Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 11 aprilie 2023  privind numirea în funcţii de conducere a procurorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 11 aprilie 2023 privind numirea în funcţii de conducere a procurorilor

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 356 din 27 aprilie 2023
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 506 din 11 aprilie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 din 278 aprilie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Numirea procurorilor în funcţii de conducere la parchetele de pe lângă curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii, precum şi în alte funcţii de conducere decât cele prevăzute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2022 şi ale prezentului regulament.

    ART. 2
    (1) Evidenţa posturilor vacante de conducere de la parchete este publică şi disponibilă permanent pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi ale direcţiilor specializate, precum şi ale parchetelor de pe lângă curţile de apel, inclusiv cu privire la parchetele din subordine.
    (2) Posturile de conducere care urmează a se vacanta se publică pe paginile de internet ale instituţiilor prevăzute la alin. (1), cu 90 de zile înainte de data expirării mandatelor.

    ART. 3
    (1) Numirea în funcţiile de procuror general al parchetului de pe lângă curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunalul pentru minori şi familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângă judecătorie se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (denumită în continuare Secţia pentru procurori), cu sprijinul Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) Numirea în alte funcţii de conducere decât cele prevăzute la alin. (1) din cadrul parchetelor de pe lângă curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii se face fără concurs sau examen, la propunerea conducătorului parchetului.
    (3) Numirea în alte funcţii de conducere decât cele prevăzute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se face fără concurs sau examen, la propunerea conducătorului parchetului.
    (4) Numirea procurorilor în funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1)-(3) se face prin hotărârea Secţiei pentru procurori pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament.

    ART. 4
    (1) Pot candida pentru funcţiile de conducere prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2) procurorii care au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare, îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute de lege şi au dreptul să funcţioneze, potrivit legii, la parchetul pentru ale cărui funcţii de conducere candidează.
    (2) Pot candida pentru funcţiile de conducere prevăzute la art. 3 alin. (3) procurorii care au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare, şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute de lege.
    (3) Condiţiile de vechime trebuie îndeplinite până la data expirării perioadei de înscriere la concurs sau examen ori, după caz, a termenului de depunere a candidaturilor. Vechimea în calitate de auditor de justiţie nu se ia în considerare la calculul vechimii.
    (4) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere procurorii care au făcut parte din serviciile de informaţii sau au colaborat cu acestea ori procurorii care au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
    (5) Candidaţii la funcţii de conducere sunt obligaţi să dea o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii şi nici nu au colaborat cu acestea şi o declaraţie din care să rezulte că nu au interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.

    CAP. II
    Concursul sau examenul pentru numirea în funcţii de conducere
    ART. 5
    (1) Data, locul şi calendarul concursului sau examenului se aprobă de Secţia pentru procurori, cu consultarea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării acestuia. Anunţul cuprinde şi posturile pentru care se organizează concursul/examenul.
    (2) Tematica şi bibliografia pentru concurs sau examen se aprobă de Secţia pentru procurori, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se publică în condiţiile alin. (1).

    ART. 6
    Concursul sau examenul constă în susţinerea următoarelor probe:
    a) o testare psihologică prin care se evaluează inclusiv capacitatea candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi rezistenţa la stres;
    b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care candidează;
    c) testare scrisă privind managementul, comunicarea şi resursele umane.


    ART. 7
    (1) Procurorii îşi depun candidaturile însoţite de declaraţiile prevăzute la art. 4 alin. (5) şi de cel mult 10 documente considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naţional al Magistraturii.
    (2) Modificarea opţiunilor în ceea ce priveşte depunerea candidaturilor poate fi realizată până la data expirării termenului de depunere a candidaturilor.
    (3) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Institutul Naţional al Magistraturii până la termenul prevăzut de calendarul concursului sau examenului, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Depăşirea, din motive imputabile, a termenului de depunere a proiectului atrage decăderea din dreptul de a mai participa la concurs sau examen.

    ART. 8
    Comisia de organizare, comisia de examinare, comisia de contestaţii, precum şi comisia de testare psihologică pentru concursul de numire în funcţiile de conducere sunt numite de Secţia pentru procurori, cu sprijinul Institutului Naţional al Magistraturii.

    ART. 9
    (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului este condusă de un preşedinte numit dintre procurorii care ocupă funcţiile de secretar general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii, director adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare sau alte funcţii de conducere din aparatul tehnic al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Membrii comisiei de organizare se desemnează de către preşedintele acesteia din personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, cu funcţii de conducere şi execuţie, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.

    ART. 10
    (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului are, în principal, următoarele atribuţii:
    1. centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs sau examen, întocmeşte şi publică lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen şi publică lista finală a candidaţilor;
    2. atribuie un cod numeric fiecărui candidat înscris, întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează corespondenţa cu numele candidatului şi codul numeric atribuit şi ia măsuri pentru ca aceste date să fie accesibile unui număr restrâns de persoane, care desfăşoară în concret activităţi ce presupun în mod necesar accesul la aceste date;
    3. controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului, constând, în principal, în: identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi diurnă pentru membrii comisiilor, în condiţiile legii;
    4. asigură securizarea subiectelor şi a lucrărilor scrise la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi în timpul transportului acestora, precum şi păstrarea ordinii la centrele de concurs sau examen şi de evaluare;
    5. asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs sau examen, numerotate;
    6. instruieşte responsabilii de sală;
    7. repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, pentru testarea psihologică şi testarea scrisă, în ordinea alfabetică a parchetelor de pe lângă curţile de apel, pentru susţinerea proiectului şi dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele, precum şi publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
    8. preia de la comisia de examinare subiectele pentru proba scrisă şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
    9. păstrează, în condiţii de deplină siguranţă, subiectele şi baremele de evaluare şi notare la sediul Institutului Naţional al Magistraturii;
    10. coordonează randomizarea şi multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă, în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare sală;
    11. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru testarea scrisă;
    12. afişează baremul de evaluare şi notare la centrele de concurs sau examen, după încheierea testării scrise, şi asigură publicarea acestuia, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
    13. organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs sau examen la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;
    14. în ziua desfăşurării testării scrise, preia lucrările scrise şi ia măsuri în vederea corectării lucrărilor;
    15. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisiile ori se desfăşoară probele de concurs sau examen să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
    16. predă şi preia lucrările scrise de la membrii comisiei de contestaţii, cu ocazia soluţionării contestaţiilor la rezultatele testării scrise, şi preia procesele-verbale cuprinzând deciziile comisiei;
    17. asigură publicarea simultană pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
    18. calculează notele finale şi întocmeşte listele finale;
    19. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului sau examenului şi prezintă concluziile Secţiei pentru procurori;
    20. informează de îndată Secţia pentru procurori cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
    21. propune Secţiei pentru procurori eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului;
    22. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului sau examenului.

    (2) Preşedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate măsurile necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1). În acest scop, preşedintele comisiei de organizare stabileşte fişa de atribuţii pentru membrii comisiei şi instrucţiunile pentru responsabilii de sală şi supraveghetori.
    (3) Membrii comisiei de organizare a concursului sau examenului îşi desfăşoară activitatea în timpul programului normal de lucru de la Institutul Naţional al Magistraturii sau, după caz, Consiliul Superior al Magistraturii. În mod excepţional, în situaţii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului sau examenului îşi pot desfăşura activitatea şi în afara programului normal de lucru, cu aprobarea preşedintelui comisiei.

    ART. 11
    (1) Comisia de examinare este formată din 2 procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţională. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management, precum şi cei care au experienţă managerială.
    (2) Comisia de contestaţii este formată din trei membri: un procuror de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, un procuror de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi un specialist în management şi organizare instituţională, alţii decât cei din comisia de examinare.
    (3) În comisiile prevăzute la alin. (1) şi (2) sunt desemnaţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui de drept, în baza hotărârii preşedintelui comisiei respective, în ordinea stabilită de Secţia pentru procurori, pe acei membri ai comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
    (4) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii sunt prezidate de un procuror desemnat de Secţia pentru procurori, care stabileşte şi ordinea în care ceilalţi membri ai comisiei îndeplinesc funcţia de preşedinte în cazul incompatibilităţii preşedintelui desemnat sau în situaţiile în care acesta nu îşi poate exercita atribuţiile.
    (5) Incidentele referitoare la preşedintele comisiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se soluţionează prin hotărâre de ceilalţi membri ai comisiei respective. În cazul admiterii, acesta va fi înlocuit de drept de unul dintre ceilalţi procurori, membri ai comisiei respective, în ordinea stabilită de Secţia pentru procurori. În această ipoteză, comisia de examinare sau de contestaţii se completează cu un membru supleant, în condiţiile prevăzute la alin. (4) teza finală, cu respectarea componenţei prevăzute la alin. (1) şi (2).
    (6) Procurorii care au făcut parte din comisia de examinare sau de contestaţii la concursul sau examenul anterior nu vor putea fi desemnaţi în aceste comisii pentru următoarele două sesiuni. Aceste dispoziţii se aplică, în măsura în care este posibil, şi specialiştilor în management şi organizare instituţională.
    (7) Din comisia de examinare şi din comisia de contestaţii nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
    (8) Modalităţile de plată şi atribuţiile ce revin membrilor comisiei de examinare şi de contestaţii se stabilesc prin contracte de participare încheiate în două exemplare între aceştia şi Consiliul Superior al Magistraturii.

    ART. 12
    (1) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Din aceeaşi comisie sau din comisii diferite nu pot face parte soţi, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv.
    (2) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior. În acest sens, Institutul Naţional al Magistraturii îi consultă pe toţi procurorii care pot face parte din aceste comisii, potrivit legii.
    (3) În cazul în care un membru al unei comisii funcţionează la parchetul de la care provin unul sau mai mulţi candidaţi, acesta are obligaţia să se retragă de la examinarea acestora şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale în ceea ce îi priveşte pe aceşti candidaţi.
    (4) Dispoziţiile alin. (3) se aplică în mod corespunzător şi în situaţia în care un membru al comisiei de examinare a fost examinat anterior de unul dintre candidaţi, la un concurs pentru ocuparea unei funcţii de conducere, desfăşurat în ultimii 3 ani.
    (5) În alte situaţii în care se formulează o cerere de retragere a unui membru al unei comisii, de către acesta sau de către unul dintre candidaţi, preşedintele apreciază cu privire la înlocuire.
    (6) În toate cazurile în care se dispune înlocuirea, membrul respectiv nu va putea participa la examinarea niciunuia dintre candidaţii la funcţia de conducere de la parchetul respectiv.
    (7) O persoană nu poate face parte din mai mult de o comisie din cadrul aceluiaşi concurs sau examen.
    (8) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.

    ART. 13
    (1) Comisia de examinare are, în principal, următoarele atribuţii:
    1. elaborarea subiectelor pentru proba prevăzută la art. 6 lit. c) şi a baremelor de evaluare şi notare, cu respectarea următoarelor reguli:
    a) asigurarea concordanţei cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
    b) asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate şi a gradului de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
    c) evitarea, pe cât posibil, a repetării subiectelor de la concursurile sau examenele anterioare;
    d) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării testării scrise;
    e) indicarea punctajului prevăzut în barem şi a timpului recomandat pentru rezolvare;
    f) evitarea, pe cât posibil, a subiectelor ce conţin probleme controversate în doctrină şi în practică sau, în cazul unor astfel de situaţii, punctarea tuturor soluţiilor a căror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentată logic şi coerent;

    2. predarea către comisia de organizare, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea testării scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare în plicuri distincte, închise şi sigilate;
    3. evaluarea şi notarea candidaţilor în cadrul probei prevăzute la art. 6 lit. b).

    (2) Procurorii care sunt membri în comisia de examinare îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 234 alin. (3) din Legea nr. 303/2022.

    ART. 14
    (1) Comisia de contestaţii soluţionează contestaţiile formulate la probele prevăzute la art. 6 lit. b) şi c).
    (2) Dispoziţiile art. 13 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 15
    (1) La data prevăzută de calendarul concursului sau examenului, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicarea listelor. Contestaţiile se depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează de Secţia pentru procurori, în termenul prevăzut de calendarul concursului sau examenului, prin hotărâre care se comunică de îndată contestatorului.
    (3) După pronunţarea hotărârii Secţiei pentru procurori se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, listă care se aduce la cunoştinţa publică prin modalităţile prevăzute la alin. (1).

    ART. 16
    (1) Testarea psihologică constă în susţinerea unui test scris şi a unui interviu în faţa comisiei/comisiilor formate din câte doi psihologi desemnaţi din rândul psihologilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii, al instanţelor, parchetelor sau din Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România atestaţi în condiţiile legii.
    (2) Dispoziţiile art. 11 alin. (8) şi ale art. 12 alin. (1), alin. (2) teza I, alin. (3) şi (5)-(8) se aplică în mod corespunzător.
    (3) În comisia de testare psihologică vor fi desemnaţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui de drept, în baza hotărârii preşedintelui comisiei de examinare, în ordinea stabilită de Secţia pentru procurori, pe membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
    (4) În vederea publicării rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre. Acest cod va fi folosit şi la publicarea şi afişarea rezultatelor obţinute la celelalte două probe de concurs/examen, precum şi a notelor finale, cu excepţia rezultatelor finale ale candidaţilor declaraţi admişi.
    (5) Rezultatele testării psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecărui candidat în raport cu funcţia pentru care candidează, precum şi calificativul „apt“ sau „inapt“; calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicarea pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
    (6) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula, în termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor testării, contestaţii care se transmit, inclusiv prin fax sau e-mail, la Institutul Naţional al Magistraturii.
    (7) Contestaţiile sunt soluţionate în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere, de o comisie formată din 3 psihologi desemnaţi în mod similar celui prevăzut la alin. (1), alţii decât cei care au examinat candidaţii iniţial, pe baza reevaluării testului scris aplicat şi a susţinerii unui nou interviu. Calificativul acordat în urma soluţionării contestaţiilor este definitiv.
    (8) Rezultatele finale ale testării psihologice, concretizate în raportul care cuprinde profilul psihologic al candidatului în raport cu funcţia pentru care candidează şi calificativul obţinut, sunt aduse la cunoştinţa membrilor comisiei de examinare. Dispoziţiile alin. (5) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 17
    (1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.
    (2) În aprecierea susţinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, următoarele criterii:
    a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă;
    b) îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi regulamente, cunoaşterea şi capacitatea de a pune în practică politicile publice din domeniul justiţiei, strategiile naţionale şi sectoriale în domeniul justiţiei;
    c) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul parchetului şi transparenţa actului de conducere;
    d) folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite-rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul parchetelor.

    (3) În vederea evaluării proiectului, comisia de examinare poate solicita Inspecţiei Judiciare rapoartele de control efectuate la parchetul pentru care se candidează, aprobate de Secţia pentru procurori.
    (4) Pentru fiecare categorie de criterii dintre cele prevăzute la alin. (2) se acordă maximum 2,5 puncte din totalul punctajului maxim pentru această probă, care este de 10 puncte. Modalitatea de repartizare a punctajului maxim de 2,5 puncte în cadrul fiecărei categorii de criterii se stabileşte de comisia de examinare înainte de susţinerea acestei probe. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
    (5) Desfăşurarea probei constând în susţinerea proiectului se înregistrează prin mijloace tehnice audio-video. Înregistrările se păstrează o perioadă de un an de la data desfăşurării probei, după care se distrug.
    (6) În cazul în care nota calculată potrivit alin. (4) este mai mică de 5, la cererea candidatului, membrii comisiei vor motiva notele acordate în cuprinsul unui proces-verbal.
    (7) Rezultatele susţinerii proiectului se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
    (8) Candidaţii pot contesta nota acordată la proba constând în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Contestaţia se transmite prin fax sau e-mail la Institutul Naţional al Magistraturii, în termen de 3 zile de la data publicării rezultatelor prevăzute la alin. (7).
    (9) Contestaţiile se soluţionează de comisia de contestaţii în termenul stabilit prin calendarul de concurs. Soluţionarea contestaţiei se realizează prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audio-video, a proiectului şi a celorlalte documente avute în vedere de către comisia de examinare. Dispoziţiile alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.
    (10) Nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiilor nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (11) Rezultatele finale ale probei se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii.

    ART. 18
    Testarea scrisă constă în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane, pe baza unui test-grilă.

    ART. 19
    (1) Cu 24 de ore înainte de desfăşurarea testării scrise, comisia de examinare stabileşte subiectele pentru această probă.
    (2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate, de către comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii testării scrise. Comisia de organizare asigură randomizarea subiectelor în 4 variante şi multiplicarea acestora în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare sală. Plicurile se deschid în ziua probei, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, după expirarea termenului de acces în sălile de concurs sau examen.

    ART. 20
    (1) Accesul candidaţilor în sala de concurs/ examen este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afişată, la ora stabilită, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.
    (2) Înainte de aducerea subiectelor în săli, responsabilii de sală aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.

    ART. 21
    (1) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării testării scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.
    (2) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila de concurs sau examen.
    (3) Colţul tezei tipizate se lipeşte şi se ştampilează la momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagina care urmează să fie sigilată.
    (4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.
    (5) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi depăşirea timpului stabilit pentru rezolvarea subiectelor, precum şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri, responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea „fraudă“. Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare şi candidatului respectiv.

    ART. 22
    (1) Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte sau de la un membru al comisiei de organizare, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.
    (2) Niciun membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs sau examen şi nu poate comunica conţinutul subiectelor până la încheierea probelor scrise.
    (3) Pe parcursul desfăşurării probelor scrise membrii comisiei de organizare şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări ale subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisia de examinare. Pe toată durata desfăşurării testării scrise, în sălile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiilor de examinare şi de organizare care supraveghează desfăşurarea concursului sau examenului.
    (4) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidaţilor odată cu subiectele, iar baremul de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs sau examen şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, după încheierea testării scrise.

    ART. 23
    (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine testarea scrisă.
    (2) În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
    (3) Timpul pentru rezolvarea testului-grilă, stabilit de comisia de examinare, nu poate depăşi 4 ore şi se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
    (4) Candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
    (5) În cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte teste tipizate. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele „Anulat“, se semnează de 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru lucrările scrise.
    (6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.

    ART. 24
    (1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările, candidaţii le predau supraveghetorilor.
    (2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
    (3) Toţi candidaţii semnează, la momentul predării lucrărilor, în catalogul de sală.
    (4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un catalog de sală.
    (5) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare alături de celelalte documente de concurs sau examen.
    (6) Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, preşedintelui comisiei de organizare, care le amestecă şi le numerotează.

    ART. 25
    (1) În termen de 3 zile de la publicarea baremului de evaluare şi notare, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se transmit inclusiv prin fax sau e-mail la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează de comisia de contestaţii în termenul prevăzut de calendarul concursului sau examenului. Soluţia se motivează în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremul de evaluare şi notare definitiv, stabilit în urma soluţionării contestaţiilor, se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.
    (3) În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite în baremul iniţial, cât şi punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de contestaţii.
    (4) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispoziţiile alin. (3), se corectează baremul şi se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
    (5) În cazul admiterii de contestaţii la barem, Secţia pentru procurori poate dispune sancţionarea membrilor comisiei de examinare care sunt răspunzători de admiterea contestaţiilor, în măsura în care se reţine reaua-credinţă sau grava neglijenţă a acestora.
    (6) Persoanele prevăzute la alin. (5) pot fi sancţionate cu reducerea sau neplata drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată; acestor persoane le poate fi interzisă şi participarea în comisii similare pe o perioadă de până la 3 ani.
    (7) Sancţiunile prevăzute la alin. (6) se aplică în funcţie de circumstanţele concrete şi proporţional cu consecinţele produse.

    ART. 26
    (1) Evaluarea şi notarea lucrărilor la testarea scrisă se realizează prin procesare electronică.
    (2) Pe timpul corectării colţul lucrării nu se desigilează.
    (3) Rezultatul testării scrise se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

    ART. 27
    (1) Candidatul nemulţumit de nota obţinută la testarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor. Contestaţiile se transmit, inclusiv prin fax sau e-mail, Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări.
    (3) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat.
    (4) Nota obţinută în urma contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (5) Rezultatele în urma contestaţiilor se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

    ART. 28
    (1) Nota finală a concursului sau examenului reprezintă media aritmetică dintre nota de la proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi nota de la testarea scrisă.
    (2) Este declarat admis la concurs sau examen procurorul care a obţinut cel puţin nota finală 7 şi cel puţin nota 5 la fiecare dintre probele prevăzute la art. 6 lit. b) şi c).
    (3) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidaţilor conform art. 16 alin. (4).
    (4) În caz de note egale, departajarea candidaţilor se face, în ordine, în funcţie de vechimea cea mai mare în funcţia de procuror la parchetul pentru care candidează, vechimea mai mare în funcţii de conducere la instanţe sau parchete, vechimea mai mare în funcţia de judecător sau procuror.
    (5) În circumscripţiile parchetelor unde o minoritate naţională are o pondere de cel puţin 50% din numărul locuitorilor, la medii egale au prioritate faţă de criteriile prevăzute la alin. (4) candidaţii cunoscători ai limbii acelei minorităţi.
    (6) Dacă departajarea candidaţilor nu s-a putut realiza în conformitate cu alin. (4) şi (5), departajarea se face în funcţie de nota obţinută la susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.

    ART. 29
    (1) Secţia pentru procurori validează rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a procurorilor, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor finale.
    (2) Secţia pentru procurori poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori că există dovada săvârşirii unei fraude.

    ART. 30
    (1) Înainte de numirea în funcţiile de conducere, Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii şi Consiliul Suprem de Apărare a Ţării verifică şi comunică Secţiei pentru procurori dacă procurorul a făcut parte din serviciile de informaţii sau a colaborat cu acestea. În acest scop, Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte adresele cu procurorii în privinţa cărora urmează a se efectua aceste verificări pe care le înaintează secretarului general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea sesizării celor două instituţii.
    (2) În cazul în care procurorul atacă în instanţă, în condiţiile legii, comunicarea Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii sau a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, procedura de numire în funcţia de conducere se suspendă până la soluţionarea definitivă a cauzei. Pe această perioadă funcţia de conducere va fi ocupată prin delegare.
    (3) Sunt numiţi în funcţiile de conducere pentru care au candidat procurorii care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 4 alin. (4) şi care au obţinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, după caz, au fost declaraţi admişi la examen.

    ART. 31
    Pentru cazurile în care în prezentul capitol se prevede publicarea pe paginile de internet ale parchetelor, procurorii generali sau, după caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele prim-grefierului sau, după caz, grefierului-şef ori grefierului însărcinat cu activitatea de registratură, pentru a fi publicate de îndată, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul publicării, precum şi al retragerii documentului, grefierul notează ora şi data publicării sau ale retragerii pe document, sub semnătura sa, transmiţând de îndată documentul retras procurorului general ori, după caz, prim-procurorului.

    ART. 32
    (1) Toate documentele întocmite pentru concurs sau examen se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare, cu excepţia probelor psihologice aplicate, rezultatelor şi a oricăror alte documente în legătură cu acestea care sunt gestionate şi arhivate potrivit prevederilor specifice.
    (2) Lucrările de concurs sau examen se păstrează în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.

    CAP. III
    Numirea procurorilor în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupă prin concurs sau examen
    ART. 33
    (1) Numirea procurorilor în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupă prin concurs sau examen la parchetele de pe lângă judecătorii, parchetele de pe lângă tribunale sau tribunale pentru minori şi familie şi parchetele de pe lângă curţile de apel se face la propunerea conducătorului parchetului unde este postul vacant, pe baza candidaturilor depuse de procurori.
    (2) Procedura se declanşează de conducătorul parchetului în termen de cel mult 30 de zile de la vacantarea funcţiei de conducere şi se anunţă prin afişare la sediul parchetului. În cazul în care nu se depune nicio candidatură în termenul stabilit potrivit alin. (3), o nouă procedură se declanşează în cel mult 6 luni de la expirarea acestui termen.
    (3) Procurorii îşi depun candidaturile, însoţite de curriculum vitae, declaraţiile prevăzute la art. 4 alin. (5), un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi de orice alte înscrisuri considerate relevante, în termen de 14 zile de la afişarea anunţului prevăzută la alin. (2), la sediul parchetului.
    (4) Pe baza candidaturilor depuse, conducătorul parchetului consultă procurorii din cadrul parchetului sau, după caz, al secţiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialităţii opţiunilor, şi consemnează rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
    (5) După consultarea procurorilor, conducătorul parchetului solicită avizul colegiului de conducere al acestui parchet.
    (6) Avizul colegiului de conducere trebuie să fie motivat, pe baza elementelor privind competenţa profesională a candidatului şi a percepţiei pe care colegii o au asupra acestuia.
    (7) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, conducătorul parchetului, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultării procurorilor şi a avizului motivat al colegiului de conducere, selectează una dintre candidaturi.
    (8) Motivarea propunerii candidaturii procurorului selectat trebuie să cuprindă o analiză a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selecţia şi motivele respingerii celorlalte candidaturi.
    (9) Propunerea motivată de numire în funcţie, însoţită de candidatura depusă de procurorul selectat, precum şi de înscrisurile prevăzute la alin. (3), de avizul motivat al colegiului de conducere şi de referatul privind consultarea procurorilor, se transmite Secţiei pentru procurori în cel mult 60 de zile de la declanşarea procedurii.

    ART. 34
    (1) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, pe baza propunerii formulate, în termen de cel mult 15 zile, un referat în care consemnează:
    a) evoluţia carierei profesionale a procurorului propus pentru numire, cu evidenţierea calificativului acordat la ultima evaluare şi, dacă este cazul, a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare;
    b) îndeplinirea condiţiilor de vechime stabilite de lege pentru funcţia cu privire la care a fost depusă candidatura;
    c) depunerea declaraţiilor prevăzute la art. 4 alin. (5) şi a rezultatului verificărilor efectuate de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii şi de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, dacă acesta s-a primit în termenul prevăzut de lege;
    d) conţinutul avizului motivat al colegiului de conducere şi al consultării procurorilor.

    (2) În referatul prevăzut la alin. (1) se consemnează şi punctul de vedere al procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel, în cazul funcţiilor de conducere de la parchetele de pe lângă tribunale, respectiv punctul de vedere al acestuia şi cel al prim-procurorului parchetului de pe lângă tribunal, în cazul funcţiilor de conducere de la parchetele de pe lângă judecătorii.
    (3) Atunci când Secţia pentru procurori apreciază necesar, procurorul propus pentru numirea în funcţia de conducere va susţine în faţa secţiei un interviu care constă în:
    a) susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere sub următoarele aspecte: prezentarea sintetică a parchetului, respectiv a secţiei/compartimentului pentru a cărei/cărui conducere candidează; identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora; propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a secţiei/compartimentului pentru a cărei/cărui conducere candidează; compatibilitatea planului managerial întocmit de candidat cu cel al conducătorului parchetului, dacă este cazul;
    b) verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând în esenţă capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativă, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare;
    c) verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care s-a depus candidatura.

    (4) Interviul poate fi realizat şi prin videoconferinţă.
    (5) Membrii Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului întrebări referitoare la conduita şi deontologia profesională, precum şi la împrejurări rezultate din cuprinsul propunerii motivate întocmite de conducătorul parchetului sau al avizului motivat primit din partea colegiului de conducere şi pot consulta ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a candidatului.
    (6) La interviu poate participa şi un psiholog, care, prin intermediul preşedintelui de şedinţă, poate adresa întrebări candidatului. Psihologul este desemnat de Secţia pentru procurori din rândul psihologilor prevăzuţi la art. 17 alin. (1) din Legea nr. 303/2022.
    (7) În situaţia reînvestirii în funcţia de conducere sau numirii pe o altă funcţie de conducere la acelaşi parchet, Secţia pentru procurori poate avea în vedere rezultatele evaluărilor anterioare ale activităţii candidatului, precum şi rezultatele controalelor tematice efectuate de Inspecţia Judiciară cu privire la îndeplinirea atribuţiilor manageriale de către candidat.
    (8) Dispoziţiile art. 30 se aplică în mod corespunzător.

    ART. 35
    (1) Numirea procurorilor în alte funcţii de conducere decât cele prevăzute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau a procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, după caz, cu recomandarea conducătorului secţiei unde urmează să fie numit procurorul.
    (2) Dispoziţiile art. 33 alin. (2)-(9) şi art. 34 se aplică în mod corespunzător.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 36
    Până la data de 1 ianuarie 2026, în calculul vechimilor prevăzute la art. 4 alin. (3) se ia în considerare perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiţie.

    ART. 37
    Declanşarea procedurii de numire în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupă prin concurs sau examen, vacante la data intrării în vigoare a prezentului regulament, se face în cel mult 30 de zile de la această dată.

    ART. 38
    (1) Anunţurile sau documentele care se publică pe paginile de internet potrivit Legii nr. 303/2022 şi prezentului regulament cuprind, în mod obligatoriu, data şi ora publicării anunţului sau documentului respectiv.
    (2) În cazul anunţurilor sau documentelor care se publică pe paginile de internet ale mai multor instituţii, publicarea se face, pe cât posibil, simultan. În cazul în care acest lucru nu este posibil, termenele curg de la data sau, după caz, ora publicării ultimului anunţ/document.
    (3) Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 şi următoarelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 39
    Înscrierea candidaţilor, depunerea documentelor prevăzute de lege şi prezentul regulament, formularea contestaţiilor, precum şi orice alte aspecte stabilite de comisia de organizare se pot realiza şi prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv prin intermediul unei platforme informatice puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii, în condiţiile anunţate de comisia de organizare.

    ART. 40
    (1) Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător şi în cazul numirii în funcţiile de conducere a procurorilor militari.
    (2) Numirea în funcţiile de conducere la parchetele militare se poate face indiferent de gradul militar corespunzător funcţiei respective, participarea la aceste proceduri fiind condiţionată de deţinerea calităţii de procuror militar.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016