Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Încheiat şi semnat azi, 16 iulie 2007, între: SOCIETATEA COMERCIALĂ DE TRANSPORT CU METROUL BUCUREŞTI "METROREX" S.A. cu sediul în Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, înregistratã la Registrul Comerţului Bucureşti sub nr. J40/6880/1990, cod de înregistrare fiscalã RO13863739, reprezentatã prin dl. Gabriel Daniel MOCANU, în calitate de Director General, (numitã în continuare "Beneficiar"), pe de o parte şi SOCIETATEA COMERCIALĂ ALSTOM TRANSPORT S.A. cu sediul în Bucureşti, Bd. Basarabia nr. 256, sector 3, tel: 031.824.23.00, fax: 021.233.36.76, înregistratã la Registrul Comerţului Bucureşti sub nr. J40/22347/1994, cod de înregistrare fiscalã RO6640696, reprezentatã prin dl. Gabriel Stanciu, în calitate de Director General (numitã în continuare "Prestator"), pe de altã parte, denumite în continuare individual "Partea" şi împreunã "Pãrţile" care, de comun acord, în conformitate cu dispoziţiile Articolele 13.5 şi 13.6 şi prevederile Anexei nr. 9 din Contractul de Mentenanţã Material Rulant Metrou şi Feroviar Bucureşti Nr. 91/20.11.2003 (denumit în continuare "Contractul"), astfel cum a fost modificat ulterior, au convenit modificarea şi/sau completarea Contractului, dupã cum urmeazã: I. Textul Anexei 1 a Contractului se completeazã/modificã şi va avea un nou conţinut dupã cum urmeazã: Parcul Astra 1.1. Text modificat: Parcul ASTRA aflat în exploatare de cãtre Beneficiar la data semnãrii acestui Contract în Sistemul de Metrou Bucureşti este compus dintr-un singur tip de Vagoane iniţial construite de Astra Vagoane (Arad) în perioada 1978 şi 1994. La data începerii Contractului, serviciile vor acoperi un numãr de o sutã şaizeci şi trei (163) seturi a câte douã (2) vagoane indivizibile corespunzând unui numãr de trei sute douãzeci şi şase (326) Vagoane. Din acestea, patruzeci (40) de vagoane ASTRA sunt dotate cu instalaţii ATP şi ATO pentru a fi apte sã circule pe noua linie 4 (Parcul liniei 4). 1.2.Text nemodificat: Caracteristicile tehnice principale ale Parcului ASTRA:
Caroserie oţel carbon
Lungime vagon 18600 mm
Lãţime vagon 3100 mm
Înãlţime maximã vagon de la:
acoperiş 3600 mm
Gabarit inferior de la acoperiş 130 mm(85mm)/65 mm static (avarie)
Masa 36 tone pe vagon
Compunere REM 2 Vagoane
Compunere set tren unitãţi multiple de 2 sau 3 REM
Viteza maximã exploatare 70 km/h
Tipul de boghiu monomotor
Ampatament boghiu 2200 mm
Prindere boghiu/caroserie cu rulment de sprijin şi rotire
Suspensie primarã arc metal - cauciuc
Suspensie secundarã pneumaticã
Acţionare motoare curent continuu
Servicii auxiliare convertizor rotativ, regulator
tensiune şi frecvenţã
Putere/Tensiune tracţiune 4 x 185 KW/ 750 VCC
Sistem de frâne frâna electricã, electropneumaticã,
pneumaticã, resort
Mecanismul de acţionare a uşilor pneumatic
Numãrul uşilor acces cãlãtori/
Deschidere 4 uşi pe fiecare parte 1400 mm deschidere
Ventilaţie/HVAC ventilaţie naturalã (mişcarea trenului),
aer condiţionat în cabina conducere tren
Acţionare pantograf pneumaticã
1.3. Text modificat: Durata medie de viaţã a Parcului ASTRA Urmãtorul tabel indicã numãrul Vagoanelor predate Beneficiarului de ASTRA Arad şi date în exploatare în fiecare an între 1978 şi 1994:
┌───────┬───────────────────────────────────────────┐
│Anul │ Numãr de Vagoane aflate în exploatare │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1978 │ 14 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1979 │ 10 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1981 │ 20 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1982 │ 40 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1983 │ 54 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1984 │ 32 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1985 │ 42 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1986 │ 52 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1987 │ 46 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1988 │ 46 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1989 │ 68 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1990 │ 38 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1991 │ 20 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1992 │ 6 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1993 │ 10 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│1994 │ 4 │
