Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 12 octombrie 2023  de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 12 octombrie 2023 de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii

EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 990 din 31 octombrie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 545 din 12 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 990 din 31 octombrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Organizarea Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii
    ART. 1
    Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare GEIEAN, se înfiinţează şi funcţionează ca organism consultativ, fără personalitate juridică, sub coordonarea autorităţii administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

    ART. 2
    GEIEAN contribuie, prin activitatea desfăşurată, la simplificarea procedurilor administrative şi la prevenirea creşterii nejustificate a costurilor legate de conformarea întreprinderilor mici şi mijlocii cu reglementările în vigoare şi/sau cu propunerile legislative prezentate spre analiză, oferind factorilor de decizie informaţiile necesare cu privire la impactul implementării politicilor publice în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    ART. 3
    Misiunea GEIEAN este:
    a) de a elimina tendinţele de reglementare excesivă şi efectele negative ale acestora asupra sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii;
    b) de dezvoltare a unui cadru de reglementare coerent;
    c) de a întări colaborarea interinstituţională şi de a spori transparenţa şi comunicarea în procesul decizional.


    ART. 4
    GEIEAN are următoarea componenţă:
    a) preşedinte;
    b) membri: reprezentanţii desemnaţi de ministere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, camere de comerţ şi industrie, patronate şi organizaţii neguvernamentale de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii, cadre universitare, cercetători, economişti şi sindicate, entităţi prevăzute în anexa la prezentul regulament.


    ART. 5
    Preşedinţia GEIEAN se asigură de către secretarul de stat cu atribuţii în domeniul mediului de afaceri, respectiv întreprinderi mici şi mijlocii, al autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    ART. 6
    Lista membrilor GEIEAN şi datele de contact ale acestora vor fi afişate pe site-ul autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    ART. 7
    Secretariatul GEIEAN este asigurat de către direcţia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    CAP. II
    Procedura de evaluare a impactului economic al actelor normative
    ART. 8
    Evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii reprezintă un instrument destinat îmbunătăţirii calităţii şi coerenţei procesului de reglementare a întreprinderilor mici şi mijlocii din perspectiva dezvoltării durabile a României.

    ART. 9
    Evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii se realizează în concordanţă cu principiul „Gândiţi mai întâi la scară mică“, principiul numărului constant, în funcţie de complexitatea implicaţiilor actului normativ iniţiat.

    ART. 10
    GEIEAN analizează raportul privind aplicarea Testului IMM şi emite un aviz consultativ cu privire la oportunitatea aprobării proiectului de act normativ evaluat, care se trimite iniţiatorului de către autoritatea publică centrală cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    ART. 11
    Actele normative supuse analizei sunt din sfera:
    a) impozitelor şi taxelor;
    b) ajutoarelor de stat;
    c) înregistrării, autorizării şi funcţionării persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale şi a altor persoane juridice care desfăşoară activităţi economice;
    d) stabilirii, modificării condiţiilor, termenelor şi procedurilor referitoare la obligaţiile de raportare.


    CAP. III
    Atribuţiile GEIEAN şi ale secretariatului
    ART. 12
    GEIEAN are următoarele atribuţii:
    a) analizează raportul privind aplicarea Testului IMM pentru proiectul de act normativ respectiv;
    b) emite un aviz consultativ cu privire la oportunitatea aprobării proiectului de act normativ evaluat;
    c) formulează propuneri de modificare şi completare a proiectelor actelor normative cu impact asupra sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, pe baza raportului Testului IMM efectuat;
    d) adresează institutelor de specialitate solicitări de realizare a unor studii de impact major, în cazul în care rezultatele Testului IMM reliefează necesitatea elaborării acestora;
    e) formulează opinii cu privire la implementarea rezultatelor studiilor de impact, incluse în avizul consultativ;
    f) formulează propuneri iniţiatorului actului normativ pentru facilitarea accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la sursele de informare care îi vizează.


    ART. 13
    Secretariatul GEIEAN îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) pregăteşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor reuniunilor GEIEAN;
    b) primeşte, analizează, prezintă şi valorifică observaţiile şi propunerile membrilor GEIEAN referitoare la problemele supuse dezbaterilor grupului;
    c) întocmeşte proiectul ordinii de zi a şedinţelor GEIEAN şi îl supune aprobării preşedintelui GEIEAN;
    d) asigură convocarea membrilor GEIEAN;
    e) informează membrii GEIEAN cu privire la lucrările acestuia, le transmite ordinea de zi şi materialele aferente;
    f) asigură redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor GEIEAN şi transmiterea lor membrilor acestuia;
    g) trimite iniţiatorului avizul GEIEAN cu privire la oportunitatea aprobării proiectului de act normativ evaluat;
    h) asigură publicarea pe site-ul web propriu a rezultatelor Testului IMM, respectiv a avizului GEIEAN, în termen de 30 de zile de la data emiterii acestuia;
    i) asigură arhivarea documentelor privind activitatea GEIEAN;
    j) întocmeşte şi prezintă raportul anual al activităţii GEIEAN, care va cuprinde temele incluse pe ordinea de zi a şedinţelor, situaţia prezenţei şi participării membrilor la lucrările GEIEAN, recomandările formulate, rezultatele monitorizării de către membrii GEIEAN a valorificării de către autorităţile competente a recomandărilor elaborate de GEIEAN;
    k) asigură publicarea pe site-ul autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii a raportului anual al activităţii GEIEAN;
    l) acordă sprijin iniţiatorului, la solicitarea acestuia, în vederea identificării eşantionului de IMM-uri ce urmează a fi consultat şi poate colabora în acest sens cu reprezentantul naţional în Reţeaua SME Envoy şi cu Comitetul consultativ pentru antreprenoriat, constituit prin ordin de ministru;
    m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele GEIEAN pentru buna desfăşurare a activităţii GEIEAN.


    CAP. IV
    Procedura electronică de lucru pentru emiterea avizului consultativ
    ART. 14
    Raportul Testului IMM, însoţit de proiectul de act normativ şi nota de fundamentare sau referatul de aprobare, se transmite de către iniţiatorul actului normativ la autoritatea publică centrală cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii pentru a fi analizat de GEIEAN în scopul emiterii unui aviz consultativ.

    ART. 15
    Secretariatul GEIEAN trimite membrilor GEIEAN, prin poşta electronică, raportul Testului IMM însoţit de proiectul de act normativ şi nota de fundamentare sau referatul de aprobare.

    ART. 16
    (1) Membrii GEIEAN trimit secretariatului, prin poşta electronică, votul favorabil, favorabil cu observaţii sau negativ în legătură cu oportunitatea aprobării proiectului de act normativ analizat.
    (2) Votul negativ exprimat de către membrii GEIEAN trebuie însoţit de justificare.
    (3) Termenul general de exprimare a votului de către membrii GEIEAN este de 5 zile lucrătoare.
    (4) Termenul special de exprimare a votului de către membrii GEIEAN, în cazul solicitării cu celeritate de către iniţiator, este de 3 zile lucrătoare.

    ART. 17
    Avizul consultativ al GEIEAN, însoţit de voturile exprimate, este întocmit de secretariat şi semnat de către preşedinte.

    ART. 18
    (1) Avizul consultativ al GEIEAN asupra Testului IMM poate fi favorabil, favorabil cu observaţii sau negativ, conform voturilor exprimate.
    (2) Avizul negativ al GEIEAN trebuie să fie motivat.
    (3) Avizul GEIEAN se ia prin votul majorităţii simple a membrilor care votează.
    (4) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui GEIEAN are rol hotărâtor în privinţa avizului.
    (5) Dacă niciun membru al GEIEAN nu îşi exprimă dreptul de vot, se emite un aviz consultativ favorabil cu privire la oportunitatea aprobării proiectului de act normativ evaluat.

    ART. 19
    Avizul însoţit de voturile exprimate de membrii GEIEAN se transmite de secretariat către iniţiatorul actului normativ.

    ART. 20
    Avizul va însoţi proiectul de act normativ pe tot parcursul procesului de avizare.

    CAP. V
    Procedura reuniunii fizice a GEIEAN pentru emiterea avizului consultativ
    ART. 21
    GEIEAN se întruneşte în şedinţe ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui GEIEAN.

    ART. 22
    (1) Ordinea de zi a şedinţei se întocmeşte de către secretariat, pe baza solicitărilor iniţiatorilor actelor normative, şi se aprobă de preşedintele GEIEAN.
    (2) Secretariatul GEIEAN comunică membrilor, prin poşta electronică, ordinea de zi şi materialele aferente, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.
    (3) Şedinţele GEIEAN sunt conduse de preşedinte sau de reprezentantul desemnat al acestuia şi nu necesită un anumit cvorum.
    (4) Hotărârile GEIEAN se iau prin votul majorităţii simple a membrilor care votează.
    (5) Membrii GEIEAN îşi exprimă votul favorabil, favorabil cu observaţii sau negativ în legătură cu oportunitatea aprobării proiectului de act normativ analizat.
    (6) Votul negativ exprimat de către membrii GEIEAN trebuie însoţit de justificare.
    (7) Secretariatul GEIEAN va consemna dezbaterile şedinţei, punctele de vedere, propunerile şi recomandările formulate de membrii GEIEAN în procesul-verbal al şedinţei.
    (8) Avizul consultativ al GEIEAN, conform voturilor exprimate în şedinţă, se emite conform art. 17-20 din prezentul ordin.
    (9) Avizul şi recomandările GEIEAN se înaintează, prin secretariatul GEIEAN, iniţiatorilor proiectelor actelor normative respective, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data şedinţei în cadrul căreia au fost adoptate.

    ART. 23
    Procesele-verbale, în original, împreună cu documentele aferente fiecărui punct al ordinii de zi, se arhivează şi se păstrează, prin grija secretariatului GEIEAN, în dosare întocmite pentru fiecare şedinţă.

    ART. 24
    La şedinţele GEIEAN pot participa, cu acordul preşedintelui GEIEAN, invitaţi din mediul de afaceri, societatea civilă sau din mediul asociativ interesaţi de subiectele de pe ordinea de zi.

    ANEXA 1

    la regulament
    Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative
    asupra întreprinderilor mici şi mijlocii - GEIEAN
    1. Academia Română
    2. Academia de Studii Economice
    3. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
    4. Ministerul Finanţelor
    5. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării
    6. Ministerul Educaţiei
    7. Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
    8. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România - CNIPMMR
    9. Camera de Comerţ şi Industrie a României - CCIR
    10. Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti - CCIMB
    11. Uniunea Naţională a Cooperaţiei Meşteşugăreşti - UCECOM
    12. Uniunea Naţională a Cooperaţiei de Consum - CENTROCOOP
    13. Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România - PTIR
    14. Uniunea Naţională a Patronatului Român - UNPR
    15. Confederaţia Patronală din Industria României - CONPIROM
    16. Consiliul Naţional al Patronilor din România - CONPR
    17. Patronatul Naţional Român
    18. Uniunea Generală a Industriaşilor din România - UGIR 1903
    19. Uniunea Generală a Industriaşilor din România - UGIR
    20. Patronatul Naţional al Femeilor de Afaceri din IMM - PNFAIMM
    21. Asociaţia Junior Achievement Romania
    22. Forumul Tinerilor din România
    23. Asociaţia pentru Antreprenoriat din România
    24. Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN
    25. Federaţia Patronală a Textilelor, Confecţiei şi Pielăriei - FEPAIUS
    26. Federaţia Patronală din Industria Construcţiilor de Maşini - FEPACM
    27. Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România - AOAR
    28. Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România - ANEIR
    29. Romanian Business Leaders - RBL
    30. Blocul Naţional Sindical - BNS
    31. Confederaţia Sindicatelor Democratice din România - CSDR
    32. Confederaţia Naţională Sindicală „Cartel Alfa“
    33. Confederaţia Sindicală Naţională „Meridian“
    34. Confederaţia Naţională a Sindicatelor Libere din România - „Frăţia“
    35. Agenţiile de dezvoltare regională:
    - Agenţia pentru Dezvoltare Regională 1 Nord-Est
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 2 Sud-Est
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 3 Sud
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 4 Sud-Vest
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 5 Vest
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 6 Nord-Vest
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 7 Centru
    – Agenţia pentru Dezvoltare Regională 8 Bucureşti - Ilfov


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016