Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
PROTOCOL din 11 mai 2011 primei sesiuni a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
În perioada 9-11 mai 2011, la Iaşi, România, în baza prevederilor Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecţia şi utilizarea durabilã a apelor Prutului şi Dunãrii, semnat la Chişinãu la 28 iunie 2010 (denumit în continuare Acord), a avut loc prima sesiune a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale.
La sesiune au participat: Delegaţia din România: Dan Cârlan, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, conducãtorul delegaţiei Ovidiu Gabor, supleant al copreşedintelui Laura Grãdinariu, membru al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale Ana Drapa, secretar al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale Victor Popescu, expert Valentina Ungureanu, expert Mary-Jeanne Adler, expert Corneliu Creţu, expert Gheorghe Coroi, expert
Delegaţia din Republica Moldova: Lazãr Chiricã, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, conducãtorul delegaţiei Mihail Pencov, supleant al copreşedintelui Ion Bularga, membru al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale Maria Nagornîi, secretar al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a stabilit urmãtoarea ordine de zi:
1. Elaborarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale. 2. Nominalizarea subcomisiilor permanente. 3. Stabilirea modului de funcţionare a subcomisiilor permanente. 4. Stabilirea ordinii de zi, a perioadei şi a locului de desfãşurare a celei de-a doua sesiuni a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale. 5. Diverse 5.1. Cooperarea cu Grupul de lucru pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea în domeniul protecţiei resurselor piscicole şi reglementarea pescuitului în râul Prut şi în lacul de acumulare Stânca-Costeşti, semnat la Stânca la 1 august 2003. 5.2. Discuţii referitoare la amplasarea unei microhidrocentrale pe malul stâng al râului Prut în zona nodului hidrotehnic Costeşti-Stânca. 5.3. Proiecte în curs de realizare/propuse a se realiza separat sau în comun. 5.4. Activitãţi pentru organizarea în comun a zilei Dunãrii. 5.5. Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunãrii. Referitor la pct. 1: În conformitate cu art. 15 pct. 4 din Acord, cele douã delegaţii au elaborat şi convenit textul proiectului Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, denumit în continuare regulament, care este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul protocol. Proiectul regulamentului urmeazã sã fie aprobat în conformitate cu legislaţia naţionalã a statelor pãrţilor contractante. Referitor la pct. 2: Pentru îndeplinirea sarcinilor din Acord, inclusiv a aplicãrii regulamentelor tehnice de colaborare, Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã hotãrãşte înfiinţarea: - urmãtoarelor subcomisii permanente de lucru: a) Subcomisia pentru exploatarea şi întreţinerea nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti (numitã în continuare subcomisia Stânca-Costeşti); b) Subcomisia pentru apãrare împotriva inundaţiilor şi gheţurilor; c) Subcomisia pentru gospodãrirea cantitativã a apelor şi hidrometeorologie; d) Subcomisia pentru protecţia calitãţii apelor şi a biodiversitãţii corpurilor de apã; - subcomisiei ad-hoc. Subcomisiile permanente şi subcomisia ad-hoc vor avea maximum 5 membri pentru fiecare parte contractantã. În termen de 30 de zile de la aprobarea hotãrârilor cuprinse în prezentul protocol, conform art. 15 pct. 7 din Acord, copreşedinţii vor nominaliza şi comunica celeilalte pãrţi contractante membrii subcomisiilor permanente şi şefii acestora. Referitor la pct. 3: Luând în discuţie domeniile de activitate ale subcomisiilor permanente, Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã hotãrãşte: - În termen de maximum 45 de zile de la aprobarea hotãrârilor cuprinse în prezentul protocol, secretarul Comisiei hidrotehnice interguvernamentale din România va transmite secretarului Comisiei hidrotehnice interguvernamentale din Republica Moldova proiectele regulamentelor în vederea agreãrii şi definitivãrii acestora. - În termen de maximum 45 zile de la primirea proiectelor de regulamente, secretarul Comisiei hidrotehnice interguvernamentale din Republica Moldova va face cunoscut pãrţii române punctul sãu de vedere. - Subcomisiile permanente şi subcomisia ad-hoc vor conveni textul proiectului regulamentului de funcţionare care detaliazã domeniile de activitate ale fiecãrei subcomisii, atribuţiile şi modul de lucru. Regulamentul de funcţionare a subcomisiilor permanente, precum şi a subcomisiei ad-hoc va fi aprobat, dupã definitivarea acestuia, de cãtre Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã la sesiunea urmãtoare. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a stabilit necesitatea elaborãrii de cãtre subcomisiile permanente a regulamentului tehnic specific fiecãreia. Delegaţia românã a informat asupra faptului cã proiectele regulamentelor tehnice specifice sunt în curs de elaborare şi vor fi transmise celeilalte pãrţi în vederea examinãrii. Examinarea în comun şi definitivarea regulamentelor tehnice specifice vor fi realizate de fiecare subcomisie permanentã la prima întâlnire a acestora. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã hotãrãşte: - În termen de 6 luni de la aprobarea regulamentelor subcomisiilor permanente, pãrţile contractante vor organiza, fiecare pe teritoriul statului sãu, şedinţele subcomisiilor permanente, dupã cum urmeazã: Pe teritoriul României: - Subcomisia Stânca-Costeşti; - Subcomisia pentru apãrare împotriva inundaţiilor şi gheţurilor; Pe teritoriul Republicii Moldova: - Subcomisia pentru gospodãrirea cantitativã a apelor şi hidrometeorologie; - Subcomisia pentru protecţia calitãţii apelor şi a biodiversitãţii corpurilor de apã. - Subcomisia pentru apãrare împotriva inundaţiilor şi gheţurilor va efectua la prima întâlnire şi o vizitã pe teren cu scopul examinãrii lucrãrilor cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor de pe ambele maluri, precum şi în vederea identificãrii zonelor cu eroziuni de mal ale râului Prut. Referitor la pct. 4: Delegaţiile au discutat şi au convenit ca sesiunea a II-a a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale sã se desfãşoare în trimestrul II al anului 2012 pe teritoriul Republicii Moldova. Ordinea de zi provizorie a celei de-a doua sesiuni este: 1. Informare asupra îndeplinirii hotãrârilor Comisiei hidrotehnice interguvernamentale adoptate la sesiunea I (9-11 mai 2011, Iaşi). 2. Stadiul elaborãrii regulamentelor de funcţionare a subcomisiilor şi a regulamentelor tehnice a subcomisiilor permanente, inclusiv activitãţile desfãşurate de subcomisii. 3. Informare privind proiectele în curs de realizare/propuse a se realiza separat sau în comun. 4. Stabilirea locului, datei şi ordinii de zi preliminare pentru cea de-a treia sesiune a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale. 5. Diverse. Referitor la pct. 5: 5.1. Având în vedere domeniile de aplicare a Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecţia şi utilizarea durabilã a apelor Prutului şi Dunãrii şi Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea în domeniul protecţiei resurselor piscicole şi reglementarea pescuitului în râul Prut şi în lacul de acumulare Stânca-Costeşti, Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã hotãrãşte desfãşurarea unei întâlniri cu autoritãţile competente în domeniul resurselor piscicole în scopul discutãrii problematicii activitãţilor comune în domeniul pisciculturii pe râul Prut. 5.2. Referitor la amplasarea unei microhidrocentrale pe malul stâng al râului Prut în zona nodului hidrotehnic Costeşti-Stânca, delegaţiile au convenit ca discuţia sã fie continuatã dupã ce autoritãţile competente din Republica Moldova vor face o analizã cu privire la modul de utilizare a volumelor de apã folosite din acumularea Stânca-Costeşti pentru satisfacerea folosinţelor, având în vedere faptul cã, în conformitate cu prevederile Acordului, volumele de apã prelevate din acumularea Stânca-Costeşti se împart în mod egal. 5.3. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a analizat proiectele în curs de realizare/propuse a se realiza separat sau în comun şi a constatat urmãtoarele: a) Referitor la proiectul EAST AVERT, cu bugetul de 9.290.000 euro, s-a menţionat despre faptul cã a fost prezentat stadiul de elaborare a ofertei pentru proiect, acesta fiind aprobat pe lista proiectelor strategice la frontiera dintre România, Ucraina şi Republica Moldova. Pentru ca propunerea detaliatã sã fie eligibilã suplimentar mai trebuie urmãtoarele documente: studiul de fezabilitate pentru toate investiţiile şi achiziţiile majore din proiect; studiul de impact de mediu; certificatul de urbanism, în cazul Republicii Moldova pentru Stânca-Costeşti, incluzând documentele care atestã proprietatea asupra terenului pe care se executã lucrãri şi instalãri de staţii automate. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a agreat ca documentele-suport pentru oferta finalã sã fie transmise pânã la data de 18 mai 2011 la Ministerul Mediului şi Pãdurilor din România, având în vedere cã termenul final de depunere al proiectului este 30 mai 2011. b) Referitor la proiectul pentru dezvoltarea infrastructurii în zona de frontierã România - Republica Moldova - consolidarea barajului Stânca-Costeşti, faza a doua, s-a menţionat cã oferta este în curs de pregãtire. c) Despre proiectul pentru cartografierea riscurilor multiple, prin care vor fi achiziţionate echipamente şi materiale pentru intervenţie s-a informat cã iniţiatorul proiectului este Administraţia Bazinalã de Apã Prut-Bârlad. d) Delegaţia românã a informat despre posibilitatea accesãrii de proiecte pentru implementarea Planului de acţiune pentru diminuarea impactului schimbãrilor climatice, pe douã linii posibile de finanţare, respectiv: Suportul României pentru Republica Moldova pentru perioada 2010-2012 (fast start finance) şi Programul SEE - Interreg IVB, cu menţiunea cã la pregãtirea celei din urmã propuneri trebuie sã participe cel puţin 8 state membre din zona eligibilã a programului. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a stabilit ca pregãtirea de noi proiecte, precum şi asigurarea sprijinului pentru finalizarea celor deja avansate sã fie realizate prin secretarii Comisiei hidrotehnice interguvernamentale. e) Delegaţia românã a fãcut, în conformitate cu prevederile Acordului, o informare în legãturã cu apariţia unei eroziuni de mal a râului Prut, în aval de podul de cale feratã Giurgiuleşti, precum şi asupra faptului cã se vor realiza de cãtre Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Prut-Bârlad lucrãri de consolidare a malului în aceastã zonã, prin proiectul "Îndiguire dig râu Prut în incinta Brateşul de Jos, judeţul Galaţi", şi asupra stadiului de elaborare a documentaţiilor de execuţie. De asemenea, a solicitat delegaţiei din Republica Moldova sã transmitã studiul de impact privind portul Giurgiuleşti. 5.4. Delegaţia românã a informat asupra programului activitãţilor pe care le va organiza în perioada 24-26 iunie 2011 la Tulcea şi Sulina. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã a agreat propunerile pãrţilor privind desfãşurarea în comun, cu aceastã ocazie, a unor activitãţi specifice prilejuite de sãrbãtorirea zilei Dunãrii, atât pe teritoriul Republicii Moldova la Giurgiuleşti, cât şi pe teritoriul României, la Tulcea şi Sulina. Delegaţia Republicii Moldova a solicitat programul activitãţilor propuse a fi desfãşurate de cãtre partea românã. 5.5. Delegaţia românã a informat asupra activitãţilor pe care le desfãşoarã pentru aplicarea Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunãrii, care va fi adoptatã la 24 iunie 2011. Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã hotãrãşte intensificarea activitãţilor pentru promovarea în comun de proiecte specifice domeniului de aplicare a Acordului, care sã conducã la implementarea Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunãrii.
Hotãrârile conţinute în prezentul protocol vor intra în vigoare dupã aprobarea de cãtre pãrţile contractante, conform cap. III art. 15 pct. 7 al Acordului.
Prezentul protocol a fost semnat la Iaşi la data de 11 mai 2011, în douã exemplare originale.
Din partea Guvernului României, Dan Cârlan, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Din partea Guvernului Republicii Moldova, Lazãr Chiricã, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
ANEXĂ la Protocolul primei sesiuni a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
9-11 mai 2011, Iaşi Proiect
REGULAMENTUL de organizare şi funcţionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecţia şi utilizarea durabilã a apelor Prutului şi Dunãrii
Comisia hidrotehnicã interguvernamentalã (denumitã în continuare Comisia hidrotehnicã) a fost înfiinţatã în baza art. 15 din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecţia şi utilizarea durabilã a apelor Prutului şi Dunãrii (denumit în continuare Acord), semnat la Chişinãu la 28 iunie 2010 şi intrat în vigoare la 18 noiembrie 2010.
CAP. I Competenţele şi sarcinile Comisiei hidrotehnice
ART. 1 Comisia hidrotehnicã are urmãtoarele competenţe şi sarcini: a) îndeplineşte prevederile Acordului, constatã eventualele dificultãţi de aplicare şi adoptã mãsurile necesare în vedere eliminãrii acestora; b) promoveazã dezvoltarea colaborãrii bilaterale în domeniul gospodãririi apelor din punct de vedere juridic, tehnic şi organizatoric, conform prevederilor Acordului; c) coordoneazã armonizarea planurilor de management elaborate de statele pãrţilor contractante în conformitate cu Directiva-cadru privind apa pentru cursurile de apã, precum şi aplicarea mãsurilor stabilite în acest sens, care au impact transfrontalier semnificativ; d) coordoneazã activitatea privind implementarea Directivei europene de inundaţii şi armonizarea planurilor de management al riscului la inundaţii; e) asigurã, evalueazã sistematic rezultatele şi coordoneazã activitatea Subcomisiei pentru exploatarea şi întreţinerea nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti (denumitã în continuare Subcomisia Stânca-Costeşti) şi rezolvã problemele pentru care aceasta nu a gãsit soluţii comune; f) în situaţii deosebite care impun abateri de la aplicarea Regulamentului de exploatare şi întreţinere a nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti, Comisia hidrotehnicã analizeazã şi stabileşte modul de exploatare şi întreţinere a nodului hidrotehnic; g) asigurã, evalueazã sistematic rezultatele şi coordoneazã activitatea subcomisiilor permanente şi ad-hoc; h) aprobã regulamentele necesare pentru îndeplinirea prevederilor Acordului; i) elaboreazã propuneri pentru modificarea prezentului acord şi pentru rezolvarea problemelor ce necesitã reglementãri speciale; j) propune pãrţilor contractante modificãri la Acord pentru îmbunãtãţirea activitãţii comune; k) rezolvã şi alte sarcini care decurg din aplicarea Acordului.
CAP. II Componenţa Comisiei hidrotehnice
ART. 2 a) Comisia hidrotehnicã se compune din câte 5 membri pentru fiecare parte contractantã, din care un copreşedinte, un supleant şi un secretar. b) Supleanţii copreşedinţilor Comisiei hidrotehnice sunt şefii Subcomisiei Stânca-Costeşti. c) Copreşedintele, supleantul acestuia şi membrii Comisiei hidrotehnice sunt numiţi în conformitate cu legislaţia naţionalã a statelor pãrţilor contractante. d) În cazul indisponibilitãţii copreşedintelui, supleantul are toate prerogativele acestuia. e) Pãrţile contractante se informeazã reciproc, în timp util, asupra numirilor, precum şi despre schimbãrile fãcute în cadrul Comisiei hidrotehnice. f) Copreşedinţii şi supleanţii acestora ţin legãtura directã între ei şi, în perioada dintre sesiuni, asigurã soluţionarea problemelor legate de îndeplinirea prevederilor Acordului şi a hotãrârilor Comisiei hidrotehnice. ART. 3 a) Pentru îndeplinirea sarcinilor prevãzute în cuprinsul Acordului, inclusiv a aplicãrii regulamentelor tehnice de colaborare, Comisia hidrotehnicã înfiinţeazã urmãtoarele subcomisii permanente: - Subcomisia Stânca-Costeşti; - Subcomisia pentru apãrare împotriva inundaţiilor şi gheţurilor; - Subcomisia pentru gospodãrirea cantitativã a apelor şi hidrometeorologie; - Subcomisia pentru protecţia calitãţii apelor şi a biodiversitãţii corpurilor de apã. b) Pentru rezolvarea problematicilor ce pot apãrea în implementarea Acordului, altele decât cele prevãzute în principalele domenii de colaborare, precum şi pentru urmãrirea modului de implementare a regulamentelor tehnice de colaborare, Comisia hidrotehnicã înfiinţeazã Subcomisia ad-hoc, condusã de cãtre supleanţi. c) Atribuţiile şi modul de funcţionare al subcomisiilor permanente şi ad-hoc sunt aprobate de cãtre Comisia hidrotehnicã. d) Subcomisiile duc la îndeplinire hotãrârile Comisiei hidrotehnice, sarcinile consemnate în regulamente şi acţioneazã independent, conform prevederilor regulamentelor, pentru mãsurile ce trebuie luate imediat. e) Subcomisiile se întâlnesc în baza concluziilor/hotãrârilor adoptate în cadrul sesiunilor Comisiei hidrotehnice, alternativ pe teritoriile statelor-pãrţilor contractante. f) Comisia hidrotehnicã stabileşte atribuţiile şi modul de funcţionare a subcomisiilor, urmãreşte modul de realizare a sarcinilor şi aprobã procesele-verbale ale întâlnirilor acestora. g) Pentru finalizarea sarcinilor concrete, Comisia hidrotehnicã poate înfiinţa şi alte subcomisii permanente şi adhoc, precum şi grupuri de lucru. Şefii subcomisiilor propun copreşedinţilor, pentru aprobare, membrii/experţii participanţi la activitatea subcomisiilor permanente. h) Şefii subcomisiilor permanente sunt numiţi de cãtre copreşedinţii Comisiei hidrotehnice. Copreşedinţii Comisiei hidrotehnice se anunţã reciproc, prin scrisori, despre numirea şi schimbarea şefilor subcomisiilor permanente şi ad-hoc. i) Şefii subcomisiilor permanente şi ad-hoc participã la sesiunile Comisiei hidrotehnice. La sesiuni, şefii subcomisiilor permanente şi ad-hoc prezintã, pentru examinare şi aprobare, activitãţile desfãşurate pe baza prevederilor proceselor-verbale ale întâlnirilor subcomisiilor. j) În conformitate cu hotãrârile copreşedinţilor Comisiei hidrotehnice, şefii subcomisiilor permanente şi ad-hoc participã şi la alte întâlniri pentru aplicarea Acordului. k) Secretarii Comisiei hidrotehnice urmãresc activitatea tuturor subcomisiilor permanente şi ad-hoc şi a grupurilor de lucru în scopul asigurãrii realizãrii concluziilor/hotãrârilor Comisiei hidrotehnice. În eventualitatea în care apar probleme în activitatea subcomisiilor permanente şi ad-hoc, secretarii se întâlnesc pentru a rezolva aceste probleme, cu acordul prealabil al copreşedinţilor Comisiei hidrotehnice. ART. 4 a) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale Subcomisiei Stânca-Costeşti sunt precizate în Regulamentul de exploatare şi întreţinere a nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti. b) Componenţa Subcomisiei Stânca-Costeşti este aprobatã de cãtre copreşedinţii Comisiei hidrotehnice. Copreşedinţii Comisiei hidrotehnice se anunţã reciproc, prin scrisori, despre numirea şi schimbarea componenţei Subcomisiei Stânca-Costeşti. c) Copreşedinţii Comisiei hidrotehnice rezolvã divergenţele care pot sã aparã în cadrul Subcomisiei Stânca-Costeşti. d) La sesiuni, supleantul prezintã, pentru examinare şi aprobare, raportul anual al Subcomisiei Stânca-Costeşti, întocmit pe baza prevederilor proceselor-verbale ale întâlnirilor Subcomisiei Stânca-Costeşti.
