Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 4 ianuarie 2001  a Inspectoratului de stat in constructii si a inspectoratelor teritoriale in constructii din subordinea acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 4 ianuarie 2001 a Inspectoratului de stat in constructii si a inspectoratelor teritoriale in constructii din subordinea acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 10 ianuarie 2001
CAP. 1
Atribuţii

ART. 1
(1) Inspectoratul de stat în construcţii exercita controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi la aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul calitãţii construcţiilor, în toate etapele de concepere, realizare, exploatare şi postutilizare a acestora şi în toate componentele sistemului calitãţii în construcţii.
(2) Inspectoratul de stat în construcţii are în subordine inspectoratele teritoriale în construcţii.
ART. 2
Inspectoratul de stat în construcţii are urmãtoarele atribuţii generale:
a) organizeazã şi conduce intreaga activitate privind controlul de stat al disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi al calitãţii în construcţii;
b) efectueazã controale de importanta majorã, împreunã cu alte organe ale statului, prin atragerea specialiştilor din domeniu;
c) efectueazã controale dispuse de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
d) participa, împreunã cu alte organe abilitate, la acţiunile de urgenta determinate de calamitati naturale, dezastre sau accidente tehnice care pot avea repercusiuni asupra stãrii şi siguranţei construcţiilor sau care pun în pericol viata şi bunurile oamenilor;
e) propune periodic corectiile necesare componentelor sistemului calitãţii în construcţii privind conţinutul reglementãrilor tehnice, acordarea agrementelor tehnice pentru produse şi procedee, expertizarea şi recepţia construcţiilor etc., ca rezultat al constatãrilor din timpul controalelor efectuate în teritoriu, al analizelor şi sintezelor realizate;
f) colaboreazã cu alte organe de control ale statului, cu prefecturile, cu instituţiile de învãţãmânt superior şi cu specialişti din domeniu, în vederea respectãrii disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi a sistemului calitãţii în construcţii, precum şi pentru elaborarea de reglementãri tehnice cu scop de protejare a populaţiei.
ART. 3
Inspectoratul de stat în construcţii are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) stabileşte sistemul de aplicare unitarã a prevederilor legale din domeniile sale de activitate, cu respectarea limitelor de autoritate şi a principiului autonomiei locale şi a agenţilor economici controlati;
b) elaboreazã sau avizeazã metodologiile, instrucţiunile şi procedurile de inspecţie care se utilizeazã la investitori, la unitãţile de proiectare, de execuţie, de exploatare şi de postutilizare a construcţiilor, precum şi la organele de specialitate ale administraţiei publice locale cu atribuţii în eliberarea autorizaţiilor de construire/desfiinţare a construcţiilor;
c) efectueazã inspecţii în toate etapele şi componentele sistemului calitãţii în construcţii şi cu privire la autorizarea executãrii construcţiilor, constata contravenţiile şi aplica sancţiunile sau amenzile prevãzute de reglementãrile legale;
d) dispune oprirea executãrii lucrãrilor realizate necorespunzãtor sau a celor realizate nelegal, precum şi, dupã caz, desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) indruma şi controleazã activitatea inspectoratelor teritoriale şi construcţii din subordine;
f) participa la acţiunile de punere în siguranta a fondului construit existent şi de apãrare impotriva dezastrelor, în colaborare cu consiliile judeţene şi cu cele locale;
g) emite, dupã caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;
h) autorizeaza şefii compartimentelor de control tehnic al calitãţii, dirigintii de specialitate şi personalul care efectueazã urmãrirea specialã din unitãţile participante la procesul de concepere, realizare şi exploatare a construcţiilor;
i) autorizeaza sau, dupã caz, acrediteazã laboratoarele de încercãri în construcţii, autorizeaza personalul acestora şi asigura secretariatul Comisiei centrale de autorizare;
j) urmãreşte valorificarea informaţiilor de la punctele teritoriale de observare seismologica, prelucrate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti;
k) realizeazã programul de informatizare a activitãţii proprii şi asigura dotarea cu aparatura tehnica şi de control de interes general, necesarã domeniilor sale de activitate;
l) editeazã publicaţii de specialitate şi de informare tehnica, specifice domeniilor sale de activitate;
m) propune, în cazuri motivate, suspendarea atestarii specialiştilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia şi a experţilor tehnici de calitate;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei în domeniile sale de activitate;
o) indruma şi sprijinã din punct de vedere metodologic activitatea compartimentelor de resort, abilitate sa efectueze controlul de stat pentru construcţiile din cadrul obiectivelor cu caracter secret ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Roman de Informaţii.
ART. 4
Inspectoratele teritoriale în construcţii au urmãtoarele atribuţii specifice:
a) exercita controlul de stat în toate etapele şi componentele sistemului calitãţii în construcţii, pe baza metodologiilor, instrucţiunilor şi a procedurilor elaborate de Inspectoratul de stat în construcţii;
b) verifica la organele de specialitate ale administraţiei publice locale respectarea legalitãţii privind emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
c) constata contravenţiile şi aplica sancţiunile sau amenzile prevãzute de reglementãrile în vigoare cu privire la calitatea construcţiilor şi la autorizarea executãrii acestora, în toate cazurile în care aceasta competenta o are Inspectoratul de stat în construcţii;
d) dispun oprirea executãrii lucrãrilor realizate necorespunzãtor sau a celor realizate nelegal, precum şi, dupã caz, desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) avizeazã fazele determinante pentru rezistenta şi stabilitatea construcţiilor stabilite de proiectantii lucrãrilor şi autorizeaza, dupã caz, continuarea lucrãrilor ajunse în faze determinante;
f) urmãresc respectarea reglementãrilor privind modul de tratare a accidentelor tehnice produse la construcţii, care pot avea repercusiuni asupra stãrii şi siguranţei acestora;
g) emit, dupã caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;
h) verifica la proprietari respectarea prevederilor legale privind instituirea şi realizarea urmãririi speciale a construcţiilor pe care le deţin;
i) urmãresc realizarea programului de mãsuri de urgenta privind creşterea siguranţei în exploatare a construcţiilor şi a instalaţiilor care prezintã surse de mare risc;
j) efectueazã controlul în teritoriu al activitãţilor de punere în siguranta a fondului construit existent, afectat de seisme;
k) participa la acţiunea de punere în siguranta a fondului construit existent, cu destinaţia de locuinţe, afectat de seisme, prin:
- vizarea listei cuprinzând clãdirile care urmeazã sa fie expertizate;
- vizarea deconturilor justificative pentru expertizare;
- vizarea listei cuprinzând clãdirile expertizate, propuse pentru acordarea de credite necesare în vederea proiectãrii lucrãrilor de punere în siguranta;
- vizarea situaţiilor de lucrãri privind stadiile fizice realizate;
- verificarea modului în care beneficiarii de subvenţii executa lucrãrile de consolidare;
l) urmãresc aplicarea mãsurilor stabilite de comisiile de prevenire, intervenţie operativã şi refacere în cazul dezastrelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
m) verifica respectarea prevederilor legale care revin investitorilor, proprietarilor şi utilizatorilor de construcţii cu privire la recepţia construcţiilor, întocmirea, pãstrarea şi completarea cãrţilor tehnice ale construcţiilor;
n) urmãresc respectarea prevederilor legale privind asigurarea activitãţii metrologice în construcţii;
o) asigura secretariatul comisiilor pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri în construcţii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
p) verifica respectarea prevederilor legale privind funcţionarea laboratoarelor de încercãri în construcţii;
r) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau, dupã caz, de cãtre conducerea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei ori a Inspectoratului de stat în construcţii, în domeniile lor de activitate.
ART. 5
Atribuţiile detaliate, rãspunderile şi competentele individuale ale personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi ale inspectoratelor teritoriale în construcţii din subordinea acestuia se stabilesc prin fişa postului, semnatã de şeful ierarhic superior şi de titular.

