┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Clasa│ Tipul Eşalonarea asiguratã Serviciul furnizat Limitare a Cerinţe de Necesitatea unei│
│ │zborului vitezei*) radiocomunicaţii autorizãri ATC │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A │ numai Tuturor aeronavelor Serviciul de control al nu Continue, Da │
│ │ IFR traficului aerian în ambele sensuri │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ IFR Tuturor aeronavelor Serviciul de control al nu Continue, Da │
│ │ traficului aerian în ambele sensuri │
│ B ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ VFR Tuturor aeronavelor Serviciul de control al nu Continue, Da │
│ │ traficului aerian în ambele sensuri │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ IFR IFR faţã de IFR Serviciul de control al nu se aplicã Continue, Da │
│ │ IFR faţã de VFR traficului aerian în ambele sensuri │
│ ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ 1) Serviciul de control al │
│ C │ traficului aerian pentru 250 KT IAS │
│ │ eşalonarea faţã de IFR sub Continue, │
│ │ VFR VFR faţã de IFR 2) Informãri de trafic 10 000 FT în ambele sensuri Da │
│ │ VFR/VFR (şi indicaţii (3 050 M) │
│ │ pentru evitarea traficului AMSL │
│ │ aerian, la cerere) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Serviciul de control al │
│ │ traficului aerian, │
│ │ IFR IFR faţã de IFR informãri de trafic despre idem Continue, Da │
│ │ zborurile VFR (şi indicaţii în ambele sensuri │
│ │ pentru evitarea traficului │
│ │ aerian, la cerere) │
│ D ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ Informãri de trafic despre │
│ │ zborurile IFR/VFR şi Continue, │
│ │ VFR Nu VFR/VFR (şi indicaţii idem în ambele sensuri Da │
│ │ pentru evitarea traficului │
│ │ aerian, la cerere) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Serviciul de control al │
│ │ traficului aerian şi, în Continue, │
│ │ IFR IFR faţã de IFR mãsura posibilitãţilor, idem în ambele sensuri Da │
│ E │ informãri de trafic despre │
│ │ zborurile VFR │
│ ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ VFR Nu Informãri de trafic, în idem Nu Nu │
│ │ mãsura posibilitãţilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ IFR de IFR, în Serviciul consultativ de Continuã, │
│ │ IFR mãsura posibilitãţilor trafic aerian; serviciul de idem în ambele sensuri Nu │
│ F │ informare a zborurilor │
│ ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ VFR Nu Serviciul de informare a idem Nu Nu │
│ │ zborurilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ IFR Nu Serviciul de informare a idem Continuã, Nu │
│ │ zborurilor în ambele sensuri │
│ G ├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┤
│ │ VFR Nu Serviciul de informare a idem Nu Nu │
│ │ zborurilor │
├─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│*) Când altitudinea de tranziţie este sub 10 000 FT (3 050 M) AMSL, se va folosi FL 100 în locul valorii de 10 000 ft.│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Latitudini şi longitudini │ Acurateţea/ │ Integritatea/ │
│ │ Tipul datelor │Clasificarea datelor│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele pe graniţa FIR │ 2 km │ 1 x 10^-3 │
│ │ declarate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele pe graniţa unei zone interzise, restricţionate, periculoase │ 2 km │ 1 x 10^-3 │
│(în afara regiunilor şi zonelor de control) │ declarate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele pe graniţa unei zone interzise, restricţionate, periculoase │ 100 m │ 1 x 10^-5 │
│(în interiorul regiunilor şi zonelor de control) │ calculate │ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele pe graniţa regiunilor şi zonelor de control │ 100 m │ 1 x 10^-5 │
│ │ calculate │ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele pe rutã, punctele SID/STAR, zonelor de aşteptare, fixuri, mijloacele │ 100 m │ 1 x 10^-5 │
│de navigaţie │mãsurate/calculate│ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Obstacolele în Zona 1 (întregul teritoriu al statului) │ 50 m │ 1 x 10^-3 │
