e) ţine permanent legãtura cu Serviciul financiar-contabil, atât pentru plãţi, cât şi pentru decontarea periodicã a sumelor aferente publicaţiilor primite; f) prelucreazã conform softului de bibliotecã TINLIB toate publicaţiile, în vederea gãsirii lor de cãtre cititori; g) ţine legãtura cu firma importatoare de publicaţii în scopul eliminãrii disfuncţionalitãţilor în distribuţia acestora; h) raporteazã anual Institutului Naţional de Statisticã, prin formularul CULT 1, situaţia bibliotecii în anul anterior (intrãri/ieşiri de publicaţii, sume alocate pentru publicaţii, nr. de personal, nr. de cititori etc.); i) asigurã organizarea depozitelor pe baze moderne, în aşa fel încât toate publicaţiile existente în baza de date sã poatã fi gãsite cu uşurinţã; j) organizeazã sala de lecturã cu materiale de referinţã (dicţionare, enciclopedii, anuare statistice); supravegheazã accesul liber la raft al cititorilor; k) pune la dispoziţia cititorilor baza de date existentã şi îi ajutã sã o foloseascã corect pentru a gãsi publicaţiile solicitate; l) asigurã informarea şi documentarea ştiinţificã în domeniile ASAS; m) iniţiazã schimburi de publicaţii cu biblioteci, instituţii şi societãţi ştiinţifice din ţarã şi strãinãtate; n) conservã patrimoniul de carte veche din dotarea Bibliotecii ASAS; o) organizeazã manifestãri expoziţionale de carte. (3) Compartimentul IT are urmãtoarele atribuţii principale: - elaboreazã studii, analize, strategii şi politici de dezvoltare a sistemelor informatice pe domeniile de activitate ale ASAS; - elaboreazã proiecte de informatizare pentru ASAS şi unitãţile de CDI; - monitorizeazã execuţia proiectelor de informatizare şi asigurã interfaţa tehnicã între ASAS şi unitãţile de CDI; - asigurã instalarea şi configurarea echipamentelor pentru buna funcţionare a acestora în sistem; - gestioneazã bazele de date, securitatea acestora, a sistemelor şi reţelelor, accesul la distanţã în reţeaua internã şi transferul informaţiilor analitice şi sintetice cãtre/dinspre sistemele informatice ale instituţiilor subordonate sau aflate în coordonarea ASAS; - acordã asistenţã tehnicã utilizatorilor din compartimentele ASAS; - iniţiazã acţiuni pentru pregãtirea IT a personalului instituţiei, pe baza unor programe de specializare, în colaborare cu Compartimentul de resurse umane, salarizare. ART. 36 (1) Unitatea de management pentru programe şi proiecte de cercetare-dezvoltare (UMP) evalueazã, gestioneazã şi monitorizeazã în sistem competiţional proiectele de cercetaredezvoltareinovare din cadrul programelor finanţate de la bugetul de stat sau din alte surse. (2) UMP gestioneazã fondurile alocate prin ASAS destinate finanţãrii proiectelor de cercetare-dezvoltare. (3) Structura, atribuţiile şi regulamentul de organizare şi funcţionare se stabilesc de Prezidiu. (4) Finanţarea UMP se face din venituri proprii provenite din fondurile alocate programelor şi proiectelor gestionate. (5) Personalul UMP este angajat prin concurs organizat de ASAS. CAP. V Relaţiile ASAS cu instituţiile centrale şi cu unitãţile de CDI subordonate sau coordonate ART. 37 ASAS colaboreazã cu instituţiile guvernamentale şi parlamentare pentru fundamentarea ştiinţificã a deciziilor acestora în domeniul agricol, participã la elaborarea strategiilor naţionale care includ şi domeniul agricol şi a reglementãrilor pentru armonizarea cu legislaţia Uniunii Europene. ART. 38 (1) Unitãţile şi instituţiile de cercetare-dezvoltare de drept public subordonate/coordonate de ASAS sunt prevãzute în anexele nr. 1 , 2 şi 3 la Legea nr. 45/2009 , cu modificãrile ulterioare. (2) Structura reţelei de cercetare-dezvoltare-inovare a ASAS poate suferi modificãri, ca urmare a evaluãrii, atestãrii şi acreditãrii, efectuate la intervale de timp stabilite legal, sau la modificarea obiectului de activitate. ART. 39 Obiectivele unitãţilor de CDI sunt: cercetarea fundamentalã şi aplicativã, dezvoltarea tehnologicã şi inovarea, producerea, multiplicarea şi comercializarea de seminţe, material sãditor, animale de rasã şi alte produse specifice profilului de activitate; transferul tehnologic al rezultatelor cercetãrii, instruirea profesionalã, servicii de consultanţã şi expertizã, editarea de publicaţii; relaţii ştiinţifice internaţionale; alte obiective ce decurg din activitatea specificã unitãţilor de CDI, inclusiv activitãţi de cooperare sau de asociere cu alte instituţii, organizaţii şi operatori economici din ţarã şi din strãinãtate. ART. 40 (1) Unitãţile de CDI sunt subordonate sau coordonate de ASAS. (2) Atribuţiile ASAS privind unitãţile subordonate sunt urmãtoarele: a) avizeazã obiectivele şi proiectele din planul sectorial şi programul-nucleu propuse spre finanţare; b) aprobã modificarea/completarea obiectului de activitate al unitãţilor de CDI, precum şi tematica generalã a acestuia; c) aprobã propuneri de colaborare şi asociere în participaţiune a unitãţilor de CDI cu unitãţile de învãţãmânt şi operatori economici, pentru realizarea de servicii sau activitãţi de cercetare şi de producţie destinate transferului tehnologic şi obţinerii de beneficii reciproce. Controleazã şi analizeazã eficienţa asocierilor şi adoptã mãsuri în consecinţã; d) analizeazã modul de folosire a fondului funciar administrat de unitãţile de CDI subordonate şi adoptã mãsuri corespunzãtoare; e) aprobã organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor de CDI; f) stabileşte componenţa comisiilor de concurs pentru funcţiile de directori general/directori ai unitãţilor de CDI şi îi numeşte pe aceştia; g) confirmã componenţa consiliilor ştiinţifice alese şi numeşte/revocã membrii consiliilor de administraţie ale unitãţilor de CDI, pe baza propunerii directorilor general/directorilor acestora; h) stabileşte şi aprobã drepturile salariale, premiile şi recompensele directorilor generali/directorilor unitãţilor de CDI subordonate/coordonate; i) monitorizeazã execuţia proiectelor de cercetare-dezvoltare prin UMP; j) analizeazã semestrial bilanţul contabil şi raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de unitãţile de CDI; k) analizeazã şi aprobã rapoartele privind activitatea realizatã de unitãţi, în contextul programelor de activitãţi anuale; l) aprobã documentaţia pentru deplasãri în strãinãtate suportate din fonduri publice a personalului din cadrul unitãţilor de CDI subordonate/coordonate; m) organizeazã şi efectueazã îndrumarea, precum şi auditul activitãţilor din cadrul unitãţilor de CDI şi ia mãsuri pentru buna funcţionare a acestora; n) organizeazã, conform prevederilor legale, programe privind formarea şi dezvoltarea resurselor umane utilizate în cercetare-dezvoltare; o) colaboreazã cu instituţiile de învãţãmânt superior, pe bazã de reciprocitate, la realizarea unor proiecte de cercetaredezvoltareinovare, elaborarea unor programe de formare continuã, pregãtirea prin doctorat, cursuri postuniversitare, practica studenţilor etc.; p) aprobã bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de CDI. (3) În activitatea de coordonare, ASAS are urmãtoarele atribuţii: a) procedeazã la evaluarea în vederea atestãrii şi acreditãrii unitãţilor aflate în coordonare; b) aprobã comisiile de concurs pentru obţinerea gradelor profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II şi propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii validarea prin ordin al ministrului; c) avizeazã rapoartele anuale referitoare la activitatea de cercetare desfãşuratã şi rezultatele obţinute; d) avizeazã rezultatele proiectelor de cooperare ştiinţificã internaţionalã ale unitãţilor coordonate. ART. 41 Unitãţile de CDI coordonate de ASAS au urmãtoarele obligaţii: a) sã informeze ASAS, prin raport anual, cu privire la activitatea de cercetare desfãşuratã şi rezultatele obţinute; b) sã participe la acţiunile organizate de secţiile ştiinţifice şi de filiale; c) sã rãspundã la solicitãrile ASAS legate de monitorizarea activitãţii de cercetare; d) sã organizeze sesiuni anuale, în nume propriu sau în colaborare cu unitãţile de profil ale ASAS ori ca manifestãri sub egida ASAS; e) sã colaboreze la elaborarea lucrãrilor solicitate de ASAS privind obiectivele prioritare de cercetare, proiectelor, strategiilor de cercetare şi a altor documente de interes pentru domeniul agricol. CAP. VI Dispoziţii finale ART. 42 În vederea creşterii eficienţei muncii şi a delimitãrii precise a sarcinilor de serviciu, se va proceda la elaborarea fişei postului pentru angajaţii ASAS. ART. 43 (1) Prezentul regulament a fost aprobat de Adunarea generalã în şedinţa sa de lucru din data de 23 iunie 2009 şi intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Prezentul regulament poate fi modificat din iniţiativa Prezidiului, în urma schimbãrilor survenite în legislaţia din domeniu, sau la propunerea unei treimi dintre membrii titulari şi corespondenţi ai ASAS şi apoi supus Adunãrii generale. ART. 44 Odatã cu adoptarea prezentului regulament îşi înceteazã valabilitatea Regulamentul de organizare şi funcţionare al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" aprobat la data de 9 iulie 2002. --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email