├───────┼───────────────────────────────────────────┤
│Total │ 502 (din care 326 vor fi întreţinute) │
└───────┴───────────────────────────────────────────┘
La data semnãrii acestui Contract, vechimea medie a acestor Vagoane este de aproximativ 17 ani. 2. Parcul Bombardier 2.1. Text modificat: La data semnãrii acestui contract, SC METROREX SA avea în derulare un contract de achiziţie a unor trenuri noi (18 trenuri, respectiv 108 vagoane produse de firma Bombardier Transportation). Pânã la data intrãrii în efectivitate a Contractului, respectiv 01.07.2004, au fost livrate un numãr de 108 vagoane de tip Bombardier, acestea înlocuind în totalitate vagoanele ASTRA care se aflau în exploatare pe magistrala a II-a. Ulterior datei intrãrii în efectivitate a Contractului, SC METROREX SA a încheiat în luna decembrie 2004, un nou contract pentru achiziţia de 120 vagoane (20 trenuri), cu firma Bombardier Transportation destinate înlocuirii parţiale a parcului de vagoane ASTRA aflate în exploatare pe magistrala I+III. Intrarea în serviciul comercial a acestor vagoane a început cu luna decembrie 2006, eşalonat în funcţie de ritmul livrãrilor efectuate de Bombardier Transportation. În cadrul acestui contract de achiziţii trenuri noi de tip BM.21 s-a comandat suplimentar un nr. de 6 trenuri (36 vagoane) cu termen de livrare - primul trimestru al anului 2008. 2.2 Text nemodificat: Caracteristicile tehnice principale ale Parcului BOMBARDIER:
Caroserie otel inoxidabil cu bolţuri
Lungimea trenului peste cuple 112 610 mm
Lungimea vagon remorcã 19389 mm
Lungimea vagon motor 18435 mm
Lãţime vagon 3100 mm
Înãlţime vagon de la acoperiş 3460 mm
Înãlţime podea de la acoperiş 1120 mm
Masa trenului fãrã cãlãtori 173,5 t
Compunere REM 6 Vagoane
Compunere tren 1 REM
Viteza maximã 80km/h
Tipul de boghiu bimotor
Ampatament boghiu 2300 mm
Suspensie primarã metal -cauciuc şi arcuri elicoidale
Suspensie secundarã pneumaticã
Sistem de propulsie invertor (ondulor) IGBT
un invertor (ondulor) la 2 motoare de tracţiune
sistem de control MITRAC
motoare asincrone trifazate
Sisteme de frâne electricã, electropneumaticã şi resort
Sistem de frânare controlat cu microprocesor
Mecanismul uşilor electric
Numãrul uşilor/deschidere 4 uşi pe parte/1400 mm deschidere
Ventilaţie HVAC aer condiţionat în cabina conductorului
ventilaţie forţatã în vagon
Art. 2.3 Text nou: Îmbunãtãţirile aduse trenului tip BM.21 faţã de trenul tip BM2: - ventilaţie forţatã cu debit de aer mai mare în interiorul vagoanelor, în conformitate cu norma europeanã în vigoare EN 13129-3 - suplimentarea numãrului de bare de sprijin pentru cãlãtori - afişaj dinamic în fiecare vagon pentru comunicarea vizualã cãtre cãlãtori a unor informaţii de interes. Art. 3. Parc Modernizat, se anuleazã textul din contract. Art. 4. Text nemodificat: Kilometrajul mediu anual al Parcului de Vagoane Kilometrajul mediu anual al Parcului de Vagoane este de 6.000.000 (şase milioane) kilometri per an pentru întregul Parc de Vagoane. Art. 5. Text modificat: Evoluţia Parcului de vagoane Evoluţia planificatã a parcului de vagoane prevãzutã pentru perioada de mentenanţã va ţine cont de urmãtoarele aspecte (care nu sunt limitative): - înlocuirea treptatã (eşalonatã) a parcului de vagoane tip ASTRA cu vagoane de construcţie nouã, - finalizarea lucrãrilor de construcţie şi darea în exploatare a tronsoanelor Nicolae Grigorescu - Linia de Centurã şi 1 Mai - Laromet, - dezvoltarea reţelei de metrou prin construirea de noi magistrale, - modificarea graficelor de circulaţie ale TEM în funcţie de traficul orar /staţie/magistralã a cãlãtorilor, - implementarea de instalaţii noi de automatizare a traficului pe magistrala I+III. Evoluţia parcului de vagoane pentru perioada de contract cuprinsã între anii I-IV este prezentatã în tabelul de mai jos:
┌─────────────────┬─────────────┬────────────────────┬──────────┬──────────────┐
│An contractual/ │ Trimestrul │ Parc ASTRA │ Parc BM2 │ Parc BM21 │
│An calendaristic │ │ │ │ │
├─────────────────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. I │ 326 │ 108 │ - │
│ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. II │ 326 │ 108 │ - │
│ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. III │ 326 │ 108 │ - │
│ Anul I ├─────┬───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ 07.2004/ │Trim.│Apr │ 296 │ │ │
│ 06.2005 │IV ├───────┼────────────────────┤ │ │
│ │ │Mai │ 296 │ 108 │ - │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ │ │
│ │ │iun │ 226 │ │ │
├─────────────────┼─────┴───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. I │ 226 │ 108 │ - │
│ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ Anul II │Trim. II │ 226 │ 108 │ - │
│ 07.2005/ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ 06.2007 │Trim. III │ 226 │ 108 │ - │
│ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. IV │ 226 │ 108 │ - │
├─────────────────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. I │ 226 │ 108 │ - │
│ ├─────┬───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Oct │ 226 │ │ - │
│ │II ├───────┼────────────────────┤ │ │
│ │ │Nov │ 226 │ 108 │ │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ │ │
│ Anul III │ │Dec │ 214 │ │ 12 │
│ 07.2006/ ├─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ 06.2007 │Trim.│Ian │ 202 │ │ 24 │
│ │III ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Feb │ 196 │ 108 │ 30 │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Mar │ 190 │ │ 36 │
│ ├─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Apr │ 184 / 178 │ │ 42/48 │
│ │IV ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Mai │ 178 / 172 │ 108 │ 48 / 54 │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Iun │ 166/160 │ │ 60/66 │
├─────────────────┼─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Iul │ 118 │ │ 66 │
│ │I ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Aug │ 106 │ 108 │ 78 │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Sept │ 154 │ │ 84 │
│ ├─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Oct │ 142 │ │ 96 │
│ │II ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Nov │ 130 │ 108 │ 108 │
│ Anul IV │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ 07.2007/ │ │Dec │ 118 │ │ 120 │
│ 06.2008 ├─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Ian │ 112 │ │ 126 │
│ │III ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Feb │ 100 │ 108 │ 138 │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Mar │ 94 │ │ 144 │
│ ├─────┼───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim.│Apr │ 82 │ │ 156 │
│ │IV ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Mai │ 82 │ 108 │ 156 │
│ │ ├───────┼────────────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │Iun │ 82 │ │ 156 │
├─────────────────┼─────┴───────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. I │ 130 │ 108 │ 156 │
│ Anul V ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ 07.2008/ │Trim. II │ 150 │ 108 │ 156 │
│ 07.2009 ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. III │ 150 │ 108 │ 156 │
│ ├─────────────┼────────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Trim. IV │ 150 │ 108 │ 156 │
└─────────────────┴─────────────┴────────────────────┴──────────┴──────────────┘
În cazul în care livrãrile de trenuri Bombardier vor fi întârziate faţã de graficul de mai sus numãrul de vagoane ASTRA care va fi menţinut în Parcul de Vagoane se va stabili în funcţie de necesarul de trenuri folosite pentru serviciul comercial, în conformitate cu prevederile graficelor de circulaţie dispuse a se aplica de cãtre SC "Metrorex" SA. În cazul repunerii în circulaţie a unor trenuri care nu au mai fost supuse mentenanţei şi au staţionat, Pãrţile vor conveni asupra modului în care aceste trenuri vor fi aduse la starea tehnicã necesarã exploatãrii. II. Actualizare/Revizuire Anul III Contractual Ca urmare a stabilirii coeficienţilor de actualizare/revizuire pentru cel de-al treilea an contractual, prin procesul verbal semnat în data 10.07.2007, anexat la prezentul Act Adiţional, şi a mecanismului de calcul stabilit conform prevederilor Actului Adiţional nr. 11, preţurile actualizate şi revizuite pentru anul III de Mentenanţã devin:
- Componenta Fixã: 3.093.987,68 LEI
- Preţ unitar Astra: 29.177,74 LEI
- Preţ unitar Bombardier 2: 17.264,94 LEI
- Preţ unitar Bombardier 21: 13.681,32 LEI
În consecinţã, finanţarea suplimentarã necesarã pentru cel de-al treilea An de Mentenanţã este de 55.876.188,14 lei, compusã din: a) 16.420.697,15 lei pentru acoperirea diferenţei de preţ rezultate exclusiv din modificarea componenţei Parcului de Vagoane b) 39.455.490,99 lei pentru acoperirea diferenţei între preţul actualizat şi revizuit pentru anul III de mentenanţã şi preţul de bazã pentru anul III de mentenanţã facturat de Alstom Transport . III. Actualizare/Revizuire Anul IV Contractual Pãrţile sunt de acord ca indicii de actualizare/revizuire pentru cel de-al III-lea An Contractual, sã fie folosiţi la estimarea preţului mentenanţei pentru cel de-al IV-lea An Contractual, pânã la calculul final al indicilor de actualizare/revizuire pentru Anul IV. Având în vedere noua structurã a Parcului de Vagoane estimatã a se preda spre întreţinere, aşa cum este exprimatã la Art. 5 din Anexa nr. 1 de mai sus, şi noile preţuri ale mentenanţei pentru Anul IV Contractual actualizate şi revizuite cu indicii aferenţi Anului III Contractual, respectiv:
- Componenta Fixã: 2.150.218,41 lei
- Preţ unitar Astra: 29.177,74 lei
- Preţ unitar Bombardier 2: 20.263,54 lei
- Preţ unitar Bombardier 21 (anul 1 de exploatare): 13.681,32 lei
- Preţ unitar Bombardier 21 (anul 2 de exploatare): 16.871,32 lei,
rezultã cã necesarul parţial de suplimentat pentru Anul IV Contractual este
de 46.915.631, 83 lei.
Dupã definitivarea indicilor de actualizare/revizuire valabili pentru Anul IV Contractual, va fi emisã o facturã de regularizare pentru diferenţa dintre sumele deja facturate şi sumele rezultate în urma actualizãrii/revizuirii, urmând ca facturile ulterioare sã fie emise cu noile preţuri actualizate şi revizuite conform indicilor definitivi pentru Anul IV Contractual. IV Regularizarea diferenţelor rezultate din actualizare/revizuire Pãrţile convin ca diferenţa dintre valoarea rezultatã în urma actualizãrii şi revizuirii preţului mentenanţei pentru anul IV contractual şi valoarea calculatã pentru acelaşi An înaintea stabilirii indicilor finali de actualizare/revizuire, sã fie solicitatã în acelaşi timp cu cererea de finanţare pentru Anul V Contractual, în completare, şi sã fie plãtitã conform termenilor contractuali dupã ce finanţarea va fi disponibilã. Pentru aceastã sumã SC Alstom Transport SA nu va aplica penalitãţi de întârziere. V Actualizarea Anualã a Anexei 9 a Contractului Fãrã a contrazice prevederile Actului Adiţional nr. 11 din 19 August 2006, Pãrţile convin asupra urmãtoarei modalitãţi de calcul al preţurilor actualizate/revizuite pentru un anumit An Contractual (N), începând cu cel de-al patrulea An Contractual: - anexa 9 a contractului va fi actualizatã anual cu indicii descrişi mai jos prin actualizarea/revizuirea preţurilor actualizate/revizuite în anul contractual precedent. Vor fi actualizate/revizuite preţurile pentru anul contractual în curs şi anii rãmaşi pânã la sfârşitul contractului; - indicele de actualizare va fi aplicat la preţurile actualizate/revizuite în anul contractual precedent şi va fi egal cu raportul dintre media cursurilor valutare din anul contractual precedent (N-1) şi media cursurilor valutare din urmã cu doi ani contractuali (N-2); - indicele de revizuire va fi aplicat la preţurile actualizate cu indicele de mai sus şi va fi calculat pe baza majorãrii cumulate a indicilor INS pe perioada anului contractual precedent. VI Modul de facturare anterior actualizãrii/revizuirii Întrucât indicii de actualizare/revizuire pentru un anumit an contractual nu pot fi calculaţi decât dupã începerea acestuia, Pãrţile sunt de acord ca, pânã la stabilirea indicilor finali pentru acel an, sã fie utilizate la întocmirea facturilor, preţurile corespunzãtoare acelui an din anexa 9 actualizatã în anul contractual precedent. Dupã calculul indicilor de actualizare/revizuire va fi emisã o facturã de regularizare pentru diferenţa dintre sumele deja facturate şi sumele rezultate în urma actualizãrii/revizuirii, urmând ca facturile ulterioare sã fie emise cu noile preţuri actualizate şi revizuite conform indicilor definitivi pentru acel An Contractual. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.