CAP. 2
Organizare şi funcţionare

ART. 6
(1) Inspectorul de stat şef al Inspectoratului de stat în construcţii este subordonat ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(2) Inspectoratele teritoriale în construcţii sunt în subordinea Inspectoratului de stat în construcţii, funcţioneazã la nivel de direcţie şi sunt conduse de un inspector-şef.
(3) Structura organizatoricã şi numãrul de posturi de execuţie şi de conducere pentru inspectoratul de stat în construcţii, precum şi pentru inspectoratele teritoriale în construcţii din subordinea acestuia se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
(4) În exercitarea atribuţiilor de conducere inspectorul de stat şef şi inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale în construcţii emit decizii.

CAP. 3
Finanţare - dotare - salarizare

ART. 7
(1) Cheltuielile de achiziţie, funcţionare, întreţinere şi reparaţii autovehicule, aprobate pentru activitatea specifica a Inspectoratului de stat în construcţii şi salarizarea conducãtorilor auto, se asigura din venituri extrabugetare constituite la acesta prin cota de participare a inspectoratelor teritoriale în construcţii pentru cheltuielile de interes general al controlului de stat.
(2) Cheltuielile de personal, cheltuielile materiale şi cele de capital ale Inspectoratului de stat în construcţii şi ale inspectoratelor teritoriale în construcţii se suporta din veniturile extrabugetare constituite potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale prezentei hotãrâri.
(3) Salarizarea personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii se face potrivit prevederilor legale privind instituţiile finanţate integral din venituri extrabugetare.
ART. 8
Activitatea financiarã a inspectoratelor teritoriale în construcţii se supune dispoziţiilor legale privind finanţele publice, sens în care:
a) veniturile extrabugetare se încaseazã, se administreazã şi se contabilizeaza de fiecare inspectorat teritorial în construcţii şi sunt purtãtoare de dobanda;
b) din veniturile realizate conform legii inspectoratele teritoriale în construcţii pãstreazã la dispoziţia lor 60% şi vireazã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
- 30% în contul deschis pentru elaborarea reglementãrilor tehnice;
- 10% în contul deschis pentru Inspectoratul de stat în construcţii în vederea suportãrii tuturor cheltuielilor de personal, materiale şi de capital, în interesul general al controlului de stat în construcţii, precum şi pentru editarea publicaţiilor de specialitate specifice;
c) în afarã veniturilor constituite în baza prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995, Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii pot realiza venituri şi din activitãţile desfãşurate pe baza de contract pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri în construcţii, autorizarea specialiştilor din activitatea de control al calitãţii, dirigintilor de specialitate, editarea de publicaţii de specialitate şi pregãtirea profesionalã a personalului din domeniile calitãţii construcţiilor şi disciplinei în urbanism, caz în care tarifele şi preţurile pentru serviciile executate se stabilesc prin negociere de cãtre conducãtorul fiecãrui inspectorat teritorial în construcţii, cu avizul inspectorului de stat şef. Din veniturile astfel realizate se remunereaza şi membrii comisiilor de autorizare;
d) bugetele de venituri şi cheltuieli ale inspectoratelor teritoriale în construcţii se aproba în condiţiile prevãzute de Legea finanţelor publice;
e) utilizarea veniturilor constituite la dispoziţia inspectoratelor teritoriale în construcţii şi a Inspectoratului de stat în construcţii, precum şi a celor pentru elaborarea reglementãrilor tehnice, prevãzute la lit. b), inclusiv a celor rezultate potrivit prevederilor lit. c), se urmãreşte prin personalul de specialitate economicã al fiecãrui beneficiar. Pentru raportarea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli beneficiarii de venituri extrabugetare întocmesc o dare de seama contabila pe care o depun la direcţia economicã din minister, la termenele şi pe formularele aprobate prin lege;
f) disponibilitãţile la finele anului din veniturile extrabugetare se reporteazã în anul urmãtor şi au aceeaşi destinaţie. Ele pot fi redistribuite în cursul anului urmãtor între Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii, precum şi între inspectoratele teritoriale în construcţii, în funcţie de necesitaţi, cu aprobarea inspectorului de stat şef.

CAP. 4
Obligaţii şi raspunderi

ART. 9
Personalul de specialitate al Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii rãspunde de:
a) exercitarea controlului de stat cu privire la aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul calitãţii construcţiilor, în toate etapele şi în toate componentele sistemului calitãţii în construcţii;
b) exercitarea controlului cu privire la respectarea regimului de autorizare a construcţiilor;
c) constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege şi, dupã caz, oprirea lucrãrilor realizate necorespunzãtor din punct de vedere al calitãţii construcţiilor;
d) constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor corespunzãtoare şi, dupã caz, oprirea executãrii lucrãrilor realizate ilegal sau desfiinţarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;
e) urmãrirea îndeplinirii la termenul stabilit a mãsurilor cuprinse în actele de control întocmite;
f) exercitarea altor atribuţii stabilite prin fişa postului.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin personalul Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii este investit cu exerciţiul autoritãţii publice şi are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sa propunã, în cazuri justificate, suspendarea sau anularea atestarilor de experţi, verificatori de proiecte, responsabili tehnici;
b) sa i se acorde, prin grija ministerului, asistenta juridicã gratuita în cazul în care este implicat într-o acţiune judecãtoreascã în legatura cu exercitarea atribuţiilor sale;
c) sa beneficieze de echipament de protecţie aprobat potrivit normativelor de protecţie a muncii;
d) Inspectoratul de stat în construcţii şi inspectoratele teritoriale în construcţii pot construi sau amenaja din fonduri proprii extrabugetare centre de pregãtire profesionalã şi obiective sociale proprii;
e) sa se preocupe permanent de perfecţionarea pregãtirii profesionale;
f) în acţiunile de inspecţie sa îşi facã cunoscutã în prealabil calitatea şi sa prezinte legitimatia de serviciu; sa respecte regulile stabilite în unitatea controlatã privind accesul, protecţia muncii, siguranta circulaţiei şi alte reguli specifice;
g) sa încheie, cu obiectivitate şi fãrã partinire, acte scrise privind rezultatele inspectiilor; sa dea dovada de exigenta, fermitate, corectitudine, comportare civilizata;
h) sa pãstreze secretul de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executãrii atribuţiilor de serviciu;
i) la încheierea inspecţiei sa restituie documentele puse la dispoziţie de cãtre unitatea controlatã, dacã nu se convine altfel între pãrţi;
j) sa semnaleze conducerii Inspectoratului de stat în construcţii sau inspectoratelor teritoriale în construcţii, dupã caz, orice probleme deosebite legate de activitatea şi atribuţiile acestora despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afarã acestora, chiar dacã acestea nu vizeazã direct domeniul în care are responsabilitãţi şi atribuţii;
k) sa nu angajeze instituţia din care face parte decât în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i s-a încredinţat de cãtre conducerea acesteia;
l) sa realizeze la timp şi întocmai acţiunile ce îi revin potrivit programelor aprobate sau dispuse expres de cãtre conducerea inspectoratului respectiv şi sa raporteze despre modul de realizare a acestora;
m) sa pãstreze în buna stare bunurile din dotare;
n) inspectorii Inspectoratului de stat în construcţii rãspund, potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor, mãsurilor şi sancţiunilor stipulate de ei în documentele întocmite.
(2) Încãlcarea oricãrei obligaţii de serviciu atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 11
(1) Selecţionarea personalului în vederea angajãrii, definitivãrii şi promovãrii în funcţii ierarhice sau în funcţii de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.
(2) Inspectoratul de stat în construcţii recruteaza personalul pentru ocuparea funcţiei de inspector de stat dintre cetãţenii romani, pe baza unor criterii stabilite de acesta şi aprobate de ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, în funcţie de specificul activitãţii.
(3) Angajarea, transferul, detasarea, delegarea pe o perioada de pana la 60 de zile, aplicarea sancţiunilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului individual de munca al personalului Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii, cu excepţia inspectorului-şef, se fac, în condiţiile legii, de cãtre inspectorul de stat şef.
ART. 12
Pe baza prezentului regulament se vor întocmi noile fise ale postului pentru întregul personal al Inspectoratului de stat în construcţii şi al inspectoratelor teritoriale în construcţii.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016