Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 15 octombrie 1996 a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 18 octombrie 1996
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica aflata in coordonarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, care functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform <>Legii nr. 51/1996 , si isi desfasoara activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Institutul are structura organizatorica cuprinsa in anexa nr. 1 la prezenta hotarire.
(2) Institutul are urmatoarele subunitati:
1. Filiala INCERC Iasi, str. Uranus nr. 37, judetul Iasi;
2. Filiala INCERC Timisoara, str. Traian Lalescu nr. 2, judetul Timis;
3. Filiala INCERC Cluj-Napoca, str. Floresti nr. 117, judetul Cluj.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
ART. 3
Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul constructiilor si ingineriei seismice, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare
a) In cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari fundamentale si aplicative, de interes public si de interes national, care privesc asigurarea cerintelor fundamentale impuse constructiilor si instalatiilor aferente prin <>Legea nr. 10/1995 si prin Directiva Comunitatii Europene nr. 89/106, si anume:
- rezistenta si stabilitatea;
- siguranta in exploatare;
- siguranta la foc;
- igiena, sanatatea oamenilor, refacerea si protectia mediului;
- protectia termica si hidrofuga, economia de energie;
- protectia impotriva zgomotului, precum si asigurarea durabilitatii acestora.
In acest scop, institutul efectueaza:
- cercetari fundamentale de baza si orientate, pentru dezvoltarea stiintei constructiilor in special in domeniul mecanicii constructiilor, ingineriei seismice si fizicii constructiilor;
- cercetari aplicative pentru cresterea sigurantei, functionalitatii si confortului constructiilor, precum si dezvoltarea si perfectionarea tehnicilor si tehnologiilor specifice executiei constructiilor, incluzind si realizarea de modele experimentale, standuri, platforme si statii-pilot, incercari "in situ", care se refera la:
* rezistenta, stabilitatea si durabilitatea constructiilor;
* protectia antiseismica a constructiilor si metode de interventii;
* geotehnica si fundatii;
* reabilitarea si modernizarea fondului construit;
* protectia constructiilor contra coroziunii;
* finisarea si estetica constructiilor;
* inchideri si compartimentari;
* instalatii si echipamente aferente constructiilor;
* imbunatatirea performantelor produselor de constructii si instalatii;
* solutii noi de proiectare si tehnologii performante pentru executia constructiilor;
* economia constructiilor si studii prospective;
* urmarirea comportarii constructiilor in timp;
- studii si cercetari privind:
* strategii ale sectorului de constructii;
* diagnoza si prognoza privind dezvoltarea domeniului stiintei si tehnologiei constructiilor;
* sinteze tehnico-stiintifice;
* informatizarea constructiilor;
- elaborari de standarde privind conceptia, alcatuirea, calculul si executia constructiilor si a elementelor de constructii si instalatii.
b) In afara Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari aplicative pentru solutionarea problemelor din domeniul sau de activitate, si anume:
- dezvoltarea tehnicilor experimentale si a masuratorilor in laborator si "in situ";
- elaborarea reglementarilor tehnice si economice care stau la baza activitatii de proiectare, executie, exploatare si postutilizare a constructiilor.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
- asistenta tehnica pentru proiectarea si executia obiectivelor de constructii si instalatii, precum si consultanta de specialitate;
- expertize privind starea si situatia constructiilor, echipamentelor si instalatiilor aferente;
- expertize de specialitate in domeniul proiectarii si executiei constructiilor si instalatiilor;
- solutii tehnice si programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare si executare de aparatura de laborator, scule si dispozitive;
- studii de fezabilitate, evaluari de active, oferte, documentatii pentru participarea la licitatii pentru proiectare, executie si expertizare in domeniu;
- proiecte pentru executia constructiilor, instalatiilor, produselor si echipamentelor aferente.
Institutul, ca membru al Uniunii Europene pentru Agremente Tehnice in Constructii si in calitate de institut national de cercetare-dezvoltare, elaboreaza:
- agremente tehnice pentru materiale, produse, echipamente si procedee noi in constructii si instalatii atit pentru cele produse in tara, cit si pentru cele realizate in strainatate;
- certificari de calitate pentru produse folosite in constructii;
- certificari de conformitate a calitatii pentru fabrici si producatori de materiale si elemente de constructii si instalatii;
- certificate si rapoarte de calitate in urma testelor efectuate.
C. Activitati de formare si specializare profesionala in domeniul propriu de activitate:
- pregatire profesionala si specializare de nivel mediu;
- pregatire profesionala de nivel universitar, postuniversitar si doctorantura, potrivit legii.
D. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate:
- Buletinul constructiilor;
- Revista "Constructii";
- Colectia "Reglementari" in constructii;
- Colectia "Probleme economice" in constructii;
- studii, rapoarte, sinteze si alte publicatii in domeniul propriu de activitate.
E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetarii din domeniul constructiilor si instalatiilor
F. Valorificarea rezultatelor cercetarilor din domeniul reabilitarii constructiilor prin executia experimentala de lucrari de reparatii-intretinere-urmarire a comportarii in timp
G. Activitate de executie in vederea sustinerii cercetarii si dezvoltarii tehnologice in domeniu prin unicate si serii mici de produse, microproductie (pentru valorificarea cercetarilor experimentale elaborate), precum si expozitii pe profil
Activitatile mentionate la lit. A-G pot fi efectuate si in cadrul unor contracte externe.
Institutul poate efectua si activitati de import-export, potrivit legii.
CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Conform bilantului contabil la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu in valoare de 13.690.798 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 13.089.432 mii lei si active circulante 601.366 mii lei.
ART. 6
(1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobindite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobindite se afla in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sint bunuri dobindite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
(3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu aprobarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si a Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului, cu avizul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, in cazul in care aceasta se realizeaza ca urmare a acumularii de resurse proprii. In caz contrar, patrimoniul poate fi modificat prin hotarire a Guvernului.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
ART. 7
(1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
(2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
ART. 8
Modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului se propune de catre directorul general, cu avizul consiliului de administratie, si se aproba de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. Consiliul de administratie stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului.
ART. 9
Subunitatile din structura institutului raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acesta.
CAP. 5
Organele de conducere
ART. 10
(1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
- consiliul de administratie;
- comitetul de directie;
- directorul general.
(2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut sint asigurate de Consiliul stiintific.
Consiliul de administratie
ART. 11
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Structura consiliului de administratie este:
- 1 presedinte;
- 1 vicepresedinte;
- 5 membri.
ART. 12
(1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
- directorul general al institutului - presedinte;
- un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
- un reprezentant al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- presedintele Consiliului stiintific.
(2) Ceilalti membri din consiliul de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum si reprezentanti ai agentilor economici de profil.
(3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului, cu avizul ministrului cercetarii si tehnologiei.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru inactivitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care a facut numirea.
ART. 13
Membrii consiliului de administratie sint cetateni romani si:
a) isi pastreaza calitatea de angajati la institutia sau unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate;
b) sint platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau participa in aceeasi calitate la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;
d) sint incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia sau rudele pina la gradul al doilea inclusiv, sint, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale directe.
ART. 14
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sint in competenta altor organe.
ART. 15
(1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna sau ori de cite ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de catre presedinte sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sint conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
ART. 16
(1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avind aceeasi ordine de zi.
(2) Hotaririle consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor.
ART. 17
La sedintele consiliului de administratie este invitat si reprezentantul sindicatului.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
ART. 19
(1) Membrii consiliului de administratie sint raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 20
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba organizarea de subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului de activitate al institutului in cadrul structurii organizatorice aprobate;
b) aproba, la propunerea Consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica;
d) propune programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice, pe care il inainteaza Comitetului tehnic de coordonare generala al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului;
e) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la organul coordonator in vederea aprobarii prin hotarire a Guvernului;
f) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi, pe care le supune aprobarii Ministerului Finantelor, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
g) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli.
h) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
i) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;
j) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
k) aproba valorificarea bunurilor dobindite si inregistrate in afara bilantului contabil;
l) fundamenteaza si prezinta Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii institutului: exploatarea si dezvoltarea retelei seismografice din teritoriu, punerea in functiune a platformelor seismice, dezvoltarea bazei materiale a cercetarii, realizarea de solutii tehnice si echipamente specifice pentru asigurarea igienei, sanatatii oamenilor, refacerii si protectiei mediului etc.;
m) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 35 alin. (1) si stabileste modul de rambursare;
n) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
o) adopta sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta si cu munca efectiv prestata, respectindu-se prevederile legale si ale contractului colectiv de munca la nivelul institutului;
p) aproba contractul colectiv de munca;
r) executa orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 21
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atributiile secretariatului sint prevazute in Regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
Comitetul de directie
ART. 23
Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si directorii din structura organizatorica a institutului.
ART. 24
Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
- strategia programelor de dezvoltare a institutului;
- programul anual de cercetare-dezvoltare;
- programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;
- bugetul de venituri si cheltuieli;
- programul de investitii;
- sistemul de asigurare a calitatii;
- alte obligatii.
ART. 25
Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cite ori interesele o impun.
ART. 26
(1) La nivelul filialelor din structura organizatorica a institutului se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului, si este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de conducerea institutului si aprobate de consiliul de administratie.
Directorul general
ART. 27
Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general numit prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului, cu acordul ministrului cercetarii si tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii stiintifici principali care lucreaza in domeniu si au pregatire manageriala.
ART. 28
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
- reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
- stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
- numeste si revoca pe conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum si pe directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
- angajeaza si concediaza personalul propriu;
- asigura negocierea contractului colectiv de munca si a salariilor personalului din institut;
- raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
- adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior prin compartimentele proprii specializate;
- are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile prevederilor <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobata si modificata prin <>Legea nr. 51/1996 ;
- exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
- exercita orice alte atributii ce ii sint delegate de consiliul de administratie;
- poate delega, in conditiile legii, o parte dintre atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
Consiliul stiintific
ART. 29
(1) Consiliul stiintific este format din 19 membri reprezentind toate departamentele stiintifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamintul superior, salariati ai institutului sau din afara, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi pe 2 ani, prin vot secret, de catre membrii acestuia. Din Consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorii stiintifici ai institutului.
(4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 30
Atributiile principale ale Consiliului stiintific sint urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare si la elaborarea Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, in domeniul constructiilor si ingineriei seismice;
b) intocmeste programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice in domeniul constructiilor si ingineriei seismice;
c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
d) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si realizarea acestora;
e) avizeaza hotaririle care implica politica de cercetare a institutului si a ramurii constructii;
f) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si promovare a personalului de cercetare;
h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator stiintific si cercetator principal gradele III, II si I;
i) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
j) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
k) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii financiare
ART. 31
(1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 32
(1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern la propunerea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
(3) Din veniturile realizate, institutul acopera toate cheltuielile evidentiate in costuri, precum si cheltuielile si platile prevazute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
ART. 33
Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
ART. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, de catre directorul general, iar salariul acestuia se negociaza cu ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sint suficiente, acesta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
ART. 36
(1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuindu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta art. 6 si <>art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 .
(2) In cazul investitiilor, altele decit cele prevazute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica potrivit Legii privind achizitiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
ART. 37
Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la societati comerciale bancare cu sediul in Romania.
Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative in vigoare.
Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societatile comerciale bancare cu sediul in Romania.
ART. 38
Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
ART. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sint supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente.
CAP. 8
Dispozitii finale
ART. 40
(1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si cu avizul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
ART. 41
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament, se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sint aplicabile regiilor autonome.
ART. 42
Statutul de institut national de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.
---------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: