Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARILE GENERALE din 3 mai 1967  ale Organizatiei Hidrografice Internationale*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARILE GENERALE din 3 mai 1967 ale Organizatiei Hidrografice Internationale*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 954 din 27 noiembrie 2006
----
*) Traducere.

ART. 1
Organizaţia este o agenţie consultativã. Ea nu are autoritate asupra oficiilor hidrografice ale guvernelor pãrţi la convenţie.
ART. 2
Activitãţile Organizaţiei sunt de naturã ştiinţificã sau tehnicã şi nu vor include probleme implicând chestiuni de politicã internaţionalã.

CONFERINŢA HIDROGRAFICĂ INTERNAŢIONALĂ
ART. 3
Conferinţa se va întruni în sesiuni extraordinare la fiecare 5 ani, la sediul Organizaţiei, la o datã fixatã la sfârşitul sesiunii anterioare.
ART. 4
Conferinţa va fi pregãtitã şi organizatã de cãtre Birou.
ART. 5
Fiecare guvern membru poate fi reprezentat la Conferinţã de unul sau mai mulţi delegaţi, unul dintre aceştia trebuind sã fie, de preferinţã, directorul oficiului hidrografic naţional. Niciun delegat al unui guvern membru nu poate vota în locul altor guverne membre. Cãlãtoria şi cheltuielile de hotel ale delegaţiilor vor fi achitate de propriile lor guverne.
ART. 6
Comitetul director va fi autorizat sã invite observatori din:
a) guvernele care nu sunt pãrţi la Convenţie: unul sau doi observatori fiecare, dacã sunt propuşi de un guvern membru sau de Comitetul director şi aprobaţi de douã treimi din numãrul guvernelor membre;
b) organizaţiile internaţionale ale cãror activitãţi sunt legate de cele ale Biroului: unul sau, în mod excepţional, doi observatori fiecare. O listã a acestor organizaţii va fi comunicatã anterior de cãtre Comitetul director guvernelor membre, astfel încât acestea sã aibã posibilitatea sã ridice obiecţii sau sã sugereze suplimentãri;
c) organizaţiile naţionale ale guvernelor membre care au avut sau pot avea ocazia sã colaboreze cu Biroul, în condiţile menţionate în paragraful precedent.
ART. 7
Limbile de lucru ale Conferinţei vor fi engleza, franceza, spaniola şi rusa.
ART. 8
a) Conferinţa va examina rapoartele Biroului referitoare la activitatea acestuia de la conferinţa anterioarã. Aceste rapoarte vor fi supuse analizei guvernelor membre cu cel puţin douã luni înainte de Conferinţã.
b) Pentru studiul rapoartelor vor fi desemnate comitetele. Concluziile comitetelor vor fi supuse atenţiei sesiunii plenare adecvate a Conferinţei.
ART. 9
a) Cu 12 luni înainte de deschiderea Conferinţei, Biroul va invita reprezentanţii guvernelor membre sã facã propuneri privind problemele pe care doresc sã le punã în discuţie la Conferinţã. Cu cel puţin 8 luni înainte de Conferinţã, aceste propuneri, precum şi cele ale Biroului vor fi comunicate tuturor guvernelor membre.
b) Propunerile înaintate dupã acea datã vor fi acceptate numai dacã sunt semnate de reprezentanţii a cel puţin 3 guverne membre.
c) Propuneri pot fi, de asemenea, înaintate pe durata Conferinţei. Ele trebuie sã fie semnate, în plus faţã de delegaţia care le propune, de alte douã delegaţii, care, fãrã a fi în mod necesar de acord cu propunerea, sprijinã discutarea acesteia de cãtre Conferinţã. Astfel de propuneri trebuie sã fie înaintate preşedintelui Conferinţei şi nu pot fi discutate decât dupã 24 de ore de la anunţarea lor oficialã.
ART. 10
a) Dacã Conferinţa nu a decis în mod special altfel, sesiunilor extraordinare le vor fi aplicate urmãtoarele reguli de procedurã.
b) Delegaţii guvernelor membre la sesiunile extraordinare vor fi aleşi astfel încât aceştia sã fie documentaţi asupra problemelor puse în discuţie.

COMITETUL FINANCIAR
ART. 11
a) Între conferinţe, Comitetul financiar poate sã se întruneascã în sesiuni extraordinare, la cererea a cel puţin 3 guverne membre sau a Comitetului director. Comitetul director va consulta Comitetul financiar, prin corespondenţã, referitor la bugetele anuale şi pe 5 ani, precum şi asupra transferurilor de credite între capitolele bugetare, conform prevederilor art. 8 şi 10 din Reglementãrile financiare, şi asupra altor probleme financiare sau administrative importante.
b) Datele întrunirilor Comitetului financiar vor fi fixate de cãtre preşedinte, în acord cu Comitetul director.
c) Preşedintele Comitetului financiar va fi ales la prima sesiune plenarã a Conferinţei. El va fi ajutat de un vicepreşedinte care va fi ales cu aceeaşi ocazie. În cazul în care preşedintele demisioneazã sau anumite circumstanţe îl împiedicã sã îşi îndeplineascã sarcinile specifice, vicepreşedintele îl va înlocui în mod automat. Un nou vicepreşedinte va fi atunci ales de guvernele membre prin corespondenţã şi aceastã procedurã se va aplica, de asemenea, şi în cazul vicepreşedintelui.
d) Sarcinile preşedintelui şi ale vicepreşedintelui vor continua în mod normal pentru perioada de 5 ani dintre conferinţe.
ART. 12
a) Pe timpul sesiunii ordinare Comitetul financiar:
(i) va examina şi va recomanda spre aprobare Comitetului director raportul financiar pentru perioada financiarã anterioarã de 5 ani;
(ii) va examina şi va recomanda spre aprobare bugetul pentru perioada financiarã urmãtoare de 5 ani;
(iii) va examina şi va da cel puţin un aviz preliminar asupra bugetului pentru anul ce urmeazã Conferinţei.
Aceste recomandãri şi consultãri sunt înaintate Conferinţei.
b) Între sesiunile sale ordinare, lucrând de regulã prin corespondenţã, Comitetul financiar:
(i) va examina şi va recomanda spre aprobare bugetul pentru anul financiar urmãtor;
(ii) va examina şi va comenta raportul anual, partea a 2-a "Finanţe", înaintat de Comitetul director, referitor la administrarea financiarã de cãtre Comitetul director pe perioada anului financiar precedent;
(iii) va studia orice întrebãri referitoare la finanţe, pe care Comitetul director sau statele membre pot sã le înainteze.
ART. 13
Avizul şi recomandãrile Comitetului financiar vor fi validate de o majoritate de douã treimi din numãrul voturilor exprimate pe durata sesiunilor acestuia sau prin corespondenţã. Fiecare guvern membru va avea un vot.
ART. 14
Preşedintele şi vicepreşedintele Comitetului financiar se vor întâlni cu Comitetul director periodic şi preferabil de douã ori pe an. Se va întocmi un raport al fiecãrei întâlniri şi acesta va fi înaintat statelor membre de cãtre Comitetul director, dupã ce s-a cãzut de acord asupra conţinutului acestuia cu preşedintele şi cu vicepreşedintele Comitetului financiar.

BIROUL HIDROGRAFIC INTERNAŢIONAL
ART. 15
În conformitate cu prevederile art. VIII din Convenţie, Biroul va susţine activitãţile tehnice şi ştiinţifice necesare pentru atingerea obiectivelor Organizaţiei.
ART. 16
Pentru relaţiile sale cu Biroul, fiecare guvern membru va desemna un reprezentant oficial, de preferinţã pe şeful oficiului sãu hidrografic.
ART. 17
Biroul va menţine o comunicare apropiatã cu oficiile hidrografice ale guvernelor membre. El poate, de asemenea, sã corespondeze cu organizaţiile ştiinţifice înrudite ale guvernelor membre, cu condiţia sã îl informeze pe reprezentantul oficial al guvernului respectiv, desemnat potrivit art. 16. Mai mult decât atât, Biroul poate coresponda cu organisme similare ale altor guverne şi cu organizaţii internaţionale.
ART. 18
Biroul va aduce la cunoştinţã oficiilor hidrografice sau altor oficii competente ale guvernelor membre orice lucrare hidrograficã cu caracter internaţional şi problemele de interes general care pot fi utile pentru studiu sau de susţinut. Biroul se va strãdui sã rezolve aceste probleme sau sã susţinã aceste lucrãri cãutând realizarea colaborãrii necesare dintre guvernele membre.
ART. 19
Pentru a abilita Biroul sã-şi atingã scopul, oficiile hidrografice ale guvernelor membre vor înainta copii ale noilor lor publicaţii şi noilor ediţii ale hãrţilor lor de navigaţie, precum şi lucrãri sau documente publicate de ele sau de alte oficii din ţãrile lor, care pot prezenta interes.
ART. 20
Biroul va satisface, pe cât posibil, toate cererile reprezentanţilor guvernelor membre, referitoare la informare sau consiliere, legate de activitatea sa. De regulã, problemele care pot fi rezolvate direct între douã oficii hidrografice naţionale nu vor fi înaintate Biroului.
ART. 21
Biroul va realiza şi va distribui publicaţiile la care se face referire în art. 32-35, precum şi orice alte documente cerute de Conferinţã.
ART. 22
În comunicãrile lor cu Biroul, reprezentanţii guvernelor membre pot utiliza alte limbi decât cele oficiale ale Organizaţiei, dar Biroul nu va putea fi fãcut responsabil de întârzieri sau de interpretãrile eronate care pot rezulta.

COMITETUL DIRECTOR
ART. 23
a) Comitetul director va administra Biroul conform prevederilor Convenţiei, reglementãrilor şi directivelor Conferinţei.
b) Comitetul director va fi responsabil pentru desfãşurarea de cãtre Birou a sarcinilor tehnice şi ştiinţifice pe care acesta le-a primit.
c) Comitetul director, având în vedere activitatea comitetelor şi a grupurilor de lucru, va prezenta la toate conferinţele ordinare o propunere de program de buget, conţinând programul de lucru care trebuie desfãşurat în perioada urmãtoare şi implicaţiile financiare legate de acesta, pentru a fi analizat, discutat şi votat la o sesiune plenarã. Planul trebuie sã fie distribuit tuturor statelor membre cu cel puţin 4 luni înainte de Conferinţã.
ART. 24
În perioada dintre douã conferinţe, dacã nu existã prevederi contrare în Convenţie sau în reglementãri, Comitetul director va lua orice decizie tehnicã sau administrativã care poate fi necesarã, cu rezerva cã aceasta va fi înaintatã spre informare urmãtoarei conferinţe.
ART. 25
a) Dacã Comitetul director considerã cã anumite chestiuni trebuie înaintate guvernelor membre pentru soluţionare, el va trimite o scrisoare circularã reprezentanţilor acestora, conform paragrafului 6 al art. VI din Convenţie, cerându-le sã notifice Biroului opinia guvernelor lor.
b) Atunci când voturile "pentru" şi "împotrivã" sunt egale, chestiunea va fi înaintatã urmãtoarei conferinţe.
ART. 26
Dacã circumstanţele împiedicã respectarea procedurilor cuprinse în reglementãri, Comitetul director va lua deciziile necesare şi va informa imediat guvernele membre despre acest fapt.
ART. 27
a) Directorii vor fi aleşi pentru o perioadã de 5 ani, conform art. 36-47.
b) Directorii pot fi eligibili pentru al doilea mandat de 5 ani.
c) Un candidat trerbuie sã aibã mai puţin de 66 de ani în anul alegerii sau realegerii sale.
d) Când un director este ales într-un post vacant care apare în perioada dintre conferinţe, mandatul sãu se va încheia în acelaşi moment ca şi cel al predecesorului sãu, dacã acesta şi-ar fi menţinut postul.
ART. 28
Sarcinile Comitetului director se vor încheia în ultima zi a lunii august de dupã alegerea unui nou comitet director la o conferinţã hidrograficã internaţionalã. Noul comitet director îşi va asuma responsabilitãţile pe data de 1 septembrie.
ART. 29
Un director care nu a fost în mãsurã sã îşi îndeplineascã sarcinile o perioadã de 6 luni consecutive sau o perioadã cumulatã de 12 luni din timpul mandatului sãu va înceta automat sã fie director.
ART. 30
a) Conform art. 10 din Convenţie, preşedintele este conducãtorul Comitetului director. Preşedintele şi ceilalţi 2 directori vor avea fiecare responsabilitãţi specifice pentru una sau mai multe ramuri de activitate ale Biroului, dar Comitetul director va delibera asupra tuturor problemelor importante.
b) Când toţi membrii Comitetului director sunt prezenţi şi nu se poate ajunge la o unanimitate de vederi, decizia va fi luatã de preşedinte cu concursul altui director. În cazurile în care ceilalţi 2 directori nu sunt de acord cu preşedintele, problema poate fi înaintatã de Comitetul director cãtre guvernele membre.
c) Dacã numai 2 directori sunt disponibili şi o decizie nu poate fi amânatã, punctul de vedere al preşedintelui sau al înlocuitorului acestuia va prevala.
ART. 31
Personalul Biroului va fi sub controlul Comitetului director. Acesta va consta în funcţionari şi asistenţi tehnici şi administrativi. Personalul va fi numit de Comitetul director în funcţie de necesitãţi.

PUBLICAŢII
ART. 32
La începutul fiecãrui an Biroul va publica un raport asupra activitãţilor sale, invitând guvernele membre sã comenteze asupra acestuia într-o perioadã de 3 luni de la publicare. Biroul va înainta apoi toate comentariile primite împreunã cu rãspunsurile Biroului cãtre guvernele membre prin scrisoare circularã.
ART. 33
a) Biroul va realiza Anuarul, oferind toate informaţiile necesare despre oficiile hidrografice ale guvernelor membre şi, în mãsura în care aceste informaţii pot fi obţinute, despre oficiile hidrografice ale altor guverne.
b) Anuarul va include adresele reprezentanţilor oficiali desemnaţi conform art. 16, precum şi urmãtoarele informaţii:
(i) o listã cuprinzând guvernele care au participat la activitatea Biroului de la data creãrii acestuia pânã la data intrãrii în vigoare a Convenţiei;
(ii) o listã cuprinzând guvernele membre;
(iii) o listã cuprinzând guvernele care au denunţat Convenţia conform art. XXII;
(iv) un tabel cuprinzând tonajele flotelor guvernelor membre;
(v) un tabel cuprinzând pãrţile, contribuţiile şi numãrul de voturi ale guvernelor membre.
ART. 34
a) Biroul va realiza douã publicaţii periodice: Revista Hidrograficã Internaţionalã şi Buletinul Hidrografic Internaţional.
b) Revista Hidrograficã Internaţionalã va conţine articole referitoare la hidrografie şi la ştiinţele şi tehnicile înrudite, precum şi asupra oricãror alte subiecte de interes general pentru Organizaţie şi pentru diferitele oficii hidrografice.
c) Buletinul Hidrografic Internaţional va apãrea mai frecvent decât revista şi va conţine probleme de moment şi informaţii de naturã temporarã sau urgente. Aceastã publicaţie va conţine, de asemenea, informaţii asupra activitãţii planificate şi desfãşurate de cãtre guvernele membre.
ART. 35
Biroul va realiza publicaţii speciale privind subiectele tehnice de interes pentru oficiile hidrografice.

ALEGERI
ART. 36
Directorii vor fi aleşi de cãtre Conferinţã, în conformitate cu prevederile art. V b), art. VI paragraful 4 şi art. X paragraful 2 din Convenţie. Alegerea va avea loc prin vot secret, ca prim punct pe agenda primei întruniri plenare, dupã terminarea activitãţii în cadrul comitetelor.
ART. 37
a) Pentru alegerea directorilor, fiecare guvern membru va avea douã voturi; acele guverne care au flote cu tonaje de 100.000 tone sau mai mari vor dispune de voturi suplimentare, conform tabelului urmãtor:


────────────────────────────────────────────
Tonaj brut Voturi
suplimentare
────────────────────────────────────────────
100.000-499.999 1
500.000-1.999.999 2
2.000.000-7.999.999 3
8.000.000 şi peste 4
────────────────────────────────────────────



b) Estimãrile tonajelor vor fi fãcute în conformitate cu art. 5 din Reglementãrile financiare.
ART. 38
Fiecare guvern membru poate nominaliza un candidat care va fi de naţionalitatea ţãrii care îl propune. Dacã este posibil, nominalizãrile vor ajunge la Birou cu cel puţin 3 luni înainte de Conferinţã. Lista candidaţilor va fi închisã cu 3 zile înainte de deschiderea Conferinţei.
ART. 39
Fiecare candidat trebuie sã aibã experienţã considerabilã pe mare şi cunoştinţe extinse de hidrografie practicã şi navigaţie. În cadrul alegerilor trebuie sã fie luate în considerare numai abilitãţile administrative şi tehnice ale candidaţilor. Niciun grad anume sau alt statut nu le este necesar.
ART. 40
Fiecare nominalizare va fi însoţitã de o notã conţinând calificãrile candidatului pentru postul respectiv. Pentru a facilita comparaţia dintre calificãrile candidaţilor, declaraţiile de serviciu vor fi alcãtuite într-o manierã uniformã, dupã cum urmeazã:

Generalitãţi
------------
1. Nume
2. Naţionalitate
3. Data naşterii
4. Titluri şi decoraţii

Studii şi promovãri
-------------------
5. Studii (perioade, inclusiv calificãri speciale sau specializãri)
6. Limbi (vorbit şi citit)
7. Promovãri

Activitate
----------
8. În serviciul hidrografic:
a) pe mare (perioade şi funcţii)
b) pe uscat (perioade şi funcţii)
9. În afara serviciului hidrografic:
a) pe mare (perioade şi funcţii)
b) pe uscat (perioade şi funcţii)

Activitãţi ştiinţifice
----------------------
10. Publicaţii
11. Premii şi activitatea de cercetare
12. Societãţi ştiinţifice (membru, în trecut sau prezent)

Informaţii suplimentare
-----------------------
(Semnãtura candidatului şi a autoritãţii care înainteazã propunerea)

ART. 41
a) Numele candidaţilor împreunã cu declaraţiile de serviciu vor fi publicate de Comitetul director de îndatã ce sunt primite.
b) Biroul va centraliza listele cuprinzând numele propuse şi le va prezenta, împreunã cu declaraţiile de serviciu, fiecãrei delegaţii, la deschiderea Conferinţei.
ART. 42
a) Vor avea loc 3 alegeri separate, una pentru fiecare membru al Comitetului director.
b) Pentru înregistrarea voturilor lor, la alegerea membrilor Comitetului director, la fiecare dintre cele 3 alegeri, delegaţii vor înscrie, pe un numãr de buletine de vot egal cu numãrul de voturi la care are dreptul fiecare delegaţie, numele candidatului pe care doresc sã îl aleagã.
c) În cadrul fiecãrei alegeri succesive, candidatul care este votat trebuie sã fie de naţionalitate diferitã faţã de cel deja ales.
d) Orice buletin de vot care nu este completat în strictã conformitate cu lit. b) şi c) va fi anulat.
ART. 43
a) Cei 3 candidaţi de naţionalitãţi diferite, care primesc cel mai mare numãr de voturi în cele 3 alegeri diferite, vor fi consideraţi aleşi.
b) În cadrul fiecãrei alegeri, în cazul în care 2 sau mai mulţi candidaţi primesc un numãr egal de voturi, se va organiza o nouã alegere pentru a determina poziţiile relative numai pentru acei candidaţi care au obţinut cel mai mare numãr egal de voturi.
ART. 44
a) Când cei 3 directori au fost aleşi, se va organiza între aceştia o alegere separatã pentru funcţia de preşedinte al Comitetului director. În acest scop, delegaţii vor înscrie pe buletinele de vot ce le-au fost alocate numele directorului pe care doresc sã îl aleagã preşedinte.
b) Numãrul de voturi obţinut de cãtre fiecare director va determina ordinea în care directorii pot fi chemaţi sã îl înlocuiascã pe preşedintele ales.
c) În caz de egalitate, va fi desfãşuratã o nouã alegere pentru a determina poziţiile relative ale directorilor care au obţinut acelaşi numãr de voturi.
ART. 45
Când alegerile s-au terminat, preşedintele Conferinţei îi va invita pe directorii nou-aleşi sã ia în primire funcţiile, începând cu prima zi a lunii septembrie de dupã alegerea lor.
ART. 46
a) Dacã un post de director devine vacant în perioada dintre douã conferinţe şi mai sunt peste 2 ani pânã la urmãtoarea conferinţã, Comitetul director va organiza o alegere interimarã, prin corespondenţã, pentru ocuparea postului vacant.
b) În acest caz, Biroul va invita guvernele membre sã trimitã liste de candidaţi conform art. 38 şi 40. La primirea acestor liste, alegerea va fi fãcutã cu respectarea unei proceduri foarte apropiate de cea descrisã în art. 41-43.
c) În completarea procedurii sus-menţionate, Comitetul director va notifica imediat guvernelor membre rezultatele alegerii şi îl va invita pe directorul ales sã îşi ia în primire prerogativele.
ART. 47
Un director ales pentru a completa o vacanţã de post va ocupa locul al treilea între directori.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016