Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 22 octombrie 1996  referitor la Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 22 octombrie 1996 referitor la Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 26 august 1999

-----------
*) Traducere.

Conferinta generala a Organizatiei Internationale a Muncii,
convocata la Geneva de catre Consiliul de administratie al Biroului International al Muncii si reunita acolo in ziua de 8 octombrie 1996, in cea de a 84-a sesiune a sa,
luand nota de dispozitiile art. 2 din Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale (denumita in continuare conventia principala), care prevede in special ca:

"Orice membru care ratifica aceasta conventie se angajeaza:
a) sa adopte o legislatie pentru navele inmatriculate pe teritoriul sau, referitoare la:
(i) standarde de securitate, incluzand standarde de competenta, durata muncii si efectivul echipajului, pentru a asigura ocrotirea vietii omenesti la bordul navei;
(ii) un regim corespunzator de securitate sociala; si (iii) conditii de angajare la bord si conditii de viata la bordul navei, in masura in care, in opinia sa, acestea nu sunt acoperite de contractele colective sau stabilite de tribunalele competente intr-o maniera care sa-i lege in mod egal pe armatorii si pe navigatorii interesati;
si sa se asigure ca prevederile unei astfel de legislatii sunt echivalente, in ansamblu, cu conventiile sau cu articolele conventiilor la care se face referire in anexa la prezenta conventie, in afara de cazul in care membrul nu este tinut sa dea efect intr-un alt mod conventiilor respective;"
luand nota, de asemenea, de dispozitiile art. 4 paragraful 1 din conventia principala care prevede ca:
"Daca un membru care a ratificat aceasta conventie si in portul caruia o nava face escala in cursul normal al voiajului sau ori pentru un motiv care trebuie explicat primeste o plangere sau obtine dovada ca nava nu respecta standardele acestei conventii, dupa intrarea sa in vigoare, poate adresa un raport guvernului tarii in care nava a fost inmatriculata, insotit de o copie pentru directorul general al Biroului International al Muncii, si poate lua masurile necesare pentru redresarea oricarei situatii la bord care constituie in mod clar un pericol pentru siguranta sau sanatate;"
reamintind Conventia privind discriminarea in domeniul fortei de munca si exercitarii rofesiei, 1958, care la art. 1 paragraful 1 dispune:
"In sensul prezentei conventii, prin termenul discriminare se intelege:
a) orice diferentiere, excludere sau preferinta intemeiata pe rasa, culoare, sex, religie, convingeri politice, ascendenta nationala sau origine sociala, care are ca efect sa suprime ori sa stirbeasca egalitatea de posibilitati sau de tratament in materie de ocupare a fortei de munca si de exercitare a profesiei;
b) orice alta diferentiere, excludere sau preferinta avand ca efect suprimarea sau stirbirea egalitatii de posibilitati ori de tratament in materie de ocupare a fortei de munca si de exercitare a profesiei, care ar putea fi specificata de catre statul membru interesat dupa consultarea organizatiilor reprezentative ale celor care angajeaza si a organizatiilor lucratorilor, daca acestea exista, precum si a altor organisme competente;"
reamintind intrarea in vigoare, la 16 noiembrie 1994, a Conventiei Natiunilor Unite privind dreptul marii, 1982,
reamintind Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuarea serviciului de cart, 1978, amendata in 1995, a Organizatiei Maritime Internationale,
dupa ce a decis sa adopte diferite propuneri privind revizuirea partiala a conventiei principale, chestiune care constituie cel de-al 4-lea punct de pe ordinea de zi a sesiunii,
dupa ce a decis ca aceste propuneri vor lua forma unui protocol referitor la conventia principala,
adopta, in aceasta a 22-a zi a lunii octombrie 1996, protocolul de mai jos, care va fi denumit Protocolul din 1996 referitor la Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale.
ART. 1
1. Orice membru care ratifica prezentul protocol va extinde lista cuprinzand conventiile care figureaza in anexa la conventia principala pentru a include in lista conventiile din partea A a anexei suplimentare, precum si, daca este cazul, conventiile enumerate in partea B a acestei anexe, pe care o accepta in conformitate cu art. 3 de mai jos.
2. In ceea ce priveste conventiile din partea A a anexei suplimentare, care nu sunt inca in vigoare, aceasta extensie nu va avea efect decat atunci cand conventiile susmentionate vor intra in vigoare.
ART. 2
Un membru poate ratifica prezentul protocol o data cu conventia principala sau in orice moment dupa ratificarea acesteia, comunicand directorului general al Biroului International al Muncii ratificarea formala a protocolului, in scopul inregistrarii.
ART. 3
1. Orice membru care ratifica prezentul protocol trebuie, daca este cazul, sa precizeze, intr-o declaratie care insoteste instrumentul de ratificare, pe care dintre conventiile enumerate in partea B a anexei suplimentare o accepta.
2. Un membru care nu a acceptat toate conventiile enumerate in partea B a anexei suplimentare poate, printr-o declaratie ulterioara, comunicata directorului general al Biroului International al Muncii, sa specifice conventia sau conventiile pe care le accepta.
ART. 4
1. In scopul aplicarii prevederilor art. 1 paragraful 1 si ale art. 3 din prezentul protocol autoritatea competenta va consulta in prealabil organizatiile reprezentative ale armatorilor si ale navigatorilor.
2. Autoritatea competenta va trebui sa puna la dispozitie organizatiilor reprezentative ale armatorilor si ale navigatorilor, imediat ce acest lucru este realizabil, toate informatiile referitoare la ratificarile, declaratiile si denuntarile notificate de catre directorul general al Biroului International al Muncii, in conformitate cu dispozitiile art. 8 paragraful 1 de mai jos.
ART. 5
In scopul aplicarii prezentului protocol, Conventia privind repatrierea marinarilor (revizuita), 1987, trebuie sa fie considerata, in cazul unui stat membru care a acceptat-o, ca substituindu-se Conventiei privind repatrierea marinarilor, 1926.
ART. 6
1. Prezentul protocol nu va lega decat pe membrii Organizatiei Internationale a Muncii, a caror ratificare va fi fost inregistrata de catre directorul general al Biroului International al Muncii.
2. Prezentul protocol va intra in vigoare la 12 luni dupa ce ratificarile a 5 membri, dintre care 3 sa aiba flote comerciale atingand fiecare un tonaj brut egal sau superior unui milion, vor fi fost inregistrate.
3. In continuare acest protocol va intra in vigoare, pentru fiecare membru, la 12 luni de la data la care ratificarea sa va fi fost inregistrata.
ART. 7
Orice membru care a ratificat prezentul protocol poate sa il denunte in orice moment in care conventia principala este ea insasi deschisa denuntarii, conform art. 7 din aceasta, printr-un act comunicat directorului general al Biroului International al Muncii si inregistrat de catre acesta. Denuntarea acestui protocol nu va avea efect decat la un an dupa ce va fi fost inregistrata.
ART. 8
1. Directorul general al Biroului International al Muncii va notifica tuturor membrilor Organizatiei Internationale a Muncii inregistrarea tuturor ratificarilor, declaratiilor, precum si a tuturor actelor de denuntare care ii vor fi comunicate de catre membrii organizatiei.
2. Atunci cand conditiile enuntate la art. 6 paragraful 2 de mai sus vor fi fost indeplinite, directorul general al Biroului International al Muncii va atrage atentia membrilor organizatiei asupra datei la care prezentul protocol va intra in vigoare.
ART. 9
Directorul general al Biroului International al Muncii va comunica secretarului general al Natiunilor Unite, in scopul inregistrarii, conform art. 102 din Carta Natiunilor Unite, informatii complete privind toate ratificarile si toate actele de denuntare pe care le va fi inregistrat in conformitate cu articolele precedente.
ART. 10
De fiecare data cand va considera necesar, Consiliul de administratie al Biroului International al Muncii va prezenta Conferintei generale un raport privind aplicarea prezentului protocol si va examina daca este cazul sa se inscrie pe ordinea de zi a conferintei problema revizuirii sale totale sau partiale.
ART. 11
In scopul revizuirii prezentului protocol si al inchiderii sale pentru ratificare, dispozitiile art. 11 din conventia principala se vor aplica mutatis mutandis.
ART. 12
Versiunile in limbile franceza si engleza ale textului prezentului protocol sunt egal autentice.

ANEXA SUPLIMENTARA
------------------
Partea A
- Conventia nr. 133/1970 privind cazarea echipajelor (dispozitii complementare)
- Conventia nr. 180/1996 privind durata muncii navigatorilor si efectivele navelor.

Partea B
- Conventia nr. 108/1958 privind actele de identitate pentru personalul navigant
- Conventia nr. 135/1971 privind reprezentantii lucratorilor
- Conventia nr. 164/1987 privind protectia sanatatii si ingrijirea medicala (navigatori)
- Conventia nr. 166/1987 privind repatrierea marinarilor (revizuita).

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016