Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 9 iunie 2023  de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 87 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate - pentru asistenţa medicală spitalicească -    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT-CADRU din 9 iunie 2023 de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 87 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate - pentru asistenţa medicală spitalicească -

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 509 din 9 iunie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.944/448/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 9 iunie 2023.
──────────
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 87 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

    ART. 2
    (1) Comisia este formată din 5 membri de drept, dintre care: 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică şi un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor. La lucrările comisiei participă cu rol consultativ un reprezentant al autorităţilor administraţiei publice locale. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al directorului general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor anterior menţionate de conducătorii acestora.
    (2) În situaţia în care unul dintre membrii nu poate participa la lucrările comisiei, instituţia/organizaţia desemnează un alt reprezentant.
    (3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/ organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.

    ART. 3
    Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.

    ART. 4
    (1) Comisia poate adopta hotărâri în prezenţa a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, respectiv 3 din cei 5 membri.
    (2) Pentru adoptarea hotărârilor este necesar votul favorabil al majorităţii membrilor cu drept de vot prezenţi.

    ART. 5
    În condiţiile în care membrii comisiei menţionate la art. 2 alin. (1) nu participă la lucrările comisiei, în urma convocării, în termen de maximum 48 de ore se convoacă o nouă şedinţă a comisiei la care cvorumul de două treimi necesar pentru adoptarea hotărârii comisiei se raportează la numărul membrilor cu drept de vot prezenţi.

    ART. 6
    (1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procese-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de secretarul comisiei.
    (2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi vor fi făcute publice pe site-ul instituţiilor pe care le reprezintă.

    ART. 7
    (1) Sediul comisiei unde aceasta îşi desfăşoară activitatea este la casa de asigurări de sănătate.
    (2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.

    ART. 8
    (1) Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei şi reprezentantul autorităţilor administraţiei publice locale sunt convocaţi în scris de secretarul comisiei, la solicitarea casei de asigurări de sănătate.
    (2) Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.
    (3) Odată cu primirea convocatorului şi a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunţă în scris secretarul comisiei asupra acestui aspect.

    ART. 9
    Comisia are următoarele atribuţii:
    a) stabileşte zonele/localităţile deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de o anumită specialitate, respectiv cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative, în cadrul unităţilor sanitare cu paturi, în vederea analizării situaţiilor prevăzute la lit. b); pentru stabilirea zonelor/localităţilor menţionate anterior se va avea în vedere numărul de medici de specialitate existent în cadrul unităţilor sanitare cu paturi, conform structurii acestora, având în vedere actele normative în vigoare elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la personalul de specialitate (medici) corespunzător specialităţii secţiei/compartimentului;
    b) analizează situaţiile în care un medic poate acorda servicii medicale spitaliceşti în cadrul a două/trei unităţi sanitare distincte aflate în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condiţii de siguranţă şi calitate a serviciilor medicale acordate, cu respectarea legislaţiei muncii.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016