Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Prin imprumut public, in sensul prezentei metodologii, se inţelege punerea la dispoziţie spre utilizare, pentru un timp limitat şi fãrã un avantaj economic sau comercial direct ori indirect, a unei opere scrise, prin intermediul unei instituţii care permite accesul publicului in acest scop.
2. Prin utilizator se inţelege orice persoanã juridicã de drept public sau privat autorizatã care pune la dispoziţie publicului operele scrise, indiferent de modul de prezentare a acestora prin intermediul oricãror mijloace.
3. Utilizatorii prevãzuţi la pct. 2 au obligaţia de a obţine din partea organismului de gestiune colectivã desemnat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, colector unic in domeniul operelor scrise, o autorizaţie sub formã de licenţã neexclusivã privind imprumutul public al operelor scrise şi de a plãti o remuneraţie privind drepturile de autor.
4. Imprumutul efectuat prin biblioteci, precum şi prin alte instituţii care permit accesul publicului in acest scop, prin orice mijloace şi in orice mod, dã dreptul autorului la o remuneraţie echitabilã.
5. Remuneraţia echitabilã datoratã se calculeazã prin aplicarea procentului de 10% asupra bazei de calcul, astfel cum este reglementatã de prezenta metodologie, dar nu mai puţin de 0,8 lei pentru fiecare imprumut al unei opere scrise.
6. Baza de calcul a remuneraţiei pentru utilizarea operelor scrise este formatã din totalitatea veniturilor brute lunare ale utilizatorului, din care se scade taxa pe valoarea adãugatã, dacã este cazul.
7. (1) Plata remuneraţiilor se va face lunar pânã la data de 25 a fiecãrei luni pentru luna precedentã.
(2) In caz de intârzieri la plata remuneraţiei, utilizatorii datoreazã dobânzi la nivelul ratei de scont a Bãncii Naţionale a României.
8. Utilizatorii au obligaţia de a pune la dispoziţie organismului de gestiune colectivã pânã la data de 10 a fiecãrei luni, pentru luna precedentã, o documentaţie in format scris şi electronic, insoţitã de o adresã de inaintare purtând numele şi semnãtura reprezentantului legal, precum şi ştampila utilizatorului, adresã ce va confirma pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor din documentaţia furnizatã. Documentaţia va cuprinde:
a) totalitatea operelor scrise pe domeniile de creaţie aflate in administrare, inclusiv noile achiziţii;
b) fişa operelor scrise imprumutate, care conţine: date privitoare la codul de inventar, titlul operei, autorul şi/sau autorii operei, domeniul din care face parte şi numãrul utilizãrilor prin imprumut aferent fiecãrei opere scrise;
c) documentele financiar-contabile indispensabile stabilirii bazei de calcul a remuneraţiei.
9. Neprezentarea documentaţiei prevãzute la pct. 8 constituie contravenţie şi se sancţioneazã conform <>art. 139^2 lit. d) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
10. Organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor in domeniul operelor scrise desemnat unic colector poate numi unu sau 2 reprezentanţi in vederea monitorizãrii utilizãrii operelor scrise prin imprumut public. Aceştia vor avea acces liber in cadrul instituţiilor ce desfãşoarã activitãţi de imprumut public al operelor scrise, numai pe baza legitimaţiilor emise de organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor.
11. Prezenta metodologie va putea fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii sale in Monitorul Oficial al României, Partea I. Modificarea dispoziţiilor <>Legii nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, avute in vedere la elaborarea prezentei metodologii, indreptãţesc organismul de gestiune colectivã sã solicite iniţierea unei noi proceduri de negociere inainte de implinirea termenului prevãzut in prezenta metodologie.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: