Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 octombrie 1992  privind organizarea si functionarea Garzii financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 octombrie 1992 privind organizarea si functionarea Garzii financiare

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 24 noiembrie 1992

I. Dispozitii generale
ART. 1
Garda financiara este un corp de control financiar specializat al statului, militarizat, neincazarmat, care isi desfasoara activitatea, potrivit legii, pe intreg teritoriul tarii si este subordonata ministrului economiei si finantelor.
Modul de organizare si functionare a aparatului Garzii Financiare, conditiile de angajare, drepturile si obligatiile personalului, precum si procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor incheiate sint cele stabilite prin prezentul regulament.
II. Organizarea si functionarea Garzii Financiare
ART. 2
Garda financiara are un aparat central cu competenta generala, organizat in cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, iar in judete si municipiul Bucuresti sint constituite sectii ale Garzii financiare in structura directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat.
ART. 3
Garda financiara este pusa sub comanda unui comisar general - cu rang de subsecretar de stat, iar activitatea sa este coordonata de Comandamentul garzii, condus si alcatuit in conditiile legii.
Comandamentul Garzii financiare analizeaza si dezbate problemele si rezultatele activitatii acesteia, stabilind masuri de perfectionare a muncii; comandamentul poate invita la sedintele sale conducatori si specialisti din cadrul altor compartimente din Ministerul Economiei si Finantelor sau de la alte ministere, departamente si institutii publice cu atributii in domeniul economico-financiar si al controlului.
ART. 4
Comandamentul Garzii financiare se intruneste trimestrial sau ori de cite ori este nevoie si isi desfasoara activitatea pe baza programelor de actiune.
ART. 5
Comisarul general, ca sef al Garzii financiare, are urmatoarele atributii principale:
a) asigura, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, conducerea cu eficienta si operativitate a aparatului Garzii financiare;
b) asigura ca fiecare persoana sa-si indeplineasca indatoririle si sa aplice dispozitiile prevazute de legi, regulamente, ordine; asigura controlul activitatii sectiilor teritoriale;
c) executa anchete si inspectii speciale ordonate de ministrul economiei si finantelor, de comandamentul garzii sau din proprie initiativa;
d) in cazul descoperirii de nereguli si incorectitudini, ia sau ordona masurile ce se impun;
e) primeste si asigura solutionarea sesizarilor si reclamatiilor in legatura cu abaterile de la legile fiscale, de la reglementarile vamale, precum si de la normele de comert, cu consultarea, dupa caz, a directiilor de specialitate din Ministerul Economiei si Finantelor;
f) prevede si supune la timp conducerii Ministerului Economiei si Finantelor necesarul de resurse pentru asigurarea conditiilor de desfasurare normala a activitatii;
g) emite delegatii subalternilor pentru misiuni si insarcinari speciale;
h) numeste si elibereaza din functie personalul Garzii financiare si aplica sanctiunile prevazute de lege, cu exceptiile prevazute la art. 15;
i) stabileste, cu acordul ministrului economiei si finantelor, atributiile celorlalte functii de conducere din aparatul Garzii financiare.
Comisarul general raspunde in fata ministrului economiei si finantelor pentru intreaga activitate a Garzii financiare.
Semestrial, comisarul general, sef al Garzii financiare va prezenta spre analiza conducerii ministerului un raport asupra activitatii acesteia, desfasurata in perioada supusa raportarii.
ART. 6
Comisarul general, sef al Garzii financiare este imputernicit sa emita reguli, metode si procedee privind executarea controlului, raportarea rezultatelor si alte dispozitii necesare bunei desfasurari a controlului.
ART. 7
In aparatul central, precum si la sectiile teritoriale ale Garzii financiare se organizeaza divizii si compartimente de specialitate, potrivit organigramei aprobate de ministrul economiei si finantelor.
Comisarul general este ajutat in activitatea sa de un numar de adjuncti; sectiile sint conduse de un comisar sef de sectie si adjuncti, iar diviziile, de catre un comisar sef de divizie.
ART. 8
Sectiile Garzii financiare fac parte din structura directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, sint subordonate ierarhic numai comisarului general, sef al Garzii financiare si au competenta de control pe teritoriul judetului in care sint organizate, respectiv al municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov.
Comisarii sectiilor teritoriale ale Garzii financiare pot actiona, in baza ordinului comisarului general sau cu acordul directorilor generali ai directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, si in raza teritoriala a altor judete, comunicind directiilor generale in cauza rezultatele misiunii.
In caz de continuare a unei misiuni sau a unei activitati de control si cercetare ce nu sufera aminare, personalul Garzii financiare poate actiona si in raza teritoriala de activitate a altor sectii, comunicind despre aceasta Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat competenta in acel teritoriu. De asemenea, in caz de detasare sau misiune ordonata pe raza teritoriala a altei sectii, personalul Garzii financiare are competenta teritoriala stabilita pentru acea sectie.
Personalul Garzii financiare din aparatul central are competenta de verificare pe intreg teritoriul tarii.
III. Conditiile de angajare si promovare a personalului
ART. 9
Selectionarea personalului in vederea angajarii, definitivarii si promovarii in functii ierarhice sau in functii de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.
ART. 10
Garda financiara isi recruteaza personalul de executie pentru ocuparea functiilor de comisar dintre cetatenii romani care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) barbati, cu serviciul militar satisfacut, apti pentru serviciul operativ si sa nu depaseasca virsta de 45 de ani;
b) sa nu fi fost pedepsiti pentru savirsirea unor infractiuni;
c) sa fie absolventi ai unor institutii de invatamint superior economic sau juridic. Pot fi angajate si persoane cu pregatire medie de specialitate economica, in proportie de 20 % din numarul de posturi de specialitate, dar numai in conditiile in care nu pot fi recrutate cadre cu pregatire superioara.
ART. 11
Ofiterii si subofiterii activi, specializati in asigurarea functionarii in regim militarizat a Garzii financiare, pot fi detasati dupa promovarea concursului de admitere la solicitarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu aprobarea conducerii ministerului de unde provin.
ART. 12
Candidatii care solicita incadrarea in Garda financiara vor fi supusi unei preselectii medicale si psihologice, care este eliminatorie, ce se va organiza si desfasura prin unitatile medicale specializate ale Ministerului Apararii Nationale sau ale Ministerului de Interne.
ART. 13
Candidatii admisi la preselectie se pot prezenta la concursurile organizate potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
ART. 14
La incadrare, personalul Garzii financiare este obligat sa depuna juramintul solemn prevazut de lege, care se va consemna intr-un act scris, semnat de persoana in cauza, si se va pastra la dosarul personal.
Personalul Garzii financiare din aparatul central, precum si comisarii sefi de sectie vor depune juramintul solemn in fata comisarului general al Garzii financiare.
Persoanele incadrate la sectiile Garzii financiare din cadrul judetelor si municipiului Bucuresti vor depune juramintul in fata comisarului sef de sectie, la ceremonie participind si un reprezentant al comisarului general, sef al Garzii financiare.
ART. 15
Numirea comisarilor generali adjuncti, a comisarilor sefi de sectie, adjunctilor acestora si a sefilor de divizii se face prin ordin al ministrului economiei si finantelor, la propunerea comisarului general.
ART. 16
Transferul, detasarea, delegarea pina la 60 de zile, aplicarea sanctiunilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca al personalului, cu exceptia celui prevazut la art. 15, se fac, in conditiile legii, de comisarul general.
IV. Executarea serviciului, drepturile si obligatiile personalului Garzii financiare in exercitarea atributiilor de serviciu
ART. 17
In exercitarea atributiilor prevazute de <>art. 15 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, aparatul Garzii financiare executa:
a) serviciul ordinar;
b) serviciul extraordinar.
Serviciul ordinar se executa zilnic sau periodic de catre personalul Garzii financiare, pe baza legitimatiei de serviciu, fara a fi nevoie de ordin special, si cuprinde atributiile prevazute la <>art. 15 lit. a) si b) din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare.
Serviciul extraordinar se executa de catre personalul Garzii financiare numai in virtutea ordinelor sau delegatiilor speciale date de conducerea Ministerului Economiei si Finantelor, potrivit <>art. 15 ultimul alineat din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare.
La orice actiune de control participa minimum doua persoane din Garda financiara.
ART. 18
In conformitate cu prevederile <>art. 17 din Legea nr. 30/1991 , personalul Garzii financiare este in drept:
a) sa efectueze controale in localurile si dependintele in care se produc, se depoziteaza, se comercializeaza bunuri sau se desfasoara activitati care fac obiectul impozitarii;
b) sa verifice existenta si autenticitatea documentelor justificative pe timpul transportului, precum si in locurile de desfasurare a unor activitati de productie, prestari servicii, acte si fapte de comert, cind exista indicii de sustragere de la indeplinirea obligatiilor fiscale sau de realizare a unor procedee interzise de lege;
c) sa verifice registrele si orice alte documente din care rezulta indeplinirea obligatiilor fiscale;
d) sa efectueze, in conditiile si potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala, perchezitii in localuri publice sau particulare - case, curti, dependinte si gradini -, daca exista indicii ca in aceste locuri sint ascunse marfuri sau instalatii cu care se fabrica produse fara indeplinirea obligatiilor fiscale sau daca se comit alte fraude fiscale;
e) sa confiste, in conditiile legii, obiectele sau produsele - corpuri delicte - sustrase de la plata impozitelor si taxelor sau ale caror fabricatie si desfacere sint interzise, precum si sa ridice documentele care pot servi la dovedirea fraudelor sau contraventiilor descoperite;
f) sa constate contraventii si sa aplice sanctiunile corespunzatoare potrivit competentei prevazute de lege; sa ia masura confiscarii marfurilor sau produselor care au servit sau au fost destinate sa serveasca la savirsirea vreuneia din faptele pentru care, prin lege, se prevede luarea unei astfel de masuri;
g) sa sesizeze organele de urmarire penala in legatura cu infractiunile constatate cu ocazia exercitarii atributiilor de serviciu;
h) sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele din dotare, in conditiile legii.
ART. 19
Personalul Garzii financiare are urmatoarele obligatii principale:
a) sa incheie cu obiectivitate si fara partinire acte scrise asupra rezultatelor controlului si constatarilor facute;
b) sa execute in mod legal dispozitiile primite, informind asupra modului de indeplinire a acestora;
c) sa pastreze secretul de serviciu, precum si asupra informatiilor cu caracter confidential detinute ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu si sa nu le faca publice, in afara cazului cind indatorirea functiei sau nevoile justitiei nu impun in mod absolut contrariul;
d) sa nu pretinda si sa nu primeasca nici un fel de bunuri in natura sau in bani, nici sa-si creeze avantaje in legatura cu serviciul sau prin exercitarea functiei;
e) sa transmita toate cererile si reclamatiile ce intra in specificul activitatii Garzii financiare, pe cale ierarhica;
f) sa pastreze in buna stare bunurile din dotare;
g) sa respecte cerintele statutului functionarului public;
h) sa nu faca parte din vreun partid sau organizatie politica;
i) sa nu consume bauturi alcoolice in timpul serviciului sau sa accepte sa i se serveasca masa gratuit.
In exercitarea atributiilor, personalul Garzii financiare este obligat sa-si faca cunoscuta, in prealabil, calitatea si sa prezinte legitimatia de serviciu. Este obligat sa aiba o conduita demna, politicoasa, civilizata fata de cetateni, ferma si intransigenta fata de cei ce incalca legile tarii.
Incalcarea oricarei obligatii de serviciu atrage aplicarea de sanctiuni disciplinare, contraventionale sau penale, dupa caz.
ART. 20
Serviciul extraordinar in cadrul unitatilor teritoriale se organizeaza si se executa pe baza ordinului scris al sefului sectiei, iar in lipsa acestuia, al inlocuitorului desemnat. In ordin se vor preciza locul si timpul in care trebuie sa se execute controlul.
Rezultatul controlului, evenimentele survenite si masurile luate se consemneaza intr-un proces-verbal de control, iar evenimentele deosebite se raporteaza imediat sefului ierarhic. Daca la control se constata numai fapte care constituie contraventii, acestea se consemneaza in procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor, potrivit modelului anexat, nemaifiind necesara intocmirea procesului-verbal de control. La iesirea din serviciu, documentele de control se depun si se inregistreaza la sediul Garzii financiare.
ART. 21
Personalul aflat in serviciu este obligat sa execute, in termenul fixat, ordinele si dispozitiile primite; in cazurile cind are indicii temeinice privind existenta unor nereguli sau fraude ale caror urmarire si constatare nu pot suferi intirziere, raporteaza imediat sefilor ierarhici si procedeaza conform ordinelor primite.
Asemenea situatii se mentioneaza neconditionat in procesul-verbal de control.
ART. 22
Personalul Garzii financiare este obligat sa sprijine prin mijloace si procedee de control specifice, organele de control financiar si celelalte servicii din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, la cererea scrisa a acestora si cu acordul prealabil al comisarului sef de sectie.
ART. 23
Serviciul de control in porturi, aeroporturi, puncte de control vamale pentru trecerea frontierei si asupra mijloacelor de transport se poate executa la orice ora din zi sau din noapte si in orice situatie s-ar gasi produsele; la agentii economici si comerciali, in depozite sau la producatori, controlul se va face, pe cit posibil, numai in zilele lucratoare cind acestia sint in activitate, tinindu-se seama de dispozitiile legale in vigoare.
ART. 24
Daca organele Garzii financiare constata contraventii pentru care nu au competenta sa aplice sanctiuni sau sa confiste bunurile, sint obligate sa incheie acte de constatare preliminara pe care sa le trimita organelor in drept pentru definitivarea verificarii si luarea masurilor legale.
De asemenea, daca constata savirsirea unor fapte sau neindeplinirea unor obligatii ce revin comerciantilor ori agentilor economici verificati, pentru care competenta sanctionarii cu amenda civila revine instantei judecatoresti, sesizeaza instanta pentru aplicarea amenzilor, numai daca legea prevede ca sesizarea se poate face de oricare persoana interesata. Sesizarea se face pe baza actului de constatare incheiat in acest scop.
ART. 25
In cazul in care organele Garzii financiare, in cadrul atributiilor lor de control, constata abateri de la dispozitiile legale in vigoare, pot lua masura ca faptuitorii sa fie condusi la sediul garzii din care fac parte sau la cea mai apropiata unitate a acesteia, la care se vor depune si obiectele retinute pentru clarificarea faptelor, stabilirea provenientei bunurilor si intocmirea formalitatilor legale.
ART. 26
In situatia in care organele Garzii financiare constata fapte care, potrivit legii, sint considerate infractiuni, ele procedeaza in conformitate cu dispozitiile Codului de procedura penala, sesizind de indata organele competente si predind corpurile delicte.
Daca dupa incheierea cercetarilor nu se constata savirsirea unei infractiuni, corpurile delicte, daca nu au fost restituite de magistrat persoanei de la care au fost retinute si au fost inapoiate Garzii financiare care le-a retinut, acestea vor fi restituite celor in drept sau valorificate, dupa caz, potrivit normelor legale.
ART. 27
Constatarile personalului Garzii financiare, care impun continuarea controlului in contabilitatea agentilor economici pe o perioada mai mare de 8 ore, se vor comunica de indata directorului general al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat, care va dispune continuarea verificarii de catre directia controlului financiar de stat sau directia impozite si taxe, in raport de natura constatarilor.
Eventualele nereguli constatate se vor raporta pe cale ierarhica, comisarului general.
ART. 28
Personalul Garzii financiare, in limitele atributiilor stabilite prin lege, colaboreaza cu alte organe specializate ale statului, care au atributii in domeniul fiscal si al reglementarilor vamale sau al respectarii normelor de comert, la impiedicarea oricaror sustrageri sau eschivari de la plata impozitelor si taxelor, a activitatii de contrabanda si a oricaror procedee interzise de lege in activitatea de comert.
ART. 29
Personalul aparatului central al Garzii financiare asigura permanent controlul activitatii sectiilor Garzii financiare din judete si municipiul Bucuresti, raportind cele constatate comisarului general si propunind masurile ce urmeaza a fi luate, potrivit legii.
V. Procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor
ART. 30
Garda financiara este imputernicita sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile prevazute de <>Legea nr. 30/1991 si de alte acte normative care reglementeaza activitatea de control si pentru aplicarea carora este abilitata.
Actele de stabilire si sanctionare a contraventiilor se intocmesc cu respectarea prevederilor Legii privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor, prin care se dispune, potrivit legii, aplicarea numai a amenzii sau a amenzii insotite de masura confiscarii, se intocmeste prin act distinct de actul de control, prin care se dispune aplicarea si a altor masuri.
ART. 31
Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate face plingere, in termenul prevazut de Legea privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
ART. 32
Plingerea se depune la sectia Garzii financiare, respectiv la Garda financiara centrala, din care face parte agentul constatator, insotita de copia procesului-verbal de constatare a contraventiei.
ART. 33
Plingerea, impreuna cu dosarul cauzei, se inainteaza de sectia Garzii financiare, respectiv de Garda financiara centrala, de indata, judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savirsita contraventia. In cazul amenzii aplicate unei persoane juridice, plingerea acesteia se rezolva de organul indicat in legea care prevede sanctionarea persoanei juridice. Daca legea nu indica un asemenea organ, plingerea se rezolva in conditiile Legii privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
ART. 34
Pentru contraventiile prevazute de <>Legea nr. 12/1990 , republicata in anul 1991, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, se vor respecta urmatoarele reguli speciale:
a) in cazul in care agentul constatator apreciaza ca pentru contraventiile prevazute la art. 2 alin. 1 sanctionarea cu amenda nu este indestulatoare, nu mai aplica amenda, iar procesul-verbal de constatare va fi trimis de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savirsita contraventia;
b) in cazul in care contravenientul nu a achitat, cu rea-credinta, amenda in termen de 30 de zile de la raminerea definitiva a sanctiunii, Garda financiara din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de judecata pe a carei raza teritoriala s-a savirsit contraventia, pentru a lua masurile prevazute la art. 4 din lege;
c) pentru faptele prevazute la art. 1 lit. l) - p), care in conformitate cu art. 5 constituie infractiuni, se intocmesc acte de constatare potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala, care se depun Procuraturii, in termenul prevazut de lege;
d) in conformitate cu art. 9, pe linga sanctionarea contraventionala, organul din care face parte agentul constatator poate cere sanctionarea disciplinara a salariatilor unitatilor controlate.
ART. 35
Masurile dispuse ca urmare a controlului, stabilite potrivit legii,altele decit aplicarea sanctiunilor contraventionale, se comunica celor controlati in termen de 30 de zile de la terminarea controlului, la sediul acestora, si pot fi contestate, la comisarul general, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii lor.
Comisarul general va solutiona contestatiile prin decizie, care se comunica in termen de 45 de zile de la primirea acestora.
Decizia de solutionare a comisarului general este executorie si poate fi atacata in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta la organele judecatoresti competente, dupa procedura contenciosului administrativ.
ART. 36
Actele de constatare a unor incalcari ale normelor legale privitoare la impozite si taxe vor fi comunicate de indata organelor financiare competente pentru a fi solutionate in conditiile si termenele stabilite in reglementarile legale ce au ca obiect impozitele si taxele respective.
ART. 37
La sectiile Garzii financiare se va organiza si se va conduce evidenta proceselor-verbale incheiate de comisari, care sa asigure valorificarea constatarilor si urmarirea executarii masurilor dispuse, la termenele prevazute de lege.
VI. Utilizarea armamentului si echipamentului
ART. 38
Cind, in indeplinirea indatoririlor de serviciu, se intimpina rezistenta ori autorii fraudelor incearca sa dispara cu obiectele ori produsele gasite asupra lor, personalul Garzii financiare este dator sa impiedice acest fapt, folosind orice mijloace legale, inclusiv armamentul din dotare.
In actiunile sale poate solicita ajutorul organelor de politie, iar in zona de frontiera, si al organelor de graniceri sau de control trecere frontiera.
ART. 39
Personalul Garzii financiare poate face uz de arma, in conditiile legii, in caz de legitima aparare, cind ii este pusa in pericol viata ori integritatea corporala, impotriva celor care riposteaza sau incearca sa riposteze cu arma ori cu alte obiecte pentru a se sustrage identificarii si stabilirii provenientei bunurilor sau pentru a-si asigura fuga de la locul faptei.
Se face uz de arma dupa ce s-a facut somatia legala.
Somatia se face prin cuvintul "STAI", iar in caz de nesupunere, se someaza prin cuvintele "STAI CA TRAG".
Daca cel in cauza nu se supune nici de aceasta data, se trage un foc de arma in sus.
In cazul in care, dupa executarea somatiei legale, persoana in cauza nu se supune, se poate face uz de arma impotriva acesteia.
Uzul de arma se va face in asa fel incit sa duca la imobilizarea celor impotriva carora se foloseste arma, tragindu-se, pe cit posibil, la picioare, pentru a evita cauzarea mortii acestora.
Pentru nerespectarea procedurii legale privind uzul de arma, persoana in cauza va fi direct responsabila, potrivit legii.
ART. 40
Dupa intrebuintarea armei se va da ajutor celui ranit pentru a fi transportat la cea mai apropiata unitate sanitara, raportindu-se imediat comisarului sef de sectie, respectiv comisarului general.
Totodata se va incheia un proces-verbal in care se vor consemna imprejurarile folosirii armei de foc, ce se va inainta de indata Procuraturii pe raza careia s-a facut uzul de arma.
ART. 41
Echiparea si dotarea Garzii financiare se fac potrivit normelor legale, in baza prevederilor de cheltuieli aprobate pentru Ministerul Economiei si Finantelor din bugetul administratiei centrale.
ART. 42
Personalul Garzii financiare are dreptul si este obligat sa poarte in timpul serviciului uniforma si semne distincte, potrivit functiilor ierarhice, precum si insigne, dupa modelul si in conditiile stabilite de normele legale. In anumite situatii, la ordinul comisarului general, personalul garzii va purta in timpul serviciului tinuta civila.
De asemenea, va purta arme de foc, cit si alte mijloace de autoaparare din dotare si va utiliza, indeplinirea atributiilor, aparatura tehnica, mijloace de transport si alte mijloace pentru preintimpinarea si descoperirea fraudelor.
ART. 43
Garda financiara centrala si sectiile teritoriale vor avea un program de pregatire profesionala si militara a personalului, cuprinzind studiul si dezbaterea actelor normative, regulamentelor si ordinelor privitoare la atributiile acestuia, precum si trageri cu armamentul din dotare.
Programul de tragere cu armamentul din dotare se va realiza in poligoane amenajate ale unitatilor Ministerului Apararii Nationale sau Ministerului de Interne, pe baza conventiilor incheiate cu comandamentele acestora.
VII. Dispozitii finale
ART. 44
Prezentul Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare a fost aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1079/1992, inlocuind Regulamentul aprobat prin <>Ordinul nr. 4/1991 , si intra in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei.

GARDA FINANCIARA
.................

PROCES-VERBAL Nr. .............
de constatare si sanctionare a contraventiilor

incheiat in .......... ziua .......... luna .......... anul ..........
Subsemnatii ........................., avind functia de ....................,
in temeiul <>Legii nr. 30/1991 si in baza legitimatiilor nr. ...................,
eliberate de Garda financiara, in urma controlului efectuat in ziua ..... luna
..... anul ..... ora ..... la ......................... din ...................
str. ............. nr. ......, am constatat urmatoarele: !1! ................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
|2|
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
|3|
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
|1|
Faptele de mai sus constituie contraventii prevazute la: art. ..............
|2| |3|
din .......; art. ............ din ....... ; art. .............. din .........
De savirsirea acestor fapte se face vinovat(a) ..............................
...............................................................................
fiul (fiica) lui ............ si al (a) ............, in virsta de .......ani,
avind ocupatia de ............., domiciliat(a) in ......... str. ..............
nr. ..... bl. ....., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul ..... ; legitimat (a)
cu ....... seria ...... nr. ......, eliberat de ................. la data de ..
...............................................................................

Fata de contraventiile constatate se aplica urmatoarele sanctiuni: .........
|1|

A. Contravenientul .......................... se amendeaza cu ...............
|2| |3|
lei cf. art. ...... din ...... ; ......... lei cf.art. .... din ...... ; ......
lei cf. art. ..... din ...... in suma totala de ........ lei ..................
...............................................................................
...... Organ constatator .......................... Contravenient .............
...............................................................................
Martor
..........................................
..........................................


Amenda se va achita in contul nr. ............. deschis la ..................

In conformitate cu <>art. 26 alin. 1 din Legea nr. 32/1968 , contravenientul se/
nu se angajeaza sa achite in termen de 48 de ore jumatate din minimul amenzii,
respectiv suma de ............ lei, iar chitanta se va depune sau se va transmite prin posta, recomandat, in termenul aratat, la sediul Garzii financiare
din ......... str. ............. nr. ... .....................................
In situatia in care contravenientul nu va achita amenda in termen de 15 zile
de la data comunicarii procesului-verbal, se va proceda la executarea silita,
in conditiile legii.

B. In conformitate cu art. ...... din ............. se confisca de la contravenient urmatoarele bunuri: ..................................................

Pentru fapta de la pct. .....: ........................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Bunurile confiscate apartin .................................................
...............................................................................
Contravenientul a formulat urmatoarele obiectiuni: .........................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................


Impotriva prezentului proces-verbal, care tine loc si de instiintare de plata, se poate face plingere in termen de 15 zile de la data comunicarii. Plingerea
va fi insotita de copia procesului-verbal si se va depune la Garda financiara .
...............................................................................

Intocmit in 3 exemplare, din care o copie s-a inminat azi sau se va comunica
contravenientului .............................................................
...............................................................................

Organ constatator Contravenient
........................ ....................
........................ ....................
........................ ....................


Martor: Numele si prenumele ........................... domiciliat in ......
....... str. ................. nr. ... bl. .... sc. ... et. ... ap. ... sector
...., posesor al ...., seria ... nr. ......, eliberat ...... la data ..........

DOVADA

Bunurile aratate in prezentul proces-verbal au fost predate la data de ......
dlui(dnei) ..................., avind functia de ..............................
la ................................, cu sediul in .............................


Predator Primitor

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016