Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 februarie 2024  privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţia de inspector judiciar în cadrul Direcţiei de inspecţie pentru judecători    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 1 februarie 2024 privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţia de inspector judiciar în cadrul Direcţiei de inspecţie pentru judecători

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 110 bis din 7 februarie 2024
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 247 din 1 februarie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110 din 7 februarie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Inspectorii din cadrul Inspecţiei Judiciare sunt numiţi în funcţie prin ordinul inspectorului-şef, ca urmare a promovării unui concurs organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii şi ale prezentului regulament.
    (2) Numirea în funcţia de inspector judiciar se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, în condiţiile prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    (1) Concursul pentru numirea în funcţia de inspector judiciar în cadrul Direcţiei de inspecţie pentru judecători se organizează, ori de câte ori este necesar, de Secţia pentru judecători a Consiliul Superior al Magistraturii (în continuare Secţia pentru judecători), cu sprijinul Institutului Naţional al Magistraturii.
    (2) Concursul se organizează cu cel puţin 3 luni înainte de data expirării mandatului de inspector judiciar.
    (3) Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar şi posturile care se scot la concurs se anunţă de Secţia pentru judecători cu cel puţin 3 luni înaintea datei primei probe de concurs.

    ART. 3
    (1) Data, locul, numărul de posturi şi calendarul de desfăşurare a concursului se stabilesc prin hotărâre a Secţiei pentru judecători.
    (2) Tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a Secţiei pentru judecători, cu sprijinul Institutului Naţional al Magistraturii.
    (3) În vederea stabilirii numărului de posturi prevăzut la alin. (1) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii solicită Inspecţiei Judiciare situaţia posturilor vacante de inspector judiciar din cadrul Direcţiei de inspecţie pentru judecători.

    ART. 4
        Concursul pentru funcţia de inspector judiciar constă în susţinerea unui interviu şi a unei probe scrise tip grilă, în această ordine, iar tematica de concurs pentru proba scrisă tip grilă include:
    a) materii ale dreptului procesual civil, respectiv ale dreptului procesual penal, în funcţie de specializarea pentru care optează candidatul;
    b) legile, regulamentele şi orice alte reglementări specifice Inspecţiei Judiciare, precum şi jurisprudenţa în materie disciplinară şi în celelalte materii de competenţa Inspecţiei Judiciare;
    c) legile, regulamentele, orice alte reglementări în materia organizării şi funcţionării instanţelor.


    CAP. II
    Înscrierea la concurs
    ART. 5
    (1) Pot candida la concursul pentru numirea în funcţia de inspector judiciar judecătorii în funcţie care:
    a) au cel puţin grad de tribunal, au funcţionat efectiv cel puţin la tribunal şi au o vechime în funcţia de judecător de cel puţin 10 ani;
    b) nu au fost sancţionaţi disciplinar, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare, sau pentru încălcarea normelor Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor;
    c) au avut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare.

    (2) La calcularea condiţiei minime de vechime pentru a participa la concursul prevăzut la alin. (1) nu se ia în considerare perioada în care judecătorul a avut calitatea de auditor de justiţie. Vechimea prevăzută la alin. (1) trebuie îndeplinită până la data expirării termenului de înscriere la concurs.

    ART. 6
    (1) Judecătorii îşi depun candidaturile la Consiliul Superior al Magistraturii, în termenul prevăzut de calendarul concursului.
    (2) Dosarul de candidatură va cuprinde cererea tipizată de înscriere, elaborată de comisia de organizare a concursului, şi un curriculum vitae.

    CAP. III
    Organizarea şi desfăşurarea concursului
    SECŢIUNEA 1
    Comisiile de concurs
    ART. 7
    (1) Pentru concursul pentru numirea în funcţia de inspector judiciar se constituie comisia de organizare a concursului, comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Comisia de examinare este comună pentru proba interviului şi pentru proba scrisă tip grilă.
    (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este comună pentru proba interviului şi pentru proba scrisă tip grilă.
    (4) Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1) sunt numiţi prin hotărâre a Secţiei pentru judecători. Prin aceeaşi hotărâre, în fiecare comisie, sunt desemnaţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui de drept, în baza hotărârii preşedintelui comisiei respective, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile.
    (5) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.
    (6) Aceeaşi persoană poate face parte dintr-o singură comisie de concurs.
    (7) Nu pot fi numite în comisiile de concurs persoanele care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiilor de concurs. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii pe propria răspundere în acest sens.
    (8) Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (7) se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
    (9) Situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiilor de concurs sunt soluţionate de preşedinţii acestor comisii, iar situaţiile de incompatibilitate a preşedinţilor comisiilor de concurs sunt soluţionate de Secţia pentru judecători.
    (10) Modalităţile de plată şi atribuţiile ce revin membrilor comisiei de examinare şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor se stabilesc prin contracte de participare încheiate în două exemplare între aceştia şi Consiliul Superior al Magistraturii. Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.

    ART. 8
    (1) Comisia de organizare a concursului este compusă din preşedinte şi membri, desemnaţi din rândul personalului din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, inclusiv al celor cu funcţii de conducere.
    (2) Responsabilii de sală şi supraveghetorii, precum şi alte persoane care desfăşoară activitate pentru buna organizare a concursului sunt desemnaţi prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare.

    ART. 9
    (1) Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
    1. centralizează cererile de înscriere, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi publică lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi publică lista finală a candidaţilor;
    2. controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului constând, în principal, în: identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării probelor şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrul de concurs, asigurarea cheltuielilor prevăzute de lege pentru membrii comisiilor;
    3. solicită Inspecţiei Judiciare, prin preşedintele comisiei, întocmirea raportului de verificare a integrităţii şi conduitei morale şi profesionale a candidaţilor la funcţia de inspector judiciar;
    4. înaintează Inspecţiei Judiciare copii ale fişelor de evaluare şi ale rapoartelor de evaluare existente în evidenţa Consiliului Superior al Magistraturii, precum şi traseul profesional al candidaţilor;
    5. atribuie un cod numeric fiecărui candidat înscris la concurs, întocmeşte un proces-verbal în care consemnează corespondenţa dintre numele candidatului şi codul numeric atribuit şi ia măsuri pentru ca aceste date să fie accesibile unui număr restrâns de persoane, care desfăşoară în concret activităţi ce presupun în mod necesar cunoaşterea identităţii candidatului;
    6. comunică fiecărui candidat codul numeric care i-a fost atribuit;
    7. asigură securizarea subiectelor, a baremelor de evaluare şi notare şi a lucrărilor scrise la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi în timpul transportului acestora, precum şi păstrarea ordinii publice la centrul de concurs;
    8. asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
    9. întocmeşte pentru fiecare candidat fişele de notare pentru interviu;
    10. instruieşte responsabilii de sală;
    11. repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, pentru proba scrisă şi pentru interviu şi dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele, precum şi publicarea acestora pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor;
    12. preia de la comisia de examinare subiectele, baremele de evaluare şi notare pentru proba scrisă, în plicuri distincte, închise şi sigilate, precum şi grila de evaluare pentru interviu;
    13. asigură randomizarea şi multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă, în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare sală;
    14. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisă şi comunică timpul stabilit pentru rezolvarea întrebărilor odată cu subiectele;
    15. afişează baremul de evaluare şi notare la centrul de concurs, după încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestuia şi a subiectelor pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii;
    16. în ziua desfăşurării probei scrise, preia lucrările scrise şi ia măsuri în vederea corectării lor;
    17. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisiile ori se desfăşoară probele de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
    18. predă şi preia lucrările scrise de la membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, cu ocazia soluţionării contestaţiilor la rezultatele interviului şi a probei scrise şi preia procesele-verbale cuprinzând deciziile comisiei;
    19. calculează punctajul obţinut de fiecare candidat la fiecare probă în parte şi publică rezultatul final al fiecărei probe;
    20. asigură publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
    21. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Secţiei pentru judecători;
    22. informează de îndată Secţia pentru judecători cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
    23. propune Secţiei pentru judecători eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
    24. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei organizări şi desfăşurări a concursului.

    (2) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1). În acest scop, preşedintele comisiei de organizare stabileşte atribuţiile pentru membrii comisiei.
    (3) Membrii comisiei de organizare a concursului îşi desfăşoară activitatea în timpul programului normal de lucru de la Institutul Naţional al Magistraturii sau, după caz, Consiliul Superior al Magistraturii. În mod excepţional, în situaţii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare îşi pot desfăşura activitatea şi în afara programului normal de lucru, cu aprobarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.

    ART. 10
    (1) Comisia de examinare este formată dintr-un formator din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii şi 2 judecători ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (2) La constituirea comisiei de examinare, Secţia pentru judecători va avea în vedere desemnarea unor membri specializaţi atât în materie civilă, cât şi în materie penală.
    (3) Comisia de examinare este condusă de un preşedinte, desemnat cu votul majorităţii membrilor acestei comisii.
    (4) La susţinerea probei interviului participă, cu rol consultativ, şi un psiholog din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau al curţilor de apel, desemnat de Secţia pentru judecători.

    ART. 11
    (1) Comisia de examinare are, în principal, următoarele atribuţii:
    1. elaborarea grilei de evaluare pentru interviu, examinarea şi notarea candidaţilor în cadrul acestei probe;
    2. elaborarea subiectelor şi a baremelor de evaluare şi notare pentru proba scrisă şi stabilirea timpului necesar pentru formularea răspunsurilor la întrebările din testul- grilă, cu respectarea următoarelor reguli:
    a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii;
    b) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
    c) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
    d) să nu conţină probleme controversate în doctrină sau practică;
    e) să asigure o repartizare echilibrată a răspunsurilor corecte şi a numărului de răspunsuri corecte între variantele de răspuns;
    f) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei scrise;
    g) indicarea punctajului prevăzut în barem pentru fiecare întrebare din testul-grilă.

    3. predarea grilei de evaluare pentru interviu către comisia de organizare a concursului;
    4. predarea către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare în plicuri distincte, închise şi sigilate.

    (2) Judecătorii care sunt membri în comisia de examinare îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 234 alin. (3) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor.

    ART. 12
    (1) Pentru verificarea cunoştinţelor privind materiile prevăzute la art. 4 lit. b) şi c), întrebările din testul-grilă şi baremul de evaluare şi notare se stabilesc de toţi membrii comisiei de examinare.
    (2) Pentru verificarea cunoştinţelor privind materiile prevăzute la art. 4 lit. a), întrebările din testul-grilă şi baremul de evaluare şi notare se stabilesc de către membrii comisiei de examinare specializaţi în drept procesual civil, respectiv în drept procesual penal.

    ART. 13
    (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată dintr-un formator din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii şi 2 judecători ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (2) La constituirea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, Secţia pentru judecători va avea în vedere desemnarea unor membri specializaţi atât în materie civilă, cât şi în materie penală.
    (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este condusă de un preşedinte, desemnat cu votul majorităţii membrilor acestei comisii.
    (4) Dispoziţiile art. 11 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 14
    (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţiile la baremul de evaluare şi notare pentru proba scrisă şi contestaţiile împotriva rezultatelor obţinute la interviu şi la proba scrisă tip grilă.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare pentru proba scrisă, dispoziţiile art. 12 se aplică în mod corespunzător.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Desfăşurarea concursului
    ART. 15
    (1) La data prevăzută de calendarul concursului, însă cel mai târziu cu 15 zile înainte de data susţinerii primei probe, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Candidaţii respinşi în urma verificării dosarelor de candidatură pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei cu rezultatele verificării.
    (3) Secţia pentru judecători se pronunţă asupra contestaţiilor formulate în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2).
    (4) După soluţionarea contestaţiilor, lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (5) După publicarea listei prevăzute la alin. (4), comisia de organizare a concursului solicită Inspecţiei Judiciare întocmirea raportului privind integritatea şi conduita morală şi profesională a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare.

    ART. 16
    (1) În cadrul probei interviului, comisia de examinare evaluează aspecte referitoare la integritatea şi conduita morală şi profesională a candidatului, pe baza raportului transmis de Inspecţia Judiciară cu privire la aceste aspecte şi a răspunsurilor la întrebările adresate de membrii comisiei, în baza acestui raport.
    (2) Psihologul desemnat de Secţia pentru judecători, conform art. 10 alin. (4), poate adresa întrebări candidaţilor în scopul evaluării motivaţiei şi competenţelor umane şi sociale ale acestora.
    (3) Înregistrarea interviului prin mijloace tehnice audio-video este obligatorie. Înregistrările se păstrează o perioadă de un an de la data desfăşurării probei, după care se distrug.
    (4) Fiecare membru al comisiei de examinare evaluează şi notează candidaţii în baza grilei de evaluare elaborată de comisie, prin acordarea unui punctaj de maximum 30 de puncte.
    (5) Nota pentru proba interviului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
    (6) Grila de evaluare în baza căreia se face aprecierea probei interviului se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.

    ART. 17
    (1) Rezultatele la proba interviului se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) În vederea publicării rezultatelor prevăzute la alin. (1), fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod numeric.
    (3) Candidaţii pot formula contestaţii împotriva rezultatelor la proba interviului, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor, pe baza înregistrării audio-video a probei.
    (5) Nota acordată în urma soluţionării contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.

    ART. 18
        Proba scrisă constă într-un test-grilă prin care sunt verificate cunoştinţele la materiile prevăzute la art. 4.

    ART. 19
    (1) Cu 24 de ore înainte de desfăşurarea probei scrise, comisia de examinare elaborează subiectele de concurs şi baremul de evaluare şi notare şi stabileşte timpul necesar pentru formularea răspunsurilor la întrebările din testul-grilă cu respectarea dispoziţiilor art. 12.
    (2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare se predau comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii probei scrise.
    (3) Comisia de organizare asigură randomizarea subiectelor în 4 variante şi multiplicarea acestora în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare sală. Plicurile se deschid în ziua probei, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, după expirarea termenului de acces în sălile de concurs.

    ART. 20
    (1) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afişată, la ora stabilită, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probei scrise, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.
    (2) Înainte de aducerea subiectelor în săli, responsabilii de sală prezintă candidaţilor modul de desfăşurare a probei scrise şi cel de completare a datelor personale pe teza tipizată.
    (3) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată explicit în tematica şi bibliografia de concurs. Supraveghetorii de sală verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din concurs a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.
    (4) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate şi primesc teze tipizate şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila de concurs.
    (5) Pe colţul tezelor tipizate candidaţii completează citeţ şi cu majuscule numele şi prenumele, precum şi celelalte date solicitate, iar la momentul predării lucrării acesta se lipeşte şi se ştampilează de supraveghetorii de sală, după ce aceştia au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.
    (6) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.
    (7) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea fraudă. Procesul-verbal se înmânează comisiei de organizare a concursului precum şi candidatului respectiv.
    (8) Sancţiunea prevăzută la alin. (7) se aplică şi pentru depăşirea timpului pentru formularea răspunsurilor la proba scrisă tip grilă, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor.

    ART. 21
    (1) Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.
    (2) Timpul stabilit pentru rezolvarea întrebărilor se comunică celor care participă la concurs, odată cu subiectele, şi se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
    (3) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală şi nici nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează pentru predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
    (4) În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
    (5) Candidaţii pot folosi numai cerneală sau pastă de culoare neagră permanentă. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită de către supraveghetorii de sală. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
    (6) În cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte teze tipizate. Tezele tipizate folosite iniţial se anulează pe loc de către responsabilii de sală, care semnează şi consemnează olograf menţiunea Anulat, urmând ca acestea să fie păstrate în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
    (7) Fiecare candidat primeşte atâtea teze tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.

    ART. 22
    (1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările, candidaţii le predau responsabililor de sală.
    (2) La expirarea timpului acordat, candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
    (3) Toţi candidaţii semnează, la momentul predării lucrărilor, în catalogul de sală.
    (4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un catalog de sală.
    (5) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.
    (6) Responsabilii de sală predau lucrările scrise, sub semnătură, preşedintelui sau unui membru al comisiei de organizare a concursului.

    ART. 23
        După încheierea probei scrise, baremul de evaluare şi notare se afişează la centrul de concurs, iar subiectele şi baremul de evaluare şi notare se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

    ART. 24
    (1) Evaluarea şi notarea lucrărilor la proba scrisă tip grilă se realizează prin procesare electronică.
    (2) Pe timpul corectării, colţul lucrării nu se desigilează.
    (3) Punctajul maxim ce poate fi obţinut la proba scrisă tip grilă este de 70 de puncte.
    (4) Rezultatele la proba scrisă se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidaţilor conform art. 17 alin. (2).

    ART. 25
    (1) Candidaţii pot formula contestaţii la baremul de evaluare şi notare, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii. Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţiile şi motivează soluţia în termenul prevăzut de calendarul concursului.
    (3) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.
    (4) În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de examinare în baremul iniţial, cât şi punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (5) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispoziţiile alin. (4), se corectează baremul şi se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
    (6) Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (7) În situaţiile prevăzute la alin. (3) - (5), se recorectează toate lucrările.
    (8) După definitivarea baremului, rezultatele la proba scrisă se publică din nou pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidaţilor conform art. 17 alin. (2).

    ART. 26
    (1) În termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor prevăzute la art. 25 alin. (8) pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, candidaţii pot formula contestaţii împotriva rezultatelor obţinute la proba scrisă.
    (2) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări.
    (3) Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii şi se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termenul prevăzut de calendarul concursului.
    (4) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat.
    (5) Nota obţinută în urma contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (6) Rezultatele în urma contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidaţilor conform art. 17 alin. (2).

    ART. 27
    (1) Nota finală obţinută de candidat este suma punctajelor acordate la cele două probe. Sunt declaraţi admişi la concurs candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte.
    (2) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor care se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidaţilor conform art. 17 alin. (2), cu excepţia candidaţilor declaraţi admişi la concurs.

    ART. 28
    (1) Rezultatele concursului pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar sunt supuse validării Secţiei pentru judecători.
    (2) Secţia pentru judecători poate invalida concursul total sau parţial, în cazul nerespectării dispoziţiilor care reglementează desfăşurarea acestuia sau în caz de fraudă dovedită.
    (3) În situaţia în care invalidează în tot concursul, prin aceeaşi hotărâre secţia va dispune declanşarea unei noi proceduri de concurs.
    (4) În cazul invalidării parţiale, prin hotărârea Secţiei pentru judecători se indică proba de concurs care urmează a fi reluată.

    ART. 29
    (1) Hotărârea Secţiei pentru judecători de validare a concursului se transmite, împreună cu datele relevante, Inspecţiei Judiciare.
    (2) Inspectorul-şef numeşte în funcţia de inspector judiciar candidaţii, în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute şi în limita locurilor scoase la concurs.
    (3) În caz de egalitate de punctaj clasificarea candidaţilor se face, în ordine, după următoarele criterii: vechimea cea mai mare în funcţia de judecător sau procuror, deţinerea titlului de doctor în drept, punctajul cel mai mare obţinut la proba scrisă, punctajul cel mai mare obţinut la proba interviului.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 30
    (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
    (2) Lucrările de concurs se păstrează în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.

    ART. 31
    (1) Anunţurile sau documentele care se publică pe pagina Consiliului Superior al Magistraturii cuprind, în mod obligatoriu, data şi ora publicării anunţului sau documentului respectiv.
    (2) Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 şi următoarele din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 32
        Înscrierea candidaţilor, depunerea documentelor prevăzute de lege şi de prezentul regulament, formularea contestaţiilor, precum şi orice alte aspecte stabilite de comisia de organizare a concursului se pot realiza şi prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv prin intermediul unei platforme informatice puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii, în condiţiile anunţate de comisia de organizare a concursului.


                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016