CAP. III Funcţionarea Comisiei hidrotehnice
ART. 5 a) Comisia hidrotehnicã ţine o sesiune ordinarã în fiecare an, alternativ, pe teritoriul României şi teritoriul Republicii Moldova. b) Sesiunea ordinarã este convocatã de copreşedintele sau, în cazul indisponibilitãţii acestuia, de supleant şi se desfãşoarã pe teritoriul statului pãrţii care a convocat-o. Partea care a convocat sesiunea ordinarã transmite invitaţia, face propuneri pentru ordinea de zi şi perioada desfãşurãrii sesiunii, pe care pãrţile, de comun acord, le convin cu cel puţin 30 de zile înaintea sesiunii prin intermediul secretarilor Comisiei hidrotehnice. c) În caz de necesitate, la iniţiativa oricãruia dintre copreşedinţi sau în cazul indisponibilitãţii acestora de supleanţi, Comisia hidrotehnicã se poate întruni în sesiune extraordinarã. Sesiunea extraordinarã se desfãşoarã pe teritoriul statului pãrţii solicitante. Ordinea de zi a sesiunii extraordinare se propune de cãtre copreşedintele la cererea cãruia este convocatã sesiunea şi se transmite concomitent cu înştiinţarea privind convocarea ei. d) Copreşedinţii Comisiei hidrotehnice, în baza unei înţelegeri anterioare, pot invita la şedinţele sale reprezentanţi ai Comisiei Europene, ai Secretariatului permanent al Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunãrea (ICPDR), autoritãţile de gospodãrire a apelor din statele pãrţi la Convenţia privind cooperarea pentru protecţia şi utilizarea durabilã a fluviului Dunãrea (Sofia, 1994) şi reprezentanţii organizaţiilor internaţionale de credit şi/sau donatoare care îşi exprimã interesul în finanţarea realizãrii unor mãsuri în legãturã cu domeniul de aplicare a Acordului. e) Între sesiunile Comisiei hidrotehnice, subcomisiile permanente şi ad-hoc şi grupurile de lucru ţin întâlniri. Pentru desfãşurarea întâlnirilor, secretarii întocmesc programe de lucru comune care, dupã aprobarea de copreşedinţi, se transmit şefilor subcomisiilor permanente şi ad-hoc. ART. 6 a) Şedinţa fiecãrei sesiuni a Comisiei hidrotehnice este prezidatã de copreşedintele pãrţii pe teritoriul unde are loc sesiunea. b) Atât la sesiunea ordinarã, cât şi la cea extraordinarã, pe baza înţelegerii dintre copreşedinţii Comisiei hidrotehnice, ordinea de zi poate fi modificatã în momentul începerii sesiunii. c) Comisia hidrotehnicã poate sã discute la punctul "Diverse" din ordinea de zi, pe baza celor convenite între copreşedinţi, orice alte probleme care se pot ivi şi care se încadreazã în prevederile Acordului. d) În situaţia în care pãrţile nu ajung la un punct de vedere comun, acestea vor consemna punctele de vedere în protocolul sesiunii şi vor proceda conform cap. IV art. 18 din Acord. Rezultatul punerii de acord în legãturã cu divergenţele se va face cunoscut la urmãtoarea sesiune a Comisiei hidrotehnice, dacã nu se va stabili un alt mod. e) Între sesiuni, Comisia hidrotehnicã îşi desfãşoarã activitatea prin comunicãri scrise ale copreşedinţilor sau, dupã caz, ale secretarilor Comisiei hidrotehnice. În situaţii excepţionale, copreşedinţii iau legãtura prin telefon, urmând ca cele stabilite sã fie transmise şi prin comunicãri scrise. f) Între sesiuni, pentru aspectele privind exploatarea şi întreţinerea nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti pe râul Prut, supleanţii îşi desfãşoarã activitatea prin comunicãri scrise şi verbale. Copreşedinţii vor fi informaţi despre aceasta în cel mai scurt timp. ART. 7 a) La fiecare întâlnire a Comisiei hidrotehnice se întocmeşte un protocol care va fi semnat de cãtre copreşedinţi. b) Protocoalele sesiunilor Comisiei hidrotehnice se aprobã de cãtre cele douã pãrţi contractante în conformitate cu legislaţia statelor lor şi intrã în vigoare la data primirii ultimei comunicãri privind aprobarea lor. c) Pentru urmãrirea aplicãrii celor stabilite de cãtre copreşedinţi, între douã sesiuni, sunt responsabili secretarii Comisiei hidrotehnice. d) Înaintea fiecãrei sesiuni, supleanţii copreşedinţilor, secretarii Comisiei hidrotehnice şi, dupã caz, şefii subcomisiilor permanente şi ad-hoc şi ai grupurilor de lucru se întâlnesc pentru a pregãti întâlnirea Comisiei hidrotehnice. e) La întâlnirile subcomisiilor permanente şi ad-hoc şi ale grupurilor de lucru se întocmesc procese-verbale care se semneazã de cãtre şefii subcomisiilor şi care se prezintã copreşedinţilor, pentru aprobare, la urmãtoarea întâlnire a Comisiei hidrotehnice.
CAP. IV Asigurarea condiţiilor de lucru ale Comisiei hidrotehnice
ART. 8 a) Partea pe teritoriul cãreia au loc sesiunile Comisiei hidrotehnice, întâlnirile subcomisiilor permanente şi ad-hoc şi ale grupurilor de lucru suportã cheltuielile de organizare şi asigurã condiţiile necesare de lucru. b) Cheltuielile aferente organizãrii sesiunilor Comisiei hidrotehnice, respectiv întâlnirilor copreşedinţilor, supleanţilor, secretarilor, subcomisiilor şi experţilor sunt suportate de partea contractantã pe teritoriul statului unde are loc întâlnirea. Fiecare parte contractantã îşi suportã cheltuielile de deplasare şi cazare ale delegaţiei proprii. c) Dacã sunt necesare verificãri pe teren în limitele de competenţã ale Acordului, echipamentele şi mijloacele de deplasare necesare sunt puse la dispoziţie de partea pe al cãrei teritoriu se fac verificãrile. d) Pentru cheltuielile ocazionate de îndeplinirea sarcinilor din domeniul de competenţã al Comisiei hidrotehnice (de exemplu, ediţii comune de documente, proiecte, planuri, organizarea diferitelor evenimente etc.), pãrţile pot conveni separat în legãturã cu suportarea acestora.
CAP. V Dispoziţii finale
ART. 9 a) Prezentul regulament poate fi modificat sau completat pe baza hotãrârilor Comisiei hidrotehnice, la cererea oricãruia dintre copreşedinţi. Intrarea în vigoare a modificãrilor sau completãrilor se face în conformitate cu legislaţia naţionalã a statelor pãrţilor contractante. b) Prezentul regulament intrã în vigoare dupã aprobarea în conformitate cu legislaţia naţionalã a statelor pãrţilor contractante.
Semnat la ...... la ..... 2011, în douã exemplare originale.
Din partea Guvernului României, Dan Cârlan, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Din partea Guvernului Republicii Moldova, Lazãr Chiricã, copreşedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email