Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROTOCOL DE COLABORARE din 21 ianuarie 2025 încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România privind modul de efectuare a operaţiunilor de publicitate imobiliară, în aplicarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996
EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 109 din 6 februarie 2025
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 99 din 21 ianuarie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 6 februarie 2025.
──────────
În aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (4), art. 9 alin. (8), art. 22 alin. (13) şi ale art. 51 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuareLegea nr. 7/1996, s-a procedat la încheierea prezentului protocol de colaborare privind îndeplinirea obligaţiilor legale referitoare la publicitatea imobiliară, care le revin pe de o parte oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, iar pe de altă parte notarilor publici.
Părţile semnatare:
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202 A, et. 1, sectorul 6, reprezentată de domnul Laurenţiu-Alexandru Blaga, în calitate de director general,
şi
Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR), cu sediul în Bucureşti, strada General Berthelot nr. 41, sectorul 1, Bucureşti, reprezentată de domnul notar public Dumitru Viorel Mănescu, în calitate de preşedinte, iar la semnare, prin domnul notar public Vasile Varga, în calitate de vicepreşedinte, conform Hotărârii Consiliului Uniunii nr. 86 din 11 decembrie 2024
I. Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezentul protocol se încheie în considerarea faptului că, potrivit Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 şi Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ANCPI este autoritate de reglementare, supraveghere şi control în domeniul cadastrului şi al publicităţii imobiliare, iar notarii publici din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România sunt învestiţi să îndeplinească un serviciu de interes public, prin realizarea formalităţilor de publicitate imobiliară cu privire la actele juridice instrumentate, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Colaborarea dintre ANCPI şi UNNPR este subordonată interesului cetăţeanului, în exercitarea drepturilor acestuia care decurg din încheierea de acte notariale. Cele două entităţi semnatare vor urmări cu prioritate soluţionarea amiabilă şi în termen scurt a situaţiilor practice care pot afecta drepturile şi interesele cetăţenilor care au calitatea de părţi în actele notariale.
ART. 2
(1) Notarii publici au acces permanent, gratuit la consultarea cărţilor funciare, planurilor cadastrale, registrului proprietarilor, titlurilor de proprietate, precum şi la alte facilităţi dezvoltate de ANCPI în cadrul aplicaţiei eTerra, care permit accesul notarilor publici la informaţii, pentru activitatea notarială. ANCPI şi UNNPR se vor putea consulta cu privire la dezvoltarea unor funcţionalităţi ale aplicaţiei informatice, în vederea asigurării accesului cât mai rapid şi facil al notarilor publici la seturile de date şi la efectuarea operaţiunilor de publicitate imobiliară.
(2) Accesul şi retragerea dreptului de acces al notarilor publici la platforma informatică eTerra gestionată de ANCPI vor fi asigurate la cererea UNNPR. În situaţia nerespectării procedurilor de lucru convenite, ANCPI va putea suspenda accesul notarilor publici la platforma informatică, cu acordul prealabil al UNNPR.
(3) Accesul notarilor publici la platforma informatică eTerra se face pe bază de parolă statică sau certificat digital. Responsabilitatea acţiunilor realizate în sistemul informatic, a corectitudinii datelor introduse şi a efectelor juridice produse de acestea, precum şi asigurarea confidenţialităţii elementelor de acces în sistem aparţin exclusiv utilizatorului.
ART. 3
(1) Mentenanţa sistemului informatic eTerra se realizează cu precădere în zilele nelucrătoare. Platforma informatică va fi indisponibilă în perioadele alocate mentenanţei sistemului. ANCPI va notifica în prealabil UNNPR dacă, în situaţii de excepţie, mentenanţa se realizează într-o zi lucrătoare. În perioada alocată mentenanţei sistemului, notarii publici pot folosi celelalte mijloace de comunicare pentru îndeplinirea activităţii notariale.
(2) În vederea soluţionării eficiente a problemelor de natură tehnică ce pot să apară în utilizarea platformei, ANCPI pune la dispoziţia notarilor publici un mecanism de suport tehnic şi canalele de comunicaţie aferente. Prin intermediul acestui mecanism se transmit instrucţiuni pentru depăşirea problemelor şi sunt colectate informaţii necesare îmbunătăţirii sistemului.
ART. 4
(1) ANCPI pune la dispoziţia notarilor publici, prin intermediul UNNPR, o bază de date care cuprinde adresele OCPI/BCPI, numerele de telefon şi fax, adresele de e-mail şi numele registratorilor-şefi şi ale registratorilor coordonatori, având totodată obligaţia, dacă este cazul, de a actualiza periodic această bază de date.
(2) UNNPR pune la dispoziţia ANCPI toate datele privind notarii publici în funcţie referitoare la sediile birourilor notarilor publici, numerele de telefon, fax, e-mail, precum şi codul de identificare fiscală al biroului notarial sau al societăţii profesionale notariale constituite din 2 sau mai mulţi notari publici, având totodată obligaţia, dacă este cazul, de a actualiza periodic această bază de date.
II. Dispoziţii speciale
ART. 5
(1) Extrasul de carte funciară pentru autentificare, prevăzut la art. 35 din Legea nr. 7/1996, se eliberează numai la cererea notarului public şi este valabil atât pentru notarul public solicitant, cât şi pentru notarii publici asociaţi în cadrul aceluiaşi birou notarial.
(2) În cazul în care părţile nu mai înţeleg să încheie actul notarial pentru care s-a solicitat extrasul de carte funciară pentru autentificare, la cererea acestora, notarul public va solicita de îndată deblocarea cărţii funciare sau va putea să cedeze extrasul altui notar public, în termenul de valabilitate, pe baza unei adrese din care rezultă că extrasul nu a fost folosit la instrumentarea unui act/unei proceduri notariale.
ART. 6
(1) Registratorul admite cererea de intabulare sau de înscriere provizorie şi dispune înscrierea în cartea funciară prin încheiere, dacă înscrisul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 29 şi 30 din Legea nr. 7/1996.
(2) În vederea admiterii cererii, în situaţia în care există inadvertenţe între numele titularului menţionat în extrasul de carte funciară şi cele din actele de identitate sau de proprietate ale acestuia, notarul public va menţiona în cerere aceste inadvertenţe, conform actului notarial, în vederea înscrierii corespunzătoare a numelui în cartea funciară.
(3) Registratorul admite cererile notarilor publici care au ca obiect îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul cărţii funciare sau rectificarea cărţii funciare, fără a solicita depunerea înscrisurilor care au stat la baza soluţionării unor cereri de înscriere anterioare şi care se regăsesc în arhiva OCPI, cu indicarea corespunzătoare, pe cerere, a numărului de dosar la care se regăsesc înscrisurile respective.
(4) Actele administrative, avizele, autorizaţiile, adeverinţele eliberate de asociaţia de proprietari, certificatele de atestare a îndeplinirii obligaţiilor fiscale, extrase de carte funciară, certificate de sarcini, acordul creditorilor ipotecari sau al titularilor drepturilor reale ce grevează bunul şi alte asemenea înscrisuri, solicitate de notarul public în vederea instrumentării actului notarial, nu se vor ataşa cererii de înscriere dacă au fost menţionate cu date de identificare complete în conţinutul actelor juridice supuse înscrierii.
ART. 7
(1) Originalul sau copia legalizată a înscrisurilor certificate potrivit art. 28^1 alin. (2) din Legea nr. 7/1996 se păstrează permanent de către solicitant sau deponent, conform celor precizate pe cererea de recepţie şi/sau înscriere, în lipsa acestei menţiuni cererea urmând a fi respinsă, conform alin. (6) al aceluiaşi articol, dacă acestea nu au fost remediate ca urmare a emiterii referatului de completare.
(2) Cererile de înscriere în cartea funciară, însoţite de acte juridice care nu sunt emise de biroul notarial deponent, se vor putea depune fie direct la registratura BCPI şi se soluţionează conform prevederilor art. 28 din Legea nr. 7/1996, iar încheierea de carte funciară se comunică la ghişeu, fie se vor înregistra online, în condiţiile art. 28^1 din Legea nr. 7/1996, cu efectuarea menţiunii pe cerere cu privire la persoana care păstrează originalul: biroul notarial deponent sau solicitantul.
(3) Cererile de înscriere pot fi semnate electronic de notarul public, cu semnătură calificată.
ART. 8
(1) În vederea admiterii cererii de înscriere, se ataşează acesteia dovada de plată a tarifului, conform art. 29 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 7/1996.
(2) În cazul cererilor de înscriere înregistrate online, potrivit art. 28^1 din acelaşi act normativ, se ataşează dovada achitării tarifului, constatată prin ordine de plată vizate de bancă, chitanţă externă, bon fiscal, scanate cu semnătura electronică calificată a deponentului, inclusiv ordine de plată emise în format electronic de emitent.
(3) Prin excepţie, în cazul cererilor pentru care dovada achitării tarifului este generată în mod automat de către sistem - chitanţă internă, nu este necesară ataşarea copiei documentului de plată, având în vedere faptul că informaţiile cu privire la acesta şi cuantumul tarifului sunt disponibile în sistem.
ART. 9
(1) Referatele de completare emise de oficiul teritorial se comunică de îndată, prin fax, e-mail sau online, notarului public, fără a se aştepta împlinirea termenului de soluţionare a cererii.
(2) În măsura în care posibilităţile tehnice permit, notarul public va fi avertizat prin alerte emise de sistemul informatic cu privire la emiterea referatelor de completare.
ART. 10
Sistemul electronic informatic integrat gestionat de ANCPI permite introducerea datelor în aplicaţie, emiterea documentelor de plată şi încărcarea înscrisurilor în formă electronică, certificate cu semnătură calificată şi în afara programului de lucru cu publicul, urmând ca cererea să fie înregistrată în RGI electronic în timpul programului de lucru, prin validare de către notarul public, conform metodologiei emise de către ANCPI.
III. Comisia reprezentanţilor Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România şi ai Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
ART. 11
(1) În temeiul art. 22 alin. (13) din Legea nr. 7/1996, la nivelul celor două entităţi funcţionează o comisie având ca scop unificarea procedurilor de lucru privind modul de efectuare a operaţiunilor de publicitate imobiliară. Fiecare parte semnatară a prezentului protocol îşi desemnează reprezentanţii, care au putere de decizie corespunzătoare pentru a asigura îndeplinirea scopului propus.
(2) Comisia îşi poate desfăşura lucrările cu prezenţa fizică a minimum doi reprezentanţi ai fiecărei părţi. Comisia poate invita să participe la lucrările şedinţei cadre didactice universitare sau alţi specialişti în domeniul supus analizei.
(3) Soluţiile comisiei consemnate în minutele de şedinţă motivate în drept se adoptă prin consensul tuturor membrilor prezenţi, exprimat prin semnătură, şi sunt obligatorii pentru notarii publici şi personalul de specialitate din oficiile teritoriale, de la data comunicării lor, cu privire la modul de soluţionare a situaţiei juridice analizate şi pentru alte situaţii similare întâlnite în practică. Minutele de şedinţă sunt urmate de emiterea unor decizii cu caracter obligatoriu ale directorului direcţiei de publicitate imobiliară, respectiv ale directorului direcţiei de cadastru şi geodezie, după caz.
ART. 12
(1) Comisia este sesizată cu privire la dezbaterea unor situaţii juridice care privesc practica neunitară exclusiv de către ANCPI sau de către OCPI, respectiv de către UNNPR, Camerele notarilor publici sau notarii publici. Datele de organizare a şedinţelor comisiei comune sunt stabilite prin consens de către cele două entităţi.
(2) Sesizările sunt transmise comisiei însoţite de prezentarea detaliată a situaţiei juridice analizate şi de copii ale înscrisurilor justificative, relevante pentru soluţionarea problemei de practică neunitară semnalate: extrase de carte funciară, acte juridice, referate de completare, încheieri de admitere sau de respingere etc. Sesizările primite, care nu îndeplinesc aceste condiţii, nu sunt analizate, urmând să se solicite completarea corespunzătoare a acestora.
(3) Situaţiile juridice sau alte aspecte referitoare la colaborarea profesională interinstituţională, aflate pe rolul Comisiei, sunt analizate în ordinea cronologică a numerelor de înregistrare acordate de UNNPR, care asigură şi secretariatul Comisiei, începând cu cea mai veche dintre sesizări. Anumite situaţii de interes general sau care impun o soluţionare urgentă pot fi analizate cu prioritate, cu acordul celor două entităţi.
ART. 13
Din cuprinsul sesizărilor reproduse în minutele de şedinţă sunt anonimizate sau eliminate, după caz, datele cu caracter personal sau alte date care permit identificarea părţilor din actele juridice la care s-a făcut referire. Datele cadastrale şi de carte funciară privind imobilele nu sunt anonimizate din cuprinsul minutelor de şedinţă, având în vedere caracterul public al acestora.
IV. Dezbaterea succesorală şi încheierea actelor autentice având drept obiect imobile care fac obiectul posesiei exercitate sub nume de proprietar necontestat
ART. 14
(1) La încheierea actului autentic sau a certificatului de moştenitor, notarul public are obligaţia de a verifica titlul de proprietate al dispunătorului sau al autorului succesiunii. În situaţia în care nu se prezintă un act justificativ al titlului dispunătorului sau autorului succesiunii, se poate lua în considerare, pe riscul părţilor menţionat expres în act, existenţa dreptului pe baza unei posesii exercitate sub nume de proprietar necontestat, situaţie confirmată şi prin:
a) certificatul pentru atestarea că petentul este cunoscut ca proprietar, eliberat de către primarul localităţii unde este situat imobilul, potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul protocol de colaborare;
b) certificatul emis de organele fiscale ale autorităţilor locale;
c) procesul-verbal de identificare a imobilului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul protocol de colaborare;
d) documentaţia cadastrală, cu alocare număr cadastral pe flux întrerupt.
(2) Se înscriu în cartea funciară atât actele autentice, cât şi certificatele de moştenitor sau actele de partaj întocmite pe baza posesiei exercitate de către dispunător sau autorul succesiunii sub nume de proprietar.
(3) Pentru actele menţionate mai sus, intabularea se va face în condiţiile prezentării şi a documentelor indicate la alin. (1) lit. a)-c), nefiind necesară depunerea documentaţiei cadastrale recepţionate anterior de OCPI.
V. Procedura eliberării şi a plăţii onorariilor notariale pentru certificatele de moştenitor, certificatele de moştenitor suplimentar, certificatele de legatar şi certificatele de vacanţă succesorală, eliberate în derularea Programului naţional de cadastru şi carte funciară
ART. 15
(1) În scopul dezbaterii succesiunilor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, ulterior deschiderii noilor cărţi funciare pe numele defuncţilor, primăriile sesizează Camerele notarilor publici (denumite în continuare camerele) în a căror rază teritorială defuncţii şi-au avut ultimul domiciliu.
(2) În vederea sesizării camerei notarilor publici conform prevederilor art. 11 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 7/1996, OCPI transmite primăriei în a cărei rază teritorială se desfăşoară lucrările de înregistrare sistematică/primăriei de la ultimul domiciliu al defunctului:
- un centralizator ce cuprinde menţiuni despre numele, prenumele şi codul numeric personal (dacă este disponibil) ale defunctului, identificatorul electronic al imobilului (nr. cadastral şi de carte funciară) şi despre faptul că imobilele au făcut obiectul înregistrării sistematice;
– un extras de carte funciară pentru informare care va fi utilizat la eliberarea certificatelor de moştenitor şi despre care se va face menţiune în cuprinsul acestora, în vederea înscrierii în cartea funciară, conform art. 29 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 7/1996;
– copii ale actelor de proprietate ale defunctului, colectate în cadrul lucrării de înregistrare sistematică de către persoana autorizată care efectuează lucrările de înregistrare sistematică.
(3) Primăria transmite camerei în a cărei rază de activitate se află ultimul domiciliu al defunctului înscrisurile prevăzute la alin. (2), primite de la OCPI, însoţite de:
- sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale - anexa nr. 24 la Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.052 bis/1.528/2006, care conţine toate datele de identificare ale succesibililor;
– certificatul de deces, în copie, sau un extras de uz oficial de la registrul de stare civilă.
(4) În situaţia în care sesizările transmise camerelor de către primării sunt însoţite, individualizat, pe fiecare defunct, de toate înscrisurile prevăzute la alin. (3) şi corespund centralizatorului prevăzut la alin. (2), primit de la OCPI, camerele repartizează cauzele succesorale către notarii publici competenţi cu dezbaterea acestora.
(5) În situaţia în care sesizările transmise camerelor nu sunt însoţite, individualizat, pe fiecare defunct, de toate înscrisurile prevăzute la alin. (3), camerele solicită primăriei sau OCPI, după caz, completarea acestora într-un termen de 30 de zile. În cazul în care înscrisurile solicitate nu se comunică în termen, sesizările se restituie primăriei în vederea completării, cu informarea OCPI.
(6) Sesizările pentru deschiderea procedurii succesorale care nu corespund centralizatorului prevăzut la alin. (2) se repartizează notarului public competent. În acest caz, onorariul este stabilit conform Ordinului ministrului justiţiei nr. 177/C/2024 pentru aprobarea Normelor privind tarifele de onorarii minimale pentru serviciile prestate de notarii publici, cu completările ulterioare.
(7) Repartizarea dosarelor succesorale către notarii publici competenţi se face conform unei proceduri interne stabilite de către preşedintele camerei.
(8) În aplicarea dispoziţiilor prezentului protocol, corespondenţa dintre OCPI, primărie şi cameră se poate face şi prin mijloace electronice de comunicare.
ART. 16
(1) După eliberarea certificatului de moştenitor, acesta împreună cu documentul contabil emis de către notarul public instrumentator, constând în factura fiscală privind onorariul notarial, se înaintează OCPI în a cărui rază teritorială se află imobilele care fac obiectul Programului în vederea înscrierii în cartea funciară (PNCCF), cu respectarea prevederilor art. 28 sau 28^1 din Legea nr. 7/1996. O copie a acestor documente se înaintează de către notarul public instrumentator camerei din care face parte.
(2) Camera întocmeşte un centralizator în care sunt menţionate datele defunctului, numărul şi data certificatului de moştenitor, imobilele ce fac obiectul acestuia, identificate prin număr cadastral şi număr de carte funciară, precum şi cuantumul onorariului datorat pe care îl înaintează OCPI în a cărui rază de activitate se desfăşoară lucrările de înregistrare sistematică.
ART. 17
(1) Certificatele de moştenitor întocmite în aplicarea dispoziţiilor prezentului protocol vor purta menţiunea că sunt eliberate la cererea primăriei, în cadrul PNCCF, conform dispoziţiilor art. 11 alin. (2) lit. g) şi art. 12 alin. (4) din Legea nr. 7/1996, şi se intabulează din oficiu.
(2) În situaţia în care cererea de înscriere a certificatului de moştenitor a fost respinsă motivat de existenţa unor erori materiale, notarul public are obligaţia de a rectifica erorile din actul astfel emis, cu respectarea prevederilor Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) În cazul prevăzut la alin. (2), plata onorariului notarial se va efectua de către oficiul teritorial, cu condiţia ataşării de către OCPI la documentele de plată a încheierii de carte funciară care să ateste efectuarea înscrierii în cartea funciară.
(4) Plata onorariului notarial se face de către ANCPI, prin OCPI competent, în contul indicat de către notarul public instrumentator pe documentul de plată, în termen de 30 de zile de la data depunerii de către cameră a centralizatorului prevăzut la art. 16 alin. (2), a facturilor fiscale şi a copiilor certificatelor de moştenitor.
(5) Plata se face pe baza facturilor fiscale emise de notar, a centralizatorului lunar şi a certificatelor de moştenitor emise potrivit prezentului protocol, transmise prin intermediul camerei, conform procedurii interne cu privire la modul de efectuare a plăţii, emise la nivelul ANCPI în aplicarea legii şi a prezentului protocol.
(6) Plata se va efectua cu condiţia eliberării certificatelor de moştenitor în termen de 2 ani de la data sesizării camerei notarilor publici de către primărie, conform dispoziţiilor art. 9 alin. (9) din Legea nr. 7/1996. În cazul în care procedura succesorală se finalizează peste acest termen, onorariul se suportă de către moştenitori, conform Ordinului ministrului justiţiei nr. 177/C/2024, cu completările ulterioare.
(7) Cuantumul onorariului notarial achitat de ANCPI pentru eliberarea de către notarii publici a certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, întocmite cu privire la imobile ce au făcut obiectul înregistrării sistematice, este stabilit în condiţiile art. 9 alin. (8^1) din Legea nr. 7/1996.
(8) Sumelor achitate de ANCPI pentru plata certificatelor de moştenitor eliberate în condiţiile prezentului protocol li se adaugă taxa pe valoarea adăugată, conform art. 9 alin. (7^1) din Legea nr. 7/1996.
ART. 18
În aplicarea dispoziţiilor art. 9 alin. (11) din Legea nr. 7/1996, dispoziţiile referitoare la calculul, încasarea şi virarea impozitului pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare nu sunt aplicabile actelor notariale prin care operează transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia constatate prin certificatele de moştenitor prevăzute de prezentul protocol. Înscrierea în cartea funciară a imobilelor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică este scutită de la plata tarifelor.
ART. 19
În aplicarea PNCCF şi a dispoziţiilor art. 80 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazurile în care, pe parcursul derulării procedurii dezbaterii succesorale, notarul public constată necesitatea analizării unor înscrisuri noi, OCPI vor comunica notarilor publici documentele şi informaţiile necesare pentru soluţionarea cauzelor succesorale care se află în evidenţele acestora sau care le-au fost puse la dispoziţie de alte instituţii publice.
ART. 20
În aplicarea şi cu respectarea dispoziţiilor prezentului protocol de colaborare, părţile semnatare vor putea emite instrucţiuni comune.
VI. Dispoziţii finale
ART. 21
(1) Părţile semnatare pot organiza cursuri comune de pregătire profesională sau şedinţe comune, la care pot participa notarii publici, angajaţii birourilor notariale, registratorii de carte funciară, inspectorii de cadastru şi asistenţii-registratori. La cursuri sau la şedinţele comune pot fi invitate şi persoane autorizate să întocmească documentaţii cadastrale, reprezentanţi ai serviciilor de sistematizare din cadrul administraţiei publice centrale şi locale, arhitecţi sau cadre didactice universitare.
(2) Reprezentanţii camerelor şi cei ai OCPI pot organiza şedinţe de lucru la nivel local, iar situaţiile de practică neunitară identificate vor fi înaintate spre soluţionare comisiei comune a reprezentanţilor ANCPI şi ai UNNPR.
ART. 22
Reprezentanţii celor două entităţi vor negocia, dacă este cazul, eventualele modificări la prezentul protocol de colaborare şi vor stabili strategia de punere în aplicare a acestuia pe întreg teritoriul ţării. Totodată, cele două entităţi vor efectua verificări comune, care vor avea ca obiect respectarea prevederilor prezentului protocol de colaborare.
ART. 23
Prezentul protocol conţine dispoziţii obligatorii pentru notarii publici şi pentru personalul de specialitate din cadrul oficiilor teritoriale. Nerespectarea prevederilor prezentului protocol de colaborare constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform normelor în vigoare.
Prezentul protocol s-a încheiat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare dintre părţile semnatare, şi va intra în vigoare la data publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
Director general,
Laurenţiu-Alexandru Blaga
Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România
Vicepreşedinte,
notar public,
Vasile Varga
ANEXA 1
ROMÂNIA
Primăria Oraşului/Comunei ...........
Nr. .........../...........
CERTIFICAT
pentru atestarea că petentul este cunoscut ca proprietar
În baza cererii formulate de ..........., domiciliat(ă) în oraşul/comuna ..........., str. ........... nr. ....., judeţul ............, şi a verificărilor efectuate de către compartimentul de specialitate al primăriei, se constată că petentul (petenta) figurează înscris(ă) în registrul tipul ............, vol. ......., poziţia nr. ..........., asupra imobilului compus din ......... mp, cu vecinii: ........... în pct. ........... .
Primarul localităţii,
...........
ANEXA 2
ROMÂNIA
Primăria Oraşului/Comunei ...........
Nr. .........../...........
PROCES-VERBAL
de identificare a imobilului
Încheiat astăzi ...........
Subsemnaţii: ..........., secretar al oraşului/comunei ..........., agent agricol (persoană desemnată prin dispoziţia nr. ...........), ne-am deplasat la imobilul situat în intravilanul/extravilanul comunei/oraşului/municipiului ..........., punctul ..........., identificat prin nr. cadastral ..........., proprietatea (coproprietatea) lui ..........., în suprafaţă de ........
Imobilul identificat are următoarele vecinătăţi:
N ......................;
S ......................;
E ......................;
V ...................... .
Cu ocazia identificării am constatat că nu există niciun litigiu cu privire la întinderea suprafeţei şi vecinătăţile.
Identificarea în teren are la bază planul de amplasament şi delimitarea bunului imobil întocmit de .............
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare şi în prezenţa următoarelor persoane: ............. . (după caz: proprietar, rudă, vecin etc.)
Prezentul înscris însoţeşte în mod obligatoriu certificatul pentru atestarea că petentul ............. este cunoscut ca proprietar (anexa nr. 1 la Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 99/2025).
Secretar,
.............
Agent agricol,
.............
Persoane care au participat la identificare:
.............
.............
.............
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: