Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 11 septembrie 2024  de organizare şi funcţionare al Comitetului consultativ pentru sectorul de acvacultură    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 11 septembrie 2024 de organizare şi funcţionare al Comitetului consultativ pentru sectorul de acvacultură

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 947 din 20 septembrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 353 din 11 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 947 din 20 septembrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Comitetul consultativ pentru sectorul de acvacultură, denumit în continuare CCSA/Comitetul, se constituie ca organism de avizare şi consultare, cu autoritate ştiinţifică în domeniul acvaculturii, pe lângă Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în scopul dezvoltării acvaculturii.
    (2) Comitetul are următoarele atribuţii:
    a) dezbate şi formulează puncte de vedere fundamentate cu privire la strategia de dezvoltare a sectorului de acvacultură, armonizate cu Politica comună de pescuit adaptată la condiţiile naţionale specifice;
    b) identifică acţiuni şi propune măsuri pentru implementarea Politicii comune de pescuit în conformitate cu angajamentele României;
    c) asigură un schimb continuu de informaţii şi acţiuni între: autoritatea publică centrală cu atribuţii în domeniul acvaculturii, autoritatea de reglementare şi control, mediul economic, asociaţii profesionale şi de altă natură şi organizaţiile de producători privind procesul de dezvoltare a sectorului de acvacultură;
    d) propune standarde şi coduri profesionale care urmăresc creşterea calităţii activităţilor şi produselor de acvacultură în condiţiile unei conduite responsabile;
    e) propune proiecte de acte normative care reglementează activităţile în domeniul acvaculturii;
    f) asigură cadrul organizatoric de consultări privind soluţionarea problemelor în interesul reciproc.


    CAP. II
    Organizarea comitetului
    ART. 2
    (1) Comitetul are următoarea structură: un preşedinte, un vicepreşedinte, un secretar şi membri.
    (2) Din rândul membrilor se aleg preşedintele, vicepreşedinte, iar secretariatul este asigurat de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, care nominalizează secretarul.
    (3) Membrii Comitetului sunt reprezentanţii nominalizaţi de autorităţile publice, federaţiile, patronatele şi institutele de cercetare nominalizate prin anexa nr. 1 la ordin.

    ART. 3
    Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi anual, prin vot deschis, de către membrii Comitetului, din rândul acestora, în baza majorităţii numărului de voturi exprimate.

    ART. 4
    (1) Comitetul se reuneşte trimestrial, în sesiuni ordinare şi în sesiuni extraordinare, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din membri.
    (2) Comitetul poate să lucreze în plen sau pe grupuri de lucru structurate pe domenii de interes.
    (3) Constituirea grupurilor de lucru, pe probleme specifice, precum şi nominalizarea secretarului grupului se realizează în prima întâlnire a Comitetului.
    (4) Comitetul şi grupurile de lucru sunt legal constituite în prezenţa a jumătate plus unu din membri şi decid valabil cu jumătate plus unu din membrii prezenţi.
    (5) Desfăşurarea întâlnirilor Comitetului şi a grupurilor de lucru vor fi consemnate în procese-verbale întocmite de secretariat.
    (6) Comitetul emite rezoluţii şi proceduri de lucru, iar grupurile de lucru emit puncte de vedere, care vor fi prezentate spre analiză Comitetului.
    (7) La reuniunile Comitetului şi ale grupurilor de lucru pot participa şi invitaţi, fără drept de vot, cu rol consultativ.
    (8) Convocarea reuniunilor Comitetului şi ale grupurilor de lucru se face cu cel puţin 7 zile înainte de data acestora, cu excepţia sesiunilor extraordinare, când acest termen se reduce la două zile.
    (9) La convocarea reuniunii se vor prezenta, în scris, locul, data, ora şi ordinea de zi a şedinţei.
    (10) Ordinea de zi se comunică membrilor Comitetului, care pot face propuneri de modificare justificate.
    (11) În cazul în care există opinii contrare, acestea se vor audia şi se vor supune aprobării.
    (12) Problemele de pe ordinea de zi sunt supuse dezbaterii, fiecare membru având dreptul să îşi susţină punctul de vedere.
    (13) Toate propunerile redactate se supun aprobării prin vot deschis.
    (14) În exercitarea atribuţiilor sale, Comitetul adoptă rezoluţii care se iau cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi, în condiţiile prevăzute la alin. (4), şi se consemnează în procesul-verbal de şedinţă, care este semnat de preşedinte şi de participanţii la întâlnire.
    (15) Rezoluţiile Comitetului au caracter consultativ şi sunt înaintate conducerii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

    CAP. III
    Atribuţii
    ART. 5
    Preşedintele Comitetului îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) convoacă şi prezidează lucrările Comitetului;
    b) reprezintă Comitetul în relaţiile externe ale acestuia;
    c) prezintă un raport anual conducerii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale privind activitatea Comitetului;
    d) poate mandata vicepreşedintele să îndeplinească atribuţiile sale, în cazul în care, din motive obiective, nu le poate exercita.


    ART. 6
    Vicepreşedintele Comitetului are următoarele atribuţii:
    a) asigură operativitatea desfăşurării activităţii Comitetului;
    b) îndeplineşte sarcinile prevăzute prin mandatul încredinţat de preşedinte.


    ART. 7
    Atribuţiile membrilor Comitetului sunt următoarele:
    a) participă la şedinţele Comitetului şi ale grupurilor de lucru, în baza nominalizării din partea structurii pe care o reprezintă;
    b) înaintează secretariatului, cu cel puţin 10 zile înainte de reuniunea curentă, materialele care vor fi supuse dezbaterii;
    c) asigură comunicarea dintre organizaţiile pe care le reprezintă şi ceilalţi membri;
    d) asigură diseminarea informaţiilor către membrii organizaţiilor pe care le reprezintă;
    e) participă la orice alte acţiuni stabilite în cadrul întrunirilor Comitetului.


    ART. 8
    (1) Atribuţiile secretarului Comitetului sunt următoarele:
    a) asigură partea organizatorică a desfăşurării activităţii Comitetului;
    b) asigură redactarea proceselor-verbale, a raportului anual şi a rezoluţiilor, consemnând toate documentele aferente activităţii Comitetului;
    c) transmite membrilor Comitetului convocarea reuniunilor şi ordinea de zi a acestora, cu precizarea locului, datei şi orei;
    d) transmite membrilor Comitetului materialele care vor fi supuse dezbaterii, în cadrul reuniunii curente, odată cu ordinea de zi;
    e) răspunde pentru arhivarea documentelor şi a rezoluţiilor Comitetului;
    f) asigură transmiterea rezoluţiilor adoptate către conducerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi instituţiile vizate şi urmăreşte efectele acestora;
    g) asigură corespondenţa electronică şi derularea procedurii de vot.

    (2) Atribuţiile secretarului grupului de lucru sunt următoarele:
    a) asigură partea organizatorică a desfăşurării activităţii grupului de lucru;
    b) asigură redactarea proceselor-verbale şi a punctelor de vedere consolidate în cadrul grupului de lucru;
    c) asigură aducerea la cunoştinţa preşedintelui Comitetului a punctelor de vedere elaborate în cadrul grupului de lucru şi le transmite secretariatului Comitetului pentru a fi prezentate conducerii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.


    CAP. IV
    Procedura privind votul electronic utilizat de membrii Comitetului
    ART. 9
    Procedura privind votul electronic se utilizează, între sesiunile de lucru ale Comitetului, pentru votarea unor propuneri care intră în atribuţiile acestuia.

    ART. 10
    Tipurile de procedură sunt următoarele:
    a) normală - vot solicitat prin e-mail, în termen de 5 zile;
    b) urgentă - vot solicitat telefonic (sms) şi e-mail, în termen minim de 24 de ore.


    ART. 11
    Scopurile votului sunt următoarele:
    a) reglementările administrative;
    b) emiterea de rezoluţii;
    c) alte subiecte legate de îndeplinirea atribuţiilor Comitetului.


    ART. 12
    (1) Subiectul votului se anunţă clar şi succint în formularul de vot.
    (2) Documentele care privesc solicitarea de vot, dacă nu au fost transmise anterior membrilor Comitetului, se ataşează la e-mail.

    ART. 13
    Modul de votare este următorul:
    a) solicitarea votului este făcută de secretariatul Comitetului prin e-mail, pe baza formularului de vot electronic prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament, care anunţă data şi ora închiderii procesului de votare;
    b) fiecare membru al Comitetului îşi exprimă votul şi opiniile asupra subiectului supus la vot, prin intermediul formularului de vot electronic, până în momentul închiderii votului;
    c) dezbaterile pe tema supusă votului se fac prin e-mail;
    d) pe durata procedurii de vot, membrii Comitetului îşi pot modifica opiniile, în urma dezbaterii subiectului şi consultărilor cu ceilalţi membri, cu precizarea că votul valabil va fi votul trimis până la închiderea procedurii;
    e) votul exprimat de fiecare membru al Comitetului şi orice opinie asupra subiectului votat nu sunt informaţii publice şi nu vor putea fi comunicate de nimeni în afara Comitetului.


    ART. 14
    (1) Rezultatul votului se comunică membrilor Comitetului sub forma unui tabel centralizator cu rezultatul votului electronic prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (2) După terminarea procedurii, rezultatul votului devine executoriu.

    ART. 15
    Reluarea votului are loc în următoarele situaţii:
    a) nu s-a întrunit numărul statutar de membri ai Comitetului care să participe la vot;
    b) dacă opiniile membrilor asupra unor condiţionări/reglementări care să însoţească un document emis de Comitet sunt contradictorii sau insuficiente, preşedintele poate cere o reluare a votului numai pentru aceste aspecte suplimentare; reluarea votului se va face pentru o completare a votului iniţial, şi nu pentru o schimbare a lui;
    c) când apar motive întemeiate sau situaţii complet noi, care determină pe majoritatea membrilor Comitetului să solicite reluarea votului.


    ART. 16
    Administrarea documentelor se face după cum urmează:
    a) formularele-tip cu votul membrilor Comitetului se păstrează în arhiva electronică şi ele pot fi printate pentru a fi ataşate, ca anexe, la tabelul nominal cu rezultatul votării în cazurile în care acest lucru se impune;
    b) tabelul nominal cu rezultatul votării, semnat de către preşedinte şi secretar, primeşte număr de înregistrare identic cu cel al formularului de vot şi se arhivează însoţit de fişele de vot anexate.


    ART. 17
    (1) Procedura privind votul electronic se revizuieşte şi se actualizează ori de câte ori este necesar, printr-o nouă ediţie.
    (2) Procedura privind votul electronic se aplică şi în cazul grupurilor de lucru.

    CAP. V
    Criterii privind nominalizarea membrilor Comitetului
    ART. 18
    Comitetul se constituie din reprezentanţi ai instituţiilor centrale cu atribuţii în aplicarea strategiei de dezvoltare a sectorului pescăresc în conformitate cu noua Politică comună în domeniul pescuitului, asigurarea conservării resurselor acvatice, implementarea politicilor referitoare la ecosisteme şi la mediu, institute de cercetare-dezvoltare/asociaţii profesionale/organizaţii de producători din sectorul pescăresc din România.

    ART. 19
    (1) Comitetul este format din 15 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale care răspund de politicile în domeniul pescuitului şi acvaculturii, protecţiei mediului şi gestionării resurselor de apă, 5 reprezentanţi ai mediului universitar şi cercetării ştiinţifice cu atribuţii în cercetare, dezvoltare şi pregătire academică de specialitate, 4 structuri asociative din domeniul pescăresc, o structură asociativă pentru sectorul de procesare şi comercializare a produselor din pescuit şi acvacultură.
    (2) Autorităţile publice centrale care îşi desemnează reprezentanţii pentru participarea la întrunirile Comitetului sunt: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor - Administraţia Naţională „Apele Române“, Direcţia biodiversitate, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală pescuit, Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură.
    (3) Criteriile de selecţie utilizate pentru desemnarea celorlalţi membri ai Comitetului sunt:
    a) tradiţia şi experienţa dovedită în sectorul pescăresc;
    b) reprezentativitatea la nivel naţional;
    c) relevanţa domeniului de activitate în raport cu strategia de dezvoltare a sectorului de acvacultură;
    d) implicarea în elaborarea documentelor de strategie a sectorului de acvacultură (grupuri de lucru, grupuri tehnice etc.);
    e) desfăşurarea activităţii conform prevederilor legale în vigoare;
    f) promovarea intereselor membrilor săi în relaţiile cu reprezentanţii administraţiei şi cu alte organizaţii profesionale, precum şi conlucrarea cu acestea în adoptarea soluţiilor care prezintă interes comun;
    g) promovarea principiilor de solidaritate între membrii organizaţiei, care să le asigure buna funcţionare şi profit general;
    h) sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica specifică a asociaţiilor, elaborând şi finanţând în acest scop studii pentru cercetări piscicole, analize, sondaje şi informări publice;
    i) participarea activă pe plan local la dialog social şi de punere în valoare a experienţei, cunoaşterii şi informaţiilor acumulate, care să faciliteze elaborarea deciziilor şi actelor normative ce interesează activitatea specifică a membrilor organizaţiei;
    j) promovarea prin intermediul membrilor săi şi în zona de activitate a măsurilor ce se impun pentru respectarea reglementărilor legale privind protecţia mediului, respectarea echilibrului ecologic, protejarea şi dezvoltarea acvaculturii.


    ART. 20
    Calitatea de membru al Comitetului poate fi retrasă dacă:
    a) nu participă anual la mai mult de 50% din şedinţele Comitetului;
    b) Comitetul, cu majoritate simplă, votează excluderea.


    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 21
    (1) Raportul anual şi rezoluţiile Comitetului se publică pe site-ul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură.
    (2) Documentele şi corespondenţa Comitetului se înregistrează în registrul de intrări şi ieşiri al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

    ANEXA 1

    la regulament
    FORMULAR DE VOT ELECTRONIC
    din partea membrilor Comitetului consultativ pentru sectorul de acvacultură
    Formular nr. ................ Data .........................
    Tip de procedură ................(normală/urgentă).............
    Închiderea votului .......(data/ora)............
    Subiectul votului (Se completează de către secretariat.):
    ......................................................................
    ........................................................................

    Documente ataşate:
    1. .............................................................................................
    2. ..................................................................................

    Numele votantului: .............................................
    Votul exprimat: ....................(pentru, împotrivă, abţinere).................
    Comentarii/Completări la documentul propus:
    ..........................................................................


┌───────────────────┬──────────────────┐
│Data: .......... │Semnătura │
│/......... │..................│
│/............. │ │
└───────────────────┴──────────────────┘


    ANEXA 2

    la regulament
    TABEL CENTRALIZATOR
    cu rezultatul votului electronic
    Nr. de înregistrare ............../..........................
    Solicitat în data ..............................................
    Subiectul
    ............................................................................................
    ............................................................................................

    Rezultatul votului:
    .............. vot(uri) Pentru
    .............. vot(uri) Împotrivă
    .............. vot(uri) Abţinere
    .............. vot(uri) Neexprimate

    Comentarii: .......................................................................
    ............................................................................................
    ............................................................................................


┌────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Preşedinte, │Secretar, │
│................................│...................................│
└────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016