Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 11 aprilie 2002  de organizare si functionare a Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 11 aprilie 2002 de organizare si functionare a Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 29 mai 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, denumita în continuare Comisia, este organismul ştiinţific, consultativ şi de avizare în domeniul protejãrii monumentelor istorice, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Culturii şi Cultelor.
ART. 2
Comisia propune strategiile şi avizeazã, dupã caz, metodologiile, normativele şi mãsurile tehnico-ştiinţifice în domeniul protejãrii monumentelor istorice.
ART. 3
(1) Comisia este condusã de un preşedinte numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(2) Comisia este formatã din personalitãţi şi specialişti atestaţi în domeniul protejãrii şi punerii în valoare a monumentelor istorice, numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(3) Preşedintele reprezintã Comisia pe plan naţional şi internaţional.
ART. 4
Funcţia de secretar al Comisiei este îndeplinitã de cãtre directorul Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 5
(1) Comisia se constituie din 4 secţiuni, pe domenii de specialitate, conduse de cãtre un preşedinte ales dintre membrii Comisiei; preşedinţii secţiunilor devin vicepreşedinţii Comisiei.
(2) Secretarii secţiunilor sunt numiţi de cãtre preşedintele Comisiei dintre specialiştii Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 6
Secţiunile de specialitate ale Comisiei sunt:
- Secţiunea de evidenta;
- Secţiunea tehnica (arhitectura, inginerie, arheologie);
- Secţiunea de componente artistice;
- Secţiunea de urbanism şi zone protejate.
ART. 7
Comisiile regionale sunt în numãr de 8, sunt conduse de cãtre un preşedinte şi un vicepreşedinte numiţi de preşedintele Comisiei.
ART. 8
Comisiile regionale ale monumentelor istorice au sediile şi arondarile urmãtoare:


1. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Iaşi
- Cuprinde judeţele: Bacau, Botosani, Iaşi, Neamt,
Suceava, Vaslui;
2. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Tulcea
- Cuprinde judeţele: Brãila, Buzau, Constanta, Galaţi,
Tulcea, Vrancea;
3. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Prahova
- Cuprinde judeţele: Arges, Calarasi, Dambovita,
Giurgiu, Ialomita, Prahova,
Teleorman;
4. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Dolj
- Cuprinde judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Valcea;
5. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Timis
- Cuprinde judeţele: Arad, Caras-Severin, Hunedoara,
Timis;
6. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Cluj
- Cuprinde judeţele: Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj,
Maramures, Satu Mare, Salaj;
7. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Braşov
- Cuprinde judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita,
Mures, Sibiu;
8. - Sediul: D.C.C.P.C.N. Bucureşti
- Cuprinde: municipiul Bucureşti şi judeţul
Ilfov.


ART. 9
(1) Preşedintele, vicepreşedinţii şi secretarul Comisiei formeazã Biroul Comisiei.
(2) Membrii Biroului Comisiei fac parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Monumentelor Istorice.
ART. 10
Comisia coordoneazã activitatea celor 8 comisii regionale.
ART. 11
Autoritatea deciziilor Comisiei este garantatã prin lege.
ART. 12
(1) În alcãtuirea Comisiei se va urmãri reprezentarea echilibrata a tuturor domeniilor şi specializãrilor care contribuie la protejarea monumentelor istorice.
(2) Nu pot face parte din Comisie persoane care au contribuit direct la distrugerea unuia sau mai multor monumente istorice.

CAP. 2
Atribuţiile Comisiei şi ale comisiilor regionale

ART. 13
Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) fundamenteazã din punct de vedere ştiinţific şi propune Ministerului Culturii şi Cultelor strategia nationala de protejare a monumentelor istorice;
b) avizeazã, pe baza propunerilor secţiunilor de specialitate, metodologiile, normele, normativele şi reglementãrile tehnico-ştiinţifice din domeniul protejãrii monumentelor istorice, care se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor;
c) hotãrãşte, pe baza propunerilor comisiilor regionale şi a Secţiunii de evidenta, clasarea, neclasarea, declasarea şi schimbarea grupei monumentelor istorice;
d) stabileşte, la propunerea secţiunilor, criteriile de atestare a specialiştilor şi experţilor în domeniul protejãrii monumentelor istorice, precum şi criteriile de avizare a agenţilor economici care au ca obiect de activitate efectuarea de cercetãri, proiectarea şi executarea de lucrãri asupra monumentelor istorice;
e) avizeazã secţiunile de specialitate prevãzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional;
f) avizeazã planurile de amenajare a teritoriului judeţean şi planurile de amenajare a teritoriilor interjudetene;
g) avizeazã, la propunerea Secţiunii de urbanism şi zone protejate, planurile urbanistice generale ale localitãţilor în care se afla monumente istorice din grupa A, precum şi pe cele cu monumente istorice din grupa B, care cuprind o mare concentrare, diversitate şi suprapuneri de ansambluri şi situri, afectate de propunerile de dezvoltare a localitãţii, precum şi regulamentele de construire aferente acestor zone;
h) avizeazã planurile urbanistice generale ale localitãţilor declarate oraş sau sat istoric;
i) avizeazã, prin Secţiunea de urbanism şi zone protejate, planurile urbanistice zonale ale zonelor protejate care cuprind monumente istorice din grupa A, precum şi regulamentele de construire aferente acestora; în funcţie de importanta propunerilor, secţiunea poate propune validarea avizului în plenul Comisiei;
j) în absenta documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului avizate şi aprobate, avizeazã, prin Secţiunea tehnica, planurile urbanistice de detaliu care au drept obiect monumente istorice din grupa A şi prin Secţiunea de urbanism şi zone protejate, imobile din zona de protecţie a acestora; în funcţie de importanta impactului pentru monument sau pentru zona, secţiunile propun validarea avizului de cãtre Comisie;
k) avizeazã, potrivit competentei sale, în şedinţele reunite ale Secţiunii de urbanism şi zone protejate şi ale Secţiunii de evidenta, studiile de fundamentare istorico-ştiinţificã pentru instituirea şi delimitarea zonelor protejate de patrimoniu construit şi, pe baza propunerilor Comisiei Naţionale de Arheologie, ale ariilor siturilor arheologice protejate prin lege, precum şi reglementãrile generale de amenajare a teritoriului acestora, conform normelor legale în vigoare, pentru zonele cu monumente istorice înscrise în grupa A;
l) avizeazã, prin Secţiunea tehnica, documentaţiile tehnice privind intervenţiile asupra monumentelor istorice din grupa A; fazele importante care presupun abordari conceptuale deosebite pot fi prezentate pentru avizare plenului Comisiei;
m) avizeazã, prin Secţiunea de componente artistice, documentaţiile de restaurare a componentelor artistice, indiferent de grupa monumentelor istorice; documentaţiile pentru monumentele istorice din grupa A şi cele care presupun abordari conceptuale deosebite, diferite de principiile cunoscute, se prezintã pentru avizare în plenul Comisiei;
n) avizeazã din punct de vedere plastic, arhitectural şi tehnic, prin Secţiunea tehnica, inscriptionarea şi marcarea monumentelor istorice din grupa A, având la baza texte avizate de organisme sau instituţii ştiinţifice de specialitate;
o) avizeazã, prin Secţiunea de urbanism şi zone protejate, documentaţiile tehnice privind intervenţiile asupra imobilelor din zonele de protecţie a monumentelor istorice din grupa A;
p) formuleazã prioritãţile lucrãrilor de protejare a monumentelor istorice, în vederea fundamentarii sumelor necesare ce urmeazã sa fie alocate în acest scop de la bugetul de stat;
q) examineazã şi avizeazã prioritãţile de finanţare din fondurile aprobate de la bugetul de stat, precum şi modificãrile survenite pe parcursul anului bugetar;
r) avizeazã propunerile de achiziţii de monumente istorice ce se realizeazã prin Ministerul Culturii şi Cultelor;
s) controleazã aplicarea deciziilor sale de cãtre proprietarii sau deţinãtorii de monumente istorice cu orice titlu;
s) avizeazã, prin secretarul Comisiei, contractele Oficiului Naţional al Monumentelor Istorice privind intervenţiile asupra monumentelor istorice;
t) propune monumente istorice pentru a fi incluse în Lista patrimoniului cultural şi natural mondial în pericol, elaborata de UNESCO;
t) sesizeazã organele de stat competente pentru aplicarea şi luarea de mãsuri privind protejarea monumentelor istorice, ca urmare a constatãrii încãlcãrii prevederilor legale referitoare la protejarea monumentelor istorice, în urma controalelor efectuate de cãtre membrii Comisiei, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
u) susţine elaborarea de programe de pregãtire a specialiştilor, precum şi de planuri de învãţãmânt şi specializare în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
v) reprezintã România în cadrul organismelor internaţionale de specialitate similare;
x) orice alte atribuţii date în competenta sa prin lege.
ART. 14
Biroul Comisiei se întruneşte la convocarea preşedintelui Comisiei şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã, împreunã cu secretarul Comisiei şi cu secretarii secţiunilor, activitatea secţiunilor de specialitate;
b) analizeazã, împreunã cu preşedinţii comisiilor regionale, cu secretarul Comisiei şi cu inspectorii Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, activitatea comisiilor regionale;
c) identifica disfunctiile din activitatea secţiunilor şi a comisiilor regionale şi propune mãsurile de corectare şi de corelare a activitãţii acestora;
d) identifica subiecte sau teme majore pe care le propune spre analiza şi decizie plenului Comisiei;
e) aduce la cunostinta comisiilor regionale, prin Direcţia monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, deciziile şi hotãrârile cu caracter metodologic, urmãrind totodatã şi aplicarea acestora în teritoriu;
f) analizeazã trimestrial activitatea Institutului Naţional al Monumentelor Istorice, propunand mãsuri de imbunatatire a activitãţilor;
g) analizeazã trimestrial respectarea de cãtre Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice a prioritatilor şi aplicarea programelor de restaurare a monumentelor istorice, avizate şi aprobate, propunand mãsurile corespunzãtoare;
h) analizeazã contestaţiile primite cu privire la avizele Comisiei, secţiunilor sau comisiilor regionale şi, dupã caz, ia direct mãsuri de soluţionare sau propune soluţii spre adoptare plenului Comisiei; în rezolvarea contestaţiilor beneficiazã de asistenta juridicã de specialitate asigurata de Ministerul Culturii şi Cultelor;
i) prezintã Comisiei un raport cu privire la activitatea desfasurata în perioada dintre şedinţele Comisiei.
ART. 15
Comisiile regionale au urmãtoarele atribuţii principale:
1. urmãresc aplicarea strategiei naţionale de protejare a monumentelor istorice în regiunea lor de competenta;
2. analizeazã şi propun Comisiei clasarea monumentelor istorice din regiunea lor de competenta în grupa A sau B, dupã caz;
3. a) avizeazã planurile urbanistice generale, planurile urbanistice zonale şi planurile urbanistice de detaliu ale localitãţilor ce cuprind monumente istorice clasate în grupa B;
b) avizeazã proiectele pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii sau de desfiinţare în zonele de protecţie a monumentelor istorice cuprinse în grupa B;
4. avizeazã studiile de fundamentare istorico-ştiinţificã pentru instituirea şi delimitarea zonelor protejate de patrimoniu construit, a ariilor siturilor arheologice protejate prin lege, precum şi reglementãrile generale de amenajare a teritoriului acestora, pentru zonele cu monumente istorice înscrise în grupa B;
5. avizeazã planurile urbanistice de detaliu şi proiectele de execuţie în zonele cu monumente istorice clasate în grupa A, pentru care exista reglementãri avizate de Comisie;
6. avizeazã documentaţiile tehnice care propun lucrãri de cercetare, investigaţii şi expertize tehnice, proiectele tehnice şi detaliile de execuţie pentru monumente istorice clasate în grupa B;
7. propun Comisiei şi autoritãţilor administraţiei publice locale prioritãţile de finanţare şi/sau de cofinantare, dupã caz, a lucrãrilor de protejare a monumentelor istorice clasate în grupa B;
8. controleazã respectarea prevederilor legale referitoare la protejarea monumentelor istorice de cãtre deţinãtorii cu orice titlu, precum şi de cãtre cei care executa lucrãri la monumente istorice sau în zonele de protecţie a acestora, indiferent de grupa monumentelor istorice;
9. avizeazã documentaţiile pentru lucrãri de întreţinere şi reparaţii curente la monumente istorice clasate în grupa A, care nu aduc modificãri de arhitectura ori ale componentelor artistice, în condiţiile în care lucrãrile se executa cu respectarea materialelor, tehnicilor şi a formelor constructive iniţiale;
10. îndeplinesc orice alte atribuţii date în competenta, potrivit dispoziţiilor legale.

CAP. 3
Organizarea Comisiei şi a comisiilor regionale
ART. 16
Comisia este compusa din 21 de membri, al cãror mandat este de 5 ani.
ART. 17
Membrii Comisiei sunt numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, la propunerea:
a) Academiei Romane - 2 membri;
b) Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei - un membru;
c) Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii - 2 membri;
d) organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul protejãrii monumentelor istorice - un membru;
e) Ministerului Culturii şi Cultelor - 15 membri, dintre care 8 sunt propuşi de comisiile regionale ale monumentelor istorice.
ART. 18
Comisia poate alege ca membri de onoare specialişti din ţara sau din strãinãtate, personalitãţi ştiinţifice de recunoaştere internationala din domeniul cercetãrii şi protejãrii monumentelor istorice; membrii de onoare sunt propuşi de cãtre preşedintele Comisiei şi sunt aleşi cu votul majoritãţii simple a membrilor Comisiei.
ART. 19
Secţiunile sunt formate din câte 9 membri, inclusiv preşedintele, cu excepţia Secţiunii tehnice care are 11 membri, şi cuprind: membri de drept care sunt şi membri ai Comisiei, membri cooptati din rândul experţilor şi specialiştilor atestaţi şi maximum 3 membri invitaţi, care sunt nominalizaţi şi convocaţi la şedinţe în funcţie de complexitatea subiectelor prezentate.
ART. 20
Comisiile regionale au câte 9 membri numiţi de cãtre preşedintele Comisiei, la propunerea direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru un mandat de 5 ani.
ART. 21
Secretarul fiecãrei comisii regionale este numit de cãtre directorul direcţiei judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã are sediul comisia regionala, dintre specialiştii direcţiei, la propunerea preşedintelui Comisiei.
ART. 22
(1) Calitatea de membru al Comisiei şi, dupã caz, al comisiei regionale înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) revocare, în cazul încãlcãrii prevederilor legale şi a prezentului regulament;
b) demisie;
c) absente nejustificate la 3 şedinţe consecutive sau 6 absente pe an;
d) imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile o perioada de cel puţin 3 luni;
e) deces;
f) alte situaţii prevãzute de lege.
(2) Constatarea situaţiilor prevãzute la alin. (1) este de competenta preşedintelui Comisiei, care le va aduce la cunostinta ministrului culturii şi cultelor.
(3) Eliberarea din funcţia de membru, în situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a), c) şi d), se realizeazã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
ART. 23
(1) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei sau, dupã caz, ai comisiilor regionale pierde aceasta calitate, va fi numit un nou membru prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(2) Numirea unui nou membru al Comisiei se realizeazã la propunerea aceleiaşi instituţii care a propus numirea membrului al cãrui loc a devenit vacant.

CAP. 4
Funcţionarea Comisiei şi a structurilor sale

ART. 24
(1) Comisia funcţioneazã în şedinţe în plen, în şedinţe ale Biroului Comisiei, în şedinţe ale secţiunilor şi în şedinţe reunite ale secţiunilor.
(2) Comisiile regionale funcţioneazã în şedinţe în plen şi în şedinţe reunite.
(3) Comisiile regionale se reunesc în şedinţe comune în mod excepţional, atunci când subiectele puse în discuţie privesc amenajarea teritoriului interjudetean sau intercomunal ori când se discuta probleme majore prioritare la un monument istoric.
ART. 25
Şedinţele sunt conduse de preşedintele structurii respective sau de un vicepreşedinte, în baza deciziei de delegare a preşedintelui.
ART. 26
(1) Şedinţele Comisiei şi ale structurilor sale, precum şi ale comisiilor regionale sunt legal constituite în prezenta a doua treimi din numãrul total de membri.
(2) Deciziile sunt legal adoptate cu votul a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor prezenţi; în caz de balotaj, votul preşedintelui este decisiv.
(3) Membrii invitaţi, secretarii şi specialiştii direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, nu au drept de vot.
ART. 27
Şedinţele Comisiei şi ale comisiilor regionale au loc lunar, iar şedinţele extraordinare au loc la convocarea ministrului culturii şi cultelor, a preşedintelui Comisiei, respectiv a preşedintelui comisiei regionale respective.
ART. 28
Biroul Comisiei poate avea şedinţe comune cu Biroul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor, al Comisiei Naţionale de Arheologie, al Comisiei de Experţi pentru Monumente de For Public sau al Comisiei pentru Lacasuri de Cult, dupã caz.
ART. 29
(1) Ordinea de zi şi data şedinţelor Comisiei, Biroului Comisiei şi ale secţiunilor Comisiei se stabilesc de cãtre preşedinţii acestora.
(2) Convocarea membrilor se face de cãtre secretarii structurilor menţionate la alin. (1), dupã caz.
ART. 30
(1) Ordinea de zi a şedinţelor comisiilor regionale se stabileşte de cãtre preşedinţii acestora, la propunerea sefilor serviciilor monumente istorice din direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, iar convocarea membrilor se face de cãtre secretarii comisiilor regionale.
(2) Ordinea de zi a comisiilor regionale se aduce la cunostinta preşedintelui şi secretarului Comisiei.
ART. 31
Când în şedinţe se analizeazã subiecte la elaborarea cãrora unul sau mai mulţi membri ai Comisiei sau ai secţiunilor au contribuit în calitate de autor, coautor sau colaborator, deciziile se adopta fãrã participarea la vot a respectivilor membri, iar votul este secret.
ART. 32
Subiectele la care membrii comisiilor regionale sunt autori, coautori sau colaboratori se analizeazã în secţiunile de specialitate ale Comisiei, pe baza referatului inspectorului din cadrul direcţiei judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã este amplasat obiectivul, şi al inspectorului Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 33
Documentaţiile se prezintã în şedinţe de cãtre autorul acestora, iar dacã acesta nu este prezent, subiectul se amana.
ART. 34
Inspectorul direcţiei judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, dupã caz, prezintã referatul sau cuprinzând concluziile specialiştilor din direcţie şi propunerile de avizare, cu condiţii şi recomandãri, sau, dupã caz, de respingere, motivand propunerea.
ART. 35
Referatele inspectorilor direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, şi ai Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor se arhiveaza la documentaţie în original.
ART. 36
Decizia privind acordarea avizelor, prin vot deschis sau, dupã caz, secret, se ia în absenta elaboratorului documentaţiei şi a beneficiarului acesteia.
ART. 37
Preşedintele de şedinţa formuleazã decizia privind avizarea, condiţiile, recomandãrile sau motivatia respingerii, având în vedere ca aceasta sa fie în concordanta cu faza de elaborare a documentaţiei, cu condiţiile impuse de avizele acordate la fazele anterioare şi în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
ART. 38
Procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei, Biroului Comisiei, secţiunilor şi ale comisiilor regionale se semneazã de cãtre toţi membrii Comisiei.
ART. 39
(1) La şedinţele comisiilor regionale participa inspectorii şi şefii serviciilor monumente istorice din cadrul direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi inspectorii Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Şefii serviciilor monumente istorice şi inspectorii direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, şi ai Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, care participa la şedinţele comisiilor regionale, nu au drept de vot.
(3) La şedinţele comisiilor regionale pot fi invitaţi şi arhitecţii-şefi ai judeţelor, care pot participa la discuţii, dar care nu au drept de vot.
(4) În funcţie de documentaţiile primite pentru avizare, la şedinţele comisiilor regionale vor fi invitaţi şi maximum 3 specialişti din domeniul în discuţie.
ART. 40
(1) Procesele-verbale sunt confidenţiale; acestea pot fi puse numai la dispoziţia membrilor comisiilor respective, funcţionarilor Direcţiei monumentelor istorice, Direcţiei generale a patrimoniului cultural din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, demnitarilor, organelor şi instituţiilor abilitate prin lege.
(2) Procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei, secţiunilor, Biroului Comisiei şi ale comisiilor regionale se arhiveaza în original la Direcţia monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 41
(1) Avizele acordate de Comisie şi de secţiuni se semneazã de inspectorii şi referenţii Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, de preşedintele Comisiei şi se aproba de cãtre ministrul culturii şi cultelor.
(2) Avizele acordate de comisiile regionale se redacteazã de cãtre inspectorii direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã se afla obiectivul, şi se semneazã de inspector, de şeful serviciului monumente istorice şi se aproba de cãtre directorul direcţiei judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 42
Avizele se emit sub antetul Ministerului Culturii şi Cultelor - Direcţia monumentelor istorice sau, dupã caz, al Ministerului Culturii şi Cultelor - direcţia judeteana pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de competenta.
ART. 43
(1) Impotriva deciziilor Comisiei, secţiunilor şi comisiilor regionale se pot face contestaţii în termen de 15 zile de la comunicare.
(2) a) Contestaţiile la deciziile Comisiei şi ale secţiunilor se depun la Direcţia monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
b) Contestaţiile la deciziile comisiilor regionale se depun la direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã se afla obiectivul care formeazã obiectul contestaţiei.
(3) Contestaţiile, documentaţiile şi referatele direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, şi ale Direcţiei monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor se prezintã Biroului Comisiei, împreunã cu propunerile de soluţionare.
(4) Contestaţiile se rezolva în termen de 30 de zile de la data depunerii, pentru avizele emise de Comisie, şi în termen de 45 de zile de la data depunerii, pentru avizele emise de comisiile regionale.
(5) În cazul în care contestatarul nu este multumit de rãspunsul primit, se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 44
În cazul în care şedinţele secţiunilor sau ale comisiilor regionale nu pot avea loc din lipsa repetatã de cvorum, vor fi numiţi noi membri, la propunerea preşedinţilor structurilor respective, conform procedurii prevãzute în prezentul regulament.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 45
(1) Pentru activitatea desfasurata în cadrul Comisiei membrii acesteia încheie convenţii civile cu Ministerul Culturii şi Cultelor.
(2) Pentru activitatea desfasurata în cadrul comisiilor regionale membrii acestora încheie convenţii civile cu direcţia judeteana pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, pe care o reprezintã în cadrul comisiei regionale.
ART. 46
Prezentul regulament se completeazã de drept cu actele normative în vigoare.
ART. 47
Prezentul regulament intra în vigoare la data aprobãrii lui prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016