Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 12 august 2024  de organizare şi funcţionare a Comisiei de Film în România, responsabilă cu aplicarea Procedurii de evaluare, aprobare şi decontare a ajutorului de stat pentru proiectele care pot fi finanţate în cadrul schemei de ajutor de stat reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea 2024, aprobată prin Decizia managerului Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, interimar, nr. 659/2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 12 august 2024 de organizare şi funcţionare a Comisiei de Film în România, responsabilă cu aplicarea Procedurii de evaluare, aprobare şi decontare a ajutorului de stat pentru proiectele care pot fi finanţate în cadrul schemei de ajutor de stat reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea 2024, aprobată prin Decizia managerului Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, interimar, nr. 659/2024

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 832 din 21 august 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.122 din 12 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 832 din 21 august 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi de funcţionare a Comisiei de Film în România, în condiţiile prevăzute de:
    a) Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare H.G. nr. 421/2018;
    b) Decizia managerului Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, interimar, nr. 659/2024 privind aprobarea Procedurii de evaluare, aprobare şi decontare a ajutorului de stat pentru proiectele care pot fi finanţate în cadrul schemei de ajutor de stat reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea 2024, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Procedura de soluţionare;
    c) Decizia managerului Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, interimar, nr. 660/2024 privind aprobarea Criteriilor pentru încadrarea ca „produs cultural“ a proiectelor care pot beneficia de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu anul 2024, denumită în continuare Testul cultural.

    (2) Comisia de Film în România, denumită în continuare Comisia, reprezintă un organ decizional independent, fără personalitate juridică, cu rol în evaluarea şi selectarea proiectelor care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate pentru a beneficia de ajutor de stat în condiţiile H.G. nr. 421/2018.
    (3) În activitatea lor, membrii Comisiei sunt independenţi.

    ART. 2
    (1) Prezentul regulament reglementează funcţionarea Comisiei în procesul de evaluare şi selecţie a proiectelor depuse începând cu data de 25 iulie 2024 în baza H.G. nr. 421/2018, în vederea emiterii certificatelor de eligibilitate, semnării acordurilor de finanţare şi certificării cuantumului cheltuielilor eligibile ce urmează a fi decontate în baza cererilor de plată, conform dispoziţiilor Procedurii de soluţionare.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor conform prezentului regulament, Comisia îşi desfăşoară activitatea în colaborare cu Oficiul de Film şi Investiţii Culturale, denumit în continuare Oficiul.
    (3) În activitatea sa, Comisia este sprijinită de Secretariatul tehnic, asigurat de către personalul desemnat din cadrul Oficiului.
    (4) Fiecare dintre membrii Comisiei va studia documentaţia de proiect pusă la dispoziţie şi va transmite observaţiile şi comentariile sale, în scris, prin platforma Oficiului.
    (5) În procesul de evaluare şi deliberare pentru soluţionarea proiectelor, membrii Comisiei pot cere puncte de vedere scrise de la alţi experţi în domeniu, cu asigurarea respectării dispoziţiilor legale aplicabile membrilor Comisiei, inclusiv, dar fără a se limita la obligaţiile de confidenţialitate şi conflictele de interese.
    (6) În procesul de evaluare şi deliberare pentru soluţionarea proiectelor, Comisia poate realiza deplasări pentru analizarea în teren a unor aspecte referitoare la proiect, dacă este cazul.

    CAP. II
    Componenţa şi organizarea Comisiei
    ART. 3
    (1) Comisia va fi constituită dintr-un număr de 7 (şapte) membri, dintre care unul va fi preşedinte, numiţi prin ordin al ministrului culturii, pentru un mandat de 1 an, care poate fi reînnoit consecutiv o singură dată.
    (2) La numirea membrilor Comisiei vor fi avute în vedere următoarele criterii:
    a) membrii Comisiei sunt numiţi dintre personalităţi din mediul universitar, reprezentanţi ai mediului cultural şi artistic, persoane cu experienţă în domeniul cinematografiei, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale specializate în politici publice, persoane cu experienţă în afaceri, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale specializate în politici publice, jurişti, economişti cu experienţă în domeniul finanţe/contabilitate şi auditori cu experienţă de minimum 3 ani în domeniul ajutoarelor de stat;
    b) persoanele numite pentru a face parte din Comisie, precum şi membrii familiilor acestora sau rudele până la gradul al II-lea inclusiv nu pot participa în nicio calitate la realizarea unui proiect pe care sunt chemaţi a-l soluţiona;
    c) cel puţin un membru al Comisiei are studii juridice;
    d) cel puţin un membru al Comisiei are studii economice, de contabilitate, audit ori gestionare financiară, cu experienţă relevantă;
    e) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, şi, după caz, nu au săvârşit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sancţiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea, în condiţiile legii;
    f) membrii nu fac parte din comisiile de selecţie din cadrul Centrului Naţional al Cinematografiei.

    (3) Prin ordinul prevăzut la alin. (1) se vor desemna şi 2 (doi) membri supleanţi, pentru asigurarea continuităţii activităţii Comisiei în situaţia prevăzută la art. 20 alin. (5).
    (4) În vederea nominalizării persoanelor care respectă criteriile prevăzute la alin. (1), Ministerul Culturii publică un anunţ pe pagina de internet proprie, prin care solicită candidaturi însoţite de CV-uri.

    ART. 4
    (1) Comisia este condusă de un preşedinte, numit prin votul majorităţii simple a membrilor.
    (2) În caz de incompatibilitate, conflict de interese sau dacă se află în imposibilitatea exercitării sarcinilor, preşedintele Comisiei va fi înlocuit de un preşedinte de şedinţă, ales cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi la respectiva şedinţă.

    ART. 5
    (1) Membrii Comisiei au obligaţia păstrării confidenţialităţii, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, cu privire la date şi/sau informaţii cu caracter personal de care au luat cunoştinţă în timpul exercitării mandatului, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţii de interes public.
    (2) Obligaţia păstrării confidenţialităţii incumbă şi Secretariatului tehnic şi membrilor supleanţi.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:
    a) respectarea şi aplicarea corectă a legii şi a principiilor constituţionale;
    b) prioritatea interesului public;
    c) protejarea patrimoniul cultural;
    d) asigurarea egalităţii de tratament al cetăţenilor prin aplicarea aceluiaşi regim juridic în situaţii identice sau similare;
    e) profesionalism, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
    f) imparţialitate şi independenţă, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură, în exercitarea mandatului.


    CAP. III
    Conflicte de interese şi incompatibilităţi
    ART. 6
    (1) În cazul în care există incompatibilităţi, conflicte de interese sau alte motive care pot afecta integritatea şi imparţialitatea membrilor, aceştia vor informa preşedintele Comisiei şi nu vor participa la soluţionarea respectivului proiect în cadrul şedinţei.
    (2) Pentru evitarea conflictelor de interese, pe perioada exercitării mandatului, membrii Comisiei nu vor participa la analizarea/soluţionarea proiectelor atunci când se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) au participat, în orice calitate, la realizarea unui proiect pe care sunt chemaţi a-l soluţiona;
    b) membrii familiilor acestora sau rudele până la gradul al II-lea inclusiv au participat, în orice calitate, la realizarea unui proiect pe care sunt chemaţi a-l soluţiona;
    c) proiectul supus analizei vizează documente la a căror pregătire, elaborare, adoptare sau verificare au participat sau participă aceştia, soţul ori soţia sau rudele sau afinii până la gradul al II-lea inclusiv;
    d) au avut în ultimii 2 ani sau au o relaţie contractuală, în desfăşurare, inclusiv un raport de serviciu, cu solicitantul sau cu persoane fizice ori juridice care au calitatea de elaborator, comanditar sau beneficiar al respectivelor proiecte.

    (3) În cazul în care, pe parcursul şedinţei, un membru constată faptul că se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (2), acesta se retrage din şedinţă, iar Secretariatul tehnic menţionează acest fapt în procesul-verbal de şedinţă.

    ART. 7
    (1) În scopul cunoaşterii şi asumării angajamentelor prevăzute în prezentul regulament, membrii Comisiei semnează, până cel târziu la prima şedinţă la care participă, declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea, cuprinzând cel puţin dispoziţiile din anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (2) Nedepunerea declaraţiei conform alin. (1) atrage revocarea mandatului de membru al Comisiei.

    ART. 8
    (1) Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele cazuri:
    a) la încheierea mandatului;
    b) la renunţarea din proprie iniţiativă la mandat, comunicată în scris ministrului culturii şi managerului Oficiului;
    c) în cazul încălcării prevederilor prezentului regulament şi ale Codului de conduită etică şi integritate care funcţionează la nivelul Ministerului Culturii şi Oficiului;
    d) la constatarea nerespectării angajamentelor cuprinse în declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea;
    e) în cazul absenţei nemotivate, potrivit prevederilor prezentului regulament, la două şedinţe consecutive sau în cazul a trei absenţe cumulate într-o perioadă de 3 luni;
    f) în cazul necompletării tuturor grilelor de verificare prevăzute de Procedura de soluţionare sau în cazul netransmiterii acestora în termenul procedural, la două şedinţe la care a participat;
    g) în cazul neîndeplinirii obligaţiilor de a gestiona documentaţia de proiect şi de a transmite grilele de verificare şi observaţiile prin intermediul platformei puse la dispoziţie de Oficiu, în termenele prevăzute de Procedura de soluţionare;
    h) în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute la art. 5, 6 şi 7;
    i) când, în urma unei hotărâri judecătoreşti definitive, este condamnat penal pentru una dintre faptele prevăzute şi sancţionate în legătură cu exercitarea profesiei;
    j) în cazul aplicării de sancţiuni disciplinare, conform legii;
    k) în cazul decesului.

    (2) Constatarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) este de competenţa managerului Oficiului, în baza raportului întocmit de Secretariatul tehnic.
    (3) Semnalarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) poate fi făcută în scris managerului Oficiului de către membrii Comisiei, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică interesată.
    (4) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei pierde această calitate, în locul acestuia va fi numit prin ordin al ministrului culturii un nou membru, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1), pentru perioada rămasă din respectivul mandat.

