Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 martie 2011  de organizare si functionare a Consiliului National al Cercetarii Stiintifice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 martie 2011 de organizare si functionare a Consiliului National al Cercetarii Stiintifice

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 2 martie 2011

    CAP. I
    Misiunea, rolul şi atribuţiile

    ART. 1
    Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, este un organism consultativ de nivel naţional, fãrã personalitate juridicã, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 2
    CNCS are misiunea de a stimula excelenţa în cercetarea ştiinţificã din România şi de a asista Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, precum şi Autoritatea Naţionalã de Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare ANCS, în coordonarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea activitãţilor de cercetare ştiinţificã din România.
    ART. 3
    (1) CNCS coordoneazã ştiinţific conducerea de cãtre Unitatea Executivã pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii, denumitã în continuare UEFISCDI, a programelor Resurse umane, Idei şi Capacitãţi din cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.265/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Pentru coordonarea programelor prevãzute la alin. (1), CNCS are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã, cu sprijinul tehnic al UEFISCDI, propuneri de pachete de informaţii pentru programele de finanţare coordonate şi subprogramele acestora, în corelare cu prevederile Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare;
    b) stabileşte procedurile de selecţie a experţilor evaluatori care asigurã evaluarea şi monitorizarea proiectelor, procedurile de alocare a proiectelor cãtre evaluatori, procedurile de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor, precum şi procedurile de negociere a contractelor de finanţare, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate;
    c) supravegheazã şi controleazã selecţia experţilor evaluatori, alocarea proiectelor cãtre evaluatori, procesele de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor şi procesul de negociere a contractelor, cu respectarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese;
    d) verificã respectarea procedurilor şi avizeazã rezultatele evaluãrii, negocierii şi monitorizãrii ştiinţifice.
    (3) Pachetele de informaţii ale programelor de finanţare şi ale subprogramelor acestora se aprobã prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã.
    ART. 4
    CNCS coordoneazã ştiinţific competiţiile naţionale de proiecte ştiinţifice pentru acordarea granturilor doctorale organizate conform prevederilor <>art. 160 din Legea nr. 1/2011.
    ART. 5
    CNCS poate coordona şi alte programe de finanţare a cercetãrii ştiinţifice şi a dezvoltãrii resurselor umane pentru cercetare-dezvoltare, precum şi programe sau acţiuni de diseminare a rezultatelor cercetãrii ştiinţifice ori de popularizare a ştiinţei, potrivit mandatului acordat de MECTS.
    ART. 6
    CNCS îndeplineşte de asemenea urmãtoarele atribuţii:
    a) îşi desemneazã un reprezentant în Consiliul de eticã şi management universitar, conform <>art. 125 alin. (2) din Legea nr. 1/2011;
    b) elaboreazã rapoarte referitoare la calitatea cercetãrii din şcolile doctorale supuse procesului de evaluare în vederea acreditãrii, conform <>art. 158 alin. (4) din Legea nr. 1/2011;
    c) elaboreazã metodologia-cadru pentru evaluarea internã şi clasificarea departamentelor din universitãţi pe niveluri de performanţã în cercetare, conform <>art. 195 alin. (1) din Legea nr. 1/2011;
    d) la solicitarea ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, stabileşte standarde, criterii şi indicatori de calitate pentru cercetarea ştiinţificã, care se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului;
    e) la solicitarea ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, evalueazã cercetarea ştiinţificã universitarã sau din unitãţile de cercetare-dezvoltare, în colaborare cu Colegiul consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare şi cu sprijinul UEFISCDI;
    f) realizeazã anual, în colaborare cu Colegiul consultativ pentru cercetare, dezvoltare şi inovare şi cu sprijinul UEFISCDI, un raport privind starea cercetãrii ştiinţifice în învãţãmântul superior şi performanţele universitãţilor; acest raport este public, se afişeazã pe site-ul CNCS şi se transmite MECTS;
    g) realizeazã un raport anual privind activitatea proprie, care este public şi se afişeazã pe site-ul CNCS.
    ART. 7
    CNCS poate coopera cu alte organisme, naţionale sau internaţionale, din domeniul administrãrii programelor de cercetare sau al evaluãrii cercetãrii, potrivit mandatului acordat de MECTS.
    ART. 8
    Pe baza mandatului acordat de MECTS, CNCS poate desfãşura şi alte activitãţi sau acţiuni în domeniul cercetãrii-dezvoltãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    CAP. II
    Organizarea şi funcţionarea CNCS

    ART. 9
    CNCS este format din 19 membri, cadre didactice şi cercetãtori, având cel puţin titlul de conferenţiar sau de cercetãtor ştiinţific II ori titluri echivalente obţinute în strãinãtate, selectaţi pe baza performanţelor lor ştiinţifice cu relevanţã internaţionalã şi numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    ART. 10
    Mandatul membrilor CNCS este de 4 ani.
    ART. 11
    (1) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CNCS sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul, se procedeazã la numirea altui membru prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (2) Mandatul noului membru expirã la expirarea mandatului membrului pe care îl înlocuieşte.
    ART. 12
    (1) În cazul în care un membru al CNCS încalcã normele etice sau de deontologie ori nu se implicã, în mod sistematic, în activitãţile consiliului, acesta poate fi revocat din calitatea de membru al CNCS.
    (2) Se considerã cã un membru nu se implicã, în mod sistematic, în activitãţile consiliului, în urmãtoarele cazuri:
    a) nu participã la mai mult de 50% din şedinţele din decursul a 6 luni consecutive;
    b) în cazul votului prin mijloace electronice, nu îşi exprimã opţiunea pentru mai mult de 25% din deciziile supuse votului în decursul a 6 luni consecutive;
    c) în alte cazuri stabilite prin regulamentul intern de funcţionare.
    (3) Procedura de revocare se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
    a) unul sau mai mulţi dintre membrii CNCS ori ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului solicitã declanşarea procedurii de revocare;
    b) revocarea se confirmã prin votul secret al majoritãţii absolute a membrilor CNCS, în cazul în care a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, respectiv prin votul secret a douã treimi dintre membrii CNCS, în caz contrar;
    c) în cazul în care revocarea nu se confirmã conform prevederilor lit. b), procedura de revocare înceteazã;
    d) în cazul în care revocarea nu a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, revocarea se aprobã de cãtre ministru.
    (4) Pe locul rãmas vacant în urma revocãrii se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 11.
    ART. 13
    (1) CNCS are un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, aleşi dintre membrii CNCS.
    (2) Preşedintele şi vicepreşedinţii CNCS sunt aleşi prin vot secret, cu majoritate simplã, de cãtre membrii CNCS, pe baza propunerilor fãcute de oricare dintre membrii CNCS, inclusiv a autopropunerilor.
    (3) O persoanã nu poate ocupa funcţia de preşedinte al CNCS pentru o perioadã cumulatã mai mare de 4 ani, indiferent de perioada în care a fost preşedinte şi de eventualele întreruperi.
    (4) Preşedintele şi vicepreşedinţii pot fi revocaţi din respectivele funcţii de conducere prin votul secret a cel puţin douã treimi dintre membrii CNCS, la cererea unuia sau mai multor membri ai CNCS.
    (5) Odatã cu numirea componenţei CNCS conform prevederilor art. 9, ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului desemneazã preşedintele şi vicepreşedinţii, din rândul membrilor CNCS. Preşedintele şi vicepreşedinţii astfel numiţi pot fi înlocuiţi în urma alegerilor desfãşurate conform alin. (2), care pot avea loc dupã cel puţin un an de activitate a consiliului nou-numit.
    ART. 14
    Preşedintele CNCS are urmãtoarele atribuţii:
    a) îndeplineşte mandatul atribuit explicit prin decizie a membrilor CNCS;
    b) conduce şedinţele de lucru ale CNCS;
    c) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CNCS, pe baza propunerilor membrilor; ordinea de zi poate fi modificatã prin decizie a membrilor CNCS, la cererea oricãrui membru al CNCS;
    d) asigurã legãtura operativã a CNCS cu ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi cu preşedintele ANCS, în vederea informãrii acestora despre activitatea CNCS;
    e) reprezintã CNCS în relaţia cu terţii.
    ART. 15
    În cazul indisponibilitãţii sale, atribuţiile preşedintelui sunt preluate de vicepreşedinţi, cu alternarea preluãrii atribuţiilor de cãtre cei 2 vicepreşedinţi.
    ART. 16
    (1) Pentru realizarea diferitelor activitãţi, CNCS poate constitui, pe perioadã determinatã, organe de lucru comisii şi grupuri de lucru, care sunt numite, restructurate, desfiinţate şi coordonate de cãtre CNCS şi cãrora CNCS le poate delega unele din atribuţiile proprii.
    (2) Standardele minimale care trebuie îndeplinite de membrii acestor organe de lucru, componenţa şi regulamentele lor sunt stabilite de CNCS, şi publicate pe site-ul web propriu.
    (3) Organele de lucru pot include membri CNCS şi experţi din afara CNCS, atât din ţarã, cât şi din strãinãtate.
    ART. 17
    Pentru a adopta o decizie, membrii CNCS pot vota atât în cadrul şedinţelor, cât şi de la distanţã, exprimându-şi dreptul la vot prin mijloace electronice, conform regulamentului intern de funcţionare.
    ART. 18
    În afara cazurilor prevãzute la art. 12 şi 13, deciziile CNCS sunt aprobate prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi, în cazul votului în cadrul şedinţelor, respectiv prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor votanţi, în cazul votului exprimat prin mijloace electronice.
    ART. 19
    (1) Pentru luarea deciziilor în cadrul şedinţelor CNCS este necesarã prezenţa a cel puţin 10 din membrii CNCS.
    (2) În cazul voturilor exprimate prin mijloace electronice, deciziile se pot adopta numai dacã numãrul de membri prevãzut la alin. (1) voteazã în intervalul de timp stabilit conform regulamentului intern de funcţionare.
    ART. 20
    CNCS poate adopta un regulament intern de funcţionare, care trebuie sã respecte prevederile legale şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    ART. 21
    Şedinţele CNCS se convoacã de cãtre preşedintele CNCS, de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, de cãtre preşedintele ANCS sau la cererea a cel puţin o treime dintre membrii CNCS.
    ART. 22
    Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau un reprezentant al acestuia, precum şi preşedintele ANCS sau un reprezentant al acestuia pot participa, de drept, la şedinţele CNCS, în calitate de observatori.
    ART. 23
    CNCS poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe consiliului, în calitate de observatori şi/sau consultanţi.

    CAP. III
    Finanţarea CNCS

    ART. 24
    Resursele materiale şi financiare necesare funcţionãrii CNCS şi organelor de lucru ale acestuia sunt asigurate de cãtre MECTS, prin UEFISCDI sau prin alte mijloace legal constituite.
    ART. 25
    Pentru activitatea desfãşuratã pentru coordonarea ştiinţificã a programelor din cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, resursele materiale şi financiare ale CNCS se asigurã din tariful perceput de UEFISCDI pentru conducerea respectivelor programe şi din alte surse legal constituite.
    ART. 26
    Administrarea şi gestionarea resurselor destinate activitãţilor CNCS este asiguratã de UEFISCDI, în conformitate cu deciziile CNCS, în condiţiile legii.
    ART. 27
    Pentru activitatea desfãşuratã în afara activitãţii de bazã, membrii CNCS şi ai organelor de lucru ale acestuia pot fi remuneraţi, în funcţie de numãrul orelor efectiv lucrate, la nivelul gradului profesional cel mai mare din activitatea de cercetare-dezvoltare, stabilit pentru unitãţile bugetare, conform prevederilor <>art. 35 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 28
    Pentru participarea la şedinţe sau reuniuni de lucru, membrilor CNCS şi organelor de lucru ale acestuia le sunt decontate cheltuielile de transport şi cazare, în condiţiile legii.
    ART. 29
    Remunerarea activitãţii desfãşurate în afara activitãţii de bazã de cãtre membrii organelor de lucru ale CNCS şi decontarea cheltuielilor de transport şi cazare ale acestora pentru participarea la şedinţe sau reuniuni de lucru se fac în limitele bugetului alocat cu aceastã destinaţie.

    CAP. IV
    Relaţia instituţionalã CNCS-UEFISCDI

    ART. 30
    UEFISCDI asigurã sprijinul tehnic şi executiv pentru activitatea CNCS, conform solicitãrilor CNCS şi normelor legale în vigoare.
    ART. 31
    UEFISCDI, prin departamentele sale şi conform prevederilor legale, are urmãtoarele atribuţii:
    a) asistã CNCS în aplicarea politicilor elaborate de MECTS, pe baza propunerilor CNCS;
    b) asigurã condiţiile materiale şi financiare necesare organizãrii competiţiilor pentru granturi;
    c) realizeazã, sub coordonarea CNCS, întregul proces operativ pentru selectarea şi auditarea proiectelor şi programelor propuse spre finanţare de CNCS şi sprijinã managementul financiar al acestora;
    d) asigurã buna desfãşurare a activitãţii curente a CNCS;
    e) administreazã şi gestioneazã resursele destinate activitãţilor CNCS, în conformitate cu deciziile CNCS, în condiţiile legii.

    CAP. V
    Norme de eticã şi deontologie profesionalã

    ART. 32
    Membrii CNCS şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a respecta reglementãrile aplicabile şi normele de eticã specifice profesiei şi de deontologie, conform prevederilor legale.
    ART. 33
    Membrii CNCS şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a raporta CNCS, respectiv organelor de lucru orice situaţie în care considerã cã se aflã într-un conflict de interese, imediat dupã ce constatã existenţa conflictului de interese, şi de a se recuza de la luarea deciziilor supuse direct conflictului de interese.
    ART. 34
    Constituie conflict de interese situaţiile prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi urmãtoarele situaţii, referitoare la evaluarea şi finanţarea proiectelor în cadrul programelor coordonate de cãtre CNCS:
    a) situaţia în care o persoanã evalueazã în mod direct sau ia decizii nominale de selecţie directã ori de excludere a evaluatorilor unui proiect faţã de care persoana în cauzã are un interes financiar direct legat de finanţarea sau nefinanţarea proiectului, inclusiv atunci când persoana în cauzã face parte din lista de personal a proiectului ori a unor proiecte concurente depuse spre finanţare în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare şi când persoana în cauzã se aflã în una dintre urmãtoarele relaţii cu cel puţin una dintre persoanele din lista de personal a proiectului evaluat:
    (i) se aflã în relaţie de soţi, afini şi rude pânã la gradul al III-lea inclusiv;
    (ii) sunt angajate în aceeaşi unitate sau instituţie;
    (iii) au colaborat în ultimii 5 ani, având publicaţii sau proiecte de cercetare-dezvoltare realizate în comun;
    b) situaţia în care o persoanã evalueazã în mod direct sau ia decizii nominale de selecţie directã ori de excludere a evaluatorilor unei şcoli doctorale sau a unei unitãţi de cercetare-dezvoltare, numitã în continuare entitate, în cazul în care persoana în cauzã este angajatã a entitãţii respective ori a unei persoane juridice din care face parte entitatea respectivã sau care este membru al consorţiului din care face parte entitatea respectivã ori se aflã în relaţie de soţi, afini şi rude pânã la gradul al III-lea inclusiv cu cel puţin una dintre persoanele din lista de personal a entitãţii respective;
    c) situaţia în care o persoanã supravegheazã direct sau controleazã direct selecţia experţilor evaluatori, alocarea proiectelor cãtre evaluatori, procesul de evaluare a proiectelor şi procesul de negociere a contractelor, pentru proiectele la care persoana în cauzã se aflã pe lista de personal a proiectului sau a unor proiecte concurente depuse spre finanţare în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare.
    ART. 35
    (1) În sensul prezentului capitol, lista de personal a proiectului este constituitã din persoanele nominalizate în propunerea de proiect supusã evaluãrii, incluzând directorul de proiect şi, în cazul proiectelor realizate prin parteneriat între mai multe instituţii sau unitãţi, responsabilii de proiect.
    (2) În sensul prezentului capitol, linia de finanţare este cea mai micã componentã din cadrul unui program, subprogram, domeniu prioritar sau domeniu ştiinţific, dupã caz, pentru care s-a stabilit un plafon de angajare a fondurilor bugetare în cadrul unei anumite competiţii de finanţare sau pentru care ierarhizarea propunerilor de proiecte în funcţie de punctaj se face independent.
    ART. 36
    Întreaga activitate a CNCS se va baza pe corectitudine, principialitate şi responsabilitate.

    CAP. VI
    Sancţiuni

    ART. 37
    Pentru nerespectarea prevederilor legale, membrii CNCS, evaluatorii, membrii panelurilor, ai comisiilor sau grupurilor de lucru constituite de CNCS rãspund disciplinar, contravenţional şi penal în condiţiile legii.
    ART. 38
    Membrii CNCS şi ai organelor de lucru ale acestuia pot fi sancţionaţi în conformitate cu prevederile generale ale legislaţiei în vigoare. Aceştia îşi asumã responsabilitatea pentru corectitudinea şi legalitatea operaţiunilor ale cãror acte şi/sau documente justificative le-au certificat.
    ART. 39
    Procedura de sancţionare disciplinarã a membrilor CNCS se desfãşoarã de cãtre o comisie de cercetare numitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. Pentru membrii grupurilor de lucru constituite de CNCS, sancţionarea disciplinarã se desfãşoarã de cãtre o comisie numitã prin decizia CNCS, sancţiunea fiind aplicatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016