Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT-CADRU din 9 iunie 2023 de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 2 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate - pentru asistenţa medicală primară -
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 509 din 9 iunie 2023
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.944/448/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 9 iunie 2023.
──────────
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 2 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
ART. 2
(1) Comisia este formată din 5 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialitatea medicină de familie. La lucrările comisiei participă, cu rol consultativ, un reprezentant al autorităţilor administraţiei publice locale, un reprezentant al patronatului judeţean al medicilor de familie şi un reprezentant al asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie, în condiţiile în care sunt constituite astfel de organizaţii la nivel local. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al directorului general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor anterior menţionate de conducătorii acestora.
(2) În situaţia în care unul dintre membrii nu poate participa la lucrările comisiei, instituţia/organizaţia desemnează un alt reprezentant.
(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.
ART. 3
Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.
ART. 4
(1) Opiniile şi menţiunile reprezentantului administraţiei publice locale, consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor, au rol consultativ.
(2) Comisia poate adopta hotărâri în prezenţa a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, respectiv 3 din cei 5 membri.
(3) Pentru adoptarea hotărârilor este necesar votul favorabil al majorităţii membrilor cu drept de vot prezenţi.
ART. 5
În condiţiile în care membrii comisiei menţionate la art. 2 alin. (1) nu participă la lucrările comisiei, în urma convocării, în termen de maximum 48 de ore se convoacă o nouă şedinţă a comisiei la care cvorumul de două treimi necesar pentru adoptarea hotărârii comisiei se raportează la numărul membrilor cu drept de vot prezenţi.
ART. 6
(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procese-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de secretarul comisiei.
(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi vor fi făcute publice pe site-ul instituţiilor, pe care le reprezintă.
ART. 7
(1) Sediul comisiei unde aceasta îşi desfăşoară activitatea este la casa de asigurări de sănătate.
(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
ART. 8
(1) Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei, reprezentantul patronatului judeţean al medicilor de familie, reprezentantul asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie şi reprezentantul autorităţilor administraţiei publice locale, care au rol consultativ, sunt convocaţi în scris de secretarul comisiei, la solicitarea casei de asigurări de sănătate.
(2) Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.
(3) Odată cu primirea convocatorului şi a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunţă în scris secretarul comisiei asupra acestui aspect.
ART. 9
Comisia are următoarele atribuţii:
a) stabileşte necesarul de medici de familie cu liste proprii, pe unităţi administrativ-teritoriale, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară cu casa de asigurări de sănătate;
b) stabileşte unităţile administrativ-teritoriale din mediul urban neacoperite din punctul de vedere al numărului necesar de medici de familie, pentru care se pot încheia contracte cu medici de familie cu liste cuprinzând sub 800 de persoane asigurate înscrise, şi stabileşte numărul minim de persoane asigurate înscrise pentru aceste zone;
c) analizează situaţiile în care numărul minim de persoane asigurate înscrise pe lista unui medic de familie într-o unitate administrativ-teritorială urbană, pentru care se solicită încheierea contractului de furnizare de servicii medicale, este sub 800 şi decide asupra încheierii contractului cu casa de asigurări de sănătate;
d) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală primară în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
e) analizează situaţiile de încadrare a unităţilor administrativ-teritoriale deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie; unităţile administrativ-teritoriale se încadrează în unităţi administrativ-teritoriale deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de familie a fost sub cel necesar sau dacă în unitatea administrativ-teritorială respectivă nu a funcţionat un medic de familie în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate;
f) analizează situaţiile în care medicul nou-venit într-o unitate administrativ-teritorială care a încheiat contract de furnizare de servicii medicale pentru o perioadă de maximum 6 luni, după încetarea convenţiei încheiate pentru maximum 6 luni, nu a înscris numărul minim de persoane asigurate pe listă stabilit potrivit art. 2 alin. (1) şi (4) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, situaţie în care contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate poate înceta la expirarea celor 6 luni, cu excepţia situaţiilor stabilite de comisie; prin excepţie, pentru medicul de familie nou-venit într-o unitate administrativ-teritorială din mediul rural, cu deficit din punct de vedere al existenţei medicilor, contractul încheiat între medicul de familie nou-venit şi casa de asigurări de sănătate nu încetează dacă la expirarea celor 6 luni acesta nu înscrie pe listă numărul minim de persoane asigurate înscrise, stabilit pentru unitatea administrativ-teritorială respectivă.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: