Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL ADITIONAL din 26 septembrie 2005  la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001, intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL ADITIONAL din 26 septembrie 2005 la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001, intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 946 din 25 octombrie 2005
I. Dispoziţii generale
Guvernul României (GR) şi Guvernul Statelor Unite ale Americii (GSU) (fiecare guvern denumit parte sau, colectiv, pãrţi) convin sã modifice Scrisoarea de înţelegere dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind controlul drogurilor şi aplicarea legii, semnatã la Bucureşti la 3 iulie 2001 (denumitã în continuare Înţelegere) şi sã susţinã douã proiecte în derulare şi douã noi proiecte de aplicare a legii în condiţiile stipulate în Înţelegere, aşa cum va fi modificatã aceasta prin prezentul protocol adiţional.
GSU va furniza un fond de 1.750.000 dolari S.U.A. constând în asistenţã suplimentarã în beneficiul GR pentru proiectele descrise mai jos. Din aceastã sumã totalã GSU va furniza aproximativ 1.185.000 dolari S.U.A., reprezentând costul acţiunilor de pregãtire suplimentarã şi asistenţã tehnicã, aceastã asistenţã fiind contractatã prin alte agenţii ale GSU în beneficiul GR, în conformitate cu termenii şi condiţiile Înţelegerii, aşa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional. GSU va menţine disponibilã suma rãmasã, în valoare de 565.000 dolari S.U.A., aceasta urmând a fi angajatã în beneficiul GR în conformitate cu termenii şi condiţiile Înţelegerii, aşa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional.
Fondurile furnizate prin prezentul protocol adiţional la Înţelegere vor susţine 4 proiecte destinate:
1. sã asiste GR, prin punerea la dispoziţie a unui consilier juridic rezident, în procesul de reformã a sistemului sãu de justiţie penalã şi pentru combaterea corupţiei funcţionarilor guvernamentali;
2. sã asiste Inspectoratul General al Poliţiei Române sã îşi dezvolte structura de investigare a criminalitãţii cibernetice şi capacitatea de executare a operaţiunilor antidrog;
3. sã asiste GR sã îşi dezvolte capacitatea de gestionare a instituţiilor de aplicare a legii;
4. sã asiste GR sã consolideze instituţiile din sistemul de justiţie penalã.
Descrierea completã a proiectelor şi scopurile acestora sunt cuprinse în secţiunea II de mai jos. Toate celelalte obligaţii, termeni şi condiţii nemodificate, specificate în Înţelegere, vor rãmâne aplicabile, în vigoare şi cu efecte depline.
Asigurarea asistenţei financiare nerambursabile de cãtre GSU dupã încheierea anului fiscal în curs este condiţionatã de progresul satisfãcãtor în realizarea obiectivelor proiectului şi de disponibilitatea fondurilor aprobate şi alocate anual de Congresul Statelor Unite ale Americii, precum şi de aprobarea Biroului afacerilor internaţionale în domeniul combaterii drogurilor şi aplicãrii legii (INL) din cadrul Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii.
II. Descrierea proiectului
Durata planificatã a acestor proiecte este de un an.

1. Proiectul privind consilierul juridic rezident

Descrierea proiectului
În 2005-2006 activitatea consilierului juridic rezident se va axa pe urmãtoarele:
1. asistenţã acordatã GR pentru creşterea eficienţei Parchetului Naţional Anticorupţie (PNA) în urmãrirea în justiţie a actelor de corupţie la toate nivelurile;
2. asistenţã acordatã GR în dezvoltarea capacitãţii necesare pentru a ancheta şi a urmãri în justiţie noile tipuri de infracţiuni, cum ar fi traficul de fiinţe umane şi spãlarea de bani;
3. asistenţã acordatã GR în procesul de reformã al curţilor de apel;
4. asistenţã acordatã GR în crearea unui program pentru victimele care au şi calitate de martor în cazurile de trafic de fiinţe umane;
5. în legãturã cu programul pentru victimele care au şi calitate de martor, asistenţã acordatã GR în dezvoltarea capacitãţii de a primi şi a transmite mãrturia victimei în cazurile de trafic de fiinţe umane prin intermediul unui sistem de videoconferinţã amplasat în curţile de apel din ţarã;
6. sprijinirea înfiinţãrii unui nou Inspectorat pentru Crimã Organizatã şi Terorism.
Obiective/Evaluarea performanţei
1. Asistenţã acordatã autoritãţilor române în combaterea eficientã a crimei organizate. Sprijin acordat GR în dezvoltarea unei capacitãţi moderne de gestionare şi a unei strategii durabile de programe de instruire pentru Inspectoratul pentru Crimã Organizatã şi Terorism nou-înfiinţat.
● Reuşita eforturilor GR de a combate crima organizatã se reflectã în numãrul de arestãri şi dosare penale.
2. Asistenţã pentru poliţie şi procurori axatã pe dezvoltarea capacitãţii necesare de a ancheta şi a urmãri în justiţie noile tipuri de infracţiuni, cum ar fi traficul de fiinţe umane, spãlarea de bani şi încãlcãrile legislaţiei privind drepturile de proprietate intelectualã.
● GR are o capacitate mãritã de a ancheta şi a urmãri în justiţie noile tipuri de infracţiuni.
● Numãrul de arestãri şi dosare penale creşte.
3. Asistenţã tehnicã în perfecţionarea procedurilor privind spãlarea de bani, confiscarea averilor şi finanţarea terorismului, în vederea implementãrii eficiente a cerinţelor din convenţiile şi protocoalele internaţionale.
● Creşte eficienţa analiticã şi coordonarea instituţiilor din domeniul de aplicare a legii de cãtre GR.
● Creşte numãrul rapoartelor realizate de serviciile de informaţii financiare referitoare la tranzacţiile suspecte.
● Creşte numãrul anchetelor şi al urmãririlor în justiţie de aceastã naturã.
4. Creşterea capacitãţii operaţionale şi manageriale a PNA de a investiga şi a urmãri în justiţie în mod eficient actele de corupţie la nivel înalt. Creşterea capacitãţii procurorilor PNA de a asimila legislaţia recent adoptatã privind declaraţiile de avere şi analiza activelor nete în investigaţiile financiare.
● PNA investigheazã şi soluţioneazã eficient un numãr sporit de cazuri de corupţie la nivel înalt.
● Numãrul de cazuri nesoluţionate se micşoreazã.
5. Asistenţã acordatã magistraţilor români pentru implementarea reformelor în sistemul juridic, inclusiv a noilor responsabilitãţi privind aprobarea procedurilor penale şi a noilor programe de creştere a eficienţei şi a responsabilitãţii în sistemul de justiţie.
● Magistraţii creeazã reguli standardizate pentru revizuirea cererilor de autorizaţii de percheziţie.
6. Asistenţã acordatã GR în crearea unui program pentru victimele care au şi calitate de martor, inclusiv finanţarea unui fond adecvat de sprijin şi a unui sistem tip videoconferinţã, menite sã uşureze presiunile de ordin logistic asupra victimelor vulnerabile.
● GR creeazã, implementeazã şi participã la finanţarea unui program pentru victimele martori.
● Echipa pentru victimele martori se implicã activ în cazuri, realizeazã o evaluare a legislaţiei în vigoare şi recomandã reforme.
● Se adoptã legislaţia privind victimele infracţiunilor.
● Se înfiinţeazã fondul pentru victimele infracţiunilor.

2. Proiectul de continuare a asistenţei în domeniul criminalitãţii cibernetice şi al traficului de droguri

Descrierea proiectului
Proiectul de continuare a asistenţei în domeniul criminalitãţii cibernetice şi al traficului de droguri va asigura în continuare asistenţã pentru creşterea capacitãţii GR de a identifica, investiga şi urmãri în justiţie infracţionalitatea ciberneticã şi traficul de droguri. Proiectul va beneficia de expertiza specialiştilor americani din domeniul aplicãrii legii care vor instrui în continuare serviciile de combatere a criminalitãţii cibernetice şi antidrog din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).
În cadrul acestui proiect se vor furniza, de asemenea, echipamente şi materiale suplimentare Poliţiei Române, incluzând şi serviciile judeţene şi centrele zonale. Proiectul va pune accentul pe creşterea performanţei serviciilor de criminalitate ciberneticã şi antidrog şi pe îmbunãtãţirea coordonãrii, cooperãrii, comunicãrii interne, precum şi a comunicãrii cu agenţiile de aplicare a legii din SUA.
În mod concret, în cadrul proiectului se vor susţine sesiuni de instruire pe tehnici de recuperare a probelor din sistemele informatice, fraude informatice şi penetrarea reţelelor de calculatoare, operaţiuni sub acoperire pe droguri şi analiza informaţiilor, spãlare de bani şi investigarea infracţiunilor financiare. Sesiunile de instruire vor aborda metodele de lucru în grupuri comune de ofiţeri de poliţie şi procurori şi vor include şi reprezentanţi împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare, astfel încât sã se discute şi posibile schimbãri legislative. Ca o ultimã menţiune, prin acest proiect se vor oferi echipamentele necesare pentru completarea şi aducerea la standarde a echipamentelor oferite anterior în cadrul acestui proiect şi aflate deja în exploatare.
Obiective/Evaluarea performanţei
1. Dezvoltarea cunoştinţelor de specialitate ale ofiţerilor de poliţie, procurorilor şi reprezentanţilor împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare, în domeniul criminalitãţii cibernetice şi al traficului de droguri, incluzând şi tehnici de investigaţie moderne, cum ar fi grupurile de lucru. Creşterea capacitãţii de a recupera informaţii din reţele de calculatoare şi calculatoare confiscate
● Poliţiştii români dovedesc stãpânirea unor tehnici şi cunoştinţe moderne în anchetarea infracţiunilor din domeniul criminalitãţii cibernetice şi al traficului de droguri, recuperarea datelor din sistemele informatice şi utilizarea grupurilor de lucru comune.
● Creşterea numãrului de anchete în cazuri privind criminalitatea ciberneticã şi traficul de droguri, care conduc la un numãr mai mare de dosare penale
2. Promovarea schimbului eficient şi rapid de informaţii între departamentele cu atribuţii în aplicarea legii şi încurajarea utilizãrii calculatoarelor în desfãşurarea investigaţiilor
● Informaţiile sunt transmise într-o manierã mai eficientã şi într-un timp mai scurt, astfel încât se faciliteazã creşterea numãrului de anchete şi dosare penale.
● Poliţiştii români devin mai eficienţi în utilizarea calculatoarelor şi sunt mai pregãtiţi sã facã faţã metodelor sofisticate ale infractorilor.
3. Strângerea relaţiilor de cooperare dintre instituţiile cu atribuţii în aplicarea legii din România şi din SUA în domeniul criminalitãţii cibernetice şi al traficului de droguri
● Raportul de operaţiuni al instituţiilor de aplicare a legii din SUA menţioneazã strângerea relaţiilor de cooperare.
● Numãrul de investigaţii desfãşurate împreunã creşte.
4. Asistenţã acordatã GR în dezvoltarea şi implementarea unei legislaţii eficiente (Proiectul privind consilierul juridic rezident va participa la realizarea acestui deziderat)
● Includerea reprezentanţilor împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare în aceste sesiuni de instruire asigurã punctul de plecare pentru îmbunãtãţirea prevederilor legale

3. Proiectul privind managementul instituţiilor cu atribuţii în domeniul aplicãrii legii

Descrierea proiectului
Proiectul va începe cu o evaluare fãcutã de experţi şi cu o analizã a capacitãţilor de management din instituţiile cu atribuţii în domeniul aplicãrii legii în România şi a programelor postuniversitare. Ulterior, proiectul va oferi programe de pregãtire specializate pentru managementul instituţiilor din domeniul aplicãrii legii, inclusiv procedurile bugetare, administrarea bugetarã şi îmbunãtãţiri la programa de învãţãmânt de management a academiilor de poliţie.
Obiective/Evaluarea performanţei
1. Îmbunãtãţirea capacitãţii conducerii instituţiilor din domeniul aplicãrii legii din România de a realiza şi de a administra bugete şi resurse ale unitãţilor
● Furnizarea de programe de pregãtire, de echipamente şi materiale
● Managerii folosesc tehnici şi demonstreazã capacitatea de a realiza şi de a administra bugete şi resurse ale unitãţilor.
● Adoptarea modificãrilor aduse la programele de învãţãmânt de management ale academiilor de poliţie
2. Promovarea schimbului de informaţii rapid şi eficient între manageri şi subordonaţi
● Managerii demonstreazã disponibilitatea şi capacitatea de a îmbunãtãţi fluxul de informaţii cãtre subordonaţi.
3. Îmbunãtãţirea capacitãţii conducerii de a limita corupţia
● Asigurarea de programe de pregãtire
● Creşterea numãrului de cazuri de eliminare sau de limitare a corupţiei din poliţie de cãtre manageri

4. Proiectul privind instituţiile din sistemul de justiţie penalã

Descrierea proiectului
Proiectul va oferi asistenţã specificã în vederea consolidãrii instituţiilor din sistemul de justiţie penalã prin punerea accentului asupra noilor prevederi ale Codului penal, dar şi prin promovarea unor practici judiciare mai bune şi a transparenţei în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. În cadrul proiectului se vor organiza seminarii de pregãtire, se vor publica cele mai bune practici şi se va lucra în parteneriat cu Proiectul privind consilierul juridic rezident şi cu alte iniţiative internaţionale sau locale.
Obiective/Evaluarea performanţei
1. Dezvoltarea capacitãţii juridice de utilizare a noilor prevederi din Codul penal
● Justificarea cu documente a practicilor juridice în vigoare, a deciziilor privind mandatele de arestare şi de percheziţie, precum şi a modului de folosire a dovezilor care presupun tehnici noi
● Realizarea unei evaluãri a acestor practici şi a practicilor optime, precum şi elaborarea unor situaţii ipotetice şi a unei metodologii complete pentru judecãtori
● Derularea unei serii de seminarii de pregãtire dedicate implementãrii metodologiei
● Evaluarea rezultatelor seminariilor şi popularizarea acestora în vederea promovãrii folosirii celor mai bune practici
2. Promovarea transparenţei şi a responsabilitãţii în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii
● Redactarea modificãrilor aduse codului etic din sistemul juridic şi prezentarea lor ca recomandãri
● Aprobarea şi implementarea codului de eticã pentru personalul de la curţile de apel
● Realizarea unui software pentru documentarea şi obţinerea de referinţe pentru deciziile Consiliului Superior al Magistraturii
● Publicarea raportului final
III. Verificarea rezultatelor obţinute
Metodele de verificare a rezultatelor obţinute în cadrul acestui proiect includ observarea de cãtre personalul pãrţilor şi studierea statisticilor oficiale.
Pãrţile cad de acord sã evalueze împreunã statisticile oficiale ale GR referitoare la numãrul de arestãri, încãlcãri ale legii privind regimul drogurilor şi numãrul de persoane împotriva cãrora s-a început urmãrirea penalã, pentru a stabili cifre comparative şi a determina dacã asistenţa acordatã de GSU dã sau nu rezultatele scontate de la an la an. Chestionarele completate de beneficiarii sesiunilor de pregãtire vor fi, de asemenea, folosite la evaluarea rezultatelor proiectului.
IV. Intrarea în vigoare şi încetarea valabilitãţii
Prezentul protocol adiţional va intra în vigoare la data primirii de cãtre GSU a notificãrii scrise prin care GR informeazã despre îndeplinirea procedurii legale interne necesare pentru intrarea sa în vigoare, dacã aceastã notificare este primitã în termen de 20 de zile de la semnarea prezentului protocol adiţional. Oricare dintre pãrţi poate denunţa prezentul protocol adiţional prin notificarea prealabilã a unei astfel de intenţii, transmisã celeilalte pãrţi cu 90 de zile înaintea datei avute în vedere pentru încetarea valabilitãţii acestuia. Încetarea valabilitãţii prezentului protocol adiţional va anula orice obligaţii asumate de pãrţi privind contribuţiile în temeiul acestuia, cu excepţia plãţilor pentru angajamente fãcute cu terţi înaintea datei notificãrii intenţiei de denunţare a prezentului protocol adiţional.
Semnat la Bucureşti, România, în data de 26 septembrie 2005, în douã exemplare originale, fiecare în limbile românã şi englezã, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Florin Sandu,
secretar de stat

Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii,
Mark Taplin,
însãrcinat cu afaceri
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016