Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 1.224 din 15 septembrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1177 din 13 decembrie 2021.────────── ART. 1 (1) Prezentele reglementări se aplică la omologarea naţională de tip a vehiculelor rutiere noi concepute şi fabricate sau modificate pentru a fi utilizate exclusiv de forţele armate şi care fac parte din categoriile M, N şi O, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a)-(c) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2018/858. (2) Prezentele reglementări nu se aplică: a) vehiculelor blindate pe şenile sau pe roţi; b) vehiculelor pe care sunt montate armament, aparatură de artilerie, echipamente şi/sau aparatură destinate sprijinului nemijlocit al acţiunilor de luptă. ART. 2 În sensul prezentelor reglementări se aplică definiţiile, prevederile aplicabile la omologarea naţională de tip, la acordarea numărului naţional de registru şi la eliberarea cărţii de identitate a vehiculului prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 230/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OG nr. 78/2000. ART. 3 (1) Dispoziţiile administrative aplicabile sunt cele prevăzute în Regulamentul (UE) 2018/858 şi în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683 al Comisiei din 15 aprilie 2020 pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele administrative pentru omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2020/683, la care se adaugă următoarele dispoziţii administrative naţionale suplimentare: a) cererea pentru acordarea omologării naţionale de tip şi dosarul informativ trebuie depuse la Registrul Auto Român, denumit în continuare RAR, de către producător sau reprezentantul legal al acestuia. Acestea trebuie să fie în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2018/858. Fişa de informaţii din dosarul informativ va conţine doar caracteristicile aplicabile procedurii de omologare alese şi categoriei de vehicul, caracteristici descrise în modelul din anexa I sau II la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683. Suplimentar, dosarul va conţine: (i) documentul prin care producătorul, dacă este cazul, îşi desemnează reprezentantul legal din România; (ii) copia de pe certificatul de acreditare a sistemului de management al calităţii al producătorului în conformitate cu prevederile anexei IV la Regulamentul (UE) 2018/858; în cazul în care nu există, se va completa un chestionar de evaluare preliminară, în baza căruia RAR va efectua evaluarea iniţială a sistemului de management al calităţii în conformitate cu prevederile anexei IV la Regulamentul (UE) 2018/858. b) cererea trebuie însoţită de un document emis de către Direcţia logistică din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, denumită în continuare DLog, prin care să se confirme că tipul de vehicul rutier respectiv se referă la un vehicul rutier conceput şi fabricat sau modificat pentru a fi utilizat exclusiv de forţele armate; c) vehiculele completate nu pot fi supuse omologării naţionale de tip multietapă dacă nu există o omologare naţională de tip acordată de RAR sau de un alt stat membru al Uniunii Europene şi acceptată de RAR în conformitate cu prevederile lit. d) ori o omologare UE de tip valabilă pentru vehiculul de bază sau incomplet; d) dacă omologarea naţională de tip a fost acordată de un alt stat membru al Uniunii Europene pe baza unor cerinţe tehnice care sunt integral echivalente cu cerinţele tehnice naţionale prevăzute în anexa la prezentele reglementări, RAR acceptă omologarea respectivă fără efectuarea de încercări suplimentare şi procedează mai departe ca şi în cazul omologării naţionale de tip acordate de RAR; e) dacă omologarea naţională de tip a fost acordată de un alt stat membru al Uniunii Europene pe baza unor cerinţe tehnice care nu sunt integral echivalente cu cerinţele tehnice naţionale prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele reglementări, RAR efectuează încercări numai pentru acele cerinţe tehnice naţionale care nu sunt respectate şi, în cazul în care rezultatul încercărilor suplimentare este favorabil, acordă omologarea naţională de tip; f) respectarea cerinţelor tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări trebuie să fie demonstrată prin intermediul unor certificate de omologare de tip ori al unor încercări adecvate efectuate de RAR sau de serviciile tehnice notificate de România; g) încercările necesare sunt efectuate asupra vehiculelor reprezentative pentru tipul care urmează a fi omologat; selecţia vehiculelor reprezentative se face utilizând principiul selectării cazului celui mai defavorabil; h) pentru certificatul de omologare naţională de tip este utilizat modelul A din anexa III la Regulamentul (UE) 2020/683, care va purta titlul: „Certificat de omologare naţională de tip pentru vehicule concepute şi fabricate sau modificate pentru a fi utilizate exclusiv de forţele armate“; i) pentru un tip de vehicul rutier conceput şi fabricat sau modificat pentru a fi utilizat exclusiv de forţele armate care nu îndeplineşte toate cerinţele tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări se pot acorda derogări, cu respectarea procedurii menţionate la art. 5; j) în certificatul de omologare naţională de tip se vor menţiona, dacă este cazul, derogările sau cerinţele tehnice alternative aplicate în raport cu cerinţele tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări; k) în cartea de identitate a vehiculului eliberată pentru vehiculele ce fac parte din tipul omologat se va introduce menţiunea: „Omologare naţională de tip acordată unui tip de vehicul conceput şi fabricat sau modificat pentru a fi utilizat exclusiv de forţele armate“. (2) În cazul omologării naţionale de tip a vehiculelor concepute şi fabricate sau modificate pentru a fi utilizate exclusiv de forţele armate nu este necesară emiterea certificatului de conformitate naţional pentru vehiculele ce fac parte din tipul omologat. (3) La solicitarea DLog, RAR poate utiliza proceduri administrative simplificate pentru evaluarea iniţială a producătorului şi pentru asigurarea conformităţii producţiei, precum şi un format simplificat al documentului informativ, după agrearea oficială a acestora de către DLog şi RAR. ART. 4 (1) La omologarea naţională de tip se aplică cerinţele tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări. (2) Derogările prevăzute în partea III a anexei II la Regulamentul (UE) 2018/858 se aplică pentru tipul de vehicul cu destinaţie specială supus omologării naţionale de tip. ART. 5 Omologarea naţională de tip se poate acorda şi pentru un tip de vehicul rutier conceput şi fabricat sau modificat pentru a fi utilizat exclusiv de forţele armate care nu îndeplineşte toate cerinţele tehnice menţionate în anexa la prezentele reglementări, cu respectarea următoarei proceduri: a) în vederea omologării, DLog transmite RAR un document cu cerinţele tehnice de omologare, denumit în continuare document de omologare, care, în raport cu cerinţele tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări, include şi eventualele derogări sau cerinţe tehnice alternative aplicabile tipului de vehicul rutier pentru care se solicită omologarea naţională de tip. Documentul de omologare precizează motivele care nu permit respectarea cerinţelor tehnice prevăzute în anexa la prezentele reglementări, precum şi modalitatea prin care se solicită atestarea conformităţii cu cerinţele tehnice alternative (cum ar fi: prezentarea unor certificate de omologare de tip, a unor rapoarte de încercări, a unor declaraţii ale producătorului etc.); b) RAR evaluează documentul de omologare în ceea ce priveşte încadrarea tipului de vehicul în categoria de omologare, precum şi încadrarea în cadrul legislativ general privind siguranţa rutieră şi protecţia mediului; RAR poate solicita DLog clarificări suplimentare referitoare la motivele care nu permit respectarea cerinţelor tehnice menţionate în anexa la prezentele reglementări şi la modalitatea propusă pentru atestarea respectării cerinţelor tehnice alternative din documentul de omologare; c) după finalizarea evaluării, având în vedere şi clarificările transmise de către DLog, RAR propune printr-un protocol de omologare varianta documentului de omologare care va fi utilizat în procesul de omologare. Protocolul de omologare va conţine, după caz, şi proceduri administrative simplificate în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (3); d) după agrearea oficială de către DLog şi RAR a protocolului de omologare, RAR efectuează activităţile necesare pentru acordarea omologării naţionale de tip. ART. 6 La solicitarea DLog, RAR poate efectua încercări bazate pe prevederi aplicabile vehiculelor rutiere şi pentru vehicule care nu fac obiectul OG nr. 78/2000. ANEXA (la reglementări) Cerinţe tehnice pentru omologarea naţională de tip a vehiculelor rutiere concepute şi fabricate sau modificate pentru a fi utilizate exclusiv de forţele armate(cerinţele tehnice se aplică având în vedere notele explicative de la tabelul din Partea I a Anexei II la Regulamentul (UE) 2018/858)
┌────────────────────┬────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ │Act de │Categoriile de vehicule la care se aplică│
│Obiectul omologării │reglementare├───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┬────┬───┬───┤
│ │ │M_1│M_2│M_3│N_1│N_2│N_3│O_1 │O_2 │O_3│O_4│
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│1. Nivel sonor │D 70/157/CEE│A │A │A │H │H │H │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│1A. Nivel sonor │R (UE) 540/ │A │A │A │H │H │H │ │ │ │ │
│ │2014 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│2A. Emisii (Euro 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi 6) - vehicule │R (CE) 715/ │ │A +│ │A │A │ │ │ │ │ │
│uşoare, cu excepţia │2007 │A │G │ │I │I │ │ │ │ │ │
│întregului set de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cerinţe privind OBD │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│3A. Prevenirea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│riscului de incendiu│2009 R ONU │B │B │B │B │B │B │B │B │B │B │
│(rezervoare pentru │34 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│combustibil lichid) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│3B. Dispozitive de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│protecţie │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare spate │2009 R ONU │B │B │B │B │J │J │B │B │J │J │
│şi instalarea │58 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestora; protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare spate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│4A. Spaţiu pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│montarea şi fixarea │2009 R (UE) │B │B │B │J │J │J │J │J │J │J │
│plăcilor de │1003/2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│înmatriculare spate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│5A. Echipament de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│direcţie │2009 R ONU │C │C │C │C │C │C │C │C │C │C │
│ │79 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│6A. Accesul în │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicul şi │2009 R (UE) │C │C │C │J │J │J │ │ │ │ │
│manevrabilitatea │130/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestuia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│6B. Broaşte uşi şi │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│elemente de │2009 R ONU │C │ │ │J │ │ │ │ │ │ │
│susţinere a uşilor │11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│7A. Dispozitive şi │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│semnale de │2009 R ONU │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│avertizare sonoră │28 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│8A. Dispozitive de │R (CE) 661/ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│vizibilitate │2009 R ONU │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│ │ │ │ │
│indirectă şi │46 │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │ │ │ │ │
│instalarea acestora │ │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│9A. Frânarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor şi a │2009 R ONU │ │A │A │A │A │A │A │A │A │A │
│remorcilor │13 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│9B. Frânarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autoturismelor │2009 R ONU │A │ │ │A │ │ │ │ │ │ │
│ │13-H │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │
│10A. Compatibilitate│2009 R ONU │(1)│(1)│(1)│(1)│(1)│(1)│(1) │(1) │(1)│(1)│
│electromagnetică │10 │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │
│ │ │(3)│(3)│(3)│(3)│(3)│(3)│(3) │(3) │(3)│(3)│
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│12A. Amenajări │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│interioare │2009 R ONU │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │21 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│13A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │2009 R ONU │ │A │A │ │J │J │ │ │ │ │
│împotriva utilizării│18 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neautorizate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│13B. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │2009 R ONU │A │ │ │J │ │ │ │ │ │ │
│împotriva utilizării│116 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neautorizate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│14A. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conducătorului auto │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│faţă de sistemul de │2009 R ONU │C │ │ │C │ │ │ │ │ │ │
│direcţie în cazul │12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│unui impact │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│15A. Scaune, │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│ancorajele lor şi │2009 R ONU │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│ │ │ │ │
│tetiere │17 │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │ │ │ │ │
│ │ │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│15B. Scaunele │R (CE) 661/ │ │A^ │A^ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor de │2009 R ONU │ │(2)│(2)│ │ │ │ │ │ │ │
│pasageri de │80 │ │C^ │C^ │ │ │ │ │ │ │ │
│capacitate mare │ │ │(4)│(4)│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│16A. Proeminenţe │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│exterioare │2009 R ONU │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │26 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│17A. Accesul în │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicul şi │2009 R (UE) │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│manevrabilitatea │130/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestuia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│17B. Vitezometrul, │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│inclusiv instalarea │2009 R ONU │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│acestuia │39 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│18A. Plăcuţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│producătorului │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│regulamentară şi │2009 R (UE) │B │B │B │B │B │B │B │B │B │B │
│numărul de │19/2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identificare al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│19A. Puncte de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ancorare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│centurilor de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│siguranţă, sisteme │2009 R ONU │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│de ancorare ISOFIX │14 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi puncte de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ancorare superioare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ISOFIX │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│20A. Instalarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dispozitivelor de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│iluminat şi de │2009 R ONU │B │B │B │J │J │J │J │J │J │J │
│semnalizare │48 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│luminoasă pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│21A. Dispozitive │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│retroreflectorizante│R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru autovehicule │2009 R ONU 3│X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│şi remorcile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│22A. Lămpi de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│poziţie faţă şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│spate, lămpi de stop│R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi lămpi de gabarit │2009 R ONU 7│X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│pentru autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi remorcile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│22B. Lămpi pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│circulaţie diurnă │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│pentru autovehicule │87 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│22C. Lămpi de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│poziţie laterale │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru autovehicule │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│şi remorcile │91 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│23A. Lămpi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│semnalizare direcţie│R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru autovehicule │2009 R ONU 6│X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│şi remorcile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│24A. Dispozitive de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│iluminare a plăcii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de înmatriculare │R (CE) 661/ │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│spate a │2009 R ONU 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor şi a│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcilor acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25A. Faruri etanşe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(sealed beam) pentru│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule, care │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│emit o lumină de │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│întâlnire asimetrică│31 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de tip european, o │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lumină de drum sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ambele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25B. Lămpi cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│incandescenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate utilizării│R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│în blocuri optice │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│omologate pentru │37 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25C. Faruri pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule, │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│prevăzute cu surse │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│luminoase cu │98 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│descărcare în gaz │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25D. Surse luminoase│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cu descărcare în gaz│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate utilizării│R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│în blocuri optice cu│2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│descărcare în gaz │99 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│omologate pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25E. Faruri pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule, care │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│emit o lumină de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│întâlnire │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│asimetrică, o lumină│2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│de drum sau ambele │112 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi care sunt │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│echipate cu lămpi cu│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│incandescenţă şi/sau│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cu module LED │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│25F. Sisteme de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│iluminare faţă │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│adaptive pentru │123 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│26A. Lămpi de ceaţă │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│faţă pentru │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│autovehicule │19 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│27A. Dispozitiv de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcare │2009 R (UE) │C │C │C │C │C │C │ │ │ │ │
│ │1005/2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│28A. Lămpi de ceaţă │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│spate pentru │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│autovehicule şi │38 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│29A. Lămpi de mers │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│înapoi pentru │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│autovehicule şi │23 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│30A. Lămpi de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│staţionare pentru │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │ │ │ │ │
│autovehicule │77 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│31A. Centuri de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│siguranţă, sisteme │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de reţinere, sisteme│ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│de reţinere a │R (CE) 661/ │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│ │ │ │ │
│scaunelor pentru │2009 R ONU │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │ │ │ │ │
│copii şi sisteme │16 │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │
│ISOFIX de reţinere a│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│scaunelor pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│copii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┴┬───┼───┬┴───┼───┤
│32A. Câmpul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vizibilitate spre │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│înainte al │2009 R ONU │A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conducătorului │125 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│33A. Amplasarea şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identificarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comenzilor manuale, │2009 R ONU │B │B │B │J │J │J │ │ │ │ │
│a lămpilor-martor şi│121 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│a indicatoarelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│34A. Dispozitive de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│degivrare şi de │2009 R (UE) │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dezaburire a │672/2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│parbrizului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│35A. Dispozitive de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ştergere şi de │2009 R (UE) │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│spălare a │1008/2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│parbrizului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│ │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │
│36A. Sistem de │2009 R ONU │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2) │(2)│(2)│(2) │(2)│
│încălzire │122 │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │
│ │ │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4) │(4)│(4)│(4) │(4)│
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│37A. Apărătoare roţi│2009 R (UE) │B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │1009/2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│38A. Tetiere │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│încorporate sau │2009 R ONU │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neîncorporate în │25 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│scaunele vehiculelor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│41A. Emisii vehicule│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grele (Euro VI), cu │R (CE) 595/ │A │A │A │A │A │A │ │ │ │ │
│excepţia întregului │2009 │N │N │N │N │N │N │ │ │ │ │
│set de cerinţe │ │ │ │ │K │K │K │ │ │ │ │
│privind OBD │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│42A. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│laterală a │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor │2009 R ONU │ │ │ │ │J │J │ │ │J │J │
│destinate │73 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│transportului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│bunuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│43A. Sisteme │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmproşcare │2009 R (UE) │ │ │ │J │J │J │J │J │J │J │
│ │109/2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│44A. Mase şi │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dimensiuni │2009 R (UE) │A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │1230/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│45A. Materiale │ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │
│pentru geamuri din │R (CE) 661/ │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2) │(2)│(2)│(2) │(2)│
│sticlă securizată şi│2009 R ONU │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │
│instalarea lor pe │43 │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4) │(4)│(4)│(4) │(4)│
│vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│46A. Instalarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pneurilor │2009 R (UE) │B │B │B │L │L │L │L │L │L │L │
│ │458/2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│46B. Pneuri pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule şi │2009 R ONU │X │ │ │X │ │ │X │X │ │ │
│remorcile acestora │30 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(clasa C_1) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│46C. Pneuri pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicule utilitare │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi remorcile │2009 R ONU │ │X │X │X │X │X │ │ │X │X │
│acestora (clasele │54 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│C_2 şi C_3) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│46D. Emisii sonore │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│generate de rularea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pneurilor, aderenţa │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pe suprafeţe umede │2009 R ONU │X │X │X │J │J │J │J │J │J │J │
│şi rezistenţa la │117 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rulare (clasele C_1,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│C_2 şi C_3) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│46E. Piesă de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rezervă pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilizare temporară,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pneuri/sistem cu │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│posibilitate de │2009 R ONU │X │ │ │J │ │ │ │ │ │ │
│rulare pe jantă şi │64 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sistem de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│monitorizare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│presiunii în pneuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│47A. Limitarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vitezei vehiculelor │2009 R ONU │ │A │A │ │J │J │ │ │ │ │
│ │89 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│48A. Mase şi │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dimensiuni │2009 R (UE) │ │A │A │J │J │J │J │J │J │J │
│ │1230/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│49A. Vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilitare în ceea ce│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│priveşte │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│proeminenţele lor │2009 R ONU │ │ │ │J │J │J │ │ │ │ │
│exterioare situate │61 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│în partea frontală a│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│panoului posterior │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│al cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│50A. Dispozitive │R (CE) 661/ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │ │ │ │
│mecanice de cuplare │2009 R ONU │(2)│(2)│(2)│J │J │J │J │J │J │J │
│a ansamblurilor de │55 │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicule │ │(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼───┼───┼────┼───┤
│50B. Dispozitive de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cuplare scurte; │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│montarea unui tip │2009 R ONU │ │ │ │ │J │J │ │ │J │J │
│omologat de │102 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dispozitiv de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cuplare scurt │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┬┴───┼───┴┬───┼───┤
│51A. Comportarea la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│foc a materialelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilizate la │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│amenajarea │2009 R ONU │ │ │B │ │ │ │ │ │ │ │
│interioarelor │118 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│anumitor categorii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│52A. Vehicule din │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│categoriile M_2 şi │2009 R ONU │ │A │A │ │ │ │ │ │ │ │
│M_3 │107 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│52B. Rezistenţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│suprastructurii │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor de │2009 R ONU │ │A │A │ │ │ │ │ │ │ │
│pasageri de │66 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│capacitate mare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│53A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pasagerilor în caz │2009 R ONU │NA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de coliziune │94 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│frontală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│54A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pasagerilor în caz │2009 R ONU │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│de coliziune │95 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│laterală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│56A. Vehicule │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate │2009 R ONU │ │ │ │J │J │J │J │J │J │J │
│transportului de │105 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│mărfuri periculoase │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│57A. Dispozitive de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│protecţie │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare faţă şi│2009 R ONU │ │ │ │ │J │J │ │ │ │ │
│instalarea acestora;│93 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare faţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│58. Protecţia │R (CE) 78/ │NA^│ │ │NA^│ │ │ │ │ │ │
│pietonilor │2009 │*) │ │ │*) │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│59. Posibilitatea de│2005/64 │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│reciclare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│61. Sisteme de aer │2006/40 │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│condiţionat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│62. Sisteme pentru │R (CE) 79/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilizarea │2009 │X │X │X │X │X │X │ │ │ │ │
│hidrogenului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│63. Siguranţă │R (CE) 661/ │^ │^ │^ │^ │^ │^ │^(5)│^(5)│^ │^ │
│generală │2009 │(5)│(5)│(5)│(5)│(5)│(5)│M │M │(5)│(5)│
│ │ │ │ │ │M │M │M │ │ │M │M │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│64. Indicatori de │R (CE) 661/ │X A│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│schimbare a vitezei │2009 R (UE) │^ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │65/2012 │(4)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│65. Sistem avansat │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de frânare de │2009 R (UE) │ │A │A │ │J │J │ │ │ │ │
│urgenţă │347/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│66. Sistem de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│avertizare la │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│trecerea involuntară│2009 R (UE) │ │A │A │ │J │J │ │ │ │ │
│peste liniile de │351/2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│separare a benzilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de circulaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│67. Componente │ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│specifice pentru gaz│R (CE) 661/ │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│ │ │ │ │
│petrolier lichefiat │2009 R ONU │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│(GPL) şi instalarea │67 │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │
│lor pe autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│68. Sisteme de │R (CE) 661/ │X^ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│alarmă ale │2009 R ONU │(2)│ │ │J │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor │97 │B^ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │(4)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│69. Siguranţa din │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│punct de vedere │2009 R ONU │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│electric │100 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│70. Componente │ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│specifice pentru gaz│R (CE) 661/ │(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│(2)│ │ │ │ │
│natural comprimat │2009 R ONU │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│(GNC) şi instalarea │110 │(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│(4)│ │ │ │ │
│lor pe autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│71. Rezistenţa │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cabinei │2009 R ONU │ │ │ │C │C │C │ │ │ │ │
│ │29 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│72. Sistem eCall │R (UE) 2015/│J │ │ │J │ │ │ │ │ │ │
│ │758 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┤
│RO1. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ocupanţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │- │ │ │ │J │J │J │ │ │ │ │
│împotriva deplasării│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│mărfurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(încărcăturii)**) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴───┴───┘
NOTE EXPLICATIVE: *) Orice sistem de protecţie frontală furnizat odată cu vehiculul trebuie să respecte prevederile Regulamentului (CE) nr. 78/2009, să fie prevăzut cu un număr de omologare de tip şi să fie marcat în consecinţă. **) Această cerinţă se aplică numai la omologarea vehiculelor din categoria N^1, N^2 sau N^3 provenite din modificarea vehiculelor din categoria M^1, M^2 sau M^3. În principiu, compartimentul (compartimentele) în care se găsesc toate locurile este (sunt) complet separat(e) de suprafaţa pentru încărcătură. Prin derogare de la această cerinţă se pot transporta persoane şi mărfuri în acelaşi compartiment cu condiţia ca suprafaţa pentru încărcătură să fie echipată cu elemente de protecţie concepute să protejeze persoanele transportate împotriva deplasării încărcăturii în timpul mersului, inclusiv în caz de frânare bruscă şi de viraje. Elementele de protecţie (sistemele despărţitoare) trebuie concepute în conformitate cu dispoziţiile din secţiunile 3.2 şi 4.1 ale standardului ISO 27956:2009 „Vehicule rutiere - Protecţia încărcăturii în autoutilitare - Cerinţe şi metode de testare“. ^(1) Subansamblu electronic. ^(2) Componentă. ^(3) Vehicul. ^(4) Cerinţe de instalare. ^(5) Este obligatorie conformitatea cu Regulamentul (CE) nr. 661/2009; cu toate acestea, nu este prevăzută omologarea de tip unică pentru această cerinţă, deoarece această cerinţă include combinaţiile cerinţelor individuale 3A, 3B, 4A, 5A, 6A, 6B, 7A, 8A, 9A, 9B, 10A, 12A, 13A, 13B, 14A, 15A, 15B, 16A, 17A, 17B, 18A, 19A, 20A, 21A, 22A, 22B, 22C, 23A, 24A, 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 26A, 27A, 28A, 29A, 30A, 31A, 32A, 33A, 34A, 35A, 36A, 37A, 38A, 42A, 43A, 44A, 45A, 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 47A, 48A, 49A, 50A, 50B, 51A, 52A, 52B, 53A, 54A, 56A, 57A şi 64-71. X: Este obligatorie existenţa unui certificat de omologare de tip. A: Nu sunt permise alte excepţii în afara celor menţionate în actul de reglementare. Certificatul de omologare de tip şi marca de omologare de tip nu sunt necesare. Rapoartele asupra încercărilor trebuie întocmite de un serviciu tehnic notificat de România. B: Trebuie îndeplinite cerinţele tehnice ale actului de reglementare. Încercările prevăzute de actul de reglementare trebuie efectuate în totalitate; sub rezerva acordului autorităţii de omologare, acestea pot fi întreprinse chiar de producător; acestuia i se poate permite să emită raportul tehnic; nu este nevoie de emiterea unui certificat de omologare de tip şi nu este necesară o omologare de tip. C: Producătorul trebuie să demonstreze autorităţii de omologare că cerinţele esenţiale ale actului de reglementare sunt îndeplinite. G: Cerinţe corespunzătoare cu categoria vehiculului de bază/incomplet (al cărui şasiu a fost utilizat la construcţia vehiculului). În cazul vehiculelor incomplete/completate, se acceptă îndeplinirea cerinţelor pentru vehiculele categoriei N corespunzătoare (pe baza masei maxime). H: Se efectuează încercările, fără să se aplice valorile-limită la nivelul zgomotului în mers. I: Nivel minim acceptat, Euro 4 (valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE sau valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 din Regulamentul ONU nr. 83.05), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici J: Îndeplinirea cerinţelor tehnice ale actului de reglementare este opţională; conformitatea cu standardele militare specifice se demonstrează ca alternativă. K: Nivel minim acceptat, EURO IV (valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 88/77/CEE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 5.2.1 din Regulamentul ONU nr. 49.04), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici L: Se aplică doar cerinţele referitoare la indicii de sarcină şi viteză. M: Îndeplinirea cerinţelor tehnice ale actului de reglementare privind ESC este opţională. N: Pentru autovehiculele fabricate în mai multe etape, ce au la bază un autovehicul omologat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007 şi a căror masă de referinţă după completare este mai mare de 2.840 kg, conformitatea se poate demonstra şi prin efectuarea de încercări cu sisteme portabile de măsurare a emisiilor, utilizând metoda descrisă în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 582/2011. NA: Nu se aplică acest act de reglementare (nu există niciun fel de cerinţe). ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.