Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 noiembrie 2006  de organizare si functionare al Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana - ASFR    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 noiembrie 2006 de organizare si functionare al Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana - ASFR

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 21 noiembrie 2006
CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã, denumitã în continuare ASFR, înfiinţatã potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
ASFR este independentã în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice operator de transport feroviar, administrator de infrastructurã feroviarã, solicitant şi entitate achizitoare.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) ASFR are atribuţiile stabilite în <>art. 16 alin. (2) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, ASFR este desemnatã sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) autorizeazã punerea în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar de mare vitezã transeuropean, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.533/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar de mare vitezã, şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
b) autorizeazã punerea în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar convenţional transeuropean, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 850/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar convenţional din România cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
c) autorizeazã punerea în funcţiune şi introducerea în circulaţie a unui material rulant nou şi modificat substanţial, care nu este acoperit de o specificaţie tehnicã pentru interoperabilitate;
d) supravegheazã conformitatea constituenţilor de interoperabilitate cu cerinţele esenţiale cerute în conformitate cu <>hotãrârile Guvernului nr. 1.533/2003 şi nr. 850/2003;
e) supravegheazã înregistrarea corectã a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi se asigurã de faptul cã informaţiile privind siguranţa din registrele naţionale, instituite în conformitate cu <>hotãrârile Guvernului nr. 1.533/2003 şi nr. 850/2003, sunt precise şi actualizate;
f) emite şi reînnoieşte certificatele de siguranţã pentru operatorii de transport feroviar, modificã şi revocã pãrţile relevante ale acestora;
g) emite şi reînnoieşte autorizaţiile de siguranţã pentru administratorii de infrastructurã din România, modificã şi revocã pãrţile relevante ale acestora;
h) certificã sistemul de management al siguranţei al administratorilor de infrastructurã din România şi al operatorilor de transport feroviar;
i) certificã acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorii de infrastructurã feroviarã pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectãrii, întreţinerii şi exploatãrii acesteia, inclusiv întreţinerea şi exploatarea sistemului de control al traficului şi de semnalizare, dacã este cazul;
j) certificã acceptarea dispoziţiilor adoptate de operatorii de transport feroviar pentru a îndeplini cerinţele specifice necesare pentru funcţionarea sigurã a reţelei implicate;
k) monitorizeazã, promoveazã şi armonizeazã cadrul de reglementare în domeniul siguranţei feroviare, inclusiv sistemul de norme naţionale de siguranţã feroviarã, în concordanţã cu cel adoptat de Uniunea Europeanã. În acest sens, în principal, elaboreazã şi/sau avizeazã, dupã caz, şi supune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului:
(i) reglementãrile specifice destinate asigurãrii compatibilitãţii sistemului naţional de transport feroviar cu sistemele internaţionale de transport;
(ii) reglementãrile specifice privind siguranţa feroviarã şi cu metroul, precum şi pentru transportul multimodal şi combinat;
(iii) regl ementãrile specifice pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
(iv) reglementãrile specifice pentru autorizarea, certificarea şi atestarea personalului din transportul feroviar şi cu metroul;
l) efectueazã controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul, cu privire la siguranţa circulaţiei feroviare, la securitatea transporturilor şi la calitatea serviciilor publice, în ceea ce priveşte:
(i) respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în transportul feroviar şi cu metroul;
(ii) respectarea reglementãrilor specifice privind siguranţa circulaţiei feroviare, securitatea transporturilor, protecţia mediului şi calitatea serviciilor publice în transportul feroviar şi cu metroul;
(iii) respectarea normelor tehnice obligatorii în activitãţile de construire, modernizare, exploatare, întreţinere, reparare şi verificare tehnicã a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare;
(iv) îndeplinirea condiţiilor stabilite în certificatele şi autorizaţiile de siguranţã, precum şi faptul cã administratorii de infrastructurã şi operatorii de transport feroviar funcţioneazã în conformitate cu cerinţele legislaţiei specifice comunitare sau naţionale;
(v) îndeplinirea condiţiilor stabilite în autorizaţiile de exploatare a liniilor ferate industriale;
m) supravegheazã din punct de vedere al siguranţei furnizorii feroviari;
n) cerceteazã accidentele feroviare şi finalizeazã cercetarea celorlalte evenimente feroviare, în caz de divergenţã, inclusiv în activitatea de transport cu metroul;
o) avizeazã OIFR despre producerea evenimentelor feroviare;
p) poate participa, la solicitarea OIFR, la investigãrile efectuate de acest organism;
q) autorizeazã transportul public cu metroul şi emite autorizaţiile de transport;
r) autorizeazã staţiile de cale feratã şi emite autorizaţiile de funcţionare;
s) autorizeazã exploatarea liniilor ferate industriale şi emite autorizaţiile de exploatare;
t) asigurã organizarea examenelor şi emiterea de autorizaţii, atestate şi certificate pentru personalul din transportul feroviar şi cu metroul;
u) asigurã pregãtirea profesionalã, certificarea consilierilor pentru mãrfurile periculoase şi emite certificate;
v) întocmeşte anual un raport privind activitãţile sale desfãşurate în anul precedent, pe care îl publicã în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi îl transmite Agenţiei Feroviare Europene cel mai târziu pânã la data de 30 septembrie;
w) pune la dispoziţie solicitanţilor documente de îndrumare privind cerinţele pentru activitãţile de autorizare, certificare şi atestare, conform obiectului de activitate;
x) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.

CAP. III
Organele de conducere ale ASFR

ART. 4
(1) Conducerea ASFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul ASFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului ASFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul ASFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al ASFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a ASFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a ASFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de ASFR;
e) aprobã trimiterea la Agenţia Feroviarã Europeanã a raportului anual al activitãţilor desfãşurate de ASFR;
f) analizeazã şi urmãreşte autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.533/2003 şi cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 850/2003 , şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
g) analizeazã şi urmãreşte supravegherea conformitãţii constituenţilor de interoperabilitate cu cerinţele esenţiale, prevãzutã de <>hotãrârile Guvernului nr. 850/2003 şi nr. 1.533/2003;
h) analizeazã şi urmãreşte autorizarea introducerii în circulaţie a materialului rulant nou sau substanţial modificat care încã nu este acoperit de o specificaţie tehnicã de interoperabilitate (STI);
i) analizeazã şi urmãreşte emiterea, reînnoirea, modificarea şi revocarea pãrţilor relevante din certificatele de siguranţã şi autorizaţiile de siguranţã acordate şi faptul cã administratorii de infrastructurã şi operatorii de transport feroviar funcţioneazã în conformitate cu cerinţele dreptului comunitar sau naţional;
j) analizeazã şi urmãreşte supravegherea înregistrãrii corecte a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi asigurarea faptului cã informaţiile privind siguranţa din registrele naţionale, instituite în conformitate cu prevederile <>hotãrârilor Guvernului nr. 850/2003 şi nr. 1.533/2003, sunt precise şi actualizate;
k) propune acţiunile ASFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
l) propune acţiunile ASFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
m) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul ASFR asigurã conducerea executivã a ASFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a ASFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, asigurându-se şi reprezentare în teritoriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016