Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT (CE) nr. 2271/96 din 22 noiembrie 1996  privind protecţia impotriva efectelor aplicării extra-teritoriale a legislaţiei adoptate de o tara terţă şi acţiunile în baza acesteia sau care rezulta din aceasta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT (CE) nr. 2271/96 din 22 noiembrie 1996 privind protecţia impotriva efectelor aplicării extra-teritoriale a legislaţiei adoptate de o tara terţă şi acţiunile în baza acesteia sau care rezulta din aceasta

EMITENT: Consiliul Uniunii Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 480 bis din 2 iunie 2006
──────────
    *) Aprobat prin Ordinul nr. 501/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 480 din data de 02 iunie 2006.
──────────
    31996R2271
    Jurnalul Oficial L 309, 29/11/1996 P. 0001 - 0006
    CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
    având în vedere Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în special articolele 73c, 113 şi 235 din acesta,
    având în vedere propunerea Comisiei,
    având în vedere avizul Parlamentului European*1),
    *1) Aviz emis în 25 octombrie 1996 (JO C 347, 18.11.1996).

    Întrucât obiectivele Comunităţii includ contribuţia la dezvoltarea armonioasă a comerţului international şi la eliminarea progresivă a restricţiilor privind comerţul internaţional;
    întrucât Comunitatea incearca sa realizeze în cea mai mare măsura posibila obiectivul de libera circulatie a capitalului între statele membre şi tari terte, inclusiv înlăturarea oricăror restrictii cu privire la stabilirea de investitii directe - inclusiv investitii imobiliare - la stabilirea, furnizarea de servicii financiare sau admiterea valorilor mobiliare pe pieţele de capital;
    întrucât o ţară terţă a adoptat anumite legi, regulamente şi alte instrumente legislative care se referă la reglementarea activităţilor persoanelor fizice şi juridice aflate sub jurisdicţia statelor membre ale Uniunii Europene;
    întrucât prin aplicarea lor extra-teritorială, aceste legi, regulamente şi alte instrumente legislative încalcă dreptul internaţional şi împiedică atingerea obiectivelor menţionate mai sus;
    întrucât aceste legi, inclusiv regulamente şi alte instrumente legislative, şi acţiuni în baza acestora sau care rezultă din acestea afectează sau este probabil sa afecteze ordinea de drept stabilita şi să aibă efecte negative asupra intereselor Comunităţii şi asupra intereselor persoanelor fizice şi juridice care îşi exercită drepturile în conformitate cu Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;
    întrucât, în aceste circumstanţe excepţionale, trebuie adoptate măsurile necesare la nivel de Comunitate pentru a proteja ordinea de drept stabilita, interesele Comunităţii şi ale persoanelor fizice şi juridice menţionate, în special prin înlăturarea, neutralizarea, blocarea sau contracararea în alt mod a efectelor a respectivei legislatii straine;
    întrucât cererea de a furniza informaţii în baza prezentului Regulament nu împiedica un stat membru să solicite ca informaţii de acelasi tip să fie furnizate autorităţilor respectivului stat;
    întrucât Consiliul a adoptat Actiunea Comuna 96/668/PESC din 22 noiembrie 1996*2) pentru a se asigura ca statele membre adopta masurile necesare pentru a proteja acele persoane fizice şi juridice ale caror interese sunt afectate de legile menţionate mai sus şi de actiunile în baza acestora, în măsura în care aceste interese nu sunt protejate prin prezentul Regulament;
    *2) Vezi pagina 7 din prezentul Jurnal Oficial.

    întrucât, în implementarea prezentului Regulament, Comisia ar trebui asistată de un comitet format din reprezentantii statelor membre;
    întrucât actiunile prevăzute în prezentul Regulament sunt necesare pentru a atinge obiectivele Tratatului de instituire a Comunităţii Europene;
    întrucât pentru adoptarea anumitor prevederi ale prezentului Regulament Tratatul nu prevede alte puteri decat cele din art. 235,
    ADOPTA PREZENTUL REGULAMENT:
    ART. 1
    Prezentul Regulament prevede protectia împotriva şi contracareaza efectele aplicarii extra-teritoriale a legilor menţionate în Anexa la prezentul Regulament, inclusiv ale regulamentelor şi ale altor instrumente legislative, şi ale acţiunilor în baza acestora sau care rezultă din acestea, atunci când o astfel de aplicare afectează interesele persoanelor menţionate în art. 11, care sunt angajate în comert international şi/sau circulatia capitalului şi activităţi comerciale aferente între Comunitate şi tari terte.
    Actionand în conformitate cu prevederile relevante ale Tratatului şi fără a aduce atingere prevederilor art. 7 (c), Consiliul poate adauga sau elimina legi la sau din Anexa la prezentul Regulament.

    ART. 2
    Dacă interesele economice şi/sau financiare ale oricarei persoane la care se face referire în art. 11 sunt afectate, direct sau indirect, de legile specificate în Anexa sau de actiunile adoptate în baza acestora sau care rezultă din acestea, respectiva persoana va informa Comisia în consecinţa în termen de 30 de zile de la data la care a obţinut aceasta informatie; în măsura în care interesele unei persoane juridice sunt afectate, aceasta obligaţie se aplică directorilor, managerilor şi altor persoane cu responsabilităţii de conducere*3).
    *3) Informaţiile ar trebui furnizate la urmatoarea adresa: Comisia Europeana, Directoratul General I, Rue de la Loi/Wetstraat 200, B - 1049 Bruxelles (fax (32-2) 295 65 05).

    La cererea Comisiei, respectiva persoana va pune la dispoziţie toate informaţiile relevante în scopul prezentului Regulament în conformitate cu solicitarea din partea Comisiei în termen de 30 de zile de la data solicitarii.
    Toate informaţiile sunt prezentate Comisiei fie direct fie prin autorităţile competente din statele membre. Dacă informaţiile sunt prezentate direct Comisiei, Comisia informeaza imediat autorităţile competente din statele membre în care persoana care a oferit informatia este rezidenta sau infiintata.

    ART. 3
    Toate informaţiile furnizate în conformitate cu art. 2 vor fi folosite exclusiv în scopul în care au fost furnizate.
    Informaţiile care prin natura lor au un caracter confidential sau care sunt furnizate pe bază de confidentialitate sunt acoperite de obligaţia secretului profesional. Aceste informaţii nu sunt dezvaluite de Comisie fără permisiunea expresa a persoanei care le-a furnizat.
    Comunicarea unor astfel de informaţii este permisa în cazul în care Comisia este obligata sau autorizata sa faca acest lucru, în special în legătură cu procedurile judiciare. O astfel de comunicare trebuie să ia în considerare interesele legitime ale persoanei respective astfel ca secretele afacerii sale sa nu fie divulgate.
    Prezentul articol nu împiedica divulgarea de informaţii generale de către Comisie. O astfel de divulgare nu este permisa dacă acest lucru este incompatibil cu scopul initial al respectivelor informaţii.
    În cazul unei încălcări a confidentialitatii, persoana care detine informaţiile este indreptatita să obţină eliminarea, neluarea în considerare sau rectificarea acestora, după caz.

    ART. 4
    Nici o hotărâre a nici unei instante sau tribunal şi nici o decizie a nici unei autorităţi administrative situate în afara Comunităţii data în aplicarea directa sau indirecta, a legilor menţionate în Anexa sau acţiunilor adoptate în baza acestora sau care rezultă din acestea, nu este recunoscută sau executata în nici un mod.

    ART. 5
    Nici o persoană mentionata în art. 11 nu va respecta, fie direct sau printr-o filiala sau altă persoană intermediara, în mod activ sau prin omisiune voluntara, nici o cerinţa sau interzicere, inclusiv cereri ale instanţelor straine, în baza sau ca rezultat direct sau indirect al legilor menţionate în Anexa sau al acţiunilor adoptate în baza acestora sau care rezultă din acestea.
    Persoanele pot fi autorizate, în conformitate cu procedurile prevăzute în art. 7 şi 8, să respecte total sau în parte, în măsura în care nerespectarea ar dauna grav intereselor lor sau intereselor Comunităţii. Criteriile pentru aplicarea prezentei prevederi sunt stabilite în conformitate cu procedura prevăzută în art. 8. Dacă sunt dovezi suficiente ca nerespectarea ar cauza un prejudiciu grav unei persoane fizice sau juridice, Comisia prezinta prompt comitetului mentionat în art. 8 un proiect al masurilor corespunzătoare ce trebuie adoptate în baza termenilor Regulamentului.

    ART. 6
    Orice persoană mentionata în art. 11, care se angajează intr-o activitate mentionata în art. 1 are dreptul de a recupera orice pagube, inclusiv costuri juridice, cauzate respectivei persoane de aplicarea legilor menţionate în Anexa sau de actiunile adoptate în baza acestora sau care rezultă din acestea.
    O astfel de recuperare poate fi obtinuta de la persoana fizica sau juridica sau de la orice alta entitate care produce pagubele sau de la orice persoană care acţionează în numele sau sau ca intermediar al acesteia.
    Convenţia de la Bruxelles din 27 septembrie 1968 privind jurisdictia şi executarea hotărârilor în probleme civile şi comerciale se aplică acţiunilor deferite judecatii şi deciziilor luate în baza prezentului articol. Recuperarea poate fi obtinuta în baza prevederilor Secţiunilor de la 2 la 6 din Titlul II al respectivei Conventii, precum şi în conformitate cu art. 57 (3) al respectivei Conventii, prin proceduri judiciare instituite în Instante ale oricărui stat membru în care respectiva persoana, entitate, persoana care acţionează în numele acesteia sau intermediar, detine bunuri.
    Fără a aduce atingere celorlalte mijloace disponibile şi în conformitate cu legea aplicabila, recuperarea poate lua forma sechestrului şi vanzarii bunurilor deţinute de acele persoane, entităţi, persoane care acţionează în numele acestora sau intermediari în interiorul Comunităţii, inclusiv acţiuni deţinute la persoana juridica infiintata în Comunitate.

    ART. 7
    Pentru implementarea prezentului Regulament, Comisia:
    (a) informeaza Parlamentul European şi Consiliul imediat şi complet cu privire la efectele legilor, regulamentelor şi ale altor instrumente legislative, precum şi ale acţiunilor care decurg din acestea, menţionate în art. 1, pe baza informaţiilor obtinute în conformitate cu prezentul Regulament şi face periodic un raport public complet cu privire la acestea;
    (b) acorda autorizatia în condiţiile prevăzute în art. 5 şi, atunci când stabileste termenele cu privire la furnizarea avizului Comitetului, ia în considerare în totalitate termenele care trebuie respectate de persoanele care se supun unei autorizari;
    (c) adauga sau elimina, dacă este cazul, referiri la regulamente sau alte instrumente legislative care rezultă din legile menţionate în Anexa şi care cad sub incidenţa prezentului Regulament;
    (d) publică o comunicare în Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene cu privire la hotărârile şi deciziile cărora li se aplică art. 4 şi 6;
    (e) publică în Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene numele şi adresele autorităţilor competente din statele membre menţionate în art. 2.

    ART. 8
    În scopul implementarii art. 7 (b) şi (c), Comisia este asistată de un Comitet format din reprezentantii statelor membre şi prezidat de reprezentantul Comisiei.
    Reprezentantul Comisiei prezinta comitetului un proiect al masurilor ce trebuie adoptate. Comitetul îşi da avizul cu privire la acest proiect în termenul pe care preşedintele îl poate stabili în functie de urgenta subiectului în cauza. Avizul este emis cu majoritatea prevăzută în art. 148 (2) din Tratat pentru deciziile pe care Consiliul trebuie să le adopte la propunerea Comisiei. În cadrul comitetului voturile reprezentantilor statelor membre sunt ponderate conform articolului mentionat anterior. Preşedintele nu participa la vot.
    Comisia adopta masurile preconizate dacă acestea sunt conforme cu avizul comitetului.
    Dacă masurile preconizate nu sunt conforme cu avizul comitetului sau în absenta avizului, Comisia prezinta Consiliului, fără intarziere, o propunere cu privire la masurile ce trebuie adoptate. Consiliul hotaraste cu majoritate calificata.
    Dacă, la expirarea unui termen de doua saptamani de la data prezentarii la Consiliu, acesta nu hotaraste, masurile propuse sunt adoptate de Comisie.

    ART. 9
    Fiecare stat membru stabileste sanctiunile ce vor fi impuse pentru incalcarea oricarei prevederi relevante a prezentului Regulament. Aceste sancţiuni trebuie să fie efective, proportionale şi disuasive.

    ART. 10
    Comisia şi statele membre se informeaza reciproc cu privire la masurile adoptate în conformitate cu prezentul Regulament şi cu privire la toate celelalte informaţii relevante în legătură cu prezentul Regulament.

    ART. 11
    Prezentul Regulament se aplică:
    1. oricarei persoane fizice care este rezidenta a comunităţii*4) şi cetatean al unui stat membru,
    *4) În sensul prezentului regulament, "care este rezidenta a Comunităţii" înseamnă: care este stabilita în mod legal în Comunitate pentru o perioadă de cel puţin şase luni în cadrul perioadei de 12 luni imediat anterioara datei la care, în conformitate cu prezentul regulament, se naste o obligaţie sau este exercitat un drept.

    2. oricarei persoane juridice înfiinţate în Comunitate,
    3. oricarei persoane fizice sau juridice menţionate în art. 1 (2) din Regulamentul (CEE) nr. 4055/86 *5),
    *5) Regulamentul (CEE) nr. 4055/86 al Consiliului din 22 decembrie 1986 de aplicare a principiului libertatii de a furniza servicii de transport maritim între statele membre şi între statele membre şi tari terte (JO L 378, 31.12.1986, p. 1). Regulamentul modificat ultima data de Regulamentul (CE) nr. 3573/90 (JO C 353, 17.12.1990, p. 16).

    4. oricarei alte persoane fizice care este rezidenta a Comunităţii, cu excepţia cazului în care respectiva persoana se afla în tara al carei cetatean este,
    5. oricarei alte persoane fizice din Comunitate, inclusiv din apele teritoriale şi spatiul aerian al acesteia şi din orice avion sau alt vas aflat sub jurisdictia sau controlul unui stat membru, actionand în calitate profesionala.


    ART. 12
    Prezentul regulament intră în vigoare în ziua publicarii în Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene.
    Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.

    Adoptat la Bruxelles, 22 noiembrie 1996.


                    Pentru Consiliu
                    Presedinte
    S. BARRETT


    ANEXA 1

    LEGI, REGULAMENTE ŞI ALTE INSTRUMENTE LEGISLATIVE*1) menţionate în art. 1
    *1) Informaţii suplimentare cu privire la legile şi regulamentele menţionate mai sus pot fi obtinute de la Comisia Europeana, Directoratul General I.E.3, Rue de la Loi/Wetstraat 200, B-1049 Bruxelles (fax: (32-2) 295 65 05).

    TARA: STATELE UNITE ALE AMERICII
    LEGI
    1. "Legea privind autorizarea apararii naţionale pentru anul fiscal 1993", Titlul XVII "Legea Privind Democratia Cubaneza 1992", secţiunile 1704 şi 1706
    Conformitate ceruta:
    Cerinţele sunt consolidate în Titlul I din "Legea privind libertatea cubaneza şi solidaritatea democratica din 1996", vezi mai jos.

    Daune posibile aduse intereselor UE:
    Raspunderile atrase sunt incluse în prezent în "Legea privind libertatea cubaneza şi solidaritatea democratica din 1996" vezi mai jos.


    2. "Legea privind libertatea cubaneza şi solidaritatea democratica din 1996"
    TITLUL I
    Conformitate ceruta:
    Respectarea embargoului economic şi financiar instituit împotriva Cubei de către SUA, între altele, neexportand în SUA bunuri sau servicii de origine cubaneza sau care conţin materiale sau bunuri care provin din Cuba fie direct fie prin tari terte, comercializand marfuri care sunt sau au fost situate în sau transportate din sau prin Cuba, re-exportand în SUA zahar din Cuba fără notificare din partea autorităţii naţionale competente a exportatorului sau importand în SUA produse din zahar fără asigurarea ca respectivele produse nu sunt produse în Cuba, inghetarea bunurilor Cubaneze şi afaceri financiare cu Cuba.
    Daune posibile aduse intereselor UE:
    Interdictia de a incarca sau descarca transporturi de pe o nava în orice loc în SUA sau de a intra într-un port SUA; refuzul de a importa orice bunuri sau servicii care provin din Cuba şi de a importa în Cuba bunuri sau servicii provenind din SUA, blocarea afacerilor financiare care implica Cuba.
    TITLUL III şi TITLUL IV:
    Conformitate ceruta:
    Stoparea "traficului" de proprietăţi, deţinute anterior de persoane din SUA (inclusiv cetăţeni din Cuba care au obţinut cetatenie SUA) şi expropriate de regimul cubanez. (Traficul include: folosirea, vanzarea, transferul, controlul, gestiunea şi alte activităţi în beneficiul unei persoane).
    Daune posibile aduse intereselor UE:
    Proceduri judiciare în SUA, în baza raspunderii care se acumuleaza deja, împotriva cetatenilor UE sau a societatilor implicate în trafic, care conduc la hotărâri/decizii stabilind plata (mai multor) daune părţii SUA. Refuzul intrarii în SUA a persoanelor implicate în trafic, inclusiv sotul (sotia), copii minori şi agenti ai acestora.
    3. "Legea privind Sanctiunile aplicate Iranului şi Libiei din 1996"
    Conformitate ceruta:
    Sa nu se investeasca în statele Iran sau Libia nici o sumă mai mare de 40 milioane USD într-o perioadă de 12 luni care să contribuie direct şi semnificativ la îmbunătăţirea capacităţii Iranului sau Libiei de a-şi dezvolta resursele de petrol. (Investitii care acopera incheierea unui contract pentru respectivele resurse sau garantarea acestora sau obtinerea de profit din acestea sau cumpararea unei cote de proprietate din acestea.)
    NB: Investiţiile în baza contractelor care exista înainte de 5 august 1996 sunt scutite.
    Respectarea embargoului cu privire la Libia stabilit prin Rezolutiile 748 (1992) şi 883 (1993) a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite*2).
    *2) Vezi implementarea în Comunitate a acestor Regulamente prin Regulamentul (CE) nr. 3274/93 al Consiliului (JO No L 295, 30.11.1993, p. 1).

    Daune posibile aduse intereselor UE:
    Măsuri luate de Preşedintele SUA pentru a limita importurile în SUA sau aprovizionarea în SUA, interzicerea desemnarii ca intermediar primar sau depozitar al fondurilor guvernamentale SUA, refuzul accesului la împrumuturi de la instituţiile financiare din SUA, restrictii de export din partea SUA, sau refuzul asistentei din partea EXIM-Bank.
    REGULAMENTE
    1. 1 CFR (Codul Regulamentelor Federale) Cap. V (editia 7-1-95) Partea 515 - Regulamentele privind controlul bunurilor cubaneze, sub-secţiunea B (Interdictii), E (Licente, autorizaţii şi declaratii privind politica de acordare a licentelor) şi G (Sancţiuni)
    Conformitate ceruta:
    Interdicţiile sunt consolidate în Titlul I din "Legea privind libertatea cubaneza şi solidaritatea democratica din 1996", vezi mai sus. În plus, se cere obtinerea de licente şi/sau autorizaţii cu privire la activităţile economice privind Cuba.

    Daune posibile aduse intereselor UE:
    Amenzi, confiscare, inchisoare în caz de încălcare.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016