│ │ mãsurate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Obstacolele în Zona 2 (partea în afara graniţei aerodromului/heliportului) │ 5 m │ 1 x 10^-5 │
│ │ mãsurate │ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Punctele/fix-urile pentru apropiere finalã şi alte puncte/fix-uri esenţiale │ 3 m │ 1 x 10^-5 │
│inclusiv procedurile de apropiere instrumentalã │mãsurate/calculate│ esenţiale │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────┐
│ Cote/altitudini/înãlţimi │ Acurateţea/ │ Integritatea/ │
│ │ Tipul datelor │Clasificarea datelor│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Înãlţimea de trecere a pragului pistei, apropieri de precizie │ 0,5 m │ 1 x 10^-8 │
│ │ calculate │ critice │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Altitudinea/înãlţimea de trecere a obstacolelor (OCA/OCH) │Potrivit PANS-OPS│ 1 x 10^-5 │
│ │ (Doc 8168) │ esenţiale │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Obstacolele în Zona 1 (întreg teritoriul statului), cotele │ 30 m │ 1 x 10^-3 │
│ │ mãsurate │ de rutinã │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Obstacolele în Zona 2 (partea de dincolo de graniţa aerodromului/heliportului) │ 3 m │ 1 x 10^-5 │
│ │ mãsurate │ esenţiale │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Distanţele DME, cotele │ 30 m (100 ft) │ 1 x 10^-5 │
│ │ mãsurate │ esenţiale │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Altitudinile în procedurile de apropiere instrumentalã │Potrivit PANS-OPS│ 1 x 10^-5 │
│ │ (Doc 8168) │ esenţiale │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Altitudinile minime │ 50 m │ 1 x 10^-3 │
│ │ calculate │ de rutinã │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Declinaţia/variaţia │ Acurateţea/ │ Integritatea/ │
│ │ Tipul datelor │Clasificarea datelor│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Declinaţia staţiei de radionavigaţie VHF folositã în scopul alinierii tehnice │ 1 grad │ 1 x 10^-5 │
│ │ mãsuratã │ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Variaţia magneticã a unui mijloc de radionavigaţie NDB │ 1 grad │ 1 x 10^-3 │
│ │ mãsuratã │ de rutinã │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Date de relevment │ Acurateţea/ │ Integritatea/ │
│ │ Tipul datelor │Clasificarea datelor│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Segmente de cale aerianã │ 1/10 grade │ 1 x 10^-3 │
│ │ calculate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Date de relevment pentru elemente de rutã definite prin fix-uri, pe rutã şi │ 1/10 grade │ 1 x 10^-3 │
│în zonele terminale │ calculate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Segmente de rutã de plecare/sosire în zona terminalã │ 1/10 grade │ 1 x 10^-3 │
│ │ calculate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Date de relevment pentru elementele procedurilor de apropiere instrumentalã │ 1/100 grade │ 1 x 10^-5 │
│definite prin fix-uri │ calculate │ esenţiale │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Lungimi/distanţe/dimensiuni │ Acurateţea/ │ Integritatea/ │
│ │ Tipul datelor │Clasificarea datelor│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Lungimea segmentelor de cale aerianã │ 1/10 Km │ 1 x 10^-3 │
│ │ calculate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Distanţe ale elementelor de rutã definite prin fix-uri │ 1/10 Km │ 1 x 10^-3 │
│ │ calculate │ de rutinã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Lungimea segmentelor de rutã de plecare/sosire în zona terminalã │ 1/100 Km │ 1 x 10^-5 │
│ │ calculate │ esenţiale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Distanţele elementelor procedurilor de apropiere instrumentalã şi terminale │ 1/100 Km │ 1 x 10^-5 │
│definite prin fix-uri │ calculate │ esenţiale │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul de menţinere în %
95 96 97 98 99 99.5
───────────────────────────────────────────────────────────────────
A (km) +/-7.4 +/-7.4 +/-8.3 +/-9.3 +/-10.2 +/-11.1
(NM) +/-4.0 +/-4.0 +/-4.5 +/-5.0 +/-5.5 +/-6.0
B (km) +/-11.1 +/-11.1 +/-12.0 +/-12.0 +/-13.0 +/-15.7
(NM) +/-6.0 +/-6.0 +/-6.5 +/-6.5 +/-7.0 +/-8.5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unghiul de intersecţie: 30° 45° 60° 75° 90°
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VOR:
*) Distanţa "A" (km) 5 9 13 17 21
(NM) 3 5 7 9 11
*) Distanţa "B" (km) 46 62 73 86 92
(NM) 25 34 40 46 50
Intersecţie marcatã prin VOR:
*) Distanţa "A" (km) 7 11 17 23 29
(NM) 4 6 9 13 16
*) Distanţa "B" (km) 66 76 88 103 111
(NM) 36 41 48 56 60
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Distanţele sunt rotunjite pânã la urmãtoarea valoare întreagã km/NM
Notã: A se consulta Circulara 120 a OACI, 4.4, referitor la comportamentul
aeronavelor în viraj.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Vsol²
Raza de viraj = ────────────;
g * tan beta
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nivelul de menţinere (în procente) │
│ │
│ 95 96 97 98 99 99.5 │
├─────┬───────────┬───────────┬────────────┬────────────┬───────────┬──────────┤
│ km │ ±7.4 │ ±7.4 │ ±8.3 │ ±9.3 │ ±10.2 │ ±11.1 │
├─────┼───────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼──────────┤
│ NM │ ±4.0 │ ±4.0 │ ±4.5 │ ±5.0 │ ±5.5 │ ±6.0 │
└─────┴───────────┴───────────┴────────────┴────────────┴───────────┴──────────┘
┌───────────────────┬────────────────┬────────────────┬────────────────┬──────────────┐
│ Ocuparea lateralã │ Rata pentru │ Rata pentru │ Rata pentru │ Rata pentru │
│maximã anticipatã a│ douã rute de │ patru rute de │ şapte rute de │ douã rute │
│ sist. de rute │aceeaşi direcţie│aceeaşi direcţie│aceeaşi direcţie│ reciproce │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.1 │ 1.99 x 10^-4 │ 1.75 x 10^-5 │ 1.52 x 10^-4 │ 3.14 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.2 │ 1.06 x 10^-4 │ 9.39 x 10^-5 │ 8.27 x 10^-5 │ 2.23 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.3 │ 7.50 x 10^-5 │ 6.70 x 10^-5 │ 5.79 x 10^-5 │ 1.92 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.4 │ 5.95 x 10^-5 │ 5.35 x 10^-5 │ 4.79 x 10^-5 │ 1.77 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.5 │ 5.03 x 10^-5 │ 4.55 x 10^-5 │ 4.10 x 10^-5 │ 1.68 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.6 │ 4.41 x 10^-5 │ 4.01 x 10^-5 │ 3.64 x 10^-5 │ 1.62 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.7 │ 3.97 x 10^-5 │ 3.62 x 10^-5 │ 3.30 x 10^-5 │ 1.58 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.8 │ 3.64 x 10^-5 │ 3.34 x 10^-5 │ 3.06 x 10^-5 │ 1.55 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 0.9 │ 3.38 x 10^-5 │ 3.11 x 10^-5 │ 2.86 x 10^-5 │ 1.52 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.0 │ 3.17 x 10^-5 │ 2.93 x 10^-5 │ 2.71 x 10^-5 │ 1.50 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.1 │ 3.00 x 10^-5 │ 2.79 x 10^-5 │ 2.58 x 10^-5 │ 1.48 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.2 │ 2.86 x 10^-5 │ 2.66 x 10^-5 │ 2.48 x 10^-5 │ 1.47 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.3 │ 2.74 x 10^-5 │ 2.56 x 10^-5 │ 2.39 x 10^-5 │ 1.46 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.4 │ 2.64 x 10^-5 │ 2.47 x 10^-5 │ 2.31 x 10^-5 │ 1.45 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.5 │ 2.55 x 10^-5 │ 2.39 x 10^-5 │ 2.25 x 10^-5 │ 1.44 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.6 │ 2.48 x 10^-5 │ 2.33 x 10^-5 │ 2.19 x 10^-5 │ 1.43 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.7 │ 2.41 x 10^-5 │ 2.27 x 10^-5 │ 2.14 x 10^-5 │ 1.42 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.8 │ 2.35 x 10^-5 │ 2.22 x 10^-5 │ 2.09 x 10^-5 │ 1.42 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1.9 │ 2.29 x 10^-5 │ 2.17 x 10^-5 │ 2.05 x 10^-5 │ 1.41 x 10^-5 │
├───────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 2.0 │ 2.24 x 10^-5 │ 2.13 x 10^-5 │ 2.01 x 10^-5 │ 1.41 x 10^-5 │
└───────────────────┴────────────────┴────────────────┴────────────────┴──────────────┘