Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Statele părţi ale Convenţiei pentru înfiinţarea unei Organizaţii Europene pentru Cercetări Nucleare (denumită în continuare "Convenţia"),
dorind să prevadă dispoziţii pentru administrarea financiară a Organizaţiei menţionate,
au convenit următoarele:
ART. 1
Buget
1. Exerciţiul financiar al Organizaţiei va începe la întâi ianuarie şi se va încheia la treizeci şi unu decembrie.
2. Fiecare director general va transmite Consiliului spre analiză şi aprobare, cel târziu până la data de întâi septembrie a fiecărui an, estimări detaliate ale veniturilor şi cheltuielilor pentru următorul exerciţiu financiar.
3. Estimările de venituri şi cheltuieli vor fi împărţite în rubrici generale. Transferurile în cadrul bugetului nu sunt permise decât prin autoritatea Comitetului financiar la care se face referire în articolul 3. Forma exactă a estimărilor se va stabili de către Comitetul financiar în baza avizului directorilor generali.
ART. 2
Buget suplimentar
Consiliul poate solicita unui director general să prezinte estimări bugetare suplimentare sau revizuite dacă circumstanţele impun. Nicio propunere care implică cheltuieli suplimentare nu se va considera a fi aprobată de Consiliu până când acesta nu a aprobat o estimare a cheltuielilor suplimentare implicate prezentată de directorul general corespunzător.
ART. 3
Comitetul financiar
1. Comitetul financiar, instituit prin paragraful 12 al articolului V din Convenţie, va fi alcătuit din reprezentanţii tuturor statelor membre.
2. Pentru adoptarea deciziilor, Comitetul financiar va urma regulile de vot şi cvorum prevăzute pentru Consiliu la articolul V din Convenţie.
3. Acest comitet va examina estimările bugetare ale directorilor generali, după care acestea vor fi transmise Consiliului împreună cu raportul aferent al Comitetului.
ART. 4
Contribuţii
1. Pentru perioada care se încheie la treizeci şi unu decembrie 1954, Consiliul va adopta măsurile bugetare provizorii, care vor fi acoperite prin contribuţii, în conformitate cu paragraful (1) din anexa la prezentul protocol.
2. Pentru exerciţiile financiare 1955 şi 1956, cheltuielile bugetare aprobate vor fi acoperite prin contribuţiile statelor membre, care vor fi evaluate în aceleaşi proporţii ca şi cifrele procentuale prevăzute la paragraful (2) din anexa la prezentul protocol, înţelegându-se faptul că se vor aplica prevederile menţionate la punctele (i) şi (ii) de la subparagraful 1 al articolului VII din Convenţie.
3. Începând cu data de întâi ianuarie 1957, cheltuielile bugetare aprobate vor fi acoperite prin contribuţiile statelor membre conform prevederilor articolului VII din Convenţie.
4. Atunci când un stat participă pentru prima dată la un program de activităţi, fie odată ce devine membru al Organizaţiei, fie ulterior, contribuţiile celorlalte state membre în cauză vor fi reevaluate, iar noua grilă va intra în vigoare la începutul exerciţiului financiar curent. Rambursările se vor efectua, dacă este necesar, pentru a se asigura de conformitatea contribuţiilor plătite de toate statele membre pentru respectivul an cu noua grilă.
5.
a. Comitetul financiar, în consultare cu directorii generali, va stabili termenii în care se vor efectua plăţile aferente contribuţiilor în conformitate cu finanţarea corespunzătoare a Organizaţiei.
b. Fiecare director general va notifica ulterior statele membre cu privire la cuantumul contribuţiilor individuale şi cu privire la datele la care se vor efectua plăţile.
ART. 5
Valuta contribuţiilor
1. Bugetul Organizaţiei se exprimă în moneda ţării în care este stabilit sediul Organizaţiei.
2. Consiliul, cu o majoritate de două treimi a tuturor statelor membre, va stabili modalităţile de plată şi moneda sau monedele în care se vor efectua contribuţiile statelor membre.
ART. 6
Fonduri de capital circulant
Consiliul poate constitui fonduri de capital circulant.
ART. 7
Reguli financiare
După consultarea Comitetului financiar, Consiliul, cu o majoritate de două treimi a tuturor statelor membre, va adopta regulile de administrare financiară a Organizaţiei, care vor constitui Regulile financiare.
ART. 8
Conturi şi audit
1. Fiecare director general va ţine o evidenţă exactă a tuturor încasărilor şi plăţilor.
2. Consiliul va numi auditori care vor servi un prim mandat de trei ani după care pot fi numiţi din nou. Auditorii vor examina conturile Organizaţiei, în special în scopul de a certifica conformitatea cheltuielilor, în limitele prevăzute în Regulile financiare, cu dispoziţiile referitoare la buget, şi vor îndeplini de asemenea alte funcţii astfel cum sunt acestea prevăzute în Regulile financiare.
3. Fiecare director general va pune la dispoziţia auditorilor sprijinul şi informaţiile pe care aceştia le vor solicita pentru îndeplinirea atribuţiilor pe care le au.
Drept care reprezentanţii subsemnaţi, care au fost autorizaţi în mod corespunzător în acest sens de propriile guvernele, au semnat prezentul protocol.
Încheiat la Paris, în data de azi, întâi iulie 1953, în limbile engleză şi franceză, ambele texte fiind în mod egal autentice, într-un singur exemplar original, care va fi depus la arhiva Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură, al cărei director general va transmite o copie certificată tuturor statelor semnatare şi aderente şi tuturor celorlalte state care au participat la Conferinţa pentru organizarea studiilor privind înfiinţarea unui Laborator European de Cercetări Nucleare.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: