┌───────────┐<─────────────────┐
│ MINISTRU │ │
└─────┬─────┘ │
v │
┌──────────────────┐ │
│ SECRETAR DE STAT │<─────────────┤
└────────┬─────────┘ │
v │
┌──────────────────┐ Rapoarte │
│ Direcţia generalã├──────────────┘
│ aviaţie civilã │<─────────────┐
└────────┬─────────┘ │
v │
┌───────────────────────────┐Rapoarte │
│ Compartimentul securitate ├──────────┘
│ şi facilitãţi aeronautice │<─────────┐
└─────────────┬─────────────┘ │
v │
┌────────────────────────────┐ │
│ Inspectori AVSEC, │ │
│ desemnaţi conform art. 13│Rapoarte │
│ din PNAC-SECA ├─────────┘
└────────────────────────────┘
────────
la PNAC-SECA
─────────────
SISTEMUL ARMONIZAT
de clasificare a conformitãţilor
Pentru evaluarea implementãrii Programului naţional de securitate aeronauticã şi a programelor proprii de securitate aeronauticã ale entitãţilor menţionate la art. 9 alin. (5) din PNAC-SECA se va aplica urmãtoarea clasificare a conformitãţilor:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Audit de Inspecţie Test
securitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conform în totalitate
Conform, dar sunt necesare îmbunãtãţiri
Neconform/numai discrepanţe
Neconform/deficienţe majore
Neaplicabil
Nu se confirmã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────
la PNAC-SECA
────────────
INSTRUCŢIUNI
pentru redactarea rapoartelor*)
__________
*) Pentru rapoartele anuale ale entitãţior supuse activitãţilor de control [a se vedea art. 19 lit. h) din PNAC-SECA] sunt aplicabile prevederile secţiunilor I, II şi III, care vor fi adaptate la mãsurile proprii de securitate aeronauticã.
Rapoartele vor fi structurate în patru secţiuni, dupã cum urmeazã:
I. Structura organizatoricã, responsabilitãţi şi resurse:
- modalitãţi de control al calitãţii din punct de vedere al organizãrii, responsabilitãţilor şi resurselor, inclusiv viitoarele modificãri planificate;
- numãrul de inspectori - actual şi planificat;
- calificarea inspectorilor - facilitãţi de instruire utilizate, pregãtire de specialitate iniţialã şi periodicã, resurse alocate (a se vedea art. 14 din PNAC-SECA);
- dacã este cazul, explicarea motivelor pentru care programul de control al calitãţii, pentru prezenta secţiune, nu este aplicat integral.
II. Activitãţi operaţionale de monitorizare:
- situaţia implementãrii activitãţilor operaţionale de monitorizare: tipuri, scop, conţinut, frecvenţã şi obiectiv pentru toate activitãţile de monitorizare, inclusiv numãrul de controale per aeroport şi per categorii de cerinţe privind mãsurile de securitate aeronauticã (de exemplu: controlul accesului, protecţia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de calã), în funcţie de nevoi şi posibilitãţi;
- proporţionalitatea activitãţilor operaţionale de monitorizare raportate la activitãţile concrete din domeniu;
- nivelul de conformitate per categorii de cerinţe privind mãsurile de securitate aeronauticã (de exemplu: controlul accesului, protecţia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de calã);
- dacã este cazul, explicarea motivelor pentru care activitãţile operaţionale de monitorizare nu sunt aplicate integral.
III. Activitãţi de rectificare a deficienţelor:
- situaţia implementãrii activitãţilor de rectificare a deficienţelor;
- zone principale cu probleme în ceea ce priveşte implementarea cerinţelor din domeniul securitãţii aeronautice (de exemplu: controlul accesului, paza şi protecţia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de calã);
- principalele activitãţi întreprinse sau planificate în scopul corectãrii deficienţelor (de exemplu: sesiuni de informare în domeniul securitãţii aeronautice, seminarii, programe de stimulare);
- mãsuri coercitive (sancţiuni, penalitãţi etc.) utilizate, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
IV. Situaţia din domeniul securitãţii aeronautice la aeroporturi:
- situaţia generalã din domeniul securitãţii aeronautice la aeroporturile din România.
__________