    CAP. IV
    Atribuţiile Comisiei
    ART. 9
    (1) În aplicarea prevederilor H.G. nr. 421/2018, Procedurii de soluţionare şi a Testului cultural, Comisia are ca principale atribuţii:
    a) evaluarea cererilor de înregistrare, din punctul de vedere al conformităţii şi îndeplinirii condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate, prin studierea documentelor puse la dispoziţie pe platforma Oficiului;
    b) solicitarea de informaţii suplimentare, clarificări şi/sau documente pentru completarea cererii de finanţare, după caz, prin completarea secţiunii corespunzătoare din platformă ori prin transmiterea unui e-mail către Secretariatul tehnic;
    c) soluţionarea tuturor cererilor de înregistrare în cadrul şedinţelor Comisiei, prin adoptarea fie a unei hotărâri privind admiterea cererii de finanţare, fie a unei hotărâri motivate de respingere a cererii de înregistrare, cu încadrarea în bugetul total alocat schemei de ajutor de stat şi cu respectarea dispoziţiilor şi termenelor legale aplicabile;
    d) semnarea şi transmiterea hotărârii privind admiterea cererii de înregistrare sau a hotărârii de respingere motivată către Secretariatul tehnic din cadrul Oficiului, în vederea emiterii certificatului de eligibilitate sau comunicării hotărârii de respingere a cererii de înregistrare;
    e) evaluarea cererilor de finanţare, din punctul de vedere al conformităţii şi îndeplinirii condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate, prin studierea documentelor puse la dispoziţie pe platforma Oficiului;
    f) solicitarea de informaţii suplimentare, clarificări şi/sau documente pentru completarea cererii de finanţare, după caz, prin completarea secţiunii corespunzătoare din platformă ori prin transmiterea unui e-mail către Secretariatul tehnic;
    g) soluţionarea tuturor cererilor de finanţare în cadrul şedinţelor Comisiei, prin adoptarea fie a unei hotărâri privind admiterea cererii de finanţare, fie a unei hotărâri motivate de respingere a cererii de finanţare, cu încadrarea în bugetele anuale alocate schemei şi respectarea dispoziţiilor şi termenelor legale aplicabile;
    h) semnarea şi transmiterea hotărârii privind admiterea cererii de finanţare sau a hotărârii de respingere motivată către Secretariatul tehnic din cadrul Oficiului, în vederea semnării acordului de finanţare sau comunicării hotărârii de respingere a cererii de finanţare;
    i) analizarea cererilor de plată şi a rapoartelor de audit depuse de solicitanţii cu care au fost încheiate acorduri de finanţare, conform prevederilor legale aplicabile;
    j) certificarea cuantumului cheltuielilor eligibile aferente acordului de finanţare şi în baza raportului de audit, conform prevederilor legale aplicabile;
    k) solicitarea de informaţii suplimentare, clarificări şi/sau documente pentru completarea cererii de plată sau rectificări ale raportului de audit, după caz, prin completarea secţiunii corespunzătoare din platformă ori prin transmiterea unui e-mail către Secretariatul tehnic;
    l) soluţionarea tuturor cererilor de plată, prin adoptarea fie a unei hotărâri privind admiterea cererii de plată, fie a unei hotărâri motivate de respingere a cererii de plată, cu încadrarea în bugetele anuale alocate schemei şi respectarea dispoziţiilor şi termenelor legale aplicabile;
    m) semnarea şi transmiterea hotărârii care certifică cuantumul cheltuielilor eligibile şi valoarea ajutorului de stat corespunzător către Oficiu, în vederea decontării cheltuielilor eligibile certificate sau comunicării hotărârii de respingere a cererii de plată;
    n) transmiterea unui răspuns argumentat, în termen de 10 zile calendaristice de la primire, la orice solicitare de clarificări emisă de Oficiu referitoare la procesul de emitere a certificatului de solicitant şi a acordului de finanţare sau la respingerea sau aprobarea cererii de plată;
    o) transmiterea unui răspuns argumentat, în termen de 10 zile calendaristice de la primire, la orice solicitare de clarificări emisă de Oficiu referitor la contestaţiile formulate cu privire la hotărârile adoptate de Comisie;
    p) asigurarea permanentă a comunicării cu reprezentanţii Secretariatului tehnic din cadrul Oficiului care sprijină activitatea Comisiei.

    (2) Pentru fiecare şedinţă a Comisiei se întocmeşte, în scris, prin grija Secretariatului tehnic şi pe baza concluziilor transmise în scris de preşedintele Comisiei, procesul-verbal, ce va fi semnat de fiecare dintre membrii prezenţi şi de Secretariatul tehnic.
    (3) Pentru fiecare proiect analizat se întocmeşte, în scris, prin grija Secretariatului tehnic şi pe baza procesului-verbal de şedinţă, decizia motivată rezultată în urma votului membrilor Comisiei, care va fi semnată de toţi membrii care au luat parte la şedinţa în cadrul căreia a fost adoptată.
    (4) Comisia întocmeşte un raport privind activitatea sa, la finele fiecărui trimestru calendaristic, pe care îl prezintă ministrului culturii şi managerului Oficiului.

    ART. 10
    Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii:
    a) conduce activitatea Comisiei;
    b) conduce şedinţele Comisiei;
    c) formulează concluziile/soluţiile Comisiei pentru fiecare subiect supus dezbaterii şi le transmite în scris Secretariatului tehnic, spre a fi incluse în procesul-verbal al şedinţei;
    d) formulează, pe baza observaţiilor transmise de membrii Comisiei prin platformă, solicitările Comisiei de clarificare a documentaţiei de proiect şi le transmite Secretariatului tehnic, prin secţiunea dedicată din platformă sau prin e-mail, spre a fi transmise aplicanţilor;
    e) supune la vot soluţionarea fiecărui proiect în cadrul şedinţelor Comisiei;
    f) formulează, în scris, decizia Comisiei, pe baza votului membrilor Comisiei şi o transmite Secretariatului tehnic, prin secţiunea dedicată din platformă, spre a fi incluse în hotărârea adoptată;
    g) gestionează documentaţia proiectului în platforma Oficiului;
    h) modifică în platformă, în termen de maximum 24 de ore de la data adoptării deciziei de soluţionare a fiecărei cereri de înregistrare, cereri de finanţare şi cereri de plată, statusul proiectului în funcţie de deciziile adoptate în şedinţa Comisiei, pentru a putea fi emise documentele subsecvente necesare.


    ART. 11
    Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii:
    a) îndeplineşte obligaţiile ce îi revin conform Procedurii de soluţionare;
    b) asigură primirea şi înregistrarea documentelor depuse de solicitanţi prin alte mijloace de comunicare şi încărcarea acestora în platforma Oficiului;
    c) asigură accesul membrilor Comisiei la documentaţia disponibilă în format fizic, în echipă de minimum două persoane;
    d) informează, dacă este cazul, membrii Comisiei cu privire la depunerea documentelor de către solicitanţi, prin alte mijloace de comunicare decât platforma Oficiului, în termen de două zile lucrătoare de la data primirii acestora;
    e) asigură eliberarea documentelor către solicitanţi şi arhivarea tuturor documentelor schemei de ajutor de stat, atât în format letric, cât şi electronic;
    f) convoacă membrii Comisiei şi invitaţii;
    g) întocmeşte ordinea de zi a şedinţei şi o transmite Comisiei înainte de data şedinţei;
    h) ţine evidenţa activităţii Comisiei şi întocmeşte pocesele-verbale de şedinţă, pe baza concluziilor comunicate de preşedintele Comisiei;
    i) redactează şi transmite Comisiei, spre confirmare şi semnare, procesele-verbale ale şedinţelor;
    j) redactează şi transmite spre confirmare şi semnare hotărârile Comisiei, pe baza proceselor-verbale semnate de membrii acesteia;
    k) asigură redactarea şi înregistrarea hotărârilor Comisiei în evidenţele Oficiului;
    l) transmite către managerul Oficiului hotărârile semnate ale Comisiei;
    m) asigură publicarea documentelor referitoare la activitatea Comisiei pe pagina de internet a Oficiului;
    n) consemnează situaţiile de încetare a mandatului membrilor şi le comunică managerului Oficiului;
    o) gestionează documentele şi corespondenţa adresate Comisiei;
    p) gestionează şi ţine evidenţa declaraţiilor depuse conform dispoziţiilor art. 7 alin. (1);
    q) asigură transmiterea documentaţiei către Comisie conform procedurii de soluţionare;
    r) prezintă Comisiei proiectele şi corespondenţa depuse spre soluţionare, conform procedurii de soluţionare;
    s) face demersuri privind deplasarea Comisiei pentru analizarea în teren a unor aspecte referitoare la proiect, dacă este cazul.


    ART. 12
    Membrii Comisiei au următoarele atribuţii:
    a) participă la şedinţele Comisiei, având drept de vot în adoptarea hotărârilor acesteia;
    b) completează şi depun la Secretariatul tehnic declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea;
    c) analizează în mod individual documentaţia fiecărui proiect şi formulează observaţii în cadrul secţiunii dedicate din platformă;
    d) completează şi semnează grilele de verificare pentru fiecare proiect analizat şi le transmit Secretariatului tehnic cel târziu în cadrul şedinţei în care proiectul este supus soluţionării, potrivit modelului prevăzut de Procedura de soluţionare;
    e) solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor de lucru a opiniilor şi punctelor de vedere exprimate;
    f) soluţionează toate proiectele, prin adoptarea unei hotărâri, semnată de toţi membrii Comisiei care au participat la adoptarea acesteia;
    g) informează în timp util Secretariatul tehnic despre imposibilitatea participării la şedinţă, în situaţii deosebite ce motivează absenţa, depunând, după caz, înscrisul emis de personalul medical în acest sens;
    h) sesizează în interes public, cu bună-credinţă, cu privire la orice faptă care presupune o încălcare a legii, a deontologiei profesionale sau a principiilor bunei administrări, eficienţei, eficacităţii şi transparenţei;
    i) comunică ministrului culturii şi managerului Oficiului, în scris, solicitarea de renunţare la mandat sau intervenirea unui alt caz de încetare a mandatului, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la apariţia acestei situaţii;
    j) întocmeşte un raport privind activitatea sa, la finele fiecărui trimestru calendaristic, pe care îl prezintă ministrului culturii şi managerului Oficiului.


    CAP. V
    Funcţionarea Comisiei
    ART. 13
    (1) Funcţionarea Comisiei este asigurată de Oficiu.
    (2) Pentru activitatea desfăşurată, membrii Comisiei vor fi remuneraţi cu o indemnizaţie având natura veniturilor din activităţi independente, conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39/2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 287/2023, cu modificările ulterioare.
    (3) Fondurile necesare funcţionării Comisiei se suportă din bugetul Oficiului.

    ART. 14
    Evaluarea şi selecţia proiectelor care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate pentru a beneficia de ajutor de stat în conformitate cu prevederile H.G. nr. 421/2018 se vor realiza în conformitate cu dispoziţiile Procedurii aplicabile.

    ART. 15
    (1) Proiectele se pun la dispoziţia membrilor Comisiei pentru analiză, prin intermediul platformei, conform termenelor procedurale de soluţionare.
    (2) Fiecare membru al Comisiei analizează în mod individual documentaţia fiecărui proiect şi formulează observaţii în cadrul secţiunii dedicate din platformă.
    (3) Pe baza observaţiilor formulate de membrii Comisiei, preşedintele formulează solicitarea de clarificare sau completare şi o transmite către Secretariatul tehnic, prin secţiunea dedicată din platformă, spre a fi comunicată solicitanţilor.

    ART. 16
    (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe stabilite de Comisie şi programate de comun acord, cu respectarea termenelor de soluţionare.
    (2) Şedinţele Comisiei se desfăşoară prin intermediul mijloacelor de comunicare audiovizuală/audio la distanţă, la sediul Oficiului sau în alte locaţii, cu aprobarea managerului Oficiului.
    (3) Fiecare membru al Comisiei va comunica o adresă de e-mail valabilă, ce va fi utilizată în îndeplinirea atribuţiilor sale.

    ART. 17
    (1) În cazul şedinţelor desfăşurate prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă, se vor preciza data convocării şi termenul de răspuns, respectiv când se consideră încheiată reuniunea, iar şedinţa va fi înregistrată.
    (2) Şedinţele Comisiei sunt conduse de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către un preşedinte de şedinţă ales dintre membrii prezenţi, situaţie care se consemnează în procesul-verbal.
    (3) Participarea la şedinţe a membrilor Comisiei este obligatorie şi nu poate fi delegată. Absenţele motivate sau nemotivate se consemnează de către Secretariatul tehnic în procesul-verbal.
    (4) În cazul şedinţelor care se desfăşoară prin mijloace electronice, transmiterea grilelor de verificare completate de către membrii Comisiei se va face nu mai târziu de momentul finalizării şedinţei în care un proiect este soluţionat, în caz contrar fiind aplicabile prevederile art. 8 alin. (1) lit. f).
    (5) La şedinţele cu participare fizică, grila de verificare este semnată olograf în original; în situaţia participării online, grila de verificare este însuşită prin semnătură electronică certificată sau prin scanarea grilei semnate olograf, după caz.

    ART. 18
    (1) Ordinea de zi a Comisiei se întocmeşte de către Secretariatul tehnic şi se transmite membrilor Comisiei împreună cu orice alte documente relevante.
    (2) Ordinea de zi poate fi suplimentată cu votul tuturor membrilor Comisiei ori, în cazul unor urgenţe apărute în timpul şedinţei, cu votul tuturor membrilor prezenţi şi care alcătuiesc cel puţin cvorumul.
    (3) Procesul-verbal al şedinţei se întocmeşte de Secretariatul tehnic pe baza concluziilor formulate de preşedinte şi cuprinde rezumatul discuţiilor cu privire la fiecare proiect, rezultatul dezbaterilor, precum şi votul fiecărui membru, în situaţia adoptării unei hotărâri.
    (4) Procesul-verbal al şedinţei se semnează de fiecare membru al Comisiei care a participat la şedinţă şi, în situaţia adoptării unei hotărâri, va fi însoţit de grilele de verificare semnate de fiecare membru care a participat la adoptarea acesteia.
    (5) Procesul-verbal al şedinţei poate fi consultat de membrii Comisiei sau personalul Oficiului având atribuţii relevante şi este pus la dispoziţia managerului Oficiului prin grija Secretariatului tehnic, în termenele procedurale de soluţionare.

    ART. 19
    În situaţia în care Comisia nu poate analiza toate proiectele aflate pe ordinea de zi din cauza numărului mare sau a complexităţii acestora, prin decizie a preşedintelui Comisiei, cu consultarea membrilor, şedinţa poate continua în altă zi, cu asigurarea respectării termenului legal de soluţionare a cererilor.

    ART. 20
    (1) Cvorumul este întrunit în situaţia în care la şedinţa Comisiei participă cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
    (2) În cazul neîntrunirii cvorumului menţionat la alin. (1), şedinţa se reprogramează în cel mai scurt timp posibil, cu încadrarea în termenul legal de soluţionare a proiectului.
    (3) Înaintea votului final ce va fi exprimat asupra fiecărui punct aflat pe ordinea de zi, în cazul în care există membri care se află în situaţia prevăzută la art. 6 şi care nu pot participa la vot sau dacă la momentul votului lipsesc, preşedintele va verifica întrunirea cvorumului legal.
    (4) Dacă nu se întruneşte cvorumul de şedinţă prevăzut la alin. (1), preşedintele amână votarea până la întrunirea cvorumului legal sau decide reprogramarea subiectelor conform prevederilor alin. (2), cu asigurarea respectării termenului legal de soluţionare a proiectului.
    (5) În cazul în care, în lipsa membrilor aflaţi în situaţiile prevăzute la art. 6 alin. (2), nu poate fi realizat cvorumul prevăzut la alin. (1), Secretariatul tehnic va convoca un supleant desemnat prin ordinul prevăzut la art. 3 alin. (3) pentru a asigura obligaţiile membrilor aflaţi în această situaţie.

    ART. 21
    (1) Hotărârile Comisiei se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi, în caz de balotaj votul preşedintelui de şedinţă fiind hotărâtor.
    (2) În urma analizei proiectelor, Comisia adoptă, în mod motivat, o decizie privind admiterea sau respingerea cererii de înregistrare, cererii de finanţare, respectiv a cererii de plată.
    (3) Preşedintele formulează concluzia motivată privind soluţionarea cererii şi o supune la vot.
    (4) Concluzia privind soluţionarea cererii de înregistrare, a cererii de finanţare, respectiv a cererii de plată, formulată de către preşedinte, este aprobată prin vot de membrii Comisiei, fapt care se menţionează în procesul-verbal de şedinţă şi în grila de verificare.
    (5) În cazul în care nu se întruneşte un vot favorabil de minimum jumătate plus unu din cvorum, Comisia emite o hotărâre de respingere argumentată.
    (6) Secretariatul tehnic nu are drept de vot.

    ART. 22
    (1) Toate hotărârile adoptate de Comisie vor fi însoţite de grilele de verificare prevăzute de Procedura de soluţionare, completate şi asumate de fiecare membru care a participat la adoptarea hotărârii.
    (2) Opiniile separate ale membrilor care au dat un vot contrar celui majoritar se motivează şi se consemnează în procesul-verbal de şedinţă şi în hotărâre.
    (3) Hotărârea motivată rezultată în urma votului membrilor Comisiei se va întocmi de Secretariatul tehnic, pe baza procesului-verbal de şedinţă, şi va fi semnată de toţi membrii care au luat parte la adoptarea acesteia, în trei exemplare originale.
    (4) Hotărârea motivată a Comisiei se transmite beneficiarului prin grija Secretariatului tehnic în termen de 3 zile lucrătoare de la data întocmirii acesteia conform alin. (1).

    ART. 23
    (1) Documentele şedinţelor în cursul cărora sunt soluţionate proiectele vor fi arhivate, în următoarea ordine:
    a) ordinea de zi;
    b) grilele de verificare prevăzute de Procedura de soluţionare completate şi semnate de fiecare membru al Comisiei;
    c) procesul-verbal al şedinţei, detaliind decizia motivată privind soluţionarea cererii de înregistrare, a cererii de finanţare ori a cererii de plată, cu consemnarea modalităţii de vot pentru fiecare membru, semnate de toate persoanele prezente în cadrul şedinţei;
    d) hotărârea motivată, semnată de toţi membrii care au participat la adoptarea acesteia.

    (2) Documentele se arhivează în original de către Secretariatul tehnic.

    ART. 24
    Componenţa Comisiei, procesele-verbale şi hotărârile adoptate se publică pe site-ul Oficiului într-o secţiune specială dedicată schemei de ajutor de stat.

    ART. 25
    Anexa face parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament




    DECLARAŢIE
    privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea
    Subsemnatul(a), .........................................................., CNP ......................, adresă de e-mail valabilă, ce va fi utilizată în îndeplinirea atribuţiilor ............................, membru(ă) al/a Comisiei de Film în România, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, prevăzut de art. 326 din Codul penal, următoarele:
    I. Imparţialitate
    Pe durata mandatului, în calitate de membru, nu voi participa la şedinţele, dezbaterile şi la votul comisiei din care fac parte dacă voi constata că mă aflu în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de Film în România.
    Nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea mea pe parcursul procesului de deliberare în cadrul comisiei din care fac parte.

    II. Interese
    1. Asociat sau acţionar la societăţi comerciale, precum şi membru în asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale care au legătură cu obiectul de activitate al Comisiei de Film în România:

┌─────────────────────┬────────────────┐
│Unitatea │Calitatea │
│- denumirea şi adresa│deţinută │
│- │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│1.1. ...... │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
├─────────────────────┼────────────────┤
├─────────────────────┼────────────────┤
└─────────────────────┴────────────────┘



    2. Calitatea de membru în organele de conducere, administrare şi control ale societăţilor comerciale, ale asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale altor organizaţii neguvernamentale care au legătură cu obiectul de activitate al Comisiei de Film în România:

┌─────────────────────┬────────────────┐
│Unitatea │Calitatea │
│- denumirea şi adresa│deţinută │
│- │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│2.1. ...... │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
├─────────────────────┼────────────────┤
├─────────────────────┼────────────────┤
└─────────────────────┴────────────────┘


    Mă angajez ca, pe durata mandatului, dacă sesizez iminenţa unui conflict de interese cu privire la un subiect de pe ordinea de zi ori altă situaţie care constituie sau care poate genera un conflict de interese, să înştiinţez de îndată Comisia de Film în România/Secretariatul tehnic, să mă abţin de la dezbateri şi luarea deciziei, inclusiv de la vot.


    III. Confidenţialitate
    Mă angajez să păstrez confidenţialitatea informaţiilor şi datelor cu caracter personal pe care le voi obţine sau le voi afla ca efect al calităţii mele de membru al Comisiei de Film în România, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţie de interes public sau a căror comunicare se face în interes public, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, potrivit prevederilor legii.
    Declar că am luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de Film în România şi sunt de acord ca datele mele personale să fie utilizate de către Ministerul Culturii şi Oficiul de Film şi Investiţii Culturale în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, iar numele meu să fie făcut public pe perioadă nelimitată în calitate de membru al comisiei de către Ministerul Culturii, serviciile publice deconcentrate ale acestuia şi instituţiile din subordinea lui. Înţeleg şi sunt de acord ca Ministerul Culturii şi Oficiul de Film şi Investiţii Culturale să păstreze datele personale colectate cu termen de păstrare permanent, în condiţiile prevăzute de Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.



┌───────────────────┬─────────────────────────┐
│Semnătura │Data │
│...................│.........................│
└───────────────────┴─────────────────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016