Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT-CADRU din 1 aprilie 2013 de organizare si functionare al comisiei constituite in baza prevederilor art. 44 alin. (5) si (6) din Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2013-2014, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 117/2013, pentru asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile paraclinice (Anexa nr. 4)
EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 8 aprilie 2013
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 44 alin. (5) şi (6) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2013-2014, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 117/2013.
ART. 2
(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialităţile paraclinice, un reprezentant al patronatului din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice reprezentativ la nivel judeţean şi un reprezentant al societăţii profesionale a medicilor din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice reprezentative la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al preşedintelui-director general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor anterior menţionate de conducătorii acestora. Pentru fiecare membru desemnat, instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.
(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.
(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.
(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1)-(3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
ART. 3
(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.
(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
ART. 4
(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.
(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.
(3) Hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin 4 membri dintre membrii cu drept de vot prezenţi.
ART. 5
(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de secretarul comisiei.
(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de preşedintele comisiei.
ART. 6
În condiţiile în care la nivel judeţean nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
ART. 7
(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.
(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu de intrări-ieşiri.
ART. 8
(1) Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de secretarul comisiei.
(2) Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.
(3) Odată cu primirea convocatorului şi a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunţă în scris secretarul comisiei pentru convocarea membrilor supleanţi, care pot participa la dezbateri, cu respectarea prevederilor alin. (2).
ART. 9
Comisia are următoarele atribuţii:
a) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice pe total judeţ;
b) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice - analize de laborator şi de anatomie patologică (histopatologice şi citologie, inclusiv examenul Babeş-Papanicolau) la nivelul judeţului;
c) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice de radiologie-imagistică medicală şi explorări funcţionale la nivelul judeţului.
ART. 10
Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: